Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Nincsen értelme diplomát szerezned

2015. május 18. - Szarvas Norbert

free-120x120.jpgA félreértések elkerülése végett nem a diploma intézménye ellen akarok szólni. Bár szerintem nem a diploma a lényeg, hanem az ahhoz vezető úton szerzett tudás és tapasztalat. A diploma egy igazolás arról, hogy te tudsz valamit. A rendszerváltás előtt akinek volt diplomája, annak garantált volt a zsíros állás és a jó élet. De pont ezért (is) nem mindenki számára volt elérhető ez a lehetőség. Azzal nem számolnak a családok, hogy a diploma értéke inflálódott és már az sem mindegy, hogy milyen szakon és intézményben diplomázik a gyerekünk! Most gondoljatok bele! Egész életetekben azt mondják nektek, hogy tanulj és szerezz diplomá(ka)t, mert akkor jó és garantált életed lesz. Megcsinálod, 25-30 éves korodra már 2-3 diplomával rendelkezel és gyakorlatilag nem keresel többet, mint egy mekis diákmunkás. Hol itt az igazság? 

Olvastam ma egy cikket, amiben köztisztviselők Facebookon kirakják magukat egy táblával a kezükben (életkor, pozíció, gyerekek száma és fizetés (ami általában megáll 80-90 ezer környékén). Mielőtt elkezdtem írni a cikket megpróbáltam felkutatni ezt az írást, de sehol nem találtam. Így ha véletlenül neked van linked, akkor kommentbe pls....Köszi!

Van ez a horgászvizsga (még képzés sincsen), MNB Biztosításközvetítői képzés (3 nap+ vizsga) és mondjuk a Kresz (néhány alkalom+ vizsga). Nevezzük ki ezeket a végzettségeket diplomának. Így, aki mondjuk horgászvizsgával rendelkezik az joggal panaszkodhatna a "diplomás" munkanélkülisége miatt. Három végzettség, három diploma. A valóságban az MNB Biztosításközvetítős gyerek szinte garantált munkalehetőséggel megkeres 2-300 ezer forintot, a horgászos kifogja a saját vacsoráját, a Kresz-es "diplomás" pedig nem érti mi történik.

Valahogyan így működik a felsőoktatásban szerezhető diplomák munkaerőpiaci fel(le)értékelődése. Meg kéne érteni végre minden tanárnak, szülőnek, rokonnak, jóakarónak és barátnak, hogy a diploma NEM EGYENLŐ ZSÍROS állás. A diploma nem fog téged alkalmazni, nem fog neked fizetni. A diplomád értékét pedig nem az iskolák önkényes rangsora vagy az állami szerepvállalás fogja meghatározni, hanem a piac. A piac áraz be téged és a diplomádat. Ha szerintük a diplomád nem ér semmit, felesleges vagy nincsen rá szükség, akkor nem fog érted annyit fizetni, amennyit ígértek neked.

Vannak hasznos és haszontalan diplomát adó szakok. Erre nagy feháborodások közepette történt már az elmúlt időszakban egy kísérlet, hogyan lehetne a rendszer megváltoztatni. Abba nem mennék bele, hogy mennyire sikerült vagy sem. A lényeg, hogy az Államnak lenne egy "pásztor" szerepe a felsőoktatásban. Nekik kellene szakmailag meghatározni, hogy a következő 5-8 évben mik lesznek azok a hiányszakmák, amiknél szükségünk lesz diplomás munkaerőre. Ez pedig szorosan összefügg a gazdaságpolitikával és bizonyos EU irányelvekkel. Magyarul, nincsen értelme a 150 ezredik andragógust állami támogatással kiokítani, miközban műszaki menedzserből hiány fog mutatkozni a munkaerőpiacon.

