Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Tényleg elhitted, hogy CSOK 10+10 támogatással házat vehetsz? Felfedünk egy elhallgatott szabályt

2016. január 06. - Szarvas Norbert

unknown_2.jpegA fél ország megörült és megőrült a kormány év végi bejelentésével kapcsolatban, aminek a lényege az volt, hogy ha kellően patent leszel az ország családpolitikájába, akkor megdobnak téged egyszer 10 millió forint vissza nem térítendővel, másrészt hozzád vágnak államilag támogatott hitelt 10 millió értékben, harmadrészt okosban még az ÁFA-t is visszaszerezheted 5 millió forintig. A harmadrésszel most nem foglalkozunk, de nem árt tudnod, amiről még senki nem beszél az interneten. A Magyar Közlönyben megjelent, hogy az ÁFA 2019-ig járhat vissza, utána kalap kabát. Ha ezt kontextusba akarjuk helyezni, akkor érdemes látnod az olyan aktuális ingatlanműveleteket, mint a budapesti Kopaszi-Gát EXIM Bank hitelből finanszírozott kormányközeli kézbe kerülése, aminek lényege, hogy luxus ingatlanfejlesztésbe kezdenek (és nem lepődnék meg, ha 2017-ig pont elkészülne minden az ÁFA miatt). De most nem ez a lényeg...

Fejben már telítődött az ingatlanpiac őrült kalandvágyókkal

A 10+10 miatt sokkal többen  tervezték át az életüket 2 vállalt gyerekről három vállalt gyerekre, mint ami szükséges lenne. Sajnos ez a támogatás pont elég arra, hogy egy réteg felelőtlenül vállaljon több gyereket, miközben egzisztenciálisan még a 2 gyermek becsületes felnevelése is gondot jelentene. Egyébként ez a támogatás pontosan olyan rövidlátó, mint a stadionépítés. Ugyanis a kormány sosem gondol a jövőben. Éves fizetésemet tenném rá, hogy 2016-2017-2018 környékén már tele lesz a Nemzeti Sport olyan stadion hírekkel, miszerint a csapatok és egyesületek nem tudják kifizetni a csoda stadionok rezsijét. Na pontosan így fog több családban működni a CSOK2016 csodaprogram.

Sokaknak lehetősége lesz drágább és nagyobb ingatlant vásárolni, miközben ma még nem gondol bele senki a nagyobb és drágább ingatlan komolyabb fenntartási költségeire. Holott a törvény megköti a kezet és 10 évig ott kell maradni egyhelyben. De ha ezt a szemétséget feloldja a törvényhozás, akkor sem jutunk előrébb, hiszen a kereslet-kínálat torzulni fog és a jelenleg dráguló piac a CSOK 2016 kifutásával árzuhanásba kezd, így pedig a többletkínálat miatt nehezebb lesz értékén eladni az ingatlant. Totális káosz lesz még ebből! Ne mondjátok, hogy nem szólt senki!

Szóval nem lesz ebből mindenkinek ingatlan

A törvény értekezik a kiutalhatóságról is. A 10 M forint támogatást 3 vagy több meglévő gyermek után vagy 1-2-3 vállalt gyermek után lehet megkapni. A 10 M hitel esetében viszont meg kell felelni a banki szabályoknak. A banki szabályok viszont nagyon szigorúak! Ez mit jelent?

Szó sincs otthonteremtésről. Otthon tuningról szól a történet. Vagyis, akiknek már van 3 gyermekük és laknak valahol, azoknak lesz most nagyon jó. Megint azok maradnak ki a szórásból, akik csórók és szükségük lenne otthonteremtésre.

A meglévő gyermekek után ígénybe vett CSOK támogatás a legtöbb bank esetében önerőnek minősül. Viszont a vállalt gyermekek után megigényelt támogatás egy későbbi feltételezett állapotot finanszíroz meg (majd lesz megfelelő számú gyerek). Ezért a bank a vállalt gyerek után megigányelt támogatás összegét levonja az ingatlan finanszírozhatóságából.

CSOK konzultáció: Klikk

 

Példa:

FHB Bank finanszírozási szabályzata alapján:

Ingatlan piaci értéke 25,6M forint

HB érték: 20,5M (hitelbiztosítéki érték)

Maximum finanszírozhatóság: 16,4M forint

Jön a lelkes ügyfél, aki nulla forint önerővel, de három gyerek ígéretével akarja megszerezni a 10+10 támogatást. 

NEM FOG MENNI

Ugyanis a 25,6M forintos piaci értékű ingatlanra kapható maximum 16,4M forintból le kell vonni a 10M forint állami támogatást (CSOK). A hitelezés szabályainak megfelelően ez az ügyfél maximum 16,4-10=6,4M forint államilag támogatott hitelt kaphat meg. 

Ebben a példában 9,2M forint önerővel kell rendelkezni ahhoz, hogy működjön a dolog. Menni fog?

Példa 2:

FHB Bank finanszírozási szabályzata alapján:

Ingatlan piaci értéke 25,6M forint

HB érték: 20,5M (hitelbiztosítéki érték)

Maximum finanszírozhatóság: 16,4M forint

Az ügyfélnek már van 3 gyereke, viszont albérletben laknak. Nekik sincsen önerejük. Milyen lehetőségeik vannak?

A 10M forint állami támogatás nem csökkenti a finanszírozhatóság értékét. Az ingatlan 25,6M-t ér, amiből lejön a 10M forint (CSOK) önerő. 15,6M forintra lenne szükség, amit (amennyiben a bank szerint hitelképes) az ügyfél megkaphat 10M állami támogatott hitelből+ 5,6M forint piaci hitelből.

Ez már jobban mehet.

Összegezve

A kezdeti lelekesedésből felébredve továbbra sem tud senki bevállalt gyerekkel és nulla önerővel ingatlant vásárolni. Tudom, hogy most sokan csalódtak, de szerintem ez így van jól. HA ez a szabály nem lenne, akkor ma mindenki bevállalná felelőtlenül a gyereket befektetés céljából, hiszen ma kapnak 10+10 millió forintot. Ha csak 2 gyerek jön össze 10 év alatt, akkor 10 év múlva a jegybanki alapkamat 5x-ével megfelelő büntetéssel vissza kell fizetni 10M-2 gyerek után járó CSOK-ot. Viszont joggal gondolhatják azt sokan, hogy 10 év alatt emelkednek annyival az ingatlan árak, amik képesek ezt kidolgozni nekünk. És legalább addig is lakhattak valahol. Szóval problémás lenne.

:::

Ha segítségre van szükséged ingatlanvásárlással, CSOK 2016-al kapcsolatban, akkor írj: szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy klikk

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1008245382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az Ingázó 2016.01.07. 10:29:54

@Látens Inszinuáció: Engedd hogy válaszoljak:
1. Jelenleg albérletben élsz? Vagy hajléktalanszállón? Tehát akkor megintcsak ott vagyunk, hogy önerötök egy forint sincs? Ha nincs, akkor igen, csak 20 milliód van, gazdálkodj abból!
2. Ha az 1. kérdésre nem a válasz, erre már nem is érdemes válaszolni. Ha igen, akkor böven vannak a városban olyan külvárosi területek, ahol még családi házat is kapsz 30 alatt.
3-1: Tömegközlekedés? Megsúgom, Cinkotáról Csepelre eljutni tovább tart, mint Szolnokról a Nyugatihoz. De ajánlhatom pl Györ-Moson-Sopron megyét is, bár ott drágábbak az ingatlanok, mint BP-en, szal az megintcsak nem neked való! :D
3-2: Mielött váltasz, nem kérdezed meg, hogy mennyit fogsz keresni?
3-3: A mostani munkahelyedre van biztosíték?
3-4: Sajnos vidéken még nyereg alatt puhítják a húst, a szüléshez bábát kell hívni a szomszédos tanyavilágból, fürödni is csak hetente 1 alkalommal lehet, és csak 6 általános a kötelezö.

