Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ügyféltípusok az átlagostól az elviselhetetlenig

2017. május 03. - Szarvas Norbert

ugyfeltipusok.png

1. Azt hallottam, hogy

Van egy ismerősöm, aki most váltotta ki az egyéni vállalkozóit (KATA) és megkért, hogy segítsek benne. Konkrétan leírtam neki egy lapra, hogy pontról pontra mit kell tennie. Ebben volt egy olyan pont, hogy menjen be a helyi önkormányzata és az adóirodában jelentkezzen be illetve számoltassa ki az iparűzési adó befizetendő részét. Két héttel később hív, hogy felhívták az önkormányzattól, mert be kell fizetni x ezer forintot és nem érti miért. Én meg azt nem értettem, hogy ez miért nem derült ki két héttel ezelőtt. 

Aztán nagy nehezen kibújt a szög a zsákból. Több ismerőse is kiváltotta különböző önkormányzatok égisze alatt a KATA-t és ők azt mondták, hogy nem kell fizetni. Azt hallottam, hogy...

De a világ nem így működik, ugyanis senkit nem érdekel, hogy mit hallottál. Vannak a tények, amiket nem kell megmagyarázni és hallomásokkal felül írni. Persze nagyon fontos mások tapasztalatait figyelembe venni, de képesnek kellene lenni ezeket az információk megkérdőjelezni és szűrni.

 

2. Majd én tudom

 Vannak olyan ügyfelek, akik mindig mindent jobban tudnak. Ők azok, akik elmennek műtétre és elmagyarázzák az orvosnak, hogy mit kellene tennie. Öntörvényűek, akik képtelenek bármilyen szakemberre minimálisan is rábízni magukat. Persze a saját döntéseikért jellemzően nem vállalják a felelősséget. Helyette mindig kell egy balek, akire rá lehet mindent tolni, ha balul sült el valami. Az igazi probléma akkor kezdődik, amikor valójában nem tudja, csak azt hiszi. 

hogy miért gondolna ilyet? Mert az élet valamely területén sikeresnek érzi magát. Ez pedig szerinte predesztinálja arra, hogy minden más területen is szakértőként viselkedjen. Veszélyes üzem, mert nem érthetünk mindenhez.

 

3. ööö

A döntésképtelen ügyfél, aki azt tudja, hogy nem tudja. Akar valamit, de mégsem akar semmit. Teng leng ide-oda, mindig mindenre bólogat, miközben magában már az esti vacsira gondol. Menekülni szeretne minden döntéshelyzetből, mivel megrémíti ez a fajta felelősség. Kevésbé szerencsés helyzetben a döntésképtelenség a tudás hiányából fakad, vagyis nem rendelkezik azzal a tudással, ami véleménye szerint szükséges a döntéshez.

Persze merül fel a kérdés, hogy mi alapján határozza meg a szükséges tudását az adott dolognak, ha abban nincsen tapasztalata? 

 

4. Még át kell gondolnom

Sosem baj, ha átgondoljuk a dolgokat és nyugodt körülmények között hozzuk meg a döntésünket. Viszont tapasztalataim szerint a legtöbben nem gondolkodnak az átgondolandón, hanem az időt húzzák. Terhes számukra a helyzet, nem akarnak vele foglalkozni, de mégis "kell" gondolkodási időt kérniük. Előrébb nem jutnak, és erre csak hetekkel később jönnek rá.

Ugyanis az új információnak az egyik kellemetlen mellékhatása, hogy a legtöbbet egy konkrét dologról abban a percben tudjuk, amikor megismertük. Amikor hazamegyünk, akkor az információ egy része elhalványul. Ahol telik az idő, egyre kevesebb info marad meg bennünk (ha nem foglalkoztunk a témával) és végül kényszeredetten kell egy döntést hozni, amiről végképp semmilyen plusz információmorzsánk sem maradt. Ennél sokkal jobb, ha az információ birtokában döntünk, a gondolkodási időt pedig napokra szorítjuk le, hogy  még friss legyen az élmény.

