Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A KATA-s vállalkozók lesznek a "nyugdíjháború" kötelező áldozatai?

2018. június 15. - Szarvas Norbert

nyugdijhaboru.png

Javában zajlik Európában a nyugdíjreform, amit én már csak "nyugdíjháborúként" tudok megnevezni. Ez egy passzív agresszív csata, ahol úgy kell a jövő nemzedék nyugdíját elvenni-csökkenteni-megszüntetni, hogy abból még évekig semmit ne vegyenek észre az érintettek, akik ma még a meglévő nyugdíjasok pénzét termelik ki. Pedig a háború zajlik és egyre közelebb vagyunk a fordulóponthoz! Magyar specifikusan akár több fronton is született társadalmi (ki nem mondott) konszenzus, aminek a jeligéje a "jelen felélése, a jövő elengedése"...

Már nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy megemeljék itt is a nyugdíjkorhatárt 70-72 évre, de a cikkben nem erről lesz szó, hanem egy másik stratégiáról, ami most már több száz magyar embert érint...

A KATA egyéni vállalkozóktól elveszik a nyugdíjak egy részét

Mit jelent a KATA egyéni vállalkozás? Ma már a legkedveltebb vállalkozási forma Magyarországon, hiszen egyfajta fix átalánydíjjal (50e /75e /hó) le lehet tudni mindenféle adót maximum havi 1 millió forint bevételig. Ez azt jelenti, hogy aki kimaxolja ezt a plafont, annak a megfizetett adója a jövedelme után 5% volt.

Ez egy nagyon jó lehetőség, hiszen sokkal több pénz marad a vállalkozóknál, mintha alkalmazottak lennének és fizetnék a jövedelmük után a mindenféle járulékot és hozzájárulást, amit majd valamikor egy ígérvényre válthatnak: "hogyha oda kerülsz, akkor majd neked fizetünk"...

A szépséghiba ebben, hogy valójában kiesnek a nyugdíjellátó rendszerből és a "zsebbe" pénzek mintájára kifehérítjük ugyan a gazdaságot, de a KATA jogosultsága a nyugdíjra pontosan olyan minimális lesz, mint amire egy az Államnak és a költségvetésnek szüksége lesz, amint összeomlik a nyugdíjrendszer.

 

 

Milyen nyugdíjra számíthatnak a KATA-sok?

 

Leegyszerűsítve a nyugdíjat a keresetünk és a szolgálati időnk alapján számítjuk ki. KATA-s vállalkozóként a trükk abban rejlik, hogy az 50 000 forint megfizetésekor 94 400 forint keresetet "számítanak be", azaz hiába volt minden hónapban 1 millió forint a bevételünk, a nyugdíjfolyósító szemében olyan, mintha nem kerestünk volna többet 100 000 forintnál.

Mivel a kereset nem éri el a minimálbért (újabb trükk), ezért a 365 nap helyett 250 nap kerül bele a kis kalkulációs füzetünkbe, mivel arányosítottak:

2018-ban (94 400/138 000) * 365 = 250 nap, 2017-ben (90 000/127 500 * 365= 257 nap) (forrás: minner.hu)

Egyre rosszabb a helyzet, ugyanis a minimálbér emelkedik évről évre, viszont a KATA beszámított "jövedelem" nem fog emelkedni, mivel senki sem akar havi 50 000 forintnál többet fizetni...

Ezen a ponton érdemes eljátszani a számokkal!

2017-ben 90 000/127 500 * 365= 257 nap

2018-ban 94 400/138 000 * 365 = 250 nap,

(ha) 2020-ban 103 200 / 200 000 (új minimálbér) * 365 = 188 nap

(ha) 2025-ban 125 200 / 250 000 (új minimálbér) * 365 = 182 nap

(ha) 2030-ban 147 200 / 35 000 (új minimálbér) * 365 = 153nap

és így tovább...

 

szolgalati_ido_csokken_nyugdijszamitas.png

Fontos: a 2018 után számok nem tények, pusztán példák és feltételezések, amiknek semmi közük a jelenleg ismert valósághoz! Ez egy lehetőség, amennyiben nem változtatja meg az Állam a KATA befizetések és a beszámított jövedelem arányát.

 

És ez miért ideális a rendszernek és miért rossz hosszútávon a KATA vállalkozónak?

Évről évre egyre több KATA-s vállalkozó van Magyarországon. 2017-ben már 203 000-an voltak, ami a gazdaságilag aktív lakosság (2017-ben 4,564 millió fő) 4,44%-a.

2016-ban 2,7 millió ember részesült nyugdíjellátásban, ami 3 502 milliárd forint kiadást jelentett a költségvetésnek.

Ez mit jelent majd?

- ha megáll a jelenlegi "katásodási tendencia", akkor 3 502 * 0,044= 154 milliárd forintot spórolt a költségvetés minden évben.

- ha elfogadjuk, hogy a "katásodás" nem lineárisan érinti a korcsoportokat, hanem jellemzően a 35 év alattiak esetében dominál, akkor ez az arány a korcsoport nyugdíjba vonulásakor bőven elérheti a 10%-ot, ami 350 milliárd forintos költségvetési tehermentesítést jelent mai árfolyamon.

- ha a növekedési tendencia növekszik és nem változik a KATA feltételrendszer, akkor akár 1 millió KATA vállalkozó is lehet majd az országban 2030-ig, ami idővel 40-45%-os "KATA nyugdíjast" is kitermelhet. Ez pedig mai árfolyamon akár 1700 milliárd forint költségvetési tehermentesítést jelentene.

Pontosan ezek miatt a feltételezések miatt ideális a rendszernek, hiszen tudatosan csökken a "vállalt kifizetendő nyugdíjösszeg" állami oldalról, míg a felelősség egy az egyben a KATA vállalkozókra hárul, akik most megkapják a többletpénzt azzal a ki nem mondott kötelezettséggel, hogy maguknak kell gondoskodniuk a nyugdíjukról...

A KATA-soknak kötelező félretenni nyugdíjra. De mennyit?

Fontos megérteni, hogy a KATA vállalkozók nem ugyanabba a kategóriába esnek, mint az alkalmazott társaik. Így képtelenség ugyanannyit félretenni. Márpedig ma még ez a helyzet, hogy KATA-s vagy alkalmazott, mindenki havi 15-25 e forintban gondolkodik.

A probléma az, hogy ez az összeg önálló és teljes értékű nyugdíjat nem fog kitermelni, márpedig erre lenne szüksége azoknak, akik egyre kevesebb nyugdíjra számíthatnak, mert KATA vállalkozók.

 

mennyi-penzre-szamithat-nyugdij.png

 

Tudni kell, hogy a nyugdíjbiztosítás esetében (egyedülálló módon) az aláírás pillanatában érvényes öregségi nyugdíjkorhatár a mérvadó, Tehát, ha ma kötöd meg, akkor 65 éves korodban jár le független a nyugdíjkorhatár emelésétől!

Másik érdekes statisztika, hogy akik megélik a 65 éves kort és ezzel a nyugdíjat, azok átlagosan Magyarországon a KSH szerint 14,5 évet töltenek nyugdíjban. Ha 35 éven keresztül félreteszel havi 20 000 forintot +5% indexálás egy nyugdíjbiztosításban, akkor a körülmények megfelelő együttállása esetén (átlagos hozamok, nem drága termék, végig adható adójóváírás...stb) kb. 45 millió forintot gyűjtesz össze.

Ez mai értéken (2%-os inflációt feltételezve) kb. 28 millió forintnak felel meg. Ha ezt elosszuk a várható élettartammal (14,5 év), akkor évente 1,931 millió forintot kapunk, ami mai értéken havi 160 916 forintnak felel meg. És ez a nagyon jó eset!

Egy alkalmazott emellé az összeg mellé kapja még a rendszer / csökkentett nyugdíját, míg a KATA vállalkozó emellé fogja kapni a minimális / semmi nyugdíját. Számukra tehát kötelező lenne lényegesen magasabb havi összeggel indulni, ha nem akarják a saját nyugdíjkatasztrófájukat megélni...

 

Update:

213463b4-4fa9-4b9f-aac3-e6edfbc4c556.jpeg

 

Szeretnél  megtakarítani?

