Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ezért ne dolgozz Londonban! Hahó, magyar fiatal!

2014. november 06. - Szarvas Norbert

fotolia_41680227_xs-uk-gov.jpgBizonyára neked is van olyan ismerősöd (,szomszédod, vagy annak a kiskutyája), aki vette a bátorságot (mert ugye ehhez hatalmas bátorság is kell) fiatalként (Y generáció tagjai) székhelyet váltani angliába. Eleinte nem retúr, csak oda. Aztán a városi legendák elkezdtek terjedni, ahogyan a Londonban dolgozó haverok elkezdték terjeszteni az igét csodavilágot felvázolva. Kinn máris kolbászból van a kerítés, az emberek sokkal királyabbak, a csicska nem is csicska, hanem (magyar szinten igazgatói) fizetéssel megbecsült munkavállaló.  De ebből mennyi igaz, és miről nem beszél senki?

Már a legelején tisztázzuk le, hogy a hiearchia Magyarországon is pontosan ugyanoda poizícionálja az embert, mint Londonban sem. Sokat hallani, hogy agyonművelt sokdiplomás emberek, akik idehaza középvezetők voltak egy multinál, kirohantak a szigetlakókhoz tányért mosogatni. Az már ízlés dolga, ha valaki benyalja azt a gyönyörű féligazságot, miszerint tányérmosogatóként sokkal jobban él Londonban, mint idehaza középvezetőként. De ne szaladjunk ennyire előre.

Generation Y (kép forrása: ELTE TáTK Módszertani Kutatóközpont)

5492494_8e54e139e41e095786553ffa14174948_wm.jpg

A magyar Y generáció tagjai (nem is beszélve az utánuk következő Z generációról, mint az első globális falu gyermekei) a globális társadalmi fejlődés azon szakaszát élik meg, amikor nem csak vágyaik vannak az ismeretlen iránt, de lehetőségeik is. Az X ( 1965-1979 között születtek, 30-asok) generáció (szülők) még egy olyan példát tudtak mutatni a gyermekeiknek Magyarországon, ami egyfajta kisebbségi komplexust programozott a fiatalokba, mivel az idősebbekben is ez volt. A kisebbségi komplexus forrása pedig a gazdag nyugat iránti óhatatlan vágy, amit csak hallomásból tudunk, de nagyon ritka, hogy valaki látja is. Ilyenkor jöttek azok a nagybácsik, akik kimentek Kanadába, de látógatóba érkezve mindig előadták magukat milyen fasza az élet kinn. Az X-ek meg benyalták, hiszen a városi legendák mindenhonnan érkeztek. Minél többet hall valamit az ember, annál inkább hiszi el a tudatalattija.

Az Y generáció az első  olyan csoport Magyarországon, amelyik már szabadon, saját szemével direkt (utazás) vagy indirekt (internet) módon tapasztalhatta meg a nyugati világ csodáit. Persze a városi legendák, kisebbségi komplexusok (miszerint a nyugatiak sokkal jobbak, mint mi) megmaradtak. Sőt! Tovább is fokozódik az elvárás évről évre, hiszen egyre nagyobb tömegben választják a fiatalok a külföldre csábulást. Aztán 1-2-3 év múlva úgy jönnek vissza, mint akiknek bejött London (például), de a hatalmas honvágy győzött. Annak az országnak a honvágya, ahonnan kézzel lábbal rohant el, amitől undorodott, és amit egyetlen forrásként jelölt meg a "minden bajok" forrásaként.

Mi történik kinn? 1. verzió

A városi legendákat az Editek és a Miklósok táplálják, akik kimentek, éjjel nappal dolgoztak és sokat spóroltak. Elmondásuk szerint Londonban (például) minden sokkal királyabb, gazdagabb. London (például) az a hely, ahol megbecsülik az embert és megfizetik rendesen. Kifelé az jön le, hogy hatalmas királyság van. A királyság, ahol a kemény munkát jól megfizetik és csak ennyi számít. Aztán az Editek, Miklósok hazajönnek látogatóba hatalmas drága (ez igazi londoni cucc!!!!!) ajándékokkal a családnak, haveroknak, majd a buliba az első köröket ők állják és minden fasza.

Jah és kiderül, hogy lassan költöznek vissza.

Mi történik kinn? 2. verzió

Én még olyat nem hallottam, hogy valaki nagy nyílvánosság előtt beismerte volna sikertelenségét. Egyértelmű, hogy csak a legritkább esetben terjesztik azt a városi legendát, miszerint London (például) hasonlóan működik, mint Budapest. Ott is dolgozni kell, itt is dolgozni kell. A futár itt is futár, ott is futár. Itt is vannak köcsög cégek, ott is vannak köcsög cégek. Itt is és ott is.

images_8.jpgBENEVEZTEM A WWW.GOLDENBLOG.HU VERSENYÉBE! ERŐSÍTS MEG SZAVAZATODDAL ABBAN, HOGY VAN ÉRTELME NYÍLTAN, KRITIKUSAN ÉS KONFLIKTUST FELVÁLLALVA ÍRNOM! ITT TUDSZ SZAVAZNI:

GOLDENBLOG SZAVAZÁS

Kimegy a felspanolt újkori Toldi, aki titkon úgy be van szarva, mint a rákfene. Hogy ne lenne beszarva, hiszen vadidegen kultúrába költözik. A hősiesség érzete, a kalandvágy pedig általában a repülőút végéig tart, amikor a Toldink kiszáll az airbuszból és nem várja harsona, táncoslányok, vörös szőnyeg. Tulajdonképpen le sem szarja senki, de még csak az idő sem szebb, mint itthon.

Na sebaj, font a zsebben, munka a kilátásban, irány a lakhely. A lakhely a filmekkel ellentétben nem a Buckinghem palace, hanem valami külvárosi diákszállóra, koleszra hasonlító családi ház, háztömb, ahol a magyar fiatalok (többen) egy szobába bezsúfolódnak spórolás céljából. Itt ér végett a privát élet hónapokig. De még ez sem feltétlenül probléma, hiszen most pénzt jöttek keresni, amit otthon nem lehet. Nem lehet, mert azt mondták, hogy itt (London például) lehet.

Sokan úgy érkeznek meg Londonban (például), hogy munka van kilátásba. Aztán jön az angliai bürökrácia, amit végig kell szenvedni, mielőtt kezdődne a tuti meló (ha van, ha nincs). Érdekes hallani, ahogyan az angliai bürökrácia természetes, a magyar pedig undorító, miközben sokszor ugyanaz a folyamat eleje és vége. Viszont lassan korog a poci, irány a fonttal teli Toldi az első Tescoba, drogériába. Basszus!!!!! Hoppácska van! Nekem nem ezt adtátok el, ti szemetek!

                                                              London Tesco                                 Magyar Tesco

750g előre szeletelt kenyér                   1,35 font ( 550 HUF)                       175 HUF 

Tesco finest yoghurt                             1,5 font ( 612 HUF)                          169 HUF

Lego Xbox One játék (ajándékba)       49 font  (19.992 HUF)                      17.900 HUF

Nem is írom tovább az árakat, mert sokan sírni fogtok tőlük, akik a drága kizsákmányolós hazai árakhoz vagytok szokva. A lényeg az, hogy Londonban (például) több pénzt kapsz ugyanazért a munkáért kézbe, de lényegesen többe is kerül a megélhetésed. Akik pedig azt írják, hogy mennyire keveset költenek kajára, szállásra, szórakozásra, azokat kérdezd meg bátran, hogy a konzerven kívül esznek mást is hónapok óta, munkán kívül csinálnak mást is illetve hány emberrel laknak együtt egy szobában? Hát ez biztos nem az a valóság, amit eladnak nekünk nap mint nap az urbánusok.

London lakosságának az összetétele is teljesen más, mint amit hiszel. Alig találni original angolt, ellenben tele a rothadó, büdös, szürke város arabbal, törökkel, kelet európaival és még ki tudja mivel. Nem hiszem, hogy erre számítottál. Elkezd benned ketyegni a honvágy, ami teljesen érthető, rossz a közérzeted az idegen kultúra miatt és még melód sincsen. Hát de azért biztos akadni fog valami tuti meló. Mondjuk mehetsz szobalánynak! 

Olvastamegy cikket az egyik Editről, aki szobalányként tevékenykedik kinn 252 ezer forintos havi fontért! Gyorsan számológép a kézbe és matekold ki a Tesco US online shoppjában, hogy egy rendes élet mennyibe kerülne neked kinn? Ne a konzervben gondolkodjál, mert felteszem nem akarsz konzerven élni 10 évig, mint Robinson se. 

Magyar valóság

Bennem akaratlanul is olyan érzés alakult ki, miszerint az Y és a Z generációknak általánosságban véve Magyarországon büdös lenne a munka. Ez ilyen lokalizációs társadalmi probléma lehet, hiszen ugyanaz a srác, aki itthon nem hajlandó elmenni a mekibe hamburgerezni, az Londonban lazán elmegy mosogató boynak egy szállodához. Most nem kell magadra venned, nem mindenkire igaz, csak olyan, mintha általános lenne.

Azért nem igazságos az összevetés nettosítva, mivel teljesen más az elvárás az élet minőségével kapcsolatban idehaza és Londonban. Magyarországon a legtöbben mama hotelban kénytelenek sínylődni full ellátással, nulla lakbérrel. Saját szoba, saját család. Erre tehát sokaknak nem kell költeni. De sokan vannak, akiknek kell, mert albiba akarnak menni. Albit viszont nem úgy bérelnek, mint Londonban, ahol egy szobában vannak 2-3-4-en!!!! Itt az albi minimum saját szobát jelent. Gondold el, ha ma 3-an fizettek megosztva havi 80-at albira, akkor mennyi lenne a per kopf költség 12 fő részére?