 

 

5. Megbeszélem a barátommal

Vannak, akik komolyan hisznek abban, hogy a barátok, ismerősök képesek lesznek segíteni. Ezzel semmi gond nincs. Viszont ennek az ismerősnek a tanácsa általában nagyban függ az általunk átadott információktól. Mivel azonban, mi kevesebb információt tudunk elmondani, mint amennyit hallottunk a szakembertől, ezért máris kevesebbet adtunk át. Ha elfogadjuk, hogy a megszerzett információk emberenként 20%-kal csökkennek, akkor

A teljes információ 100
Nagyon jól felkészült szakértő tudja ennek a 80%-át: 80
Az ügyfél megtudja ennek a 80%-át, 64
Az ügyfél átadja a megszerzett információ 80%-át, 51,2

Azaz legjobb esetben is (kivéve ha az illetőnek megvolt a szükséges információja) az ismerősnek úgy kell döntenie, hogy a felét ismeri a dolgoknak. Ezt fontos figyelembe vennünk, mert a vészes információhiány miatt rossz tanácsot kaphatunk. 

 

6. Az agytröszt

Az ember, akinek birtokában van az isteni hatalom. Nem csak egy, hanem minden dologhoz ért. Őt nem lehet becsapni mindenféle mambo-jambóval. Ha Te mondasz valamit, akkor ő hoz három jogi hivatkozást, négy excel táblázatot, 5 ismerősi tapasztalatot. Lesöpör az asztalról és nem tudsz mit kezdeni anélkül, hogy megbántanád.

Velem is előfordult, hogy belefutottam agytrösztbe. Napokig készítette a saját excel számításait, amibe a végére bele is szerelmesedett. Annyira, hogy szinte bekönnyezte, amikor fél perc után jeleztem neki, hogy a komplett excel számítás rossz, mert még a legelején egy fontos tényezőt nem vett figyelembe.

 

 

7. A trükkmester

Őszintén megmondom, hogy nagyon utálom a trükkmestereket, mert nagyon aljasok és szimplán hülyének nézik a másikat. A trükkmester az, aki nem akar adni, csak elvenni jött. Egyszerre a megengedettnél több "botot" lógat be és mindenkit azzal hiteget, hogy majd ott fog vásárolni. Aztán amikor megszerzete, amire szüksége volt, akkor megoldja okosba.

Tavaly volt nekem is balszerencsém egy trükkmesterhez, akitől utólag megvallva felfordul a gyomrom. CSOK és hitel kapcsán keresett meg. Leveleztünk 10-15 emailt (nekem munkaidő, és mindezt ingyen). Számtalan kérdésére válaszoltam. Közben találkoztunk személyesen. A poén, hogy nem munkaidőben, hanem este fél8-kor, mert ő akkor ért rá. A legelején megbeszéltük a feltételeket (ingyenes lesz a szolgáltatás, de a hitelt én közvetítem), beleegyezett. Rengeteg információt elmondtam neki.

Aztán megint szeretett volna velem találkozni és megint este 8 körül. Itt már megvolt a bank, megvoltak a kiskapuk, a koncepció. Mégtöbb kérdésre válaszoltam, aztán a legvégén (fél10 körül) bejelentette, hogy köszöni a segítséget, úgy döntöttek, hogy engem kihagyva mennek direkt abba a bankba, amit ajánlottam nekik. Fizetség nélkül leléptek, én meg pislogtam. Nem szép dolog, bár valamiért az átverős ügyfelekről soha nem esik szó.

 

Neked milyen ügyféltípusok jutottak eszedbe? 

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. május 03. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1712476167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.04. 08:37:06

