Az első videó, ami szétrobbantotta az internetet
Megnéztük ezt a reklámot és először nem tudtunk, hogy sírjunk vagy nevessünk. Ha elfogadjuk azt a tézist, miszerint: " ha nem tudsz szélsőséges érzelmeket kiváltani, akkor nem csináltál semmit", akkor a CBA performance valódi siker. Valódi média siker, hiszen olyan szinten megmozgatta a médiát, hogy napok óta a csapból is Erzsi folyik (éppen ezekben a percekben hallgatom Sebestyén Balázsékat, akik szintén Erzsiről beszélnek).
De persze a szélsőséges érzelmi hullámok nagyon magasra csaptak és sokan már a " fluimucil Ábel" anyukáját vélték felfedezni Erzsiben. Persze ilyen negatív fogadtatásban egyáltalán nem mindegy, hogyan kezelik a helyzetet. Talán ebben világszínvonalú a Kasszás Erzsi kampány, ugyanis nem bújtak el, nem kezdtek magyarázkodni, hanem kellő öniróniával beleálltak a témába és meglovagolták, meglovagolják a hullámot:
Pénzt nem kímélve még a Kasza Tibi médiafelületét is megvásárolták, hogy igazi mémet generáljanak Erzsiból
És közben nem trollkodtak, hanem közelebb húzták az emberekhez magukhoz. Megmutatták, hogy Kasszás Erzsi egy humorérzékkel rendelkező, többszörös Jászai Mari díjra jelölt színésznő, aki kellő önreflexióval kezeli a helyzetet. Sokan emiatt változtatták meg a véleményüket pozitív irányba...
De mi lehetett a céljuk ezzel? Brandépítés? Médiahack? Trollkodás? Tesztelés?
Én személy szerint arra gondoltam, hogy ez egy tudatosan felépített reklámkampány lesz, aminek a célja a CBA márka építése, figyelemfelhívás és a vásárlók bevonzása. Abban biztos vagyok, hogy nem tervezték ezt a fajta "sikert". Ugyanis nem tervezhető, hogy a nagyközönség, az internet mit kap fel és mit nem. Viszont zseniális, ahogyan egyből tudtak reagálni a kialakult helyzetre és meglovagolták a hullámot.
Megkérdezték erről a CBA-t is
A CBA a Kreatív megkeresésére közölte, a reklám egy sorozat első része, amelyet közel egy éves kutatás előzött meg. A sorozat célja, hogy az üzletlánc közelebb hozza a márkát az emberekhez.
"A kampány az Umbrella és a Panmedia médiaügynökség közös munkájának eredménye. Kasszás Erzsi karakterét - aki a régi telenovellák szereplőit idézi - Lenke néni a Szomszédokból és Ursula a Dr.Bubóból ihlette. Erzsibe lépten nyomon belebotlanak a vásárlók az üzletekben, hiszen mindenről tud, mindent lát, és persze mindenben segít is nekik. A sorozatból több, mint 12 rész elkészült és hamarosan folytatódik. Az Erzsit megformáló Balázs Andrea - a Karinthy Színház színésznője - is aktívan részt vett a karakter megformálásában és a rövid gegek kitalálásában." - olvasható a közleményben.
(forrás: Kreatív Online)
Ebből azért sokak számára kiderülhetett, hogy miről van szó. Egy konkrét társadalmi réteget céloztak meg és a kampány apropóját a "tipikus CBA boltos" megjelenítése adta. Erzsike szerepét két nagyon közkedvelt, mondhatni a társadalmi alapbeállítás két egyéniségéről vették. Mindenki ismeri és szereti Lenke nénit (update 2000-es években: Magdi néni) és minden célközönség hallotta már Ursula bájos, kedves és aggódó hangját. Két karakter összevonásából született meg Kasszás Erzsi, aki által egyértelműen szimpátiát akarnak kiváltani.
Facebook stat
Sajnos a statisztika csak március 3-ig, pedig vélhetően ezután következett az igazi robbanás. Közben Kasszás Erzsi végigsöpört a 444-en, indexen, origo-n, és még több tucat kisebb portálon. Kapott több ezer megosztást, sokezer kommentet és maga a CBA brand is látszólag szépen épül tovább.
De akkor ez most siker?
A szakemberek természetesen teljesen máshogyan értékelik egy kampány sikerességét. Van akik a profitot határozzák meg, mint egyértelműen döntő bizonyíték. Az biztos, hogy jelen pillanatban sok adat nem áll rendelkezésünkre és olyan indikátorokat, mint például a profit, majd hónapok múlva fogunk megismerni. De addig is el kéne dönteni, hogy ez most akkor sikeres vagy sem?
Szerintem mitől mondható sikeresnek egy kampányvideó?
- Mindenki erről beszél
- Organikus megosztásokkal terjed, ezáltal ingyenes reklámfelületet biztosítva
- A közösségi médiában nagy számban jelennek meg a kedvelők (lájk)
- Valódi érzelmeket (negatív és pozitív egyaránt) vált ki
- Médiapiaci celebek is felkapják a témát (Kasza Tibi, Sebestyén Balázs...stb)
Jelen pillanatban ennél többet nem láthatunk a kampányból.
►►►►
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.