Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Sikeres a Kasszás Erzsi kampány?

2017. március 06. - Szarvas Norbert

kasszas_erzsi.jpg

Az első videó, ami szétrobbantotta az internetet

 

 

Megnéztük ezt a reklámot és először nem tudtunk, hogy sírjunk vagy nevessünk. Ha elfogadjuk azt a tézist, miszerint: " ha nem tudsz szélsőséges érzelmeket kiváltani, akkor nem csináltál semmit", akkor a CBA performance valódi siker. Valódi média siker, hiszen olyan szinten megmozgatta a médiát, hogy napok óta a csapból is Erzsi folyik (éppen ezekben a percekben hallgatom Sebestyén Balázsékat, akik szintén Erzsiről beszélnek).

De persze a szélsőséges érzelmi hullámok nagyon magasra csaptak és sokan már a " fluimucil Ábel" anyukáját vélték felfedezni Erzsiben. Persze ilyen negatív fogadtatásban egyáltalán nem mindegy, hogyan kezelik a helyzetet. Talán ebben világszínvonalú a Kasszás Erzsi kampány, ugyanis nem bújtak el, nem kezdtek magyarázkodni, hanem kellő öniróniával beleálltak a témába és meglovagolták, meglovagolják a hullámot:

 

Pénzt nem kímélve még a Kasza Tibi médiafelületét is megvásárolták, hogy igazi mémet generáljanak Erzsiból

 

És közben nem trollkodtak, hanem közelebb húzták az emberekhez magukhoz. Megmutatták, hogy Kasszás Erzsi egy humorérzékkel rendelkező, többszörös Jászai Mari díjra jelölt színésznő, aki kellő önreflexióval kezeli a helyzetet. Sokan emiatt változtatták meg a véleményüket pozitív irányba...

 

 

De mi lehetett a céljuk ezzel? Brandépítés? Médiahack? Trollkodás? Tesztelés? 

Én személy szerint arra gondoltam, hogy ez egy tudatosan felépített reklámkampány lesz, aminek a célja a CBA márka építése, figyelemfelhívás és a vásárlók bevonzása. Abban biztos vagyok, hogy nem tervezték ezt a fajta "sikert". Ugyanis nem tervezhető, hogy a nagyközönség, az internet mit kap fel és mit nem. Viszont zseniális, ahogyan egyből tudtak reagálni a kialakult helyzetre és meglovagolták a hullámot.

 

Megkérdezték erről a CBA-t is

 

A CBA a Kreatív megkeresésére közölte, a reklám egy sorozat első része, amelyet közel egy éves kutatás előzött meg. A sorozat célja, hogy az üzletlánc közelebb hozza a márkát az emberekhez.

"A kampány az Umbrella és a Panmedia médiaügynökség közös munkájának eredménye. Kasszás Erzsi karakterét - aki a régi telenovellák szereplőit idézi - Lenke néni a Szomszédokból és Ursula a Dr.Bubóból ihlette. Erzsibe lépten nyomon belebotlanak a vásárlók az üzletekben, hiszen mindenről tud, mindent lát, és persze mindenben segít is nekik. A sorozatból több, mint 12 rész elkészült és hamarosan folytatódik. Az Erzsit megformáló Balázs Andrea - a Karinthy Színház színésznője - is aktívan részt vett a karakter megformálásában és a rövid gegek kitalálásában." - olvasható a közleményben.

(forrás: Kreatív Online)

Ebből azért sokak számára kiderülhetett, hogy miről van szó. Egy konkrét társadalmi réteget céloztak meg és a kampány apropóját a "tipikus CBA boltos" megjelenítése adta. Erzsike szerepét két nagyon közkedvelt, mondhatni a társadalmi alapbeállítás két egyéniségéről vették. Mindenki ismeri és szereti Lenke nénit (update 2000-es években: Magdi néni) és minden célközönség hallotta már Ursula bájos, kedves és aggódó hangját. Két karakter összevonásából született meg Kasszás Erzsi, aki által egyértelműen szimpátiát akarnak kiváltani.

 

Facebook stat

 

kepernyofoto_2017-03-06_9_56_11.png

 

Sajnos a statisztika csak március 3-ig, pedig vélhetően ezután következett az igazi robbanás. Közben Kasszás Erzsi végigsöpört a 444-en, indexen, origo-n, és még több tucat kisebb portálon. Kapott több ezer megosztást, sokezer kommentet és maga a CBA brand is látszólag szépen épül tovább. 

 

De akkor ez most siker?

 

A szakemberek természetesen teljesen máshogyan értékelik egy kampány sikerességét. Van akik a profitot határozzák meg, mint egyértelműen döntő bizonyíték. Az biztos, hogy jelen pillanatban sok adat nem áll rendelkezésünkre és olyan indikátorokat, mint például a profit, majd hónapok múlva fogunk megismerni. De addig is el kéne dönteni, hogy ez most akkor sikeres vagy sem?