Összességében maradj a seggeden, szerintem mindenkinek jobb lesz így!

ladislaus 2016.01.07. 11:09:58

Most mi fáj a posztírónak? Bal kislábújján a köröm?

Anna Martin 2016.01.07. 11:21:09

Anna vagyok és akinek van 2 gyermeke egy 11 -éves meg egy 19- éves napali tagozatba jàrna Én meg egyedül nevelem minimàkbérért dolgozok vidéken mekapom a gyerekek utàn a tàmogatàst?

2016.01.07. 11:38:09

@Az Ingázó: Akkor én is referálok Neked.

1. A szüleimmel élünk együtt, Újpalotán, egy ötszobás Önkormányzati lakásban, amit mint nagycsaládosok kaptak anno.
Az asszonnyal két szobán osztozunk, egy a gyerekeké értelemszerűen. Azért NINCS önerőnk, mert a szüleim nyög-díja összesen 135.000 forint. A fater sajnos cukorbeteg, ami sok gyógyszert igényel.

2. Ugyan tömegközlekedésről szó sem esett, de tisztában vagyok vele.

3. Autószerelő a szakmám, saját műhelyem van, jól bejáratott ügyfélkörrel, 4-féle autótípusra specializálva. Tudod, megfelelő (legális)szoftverek, futópadok, emelők etc. Ugye megérted, hogy ezt átvinni máshová elég macerás.

4. Felesleges a "vicces" vidéki leszólás, mert az asszony vidéken született. És még mielőtt. Van két testvére, akiké lett a szülői ház

Összegezve.
MI nem ugrunk bele a 10+10 milliós lehetőségbe, csak akkor, ha úgy látjuk, hogy van benne ráció.
Azonban a jelenlegi információk alapján úgy gondoljuk, hogy ez a lehetőség csak és kizárólag szinte a felső középosztálynak kedvez, ahol eleve van 10-15 millió megtakarítás, és itt a lehetőség az ingyen(?)pénzre.
Úgy hisszük, hogy eleve úgy van megtervezve a törvény, hogy gyakorlatilag csak maximum 80-100 ezer család tud élni a lehetősséggel.

És ez nem elég sem a demográfiai robbanásra, sem a társadalom önhibáján kívül(!) lecsúszott családjainak.
Egyfelől ugyan az átlagos jövedelem ma 201.000 forint körül mozog, de valójában még ezt is csak kevesen érik el.
(Az asszony közalkalmazott, a fizetése nettó 164.578 forint volt decemberben.)
Másfelől még az átlagkeresetből is igen nehéz 5-10 milliót félretenni, ha van már 2 gyerek.

Ezért mi közösen azt a következtetést vontuk le, hogy egy átlagos, 2 gyermekes családnak, ha komolyan tervezi a jövőjét, NINCS esélye az állami 10 millión felüli banki hitelt bevállalni még 3 százalékos hitelre sem.

Mert harmadrészt mi a biztosíték arra, hogy a gazdasági folyamatok okán, a 3 százalék nem lesz 5, majd 12, esetleg 20?
Semmi.

Így egyelőre gyűjtjük a pénzt apránként, és majd ha meglesz a rávaló, akkor veszünk egy saját házat, nagy kerttel.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.01.07. 11:56:44

@Anna Martin: "Én meg egyedül nevelem minimàkbérért dolgozok vidéken mekapom a gyerekek utàn a tàmogatàst?"

Te egy nagy büdös lófaszt kapsz a szádba kedves Anna. Ezt a programot nem nektek, a 10 millió panelprolinak írtuk ki, hanem a magunk kölykeinek. Az én csodaszép, Svájcban tanuló lányomnak, a kis Gazsimnak, a Kövér haverom kölykeinek, a szép nagy maffia családunk kölykeinek, a Lázár, Mészáros, Ingatlan Tóni és a többiek kölykeinek van ez kiírva.

Drága Anna határon innen és túl, neked az önmegvalósító feladatod pedig az, hogy majd a különadók és egyéb megszorítások által finanszírozzad a mi ingyenes lakásserzési programunkat. Neked ez a nemzeti feladatod, a fél világ téged irigyel, tehát húzzál vissza a minimálbéres munkédba és ne pofázz bele a mi úri osztályunk dolgaiba, mert még at a minimálbéres munkádat is elvesszük, aztán mehetsz közmunkára. Ha egyáltalán adunk majd neked.

Nemzeti üdvözlettel:
a Felcsúti Gazdád

Reszelő Aladár 2016.01.07. 12:08:28

Ezt a 3 gyerek dolog egy merénylet a trendi szingli világ ellen. 25 év módszeres lebontása után itt egy aktív családpolitika, jackpot méretű támogatással.
Csakhogy.
Sokan lesznek, akik bevállalják a 3 gyereket úgyis, hogy nincs egy sem. Ez pedig így elég húzós. Ne feledjük, a különbség a nincs gyerek és a van már egy gyerek között van. Ha már van kettő, akkor ott már érdemes komolyan elgondolkozni.
Amúgy szerintem felelős ember így tesz. Aki pedig tutira játszik, az akkor kéri a 10-et ha van már kettő, és a harmadik is úton van.
A szabályok felnőttnek tekinti a résztvevőket, mert felelős döntéssel lehet egy ilyenbe belevágni, ha pedig megvannak a gyerekek, azokat fel kell nevelni.
Amúgy 3 gyerek után már jár egy csinos adókevezmény, kb pont annyi mint a +10 milllió törlesztője.

Ingatlanpiaci hatások?
Jelenleg kevés alkalmas ingatlan van, így ezeket fel kell építeni. Külső kerültetek erre alkalmasak, és még ott van az agglomeráció is, ahova nem istenkáromlás kiköltözni, bár évi 5000 Ft a megyei matrica.
Tán eladóvá válik néhány többszobás nagypolgári lakás is, amiben özvegy nyugdíjasok laknak egyedül, talán teljesen indokolatlanul. Persze azt nem értem, hogy gyerekkel miért is jó a beváros...

Sokba kerül? Ha az építőipar a gazdaság motorja, akkor sok lakásnak/háznak kell épülnie. Ez sok munkát jelent, amiér fizetést adnak, azt elköltik, ettől pörög a gazdaság és nő az adóbevétel.

A legjobban az tetszik, hogy egyesek már most egy tökeletesen megtervezett kontrukciót várnak pontos számokkal becslésekkel, végrehajtási utasításokkal egyebekkel. A népesedés kutatása trendekről szó, amik nem képesek sem a pozitív sem a negatív sokkokat előre jelezni.

