Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A marketing szakma nem érti Kasszás Erzsit?

2017. március 23. - Szarvas Norbert

dream-marketing-job.jpg

 

Mióta megjelent Kasszás Erzsi CBA reklámja, azóta a marketing szakma is egymásnak feszül. Sajnos az indulatok továbbra sem akarnak csillapodni és időnként felüti a fejét egy újabb " na most jól megmondom" féle poszt. Hogy sikeres lenne e ez a reklám? Arról itt írtam: Klikk. De természetesen kívülről nem tudjuk még mindig megítéli, hiszen nem ismerjük a konverziót vagy egyéb célmutatókat. De akkor miről folyik a vita?

Most éppen egy (többek között általam is) elitistának ítélt véleménycikk jelent meg egy marketinges oldalon. Hogy mi ezzel a baj? Mindenféle szakmaiságot mellőzve próbálja meg befolyásolni az olvasót, mindezt áltudományos szakértői stílusban. Gyakorlatilag szubjektív ellenvéleményt fogalmaz meg a szerző, ellenben el akarja hitetni velünk, hogy ő tudja és ismeri a problémát.

De mi a probléma szerinte?

Szóval, ez a legnagyobb baj Erzsivel. Az üzenet, illetve a hiánya, mert hogy miért készült, az sem tudható. Ismertség növelés a CBA-nak? Minek? Márkaszemélyiség építés? De hiszen, amit Erzsi állít, az szinttiszta hazugság. Ez az, ami baromi idegesítő, szakmailag is. Nincs elég baj az olyan, kiirthatatlannak tűnő sztereotípiákkal, hogy minden reklám hazudik? Ez meg tényleg megteszi, ráadásul naponta. 

Gondolom a szerző még nem állt egyetlen plakát előtt nyáladzó szájjal és korgó gyomorral, amiért éppen szembesült az egyik hamburgeres fantasztikusan megalkotott reklámjával. Márpedig a kapcsolat létező Kassszás Erzsi és a Hamburgeres reklámjai között. A hambis azt hazudja nekünk, hogy olyan ételt kapunk, ami a képen van. De soha nem kapunk olyan ételt! Soha!

És akkor a marketing szakma ellenző szakaszának jelenleg a legnagyobb érve (folyamatosan ezzel védekeznek és támadnak), hogy ez a CBA reklám hazug. Hazudik, mert a CBA-ban nem olyan kedvesek az eladók. Hazudik, mert a CBA-ban nem énekelnek a takarítók. 

De akkor kérdem én, hogy itt most a saját bizonyítvány magyarázata folyik, aknamunka vagy teljesen elmentek otthonról?

Hogyan lehetne bármilyen reklám kevésbé hazug és valóságot eltorzító, mint Kasszás Erzsi? Minden reklám a legjobbat akarja magából megmutatni. Mindenki! Találni egy olyan pillanatot, amikor ez teljesül és akár metaforával megtámogatni. Ez a reklám lényege. Mert a reklámnak meg kell hoznia az étvágyat és nem elvenni azt. Párizstól Londonig még a Loreal sem hat...

Ez egy gyermeki érvrendszer, amibe mindenki a saját szubjektív véleményét akarja beletuszkolni. Pedig Kasszás Erzsi sikerének a mércéje nem az lesz, hogy akkor nekem tetszik vagy nem tetszik. És attól nem lesz szakmai véleményem, mert szakemberként mondom el más szavakkal a saját szubjektív véleményemet. 

Persze én jókat nevetek az eféle tudálékosságon. Magasan képzett emberek képesek egy reklámmal összeveszni, csak mert nem 100%-ban teljesül az a valóságban. Tényleg csak annyit tudok javasolni a béke érdekében, hogy ne nézzék meg a Coca-Cola karácsonyi reklámjait, mert csalódni fognak, hiszen a Colát nem a Mikulás hozza Mercedes kamionokkal fantasztikus zene kíséretével...

Azt kifejezetten érdekesnek találom, ahogyan marketing szakemberek megpróbálják megmagyarázni, hogy miért sikertelen egy olyan reklámkampány, amit több tízezren like-oltak, egy videóját már 1M felett nézték meg, mindenki erről beszél és ha meghallom a másik szobában az első másodpercét, akkor már felismerem és eszembe jut a márka. 

Ennél többet pedig jelenleg nem ismerünk. Bár sejteni lehet, hogyha káros lenne ez a reklámkampány, akkor a CBA nem eresztette volna ránk a folytatásokat...