Itthon a munkával kapcsolatban is vannak elvárások, mivel azért minden szart nem vállalunk el, ráadásul nagyon fontos a munkaidő. Dolgozni csak 4-6-8 órában lehet idehaza! Olyan munkáról a legtöbben nem is akarnak hallani, ahol napi 12 órázol vagy esetleg két munkahelyed van! London persze mindjárt más, ahol nem ritka az imént felvázolt extrém munkahelyzet is. Azt gondolom, hogy kinn is lehet sokat dolgozni és itt is lehet sokat dolgozni. Kinn nem éri meg keveset dolgozni, idehaza meg tök mindegy a vegetáció időszakában a mama hotel vendégszeretetében a főiskola melegében.

Azért érdemes elmerengeni mi lenne, ha Edit, a londoni Toldi női reinkarnációja idehaza nem saját albérletben lakott volna, hanem úgy mint Londonban, nem svédasztalos reggelivel ajándékozta volna meg magát minden nap, hanem mint Londonban, és esetleg többet dolgozott volna, mint Londonban. 

Hogy értsd: 252e/hó a keresete Londonban, elmondása szerint 1 havi fizuja ment el 4 hónap alatt kajára (gondolom szépen le is fogyott), állítólag maradt neki 3x252e forintja. 

Itthon ha ugyanolyan színvonalon élne, mint Londonban (szar kaja (leánykori nevén koleszos kaja), sok szobatárs, minimális költekezés), akkor szobalányként megkeresne havi 140e forint mondjuk ugyanazzal a melóval, viszont a kiadása négy hónap alatt nem lenne több 10e (lakbér+rezsi), 15e kaja és a többi= 25 e. 4 hónap alatt így megspórolna magának 4x 115e forintot! Miért nem tette addig, amíg itt élt Magyarországon?

Van ellentmondás

Azért az én is belátom, hogy 756e több, mint 460e forint. Ráadásul azt gondolom, hogy sokaknak kifejezetten jót tesz/tenne a londoni kaland, mivel megtapasztalná a világot és nem azon gondolkodna, hogy milyen jó lenne kinn. Vagy összejön neki ha kimegy vagy nem. Hiszen ismerek olyakat, akiknek tényleg összejött az élet kinn! De azt gondolom, hogy ezen emberek 90%-ának itthon is ugyanúgy összejött volna megfelelő hozzáállással az élet. Itt jön a kisebbségi komplexus és a keleti bizonyítási vágy a tökéletes, piedesztára emelt rothadó Londonnak.

De ha mindenkinek bejön az élet, ahogyan azt adagolják nekünk a haverok akkor miért jönnek nagy százalékban haza a srácok néhány hónap után? Elképzelhető, hogy kinn sem jövedelmező a semmittevés?

Azért azt is lássuk be, hogy Londonban költözni és visszajönni és pénzbe kerül. Így a 756e megtakarításból Editnek lazán lejön kétszer 30e forint (ha nincsen sok csomagja és pont egy akciós gépet talált oda és vissza is).  756-60e= 696e. Aztán legyünk reálisak és vegyük figyelmebe azt is, hogy Hazaköltözés után (mert mondjuk Edit úgy dönt négy hónap után, mint a legtöbben, hogy hazajön "honvágyból") 2 hónapig étlagban az Editek nem találnak melót a megnőtt munkaigényükkel. Itthon meg kell élni, ráadásul el kell játszani a "jól kerestem Londonban" társadalmi szerepet, így lazán elmegy két hónap alatt 150e forint! 696-150e= 546e forintnál tartunk. És mi van a drága "ez londoni" ajándékokkal a családnak, közeli haveroknak. Hát valljuk be azért itt is elmegy alsó hangon 50e forint, hiszen "visszanemtréőalkalom" volt a londoni út. 546e-50e= 496e. A példa szerint alig van különbség az idehaza azonos feltételek között megspórolható pénz és a gazdag Londonban megdolgozott pénz között. 

Ebbe belegondolt valaki, hogy ez az átlagos, és nem a milliomosként hazatérő tányérmosogató haver?

 

 

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr606869287

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Érdemes-e külföldre vándorolni minimálbéres munkáért? 2014.11.07. 11:58:45

"Kimegyek külföldre mosogatni, és királyul fogok élni!" Úgy tűnik, hazánkat is elérte a "kivándorlási láz", azaz egyre többen fontolgatják, hogy külföldön keresik boldogulásukat kis országunk helyett. Ez a folyamat amúgy nem egyedi, pl. a lengyeleknél ...

Trackback: Érdemes-e külföldre vándorolni minimálbéres munkáért? 2014.11.07. 11:01:49

"Kimegyek külföldre mosogatni, és királyul fogok élni!" Úgy tűnik, hazánkat is elérte a "kivándorlási láz", azaz egyre többen fontolgatják, hogy külföldön keresik boldogulásukat kis országunk helyett. Ez a folyamat amúgy nem egyedi, pl. a lengyeleknél ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vvjozsi 2014.11.07. 21:32:44

@Hátrányos helyzetű kaviár: de akkor mi a faszom vvagy ezt mond mar el mert felbaszol. Nyomatod itt az olto szoveget de mond mar el pls, mi a gecimmel keresel annyit mint egy programozo

kellys 2014.11.07. 21:33:53

@Nancsibacsi: pszichologus, tessek ezt is megtudtad. hataron tartom, az alairas annak szolt, hogy egy bufeszakos oktat ki logikabol. de boven versenyszferas a fizetesuk, es merheto a teljesitmeny.
egyeb okossag es faszsag?

Nancsibacsi 2014.11.07. 21:34:45

@Hátrányos helyzetű kaviár: "Tényleg nem értelek, ha többet keres, mint te, akkor hol a probléma? "
Mert amit ő félretesz abból ott tovább tart neki lakást vennie mint abból amit én félreteszek itt.

"Különben, nem tudom, ismered-e a német vagy akár az osztrák lakáshelyzetet?"
Ausztriában nemrég nézegettem hirdetéseket (ingatlaniroda ablakában), szóval nagyjából van fogalmam.

kellys 2014.11.07. 21:34:53

@Nancsibacsi: "Londonban mikor lesz?"
20 ev. es mennyit er? okkos baszdmeg...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 21:35:26

@vvjozsi: Tudod, az a helyzet, hogy semmi közöd hozzá. Engem sem érdekel, hogy csak vérpistike vagy.
A hülye, trollkodó szöveget meg nyomatod itt mindenkivel szemben.

Nancsibacsi 2014.11.07. 21:36:09

@kellys: Na figy, én az esti mese korból már kinőttem, meg amúgy is köpött már a maci, szóval te igazán befejezheted a vetítést. Mikor kérdezel még akkor is hazudsz, szóval tök fölöslegesen tornázol.

vvjozsi 2014.11.07. 21:37:23

@kellys: pszichologus. Mennye ma a faszomba. Annyi pszicologust kepeznek hogy lassan minden faszra ketto jut. Egy-egy csavot felvesznek valami multihoz es ott esetleg meg is fizetik mert a torveny eloirja aztan hallgathatja elete vegeig ahogy a megkeseredett munkavallalok razzak neki a faszukat a szobaban. A tobbiek meg mehetnek krumplit sutni a mekibe.

Nancsibacsi 2014.11.07. 21:38:35

@kellys: "20 ev"
Itt meg 5-10 év. Na? Nem tökmind1 mennyit ér, ha lakik benne?
Egyébként meg:
"ISMEREK KUKAST. gyujt a spanyol hazara, meg a londoninak fizeti a hitelet. aztan amikor vege, kiadja es elhuz spanyolba"
Hát naccerű élet lehet 20 évet kukázni Londonban, utána meg átmenni kukásnak Spanyolországba (mert olyan hogy spanyolba nincsen) :-D

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 21:40:33

@Nancsibacsi: Csak azért kérdeztem, mert errefelé a bérlés az általános. Az echte német kollegáim sem gondolkodnak egyelőre lakásvásárláson. Majd egyszer, talán, ha nyugdíjasok lesznek, és nem is biztos, hogy Németrszágban. Igaz, itt a bérlési rendszer alapvetően más, mint otthon. Nagyon kevés a magán, több a specializálódott cégek és az önkormányzatok tulajdonában levő lakás. A bérlés maga sem az otthoni hoci-nesze, szürke, de leginkább fekete alapon működik, hanem minden esetben kötelező bejelentkezni a lakásba. Még ha magánszemélytől bérelsz is.

vvjozsi 2014.11.07. 21:42:18

@Hátrányos helyzetű kaviár: ez a nincs kozom hozza nagyon szar duma. Azt se tudom ki vagy szerencsere, szoval nyilvan egy legutolso suttyo szar vagy. Fejemet ra hogy 3-4x tobbet keresek mint te.

Phteven 2014.11.07. 21:43:18

Bürokrácia??? Az NI megszerzésén kívül csak a bankban voltam. Minden mást tudtam online intézni. Ingyen. Épp most írattam át egy motorkerékpárt a nevemre. Ingyen. Te mi a szarról beszélsz?!

Ráadásul azt az apróságot kifelejtetted az írásodból, hogy Magyarországon azért nem úgy van munkalehetőség, mint Angliában.