Az egész dolog most is a középosztály megerősítéséről szól. Ezt a az álbalosok sosem értik meg, anno osztályellenségek voltak ezek, mostanában pedig a lecsúszók a fő szavazókik. De közös tulajdonságuk, hogy nem ők tartják el az országot, nem ők fizetik a legtöbb adót, nem ők mozgatják a gazdaságot.

Egy dolog lesz fontos: hogy ez a támgatási szisztéma sose legyen kevesebb. Ha bárki esetleg megszüntetné a családi adókedvezményt, és mondjuk egy család önhibáján kívül kapna egy 100-assal kevesebbet havonta, akkor lesz népharag.

Halálbüntetést a korrupt kormány politikusokra! 2016.01.07. 12:17:29

@Reszelő Aladár: Az egész dolog most is a középosztály megerősítéséről szól.

Bruhaha! A középosztály nem a rezsicsökketéstől, nem az ingyenes állami adományokból (amit aztán úgyis bevasal rajta meg másokon az állam) fog negerősödni, hanem az Európában versenyképes munkahelyekből és a tisztességes fizetésekből, amit jelenleg a cégtulajdonosok 95%-ban nem adnak meg.

Csak a kádári nép hiszi még 2016-ban azt, hogy a tisztességes megélhetés a mások állandó meglopásából, az "ingyenes" állami könyöradományokból jön és nem a magas minőségü munkából.

mikerbiker 2016.01.07. 12:37:03

@Látens Inszinuáció:
Na igen. Az igények-költségek egyenleg.
Sajnos többnyire az igényeket kell a költségekhez igazítani és nem fordítva. HA mindenképpen Hűvösvölgybe akartok költözni, akkor még egy jó darabig spórolni kell.

BéLóg 2016.01.07. 12:56:44

Ne haragudj már de aki CSÓRÓ azt mégis mire kéne támogatni? Aki csóró az később nem fogja tudni fizetni a rezsit vagy a közös költséget, satöbbi.
nem hülye a kormány és nem hülyék a bankok. Annak kell adni pénzt aki abból TÖBBET csinál, nem aki feléli aztán marad kegyelemkenyéren.
Ezt miért olyan nehéz megérteni?

Peetee 2016.01.07. 13:04:56

@BircaHang Média:

Vedd csak fel a CSOK-ot szépen, aztán majd ha anyád/apád/testvéred megbetegszik, és áploni szeretnéd, meg még vele tölteni egy kis időt, amíg él, akkor azt NEM teheted meg, csak ha visszafezetsz mindent + 5x alapkamat büntetésként.
Munkahelyet sem válthatsz, mert nem tudsz a szomszéd vársoba költözni, bármilyen jó ajánlatot kaptál.

Tudod mi, az egyszerű pornép, még nem tartunk ott, ahol Ti, fideszes nagymesterek, és nem harácsoltunk össze pár ingatlant a gyereke nevére, nincs mutyitrafikunk, sem mutyicégeink ,ahol kimutyizhatjuk a közpénzeket. Sajnos minket, egyszerű halandó és adófizető embereket ez a szabályozás értelmetlenül röghöz köt, és bármilyen az ember életében reálisan előforduló változást (család egészsége, karrier, munkahely, gyerekek, vagy a munkalehetőségek lecsökkentése) brutálisan megbüntet.
Mi ezzel baj? Az ostoba és valóságtól elrugaszkodott ironizálás helyett ész érvekkel gyere kérlek!

Lacapapa44 2016.01.07. 13:05:09

Na, ez a szerző is összehordott itt hetet-havat, de inkább csak saját magát sikerült ostobának beállítani.

Sobbis 2016.01.07. 13:06:26

@Három láthatólag berezelt celebritás közepesen kic:
Most vagy nem vagy tisztában, a jelenlegi életkörülményekkel, mennyi energiába, időbe és pénzbe kerül 1 gyerek, főleg nem 3... Vagy muszáj volt valami hülyeséget írnod...

lehet így számokban belefér 1 plusz gyerek, de foglalkozni is kell a gyerekekkel, időt kell rájuk szánni, néha játszani is kell velük, ide oda vinni. Nem feltétlenül lesz mindegyiknek ugyan az a hobbija, nem ugyan azt fogják szeretni sem.. Az meg nem megoldás, hogy reggel berakod a bölcsibe, oviba aztán este 6-7kor látod újra.... Akkor inkább ne is vállaljon az ember gyereket, ha max erre képes.

Peetee 2016.01.07. 13:07:33

@BéLóg: Ennyire erővel minden 5millió forint alatt lakásban élő 30év feletti azonnal ki kell tenni az utcára, és a lakását odaadni annak, aki már 25évesen 50milliós ingatlan birtokol. Aki 30éves koráig nem tudott többet összehozni, az csóró és az is marad, míg a másik meg majd csinál még több pénzt belőle, és az juujjjj de jó lesz.
Ezt Te tényleg komolyan gondolod?
Menjek, írassak át minden Mészáros Lőrinc nevére, mert nekem csak 10milliós lakásom van, ő meg milliárdos, miért nel egyen neki még több?
OMG...

ZoliBA 2016.01.07. 13:07:33

@mics.1:
"Én ezt értem de az állami támogatás részt használhatod a hitel önrészeként."
Igen, akkor ha már megszülettek a gyerekek. Ha még nem, "csak" bevállalod őket akkor bizony az is "hitel", így az ingatlan terhelhetőségénél figyelembe kell venni.

"Általában a bankok 20% önrészt kérnek, vagyis ezzel a 10M-val bőven felvehetsz 16,4-et. Vagy valamit rosszul gondolok?"
Pontosan ahogy mondod: Általában, de ez nem kötelező, a bank dönti el. A 20% önerő a törvényileg meghatározott minimum, de attól a bank a belső szabályozása alapján eltérhet, és az FHB masszívan el is tér. Náluk a limit HB 80%, a HB érték meg forgalmi érték ~80% körül mozog.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.07. 13:09:18

@Peetee:

E logika mentén nem lenne szabad semmit se csinálni, te butus...

Peetee 2016.01.07. 13:11:34

@mics.1: Így van, ez lenne az optimális, de 20millióból maximum egy borsodi zsákfaluban veszel olyan házat, ami a CSOK-nak és a 3gyerek felét támaszottt igényeknek is megfelel.
Hány szoba, hány fürdőszoba, hány m2, hány sarok, nem magas, nem alacsony, nem lejt a telek, nem fehér a kerítés...még az is meg van szabva, hogy hány szál fű lehet a kertben milyen árnyalatban...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.01.07. 13:11:34

@BircaHang Média: Te tényleg hülye vagy birca. Ez van. A post tök egyszerűen leírja, hogy mi a gond erre te azt vagy képes írni, hogy "A Balliba Agytröszt nyilatkozata". Komolyan, húzzál már vissza bulgáriába, aztán ott szennyezd a környezetet a baromságaiddal!

Andy73 2016.01.07. 13:12:05

A@de Karatna: Igazad van, undorító már az első mondat is.

Nem érdemel kommentet, de a magyarázat az, hogy a baloldal nem magyarokkal akarja megoldani a demográfiai válságot, hanem az arabok betelepítésével. A legtöbb posztjuk nyíltan magyaraellenes, ez csak burkoltan.