Szerintem mitől mondható sikeresnek egy kampányvideó?

  • Mindenki erről beszél
  • Organikus megosztásokkal terjed, ezáltal ingyenes reklámfelületet biztosítva
  • A közösségi médiában nagy számban jelennek meg a kedvelők (lájk)
  • Valódi érzelmeket (negatív és pozitív egyaránt) vált ki
  • Médiapiaci celebek is felkapják a témát (Kasza Tibi, Sebestyén Balázs...stb)

Jelen pillanatban ennél többet nem láthatunk a kampányból.

 

 

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr6912316535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.03.06. 10:54:57

Annyire jó, hogy még én is értesültem róla, pedig nem is lakom az országban.

Szubrina 2017.03.06. 15:59:07

Borzasztóan kínosnak érzem a reklámot és a CBA-t is, azt meg kifejezetten, h bátran vállalják, h ez a kampány 1 éves felmérés után készült. Komolyan gondolják, hogy ennyire lenézik az embereket?

Mi a lényege egy reklámnak, hogy röhögjenek rajta, hogy sokakhoz eljusson vagy hogy bemenjünk abba a boltba vásárolni?

Ki ne ismerné a CBA-t? Orbán haverjának üzletláncát, amely még akkor is nyitva tarthatott vasárnap, amikor más üzletek nem, tehát a cég nevét nem akarhatták a reklámmal öregbíteni, mert az már ismert.

Az meg ugye képmutatás, hogy egy ilyen vidám nő fog a kérdéseinkre válaszolni, ha bemegyünk akármelyik üzletláncba, olyan érzésünk lehet, mintha nem is ott dolgoznának a dolgozók, ha kérdezünk valamit nem tudják a választ, mi hol van, van-e egyáltalán. Iszonyúan lestrapáltak és nettó 85-95 ezret visznek haza, túlhajszoltak túlóráznak általában, amit nem fizetnek ki nekik.

Szerintem egy ilyen reklám még kínosabbá és még cikibbé "varázsolja" a CBA-t.
Szerencsére nincs tévém én fluimucil Ábelről is már csak a youtub mémekből értesültem, de még mindig a STODAL hatásos a hurutos és a száraz köhögésre, szóval bocsi Ábel és Kas(s)zás Erzsi (a színésznő, aki nem félt beskatulyázni magát és lemondani a valahai filmszereplésről ezért a fosért).

Kjos 2017.03.06. 16:59:55

Nem lehet sikeres kampanyrol beszleni. Pont itt van keirva, hogy egy reklamfilm sorozat elso epizodja fut, s ennek okan semmilyen eredmenyt nem publikaltak. Max van egy reklam, anelyrol bedzlnek az emberek, reszben maguktol, reszben az ujsagirok, bloggerek miatt.

Mely kampany a sikeres?

Amelyik minimum kimutathato, s a reklamok koltsegeinel nagyobb arrestomeget ado arbevetel-novekedest eredmenyez. A tobbi mellebeszeles, szofisztikalas.

A cba mellesleg az elmult evek botranyai utan megprobalkozott azzal, hogy Premium markanevét felepitse (kisse eldugja a cba-t) ugy latszik, nem sikerult.

Untermensch4 2017.03.06. 17:07:07

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Annyira mégsem jó, én az országban lakom és csak most itt értesültem róla. Ha nem értesültem volna, boldogabb lennék.

­DezInf 2017.03.07. 08:42:08

Hát nem tudom mit nevezünk siekrnek ha ezt nem.

Tegnap hoztam 3 darab 9 éves gyereket haza a fociedzésről, és közben feszt a dalt énekelték, és röhögtek közben.

A szüleik, az ismerőseik tutira megnézték a videót.

Hogy a videó tetszik-e ?

Azt hiszem erre mondják, hogy annyira szar, hogy már jó. Persze a kérdés maga is teljesen lényegtelen a végeredményt (a reklám sikerességét ) tekintve.

frv 2017.03.07. 08:56:37

Ez így szvsz marhaság. Először image-építés helyett rendet kellene rakni a boltokban. A zöldség-gyümölcs készlet a CBA-ban vállalhatatlan (még a hagyma is rohad belülről, esküszöm, nem tudom honnan szedik össze), a pékáru választékban/minőségben messze alulmúlja a versenytársakat, a felvágottakról inkább ne beszéljünk. Se árban, se minőségben, semmiben nem versenyképesek, egy dolog miatt léteznek még: anno a helyi ABC-ket kebelezték be erőszakkal, tehát azok, akik nem tudnak messzebb eljárni, azok kénytelen-kelletlen ott vásárolnak. Illetve a helyiek akkor, ha csak 1-2 dolog kell, és nem érdemes messzebb elmenni. De olyankor minden alkalommal szembesülünk az undorító CBA-s valósággal (én is, de ha csak lehet, kerülöm)

Egy ilyen idióta reklám ezen a helyzeten javítani tuti nem fog, max rontani. Talán a pénzt nem a reklámra kellene költeni, de hát tudjuk hová tartozik a CBA... marketinggel nem lehet mindent megoldani, ha az ember a bőrén érzi, hogy trutyi hely, akkor az kasszás Erzsivel is az marad.