Nem túl elegáns kutyázni az ügyfeleidet (akár tapasztalatból, akár prekoncepcióktól vezérelve), már nem először teszed. Én nagyon nem szeretnék olyan hitelközvetítőhöz, pénzügyi tanácsadóhoz menni, aki nyilvános felületen teli szájjal szidja vagy röhögi ki a volt és/vagy leendő ügyfeleit, ez egyszerűen ostoba dolog, aki ügyfelekkel dolgozik, akkor lesz sikeres, ha tudja kezelni őket, még ha hülyék is. És alap, hogy nem tárgyaljuk ki őket, mert az sértő annak, aki már volt ügyfeled, de ami rosszabb, riasztó annak, aki majd esetleg ügyfeled lenne a jövőben. Aki ugyanis szaktanácsért fordul egy szakértőhöz, azért teszi, mert a témában járatlan (ha nem így lenne, nem kéne a szakértő), és mivel járatlan, nyilván vannak hülye kérdései, rossz következtetései, kétségei, bizonytalanságai, esetleg megbeszélné a dolgot a párjával, családtagjaival, esetleg utánanézett valahol és ezért kérdez (akár hülyeséget), szóval aki ügyfelezik, az legyen türelmes, empatikus, szakszerű, így tudja megtartani az ügyfelet, így tud szerezni újat. De mondom még egyszer, akármilyen hülye az ügyfél a kibeszélés, kiröhögés, gúnyolódás, fikázódás tuti rontja a bizniszt, nem profi viselkedés (persze otthon anyunak, barátnőnek, sörözés közben a haveroknak el lehet mondani, hogy mekkora kretén volt x meg y). Szerintem randa öngól ez a poszt.

A nép fia 2017.05.04. 08:46:40

A trükkmester a legaljasabb. Nehéz felismerni, rettentő alattomos.

menkő 2017.05.04. 08:53:43

@A nép fia: Ezért kell szóbeli megállapodás helyett szerződést kötni vele az elején. Ha egy pénzügyi tanácsadó még nem jött rá, hogy ha ingyen ad valamit, ami után kér egy majd szívességet akkor lesz olyan, aki ezt nem tartja be, még sok vesztesége lesz. Este fél nyolckor szívesen kölcsönkérnék néhány milliót, természetesen papír nélkül, de a következő este 9 órás találkozón majd visszaadom, becsszóra.

Szarvas Norbert 2017.05.04. 08:56:10

@menkő: azért azt gyorsan tegyük hozzá, hogyha ez az alap bizalom nincsen meg, akkor megette a fene az egészet...

2017.05.04. 09:00:17

@menkő: Én se értem egyébként, vagy az első találkozón papírozni kell(ezt úgyse vállalja egy ügyfél se), vagy vállalni kell a kockázatot, hogy nem minden érdeklődőből lesz fizető ügyfél. Azt sem értem, miért alapelvárás, hogy minden ügyfélből pénzt lásson az ember, ennyi erővel az ingatlanközvetítő is úgy dolgozna, hogy az adott házat az első ügyfélnek meg kell vennie, vagy legalábbis a bejelentkező ügyfélnek _mindenképp_kell vennie a portfólióból egy ingatlant, mert az ügynök már elkezdett foglalkozni vele. Nonszensz, ez egy ilyen szakma, nem lesz minden ügyfélből pénz, és van potyameló, ha ez nem tetszik, el kell menni irodistának, CBA eladónak, buszsofőrnek, ott fixen jön a pénz. Aki úgy gondolkodik, mint Norbert, az kicsit rosszul ül a lovon, az ügynökösdi mindig is arról szólt, hogy 10 ügyfélből 2-4-6-8 hoz pénzt, de sosem garantáltan 10/10. Ezért fölösleges dohogni a lelépő ügyfélen, nem jött össze, lapozni kell, jön másik.

VT Man 2017.05.04. 09:06:52

@shitgun:
Szerintem is gaz a poszt.
A trukkos ugyfel a posztolo hibaja. Vagy mar egybol penzt kell kerni a szolgaltatasert, vagy szerzodes, vagy belefer neha egy-egy ilyen.

A "meg meggondolom" valoszinuleg azt jelenti, hogy valamire ra akartad beszelni, amit azonnal ala kellett volna irnia, de kozben rajott, hogy az neki megse jo, de udvariaskodik. Olvass a szavak kozott.

"Azonnal ird ala" csak az MLM szeanszokon divat.

Szarvas Norbert 2017.05.04. 09:10:44

@shitgun: megint nem a cikkel foglalkozol, hanem velem.

Én hitelesen tudok írni a témáról, mivel több ezer ügyféllel találkoztam már, tehát van egy igen komoly mintám. Jobb lenne, ha olyan írna erről, aki életében nem látott ügyfelet, így nincsen kit megbántania? Akkor meg azt írnád, hogy nem hiteles... Szóval semmi sem lesz jó soha.