Kicknick 2016.01.07. 13:12:24

@Látens Inszinuáció: te összevissza beszélsz. Elején irod hogy nincs önerő, közben hogy nem tudtok félrerakni a végén meg hogy gyűjtitek a pénzt..Másutt meg ezt kommentelted nemrég:

"Látens Inszinuáció 2016.01.01 13:12:46
52 évesen, nőtlenül elmondhatom, hogy saccperkábé 200 Nővel volt kapcsolatom, pedig sem szép, sem gazdag nem vagyok. És még csak feminin jellegem sincs, ellenben teljesen aszimmetrikus arcvonásokkal rendelkezem, ennek ellenére sikerem van a Nőknél."

Most akkor van két gyerek vagy nincs?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.01.07. 13:13:36

@de Karatna: Miért te nem tervezed, hogy hány gyareked lesz (felelősen), csak csinálod? Mint az "indiánok"?

mikerbiker 2016.01.07. 13:17:48

@Peetee: "Vedd csak fel a CSOK-ot szépen, aztán majd ha anyád/apád/testvéred megbetegszik, és áploni szeretnéd, meg még vele tölteni egy kis időt, amíg él, akkor azt NEM teheted meg, csak ha visszafezetsz mindent + 5x alapkamat büntetésként."
És ne menj ki az utcára mert elüt egy autó,ne fürödj csak kádban és ott is mentőmellényben mert belefulladhatsz...
Butaság. Nincs ember aki 20 évre előre látja a jövőt. Ha ezen sírdogálsz már most akkor tényleg nem jutsz sehová.
Mikor fogjátok már fel hogy nem KÖTELEZŐ 10milla hitelt felvenni hanem LEHET. Kapsz a 3 purdéra 10millát csak úgy és mellé felvehetsz még hitelt,de nem kötelező még 10milla hitel bakker! Vegyél fel 3at aztán azt fizetgesd. .Vagy az a baj hogy13gurigáért túl kicsi családi házat adnak? Vagy nem is AKAROD megérteni?

mikerbiker 2016.01.07. 13:19:28

@Kicknick: lehet azért nincs lé mert elment nőkre...

Peetee 2016.01.07. 13:21:22

@Andy73: Van baj a fejedben koma; nem is kicsi. Nem is baj,h nem kommentelsz, itt értelmes eszmecsere folyik a témában, javarészt pártpolitika nélkül, ami számotokra ugye elképzelhetetlen...pedig nem nehéz ám.

mikerbiker 2016.01.07. 13:22:10

@Peetee: 20 milláért kapsz Dunakeszin az új lakóparkban 3szoba öszkomfortot. Az nem éppen borsod....

Köldök_szösz 2016.01.07. 13:24:57

@Három láthatólag berezelt celebritás közepesen kic: rajtad látszik is hogy apád meg anyád 2 percig nem gondolkozott hogy te legyél-e vagy ne aztán ennyi ideig sem nevelt.
Létesítsél embernemző telepeket akkor bazmeg.
Eleid büszkék lennének rád.

Peetee 2016.01.07. 13:27:23

@mikerbiker: Lehet kisebb lakás, akár hitel nélkül is, de ezzel nem mentesül senki a kockázat alól, mert a 10milliót + 5x alapkamat; akkor is azonnal vissza kell fizetni.

Ha ennyire nyilvánvaló, hogy senki nem tud 20évre előre tervezni, akkor a döntéshozók miért így írták meg, és miért ilyen feltételekkel kínálják a programot? Nem logikus amit mondasz picikét sem.
Nem, nem sírdogálok, csupán megpróbálok alaposan átgondolt és felelős döntés hozni. Mi ezzel a gond?!

Peetee 2016.01.07. 13:28:50

@mikerbiker: 3gyerekhez 4szobás kell + 2 fürdőszoba, és azok min/max. mérete is meg van határozva...ilyet is adnak ennyiért, vagy ez már inkább a 30-35M kategóriába esik?

Andy73 2016.01.07. 13:34:32

@Peetee: Nem vagyok a komád, és sem a szerző nem mutat sok értelmet, sem a te kommentjeid. Keress rá, hogy mit írt eddig a szerző a migránsokról meg a kormányról és a pároktól, akkor lehet, hogy megérted.

Peetee 2016.01.07. 13:37:00

@BircaHang Média: Toporog is egyhelyben az ország lassan 20éve....
Én kérek elnézést, amiért nincs a farzsebemben 10-20M, amit letagadhatok, felvehetem az állami ingyenlóvét, aztán ha borul a bili rajtam kívül álló okok miatt, akkor 1 mozdulattal visszaadom a dellát meg a kamatokat, max lesz 1 kis duzzogás, mert abban az évben csak 2x megy el 1 hétre síelni a család...

Kicknick 2016.01.07. 13:39:24

@mikerbiker: csak az asszony meg ne tudja :P

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.07. 13:41:29

@Peetee:

Az ország 25 éve toporog, az ok: a nyugat kiszivta a pénzeket.

Senki se állította, hogy felelőtlenül kellene felvenni hitelt. De ez egy hatalmas lépés jó irányba: ezért is gágognak a liberálisok most, oda a csonka és egynemű családmodelljük. A liberók genetikailag utálják a családot, a házasságot, a gyerekeket, s most ezzel hatalmas, csattanóst pofont kaptak gágogó pofájukba, hogy hirtelen a gágogásuk is megakadt...

fuszujka 2016.01.07. 14:02:24

@BircaHang Média: veled nem éri meg vitába szállni, de akkor is kikívánkozik belőlem: istenem de hülye vagy te barátom.

mikerbiker 2016.01.07. 14:29:08

@Peetee: Olyat is kapsz csak kijjebb kell jönni.
Mondjuk pölö Vác,Penc,Alsópetény,Csővár.Nézsa.
Megoldásokat kell keresni és nem kifogásokat. Én is Vácon vettem telket + 9milla hitelt vettem fel a szocpollal együtt. És építettem magamnak 160m2, 4háló ,2fürdő+napali-konyha+ garázs dolgozni mer én is autószereló vagyok.
Mindezt éppen a válság előtt. Volt annyi eszem hogy forint alapút vettem fel ezért nekem azóta folyamatosan csökkennek a részleteim. És kurva boldog voltam hogy egyáltalán kaptam azt az 1,6millát a kölykökre.
Ha 10et adtak volna már medencém meg Jaht-om is lenne....
Pedig nem felcsútról származom....

turista a saját országában 2016.01.07. 14:34:50

Kormány: segítjük a családokat.

Kivéve: a közmunkásokat, a gyereküket egyedül nevelőket, a BAR-listásokat, a szint alatt keresőket.

Szóval láthatóan tojnak a meglévő társadalmi állapotokra.

És akkor még a 2 X 10 millió, vagy akár csak az egyszer 10 millió költségvetési vonzatairól nem is beszéljünk.

eßemfaßom meg áll 2016.01.07. 14:39:17

@poszt "és laknak valahol"

ezzel azért a többség így van, lakik valahol most is.

eßemfaßom meg áll 2016.01.07. 14:46:33

@Vizes Aram: "Valasztasok elotti nagy bruha"

több mint 2 év van a választásokig. Jobb nem jutott az eszedbe?

Mészáros Laci 2016.01.07. 15:24:33

ezt szerintem kicsit túltoltad.