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4312364367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2017.03.23. 21:00:23

Egyszerűen ízléstelen és primitív.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2017.03.23. 21:01:48

Azért hazug reklámok miatt nálunk is szoktak bírságokat kiszabni.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.03.23. 21:05:31

Ez a "mindegy mit, csak beszeljenek rolunk" a marketingszakma legnagyobb tevedese. Ebben az esetben is igaz, hogy attol, hogy valamit sokan megneznek es sokan lajkolnak meg nem lesz jo, vagy marketingszempontbol eredmenyes. Ket kerdes fontos, a reklam hatasara valtozik (es ha igen, pozitiv iranyba?) a CBA gyaszos megitelese? Tobben fognak a reklam miatt ott vasarolni? Minden mas okoskodas csak rizsa.

apro_marosan_petergabor 2017.03.23. 21:51:25

Ha CBA reklám, akkor csak rossz lehet. Ha nem én csináltam meg a haverok akkor is. Ha CBA és nem én csináltam meg a haverok még rosszabb. Ha mindemellett más, mint amihez szokva vagyunk, egyenesen pocsék. Ha nem illik bele azoknak a reklámoknak a sorába, stílusába amit én csináltam meg a haverok akkor még pocsékabb.

ekat 2017.03.23. 21:54:54

Neten láttam pár másodpercét, elég is volt. Mert igen, olyannyira hazug, hogy az nevetséges. A CBA-król köztudott, hogy általában szakadtak, büdösek, és az eladók a hetvenes évekből maradtak itt mind a modorukat mind a megjelenésüket tekintve. Örülhet az ember, ha visszaköszönnek egyáltalán.
Életképek a szomszédos Prímából... Pedig igazán csak akkor megyek, ha muszáj...
1., Két kassza van nyitva, odamegyek az egyikhez, közli, hogy zár, menjek a másikhoz. Odamegyek a másikhoz, ő is közli, hogy zár, menjek a másikhoz... letettem a kosaramat, és eljöttem.
2., Hosszas sorbanállás után én jönnék, pénztáros egy büdös szó nélkül kifordul a pénztárból és eltűnik. Mindenki vár...vár... és aztán nem tudom, mi történt, mert ismét eljöttem.

hidroponi 2017.03.23. 23:01:14

a reklamban nem az a hazug, hogy enekel es kedves, hanem hogy tiszta a bolt, rendet tart es az aru friss.
igazabol a magyar ember mar leszarja, hogy az elado ugy hiszi o tesz szivesseget azzal hogy naluk vasarolok.
de az mar duhito amikor egy piszkos, mocskos boltban egy 3x atdatumozott, peneszes szart akarnak az emberre sozni.

HaCS 2017.03.24. 00:29:55

"Azt kifejezetten érdekesnek találom, ahogyan marketing szakemberek megpróbálják megmagyarázni, hogy miért sikertelen egy olyan reklámkampány, amit több tízezren like-oltak, egy videóját már 1M felett nézték meg, mindenki erről beszél és ha meghallom a másik szobában az első másodpercét, akkor már felismerem és eszembe jut a márka."

Az alábbi gondolatindító kérdéseket javaslom tanulmányozásra.

Vajon mik a különbségek az alábbi szakmák között?

-Marketing
-PR
-Sales

Vajon melyiknek a felelőssége a profit?
Vajon melyiknek a felelőssége a nézettségi szám?
Vajon melyiknek a felelőssége a jó/rossz megítélés?

És ezek alapján milyen tekintetben sikeres, milyen tekintetben kudarc, és milyen tekintetben nem mérhető (egyelőre) eme reklám?

Serivor 2017.03.24. 01:41:03

Azt már tudtuk, hogy jobbos humor nincs, illetve csak a bayerzsoltis beszólásokig terjed. Kasszás Erzsi a jobbos kreativitás megtestesülése, és mint olyan, nem véleményezhető: ez maga a jelenség. (Logikus: a CBA jobbos gazdái jobbos reklámot tartottak vállalhatónak.)

Egyedül a pillanatragasztóval fejre tapasztott frizurákat nem értettem (különösen gáz az elmaradt randijáról panaszkodó lány), aztán rájöttem: egy normális frizurában a hajszálak _szabadok_, sőt magában a frizurában kollektivista módon (együtt!) mozognak, hovatovább a frizura gazdája _liberálisan_ viszonyul a hajához. Ez pedig maga lenne a ballib ősbűn, ezért megengedhetetlen. (Hátul, a copfot már maguk mögött hagyták, ez a fejlődést mutatja.)