►►►►

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.

Ez a cikk 2018. június. 15. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr2614049946

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2018.06.17. 10:15:26

@$pi$: "4. Ezt a "lehet lopni kétpofára" dolgot párszor már megpróbálták bebizonyítani, elég nagy égés lett belőle. "

WÁÁÁÁÁÁ!!!!!:DDDDD Akkor lőrinc barát tényleg nagyobb üzleti géniusz, mint Zukerberg, igaz?:))) Mondd, jó hülyének lenni?:DDD

whale 2018.06.17. 10:17:08

@$pi$: "A szociknak köszönhetem, hogy elviselhetetlenné tették az egyetemi munkahelyet és ezért otthagytam."

Akkor te tulképpen a szociknak köszönheted a jelenlegi karriered...LOL

desw 2018.06.17. 10:17:30

@Fülig José:

"Erre bátorkodtam reagálni. MOST jó neked, de nyugdíjad nem lesz."

Kb amúgy sem lesz állami nyugdíjam, vagy nagyon kevés, így még mindig jobb, ha akkor befizetnem sem kell annyit.

Az így be nem fizetett pénzért pl lehet ingatlant venni és kiadni, és így már előbb kezdődik a "nyugdíjkifizetés" is, nem kell 75 éves koromig várni.

És az állam is kénytelen lesz csökkenteni a behelyettesítési rátát és emelni a korhatár, vállalkozóként viszont akkor megyek el nyugdíjba, amikor akarok.

whale 2018.06.17. 10:19:05

@$pi$: Na, mondjuk ezen sem vagyok meglepődve....

$pi$ 2018.06.17. 10:20:23

@Fülig José: "Erre bátorkodtam reagálni. MOST jó neked, de nyugdíjad nem lesz. A kibontakozó munkaerő- hiánynak is tapsikoltok, de ez mennyi nyugdíjalap ( és egyéb) kiesést jelent? Ki a f@szom fogja a te nyugdíjadat (20-30-40??? év múlva) megtermelni?"

Figyu, a dolog nagyon egyszerű. Ha katásként azon aggódom, hogy nem lesz nyugdíjam, akkor számtalan megoldás közül választhatok:
1. Fizethetek 50 helyett 75 ezret havonta, akkor többet számolnak el. Már jobb.
2. Felépíthetek egy vállalkozást és eladhatom/rábízhatom valakire akire gondolom. Mondjuk katásként alkalmazottat tartani nem nagyon pálya, de akár még azt is lehet.
3. Ingatlanba fektethetem, ahol a vállalkozásom megy, nyugdíjnál meg eladom és beköltözök valami olcsó lakásba, ahol elszopogatom a sört a tévé előtt.
4. Magánnyugdíjpénztár.
5. Arany.
6. Külföldi bankszámla.

Azt csinálok, amit akarok. Nem elszedig a pénzemet, hanem nálam hagyják, hogy azt csináljak, amit akarok.

$pi$ 2018.06.17. 10:22:30

@whale: "Akkor te tulképpen a szociknak köszönheted a jelenlegi karriered...LOL"

Ez így igaz! ;) Azt az egyet bánom, hogy olyan hosszú idpn keresztül kínlódtam. Előbb kellett volna lépnem, de persze késő bánat eb gondolat.

desw 2018.06.17. 10:23:13

@whale:

"Képzeld, van olyan ember, aki nem haszonelvű, hanem értékelvű."

Tehát te szívesen fizetnél több adót, ha visszajönnének a szocik alatti értékek?

midnightcoder2 2018.06.17. 10:25:01

@whale: "Miért is volt ÁLmanyup?"
Bár nem nekem szólt, de azért volt álmanyup, mert állami hitelekből volt fedezve. A dolog úgy nézett ki, hogy állam bácsi átirányított úgy 8%-ot az FK-ból a magán nyugdíjpénztáradba, az FK-ból hiányzó pénzt kipótolta a költségvetésből, az ez utóbbiban keletkezett hiányt pedig hitelből fedezte. Azaz, a te kis manyupos számlád mellett az államadósság állományban ott van ugyanennyi mínusz. Amit persze nem (csak) te fogsz visszafizetni.

Fülig José 2018.06.17. 10:25:10

@Willkommenskultur: hol írtam, h a komcsik bármit is megoldanak? Régen lógnia kéne a régi garnitúrának ( lendvai”100 fogú” ildi, leslie”mindenhez IS ért” smith) .. de a zsebducenak is!

$pi$ 2018.06.17. 10:28:13

@whale: "WÁÁÁÁÁÁ!!!!!:DDDDD Akkor lőrinc barát tényleg nagyobb üzleti géniusz, mint Zukerberg, igaz?:))) Mondd, jó hülyének lenni?:DDD"

A Lőrinc vagyona nagy, főleg a mi életünkhöz képest. Azt mondjuk olyan 100 miliárd vagyont szedett össze cirka 8 év alatt. Ez a GDP 0.04%-a. Erre mondani azt, hogy ellopják az országot, meg az egész országban ezerrel megy a pénz kitalicskázása eléggé elborult dolog.

Nem mondom, hogy tisztességes, nem mondom, hogy nem tolvaj, nem tudom, nem ismerem, nekem nem mondjuk el. De:
1. Ez sincs bebizonyítva
2. Elhanyagolható az ország szempontjából.

Miközben azt sugallja mindenki, hogy
1. Be van bizonyítva, hogy lopnak.
2. Igen jelentős az ország szempontjából.

$pi$ 2018.06.17. 10:31:31

@whale: "Képzeld, van olyan ember, aki nem haszonelvű, hanem értékelvű."

Hogy pontosabban fogalmazzunk te ideológiai alapon szavazol én meg az érdekeim alapján. A szociknak elnézel mindent, róluk semmi rosszat el nem hiszel. Akkor sem, amikor maga a miniszterelnök mondja, hogy hazudtunk, nem csináltuk semmit és böszmeséget csináltunk. A fidesznek viszont nem hiszel el semmit, nekik mindent felrósz akkor is, ha nincs bizonyíték.

Ez nem értékelv, ez elfogultság, pártod van, nem igazad.

Fülig José 2018.06.17. 10:34:01

@$pi$: ja, értem... te mondd! Jó a klíma a te bolygódon? Megyek...

desw 2018.06.17. 10:35:06

@$pi$:

Orbánék muytiznak orrba-szájba, de a költségvetéshez mérve fillérekről beszélünk. Bárcsak ez lenne az ország legnagyobb gondja!

A vicces az, hogy a nagytudású ellenzék mindent ezekből az elmutyizott pénzekből akarna jobbá varázsolni. "Nem kell stadion!" és akko' lesz jobb eü, több nyugdíj, 100k alapnyugdíj, ingyen gyógyszer, 3 diploma ingyen, tanári béremelés, . . .

whale 2018.06.17. 10:35:17

@$pi$: Hűha! Gyorsan tisztázzuk már, hogy a nyugdíjjárulék NEM állami pénz! Az a TE pénzed, TE keresed meg, ha TE nem dolgozol, nem termeled meg, az a pénz NINCS! Ehhez képest fura, hogy "államiként" hivatkozik rá bárki. NEM! Az alapvetően az ÉN pénzem, mivel ÉN kerestem meg.

StanLee · https://newsroll.net 2018.06.17. 10:37:23

@MaTär: "A nyugdíjbiztosítás, banki megtakarítás, "magánnyugdíj" keretében pontosan ugyanúgy az akkori dolgozók munkájának termékeiből lehet részesülni, mint az "állami" nyugdíj esetében."

A kulonbseg annyi, hogy ha megtakaritasz egy csak a te nevedre szolo szamlan, akkor annak az erteket folyamatosan nyomon lehet kovetni, minimalis novekedes lehet az ertekeben, es mondjuk a portfoliot tartalmazo cegek erteke az tenyleg az akkori fogyasztoi szokasaoktol fog fuggeni, de ertekesitheto, keszithetek egy kifizetesi tervet, stb.

Az allami nyugdij meg csak azt biztositja, hogy folyamatosan befizetsz, nem tudod mikor es mennyit kapsz vissza, az allam igeretet tesz arra, hogy becsszora valamit fogsz majd kapni, de nem biztos, hogy a megelhetesre elegendo lesz - sot biztos nem lesz eleg bevetel a jovobeli befizetokbol, mert ok sem butak es a leheto legkevesebbet akarjak majd befizetni.