Olyan szempontból viszont egyet tudok érteni veled, hogy olyan ember ne menjen külföldre, aki:

-anyás
-lusta
-nincs megtakarítása
-nem beszél külföldiül

Ezékiel01 2014.11.07. 21:44:15

@vvjozsi: Nem az angoltudásomat vagy a beosztásomat hangsúlyoztam az iménti hozzászólásomban, hanem azt, hogy mennyire fontos a nyelvtudás ahhoz, hogy az a kerítés tényleg kolbászból lehessen :D
De te persze itt csak az agresszivitásod próbálod kiélni, minden kommentbe belekötve, indokolatlanul. Ez is csak azt árulja el rólad, hogy nincs is tartalmas mondanivalód a témáról...

Nancsibacsi 2014.11.07. 21:44:20

@Hátrányos helyzetű kaviár: "Csak azért kérdeztem, mert errefelé a bérlés az általános."
Persze hogy nem veszik meg, mikor 4-500ezer EUR alatt nem kapnak egy lyukat se. Szóval akkor elértünk oda, amit az elején állítottam, hogy ott nem lehetne lakásom, itt meg van? Köszönöm.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 21:44:36

@vvjozsi: Figyelj, nem érdekel, hogy mennyit keresel, te miért akarsz az én zsebembe turkálni? Különben bármit írhatok nem? 4000 eurót, 1000-et, 7000-et vagy bármennyit. Miben segít ez rajtad?

vvjozsi 2014.11.07. 21:45:53

@Ezékiel01: Ezekiel, draga baratom, hozzad mar csak egy kerdesem van: Zsido vagy?

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 21:47:03

@Nancsibacsi: Nem, nem félreérted ... különben 70 ezer körül vannak a garzonlakások annak a nagyvárosnak a központjában, ahol élek. Persze vannak fél millió eurós ingatlanok is. Fél millió euróért már kertes házat veszel, nem egy szimpla lakást. Nézz szét a neten kicsit.

vvjozsi 2014.11.07. 21:47:42

@Hátrányos helyzetű kaviár: rajtam semmibe, jelenlegi celom mindossze annyi, hogy raebresszelek: egy szar vagy, es a tetves bolcseszeknek nincs ertekuk

vvjozsi 2014.11.07. 21:49:06

5-7 eves tapasztalattal rendelkezo programozo 70.000 euro korul keres. Van neg kerdes?

Ezékiel01 2014.11.07. 21:49:29

@vvjozsi: Számít az valamit, hogy milyen a nemzetiségem? Esetleg lenne valami értelmes mondanivalód a zsidókkal kapcsolatban? :)

Nancsibacsi 2014.11.07. 21:50:38

@Hátrányos helyzetű kaviár: Én szétnéztem, ezek Bécsi lakás árak, akkora amiben elfér egy 3-4 fős család. 10-es szorzó van rajta gyakorlatilag a magyar árakhoz képest. Ha mondjuk Bernben nézelődsz, akkor 15-ös. Londonban meg 20-as.

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 21:50:58

@vvjozsi: :DDDDD Ki mondta beked, hogy bölcsész vagyok? :DDD
Azért egy pszichiátert keress fel ... aggódom érted. A neten, idegenekkel trágárkodsz, hogy levezesd a feszültséged, és jobbnak hidd magad, mint amilyen vagy. Meg fog ütni a guta :PPPP

vvjozsi 2014.11.07. 21:51:59

@Ezékiel01: nem, nem is mondtam hogy valami bajom lenne veluk csak szerintem az vagy. Gondolom igy kerultel be penzugyi ceghez is jellemzi. Bar gondolom fel tudod olvasni azt a par sort a fuzetbol

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 21:52:51

@Nancsibacsi: Bécs melyik kerülete? Gondolom, a villarész meg az első. Tudod, nem mindegy. Budapesten is van Újpalota meg a Rózsadomb.
Viszont a 70 ezres garzonár, amt írtam az valós. Ennyiért vettek meg ergy lakást a tömbben, ahol lakom.

Ezékiel01 2014.11.07. 21:52:59

@vvjozsi: Ja, és nem vagyunk barátok...

vvjozsi 2014.11.07. 21:55:04

@Ezékiel01: ne porogd tul a dolgot inkabb nyisd a szad es nyelj szorgosan

Nancsibacsi 2014.11.07. 21:56:13

@Hátrányos helyzetű kaviár: Jó, akkor Londonban 5 MFt-ért 240 nm-es villát lehet kapni, ajjj... fárasztó vagy.
Bazmeg nem azért 200ezer egy 1 szobás szaros külvárosi lyuk bérleti díja, mert ugyanannyiba kerül mint rákosborzasztón.

Ezékiel01 2014.11.07. 22:00:35

@vvjozsi: Tudod, Józsi, én csak azért kommenteltem ide, hogy ha esetleg valakit érdekel egy pozitív tapasztalat is, az olvasson róla. Csak a teljes kép érdekében.
Különben ha már annyira érdekel, azért jutottam be ehhez a céghez, mert az angolon kívül beszélek még három nyelvet, melyeket napi szinten használok a munkám során. A pénzügyi világhoz semmit nem konyítottam, azon kívül, hogy pontosan tudtam milyen hitelkonstrukciónak mi a lényege Magyarországon... Ami nem éppen nagy kunszt megtanulni.
És nem, nem szöveget olvasok fel. Nem is értem, minek szólsz hozzá, ha fingod sincs mit csinálok.

Ezékiel01 2014.11.07. 22:01:56

@vvjozsi: Te pörögsz :D
Ki tudja mióta és mitől :D

Ezékiel01 2014.11.07. 22:05:29

@Phteven: A bürokráciával nekem sem volt eddig dolgom. Viszont abban van igazság, hogy tényleg meg tudják néha bonyolítani a britek ilyen téren egy ügy folyamatát. De ezek inkább esetek, mint általános tapasztalat. A megbonyolított bürokratikus ügyeknek mindig okuk van... Nekem is vannak egyszerű eseteim, amikor egy ügyfél fél óra alatt megkapja a hitelét, de van olyan is akivel 3 napig kell foglalkoznom.

Ezékiel01 2014.11.07. 22:06:50

@vvjozsi: Esetleg még valami tanács, hogy mit kellene csinálnom? :)

vvjozsi 2014.11.07. 22:08:25

@Ezékiel01: van meg egy, de hol fontold meg elotte: verd ki habosra

vvjozsi 2014.11.07. 22:09:26

@Hátrányos helyzetű kaviár: kaviar nem fogod fel bazdmeg hogy nem egy garzonlakas lyuk szarrol beszel. Felbaszol

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 22:12:36

@Nancsibacsi: Most mit kapod fel a vizet? A bécsi Ringen értelemszerűen sokkal drágábbak a lakások, mint a 10.-ik kerületben.
De egy 2-3 szobás lakás még itt sem 400-500 ezer euró. Inkább 100-200 ezer euró közütt van, egy átlags környéken, azaz sem lepusztulton, sem felkapotton.
Bocsánat, hgy nem annyira drágák az átlag lakások, mint te szeretnéd, hogy igazlj magadbnak ezzel is valamit.

Ezékiel01 2014.11.07. 22:13:51

@vvjozsi: :D Rendben, tanácsod meghallgattam, majd eldöntöm, mit kezdek vele.
A többit viszont tartogasd olyan számára, akit érdekelnek a sületlenségeid...

Hátrányos helyzetű kaviár 2014.11.07. 22:14:21

@vvjozsi: 35 négyzetmétert azért nem neveznék szar lyuknak. De, felfogtam, csak egy példa volt, szembeállítva az ő túlságosan drága példájával. Csak annyit akartam megmutatni, hogy találni mind2 véglethez példákat.

vvjozsi 2014.11.07. 22:15:45

@Ezékiel01: ok, akkor verd ki habosra

vvjozsi 2014.11.07. 22:16:54

Amugy latom kicsit laposodik a tema.. Hat ez van ha kezdodik az ejszakai muszak a mekiben, mi?

na4 2014.11.07. 22:48:11

Mit mond a dolgozó bölcsész a munkanélküli bölcsésznek?
"Adhatom nagy kólával és nagy krumplival?"

vvjozsi 2014.11.07. 22:59:48

@vvjozsi: 8=======> ~~~~~ 0-: <--- egy bolcsesz elete roviden

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.11.07. 23:15:16

Azért a mosogatókon túl is van élet. Nekem bőven van ismerősöm, akik odakint ugyanolyan pozícióban dolgoznak, mint itthon vagy éppen azért költöztek ki, mert a multinál ott volt előrelépési lehetőség. Ők azok, akik 2-3 év alatt kifizették az itthoni 15-20 éves lakáshitelt, utalják a pénzt a nyugdíjas szülőknek és közben vígan elmennek nyaralni évente kétszer-háromszor (mellesleg Londonból kicsit több turistacélpont érhető el olcsón, mint Pestről).

Többször leírtam már, hogy két csoportnak érdemes kimennie:
- aki itthon nem kap munkát
- aki a kinti fizetéséből legalább ugyanakkora százalékot tud megtakarítani, mint itthon

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.11.07. 23:26:03

@Hátrányos helyzetű kaviár: A 35 négyzetméter a lyuk kategóriába esik, nem lakás.