Ez a reklámsorozat így tökéletes, ahogy van.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.24. 06:00:35

Kifejezetten jó a Kaszás-reklám. A jó reklám fő jellemzője: beszélnek róla, így növeli a reklámozott cég ismertséget.

Az egész hőbörgés politikai indittatású. Manapság a ballib körökben az egyik a sok kötelezően gyűlölendő dolgok közül a CBA, mert támogatja a gonosz, ci gány Orbánt.

Ennyi az egész.

Ha a CBA a ballibeket támogatná, a mostani kritikusok istenítenék a reklámot, s minden kritikust fasisztának neveznének.

röf 2017.03.24. 06:09:30

Minden reklám hazudik.
De mijéééért....?

nu pagagyí 2017.03.24. 06:33:14

A társadalom még nem elég debil ahhoz, hogy értékelje ezt a reklámot.

Urban Gorilla · http://urbangorilla.blog.hu/ 2017.03.24. 06:56:03

Ez nem egy CBA reklám. Ez egy karaktert, emblémafigurát reklámoz, aki majd a CBA-t fogja reklámozni a napi kommunikációban. Döbbenetes, hogy ezt még a "nagyöreg" reklámosok zöme sem veszi észre. Ez a reklámfolyamat kezdete, aminek a hatása - a figura folyamatos jelenléte - a napi, kereskedelmi kommunikációban fog megmutatkozni. Amíg nem lesz mérhető gazdaságilag az elkövetkezendő időszakban, hogy megvalósította-e a reklámfigura a kitűzött kereskedelmi célokat, addig senki nem mondhatja ki, hogy ez egy rossz reklám. Maximum azt, hogy őt személy szerint idegesíti ez a bevezető szpot. De ha megvalósítja a kereskedelmi célokat, akkor, akár tetszik, akár nem, ez egy jó reklám.

gigabursch 2017.03.24. 07:36:12

Nincs TV-m, a TeCső meg még egyelőre nem dobta be.
Majd ha elém kerül akkor esetleg megnézem.

Ez nem azt jelenti, hogy linkelje be valaki, majd ha a TeCső vagy az Inda vagy tudomisénmi megteszi akkor, ...esetleg.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 08:10:53

A reklám nagyon ütős és sikeres.

Épp ezért politikai alapon támadják a ballib megmondó emberek, mert a CBA ellenes hadjáratukba az ilyen sikeres kampány nem fér bele.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 08:13:25

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:

Pontosan erről van szó. Ha a Heineken csinált volna valami hasonlót, akkor itt repdesnének az örömtől a ballib kritikusok, hogy milyen frankó.
Hisz a Heineken magyar sör manifaktúrákat tesz tönkre, román bíróság segítségével, rasszista magyarellenes okokból.

Tehát a Heinekentől a valóban jó reklám az követendő példa, a CBA-tól képmutató, rossz és igénytelen.
Politikai alapon osztályoz a ballb véleménydiktatúra.

Spdx 2017.03.24. 08:33:07

A fő probléma a CBA reklámmal, hogy extrém módon disszonáns.

Egy 'hülye azért nem vagyok' Média Markt reklám is hazugság, mert közben embertelenül drága (csak a boltban, a webáruház pld. sokkal olcsóbb). De ez csak a tudatos 1%-nak tűnik fel, 99% simán megeszi.

A CBA reklámról 99% látja, hogy köszönőviszonyban sincs a valódi világgal. Bemész egy szűk, büdös, drága boltba a kifacsart, minimálbéres eladók közé, és képen vág a valóság. Pláne, ha valaha jártál Lidl-ben.