Egyik opcio sem biztos, de a magan elotakarekoskodas legalabb azt az erzest adja az embernek, hogy a sajat kezebe vette a sorsat es nem a politikusoktol fugg teljes egeszeben.

$pi$ 2018.06.17. 10:39:35

@desw: "Orbánék muytiznak orrba-szájba, de a költségvetéshez mérve fillérekről beszélünk. Bárcsak ez lenne az ország legnagyobb gondja! "

Igen, szerintem is így van. Talán még annyit tennék hozzá, hogy a fél ország korrupt, mindig, mindenhol megy a mutyizás, mindent okosba oldanak meg. Nem találsz olyan építési vállalkozót, olyan ügyvédet, olyan vállalkozót, olyan orvost, aki ne lenne korrupt, de mind elmondja, hogy mer' a zorbán meg a lázár korrupt. Legszívesebben , megmondanám, hogy "Ja, lehet. Nem tudom. De te b+ BIZTOS, hogy koprrupt vagy."

"Nem kell stadion!" és akko' lesz jobb eü, "

A Gyurcsány elmondta az ősződi beszédben, hogy nem tudnak számolni. Ennyi. :(

whale 2018.06.17. 10:40:37

@midnightcoder2: "A dolog úgy nézett ki, hogy állam bácsi átirányított úgy 8%-ot az FK-ból a magán nyugdíjpénztáradba, az FK-ból hiányzó pénzt kipótolta a költségvetésből, "

Na, ezt nem kellett volna! Az miért természetes, hogy a nyugger pógártársak kimradnak a társadalmi szolidaritásból??? Ja, mert akkor nem lehet választást nyerni? Én mondjuk adófizetési cenzust vezetnék be a választójogra, hogy az szavazhasson, aki fizeti a cehhet!!
Ez NEM a manyup rendszer bűne volt, hanem a qrmányoké -inkluzíve zsebduce, ugye- akik működtették...

$pi$ 2018.06.17. 10:41:41

@whale: "Hűha! Gyorsan tisztázzuk már, hogy a nyugdíjjárulék NEM állami pénz! Az a TE pénzed, TE keresed meg, ha TE nem dolgozol, nem termeled meg, az a pénz NINCS!"

Amíg be nem fizeted az államnak addig a tied. Amikor befizeted az államé. Ezért hívjuk államinak. De persze hívhatjuk máshogy is, csak így egyszerűbb a neve.

$pi$ 2018.06.17. 10:43:20

@StanLee: "Egyik opcio sem biztos, de a magan elotakarekoskodas legalabb azt az erzest adja az embernek, hogy a sajat kezebe vette a sorsat es nem a politikusoktol fugg teljes egeszeben."

Ez csak illúzió volt, engem soha ne győzött meg. Mit ad isten igazam is lett.

whale 2018.06.17. 10:46:03

@$pi$: Persze, csak a megközelítés nem mindegy. Te eleve úgy gondolsz rá-mert úgy beszélsz róla-mint közpénz, én meg mint magántulajdon, amiből közpénz lesz, állami elvonás hatására.
De eredendően az az egyén pénze, jövedelme, vagyona. Ő dolgozott érte, termelte meg. Ezért teljesen természetes a manyup gondolata és ezért természetellenes az állami nyugdíj gondolata. Már azon kívül, hogy finanszírozhatatlan is, ugye...

whale 2018.06.17. 10:48:13

@$pi$: Ő legalább elmondta. Nyugi ez a bagázs sem tud, és most ugyanúgy a "világgazdaság pénzbősége" pörgeti a gazdaságot, mint anno. Csak ezt fel kellene fogni. Persze Viktor ánuszából nem lesz könnyű, tudom...:DDD

whale 2018.06.17. 10:49:05

@$pi$: Nem lett igazad. Birka voltál, elvették a pénzed. Az enyém még megvan, köszöni szépen...

Fülig José 2018.06.17. 10:49:25

@$pi$: még egy gondolat: a PÁRT erős embere, mr joe laser koállt, és elmesélte, h 8 év kormánytagság alatt semmit, de semmit (:(((() sajnos nem keresett, de május óta - hála Istennek!!- megmilliárdosodott...és ez jellemző az egész garmitúrára, a hívek meg örömködnek, ..... de nem lopnak, ÁÁÁ DEHOGY, ez csak lippsibolsisoros propaganda...

room_101 2018.06.17. 10:56:30

A témához hogy aki megtakarít, félretesz, az is mások nyakán élősködik:
Ha hétköznap 8 órát dolgozol böcsületes dolgozó-tisztességes hazafias emberhez méltón, akkor a maradék 16 órában, meg egész hétvégén te is mások nyakán élősködsz. Ennyi erővel, és okoskodással.

whale 2018.06.17. 10:57:20

@$pi$: Lószart, mama!:DDD Fletóék is megérdemelték a faszkorbácsot, bőven! Csak én -veled ellentétben- azt is látom, hogy a mostani bagázs kb. EZRET érdemelne a sok geciségért, amit elkövettek.
Az mit mond neked, hogy viktor legrégebbi harcostársa, barátja, alvezére mondta a führerről, hogy egy geci?:))) Ő már csak tudja, ismeri, nem? Vagy viktort szent és sérthetetlen?:)))

whale 2018.06.17. 10:58:54

@Fülig José: Ne fáradj, narancshitűek...

desw 2018.06.17. 11:00:35

@Fülig José:

"de nem lopnak, ÁÁÁ DEHOGY, ez csak lippsibolsisoros propaganda... "

Ezt senki nem gondolja. Csak azt, hogy a költségvetéshez képest jelentéktelen összeg.

Amikor NAPONTA ~55 milliárd forintot költ el az ország és ebből NAPONTA ~9 milliárd megy nyugdíjakra, akkor butaság ÉVI pár tíz milliárdtól csodát várni.

Arról nem is beszélve, hogy az Orbánék által ellopott pénzeket csak és kizárólag akkor lehetne értelmesebb dolgokra fordítani, ha a mostani ellenzék kormányra kerülve nem lopna semmit. Azért ahhoz csont hülyének kell lenni, hogy utóbbiban hinni tudjuk.

desw 2018.06.17. 11:04:00

@Fülig José:

Ja, és nem mellesleg ha az ellenzék jött volna 2018-ban, akkor a kampányban beígért faszságaik megvalósítása (kisnyugdíjak felemelése, ingyen gyógyszer, . . . ) garantáltan nagyobb kár okozott volna a gazdaságban, mint Orbánék lopása.

whale 2018.06.17. 11:09:39

@desw:"Ezt senki nem gondolja. Csak azt, hogy a költségvetéshez képest jelentéktelen összeg."

Jaaaaa......az mindjárt más! Akkor lehet?
Öööööö..........az én adóm MÉG jelentéktelenebb összeg a költségvetéshez képest, ha érted, mire gondolok ;)
NE haragudj, de miféle erkölcstelen, tolvaj hozzáállás ez? PONT EZ AZ a mentalitás, aminek terjesztéséért felelős ez a garnitúra. Hogy jön desw és elkezdi relativizálni a lopást. Tudod, normális országokban, nem ilyen elqrt észak-balkáni banánköztársaságokban, azért bukik egy miniszter, ha a hivatali autóját magáncélra használja. Itt meg azt nem értik az agyhalottak, hogy mi a különbség a magántulajdon és a közpénz között. ÉS a mostani bagázs vastagon tesz róla, hogy ez a határ egyre láthatatlanabb legyen, hogy rohadnának meg!

whale 2018.06.17. 11:12:18

@desw: Maradjunk abban, hogy ez fikció. Azért a stadionokra elkúrt SZÁZ (EZER?)milliárdokat faszán át lehet számolni gyógyszerre, meg lélegeztetőgépre. És még az is lehet, hogy nagyobb szükség lenne rájuk, mint a csuti gecinek stadionra a kert végében...

desw 2018.06.17. 11:12:38

@whale:

2018-ban Orbán volt a legkisebb rossz! Tőlem takarodhatna a picsába, ha lenne értelmes választás helyette. De csak a szar meg a fos közül lehetett választani, így lett Orbán ismét.