­DezInf 2017.03.07. 09:03:03

@frv:

Nálunk a CBA-ban sokkal jobb a minőség, mint a Tescoban, és olcsóbbak is.

És még sokkal közelebb is van.

Néhány ökör ballib lejárató akciója miatt meg nem megyek máshova vásárolni, mikor a közelben ez a legolcsóbb, és a legjobb.

Pattantyúk 2017.03.07. 09:05:15

@­DezInf:

Egyetértek..

Én se értettem ezt a túllihegett CBA ellenes kampányt, mikor az egyik legjobb minőséget szállítják, és megfizethető áron.

Mindenesetre ez a kampány bezsarás jó.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2017.03.07. 09:05:45

Sikeres, vagy nem, a célját elérte. Amúgy még a paródiája is 22 ezer felett jár.
youtu.be/_nnciCjUM4A

frv 2017.03.07. 09:09:38

Ha nálatok jó, vásároljatok ott, egészségetekre. Nálunk vállalhatatlan. Senki nem akarja lejáratni őket... értsétek már meg, pont egy ilyen hely, mint egy ABC nem a reklámtól fog működni... hanem az ár/érték aránytól. Ha nálad jó, örülj.

A vevő azzal szavaz, hogy hol vásárol, de ebben a bolti reklámok egyféle módon segítenek/segíthetnek: felhívják a figyelmet az akciókra.

Az image építésről ennyit....

konrada 2017.03.07. 09:21:34

...a szándékosan gagyi reklám egy jól bevált média-stratégia, a lényege, amiről beszélnek, arról tudnak az emberek.

A nemrég megboldogult Klapka alkalmazta ezt a trükköt a hírhedt "Vámház körút 9" reklámjában.
Mesélte: nem azért volt karetonpapírra tollal írva a cím, mert nem tellett neki egy sok milliós kampányban egy párszáz forintos laminált csilivili nyomtatványra, hanem a trash-reklám miatt.
...és neki bejött: A környék legnagyobb forgalmú ékszerboltja volt, pedig elég nagy arrafelé a konkurencia...

nu pagagyí 2017.03.07. 09:37:43

A reklám szerintem zseniális, a CBA egyelőre kevésbé.

Bergyilkos Bohoc 2017.03.07. 09:43:19

Jó lenne megérteni, hogy az ismertség, meg hogy "legalább beszélnek róla" nem feltétlenül brand építő.
Polgárpukkasztani, nem nagy kunszt. Ha egy IKEA reklámban nyilvánosan az asztalra fosok, garantáltan arról beszélne az ország. De vajon jót tenne a márkának? Soprontól Nyíregyházáig hirtelen mindenki ott akarna vásárolni? No, hát ebben már nem vagyok annyira biztos.

Netuddki. 2017.03.07. 09:52:44

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Annyire jó, hogy még én is értesültem róla, pedig nem is lakom az országban."

Tuggyuk, ocsmány bulesz birkaszar...

Dr. Tom 2017.03.07. 09:52:53

Nálam elérte a reklám a célját. Eddig nem jártam CBA-ba, na de ezek után ... ESZEMBE SEM JUTNA BEMENNI!

nick papagiorgo 2017.03.07. 09:54:27

A kampány, mint olyan sikeres, ez tény.
(Egyébként a legjobb e műfajban az Auchan-os hörcsögök baromkodása: annak idején ezek voltak a reklámfigurák ugye, és az Auchan csinált pár "vírusvideót", amik a youtube-on találhatóak meg. Yin és Yang a nevük, így kell keresni, a hörcsögök még bazmegolnak is. A felhasználók kérdezték is, hogy ez most komoly, és az A. közölte, hogy hát igen, csak épp a tévébe nem tették be).

A kérdés az, hogy a kampány sikeressége mennyire hat vissza magára a bolthálózatra. Ez viszont majd csak kb hónapok múlva dől el.

sipi64 2017.03.07. 09:56:29

Kasszás Erzsi:
Csak remélni tudom, hogy a reklámot készítő cég ingyen csinálta amit láttunk. Ilyen "gagyi" reklámot ritkán láthatunk. Ha ezért még fizettek, az már kész csapás.