Mészáros Laci 2016.01.07. 15:32:45

Szóval a posztból az jön le, hogy neked NEM TETSZIK ez a program, de az érvelés minden eleme gyenge lábon áll. Valami van a háttérben, amiről nem akarsz beszélni? Most vettél lakást, a CSOK bejelentése előtt, és bánod, hogy lemaradtál erről? Vagy valami pozid van, és attól tartasz, hogy a CSOK belerondít a trendekbe?

Szöccs 2016.01.07. 15:33:50

Jaj Istenem... Ez baromság. Én tudok kapásból 3 bankot amelyik elfogadja a vállalt gyereket is önerőnek. Mi is így adtuk be...

Kereso75 · http://kereses.blog.hu 2016.01.07. 15:36:41

@Atesz1987: Ott pont. Pontosan erről szól ez a program.

n3spr3ss0 2016.01.07. 15:48:35

A sok hülye most újong,lesz aki igénybe is tudja venni,majd jön a sírás-rívás mint a devizahiteleknél.Mert itt mindenki pénzügyi analfabéta,aki meg nem annak nincs erre szüksége.

Nancsibacsi 2016.01.07. 15:54:18

Számold már ki 3. verziónak CSOK nélkül is. Nyilván szar, ha 10 milát hozzávágnak az emberhez, és nyilván sírni kell miatta, mert hát azt mondták a pártközpontban...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 16:25:03

@Atesz1987:

Nálunk így is, úgy is külön lakás lesz a tetőtérből - már épül -, abba a házba tervezzük is a visszaköltözést, hitel lehet, hogy nem is kell a 10 millió mellé, és alsó hangon 3 gyereket tervezünk, akik közül az első már úton van, szóval én pl. örülök.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 16:30:15

@Három láthatólag berezelt celebritás közepesen kic:

Nem beszélve arról, hogy lehet, hogy a harmadik gyerek vállalásának pillanatában teljes az anyagi biztonság, de ez bármikor megroggyanhat bármilyen vis maiortól.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 16:35:07

@vackor1:

" legalább az ingatlanfejlesztők megint kereshetnek egy rakás pénzt. Hogy az államnak ez miért éri meg, arról fogalmam sincs..."

Akkor most rakd össze a két mondatot, és megvan a megfejtés, nagy biznisz lesz ám ez az építőiparban, beleszámolva az áfás történetet is.;-) Másrészt az államnak szüksége van a majdani adózók "kitermelésére", ezért szorgalmazza így is a dolgot, ami teljesen érthető.

csak egy néző 2016.01.07. 16:45:57

" A három gyermeket nevelők vagy vállalók esetében nem kizáró ok, ha már van saját ingatlanjuk."
Ez azért "megnyugtató", a második lakás/ház hitel törlesztőjét lehet fedezni a lakás/ház kiadásával.
Ügyes.

okoska77 2016.01.07. 16:46:10

Miert nem kap minden 3 gyerekes csalad egy sajat stadiont? Ott aztan lenne hely a lurkoknak rohangalni!

Kiti 2016.01.07. 17:52:06

@Szöccs: és melyik az a három?? Mert a nagy bankok nem hiszem h eltérnek ettől a módszertől...

Szöccs 2016.01.07. 18:19:00

@Kiti: de... Mi pl az UniCreditnél adtuk be. Náluk a legmagasabb a finanszírozási ráta. Emellett az Erste is elfogadja, náluk az ingatlannak nem volt elég a becsértéke. És az MKB is elfogadja. Náluk meg a fizetésünk nem volt elég. Ezért maradt az UniCredit. Ez még az új előtti CSOK, de a gyakorlat ugyanaz maradt most is.

vackor1 2016.01.07. 19:18:49

@Mj: Pár embernek ez valóban nem lesz rossz pénz, de azért nem értettem, mert a fijjjjjjug nem utaztak eddig ilyen kicsiben, ez azért aprópénz lesz az eddigiekhez képest, ráadásul időben is tovább tart és macerásabb is az eddigi nyúlásoknál.
Persze ma olvastam már, hogy Garancsi és Vajna elvtárs is készülődik, szóval mégis csak ez lesz benne.
Lehet, hogy "fent" már látják, hogy apadnak a nagy pénzek, meg kell fogni a kicsit is?
Amúgy a kép nagyon hasonlít egy régi, nagyon kedves jó ismerősömre - csak ugye borzasztóan kicsi, hogy biztos legyek benne - , aki Bszplkflsn lakott és a Pázmányon végzett jogot... Ha nem, akkor elnézést , de érdekes lenne ekkora véletlen.. :))

További kellemes estét kívánok !

2016.01.07. 19:34:02

@Kicknick:Van két gyerek!
Azért, mert én 52 éves vagyok, attól még lehet gyermekem, vagy nem? A szüleim is élnek, hála istennek. Az anyám 80 éves, az apám pedig 82.
Azért, mert volt az életem során sok Nőm, még nem jelenti azt, hogy nincs családom. Sehol nem írtam, hogy házas vagyok.
Te hol látod a két hozzászólás között az ellentmondást?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 19:56:06

@vackor1:

Nem biztos, hogy olyan kicsi pénzek ezek, ha egész lakóparkok épülnek.;-)

Amúgy én is a Pázmányra jártam, de törit, művtörit, töri tanári szakot és középkorász specializációt végeztem, illetve születésem óta budapesti vagyok (vajon mi akar lenni ez a sok mássalhangzó, Balatonszéplak felső?:), úgyhogy nem én vagyok az.:) De azért neked is szép estét!;-)

gyongyi70 2016.01.07. 20:00:37

@Reszelő Aladár: Nekem pont az adókedvezmény jutott eszembe... Attól is azt remélték, hogy most aztán minden 2 gyerekes azonnal ágyba bújik, hogy csináljon egy kistesót. Ha egy gyorts számítást megejtünk, a 3 gyerekes adókedvezmény évi 1,2 milla, azaz 10-2,6 milla, azaz 7,4 5 év alatt összejönne. Mégsem jött el a bébi boom. Tudod miért nem? 2 gyerekes szülőként elmesélem: mert egy gyerek tisztességes felnevelése sokkal többe kerül 10 meg 20 millió forintnál. Kezdjük azzal, hogy míg 2 gyerekkel egy nő is tud karriert csinálni és két kereső 2 eltartottal elég normálisan tud élni, 3 gyerek már elég problémás ahhoz, hogy a legtöbb ilyen családban az anyuka max részmunkaidőben tud dolgozni. Tehát a bevételi oldalon ott a mínusz. A kiadási oldalon meg plusz egy fő. Nagyobb lakás, nagyobb autó (sima 5 ülésesbe nem fér be 3 gyerekülés), elmenni bárhová nyaralni egy vagyon, a gyerekeket iskoláztatni egy vagyon.
Az a rossz hírem tehát, hogy gyerekvállalásban elég felelősségteljesek a magyarok. Az adókedvezmény sem segített. A válság, devizahiteles problémák után sztem csak igen bátor emberek fognak ilyesmibe belevágni, vagy azok, akik csak nyerészkedni szeretnének ezen, de nincs szükségük segítségre.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2016.01.07. 20:22:09

@walterwhite: mutatnal ilyen szakmai anyagokat ha nem titkos?