@vvjozsi: 70 ezer euró körül is kereshet. Vagy éppen jóval kevesebbet. Ahogy Londonban is különböző cégeknél hasonló pozíciók között akár 60-80%-os eltérés is lehet.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.07. 23:37:31

Gondolom, ezért költöznek sokan inkább más városba, és nem Londonba, mert London tényleg kva drága. Egyébként a vásárlóerő a honlap szerint 68%-kal magasabb Londonban, mint Budapesten, szóval még az árak ellenére is jobban megéri (forrás: www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=Hungary&country2=United+Kingdom&city1=Budapest&city2=London), bár azt nyilván nem tudjuk, hogy mennyit keres átlagosan a magyar ember érettségivel,valószínűleg nem londoni átlagbért. Én olyan 1000 font körüli bérekről hallok, ami mondjuk még mindig több mint kétszerese a budapesti átlagbérnek (és mekkora esélyed van az átlagbérre?).

Rathelor 2014.11.08. 01:48:16

T. Szerző: fuss neki még egyszer a számoknak..

Az angol és a magyar online Tesco-ból kiindulva odakint olcsóbb a kaja (ugyanaz a kenyér konkrétan olcsóbb odakint, a joghurt pedig max 50 forinttal drágább (kivéve ha akciósan veszed, mert akkor az is olcsóbb), egyebekről nem is beszélve...).

Pesten az életben nem találsz 15e-ért szobát rezsivel (esetleg ha egyedülálló hölgy vagy és 'besegítesz a takarításban'), úgyhogy az legyen inkább a duplája, a kaját pedig vegyük inkább 20-25e-nek, mert melegszendvicsen élni nem túl egészséges.

A KSH szerint a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás szakterület idén 153 100 forint átlagos havi bruttó bért kínált, ami nettó 100 281 HUF.

Most ott tartunk, hogy itthon - ha nem költesz semmi másra - akkor meg tudsz takarítani havi max 50e forintot, odakint minimálbérből (a saját ismerőseim adataiból kiindulva, egyéb költségekkel együtt) pedig kb 100-200e forintot, attól függően, hol tudsz lakást szerezni.

Haza meg csak az jön, aki nem elég felkészülten ment ki, és elfogyott a kezdőtőkéje/rájött, hogy ott is dolgozni kell a fizetésért.

kellys 2014.11.08. 05:57:42

@Nancsibacsi: szerinted most a kardomba dolok, hogy nem hiszel nekem? :( kurvara leszarom kicsi ember.
akinek annyi esze nincs, hogy felfogja, miutan van egy londoni haza, azt kiadja es huz spanyolba elete vegeig NYARALNI te ostoba...
nem, nem mindegy mennyit er, mert te kibaszott oskolazatlan
a, eladja a vegen
b, kiadja a vegen
ennyi kovetkeztetesre se futotta tanar ur?

Bona Fides 2014.11.08. 07:01:04

@Nancsibacsi: Mindig megdöbbenek azokon a kommentelőkön, akik néhány soros bejegyzésből komplett személyiséget és életpályát kreálnak körém, majd aszerint meg is ítélnek rögtön.

Volt már olyan barom is, aki számonkérte tőlem, hogy egy teljesen más blogposton mást mondtam magamról, ezért "hazudtam". Az fel sem merült benne, hogy közös családi gépen egy nickkel akár öten is postolunk (különösen, ha nem veszem észre, hogy nem az én nickem van bejelentkezve), ráadásul csak nekem is van vagy 6-8 nickem.

Egyszerűen nem fogják fel basszus, hogy a nick az nem természetes személy, hanem egy MEGSZEMÉLYESÍTETT VÉLEMÉNY.
Az még mindig nem megy a magyar kommenthuszároknak, hogy "a vélemény szabad", emiatt nem minősítgethetem, nem sértegethetem az embertársamat.

Bona Fides 2014.11.08. 07:13:34

@Rathelor: Valóban ott van az eb elhantolva, hogy mennyit tudok megtakarítani.
Itthon kulimelóval SEMMIT nem lehet megtakarítani, Londonban (például) kulimelóval a magyar havibért meg lehet takarítani.

Nem az a lényeg, hogyan élsz, mit eszel, milyen a képzettséged, hanem az, hogy itthon anyagi biztonság csak és kizárólag a középosztály feletti szinten van meg.

Én csúcsdiplomával, folyamatos munkaviszonnyal azért nem tudtam megtakarítani, mert elvitte a lakásszerzés, aztán elvitte a kisgyerek felnevelése, most meg elviszi az egyetemi tandíj.
Mire végeznek a gyerekeim az egyetemen, addigra elviszi az egészségem karbantartása (hallókészülék, szemüveg, fogorvos).
De közben 2008-tól lényegében befagyott a fizetésem is, tehát - bár nem élek "rosszul", megtakarításom, biztonságom NINCS.

Ez a rögvalóság kedves "magyar fiatalok"!

qmatch 2014.11.08. 07:56:35

egy dolog hiányzik ebből - ezekből - a vitából:
a konklúzió.
...és fog is , amennyiben nem sikerül a különböző , látszólag összemérhetetlen aspektusokat közös mérőszám szerint összevetni.
Addig marad a gazdasági jelleg , a társadalmi és az emocionális egy-egy külön kosárban , és mindenki azt tartja fontosnak , amelyiket akarja.

véleményem az , hogy a többség az emocionális vonalat tartja maga számára fontosnak , a kisebbség az aki inkább racionálisan dönt.

...talán minden korban mást is tart fontosnak az ember...

én egy dolgot veszek észre: aki "megy" az valami elől menekül , és nem valamiért. közülük nagyon kevesen rendelkeznek komoly felkészültséggel ( értékes tudás ) , és még ők is rengeteg kompromisszumot vállalnak - jobban mondva sokkal több dolgot élnek meg inkább kompromisszumként , mint egyszerű kalandként.

nekem eszembe sem jutott menni , igaz , egyelőre megvan itthon a "dolgom" , amiért sokat teszek - sokkal inkább szakmai , mint "kapcsolati" alapon.
kihaló félben lévő állatfaj vagyok - vagy éppenséggel újjá születő ???

remenda 2014.11.08. 09:30:09

A kevéssé tisztelt szerző szégyellje magát, h újságírói hitelét és becsületét eladja holmi előnyökért. Anélkül, h csorba érvelését pontról-pontra cáfolnám, elég, ha arra az 500e emberre gondolunk, aki szerint jobb kint, mint itthon, hisz sajna nem jönnek haza. Ha majd a korrupt államigazgatás nem szív el minden forrást, és nem maradnak hasonló morzsaszedő tányérnyalóik, talán olyan lesz az országunk, h nem menekül innen apraja-nagyja. Ezen kéne fáradozni, nem marasztaló "tényfeltáró" riportokat hamisítani!

Sanko13 2014.11.08. 09:39:00

@Sexual Harassment Panda: "Németország valóban olcsóbb mint Magyarország," - ehhez pedig tedd hozzá, hogy London állandóan tele van német bevásárló turistákkal. :-)

remenda 2014.11.08. 09:40:06

SZERKESZTŐ: Figyelj, Norbi, kéne egy cikk arról, h Londonban szarabb az élet mint itthon. Meg tudod csinálni?
NORBI: Mennyit fizettek érte?
SZERKESZTŐ: 10 000 forintot flekkenként.
NORBI: Persze, hétfőre készen lesz!

Kertiretek (törölt) 2014.11.08. 09:58:13

@Sexual Harassment Panda: Ajaj, ezt hol olvastad? Vagy személyes tapasztalat? Mert akkor érdekelne, hogy Berlinben hol jártál, hogy ilyennel találkoztál. Nekem még nem sikerült. Rengeteg a külföldi, közülük sok a turista. Rengeteg a diák, az egyetemek miatt. Van mindenféle bőrszínű ember, aki tök jól megvan egymás mellett. Egyszerűen nem értem, amit írtál.

Szarvas Norbert 2014.11.08. 10:05:15

@remenda:

remenda: tökéletesen értem a cikket és tudom értelmezni
Norbi: Közelében sem vagy, de megtudlak tanítani a szöveg helyes értelmzésére
remenda: Mennyit kéne fizetni érte?
Norbi: 10.000 forint flekkenként
Remenda: áhhhh nem kell, én tökéletesen értem a cikket, ami nem arról szól hogy Londonban szarabb az élet:)

SECI 2014.11.08. 10:26:53

Aki par ev utan diplomaval is csak a mosogatasig jutott az vagy toketlen vagy a diplomajat sem erdemli meg.

A szerzorol inkabb nem mondok velemenyt (kenyer/joghurt/X-box - what the f@ck???).

Arrol szot sem ejt, hogy ami igazan draga az lakni es kozlekedni. Enni olcsobban lehet, mint Mo-on, sokkal. Persze nem kenyeret (bar azt is...) es nem X-box jatekot.

Aki nem hiszi nezzen utana pl itt www.mysupermarket.co.uk/ kulonos tekintettel az akcios es felkesz/kesz etelekre, ami a celcsoport szempontjabol a lenyeges.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.08. 10:27:19

Anyagilag nem volt szükségem kiköltözni, fizu felet elraktam Magyarországon, itt meg nagyon nem. Node szakmailag és emberileg? Na úgy mar más a fáma.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.08. 10:31:21

@Ivonn88: az átlagbér évi 35 ezer bruttó, ami kb havi 2000-2200 nettó .

wwenigma 2014.11.08. 10:59:46

Nettó faszság amit leir a kedves szerző, mennyit kap "új magyarország" programban hogy itthontartsa azokat akik még nem indultak el?

Módfelett Kényelmetlen 2014.11.08. 11:01:57

jaja, Németországba menjetek gyökerek, ne Londonba!