Treff Bubi 2017.03.07. 10:09:26

A magam részéről annyit tennék hozzá, hogy a környékünkön nemrég zárt be egy CBA, és ha hinni lehet az infóknak, egy Aldi fog nyílni a helyén, hála az égnek. Tehát olyan közért, ahol mindig van elég Kasszás, és nem kell a feltorlódott sorokból kérlelni az alkalmazottakat, hogy valaki méltóztasson kinyitni még egy pénztárat.

konrada 2017.03.07. 10:09:28

@Bergyilkos Bohoc:
Így ahogy írod. A marketing egy olyan szakma, amihez kevés a tárgyi tudás, ötletek, a vásárlók ismerete, a pillanatnyi atitüd megfogása szükséges.
...s ezt a siker (forgalom növekedése), vagy a nem siker dönti el, nem pedig az okoskodó kritikusok....

igazi hős 2017.03.07. 10:16:04

@Pattantyúk: Merre laktok? Mert itt (XIX és XVIII. ker.) a CBA-ról sem az olcsóság, sem a minőség nem jut az eszébe senkinek. A Spar kicsit drágább, de látványosan jobb, a két német diszkont pedig minőségben és árban is veri. Tescot nem ismerem, azóta nem járok oda, mióta nem éjjel-nappali, más előnye nem volt.

konrada 2017.03.07. 10:23:12

...egyébként nem tudom, mindenkinek meg van-e:
A CBA egy vegyes tulajdoni hátterű bolthálózat, melyben a CBA nevet viselők egyre inkább francshise üzletek tőkeszegény magyar kisvállalkozók tulajdonában. Azaz a legtöbb olyan megmaradt volt kisközértek magántulajdonossal, melyek beléptek CBA beszerzési rendszerbe, de fejleszteni nem tudnak a fizetőképes kereslet korlátozottsága miatt.
A CBA-val szembeni minőségi kifogásoknak ez az alapja.

...szóval aki azért utálja a CBA boltokat, mert a zorbán haverjai....
az tévúton jár, ugyanis lázárék - pont a kisboltosok szegénysége miatt megtépázott brand miatt - gyakorlatilag minden saját tulajdonú boltjukat átnevezték PRIMA-ra - melyek minőségben lazán hozzák a hasonló adottságú SPAR, PENNY üzletek színvonalát - így őket kevésbé érinti azon mániákus politikafüggők blokádja, akiknél a gondolkodás helyét átvette az érzelem...

nick papagiorgo 2017.03.07. 10:24:04

@Treff Bubi:
nemtom, én pl. Aldiban jártam úgy többször, hogy egy vagy 2 kassza volt, és ott kígyóztak előtte a sorok.

Pattantyúk 2017.03.07. 10:28:59

@igazi hős:

Gazdagrát tetején van a CBA, ez itt a legolcsóbb és minőségben is megfelel. A zöldséggel néha van gond, de az a zöldségesnél is.
Lent az Aldi és Kaisers van.
A Kaisers az cirka 50%-al, az Aldi olyan 20%-al drágább. De az Aldiban van 1-2 frankó termék ami miatt oda is járunk.

Pattantyúk 2017.03.07. 10:31:20

@Pattantyúk:
Lent már lehet Spar lett a Kaisers helyén.

Circus 2017.03.07. 10:50:16

@igazi hős: nem laknak ők sehol, sima fizetett bértollnokok, akik a védhetetlent is védik, mert fizetnek nekik, vagy mert csak. Már megint a szokásos duma: 'ballib lejáratókampány'... az hát, persze. Nem a sajt tapasztalatoknak hisznek, nem. Jobbik esetben simán a CBA Prímát hasonlítják össze, ami meg nem ugyanaz a minőség, ami a sarki bót helyén megnyitott kispiszkos CBA, ami mindenhol van, és mindenhol ugyanolyan. Nem írom le, mert már többen megtették.

A reklámról: lehet, hogy jó, de ciki. Nem feltétlenül K. Erzsike miatt, hanem a steril környezet, és úgy, ahogy van, a hiteltelensége miatt. Persze, a negatív reklám is reklám.

Roan 2017.03.07. 10:57:31

Nem feltétlenül sikeres. A reklámokból van, ami jó, és van, ami működik, a kettő nem feltétlenül esik egybe. Nekem ez inkább Kasszás Erzsi reklám, mintsem CBA, mindenki a színésznőről beszél, és nem a márkáról. Nem tudom, hogy megy-e TV-ben, vagy csak netre szánták, én egy cikk részeként találkoztam vele, ahol már a címben szerepelt a CBA. Aki viszont nem így ismeri meg, nem tudom, hogy megjegyzi-e hogy melyik láncról szól a reklám, lévén, hogy a CBA felirat a háttérben, halványan tűnik csak fel pár pillanatra, és a szövegben egy szóval sem említik.

halaloszto 2017.03.07. 11:16:39

egy kampány akkor sikeres, ha nő a forgalom a boltban tőle. semmi más nem számít. sőt, valójában akkor sikeres, ha a forgalom többletre jutó nyereség több, mint a kampány költsége.

másik eset, hogy a cba-t el akarják adni, és kell kicsi brandet építeni hogy legyen aki megveszi.

aki eddig nem járt cba-ban, és most a reklám hatására megteszi, komoly eséllyel egyszer teszi meg összesen.

