Mióta megjelent Kasszás Erzsi CBA reklámja, azóta a marketing szakma is egymásnak feszül. Sajnos az indulatok továbbra sem akarnak csillapodni és időnként felüti a fejét egy újabb " na most jól megmondom" féle poszt. Hogy sikeres lenne e ez a reklám? Arról itt írtam: Klikk. De természetesen kívülről nem tudjuk még mindig megítéli, hiszen nem ismerjük a konverziót vagy egyéb célmutatókat. De akkor miről folyik a vita?
Most éppen egy (többek között általam is) elitistának ítélt véleménycikk jelent meg egy marketinges oldalon. Hogy mi ezzel a baj? Mindenféle szakmaiságot mellőzve próbálja meg befolyásolni az olvasót, mindezt áltudományos szakértői stílusban. Gyakorlatilag szubjektív ellenvéleményt fogalmaz meg a szerző, ellenben el akarja hitetni velünk, hogy ő tudja és ismeri a problémát.
De mi a probléma szerinte?
Szóval, ez a legnagyobb baj Erzsivel. Az üzenet, illetve a hiánya, mert hogy miért készült, az sem tudható. Ismertség növelés a CBA-nak? Minek? Márkaszemélyiség építés? De hiszen, amit Erzsi állít, az szinttiszta hazugság. Ez az, ami baromi idegesítő, szakmailag is. Nincs elég baj az olyan, kiirthatatlannak tűnő sztereotípiákkal, hogy minden reklám hazudik? Ez meg tényleg megteszi, ráadásul naponta.
Gondolom a szerző még nem állt egyetlen plakát előtt nyáladzó szájjal és korgó gyomorral, amiért éppen szembesült az egyik hamburgeres fantasztikusan megalkotott reklámjával. Márpedig a kapcsolat létező Kassszás Erzsi és a Hamburgeres reklámjai között. A hambis azt hazudja nekünk, hogy olyan ételt kapunk, ami a képen van. De soha nem kapunk olyan ételt! Soha!
És akkor a marketing szakma ellenző szakaszának jelenleg a legnagyobb érve (folyamatosan ezzel védekeznek és támadnak), hogy ez a CBA reklám hazug. Hazudik, mert a CBA-ban nem olyan kedvesek az eladók. Hazudik, mert a CBA-ban nem énekelnek a takarítók.
De akkor kérdem én, hogy itt most a saját bizonyítvány magyarázata folyik, aknamunka vagy teljesen elmentek otthonról?
Hogyan lehetne bármilyen reklám kevésbé hazug és valóságot eltorzító, mint Kasszás Erzsi? Minden reklám a legjobbat akarja magából megmutatni. Mindenki! Találni egy olyan pillanatot, amikor ez teljesül és akár metaforával megtámogatni. Ez a reklám lényege. Mert a reklámnak meg kell hoznia az étvágyat és nem elvenni azt. Párizstól Londonig még a Loreal sem hat...
Ez egy gyermeki érvrendszer, amibe mindenki a saját szubjektív véleményét akarja beletuszkolni. Pedig Kasszás Erzsi sikerének a mércéje nem az lesz, hogy akkor nekem tetszik vagy nem tetszik. És attól nem lesz szakmai véleményem, mert szakemberként mondom el más szavakkal a saját szubjektív véleményemet.
Persze én jókat nevetek az eféle tudálékosságon. Magasan képzett emberek képesek egy reklámmal összeveszni, csak mert nem 100%-ban teljesül az a valóságban. Tényleg csak annyit tudok javasolni a béke érdekében, hogy ne nézzék meg a Coca-Cola karácsonyi reklámjait, mert csalódni fognak, hiszen a Colát nem a Mikulás hozza Mercedes kamionokkal fantasztikus zene kíséretével...
Azt kifejezetten érdekesnek találom, ahogyan marketing szakemberek megpróbálják megmagyarázni, hogy miért sikertelen egy olyan reklámkampány, amit több tízezren like-oltak, egy videóját már 1M felett nézték meg, mindenki erről beszél és ha meghallom a másik szobában az első másodpercét, akkor már felismerem és eszembe jut a márka.
Ennél többet pedig jelenleg nem ismerünk. Bár sejteni lehet, hogyha káros lenne ez a reklámkampány, akkor a CBA nem eresztette volna ránk a folytatásokat...
►►►►
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.