PongLenis 2014.11.08. 11:04:15

Ugy gondolom h aki tenyleg jol el es boldog kulfoldon, az nem all le egy ilyen hulye cikk ala vitatkozni, es vadidegeneknek meg trolloknak bizonygatni es onigazolni hogy marpedig o milyen fasza gyerek mert lazacsteaket eszik es 1.2 millios bringaval jar es apple kutyui vannak es hamarosan megengedhet maganak egy rezsot is akar. Aki tenyleg jol erzi magat kint az elolvassa a cikket, jot rohog rajta h milyen ostoba es korlatolt a posztolo, es megjegyzi h melyik blogot nem kell tobbet olvasni.
Mert ameddig itt az utolso utcasepro is a magyar atlagfizut viszi haza nettoban(!) hetente (!) addig nincs mirol beszelni.
Uff Irorszagbol.

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.08. 11:04:23

@tildy[UK]: mármint a Magyarországról kimenő dolgozók esetében? Mert a sima londoni átlagbérre valóban ennyit mond),de nem tudom, mennyit kereshetnek a magyarok, akik kimentek. Nekem két ismerősöm él kint, igaz, egyik sem Londonban, nincs diplomájuk vagy szakképzettségük, ők olyan 1000 körül keresnek.

2014.11.08. 11:07:06

@Szarvas Norbert: "A cikk is csak azért lett ennyire fekete, mert Londonról általában úgy nyilatkozik mindenki, mintha fehér lenne hátrányok nélkül (metafora). "

És neked persze küldetéstudatod van, hogy egy semmivel sem kevésbé torz képpel helyrebillentsd a számodra helyesnek tűnő egyensúlyt.

2014.11.08. 11:14:24

@Mirjam2: " nem tudom elkepzelni miert gondolna valaki hogy odakoltozni 'megoldas' a legtobb ember problemaira. "

Nem gondolja. De a frusztrált szerző számára valószínűleg London volt a legkönnyebben elérhető negatív és persze torz példa a kivándorlásra. De az is lehet, hogy azért fizetik, hogy csináljon kivándorlásellenes propagandát.

goon 2014.11.08. 11:19:57

Én kint élek már 3 éve. Ugyanazt csinálom, amit otthon. Ez idő alatt 4 különböző országban voltam nyaralni, és otthon is voltam számtalanszor. Van spórolt pénzem, van egy fiatal 5-ös bmw -m, pedig egy lakást bérlünk ketten barátnőmmel. Otthon ugyanezzel a munkával nem volt hó közepén egy forintom se, nem tudtam élménnyel nyaralni még a balcsihoz se. Ja és nem utolsó sorban itt elismerik a kemény munkát.

zsoltizsolti 2014.11.10. 01:12:48

Kedves Szerző!

Ha rövid hozzászólást szeretnék, akkor azt mondanám: "Nézd... ne menj ki külföldre dolgozni!" Természetesen ennyivel nem szeretném elintézni a dolgot. Lehet, hogy csak az igazságérzetemet bántja a cikked, lehet, hogy úgy érzem azoknak tartozom ezzel a hozzászólással, akik még nem mentek ki dolgozni külföldre, de gondolkoznak rajta. De az ok, talán mindegy is.
A cikked elolvasása után abban a dilemmában vagyok, hogy nem tudom eldönteni, melyik a rosszabb, ha te ezt komolyan is gondolod, amit leírtál, vagy ha a látogatottságszám emelésének azt a visszataszító módját választottad, hogy akkora butaságokat írsz, amit tényleg mutogatni kell, és így terjed is, mint a vesztés. Nos, túllépve az első dilemmán, feltételezzük, hogy nem hülyéskedsz, tényleg komolyan gondolod. A következő dilemmám az, hogy nem tudom, melyik a szomorúbb, ha olyan külföldön dolgozó barátokkal veszed magad körül, akik lehazudják a csillagokat az égről, amikor neked mesélnek a kinti tapasztalataikról, vagy az, ha az ő történeteiket "kicsit" átírva megírsz egy cikket, aminél talán hasonló felhívást lehetne tenni, mint a mogyorónál: "Figyelem, a cikk nyomokban valóságot tartalmazhat!" Nos, a döntést rábízom mindenkire. Haladjunk is tovább. A következő felvetésem - a te szavaiddal élve - az, hogy és te belegondoltál már abba, hogy vajon miért innen mentek el több százezren, nem pedig Angliából jöttek tömegesen dolgozni abba az országba, ahol főműsoridőben, az adófizető állampolgárok pénzéből, kereskedelmi és közcsatornákon, folyamatos jelleggel és a Hitler óta ismeretes ”Ha elég hosszú ideig, elég hangosan és elég gyakran mondasz egy hazugságot, az emberek elhiszik."-elv alapján "társadalmi célú" hirdetésben kell szólni az embereknek, hogy milyen jól élnek?
Úgy gondolom, hogy mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításhoz. Te is ezt tetted, én is ezt teszem, amikor visszafogottan csak annyit mondok, hogy egy "picit" egyoldalúnak érzem a cikkedet. Lehet úgy is egyoldalúan nyilatkozni, hogy közben igazat mondasz. (Durva mi?)
Ha ezt más témában olvastam volna, akkor azt mondanám a cikkre, hogy szakmaiatlan.
A téma - hogy vállaljunk-e munkát külföldön vagy ne - egyébként ellentmondásos, de legkevésbé amiatt, amit te leírtál...

Via. 2014.11.10. 02:35:01

Kedves Cikkíró! Mindössze két feladatot adnék neked.
1. Ha már annyira biztos vagy abban, hogy otthon olyan könnyű munkát találni (sőt mi több, kettőt is), akkor adok neked fél évet, hogy az itt felvázolt életkörülményt kérlek valósítsd meg Nógrád megyében. Ugyanis én például ott éltem le 22 évet, és ott az emberek nem azért nem dolgoznak, mert lusták.
2. Kérlek, csak egyetlen szobalányra mutass rá, aki 140 ezret keres Magyarországon, és nem egy luxushotelben dolgozik.

isadmi 2014.11.10. 14:55:58

Bár a cikk írója néhol sarkosan fogalmaz és általánosít, mégis remélem, az a cél vezérelte hogy a kifelé igyekvőket figyelmeztesse: kint sem kolbászból van a kerítés! Ne keverjük kérem a tapasztalt, szakmával, gyakorlattal, nyelvismerettel rendelkező 30+ korosztályt, a fiatal, sokszor semmihez sem, vagy épp"mindenhez" értő egyszerű Bélával, aki "megeszi", amit a többiek mondanak neki. Az okok többnyire az előbbieknél az egyről a kettőre jutás, utobbiaknál a könnyű pénzkeresés, megélhetés lehetősége. És ott van még a szerencse! Akárhogy is, az induljon el, aki úgy érzi, hogy rendelkezik olyan képességekkel, amivel előrébb tud jutni. Ugyanis kint találkozik majd még több millió "szintén csóró" bevándorlóval, akikkel versenyezni kell! Miattuk a bérek sem olyanok, mint régebben. És arra is vigyázni kell, hogy nehogy egy lengyel "bácsika" lemosson a mosogatói pályáról. Tehát jobbnak kell lenni a többieknél kint is, hogy érvényesüljön. Különösen a top szakmákban! Ennél fogva lesznek, akik megmaradnak, és lesznek, akik elhullanak vagy 10 év múlva is csak vegetálnak, mint itthon. Mindenesetre a megmaradottaknak is évek kellenek, mire külön lakásba költöznek, mire elmehet nyugodtan szórakozni, vagy nyaralni akár, vagy megengedhet egy autót vagy egy pici lakást. Hosszú 10 évekbe. És tudjuk, hogy évekig le kell mondani a kényelemről, szabadidőről, magánéletről, miegyébbről, mert az egyszerűbb munkákból nem lehet a "bennszülöttekel" egyenrangú életet élni, mert akkor ott sem jutsz egyről a kettőre. Márpedig kint az élet drágább, bárki bármit mond. Meg ugye van a tapasztaltabb, rátermettebb, nevezzük élelmesebb Dr. Béla szakember, akikből egyébként már sokkal kevesebb van, de nekik tényleg sanszosabban bejön a külhon. De ők azok, akik itthon is boldogulnak vagy boldogulnának. A hozzászólások cseppek a tengerben. Akiknek bejött, az hülyézi a cikkirót. De ajánlanák e a kivándorlást nyugodt szívvel bárkinek? Mi van azokkal, akik lógó orral hazahúztak? Mi van azokkal, akik csak néhány hónapra mennek ki évente és hazahozzák a pénzt, de egyébként itthon élnek és nem is rosszul? Érdekes lenne egy statisztika, amiből kiderülhetne az igazság! Szerintem az 500 ezres létszám nem igen fog a jövőben számottevően változni és ennek örülnék. Csak zárójelben hogy románok, lengyelek, bolgárok, szerbek, törökök millioi külföldön dolgoznak, Moldávia lakosságának közel a fele. De még a fejlettebbnek mondott lett, litván és eszt polgárok nagy része is Írország ban van.

isadmi 2014.11.10. 15:11:12

Én inkább attól félek hogy nem marad itthon orvos. Egyébként meg nem baj, ha az emberek kipróbálják, milyen egy másik világ. Akár kint marad, akár hazájön, értékelni fogja a hazáját. A kinti életnek azért van egy hátulütője, ára, ha úgy tetszik: a család, a barátok elvesztése. Marad a Skype.