Vajk

pantlikaskiralylany 2017.03.07. 11:39:03

Szerintem a célját eléri, és elérte, hiszen mindenki erről beszél, bevallom, amikor először ment az éneklős reklám gyökeret vertem a tv előtt, pedig éppen indultam ki a szobából, annyira szar volt, hogy végig kellett néznem. Azóta elkapcsolom ha megjelenik Erzsike, pont úgy, ahogy Ábelka esetében - hiába adtak neki másik hangot.
Emlékeztek a "köszönjük Emese" reklámkampányra? Gondolom igen, mindenki imádta, épp csak azt nem tudta senki, mit is reklámoz Emese, és szerintem most pedig már pláne nem tudja senki, hogy mit is reklámozott, szóval, nem érte el a célját.
Ha utálják az emberek, és elég sokáig tolják a képükbe, akkor is megtanulják mit reklámoz, ha elkapcsolnak... Ez a különbség.

A karakterválasztás pedig behatárolja a célcsoportot. Az biztos, hogy én nem abba a célcsoportba tartozom, de mindegy is, úgysem vásárolok CBA-ban, tehát nem kell meggyőzni (ahogy SPAR-ban sem, mert ott is hiába röpködött Nórika angyalszárnyakon, ha véletlenül évente egyszer-kétszer betévedek, mindig rájövök, hogy kár volt)

fénycsepp 2017.03.07. 12:11:53

nem tudom, hogy ti hogy vagytok ezzel, de szerintem a legundokabb pénztárosok a cba-ban dolgoznak. Nincs szükség nyálra fizetéskor, de akkor inkább az Aldi robotjai, mint a zsíros hajú, mizantróp cb-as személyzet. Szóval az Erzsi reklám nagy trollkodás, és kész :)

Treff Bubi 2017.03.07. 12:22:44

@­DezInf: Akkor szerencséd van, gondolom nincs központi CBA-árazás, hanem a franchise-ba csatlakozott kft-k döntik el, mennyiért éri meg nekik eladni az adott terméket. Nálunk a CBA a legdrágább az élelmiszerboltok közül a környéken.

metal · http://electric.blog.hu 2017.03.07. 12:29:03

Hát elég sokkoló a reklám, de végül is mindenki erről beszél.

Lucifer Morningstar 2017.03.07. 13:00:03

Reklámblokk kezdetén hang le, reklámblokk végén hang fel.
Reklám hanggal egyetlen esetben megy, amikor vöröske tűsarkúban pattan le a platóról.
Hosszú küzdelem volt, de a nagyon buta és nagyon nagyképű reklámosok ezt érték el az évek alatt idefosott ótvarnál ótvarabb reklámjaikkal, és nem én vagyok az egyetlen akinél a reklámblokk nézettsége a nullával egyenértékű.
CBA viktor haveri köre óta eleve kiesik, előtte sem a minőség szinonimája volt, most sem az, akinek kell az egye a szemetet és tapsikoljon, hogy viktoristák viszik ki offshórba a lóvét és nyugodtan hörögheti, hogy ballibsi vagyok, vele együtt szarom le a buta reklámokat.

Kjos 2017.03.07. 13:37:36

@nick papagiorgo:
Irod: "A kampány, mint olyan sikeres, ez tény."

Mitol sikeres? Attol, hogy leirod, hogy sikeres?
Egyaltalan, vege van a kampanynak? (Nincs.)

Nem tudjuk, hogy sikeres-e.

A cikkiro is osszezavarodott, mar a cimnel. Eloszor leirta a focim helyere, hogy "Sikeres a kasszas Erzsi reklam?", majd alcimkent azt, higy "Mitol sikeres a CBA kampany...".

Cycmen 2017.03.07. 14:01:19

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:Annyire jó, hogy még én is értesültem róla, pedig nem is lakom az országban.

Én meg nem is a bolygón (föld) élek, de az űrgyíkoktól értesültem hogy mi történt! Hogy ez jó reklám e azt ők sem tudták!

eßemfaßom meg áll 2017.03.07. 14:16:39

@Treff Bubi: "egy Aldi fog nyílni a helyén, hála az égnek. Tehát olyan közért, ahol mindig van elég Kasszás, és nem kell a feltorlódott sorokból kérlelni az alkalmazottakat" akkor te még nem jártál nagyforgalmú helyen aldi/lidlben

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.03.07. 14:23:47

Az agyhalott ballibeknek ha megparancsolják, hogy tilos CBA-ban vásárolni, akkor nem vásárolnak ott.
Elvégre Gyurcsány főnök megmondta.
Ott szabad csak vásárolni, ahol a ballibek főnöke megengedte nekik !

A kampány meg juszt is sikertelen, mert egyébként ők akkor se vásárolnának ott, ha minden féláron lenne, azaz sikertelen és kész passz.