Salizoli 2018.06.17. 11:16:57

@desw: A nyuggeroknak fizettek is bözsi utalvánnyal hogy öket válasszák megint....Morzsáért..

desw 2018.06.17. 11:19:26

@whale:

8 év alatt ment összesen 350 milliárd focira, abből 190 milliárd maga a Puskát stadion.

Ja, ÉVENTE megy ~200 milliárd a cukrosok kezelésére az eü-ben:
www.napi.hu/magyar_gazdasag/igy_sporolhatna_konnyeden_evi_szazmilliardot_a_magyar_egeszsegugy.645419.html

Mondjuk itt nem műkődik "Gyurcsány és Orbán monnyon le!", de azért a kurva anyjukat, nem-e?

desw 2018.06.17. 11:20:36

@Salizoli:

A 3 millió nyuggert megveszi mindegyik párt, mert nélkülök nem nyerhetnek választást!

whale 2018.06.17. 12:17:09

@desw: Simán. Különösen Viktornak...:))

$pi$ 2018.06.17. 12:21:09

@whale: "Jaaaaa......az mindjárt más! Akkor lehet?
Öööööö..........az én adóm MÉG jelentéktelenebb összeg a költségvetéshez képest, ha érted, mire gondolok ;)
NE haragudj, de miféle erkölcstelen, tolvaj hozzáállás ez? "

Szalmabáb érvelést folytatsz. Senki sem mondta, hogy "lehet", az erkölcstelen hozzállást, amit itt bírálsz senki sem vallotta magának. Nem mondta senki, hogy a korrupció jó, elfogadható vagy erkölcsös.

$pi$ 2018.06.17. 12:24:03

@whale: "Az mit mond neked, hogy viktor legrégebbi harcostársa, barátja, alvezére mondta a führerről, hogy egy geci?:)))"

Gyurcsány meg saját magáról mondta, meg az egész bagázsról, hogy nem csináltak semmit és hazudtak. Az én értékrendem szerint ez sokkal rosszabb, mert 1) nem a harcostársa, hanem saját maga mondta és 2) nem sértés volt, hanem egy igen komoly vád.

whale 2018.06.17. 12:27:54

@$pi$: Nem, csak illusztráltam a morális rombolást, amit a fidesz, élén a főgecivel véghezvitt a zeeeemútnyócévben. Ahelyett, hogy példát mutatott volna erkölcsből és a kétharmados korlátlan hatalmával azon dolgozott volna, hogy a társadalmat is erre ösztökélje. Ehelyett lopásból és csalásból mutatott példát.
Az, hogy te ezt zabálod és a szavazatoddal támogatod, téged minősít. Persze ideális alanya vagy a NER-nek. Az a fajta ignoráns, haszonelvű fasz, aki mindent és mindenkit leszar, amíg neki jut morzsa, lásd KATA...

whale 2018.06.17. 12:29:06

@$pi$: Na, hesspicsába. Ignore on, homo orbanicus.

$pi$ 2018.06.17. 12:31:40

@whale: "Nyugi ez a bagázs sem tud, és most ugyanúgy a "világgazdaság pénzbősége" pörgeti a gazdaságot, mint anno."

Ez is hatalmas tévedés. Sőt, ez az "ugyanúgy" már akkora tévedés, hogy akár hazugságnak is vehetjük.

Az idézet, a "világgazdaság pénzbősége" kifejezés Gurcsánytól származik, aki azt mondta, hogy szarban vagyunk nagy a baj, és a "világgazdaság pénzbősége" meg az "isteni csoda" az oka, hogy nem bukott be az ország. Most nem vagyunk a bebukás határán, most nem kell "isteni csoda".

2006-ban 9,5% volt az államháztartás hiánya, most meg 3% alatt van. A különbség mintegy 2000 milliárd forint egy év alatt.

Szóval: a világgazdasági pénzbőség ugyanaz, csak a szocik alatt a teljes csőd elékerülésére volt épp, hogy elég, most meg elég jól áll az ország. Hát nem, nem "ugyanúgy".

$pi$ 2018.06.17. 12:37:48

@whale: "Az a fajta ignoráns, haszonelvű fasz, aki mindent és mindenkit leszar, amíg neki jut morzsa, lásd KATA..."

Akkor összefoglalom megint a gondolatmenetet, hátha akkor megérted:
- Az orbán megfolyt a rengeteg adóval.
- Kevesebb adót fizetek most, csak 5%-ot.
- Az EVA is csak pár százalék volt, nincs semmi különbség.
- Nem, 25% volt, ötszür annyi, plusz a tb meg anyugdíjjárulék.
- De mer nem is jó neked a kevés adó, nem lesz nyugdíjad.
- Ha akarok fizethetek többet, megtakaríthatok.
- Egy haszonelvű geci vagy, mert arra szavazol, aki többet ad, nem arra, aki erkölcsösebb.
- De mivel lehet bizonyítani, hogy a szocik kevesebbet loptak?
- Mert ha keveset lopnak, akkor már erkölcsös?

Minden egyes kijelentésedről kiderült, hogy vagy bizonyíthatóan nem igaz vagy nem bizonyítható, hogy igaz, de a végén csak azt jelented, ki, hogy neked van igazad és mindenki idióta, sőt erkölcstelen, aki nem ért veled egyet. :(

$pi$ 2018.06.17. 12:38:31

megfolyt -> megfojt :)

desw 2018.06.17. 12:54:16

@whale:

Azért érdekelne, hogy Magyarországon -- az újszülötteken kívül -- hány embernek van erkölcsi alapja csalókat, adócsalókat szidni?

Azt tudom, hogy elég fájdalmas türkörbe nézni és nem másokat hibáztatni állandóan mindenért, de azért néha hasznos lenne.

Köpködik az emberek a politikusokat, aztán meg zsebbe kapják a fizetésük egy részét, feketén dolgoznak, számlát nem kérnek, lopnak-csalnak-hazudnak, mindent okosba'. . . aztán meg megy a picsogás a szar eü., a szar az oktatás és ilyesmi miatt.

A feketegazdaságot a dzsídípí 20-25%-ára becsülik, b+, ez 6-8 EZER milliárd évente.

desw 2018.06.17. 12:58:30

@$pi$:

"De mivel lehet bizonyítani, hogy a szocik kevesebbet loptak?"

A vicces az, hogy ugye az ellenzék azzal kapányolt, hogy Orbánék ilyen meg olyan sokat lopnak, de ők majd nem fognak lopni, szavazzunk rájuk.

Csak azt nem értem, hogy ha ez a két állítás igaz, akkor miért akartak szjá-t emelni?
Mert ha ők nem lopták volna el azt a sokat, amit Orbánék, akkor lett volna egy csomó plusz pénz a költségvetésben adóemelés nélkül is.

whale 2018.06.17. 13:05:21

@$pi$: Te hazug geci, te!:))
A KATA NEM 5%, hanem 50000 Ft/hó, BEVÉTELTŐL FÜGGETLENÜL. Azért, mert te ignoráns fasz vagy, láss már ki a fejedből, b+! Akinek 3-4 kiló a havi bevétele az is ennyit fizet, te nyomorult! Az hány százalék is akkor?
Annyiféle adót fizetsz különböző csatornákon, hogy beszarsz, Kezdve az emelt ÁFA-val, folytatva tranzakciós adóval, cafeteria adóval, ágazati adókkal, SZOCHÓ meg a többi szemétséggel. Az, hogy NEKED nem tűnik fel, te ignoráns fasz, mert a nyomorult oktatói fizetésed helyett valamilyen "csoda" folytán -erről is vannak elképzeléseim, hogy kiknek és milyen tanácsot adhatsz te, jó eséllyel közpénzért- "vállalkozóvá" avanzsáltál, az még nem jelenti azt, hogy magyarok százezreinek ez nem jelent kurva nagy gondot, tudod?!?
Az EVA EREDETILEG nem 25% volt, te hazug patkány, hanem 15%. A 25%-os BRUTTÓ bevételből. Miért hazudsz?
És igen, fideszgeci, az erkölcs egyik minimum követelménye a NE LOPJ! Tudod, most "kereszténydemokrácia" van állítólag (lófaszt), szóval olvasgasd a tízparancsolatot, az elmebeteg Kásler szerint úgyis megelőzi a halálos betegségeket.
Rosszul vagyok az agyhalott fajtádtól, hanyagolj a továbbiakban!

whale 2018.06.17. 13:14:50

@desw: Nem akartak SZJA-t emelni. Azt a társadalmi igazságtalanságot akarták kiküszöbölni, amit a fidesz beépített a rendszerbe -és amivel egyébként kurva nagy lukat ütött a költségvetésen- hogy tudniilik aki csóró, az ugyanannyi adó fizet arányosan, mint aki kőgazdag. A csodálatos egykulcsos rendszer, ugye. Ez a világ vicce. Ha megnézed a jóléti államokat a világban, mindenhol progresszív adózás van...

desw 2018.06.17. 13:21:14

@whale:

A legtöbb minimálbéres szimpla adócsaló, mert zsebbe is kapnak pénzt. Most legalább ezt a nagyon keveset befizetik.