Marketing szempontból nem az a baj, hogy egy reklám HAZUDIK, hanem hogy ezzel rögtön LEBUKIK.

nu pagagyí 2017.03.24. 08:34:45

@Urban Gorilla: "Amíg nem lesz mérhető gazdaságilag az elkövetkezendő időszakban, hogy megvalósította-e a reklámfigura a kitűzött kereskedelmi célokat,"

A reklám hatékonyságáról nem fogunk semmit sem megtudni, ugyanis a CBA kereskedelmi céljait a kormány valósítja meg a konkurencia tönkretételével. Nekünk meg marad Kasszás Erzsi idegesítő figurája.

sapka 2017.03.24. 08:42:21

@Firestarter.18: hú, de egyet értek veled!
a facebookon mindenki osztja az észt egy-egy videó alatt, hogy hőhő, mekkora majmok vagytok, mert reklámozzátok a CBA-t, és épp ez volt a cél, hogy mindenki erről beszéljen.
én nem vagyok marketing szakember, én a másik végén ülök a dolognak, én a fogyasztó, vásárló vagyok.
de azt el tudom mondani, hogy Kasszás Erzsi nekem bejön (és nem a CBA miatt, hanem Balázs Andrea miatt*). de a CBA NEM és tudatosan kerültem eddig is a CBA-t, ezután is fogom. szóval nálam nem sikeres a reklám kampány, ha az volt a cél, hogy vásároljak a CBA-ban rohadt banánt, penészes paradicsomot.

* egyébként aki akár csak egy darabját is látta bárhol, bármikor, felfogja, hogy kb Balázs Andrea is úgy veszi komolyan ezt az egészet, mint bárki más.

Medgar 2017.03.24. 08:49:43

@ekat: Ez ismerős, csak én nem vagyok békés ember és beöntöttem a pénztárba kosár tartalmát.

Brumm Brumi 2017.03.24. 08:58:37

"Magasan képzett emberek képesek egy reklámmal összeveszni,"

Itt a reklám csak egy ürügy.
Itt valójában a CBA-nak estek neki ezek a "magasan képzett emberek" azt akarják kinyírni.

Ugyanaz mint a Csíki Sör esetében.
Ott meg a Heineken számukra a jó fiú.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.03.24. 08:59:31

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Szerinted van olyan ember, aki nem ismeri a CBA-t? Es ha van, akkor ez az ember hol fog vajon találkozni ezzel a reklámmal?
Amuhg tok vicces lajkokban merni a sikeresseget akkor, amikor 30-50Ft/darab aron az ember annyi lajkot vesz, amennyit akar.

Baaah 2017.03.24. 09:03:14

Azért szép, mikor politikát kevernek egy reklám megítélése köré egyesek.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.24. 09:11:01

@Firestarter.18:

Szerinted van ember, aki nem hallott a kóláról? Mégis mennyi reklámjuk van! Biztos hülyék dolgoznak a Coca-Cola reklámosztályán, ugye?

Brumm Brumi 2017.03.24. 09:12:53

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Az egész hőbörgés politikai indittatású. Manapság a ballib körökben az egyik a sok kötelezően gyűlölendő dolgok közül a CBA, mert támogatja a gonosz, ci gány Orbánt.
Ennyi az egész.
Ha a CBA a ballibeket támogatná, a mostani kritikusok istenítenék a reklámot, s minden kritikust fasisztának neveznének. "

Naná. Ezek most már Rolling Stones-nak is nekimennének..:)
Tegnap címlapon az indexen egy szerencsétlen ezt volt képes leírni:

"Sehol sem lehetne getnózni Budapesten
Nincs megfelelő helyszín egy ingyenes Rolling Stones-koncertre a fővárosban."

Nabazmeg, ez tényleg súlyos. Ezek szerint új fővárost kell építsünk, ha Jaggeréket akarjuk fogadni, a mostani már kinőtték...
És csak írja, írja a sületlenségeket..Míg végül ezt találtam eldugva:

"Marad a Hősök tere-Felvonulási tér kombó, ami előtt, az Andrássy úton ugyan elférne egy nagy rakás ember, és a helyszín is reprezentatív, de koncertet rendezni nem a legjobb (mondjuk ezt úgy, hogy a Kapcsolat-bulikra itt került sor, több százezer ember előtt)."

Hát így lesz a seholból nem a legjobb..:)
És máris előjön a valódi problémája:"A másik, kétségtelenül lényegesebb apróság az, hogy vajon akar-e a Rolling Stones a Fidesz-kormány egyik diadalmas melldöngetéséhez asszisztálni. "

Itt van az eb elhantolva.
Ezt próbálnák megfúrni,nehogy a patás jól járjon.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2017.03.24. 09:27:44

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Ismertsegrol irtal. A Coca Colat nem azert reklamozzak, mert meg kell ismertetni az emberekkel.

röf 2017.03.24. 09:32:52

@Ballib cenzúrázók réme 25:
Egyetértek, de azt meg kell mondani, a Heineken csinált baromi jó reklámokat.