vackor1 2016.01.07. 20:36:30

@Mj: Nyert, helymeghatározásból jeles, csak nem akartam kiírni, de látom : felesleges volt "kódolnom".. :)))))
Ilyenekkel ( is ) foglalkoztam, hidd el ; aprópénz az eddigiekhez képest és sokkal több a macera , mint írni egy "jó" törvényt éééééés...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 21:36:51

@gyongyi70:

"Csak" 2 tesómnak van 3 gyereke, és mind a kettejüknél az a helyzet, hogy mindkét szülő teljes állásban dolgozik, illetve olyan autójuk van, ami 5 üléses, mégis elfér benne 3 gyerekülés. Ahol fel tudnak nevelni 2 gyereket, ott a szülők fel tudnak nőni a 3 gyerekes feladatokhoz is. A 3 gyerek vállalása a magyaroknál elsősorban azon múlik, hogy milyen családmodellben nőttek föl, mit tartanak természetesnek, pénzre hivatkozni 2 gyerekkel már sokkal inkább kifogásgyártásról, mint valóban felelős döntésről szokott szólni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 21:39:06

@vackor1:

Pedig csak egy tipp volt.:)
Amíg nem tudjuk, hová fut ki a dolog, addig szerintem inkább gyanakodjunk.:)

vackor1 2016.01.07. 22:20:35

@Mj:
Azt gondolom, hogy lottózni szívesen lottóznék veled. :))

Értettem! ( szalutál ) :)))
Amúgy "történelmi" kontextusba helyeztem - 1998-2002 éééés 2010-napjaink - és arra jutottam, hogy teljesen megalapozott a gyanú.. :)

vackor1 2016.01.07. 22:23:22

@Mj: Jééé, én már máskor is belelestem a blogodba, pedig még nem csevegtünk kézzel sehol.. :))
Ezek szerint már máskor is hittem azt, hogy Bszplkfls... :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.07. 22:29:08

@vackor1:

:D Nem vagyok egy szerencsejátékos típus, amióta gyerekkoromban a Legolandban lévő szerencsekeréken úgy nem nyertem egy hatalmas doboz legót, hogy anyám mondott először egy számot, aztán én nem fogadtam el, és sajátot mondtam, és végül anyám számán állt meg a kerék.:) Ő mondjuk azóta is lottózik, és asszem kettes találat volt a legjobb eredménye.:) (A férjemmel inkább félreteszünk minden hónapban kisebb összegeket, és berakjuk OTP Optimára, mert ott még kamatozik is, és bármikor meg lehet bontani.:))

Én főleg a 2010-től folytatott tevékenységükből indulok ki, mert 2002-ig még tényleg kicsiben csinálták, de azóta alaposan beletanultak.:-/

BéLóg 2016.01.07. 23:23:33

@Peetee: Úgy látom gondjaid vannak az értelmezéssel. Én sehol nem írtam hogy bárkitől bármit el kéne VENNI. AZT mondtam, kinek kell ADNI.
Dereng valami?

Kotit 2016.01.08. 01:21:53

Válasszunk ki egyetlen bekezdést:

"Sokaknak lehetősége lesz drágább és nagyobb ingatlant vásárolni, miközben ma még nem gondol bele senki a nagyobb és drágább ingatlan komolyabb fenntartási költségeire. Holott a törvény megköti a kezet és 10 évig ott kell maradni egyhelyben. De ha ezt a szemétséget feloldja a törvényhozás, akkor sem jutunk előrébb, hiszen a kereslet-kínálat torzulni fog és a jelenleg dráguló piac a CSOK 2016 kifutásával árzuhanásba kezd, így pedig a többletkínálat miatt nehezebb lesz értékén eladni az ingatlant. Totális káosz lesz még ebből! Ne mondjátok, hogy nem szólt senki!"

1. A drágább ingatlan nem feltétlenül jelent nagyobbat is, és egyik sem jelenti, hogy drágább lesz a fenntartása, sőt az esetek zömében egy új ház/lakás rezsije sokkal kisebb, mint egy régié.
2. Miért kéne 10 évig egy helyben maradni? Ha visszautasítatlan ajánlatot kapsz, költözz albérletbe az új helyen, ha nem éri meg maradj. Elég egyszerű matek.
2.b A korábbi szocpolos lakásokra is volt 10 év korlát, de el lehetett adni, és 1 éven belül vásároltra át lehetett vinni.
3. Mitől is esnének az ingatlanárak, ha egy csomóan új, CSOKos házat vesznek, (nyilván) eladják a régit, tehát nő a kereslet?
4. Mitől lenne totális káosz? Keveseknek van 3 gyereke (arányában), olyan sokan bevállalni sem fognak, közülük is sokakat lebeszélnek az olyan okosok, mint a cikk írója és a kommentelők egy része...

gyongyi70 2016.01.08. 05:50:57

Ühüm. Ha hiszed, ha nem, mi is 3-at terveztünk. Csok, adókedvezmény előtt. Viszont a válság, hogy 2010 óta bármi megtörténhet az országban (elvehetik a nyugdíjmegtakarításodat, lenyúlhatják a cégedet, visszamenőleg megváltoztathatnak törvényeket), kellően bizonytalanná tette a jövőt ahhoz, hogy megálljunk. Úgy tűnik, sok más emberrel egyre gondoltunk, hiszen, míg az elmútnyócban volt évi 100 ezer születésszám is, azóta alulról v erjük a 90 ezret.

gyongyi70 2016.01.08. 05:57:32

@Kotit: 3. Mitől is esnének az ingatlanárak, ha egy csomóan új, CSOKos házat vesznek, (nyilván) eladják a régit, tehát nő a kereslet?

Ha nő a kínálat a használtlakás piacon, viszont a kereslet nem nő egyálztalán (mindenki újat akar a csok miatt), ott bizony zavar lesz. Nem káosz, de zavar.

Nekem egyébként a régi szocpolos időben is gyanús volt, hogy ha a családokat akarják támogatni, miért nem mindegy, hogy a család régi vagy új lakást vesz? Nem hinném, hogy hiány lenne lakásokból Maon, hiszen fogy a népesség, legfeljebb helyi túlkereslet léphet fel (pl. Bp-en, de az árkorlát miatt ez a csok épp nem a budapesti ingatlanvásárléást támogatja.) Szóval, bűzlik, hogy az építőipart támogatjuk, nem a családokat. Annál is inkább, mert a múltkor is egy új kégli épp annyival volt indokulatlanul drágább egy réginél, amennyi a szocpol volt, "hisz az úgyis ajűndék a vásárlónak".

Egyébként jobb helyeken, pl. Németország, a régi ingatlanok felújítását támogatják. Mert 1, védik az építészeti értékeket, 2, gazdaságosabb, 3, rájöttek, hogy környezetvédelmi szempontból is jobb, ha nem lerombolják a régit, nem keletkezik annyi szemét, hulladék.

Kotit 2016.01.08. 09:10:51

@gyongyi70:
Ha nő a kínálat és nem nő a kereslet, akkor (jó, némi zavar után) aki el akarja adni a lakását, az olcsóbban fogja adni (főleg, ha sürgős neki, mert abból+a CSOKból venné az újat.