Meg aztán a teljes bérköltséget tessenek már megnézni Magyarország vs. Nyugat: most, az egykulcsos adóval is az egyik legmagasabb az elvonás a béreken Magyarországon, hová a kurva anyjába emelte volna ezt az ellenzék?

Ezt tavaly számoltam ki, de azért kb érvényes még mindig. Angol vs. magyar bérköltség:

"Havi nettó ~200.000 Ft bér magyar munkaadónak ~371.000Ft-ba, egy angolnak csak ~200.000 ft-ba kerul. (200.000 nettó !!!!85%-kal !!!! kerül többe egy magyar munkaadónak, mint egy angolnak)

Havi netto ~450.000 Ft magyar munkaadónak ~839.000 Ft-ba, angolnak ~550.00 Ft-ba kerül (ez a nettó !!! 52%-kal !!!! kerül többe egy magyar munkaadónak, mint egy angolnak)

Havi netto ~800.000 Ft magyar munkaadónak ~1.482.000 Ft-ba, angolnak ~1.145.000 Ft-ba kerül. (ez 29%-kal kerül többe egy magyar munkaadónak, mint egy angolnak)

Havi netto ~1.500.000 Ft magyar munkaadónak ~2.778.000 Ft-ba, angolnak ~2.435.000 Ft-ba kerül. (ez 14%-kal kerül többe egy magyar munkaadónak, mint egy angolnak)"

whale 2018.06.17. 13:26:18

@desw: Erre írtam ezt ennek a fideszbirkának:

@$pi$: Nem, csak illusztráltam a morális rombolást, amit a fidesz, élén a főgecivel véghezvitt a zeeeemútnyócévben. Ahelyett, hogy példát mutatott volna erkölcsből és a kétharmados korlátlan hatalmával azon dolgozott volna, hogy a társadalmat is erre ösztökélje. Ehelyett lopásból és csalásból mutatott példát.
Az, hogy te ezt zabálod és a szavazatoddal támogatod, téged minősít. Persze ideális alanya vagy a NER-nek. Az a fajta ignoráns, haszonelvű fasz, aki mindent és mindenkit leszar, amíg neki jut morzsa, lásd KATA...

Egyébként én jó eséllyel azok között vagyok, akik számonkérhetnek bárkit ilyen ügyekben, mivel 28 éves aktív pályafutásom 95%-át bejelentett alkalmazottként töltöttem és ha időnként másodállásban vállalkoztam is egy darabig, akkor is kínosan ügyeltem rá, hogy ne legyenek zűrös adóügyeim. Én mindig adtam számlát, ellenben sosem vettem, bár ezért mindig mindenki hülyének nézett.:))
Szóval bátran állíthatom, hogy nem loptam, nem csaltam, nem hazudtam, magam erejéből lettem senki...:)))

whale 2018.06.17. 13:32:38

@desw: Elég biztos vagyok benne, hogy a kettő közötti különbséget a korrupció és lopás okozza, sajnos. Azért remélem szerinted is igazságosabb, hogy az alsó decilis jövedelmét 0% adó terhelje -mint az angol példában- és a rájuk eső adóterhet a gazdagok fizessék meg?
Annál is inkább, mivel magas színvonalú szociális ellátást csak kurva sok pénzből lehet biztosítani, kurva sok pénzt pedig a csóróktól beszedni lehetetlen. Következésképpen egykulcsos adó mellett konzerváljuk az eü és az oktatás minősíthetetlen anyagi helyzetét...

whale 2018.06.17. 13:39:25

@desw: "most, az egykulcsos adóval is az egyik legmagasabb az elvonás a béreken Magyarországon, hová a kurva anyjába emelte volna ezt az ellenzék?"

Nem emelték volna, átrendezték volna. Összességében nem folyt volna be több adó, de nem a minimálbéres nyomorultak fizették volna meg az adótömeg nagy részét, mint most.
Pontosabban ugye nem is fizették, mert miből, ugye. Ez csodálatos egykulcsos elmebaj gyakorlatilag a felső decilisnek adott akkora kedvezményt, hogy a költségvetésben így keletkezett lyukat két kézzel tömködték a mindenféle különadókkal, meg manyup pénzzel.
Jó bolt volt, igaz?:)))

desw 2018.06.17. 13:49:36

@whale:

" Jó bolt volt, igaz?:))) "

Szerintem igen! Ugyanis szjá-t a bejelentett dolgozók fizetnek, pl áfá-t meg mindenki. Miért a becsületes és dolgozó embereket kell szivatni?

Nemcsak az szja kulcsokat kellene hasonlítgatni, hanem pl az aktív/inaktív arányt is. Na itt van elkúrva a magyar gazdaság igazán, és ehhez soha semelyik politikus nem fog hozzányúlni, mert az egyből bukik is. Magyarországon sok a nyugger, sok az állami seggmeresztő és bürokrácia, túl sok kedvezmény van . . .

whale 2018.06.17. 13:58:16

@desw: Látjuk mennyire volt jó bolt.:) Manyup einstand, ÁÍFA emelés, különadó hegyek.
A fogyasztási adók fetisizálásával aza baj, hogy az is a csórókat sújtja jobban. Ugyanis, nagyon leegyszerűsítve a gazdagnak is egy szája, meg egy segge van, sem enni, sem szarni nem tud többet, mint egy csóró, viszont a luxusfogyasztását -tehát amikor igazán sokat költ- azt vagy nem itthon teszi, vagy "adóoptimalizálja", mert ő a csóróval szemben meg tudja tenni.
Szóval én zsákutcának érzem ezt az utat, ami ráadásul rontja az ország versenyképességét és végső soron sehová sem vezet.

A többiben egyetértünk, sajnos.

desw 2018.06.17. 14:44:03

@whale:
"Ugyanis, nagyon leegyszerűsítve a gazdagnak is egy szája, meg egy segge van, sem enni, sem szarni nem tud többet, mint egy csóró . . ."

Azért ez nem teljesen igaz ez!

Nyilván nem fogok több csirkecombot enni, de jobbat (drágábbat) igen. Így viszont több áfát fizetek, adott esetben sokszorosát, mert a prémium ételek sokkal drágábbak. Pl én simán megveszem a lazacot és a pármai sonkát 10k/kg-ért, és így kb 20-szor annyit áfát fizetek, mint a csóró a tescó csirke után.

Vagy mondjuk beülök egy étterembe, wellness-be, ilyesmi, mert több pénzem maradt, így a magam szerény mondján hozzájárulok munkahelyek fenntartásához, taxis, pincér, szakács, masszőr, takarító, . . .

És meg ha ugyanannyit is von el az állam, akkor is jobb érzésem van szja helyett áfá-val, mert ugye én költöm el, nem csak úgy elveszi az állambácsi.

Plusz áfát a vasazós cigó és feketéző kőműves is fizet, míg szjá-t és járulékokat csak a szerencsétlen rendesen bejelentett alkalmazott.