Bicepsz Elek 2014.11.10. 19:44:22

@Ivonn88:
Nem tudom honnan vetted nekem nem mutatott adatokat.Ugy szamold, hogy kb. a londoni(legalis netto) fizu a magyar 3x osa ha nem szakmaban helyezkedsz el(pl. magyartanarkent kimesz bolti eladonak) es 5x szakman belul (pl. nemettanarkent kimesz nemettanarnak). 2000 ben meg 10x volt es jobb oraberek.
Lakhatas: megosztott szoba: 300/ ho(kb. 110 000 huf) dupla szoba 630, boxroom 400. Studio 800 font(260 000 huf) 1 bedroom(+living )1000.
Manchester/Leeds egy 3 szobas haz 560 font/ho
Videkre csak szakmunkaval erdemes menni!! Es auto is kell falun!!

Ivonn88 · http://suisseproject.blog.hu 2014.11.10. 19:54:05

@Bicepsz Elek: most látom, tényleg nem mutatja, ha linkelem, de ha ráklikkelsz a Cost of living comparison-re, elsőkéntmegjeleölöd Budapestet, másodiknak meg Londont, kijön egy jó kis összehasonlítás.
Ismerősömék 200.000-es városban élnek, nem tudom, az mennyire falu, ők biciklivel járnak, és ahogy mondtam már, nincs szakmájuk. Ők keresnek 1000 font körül havonta. Anno mondták, hogy mennyiért tudtak szobát bérelni egy házban, és emlékszem, hogy meglepődtem, mert többre számítottam.
Most nézem amúgy ugyanannak a honlapnak az összehasonlításánál, a bérleti díjak jóval alacsonyabbak ott, mint Londonban, a vásárlóerő 30%-kal magasabb.
Esetleg az lehet, amit te mondasz,hogy kisebb városokban nehezebb képzettség nélkül munkát találni (nekik sem volt egyszerű), és ez lehet a nehézség.

Bicepsz Elek 2014.11.10. 21:10:01

11°BUDAPEST

Lakást vett a Londonban meggazdagodott VV Fecó

Gyári munkásként dolgozik Londonban a Való Világ egykori szereplője, VV Fecó. Kint egy év alatt annyit keresett, hogy máris lakást vásárolt.

2014. 11. 10.SZTÁROK

hirdetés

VV Fecó azt remélte, a Való Világban szerzett ismeretség révén jobb életet teremthet családjának. Terve azonban nem jött be, sőt romlott a helyzet, a valóságshow után még munkahelyére sem vették vissza. Úgy döntött, Londonban próbál szerencsét, ahol sikerrel járt. Fecó ugyanis olyan jó munkahelyet találtmagának, hogy a napokban a félretett pénzéből Pécsett egy pár milliós panellakást vásárolt, de inkább csak befektetési céllal, nem tervezi, hogy hazaköltözik – írja a Bors.

„Szörnyű és elkeserítő, hogy külföldön kellett szerencsét próbálnunk, mert tudtam, ha itthon maradunk, ugyanolyan elszomorító életünk lesz, mint volt. Nem láttam esélyt arra, hogy kitörjünk a szegénységből. Minden követ megmozgattam, hogy Londonban el tudjak helyezkedni egy chipgyárban. Heti hat napot dolgozom, rengeteget túlórázom, jól keresek. Olyan dolgokat is megvehetek a családomnak, amikről korábban csak álmodtunk! De nem élünk nagy lábon, sikerült félretennem pénzt. Annyit, hogy elég legyen egy pár milliós lakásra. Pécs külvárosában egy kétszobás panelt vettem” – mondta el a Borsnak VV Fecó

Bicepsz Elek 2014.11.10. 21:13:07

@Ivonn88: Londonban ok keresnenek kb. 1200 fontot nettoban. Videken minimalbert kapnak altalaban, Londonban meg +2font/ora. A lakhatas dragabb, a kaja(ha tobb boltban vasarolsz ami eppen olcso meg piacon), olcsobb, mint videken. Az utazas az hetijegy 37 font kb 1-3 zona(busz+vonat+metro)

vernarancs 2014.11.10. 23:50:23

@PongLenis: Jo jo, persze ez mind igaz. De amikor mindig csak azt irja mindenki, hogy mennyivel tobbet keres akkor azert illene hozzatenni azt is, hogy mi mennyibe kerul. Van-e Irorszagban 1 euro alatt egy kori sor a kocsmaban? Mennyi egy kertes haz ara Dublin vonzaskorzeteben? Mindazonaltal, persze jobb nyugaton az elet, ha valakinek van munkaja. Es en nem is csak ezt emelnem ki, hanem azt is, hogy pl. Nemetorszagban egy boltban nem a szar silany arut kapja az ember, hanem szinte mindenbol sokkal magasabb minoseget, es ez itt termeszetes, nem extra. A hulladekot viszik keletre....

dennisthemenace 2014.11.11. 21:06:57

@annamanna: Ki a fene akar oda visszamenni, te szerencsétlen?????

annamanna 2014.11.11. 21:35:48

@dennisthemenace: a fene biztosan nem, és mivel te vagy az, aki nem, tehát te vagy a fene.
Jól van, fene, ne gyere vissza.
Sok szerencsét neked ott, ahol vagy; nehogy visszagyere.
Jahaj, egy szerencsés hülyével kevesebb, nem is rossz.

Brenner Mercédesz 2014.11.12. 02:37:29

Ez a cikk kész vicc. Mintha a 60-as 70-es évekből került volna elő. Értem, hogy mindenki be van szarva attól, hogy a fiatalok többsége külföldön próbál szerencsét és nem marad effektíve adófizető, de ezt nem a "nyugat" lehurrogásával kéne elérni, hanem az otthoni munkaviszonyok nyugati szintre emelésével. Persze, ha tök egyedül vágsz bele a nagy világba nagyobb az esély, hogy 1 szobában kötsz 3 másik emberrel, és a "landlord" még a fizetésedet se adja a kezedbe és inkább megtartja. Ez benne van a pakliban. De szemfülesnek és körültekintőnek lenni nem nagy szám, ne tessék minden hirdetésnek bedőlni!
Nem beszélek magas lóról, Angliában élek, vidéken, a családommal, 20 éves korom ellenére dolgozom, szobalányként, minimálbérért, édesanyám szintúgy, húgom pedig a középiskolát fejezi be. Nincs kolbászból a kerítés, nincs kacsalábon forgó házunk, nem nyaralunk évente kétszer DE nem kell minden egyes garast gondosan kiszámolni a kasszánál, nem kell a számlákkal trükközni mikor melyiket ne fizessük be hogy legyen pénz azon a héten húst enni. A cikk írója nem vette figyelembe azt a nyilvánvaló tényt, hogy a minimálbér (amit a cikkben említett szobalány jobb esetben max 30 ezer forinttal halad meg adózás után!!) nettó összege 66.483 Ft!!!!! Akkor ebből hogy is kéne megélni? Hiába olcsóbb a kenyér ha nem marad rá pénz a hó végén....
Drágább az élet kint. Drágábbak a szolgáltatások, mert valamiből ki kell fizetni a magyarhoz képes csillagászati összegű minimálbért (magyarországon 584 Ft, angliában 6.31 font vagyis 2 392,37 Ft ), ergó minden drágább, illetve annak tűnik, de ahhoz arányosan nagyobb a fizetés. Én lennék a legboldogabb, ha javulnának az otthoni viszonyok, emelkednének a bérek, nagyon sok barátom, rokonom él még otthon és szeretném ha jobb életük lenne amiért nem kell szedni a sátorfájukat és szerencsét próbálni.
Remélem a cikk írója sok narancssárga júdásaranyat kapott és nem kell aggódnia a téli gázszámla miatt.

C4rmin3 2014.11.13. 21:24:02

www.origo.hu/gazdasag/20141112-sokan-vallalnanak-kint-munkat-de-a-nyelvtudas-hianya-megakadalyozza-oket.html
ezek után rohadjon meg az összes kommentelő aki szerint a posztolónak nincs igaza!!!!444!!!!!!

Tigris 2014.11.16. 20:50:03

Nos, Londonban élő magyarként rengeteg dologgal nem értek egyet.
Először is jó lenne tisztázni, hogy a cikk írója élt-e Angliában, Londonban. Nekem az a benyomásom, hogy felületes ismeretei vannak egy szűk rétegről, ami alapján véleményt alkotni merész dolog. Volt kérdés, hogy éltél-e Londonban, de mivel konkrét választ nem írtál, kénytelen vagyok feltételezni, hogy nem éltél.
Először is egy nagyon ordas ellentmondás. Napi 12 órát dolgozó emberekről írsz, miközben az egyetlen havi fizetés, amiről írsz, 252 eFt. Tegyük fel, hogy Gipsz Jakab legálisan (ezt azért hadd feltételezzem) dolgozik, rabszolgaként, 12 órát, miközben 8 órát fizetnek neki minimálbéren, de legalább hétvégén nem dolgozik. Ez ugye 40 óra heti, havi 168. Ezt megszorzom a minimálbérrel, 6.50-nel (forrás: www.gov.uk/national-minimum-wage-rates), ez 1092 font, ez 430 eFt. Ez majdnem duplája annak a 252 eFt-nak. Ezt méréshibának, saccolásnak, kerekítésnek, árfolyamnak és hasonlónak nem tudom betudni, ez durva tévedés, ha nem szándékos torzítás.
C4rmin3, nincs igaza a cikk írójának igaza rengeteg, ténnyel cáfolható dologban. A nyelvtudás pedig csupán egy azon sok dologból, aminek hiánya itt jelentős hátrányt tud okozni egy idetelepülőnek, mondok példákat: nyitottság, tolerancia, munkakedv, tisztesség, törvénytisztelet, szorgalom. C4rmin3, senki nem állította, hogy mindenkinek itt a helye, valószínű neked sincs. Mondjuk azért, mert itt nem vagány dolog olyat mondani, hogy rohadjon meg mindenki, aki nem ért egyet velem.