Az építőipar támogatásával mi a gond? Egy csomó embernek lesz munkája, mérnöktől segédmunkásig, a cégek vesznek fel új melósokat, azoknak lesz pénzük mindenfélére, amitől másoknak is lesz pénze, szal dübörögni fog a gazdaság! ;)

Kotit 2016.01.08. 09:12:49

Még egy: a felújítás vs. új kérdésnek csak az egyik oldaláról írsz: pl. környezetvédelmi szempontból az sem túl jó, hogy a régi lakásunk 3x annyi energiával fűthető, mint az új...

gyongyi70 2016.01.08. 09:15:52

@Kotit: aki el akarja adni, annak nem jó, ha pang a kereslet.
a gazdaság meg nem fog dübörögni az építőipartól, max átmenetileg lehet szépíteni a GDP-n
amitől igazán dübörögni tudna, ha termelő beruházások történnének végre, nem stadion, térkövezés, lakás, kacsalábú villa
(egyébként a felújítástól, energetikai korszerűsítéstől is fellendülhetne az építőipar, kellenének munkások, építőanyag, de nem lehet a zavarosban annyit halászni...)

gyongyi70 2016.01.08. 09:16:37

@Kotit: simán fel lehet úgy újítani egy régi házat, hogy jobb lesz, mint egy új, szigetelés, gépészet kérdése

hdnctrl 2016.01.08. 09:17:56

Aki nem érti meg az első mondatot, az legyen kedves, ne kommenteljen, mert a szövegértése nem üti meg az elvárható szintet. Nem hiányzik a mondatból semmilyen mondatrész, ha így nem fogod fel, akkor felesleges magyarázni!

Peetee 2016.01.08. 09:54:30

@Andy73: Elég nagy baj, ha nem a jelen tartalom, hanem korábbi vélelmezéseid alapján nyilvánítasz véleményt. Nem is érdemes tovább beszélnünk, mert megmagyarázhatatlan előítéleteid vannak, s a cikket el sem olvastad, csak a szerzőt jöttél b@szogatni.

Kotit 2016.01.08. 09:57:21

@gyongyi70: Amiket írsz, az mind igaz, csak nem értem mennyiben befolyásolja azt, hogy bizonyos családok kapnak 10+10 millió támogatást. Aminek lesznek további járulékos előnyei és hátrányai egyaránt. Ha arra akarsz kilyukadni, hogy lehetne másképp is, az igaz, ettől még ez az elmúlt évtizedek legjelentősebb családtámogatási kedvezménye.

Peetee 2016.01.08. 09:59:00

@BircaHang Média: Megmagyarázhatnád, hogy ki az a liberális tömeg, akiket most közellenségnek próbáltok kikiáltani. Kik azok? A szocialisták? Az ex-szocik? Az LMP-sek ,vagy kik?!
Úgy érzem, hogy csináltatok magatoknak egy szellemképet, elneveztétek libsinek meg liberónak; és ebbe a megfoghatatlan, körülírhatatlan halmazba belepakoltok mindenkit, aki nem úgy gondolkodik ,ahogy Ti, és nem bólogat minden eszeveszett f@szságra fülét befogva, amit a pártvezért mond.

Nagyon szomorú azt látni, ahogyan nemzeti érdekből harapjátok át magyarként más magyarok torkát, csak azért, mert a Tiétektől kicsit vagy nagyon eltér a véleménye.

gyongyi70 2016.01.08. 10:01:02

@Kotit: És? Ettől mi fog változni? Egy ilyet már végigéltünk az első OV kormány alatt. Egy csomóan vettek új kéglit, aztán a Kovácsék megirigyelték Szabóék szerencséjét, és mivel nem feleltek meg mindennek, vagy kifutott alóluk a program, vettek fel devizahitelt.
A következmény rövid ideig tartó, átmeneti GDP emelkedés volt, de a költségvetési hatása (még mindig fizetik a kamattámogatásokat) jelenleg is évi 1200 milliárd forint mínusz a költségvetésnek. Az ország lakossága is tovább csökken.
Akkor? Mit értünk el?

gyongyi70 2016.01.08. 10:02:04

@gyongyi70: bocs, kifelejtettem a devizahiteles problémácskát, ami szintén elég sokba került mindannyiunknak.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.08. 10:14:17

@Peetee:

Harcolni kell a népi érdekekért, jelenleg a liberalizmus jelenti a fő veszélyt az emberiségre.

LMP? Sosem volt ballib.

Az MSZP pedig az utóbbi időben lassan hátrál ki a ballib táborból.

A nyugati gyarmatosítás fő ereje manapság a DK + a haldokló bajnaista képződmények (Külön Post Mortem szövetség).

Magyarok magyarok ellen? Igen, ez a politikai harc. Szerinted egypártrendszer legyen?

Gringo 2016.01.08. 22:36:09

Muszáj minden blogot széttrollkodni ennek a fideszbérenc tahónak? Miért nem lehet kitiltani?

Gringo 2016.01.08. 22:39:35

@gyongyi70: Új lakás építésénél pörög a gazdaság, új munkahelyek létesülnek. Az nem baj, hogy az építőipar is profitál a dologból.

BéLóg 2016.01.08. 23:08:26

@Gringo: Gondolom mert létezik tolerancia is a MÁSIK véleményét illetően, amit te nem igazán ismersz. Ezért aztán inkább téged kéne kitiltani, ha ha.

gyongyi70 2016.01.09. 12:12:34

@Gringo: Erősen átmenetileg. A termelő beruházás (pl. üzemek fejlesztése, létrehozása) multiploikátor hatással bír. De az építőipar, ha stadionokat és lakóházakat épít, csak addig pörgeti a gazdaságot, míg tart az építketés. Utána lehet szélnek ereszteni a kőműveseket, ácsokat, mehetnek Ausztriába, Németországba dolgozni, ahogy 2008 után történt.

Zolcsi77 2016.01.11. 04:53:49

Érdemesebb lenne úgy hozzáállni ehhez a támogatás dologhoz, hogy ez egy LEHETŐSÉG. Ami KOCKÁZATtal jár. Becsüld meg a kockázatokat - amit lehet - találd ki mit kell tenni ha egyik vagy másik kockázat valóra válik. Azaz vészforgatókönyveket kell kidolgozni amire lehet. Ami meg váratlanul jön, azt úgyis akkor és ott kell majd megpróbálni kezelni. Minél több váratlan helyzetet oldasz meg, annál nagyobb eséllyel szállsz harcba a következőnél. Persze ehhez az kell, hogy küzdj a negatív kimenetelek ellen.

Nzoltan 2016.01.11. 07:41:50

"Szóval nem lesz ebből mindenkinek ingatlan"

Nem is ez a cél.

Sokan elfelejtik, hogy már nem a szocializmusban élünk, ahol ez meg az csak úgy jár. Az államnak joga van eldönteni, hogy melyik társadalmi reteget, milyen módon támogatja. Ha nem tetszik, a kormányt le lehet váltani.