=> én a bért semmivel sem terhelném, csak ilyen-olyan fogyasztási adó lenne.

whale 2018.06.17. 14:51:31

@desw: Ebben nem értünk egyet. Ugyanis fogyasztani a gazdag sem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel többet keres. Ez már akár alkalmazott szinten is igaz lehet, VALÓDI:), nem alkalmazott gazdag szintjén meg pláne. Szóval én éppen hogy a vagyoni, jövedelmi típusú adókat erőltetném, a fogyasztási adókat meg hanyagolnám...:)

desw 2018.06.17. 14:58:09

@whale:

A milliárdosokat nem fogod tudni megadóztatni, mert ők mindig oda mennek, ahol kevesebb az adó. Többkulcsos szjá-val meg pláne nem.

Szóval ismét csak a picivel módosabb embereket szopatnád a magasabb kulccsal.

desw 2018.06.17. 15:00:04

@whale:

"Ugyanis fogyasztani a gazdag sem fogyaszt annyival többet, mint amennyivel többet keres."

Indirekt mód is létezik ám: munkát ad embereknek. Pl szobalány, kertész, szakács, sofőr, . . .

whale 2018.06.17. 15:00:23

@desw: Te, az hogy a picsába lehet, hogy az általad is idézett Nagy-Britanniában ez működik? :)) Meg kb. az összes fejlett országban...:)

Willkommenskultur 2018.06.17. 15:11:07

@whale: Arról megy az ajvék hogy magas az adó, s a szegíny magyarok elhúznak külföldre és nemzethalál.

De nemjaó az egykulcsos, mer nemjaó, s nyugaton bezzeg sokkulcsos van.

Egy jó szakember keres itthon 0,5-1 milliót bruttóba, annak a teteje is csak 3000 euró, egy német átlag. Ha jó maszopos szokás szerint 200ezer fölött ráraksz 80% adót, akkor sokkal többen fognak elhúzni, s ezzel persze csökken az ÁFA bevétel meg az SZJA bevétel is és viszajön a mutyivilág hogy mindenkit minimálbérre jelentenek be és zsebbe megy a többi.

Na egy nagy büdös lófaszt!

Soha többé népnyúzó faszparaszt bolsevikokat, náluk 1000x jobb ez a kormány meg az adórendszere!

desw 2018.06.17. 15:13:20

@whale:

Kevesebb arányaiban az eltartott, több az érdemi adózó. Kisebb az állam, sokkal kevesebb kedvezmény van, több magasabb hozzáadott-értékű melót végző ember van . . .

Pl Angliában a lakosság 18%-a nyugger, Magyarországon 30%-a.
Ez azt jelenti, hogy Magyarországon 1,2 millióval több ember kap nyugdíjat, akik nem kapnának Angliában.

Átlagnyugdíj 115k/hó 1.200.000 * 115.000 * 12 = ~1600 milliárd évente. Tudom, "Nem kell stadion!"

Érted?? És nem elég, hogy ez az 1,2 millió fő nem adózik, de még az állami csecsről is élnek.

Angliában az állami nyugdíj MAXIMUMA ~350 font havonta, addig Magyarországon az átlag ~300 font.

Angliában vmi 800 önkormányzat van, pedig 5-ször nagyobb ország, itthon 3200 van.

. . .

whale 2018.06.17. 15:20:34

@desw: OK. Szóval végül csak oda lyukadunk ki, hogy ellentétben a mostani rezsimmel, amelyik minél nagyobb államot akar és a zemberek pénzének minél nagyobb része felett akar rendelkezni, ezzel ellenkező irányba kellene haladni, igaz? :)))
Akkor miért a fideszre szavaz a sok agyhalott, ha tisztán látszik, hogy ez az út nem a jóléti állam felé vezet?
Ez egy akkora rejtély számomra, amit csak azzal tudok feloldani, hogy sajnálatos módon a magyar társadalom olyan gyalázatos állapotban van mindenféle értelemben, hogy ez bír kijönni belőle. De legalább szégyellné magát érte! De nem, büszkén lobogtatja a mucsai tahóságát, mint az feljebb láthattuk...

whale 2018.06.17. 15:22:53

@Willkommenskultur: Agyhalott narancsbolsevikokat ignorálom, bocs.

Willkommenskultur 2018.06.17. 15:25:01

@whale: az állam jóval kisebb ma mint a bolsevikok idején

1 milliót sem éri el a közalkalmazottak száma /közmunkásokkal együtt/ miközben a munkavállalók száma 4,5 millióra nőtt, így az arány rengeteget javult

ezen kívül megfelezték a parlamentet és az önkormi képviselők számát is

a következő lépés az önkormányzatok számának drasztikus csökkentése lesz, ami ellen a bolsevikok természetesen kézzel-lábbal tiltakozni fognak hogy a Patásorbán megszünteti a demokráciát megint

Willkommenskultur 2018.06.17. 15:25:57

Soha többé népnyúzó faszparaszt bolsevikokat, náluk 1000x jobb ez a kormány meg az adórendszere!

$pi$ 2018.06.17. 15:28:01

@whale: "A KATA NEM 5%, hanem 50000 Ft/hó, BEVÉTELTŐL FÜGGETLENÜL. Azért, mert te ignoráns fasz vagy"

Én soha nem mondtam, hogy a kata 5%, én azt mondtam, hogy a kata 50000 forint és ÉN KÖRÜLBELÜL 5% ADÓT FIZETEK". Azért igen szánalmas ám, hogy rendszeresen félreérted amit írtam és elkezdesz mocskolódni. Tanulj meg olvasni mielőtt másokat gyalázol ilyen mocskos szájjal!

Mankel 2018.06.17. 15:30:27

Szerintem teljesen fölöslegesen pörgünk ezen. Aki katás vagy gondoskodik magáról vagy hát kénytelen lesz egy idő után csirkefarhát-parizer-szárazkenyér-főtt krumpli 4 szögben megoldani az életét. A helyzet az, hogy várhatóan majd lesz a KATA nyugdíj károsultak tüntetése...
Szerintem ahhoz a módszerhez kéne nyúlni amihez eleink nyúltak mikor az ország népessége megcsappant, a betelepítéshez.
Ez persze nem egyenlő azzal, hogy aki először ideér a határhoz azt letelepítjük ás hadd szüljön. Meg kell felelni a következő kritériumoknak:
- Ne legyen mohamedán (na nem azért mert rasszista lennék, hanem mert az elmúlt pár évtized bebizonyította, hogy nem lehet őket integrálni)
- Nincs multi-kulti integráció van. Tehát azonos nemzetiségűek nem költözhetnek egy tömbbe, a gyerekeik nem lehetnek 10%-nál többen egy csoportban stb..
-Mondjuk 20 évnyi munkaviszony után állampolgárságot kap, addig is jár neki ami minden magyar állampolgárnak (nem kaphat állampolgárságot akkor sem ha magyar állampolgárral házasodik össz) kivéve, hogy nem szavazhat és csak Magyarországon vállalhat munkát.
- Ha vegyes házasság akkor a gyerekek magyar állampolgárok, ha nem akkor a gyermekei is csak akkor kapják meg az állampolgárságot, ha a szülők ledolgozták a 20 évüket.
Mit ajánlunk cserébe?
- 20 én munkaviszony után magyar és ezzel európai uniós állampolgárságot ( a gyerekeinek is).
- Az állam finanszírozza az ide utazást.
- Ingyenes intenzív magyar nyelvtanfolyamot illetve jobb szó híján kulturális ismereteket ami segíti a beilleszkedést. Munkaerő közvetítést, a tanfolyam alatt szállást és ellátást (viszonylag sok sertéshússal) no meg némi költőpénzt.
Ezzel megoldódna a munkaerő hiány, a ki fizeti a nyugdíjunkat és az elfogyunk probléma is. Lehet szabályozni, ha válság van akkor lessítani a programot ha hiány van gyorsítani.Engem marhára nem érdekelne, hogy a következő Ady Endre tejeskávé vagy vágott szemű lesz, hisz a magyarság mindig is kulturális közösség volt és nem népfaji.

$pi$ 2018.06.17. 15:32:26

@whale: "A fogyasztási adók fetisizálásával aza baj, hogy az is a csórókat sújtja jobban. Ugyanis, nagyon leegyszerűsítve a gazdagnak is egy szája, meg egy segge van, sem enni, sem szarni nem tud többet"

Proli vagy, csak eszel, iszol meg sz@rsz. A "gazdag" meg vesz magának egy öltönyt és kifizet annyit, amennyit te egész hónapban felzabáltál. A gondolkodásmódod amúgy nagyon hasonlít Mao gondolkodásmódjára, amikor megkérdezték hogy érzi magát azt mondta, hogy "eszek, iszok, nagyokat sz@rok". Vagy százmillióan meghaltak miatta.