Tigris 2014.11.16. 20:53:02

A blog.hu blogmotorja természetesen hibásan a zárójelet is címként értelmezte, ezért a fenti link nem működik. íme helyesen: www.gov.uk/national-minimum-wage-rates

rémTündér /aprócska kismacska./ 2014.11.18. 14:56:00

@Traktoros lány: Téged pedig orbánka, ide érzem a szarszagot, ami a pofádból árad. Máskor kérd meg, hogy törölje ki a seggét, mielőtt kinyalod.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.11.23. 11:03:32

@Ivonn88: Az IT szektorban, vagy a mernonokoknel siman van ennyi, sokszor joval tobb. Egy kezdo infos ber 25 ezer per ev. Amugy igen, Magyarorszagrol kijovo kepzett emberek eseten siman megkeresik az itteni atlagot.

Kerdes kinek mi a fontosabb, es hogy otthon mennyit keresett es hogy erezte magat, hol es milyen barati vannak.

En sosem voltam nagyon baratkozos tipus, meg otthon is "tavol" voltama szulofoldemtol, mert ott felkopott volna az allam.

levendulabandi 2014.12.05. 12:42:18

"Itthon ha ugyanolyan színvonalon élne, mint Londonban (szar kaja (leánykori nevén koleszos kaja), sok szobatárs, minimális költekezés), akkor szobalányként megkeresne havi 140e forint mondjuk ugyanazzal a melóval"

Havercsaj turisztikai fősulival, 2 nyelv tudásával Bpen nemzetközi szállodában nem is szobalány, már szobaasszony ( szobalányok főnöke). Nettó 80at kap! Nem nettó 140et! (Igaz a szakáccsal jóban van és közösen lopnak a konyháról, így napi 1-2 ebédje ingyen biztosított.
Másik ismerősöm szobalány Tirolban, nettó 1400 euro, ingyen kaja, ingyen szállás, 13. havi fizu. Osztrák vőlegénye van, nem tervezi, hogy hazajön a semmibe,amúgy német tanárnő lenne.

Skagerrak 2014.12.10. 20:09:59

London nemcsak kibaszott draga, de a mereg draga helyektol eltekintve egy buzos, szemetes koszfeszek. Olyannak valo aki hajlando nagyon szereny korulmenyek kozott tengodni, es felretenni a penzt mielott hazajon. Rohej amikor a sok idiota lelkendezik hogy milyen magasak a berek, de arrol mar fingja nincs hogy hogyan lesz valaha is ingatlanja, penzmegtakaritasa, nyugdija. A valasz erre az hogy keves kivetellel (jol kereso IT-sek,penzugyesek) nem lesz. Londonba az menjen aki szereti a kihivasokat, vagy nagyon ruhelli Magyarorszagot, vagy a fent emlitett szakember. A tobbi jo esellyel csak vegetalni fog... Ha meg valaki mindenaron ki akar vandorolni, keressen normalisabb orszagot.

pudliho 2015.02.11. 20:50:13

Régi cikk, de egy kommentet megér hátha elolvassa néhány értelmes ember mielőtt költözik. Elég sokkal találkoztam aki pénz nélkül jött ki sajnos a többségük azóta is csak "vergődik" pláne azok akik szeretik a cigi/pia/drog kombót naponta használni.

London nyolc milliós metropolisz ha nem bírod azt, hogy elmegy az ablakod előtt két autó hajnalban inkább maradj otthon nem neked való. A metró mellett laktam remegett szobában minden mint az amcsi filmekben, másik helyen a körforgalom mellett ok az elején zavart de aki mindenen nyekereg kaján időjáráson zajon ahh azt kérem ne nehezítse a többi ember életét. Kell a kapás is a földeken otthon, ott csend lesz és nyugalom, relax és jó kaják. Maradj otthon rinya gép :-P

Stellitita 2015.05.03. 18:01:45

Drága Szarvas Norbert,
Ennyi hülyeséget már rég nem olvastam!
Látszik, hogy Londonban ha voltál is csak látogatóban vagy csak nem sikerült megvetned a lábadat és most "bitter" vagy!
Az Egyesült Királyság nem egyenlő Londonnal. A cikkedből meg úgy tűnik mintha ez lenne az egyetlen település mondjuk Nagy-Britanniában.
A Tescos kenyér £1.35-ért hahaha! Az Asda sokkal olcsóbb te bohóc! Ott már 59 pence-ért kapsz, de a Lidls-ben még ennél is olcsóbb...
Látszik hogy 'Bitter Norbinknak' lövése sincs miről beszél, csak unalmában gondolta feltesz egy baromi hosszú unalmas cikket, amit a harmadik bekezdésnél abbahagytam olvasni!
Szerinted véletlenül vándorol ki az egész világ a UK-ba?? Nézz utána és aztán írj cikket róla!
Mi épp most nem ott élünk (és nem is Mo-n, ahogy a cikk írója kőbe véste, mint egyetlen másodlahos opciót: London vagy Magyarország hahahaha! Lmfao!!), de visszasírjuk.
Időjárás miatt költöztünk, nem a Tescos kenyér ára miatt :-D
Szarvas Norbert. Nagyon sok butaságot írtál egy témáról amiről fingod nincs. Ez a cikk teljesen alaptalan és (magyar) fiatalok, menjetek oda ahova csak akartok a világban. Nem kell a szarban bekockásodva élni, mert rengeteg lehetőség van és családosan már picit nehezebb az országváltás. És ha az Egyesült Királyságba szeretnétek akkor mihamarabb tegyétek, mert most még nagyon jó, de a
fokozott emigráció miatt meg fogják változtatni a törvényeket.
Ja és angol nyelvtudás szükséges!

Stellitita 2015.05.03. 23:01:38

@Skagerrak: No1: London nem egy ország, hanem egy a sok ezer városból az Egyesült Királyságban és egyetértek, hogy koszos meg zsúfolt, engem mindig is Budapestre emlékeztetett! Igazad van, ugyanolyan koszfészek csak sokkal nagyobb.
No2: Melyik normálisabb országot ajánlanád 'szakértő' lévén? Mert én 5 különböző országban éltem Európában és az Egyesült Királyság messze a legjobb egészségügyi és szociális ellátást biztosítja (még a külföldieknek is) ez az oka annak, hogy miért van ennyi 'afrikai, arab, india, lengyel, román stb...' az országban, ahogy ezt Szarvas Norbi is említette a cikkben simán 'lebüdöstöröközve' őket.
Egyébként a briteket sokkal jobban zavarja az a sok betelepülő, akik az angol adófizetők pénzén élnek, mint titeket az hogy a szomszédék Karcsija miért hagyja el az országot és éppen hol és mit csinál. (az a jó magyar mentalitás!)
És könyörgöm London nem egy ország csak hogy földrajzilag pontosak legyünk, nem egyenlő az Egyesült Királysággal. Úgy mint Budapest belváros sem egyenlő Magyarországgal.

Skagerrak 2015.05.30. 19:24:55

@Stellitita: "No1: London nem egy ország, hanem egy a sok ezer városból az Egyesült Királyságban - See more at: http://iflgazdasag.blog.hu/2014/11/06/ezert_ne_dolgozz_londonban_haho_magyar_fiatal#comment-form"

Tenyleg, na ne viccelj, ha nem mondod nem gondoltam volna.
Egesz Anglia fos termeszetesen, a videk meg rosszabb mint London, ehhez tartsa magat mindenki.

"Melyik normálisabb országot ajánlanád 'szakértő' lévén"

Hasznald az agyadat hulyegyerek, szerinted a vilag csak Europabol all? Esetleg nezz meg eletszinvonalrol szolo statisztikakat es akkor talan eszreveszed hogy a UK a kozepmezonyben kullog a tobbi fejlett nyugati orszaghoz kepest. Megsugom, hogy amely orszagok felette allnak, azok a jobb helyek. Meg Europaban is sok van ilyen orszagbol. Akkor most mindent tudsz.

Stellitita 2015.05.31. 01:46:08

@Skagerrak: Te egyértelműen az egyik Anglia felett álló fejlett nyugati országban élsz és imádod a statisztikákat nézegetni arról, hogy merre a világban a legjobb az életszinvonal, csak hogy tudd hova kell költöznöd legközelebb :-D
A bibi az, hogy az eredeti cikk nem erről szólt.
Én pedig tapasztalatból beszélek és nem az interneten/utikönyvekből/tévéből szerzem az infót.
A 'hülyegyerek' pedig te vagy, ráadásul nagyon bunkó is.
A hozzászólásodból ítélve valószínűleg még pubertás kor előtt :-)

szoby 2015.11.25. 01:42:43

2015 vége. Londonba nem mennék, nem is mentem. Leeds is szép város. Logisztikai meló minimális nyelvtudás, minimálbér. Heti 5-6 nap napi 7-8 óra meló. Nettó kb 300 font/hét. Szálláson négyen vagyunk, kis csöndes utca pedig pakisztáni telep.kb heti 100 megy el lakbérre, transzportra meg kajára együtt. És én főzök, nem konzerv. Otthon számítástechnikai műszerész technikus szakmával munkanélküli. És a kenyér a lidlben 36 peny. SEMMILYEN valóságalapot nem látok a bejegyzéssel kapcsolatban. Csak ennyit akartam, kikapcsolhatjátok az internetet. :)

Johnny696 2016.06.19. 00:46:55

Ezt az "anyagot" valami kretén írta propaganda célra a magyar kormány megbízásából? Londonon kívül nincs élet Angliában? Három és fél éve itt élek és nem bántam meg, megbecsülnek. Az árak, minden információ csúsztatás. 2014-es blődli. Ez a napokban megbukott "Fiatal, gyere haza!" programhoz készült fos szerintem. Szomorú és nevetséges próbálkozás, harmatgyenge, hazug álpropaganda anyag, műmagyarkodó "haza-fias" írás.