Peetee 2016.01.12. 16:41:21

@BircaHang Média: Ezzel semmit nem magyaráztál meg, előadtad a saját világnézetedet: Leírod, hogy ki nem liberális, de mindenkivel utálkoztok, mert libsi. WTF?
Azt mondod, az a jó, ha a saját állampolgártársadnak belevernéd a fejét a falba, csupán azért, mert nem úgy gondolkodik, ahogyan Te, és aki ezt nem így látja az egypártrendszert akar. Aranyapám a másik eltaposása és az intelligens eszmecsere között órási űr tátong; olyannyira másról beszélünk, hogy jajajdenagyon'.
Vagy csak fogást találtam és most szándékosan nem akarod érteni/megérteni. Ez lenne a "másról beszélni" tipikus esete?!
Látod, még egy ilyen egyszerű témában sem tudunk érdemben kommunikálni, mert az általatok olyan gyakran hangoztatott kifejezés alatt értendő sem tudod elmagyarázni nekem; pedig tényleg csupán érteni szeretném, hogy kik azok, akire most ellenségként kellene tekinteni. Furcsa, hogy nem akarom rögtön a falba b@szkodni a fejedet, csak mert másként gondolkodunk?! Nem ezt szoktad meg...

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.01.12. 18:33:22

@Peetee:

A demokrácia és a pluralizmus híve vagyok. Mindenkinek joga van saját eszméjére, ez akár a liberalizmus vagy a fasizmus is lehet. Viszont nem szereném, ha az országot liberálisok vagy fasiszták kormányoznák.

Gopa 2016.02.14. 09:21:56

@Látens Inszinuáció: ja kérem , fel kellene nőni és nem várni biztosítékot mindenre. Nincs kockázat nélküli élet.

komplikato 2016.02.18. 23:32:04

@Kicknick: " hacsak nem a hid alatt laktok a két gyerekkel akkor a mostani lakás elvileg ér minimum 10millát"
Akkor biztos viccből van a feltételek között, hogy nem lehet ingatlanja az igénylőnek. Semmilyen. De legyen fedezete.

Ressné Nagy Tímea 2016.02.19. 14:46:47

Havi törlesztő 10millióra kb 73-90000/hó 20 évre!!!!
3gyerek mellett Magyarországon nem sokan tehetik meg ,hogy bevállalják.
Gondolkodjunk már egy kicsit!
Aki meg be tudja vállalni annak eddig is volt lakása....az meg nem kaphat.
Etetés az egész!!! Ez az ország tele van struccokkal akik feje a homokban.A baj az,higy az élet a felszínen zajlik!!!

Kocsis Zsuzsa 2016.02.21. 09:25:30

Szerintem ezzel megint a bankoknak akarnak kedvezni- mert ugye már nem fizetik a devizahitelnek nevezett RABLÓHITELT az emberek, nincs pénz a bankokban nem tudnak hitelezni-hát kitalálták nekik ezt. Az állam ugye ad családonként 10 millát a banknak hogy hitelezd ki- a bank mellé rak 1 millát mert a többit a PÉNZMULTIPLIKÁTORRAL teszi hozzá...és már újra hitelezhet is...újra van kin élősködnie a bankoknak....

exlex 2017.04.30. 10:34:47

EZ A GENNYES-FEKÁLIABLOG AZT AKARJA BIZONYGATNI. HOGY MENNYIRE SZAR A CSOK. TULAJDONKÉPPEN SZERINTÜK KÁRT OKOZ. A JÓ KURVA ANYÁTOKJAT, TETVES LIBERÁLBOLSEVIK GENNYEK.

Kono 2017.12.04. 14:08:12

@BircaHang Média: A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a dolgozó, "keresztény nagycsaládos" sem jut CSOK-ból házhoz.

1. Az árak irreálisan elszálltak. Egy 110 m2-es ház (ami 3 gyerekhez nem sok) ára 40-45 millió Ft körül mozog telekkel.
A 10 milliós CSOK-ot leszámítva ehhez még min. 30-35 millió Ft kéne.
Önerő nélkül persze tárgytalan, de ha van mondjuk 10 millió Ft önerő, akkor is kell 20-25 M forint hitel. Értelmes ember meg nem vesz fel ennyit, még ha kapna, akkor sem.

2. Nem jut neki új építésű. Pl. mert használatbavételi engedélyhez kötik a CSOK kiutalását,mikor a lakások java már tervező asztalról elkelt- jellemző, hogy 10-15 lakást egyben eladnak, befektetőknek.

3. 3-4 éven belül szerintem durran a lufi, a most irreálisan túlárazott házak értéke leesik, a hitel kamata pedig elszáll. Akik kifeszítették magukat most 20 évre, azokat majd mentheti az állam ismét...

Azoknak jó a CSOK, akiknek a család összedob még 50-100 milliót.

Kono 2017.12.04. 14:14:22

@exlex: A CSOK valóban nem jó. Mondom én, konzervatív, nagycsaládos építőmérnökként. Illetve jó, de csak arra, ami az eredeti célja, hogy új lakások építését segítse elő. Magyarán a kivitelezők és beruházók segítése kiválóan működik. Ill. a hitelezés is beindult, ez meg első sorban a bankoknak jó.
A családokat nemigen segíti általában. Az megvan, hogy a szocpol összege 20 éve magasabb volt? A mocskos, liberális, kommunista kormányok többet adtak a családoknak...

Kono 2017.12.04. 15:20:50

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
Valóban, párezer család igénybe tudta venni a 10+10-es CSOK-ot. De ha tudnál valamilyen pontosabb statisztikát, akkor megköszönném. Én nem találtam a neten, csak a K&H tette közzé az adatait, tavaszig összesen 380 családnak adtak ilyet. Idén és jövőre ez a szám növekedni fog még, persze.
A többiek meg szívnak miattuk, ugyanis a "piac" a 10+10-et árazta be (plusz benyelte a generál ÁFA csökkentését is!).

Varga Mihály szerint "azért pörgették fel az építőipari vállalkozások a beruházásaikat, mert ez egy fix határidő. Ha ez a határidő nem lett volna, valószínűleg sokkal lassabban, kényelmesebben álltak volna ehhez a lehetőséghez, így pedig az emberek élni szeretnének ezzel a kedvezményes áfával"
És mégis milyen megfontolásból, mikor kivitelező alig van, új építésű lakás alig van?

A CSOK jelenlegi formájában, megspékelve az 5%-os ÁFÁval nagy hiba. Ha nem megerőszakolni akarták volna a piacot, hanem támogatni, sokkal jobb is lehetett volna. Szerintem erre azért ők sem számítottak.

infin8 2019.11.22. 19:59:38

"Tényleg elhitted, hogy CSOK 10+10 támogatással házat vehetsz?" Jah nővéremék elhitték és vettek is. Volt 7M önerőjük és slussz

"10 M hitel esetében viszont meg kell felelni a banki szabályoknak. A banki szabályok viszont nagyon szigorúak!"

És? Még jó h szigorúak : )))

"Ez mit jelent?
Szó sincs otthonteremtésről. Otthon tuningról szól a történet. Vagyis, akiknek már van 3 gyermekük és laknak valahol, azoknak lesz most nagyon jó. Megint azok maradnak ki a szórásból, akik csórók és szükségük lenne otthonteremtésre."

Nem igaz ez a torzítás. Nővéremék csórók :) csóró kis vidéki ház eladásából volt a 7 millió. És szükségük is volt a normálisabb otthon megteremtésére. Amit így 34 millióért sikerült megvenniük (teljesen új építésűt). És 4 gyerekük van ja
süti beállítások módosítása