Én az életben és a blogon is abban hiszek, hogy ki kell állni a véleményünkkel, szemtől szembe meg lehet mondani, ha valami tetszik vagy nem tetszik. Nem szeretem a "urambáttya rendszert", hogy valakinek csak azért nem mondok valamit, mert azzal megbántom urambáttyát...

Akinek nem inge, az nem veszi magára, aki pedig most magára ismer, mert ilyen típus, annak sok fontos közlést tartalmaz a cikk, hiszen a megoldásokat is beleírtam, hogy miért nem feltétlenül jó, amit csinál. Ez a jövőben bármilyen szolgáltatás/termék vásárlásakor biztosan sokat fog jelenteni az, hogy most "szóltam és figyelmeztettem"... ugyanis ezek a típusok jelen vannak ügyvédeknél, éptkezésnél, a Tescoban, bárhol... szóval nem a saját ügyfeleimnek szóltam feltétlenül. Sokkal tágabb a szórás.

"És alap, hogy nem tárgyaljuk ki őket, mert az sértő annak, aki már volt ügyfeled, de ami rosszabb, riasztó annak, aki majd esetleg ügyfeled lenne a jövőben. "- egyrészt a trükkmester nem lett az ügyfelem, mert átvert és lelépett. Az ilyet pedig szívem joga "megbántani", mert pont nem érdekel a véleménye. Nehogy már azt akarjuk megvédeni, aki aljas volt...

Köszönöm az aggodalmadat, hogy riasztom az ügyfeleket szerinted, de szerencsére olyan ügyfelekkel sikerül évek óta együtt dolgozni, akik jobban értékelik a nyíltságot és korrektséget, mint az alamuszi meghunyászkodást.

"megbeszélné a párjával"- ha valaha úgy döntöttél volna, hogy velem intézteted a nyugdíj-gyerek-lakásmegtakarításod, hiteled vagy vaamit, akkor tapasztaltad volna, hogy pont én vagyok az, aki erölteti, hogy a párjukkal beszéljék meg az emberek a dolgokat és lehetőség szerint a párjuk legyen jelen kezdetektől fogva. Pontosan amiatt, hogy az információt első kézből ismerjék meg és megfontolt döntést tudjanak hozni. Ne sarkosítsd le a cikket, mert nem azt mondtam, hogy ne beszéljék meg senkivel, hanem annak módjáról volt szó

Ügyfél: az ügyfél az az ember, aki kapcsolatban lépett velem, találkoztunk és vagy lett valami vagy még nem, de normális kapcsolatot alakítottunk ki

Nem ügyfél: például a trükkmester és a hasonszőrű barátai, akik csak infót akarnak belőle kiszedni, aztán kalap-kabát. Hozzájuk semmi közöm, tehát írhatom a tapasztalataimat, mert számomra idegenek.

Ügyfeleket nem szoktam kibeszélni, maximum egy-egy aranyos történetet mondok el (előzetes egyeztetéssel és engedéllyel) és pont. Ezt mindig pozitívan fogadják.

"Szerintem randa öngól ez a poszt."- én máshogyan értékelem. Az az ember, aki ezen megsértődik vagy emiatt nem bízna meg engem, az tök jó dolog. Hiszen sikerült szelektálni és előszűrni máris. Ugyanis én szeretek felnőtt státuszban levő érett emberekkel tárgyalni, a sértődékeny, egoistákat pedig meghagynám a piacnak. Hidd el, évtizedes tapasztalat, hogy azokkal fogok tudni jól együtt dolgozni, akik korrektek, van önkritikájuk, van humorérzékük és nem akadnak fenn ilyen dolgokon.

menkő 2017.05.04. 09:12:16

@shitgun: +1. Ráadásul úgy tűnik a posztból, hogy az is baj, ha az ügyfél határozott, meg az is, ha bizonytalan. Az is rossz, ha utánanéz a dolgoknak, az is, ha nem. Posztolónk kissé kiégett a munkakörében.
Az Excel táblás esetben mutatott arrogancia meg... Ha valaki elír egy tizedesvesszőt egy ötoldalas számítás elején, akkor valószínűleg minden részeredménye és a végeredmény is rossz lesz, de ez nem azt jelenti, hogy a komplett számítás rossz. Bár kétségtelen, hogy a lusta metektanárok is ezt csinálják, ráírják a 0 pontot, akkor is, ha 200 elvégzett műveletből 199 helyes volt.
A pénzügyi tanácsadás két kompetenciát feltételez: érts a pénzügyekhez és érts a tanácsadáshoz (ügyfélkezeléshez). Ha csak az első megy és tévedhetetlen Excel-tábla gyáros vagy, akkor inkább el kell menni back office-ba Excelt gyártani. Ott arra is nagyobb az esély, hogy este fél 8-kor már ne kelljen dolgozni.