----
Hihetetlen hogy mind a 10 agyhalott ballib ezt ide így le is írja különböző nickeken, és be is vállalja.

Megjegyzem leszarom a CBA-t, és a reklámokat is. Az Aldit is. Meg a Tescot is. Meg a többit.
Én ott vásárolok ahol éppen praktikus. Ez lehet Tesco, Aldi és CBA, meg a többi is.

2017.03.07. 14:46:41

Egészségesen tudom fikázni ami szar, de ez jó, pont azt a hatást váltotta ki amit egy reklámnak kell.
CBA a lánc neve, de tényleg a rendszerváltás előtti ABC-k színvonalát hozza, minőségben a TESCO alatt van, pedig azt alulmúlni, művészet.

wolves84lb 2017.03.07. 14:53:02

@frv: egyetértek...én pl nem a reklámok miatt megyek be szívesen az aldiba, vagy lidlbe, és kerülöm el messze a spart és cba-t.

wolves84lb 2017.03.07. 14:54:32

@Ballib cenzúrázók réme 25: pont te ugatsz ilyenekről, batyufasz? Azért ehhez pofa kell, még tőled is, pedig neked aztán van...

konrada 2017.03.07. 14:57:56

@SmittyB:
...már hogy művészet alulmúlni egy rendszerváltásból itt maradt lakótelepi kis ABC-vel (vagy egy belvárosi földszinti boltocskával, esetleg egy átépített családi házban) működő magánkereskedéseknek egy euróban milliárdos cég új építésű -nagy kiterjedésű - boltjait??
...hát nem vagy valami jó véleménnyel te se a tecsóról;))

wolves84lb 2017.03.07. 14:58:08

@konrada:
"...szóval aki azért utálja a CBA boltokat, mert a zorbán haverjai....
az tévúton jár, ugyanis lázárék - pont a kisboltosok szegénysége miatt megtépázott brand miatt - gyakorlatilag minden saját tulajdonú boltjukat átnevezték PRIMA-ra - melyek minőségben lazán hozzák a hasonló adottságú SPAR, PENNY üzletek színvonalát - így őket kevésbé érinti azon mániákus politikafüggők blokádja, akiknél a gondolkodás helyét átvette az érzelem..."

Vicces, hogy te kéred számon a gondolkodást másokon, holott
- nyíltan fideszes vagy
- szerinted ha egy cba már eléri!!!!! egy penny színvonalát, akkor már megérdemli a "prima" elnevezést...és ezért legyünk hálásak orbán haverjának.

hdnctrl 2017.03.07. 14:58:40

Annak az döghúson tengődő, szarban fetrengő toportyánféregnek üzenem, aki a reklám szövegét írta, hogy nem
"Az én nevem a Kasszás Erzsi",
hanem
"Én vagyok a kasszás Erzsi"
és akkor még értelme is lenne a szövegnek.

hdnctrl 2017.03.07. 15:03:50

Egyébként az alacsonyabb igényű néprétegnek, aminek tagjai a Veled is megtörténhet, Szulejmán, meg hasonló, magas színvonalú műalkotásokat nézik, valószínűleg tetszik a reklám (közel érzik magukhoz a főszereplőt), és emiatt fognak is a CBA-ban vásárolni. Szóval az itt nem igaz, hogy a negatív reklám is reklám, mert sokak számára ez a reklám nem negatív, hanem szerethető.

konrada 2017.03.07. 15:04:23

@wolves84lb:
Elnézést kérek, de rajtad ilyent sosem kértem számon!

...hiszen olvasni sem tudsz összefüggésekben:
...pont hogy azt írtam: még lázárék is szégyenlik a rendszerben lévő magánvállalkozások színvonalát, azért hívják már a tulajdonukban lévő: jó forgalmú és állapotú boltjaikat Primának...
...s azt sehol sem írtam, hogy valakinek ezért hálásnak kell lennie. (Legfeljebb azok gondolják ezt, akik már egy bolt nevének az elolvasásról is csak a hála ugrik be. Gondolom, te imádkozni jársz boltokba...;Í))

Hajdú Intercity 2017.03.07. 15:08:23

@konrada: és akkor ugye az sem igaz, hogy Lázárék a Goj motorosokkal szimpatizálnak?

Hajdú Intercity 2017.03.07. 15:08:23

@konrada: és akkor ugye az sem igaz, hogy Lázárék a Goj motorosokkal szimpatizálnak?

Pierr Kardán 2017.03.07. 15:14:25

Ez tényleg egy nagyon szar reklám, de miért pont ezen akadt ki a t. közönség?

A "redbull szááááááááárnyakat ad" messze szarabb ennél, mégse kritizálja senki...