Roan 2017.03.24. 09:51:08

A tesztek alapján a reklám kontraproduktív:

kreativ.hu/cikk/megmertek_kasszas_erzsit__kellemetlen_az_eredmeny

Egy reklám nem attól lesz jó reklám, hogy sokan megnézik, mivel ez pénz kérdése. A reklámnak van egy üzenete, aminek hatást kell kiváltania. Annak függvényében, hogy mit akartak elérni (ismertség növelése, image, stb.), és ebből mi teljesült, tudunk arról beszélni, hogy a reklám sikeres volt-e. Mivel a CBA esetén nem tudjuk, mi állt a briefben, így nem csak sejteni tudjuk, hogy sikeres-e. Mivel a teszt alapján elidegeníti a márkától a vásárlót, sejthető, hogy a cél nem ez volt, így nem nevezhető sikeresnek a reklám.

Roan 2017.03.24. 09:54:12

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Hibás az érvelés. A reklámoknak több célja lehet, ezek közül csak az egyik az ismertség növelése. A Colának sem ez a célja, de gyanítom, a CBA-nak sem, nem ismerem a konkrét számokat, de szerintem a márkaismertségük hatalmas.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 10:24:38

@Brumm Brumi:

A CBA-t azért játaják le a ballibek mert magyar tulajdonban van.

Ők a heineken féle multiknak szurkolnak, akik tönkreteszik a magyar sör manufaktúrát.

Hazaáruló tetvek a ballib majmok, és nem is titkolják.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.24. 10:27:25

@Roan:

Ez valami olyasmi mokor Soros által üzemeltzetett demokrácia mérők folymaatosan lejáratják az országot, mert nem az elkúrók vannak hatalmon ?

Szarvas Norbert 2017.03.24. 10:31:55

@Roan: ez a teszt a legnagyobb faszsag.. 150 fos minta....

Es biztosan nem a. bA celkozonseget kerdeztek meg vele, Mari nenit videken, aki nem toltoget online teszteket...

Ez egy onigazolo baromsag ebben az esetben

gyongyi70 2017.03.24. 10:36:06

@Spdx: Pontosan. Marketingesként én is megtanultam, hogy a 30 ezres arckrém is ugyanazt tudja nagyjából, mint a 3 ezres, csak máshová szegmentálják, mégis olyan reklámokat tudnak csinálni, hogy már-már én is elhiszem, hogy ha felkenem, másnap 14 éves arcom lesz.
De a CBA-ról senki sem hiteti el velem, hogy tiszta, tele mosolygó eladóval és friss áruval. Olyan gáz, mintha a kétcsillagos motelt (fürdőszoba a folyósó végén) próbálnák eladni wellness szállónak.

gyongyi70 2017.03.24. 10:37:47

@Ballib cenzúrázók réme 25: ne zavarjon, hogy ama bizonyos sörmanufaktúra se nem magyar, se nem manufaktúra

Roan 2017.03.24. 10:41:16

@Ballib cenzúrázók réme 25: Nem, ez nem olyasmi. Ez szakértelem, ami, mint tudjuk, bolsevista trükk :)

Szilárd vélemény 2017.03.24. 11:54:34

Brum, Maxval és Ballibek réme: Ti tényleg hisztek ebben a f@szsagban, hogy azért szidják ezt a reklámot, mert a szemét ballibek támadják a magyar kormány által támogatott céget? Ha igen, akkor elmebetegek vagytok.

CBAnál csövesebb, aljadékabb, mocskosabb bolt nem sok van. Ezek tények, nem fantáziálások.

És ti ostobák nem csak ezt támadják, hanem Fluimucil Ábelkát is, pedig az egy mocskos nyugati multi...Ti...Ti ostobák.

Szilárd vélemény 2017.03.24. 11:55:37

Az a baj hogy saját gondolatok nélküli szervilis bármikor vagytok.

Roan 2017.03.26. 00:11:46

@Szarvas Norbert: Azért a 150 fős minta még mindig pontosabb képet ad, mint a "szerintem", vagy lájkolók száma. Abban meg nem lennék biztos, hogy nem a CBA célközenségét kérdezték meg, ugyanis, a többi élelmiszerlánchoz hasonlóan, elég széles a célcsoportja, úgyhogy elég könnyű őket megtalálni, felmérni.
süti beállítások módosítása