Willkommenskultur 2018.06.17. 15:35:18

@Mankel: Nem, nem így fogjuk csinálni.

A legtoleránsabb lippsiket fogjuk kitelepíteni a vademberek közé, hogy integrálják őket. Ide már csak olyanok jöhetnek akik már magyarrá integrálódtak a hazájukban.

Ezen kívül alacsony IQjú népfajok nem jöhetnek szóba.

whale 2018.06.17. 15:37:36

@Willkommenskultur: Akkor te máris kiestél, náci.:)

$pi$ 2018.06.17. 15:37:38

@whale: "Nem emelték volna, átrendezték volna. Összességében nem folyt volna be több adó, de nem a minimálbéres nyomorultak fizették volna meg az adótömeg nagy részét, mint most."

Ez megint butaság, sőt galád mocskos hazugság. Megpróbálod úgy beállítani, hogy a minimálbéresek tartják el az országot, közben meg lószart, keveset fizetnek, a legtöbb nem is nettó adóbefizető. Tudod, többet költ az állam a gyerekeik oktatására, az egészségükre, a családi pótlékjukra mint amennyit ők maguk befizetnek.

Mankel 2018.06.17. 15:40:06

@Willkommenskultur:
Igaz lehet az ős libsiről IV. Béláról már én is hallottam. Minden gondot megoldana egy ilyen program. Nem kell "vadembereket" betelepíteni. MO- még mindig sokkal jobb, mint az országok többségében.

Mankel 2018.06.17. 15:45:41

@whale: Teljesen fölösleges nácizni. Tudod marhára unom már ezt a háborút.
A baloldal nácizik meg kizárja a jobboldalt a európaiságból ami fáj a jobboldalnak, mert hát igaz csak a másodlagos identitása de azért ő is Európai is akar lenni.
A jobboldal ezért cserébe libsizik és kizárja baj oldalt a magyarságból, ami meg a baloldalnak fáj, mert lehet ő Európainak tartja magát elsősorban de azért ugyan gy magyarnak is.
Ha ezzel felhagynánk sokkal sokkal élhetőbb lenne ez az ország.

desw 2018.06.17. 15:48:11

@whale:

"OK. Szóval végül csak oda lyukadunk ki, hogy ellentétben a mostani rezsimmel, amelyik minél nagyobb államot akar és a zemberek pénzének minél nagyobb része felett akar rendelkezni, ezzel ellenkező irányba kellene haladni, igaz? :)))"

Mondjuk vmi 6-8 százalékponttal csökkent a bérteher . . . Tudom, nőt az áfa, de kifaszt érdekel, ha feketéző Misi többet fizet végre.

"Akkor miért a fideszre szavaz a sok agyhalott, ha tisztán látszik, hogy ez az út nem a jóléti állam felé vezet?"

Mit értesz ezen a "jóléti" államon? Ha azt, amit a szocik (sok here ész nélküli eltartatása az adózókkal), akkor kell a fasznak.

"Ez egy akkora rejtély számomra, amit csak azzal tudok feloldani, hogy sajnálatos módon a magyar társadalom olyan gyalázatos állapotban van mindenféle értelemben, hogy ez bír kijönni belőle. De legalább szégyellné magát érte! De nem, büszkén lobogtatja a mucsai tahóságát, mint az feljebb láthattuk... "

Mindenki a saját érdekét képviseli. Olyan embert még nem láttam, aki úgy harcolt volna pl adóemelésért, hogy ő maga utána többet fizetett volna emiatt.

A nyugger sem fogja megszavazni a nyugdíjcsökkentést, az állami seggmeresztő Micike sem a bürokráciacsökkentést, a segélyes sem a segély megvágását, a becsületes adózó sem az adóemelést. . . .

whale 2018.06.17. 15:50:26

@Mankel: Szívesen felhagynék, de elvtelenül nem megy. Amíg náci viselkedést tapasztalok, szóvá teszem, bocs. Tudod, vétkesek közt cinkos, aki néma...

Mankel 2018.06.17. 15:54:35

@whale: Szerintem engedd el az ilyesmit, mert lehetetlenné teszi a párbeszédet. Legyél te az okosabb.

whale 2018.06.17. 15:57:40

@desw: Tudod, ha egy társadalom többségében nem csak ignoráns, náci faszokból áll, mint a jelek szerint itthon, akkor azért történhetnek csodák.:)

index.hu/gazdasag/2016/06/05/nem_lelkesedik_svajc_az_alapjovedelemert/

whale 2018.06.17. 16:00:41

@Mankel: Sajnálom, nem megy. Ez elvi kérdés. Egyszerűen nem tudok szó nélkül elmenni a náculás mellett. Minél inkább a közbeszéd legitim részévé válik, annál kevésbé...

desw 2018.06.17. 16:18:46

@whale:

Pardon me?? Elutasították a svájciak az alapjövedelmet, nagyon helyesen! Mi ebben a nem náci?

whale 2018.06.17. 16:22:52

@desw: Nem a náci itt a lényeg, hanem az önérdek figyelmen kívül hagyása, ami szerinted nem létezik. Én azt mondanám, ez inkább errefelé, hungeráj környékén jellemző pógári magatartás. Vannak országok, amiket nem ignoráns faszok laknak, akik nem látnak ki a tyúkszaros életükből.

desw 2018.06.17. 16:24:29

@whale:

Mi a náculás abban, hogy nem akarok heréket eltartani?

B+, én sem programozónak születtem, és kb 30 éve tanulok folyamatosan, szóval a kurva életbe, végre élvezném is az erőfeszítéseim gyümölcsét. Amíg én rohadtam a könyvtárban a könyvek felett, addig a sok proli részegen bulizgatott. Hát így jártak, én nem fogom őket eltartani.

És ha a hozzád hasonló komcsik visszajönnek, akkor bizony egy tollvonással kivonok minden jövedelmemet Magyarországról, és akkor nemhogy többet, de lófaszt sem fogtok kapni.

whale 2018.06.17. 16:26:21

@desw: Felelős pógára vagy a hazának, gratulálok...

desw 2018.06.17. 16:30:35

@whale:

"Nem a náci itt a lényeg, hanem az önérdek figyelmen kívül hagyása, ami szerinted nem létezik. Én azt mondanám, ez inkább errefelé, hungeráj környékén jellemző pógári magatartás. Vannak országok, amiket nem ignoráns faszok laknak, akik nem látnak ki a tyúkszaros életükből. "

Erre gondoltál?

www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-06/-voluntary-tax-plan-as-expected-fails-miserably-in-norway

Fasza, mi?? :DDDDDD

A kőgazdag Norvégiában az önkéntes szolidarítás kemény 1300 dollárt hozott :DDDDDD

B+, az nem szolidarítás, hogy az állam fegyvert tart a fejemhez és elvesz minden kibaszott 100Ft-ból 70-et. Ez kibaszott rablás, b+! És ha ennyi nem elég, akkor basszák meg.

Ráadásul csont idiótaság, amit beszélsz. Te is elismerted, hogy pazarló az állam. Akkor talán a kiadás oldalon kellene kapirgálni végre, nem pedig ezt a pazarlást egyre több és több adóból finanszíroztatni 1-2 milliónyi érdemi adózóval.

whale 2018.06.17. 16:37:44

@desw: "B+, az nem szolidarítás, hogy az állam fegyvert tart a fejemhez és elvesz minden kibaszott 100Ft-ból 70-et. Ez kibaszott rablás, b+! És ha ennyi nem elég, akkor basszák meg."