Boros Szabi 2016.08.21. 07:47:04

londonba drága élet csak nem a porno iparba

Vidam Peter 2016.09.01. 14:56:08

Szép öcsém, leszeded a nem tetsző kommenteket ?

Egészség világ 2017.09.03. 21:07:01

Érdekelnek otthoni munkák, pénzkeresési lehetőség? (Nincs MLM, piramis, egyéb visszataszító dolog :) ) Amivel találkozhatsz: YouTube partner program és nézettség növelés, Instagram Marketing, Fordítási Munkák, Freelancer munkák (bármi, programozástól kezdve, videó vágás, amit el tudsz képzelni), Ingyenes Domain szerzés, Ingyenes VPS :)..a
Csekkold: valodi-otthoni-penzkereses.blogspot.com/

Zsolt Kiss 2017.12.14. 17:04:44

Londonban ėlek 5 ėve, van egy vàllalkozàsom ės elėg jól ėlek. Dolgoztam ėn is minimàlbėrėrt itt, ami nem volt egyszerű, de tovàbblėptem. A cikkben vannak igazságok, azonban úgy gondolom, hogy ez egy szóbeszėdből ės magànvèlemėnyből àlló iromàny. Ha valaki ūgyes ės kitartó, itt több a lehetősėg, gördūlėkenyebben ki lehet egy ūzletet ėpíteni. Nincs politikai kezdemėnyezettsėg. Kevesebb ės könnyebb az adózàs. Az egyszerű gyàri melós pedig el tud menni egy kicsit vilàgot làtni, úgy hogy nincs kire tàmoszkodjon, ės mindent bėrel. Az otthoni gyàri munkàs, mosogató, àtlag melós ezt nem tudja megtenni.Rengeteg ilyen emberrel beszėltem.

Irodalmi Lépegető 2018.03.23. 19:04:15

Figyelj csak, trokhány zsebfirkász ingyenélő blogger médiagané kisfiam, el ne hidd már a végén magadnak is, amit más csóróval látszólag minden áron el akarsz hitetni. Nem mindenki mosogat (klisé szemét), de egyébként a mosogató gyerekek is megélnek Antlantiszon *valahogy*, ellentétben a merőben triviális sehogyannal, Hungarisztánban.

Megint az van egyébként, hogy jelentős részben azért röfögsz az interneten, mára archetípussá avanzsáló önérzeteskedő, de igazán - vagy inkább egyáltalán - semmihez sem értő magyarként, hogy amennyivel ők szarabbul érzik magukat, te annál nagyobb királynak tűnj. Minek? Kinek? Ki előtt? Szállj már le róluk, Hungarisztánban is csórók lennének, itt is azok, de itt nem döglenek éhen, és valakinek az ő melójukat is meg kell csinálnia - mellesleg tőled is jobb néven venném, ha szépen elpucolnád a tányéromat az éttermekben, ahelyett hogy implicite arra saqrkallsz, hogy miattad felrúgjak valakit mikor ellátogatok kis magyar őshazánkba.

Node: mint Zsoltinak fentebb, nekem is vállalkozásom van, de előtte évekig melóztam bérért is, csak hogy megnyugodjál. Kontraktor voltam, az utolsó másfél évben például 60 fontért óránként, ami azért nem annyira éhbér, ha jajdenagyondrága a megéhetés, ha nem (egyébként annyira azért nem az, csak nem kell sügérnek lenni, meg mindent - vagy akár bármit - elhinni a többi magyar hiedelmeken legelésző idiótának). Valóban, van ami sokkal drágább, például ingatlan (megvenni és bérelni is), autók biztosítása, de körülbelül ennyi, illetve a halovány kis lepkefing csúsztatásaid margójára: vonjuk már le magyar vs brit bérszintekből a helyi lakbért, autóbiztosítást, utána hasonlítsd össze ami marad, így legalább megközelítőleg releváns összehasonlításhoz érkezhetsz, akár még te is, ha éppen nem ettél túl sokat ma. A kaja totális kamu, itt effektíve olcsóbb mint Hungarisztánban ha magamnak főzöl otthon, és nem szart.

Ja igen, nagyon egyszerű, nem kell Londonisztánba menni. Minden hülye balfék magyar oda megy, úgy látszik imádnak túlzsúfolt, méregdrága putriban lakni minimálbérért, meg tömegközzel vergődni is. Triviális a probléma, a minimálbér mindenhol ugyanannyi, csak közép-angliában például gey londonisztáni szoba (!) bérleti díjának feléért szerényebb kétszobás lakást lehet kivenni. Sőt, aprócska bónuszként talán még a magyarok sem akkora cickányok mint londonisztánban, nem annyira dívik a lehúzó szobás Jutka karrier (simán ki kellett volna rabolni, kár hogy nem időben hallottam róla), meg talán nem is csak a köpködés megy, jó magyar szokásként.

Végszóra, hogy én se csak fröcsögjek látens módon konvergálva a magadfajta felé, abban is van valami, amit Zsolti említett fentebb, ha nem vagy teljesen hülye, és legalább ésszerű mértékben kitartó is vagy, valóban több a lehetőség, nem igazán van olyan mértékű politikai vonatkozású fenyegetettség mint Hungarisztánban (lásd építőipar, stb.). Valóban, senki sem mondta hogy a sima gyári melós, akit te lenézel amott, az itt dőzsöl, de tény hogy nem éhezik, vesz egy olcsóbb autót, néha egy akciós csiniruci az asszonynak outletből, meg kisbicajt a kölkének karácsonyra, sőt, még néha nyaralni is tud. Ugye nem haragszol rá ezért, blogmajmocskám? Vagy a másik fajta kivándorlóra haragszol valójában talán, a jól képzett profira, akinek talán még a kezét sem kell fogni mint a legtöbb tátott szájó magyarnak, aki ugyan megélne Hungarisztánban is, de itt szakíthat, ráadásul még nem is feltétlenül kell hason csúsznia a magyar tekintényelvű nagyválallati bohócok előtt, amihez sajnálatos módon nem elég alázatos?

Ne gondold, hogy azt vartyogsz amit akarsz, a szálsszabadság véget ért, pofakönyvező önveszélyes kis hülyegyerekem. A magadfajta nettetű kizárólag hiedelmeket, tudatlanságot propagál, kultúrális szennyeződés vagy csupán, és ezzel tönkreteszed a világot, amit az emberiségtől a magadmfajta alaphangon még szívesen is örökölt volna, ha a potom babazsúr demokratikus túlburjánzás miatt nem interferálnának évszázadok óta permanens jelleggel a magadfajta kártékony kis kritterek milliárdjai.

Laci Nagy1936 2018.10.26. 16:03:23

Ne röfögj!A kevesebbnek talán annyira megéri, hogy ne jöjjön haza, de a hazádban vannak pénzben ki nem fejezhető előnyeid. Talán Petőfi megírta:"itthon jobb a fekete , mint máshol a fehér"Ez egy örök igazság. Aki elmegy külföldre dolgozni annak talán nem árt tapasztalatszerzésre, és hogy többet ne kívánkozzon Londonba. Én még nem láttam mosogatásból dúsgazdaggá vált magyart. " Bár sorsunk jó vagy rossz legyen, itt nekünk minden idegen....."mondja dal. A költőink ezeket a problémákat már évszázadokkal ezelőtt kezdték szépen leírni és figyelmeztetni a magyart. -Ne hadd el az ősi házat, ne hadd el az ősi telket, hol késő őszig gólyamadár kelepelget"! Ha neked az jó, a bilihordást rád bízzuk gazdagodj meg belőle!

Laci Nagy1936 2018.10.26. 18:15:05

A lakás mizériából egy átlag külföldi Angliában sohasem tud kilépni, hány életen át tudsz össze spórolni becsületes munkából 400-500 ezer eurót. A bérelt lakás elviszi a fizetés felét, ha egyedül vagy. Ha egyedül vagy még megy a sporolás a közös lakás,közös WC, közös konyha, de családdal már nem megy. Szerintem egy fizetéssel családosnak alig lehet megtakarítást elérni. A felsorolt kiadásokon kívül még ezernyi kiadás adódik, és ne add Isten, hogy beteg légy , rendszeresen gyógyszert kellejen használj. Én elhiszem, hogy jó angol tudással, diplomával hosszabb keresés és csalódások után a keveseknek megéri, de ne akarjátok bemesélni, hogy a külföldi munkavállalók többsége az angol arisztokrácia anyagi és szellemi színvonalán él. Aki nem tanulmányi okok miatt, hanem azért megy Londonba, mert Magyarországon nem tud megélni, annak Londonban sem lesz sokkal jobb. Ami nem jelenti azt , hogy ha valakinek megéri néhány évig ne dolgozz külföldön. Ez jelenség addig normális, amíg nincs neki migrációs jellege, de amikor százezrek kelnek útra, az már tragédia, nem munkanélküliséget, kevés fizetést jelent.
süti beállítások módosítása