2017.03.07. 15:14:49

@konrada: Igaz kb 10 éve nincs a közelemben CBA, viszont mikor odajártam csótányos CBA-nak hívtuk. Most TESCO-ba járok gyakrabban, ott meg folyamatosan átvágnak a kasszánál folyamatos az áruhiány, és még sorolhatnám.
....a fene se tudja, melyik van a másik alatt...

konrada 2017.03.07. 15:18:53

@Hajdú Intercity:
...de biztos.... De ehhez mi köze van a sarki kisboltot Francshise-ban üzmeltető kistulajdonosnak??
...sőt tovább megyek: a reklámot készítő cégnek?

Vannak még ilyen hülye - tökre nem a témával - foglakozó kérdéseid?;)))

Pierr Kardán 2017.03.07. 15:20:17

@SmittyB: Hogy tudnak a teszkóban átvágni a kasszánál? Minden vonalkódos.

Egyébként menjél az önkiszolgáló pénztárba, ott a magad ura vagy.

konrada 2017.03.07. 15:23:18

@SmittyB:
...én is.
...de nem attól csótányos, mert CBA van ráírva, hanem eleve az volt...
...az más kérdés, hogy engedik ráírni, de a pénz beszél: a nagyban olcsóbban vásárolt árut valahol el kell adni a terítőnek...

2017.03.07. 15:32:01

@Pierr Kardán: Jártál már Tescoban? Elárulom, hogy vágnak át:
1.Hatalmas táblára kirakják hogy akció alá tesznek egy olyan terméket amire nem azaz ár vonatkozik,
2.ha a termék és az az ár is passzol akkor a kasszánál, pont nem tudnak akcióról, náluk az eredeti ár van,
3 az árcsökkentő feliratot kint hagyják de az akció már nem él kvázi a kasszánál többet fizetsz mint amire számítasz.
Sok ilyen van, kapásból ezek ugrottak be. Önkiszolgálóval nem vagyok kisegítve a fenti példák alapján.
Mióta tudom, hogy erre utazik a TESCO állandóan átnézem a listát és minden 3.-nál 100% hogy tévednek a káromra, fordítva még sose fordult elő. Mehetek a Recepcióshoz, ő elfut, várok, leellenőrzi, elnézést kér és visszaadja a pénzem.
Vásárolok Sparba, Aldiba, Lidl-be ott szinte sosincs hiba, úgyhogy ez szándékos.

Kjos 2017.03.07. 16:41:09

@Ballib cenzúrázók réme 25: a frocsoges, gyulolkodes nem trendi mar, myugodtan abbahagyhatod a butasagaidat.
Soha nem volt ilyen bojkottra valo felhivas a baloldalon, epp a kormany az, aki multiellenes retorikajaval, illetve intezkedeseivel probalja gatolni a multikat. Sot, emlekezz arra, higy lazar (janos) milyen "parancsot" adott ki a csiki sor hiszti kapcsan hodmezovasarhelyen.

A cba vezetesi modszerei kemenyebbek, igazsagtalanabbak, pofatlanabbak, mint barmelyik multie. Volt szerencsem hozzajuk (beszallito partnerkent), s ismertem a Spar(Plus), Penny, Tesco, Coop, stb. modszereit is.

Ma Baker 2017.03.07. 16:51:18

Öröm nézni, ahogy az Orbánfóbiások ennyit képesek fröcsögni egy hétköznapi TVreklámon csak azért, mert a cég tulajai nem ellenségei Orbánnak.

Putyinpárti Gyorsnaszád · http://ideogliaiszivcsakrahirjei.blog.hu/ 2017.03.07. 16:53:53

Nekem teccik a reklám, bemutatja hogy a kormánynak köszönhetően mijen boldogok már az emberek mert nagyon nőnek a bérek, és egyre nagyobb a jólét, és nő a GDP!
Köszönnyük FIDESZ és Orbán Viktor miniszterelnök ÚR!