Szarvas Norbert 2017.05.04. 09:13:39

@VT Man: megint rólam írsz és nem a cikkről.

"Sosem baj, ha átgondoljuk a dolgokat és nyugodt körülmények között hozzuk meg a döntésünket. "- ezzel kezdődik ez a rész. néha elgondolkodom, hogy direkt vagy ekkora troll vagy szimplán értelmezési problémában szenvedsz?

milyen MLM-ről beszélsz, meg azonnal írd alá dologról?

Lerövidítem neked ezt a négy sort:

Át kell gondolni mindent, viszont erre nem szabad heteket hagyni, hanem másnap-harmadnap már elő kell venni a témát. - ez volt a közlés, remélem ezt sikerül balesetmentesen értelmezni.

2017.05.04. 09:14:34

@Szarvas Norbert: Norbert, a posztot te írtad, hogy a fenébe ne foglalkoznék veled, mikor a poszt a _te_ gondolataidat tartalmazza? Logika?

2017.05.04. 09:16:09

@Szarvas Norbert: "Nem ügyfél: például a trükkmester és a hasonszőrű barátai, akik csak infót akarnak belőle kiszedni, aztán kalap-kabát. Hozzájuk semmi közöm, tehát írhatom a tapasztalataimat, mert számomra idegenek." - ennek ellenére a poszt az ügyfelekről szól, a címében is benne van. Ha a trükkmester nem ügyfeled, akkor miért írtál róla? :)))))))))))))))))

Szarvas Norbert 2017.05.04. 09:28:55

@shitgun: kifejezetten a személyemmel és a munkámmal foglalkozol, nem pedig a cikkben leírt gondolataimmal.

Azt vizsgálod, hogy ez miként érint engem, nem pedig azt hogy a megállapítások helyesek-nem helyesek, találkoztál ilyennel- tudod cáfolni stb...

Kérlek mindig az adott cikk mondandójával foglalkozz és arra reflektálj.

2017.05.04. 09:36:01

@Szarvas Norbert: teljesen tévúton jársz. Egyfelől viszel egy olyan blogot, amiben vállalod a személyedet, és személyes tapasztalatokról (is) írsz, de megsértődsz, ha a személyeddel is foglalkoznak, holott te viszed nyílt színre. Másfelől amikor a személyes tapasztalataidat adod közzé, akkor az azokra való reflektálás elválaszthatatlan a személyedtől, remélem nem kell ezt bővebben kifejteni. Ugyanez érvényes a munkádra, ha a munkádról írsz (ez a poszt abszolút ilyen), akkor miért fura, ha valaki arra reagál? Te írtál a munkádról, a te munkádról írtál, ez meg egy kommentelhető blog. Aki közszemlére viszi a személyét, az ne csodálkozzon, ha foglalkoznak is vele. Ha ezt nem érted, akkor a blog műfajával nem vagy tisztában.

2017.05.04. 09:38:01

Meg eleve, milyen elképzelés az, hogy megszabod, hogy a poszttal kapcsolatban miről kommentelhetek, és miről nem. Nem voltam offtopic, tehát a kommentem érvényes, bántó, sértő, gyalázkodó sem volt. Akkor tiszta lappal kell játszani, és leírni, hogy miről szabad, és miről nem szabad írni itt kommentet, és vállalni kell, hogy nem bírod a kritikát és cenzúráznod kell.

tóninéni 2017.05.04. 09:39:08

@shitgun: Gondolom úgy érti, hogy az az ügyfél, akivel üzletet köt.
Számomra is ismerős a "trükkmester". Én ezt úgy oldom meg, hogy a kulcs információt mindig a tárgyalás végére hagyom. Itt mindig kibújik a szög a zsákból. Röhögök magamban, amikor látom, hogy frusztráltan, néha dühösen elviharzik, mert nem kapta meg ingyen, amit akart.