Szuper! Akkor már csak azt kellene belátnod, hogy ez a rezsim legakább annyit elvesz tőled, mint az előző. Bár igaz, hogy pont az zszja -d csökkent, de ezen kívül, minden adónemben szopatnak+olyan adókat fizetsz, amiről 2010 előtt nem is hallottál...:))

"Te is elismerted, hogy pazarló az állam. Akkor talán a kiadás oldalon kellene kapirgálni végre, nem pedig ezt a pazarlást egyre több és több adóból finanszíroztatni 1-2 milliónyi érdemi adózóval. "

Pontosan! De mi is enek a rezsimnek a jelmondata? Centrális erőtér! Mit is jelent ez? MINDENT IDE NEKÜNK és mi majd eldöntjük, ki hány zsemlét ehet!!! Ébresztő! At vagy verve, nem tűnt fel?:)))

whale 2018.06.17. 16:40:33

@desw: Jól sikerült a bürokráciacsökkentés, igaz?:))

444.hu/tag/burokraciacsokkentes

desw 2018.06.17. 16:44:37

@whale:

"Szuper! Akkor már csak azt kellene belátnod, hogy ez a rezsim legakább annyit elvesz tőled, mint az előző."

Ez biztosan nem igaz! A bérterhek már vmi 8 százalékponttal csökkentek, a többi adó nem nőt ennyit.

"Pontosan! De mi is enek a rezsimnek a jelmondata? Centrális erőtér! Mit is jelent ez? MINDENT IDE NEKÜNK és mi majd eldöntjük, ki hány zsemlét ehet!!! Ébresztő! At vagy verve, nem tűnt fel?:))) "

Bocs, de a többi mit csinált korábban és mit csinált volna kormányon? Adót emelt volna (az én sávomban), így mégtöbbet elvont volna. Lófazst nekik!

desw 2018.06.17. 16:45:32

@whale:

Egy szóval sem mondtam, hogy Orbáék minden lépése jó. Ellenkezőleg. Most adóról beszélünk, és abban jobbak.

room_101 2018.06.17. 17:37:19

@desw: Telkó szolgáltatónál dolgoztam, ráláttam a számokra. Bonyolult a rendszer, de a végösszegek árulkodóak: a cég bruttó árbevételének 50+ %-a az államkasszába megy tovább. Ezt lehet az adószedés kiszervezésének is tekinteni.

desw 2018.06.17. 19:39:00

@room_101:

Elhiszem! Aztán persze megy vaker, hogy "Bezzeg Angliában fele annyi a percdíj! Mocskos Témobil!"

Olliék 2018.06.17. 23:04:49

Még 95-ben a pénzügyi tanárom mondta, hogy max 20évet ad az állami nyugdíjnak. Felteszem ugyan ezt látta az,aki akkor az élén ült. Aztán 4 évvel később az utódja stb....
Ma mi van? 10 dolgozóra jut 4közalkalmazott, 3 nyugdíjas, legalább 1 segélyen élő és két gyerek.
És ez a rendszer még életben van, és ez nem zavar senkit.

desw 2018.06.18. 05:57:15

@Olliék:

Hitelből egy ideig fentartható a működőképesség látszata. Évente kb ~1000 milliárddal nő az államadósság, ennyivel jobban élünk, mint tehetnénk.

És most, a kifejezetten kedvező kamatkörnyezetben is évi ~1000 milliárd megy adósságszolgálatra (kamatokra). Ez fele az eü költségvetésnek. És szép lassan jön az újabb válság, így lesz ez még 2000 milliárd is. Tudom, "Nem kell stadion!"

A számaid egyébként nem jók. 10 millió főből ~4 millió dolgozik, ebből 1 millió állami szférában, és legalább 1-1,5 millió (kamu)minimálbéres és 3 millió nyugger van.

Olliék 2018.06.18. 06:54:38

@desw: A számokat a te esetedben is hanyagoljuk. A tartalmi lényeg a fontos. 1, 1,5 millió a valódi pénzt termelő foglalkoztatott.
Igen, ma.durván ennyi ember viszi a hátán az eü,nyugdíj, és minden mást, amit a közösből finanszíroznak.
Stadion? Előbb kerüljünk fel bármilyen focival kapcsolatos térképre, aztán felőlem lehet minden templom mellé egy. De addig költsük a rávalót valami értelmesebbre.

Olliék 2018.06.18. 08:11:17

@Quercus a favágó: :D ja,akkor te is élősködsz. Ma is tanultam valamit. Aki dolgozik, az élősködik.
Köszönöm a helyesbítést.

desw 2018.06.18. 09:41:55

@Olliék:

" A tartalmi lényeg a fontos. 1, 1,5 millió a valódi pénzt termelő foglalkoztatott. "

Egyetértünk!

Viszont akkor miért a nagy csodálkozás, hogy így nem működik kb semmi?

Vajon ez az aktív/inaktív arány változna kormányváltás esetén? Nem, kizárt! Tehát amíg a nép tróger, addig nem lesz jobb, kerülhet bárki a kormányhoz

Olliék 2018.06.18. 10:07:55

@desw: Talán.
Ha lenne egy tökös közgazdász, aki számokkal alátámasztaná hogy mit hogy képzel el az elkövetkezendő 20évre, és ez milyen tényleges változásokat eredményezne,talán...
De.most minden csak 4 évre szól,vagy az utolsó egy ,fél évre,hogy eldőljön kire nyomják az ikszet.
Ma egy bözsi utalvány elég ahhoz,hogy az emberek leszarják a jövőt.

desw 2018.06.18. 10:43:06

@Olliék:

Én esélyt sem látok rá, hogy demokratikus úton lesz vmi változás.

Maradva a topic témájánál, most egy közgazdász kb annyit mondhatna, hogy kurva nagy gáz van a nyugdíjrendszerrel, a fiatalok jövőjének a felélése megy => nyugdíjcsökkentés kell.

Szerinted hány nyugger szavazná meg? Amikor már azért hörögnek a nyuggerek és nyuggerszervezetek, ha csak 1%-os emelés van.

Látsz erre esélyt? Mert én nem. Pont ezért szarok le mindent és mindenkit. Csak a családom és a saját érdekeimet nézem, szarok másra.

Olliék 2018.06.18. 11:03:58

@desw: Nézd. Tőlünk mindenki elvárja,elvárta,hogy spóroljunk, tegyünk félre a nyugdíjra.
Akik ma nyugdíjasok, igen nagy százalékuk tanácsi lakásban élt,amit bagóért vett meg.
Ehhez képest mi a hitelt nyögünk, meg spóroljunk a jövőre. A kedvencem amikor előjönnek a " 20 éves korodtól havi 30-at " típusú matekzsenik,akik az anyjukjoz járnak haza zabálni meg mosni.
Szóval igenis spórolásra kell bírni a nyugdíjasokat is, akik anno mindenüket felélték.

Arcade Macho 2018.06.21. 23:02:08

@$pi$: "Ez butaság, nem volt visszamenőleges hatály."

DE VOLT !!!
figyeljel jol mert megmagyarazom!!!
az aktiv nyuggereket nem lehet megmogyorozni de a leendo nyuggereket meg agyon lehet mogyorozni!!! ezt hivjak VISSZAMENOLEGES jogosultsag elvetelenek
es IGEN megtortent

tehat...
van egy ember aki mar 20 evet az ember lemelozott, ugy melozott a 19. ev utan 1 evet hogy o MEGKAPTA az utan az EGY EV utan a nyugdijbavonulasanak az 1/40 -ed reszet, nos megemeltek utana a nyugdijba menetelnek a hatarat, es hozzadobtak +2 evet, igy a kiskancso, aki a 19. ev utan AZZAL A tudattal tolta le azt az egy evet, hogy 1/40 -ed reszt azzal letudott, most szembesul azzal, hogy annak az ERTEKE UTOLAGOSAN lecsokkent, 1/40 -ed reszrol 1/42 -ed reszre

ezt meg kerem szepen visszamenoleges jogosultsag elvetelnek hivjak

Arcade Macho 2018.06.21. 23:03:09

@desw: a whale koma a g.ci taxis mintapeldanya lop csal hazudik, de a sok barom tartsa csak el ha majd nyugger lesz

Arcade Macho 2018.06.21. 23:29:50

@desw: "A kőgazdag Norvégiában az önkéntes szolidarítás kemény 1300 dollárt hozott :DDDDDD"

norvegoknal anno az olaj alapot igy neveztek el: "National Insurance Scheme Fund"
aztan rajottek hogy mi az a nyuggerpowa es ma mar ez a neve: "Government Pension Fund"
süti beállítások módosítása