kiskutyauto 2017.03.10. 18:38:05

A dalnak és a klipnek élvezeti értéke lényegében nullára konvergál, mégis szórakoztató... ehhez kell zsenialitás, hogy valaki élvezhetetlen, kimondottan és szándékosan rossz mégis szórakoztató produkciót csináljon, és általában az ilyen oximorotikus alkotás szenzációt kelt, hiszen bravúros. A Kasszás Erzsi klip abszolút ilyen. Egyfelől borzalmas, hiszen egy, finoman szólva is nem bombanő, hanem egy finoman szólva is molett hölgy (bár nagyon szimpatikus helyes és a maga kategóriájában eléggé vonzó, annak aki kedveli a telt idomokat), tehát valójában vizuális élmény is nullára konvergál, táncol suta táncot, tipikus (60-as években már USA-ban elsütött és akkor is rossz) rossz-reklám mozdulatokkal lejtve... és elénekel a egy pocsék antiművészi dalt, bár kiváló hangon, kiváló karizmatikus és zseniálisan kommunikatív előadással, tehát itt a színészi zseni visz mindent lényegében... Bevált és ismert technika, hogy művész zseninek adunk oda valami rossz produkciót, hogy csak adja elő ahogy gondolja, és a hozzáadott művészi érték maga az előadó extra tehetsége... gondoljunk arra, amikor az Amadeus filmben, Salieri unalmas középszerű menüettjét, elkezdi az ifjú Mozart előadni és kicsit cifrázni... a fekália váratlanul pár apró de zseniális operandussal arannyá válik.. nos ezt tette ez a művésznő, ezzel a förtelmes dallal, ami nyilván szándékos koncepció volt, ez lett a katartikus feszültség az egészben és ez be is jött, az ilyen általában bejön (tehát valójában nem valami extra újítás, ismert bár nem gyakran használt technika), lehet úgy is nevezni, hogy művészi médiahekk... reklámozáshoz ez tökéletes, hiszen figyelemfelhívó, megosztó, és ha ilyen magas nívón van minden tekintetben megcsinálva, akkor garantált hogy szenzációs... plusz még ugyebár egy a szürke magyar valóságba vastagon beágyazódott téma az olcsó sarki szupermarket (ahol gyakran átvernek ugyebár, hosszú sorok állnak, öregasszonyokat kell kerülgetni, stb, szóval inkább utáljuk mint szeretjük, mégis szinte nap mint nap vásárlunk benne jobb híján, ha pl az van a legközelebb ugyebár), így együtt pedig már valóban igazi fődíjas remekmű alkotható... az alkotók, a kiötlők tehát nagyon ügyesen rakták össze ezt a koncepciót és lám be is jött... a művésznő egyik napról a másikra lett országosan ismert pre-sztár, egyelőre inkább celeb... de biztos hogy mostantól, ha netán eddig nem volt úgy (amit kétlek), teltházas előadásai lesznek, elhalmozzák elit ajánlatokkal, tehát az országos sztárság előszobájába lépett ezzel e néhány órás kis laza melóval... de a készítők is ha még eddig nem, mostantól biztos hogy beléptek a szakma krémjébe... nem terjedelem, nem extra tartalom, hanem extra, zseniális kivitelezés ami itt az embert letaglózza... átüti mindenki ingerküszöbét, akár pozitív, akár negatív irányba... az ötlet óriása, a megalkotás, a produkció zseniális... ezek tehát a bizonyos "titkok", amik az utcán hevernek valójában, csak nem mindegy hogy kinek a kezébe kerül... a tehetség itt a mérvadó csakis... és itt az mindenki részéről aki ebben a projektben részt vett, abszolút tetten érhető.... A reklám-médiahekk technika hatásfoka tökéletes ezesetben, bombaként robbant! Bravo! Többféle szakmai díjra is érdemes ez a kis klip! Még sok ilyet gyerekek!

Zb74 2017.03.14. 20:32:40

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Önmagában a széles körű elérés, a reklám jelentős ismertsége biztosan nem mond sokat, hisz ez csak szükséges, de messze nem elégséges feltétele a sikernek. A CBA mint bevezetett márka nem ismertségi, hanem imázsproblémákkal küzd (gondolom, nem kell részletezni, miért), ezért a reklámfilm hatását sem a puszta ismertségen érdemes lemérni. Fogalmam sincs, hogy a CBA piackutatási költségvetésébe belefér-e egy tracking típusú vizsgálat, de ha igen, abból kiderül majd, hogy a releváns imázsállítások mentén milyen irányba mozdult el a márka a kampány hatására, ill. átmentek-e a briefben megfogalmazott üzenetek. (Én e téren nem lennék optimista.) Vannak ezen felül a "kemény" mutatók is, mint a teljes vevőszám, a visszatérő vevők száma, a tipikus vásárlási gyakoriság, az átlagos kosárérték, az összbevétel és végső soron a profit, de ezeknek a változásait már nehezebb lesz egyértelműen a reklámszpothoz kötni.

Gyárfás 2017.03.18. 06:40:12

A relkám jó, mondjuk ahhoz max annyi köze lehet a CBA-nakm, hogy jól választott ügynökséget és hagyta dolgozni.( ami amúgy nagyon nagy dolog).
A CBA olyan rossz minőségű és olyan drága, hogy a közelébe sem megyek énekelheti akárki, hogy az áru friss, ha egyszer nem az.
Ahol lakom nyilt egy lidl méretű tök kultúrált cba. Kb. Egy év sem kellett és máris falusi zöldséges szag lett. A raklapoktól alig lehetett betolni a kosarat. Többször vettem büdös húst, a zöldség. Minősége kritikán aluli. Nem tudom elképzelni ki és miért vásárol itt.
Ameddig nincs kitalálva a franchise, nincsenek nagyon szigorú tisztasági és minőségi kritériumok és nincsenek akár heti szintű ellenőrzések, hogy homogén minőséget adjon egy brand addig mindegy milyen a reklám úgyis utazok még 10 kilométert a legközelebbi aldiig vagy lidlig.
süti beállítások módosítása