2017.05.04. 09:44:37

@tóninéni: hát ez például egy jó taktika :) Aki málé, az meg nézhet nagyot, mikor a másik lelép a fontos infókkal fizetés nélkül. A másik megoldás, hogy el kell kérni egy adott összeget, ami sikeres üzletkötés esetén visszajár vagy leszámolódik. Ezzel máris ki lehet szűrni a potyázókat.

2017.05.04. 10:37:23

@FikkFakk: a kiszamolónak saját oldala lett, de már az se biztos, hogy működik. De az full szakmai cucc volt, azt szerettem én is.

Lángharcos 2017.05.04. 13:51:07

@VT Man: Nem csak az MLM-nél. Drága hazai internet és mobil szolgáltatóink is így ajánlják a "régi ügyfeleiknek" az "egyedi" ajánlataikat:

- Halló halló! Érdekli?
- Miről van szó? Elküldené írásban? Jobb az ilyesmit látni/olvasni.
- Fogadja el az ajánlatot látatlanban (előtte csalogató módon elmondom az édes részét) és utána elküldöm írásban, ha már igent mondott rá. Ha nem tetszik, utólag majd lemondhatja X napon belül. Becsszó.

Szóval ha érdekel, mert amúgy is gondolkodtál a váltáson, igent mondasz rá, és utána tudsz szemezni a részletekkel.

453 2017.05.04. 14:31:12

Kihagytad azt a típust, amit én képviselek.
Elmentem egyszer egy ilyen pénzügyi tanácsadóhoz/közvetítőhöz, de mivel még annál is kevesebbet tudott elmondani a lakáshitel lehetőségekről, mint amit én egymagam összeszedtem, valamint egyetlen speciálisabb kérdésemre sem tudott válaszolni, még annyit sem, hogy elnézést, de utánna kell néznie. Mindezt figyelembe véve közöltem vele, hogy köszönöm, de inkább megoldom egyedül. Ezek után még napokig hívogatott - a végén már hisztizve -, hogy miért nem rajta keresztül akarok szerződni.

sakkosfx 2017.05.04. 16:50:52

Én egy jóságos Elme osztályos orvos nyugalmával kezeltem betelefonáló ügyfeleinket a cégnél. Volt aki kurva anyázással kezdte és megdumáltam végül szinte barátként búcsúzott tőlem, de volt aki úgy is köszönt el! Embere válogatja! Színte minden cégnél vannak belső utasítások amik általában titkosak! Na így kell megmagyarázni, hogy a titkot ne fedd fel nehéz és rutint kivánó feladat! Aki ezt nem tudja az pályatévesztő! És aki idegileg nem birja annak sem való! Rosszabb napokban akár egész nap egyfolytában kellett magyarázkodnom! És nem csak a műveltségük, hanem a természetük sem egyformák embertársainknak!

Untermensch4 2017.05.04. 18:05:28

@shitgun: Ingatlanossal próbálj meg eladóként kizárólag eredménykötelmes szerződést kötni... :)

VT Man 2017.05.04. 19:49:43

@Szarvas Norbert:
De miért zavar az téged, ha hetekig gondolkozik?

Szarvas Norbert 2017.05.04. 22:41:13

@VT Man: nem engem zavar, hanem egyszerűen nem hatékony és az ügyfél esélye romlik arra, hogy megfelelő döntést hozzon.

vagy te okosabb leszel, ha kapsz egy információt és csak hetekkel később kezdesz el igazából foglalkozni a kérdéssel?

Hasse 2017.05.05. 11:18:28

@Szarvas Norbert: Az "aludj rá még egyet" taktika a normális eljárás egy hosszútávú döntésnél, pláne, hogy azért az u.n. pénzügyi tanácsadók háttere és mentalitása is olyan, amilyen. A trükkmester viszont szimplán etikátlan, a munkáért fizetni kell.

Vincenzo6 2017.05.12. 20:42:14

Tökéletes. A legnagyobb tábort viszont kihagytad: Teljes agyhalott. Ők vannak csak igazán sokan.
süti beállítások módosítása