Az elmúlt másfél évtizedben jellemzően a diákok, fiatal felnőttek felültek a mamahotel életpályamodellnek. Vagyis elhitték, hogy mindenáron tovább kell tanulni (érthető, hiszen nálunk nincsen társadalmi kultúrája jelen pillanatban a szakmunkásnak, amiből komoly hiány van...), diplomát szerzeni. Ráadásul ez a folyamat azzal jár, hogy még otthon lakhatnak "ingyé", mama majd kajáltat és az elvárások is leginkább a tanulmányokra öszpontosulnak. Egy alibi szakon pedig nem olyan nehéz megszerezni a diplomát. Mivel mindenki szép és okos, ezért szoba sem jöhet, hogy véletlenül értéktelen diploma megszerzésének a vágyával alibizett volna valaki végig 3-4-5 évet, miközben már karriert építhetett volna és önálló életbe kezdhetett volna.

Az Állam és az oktatási rendszer ott hibáztt, hogy gyakorlatilag szétverték a szakmunkás képzéseket és mindenkit a felsőoktatásba akartak irányítani. Számtalan olyan képzés létezik, amit nem szabadna egyetemi, főiskolai szinten tanítani, mivel érdemben nem szükséges annyi időn át tanulni. Helyette az OKJ rendszert kellene annyira megerősíteni és feltölteni, hogy annak komoly társadalmi respectje legyen. Számtalan szakmát OKJ rendszerben is lehetne tanítani, 2 év lejártával szakmai végzettséget igazoló papírral a zsebben pedig lehetne menni dolgozni. De ebbe most ne fussunk bele, mert ez egy nagyon bonyolut téma.

Olvastam ezt a cikket a köztisztviselőkről és a következő mondat ragadta meg a szemem:

Két diplomával és gyerekkel keresek 81.000 forintot köztisztviselőként

Ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor a nagy társadalmi összeborulások idején ez egy baromi jellegzetes mondat és hivatkozási pont. De én most kielemezném szinte szórul szóra ezt az állítást és helyretennék egy két dolgot azokban, akik szerint ez egy helyes gondolkodási mód:

1. Két diplomával

A cikkben ezidáig magyaráztam, hogy egyáltalán nem mindegy a diploma kiléte és értelme. Leginkább a mögöttes tartalom a mérvadó. Attól mert neked van két diplomád, az nem jogosít fel arra, hogy többet keress ugyanabban a munkakörben, mint akinek nincsen. Érdemesebb lenne arról beszélni, hogy ez a két diploma milyen szinten kapcsolódik a te munkádhoz. A munkáltatód egyáltalán ezen két diploma megléte miatt vett fel, vagy anélkül is alkalmazott volna? Szóval mi a kapcsolat a munkád és a diplomáid között? Mert ugye azt senki ne gondolja, hogy a munkáltató azért fog neked többet fizetni, mert van két nagyon értékes diplomád, aminek egyébként semmi köze a munkádhoz? Ha pedig annyira értékes a diploma, akkor miért nem helyezkedsz el olyan helyen, ahol ezt megfizetik neked? 

2. gyerekkel

Személy szerint vérre menő vitába vagyok képes belekeveredni, amikor a gyerekesek támogatottságáról beszélünk. Hirtelen az jutott eszembe, hogy az állapotos/gyerekes lányka ugyanannyi plusz pontot szerez a felsőoktatásba való jelentkezése során, mintha országos bajnok lenne egy olimpia sportágból (mert nem mindegy, hogy miben a legjobb...). Értem a társadalmi felzárkoztatásra irányuló kísérletet, de még sem érzem igazságosnak a helyzetet, hiszen egyrészt ez a diáklány jó eséllyel csak pazarolja az állami helyeket (mivel valamikor el kell mennie szülni...), másrészt fiúként én nem tudom magam felcsináltatni, tehát kiesek a szórásból. De ne is folytassuk, mert sok pro és kontra érv van.

Viszont a gyerek nem indok a fizetésnél, hiszen a Fidesz kormány tényleg mindent elkövet, hogy nevéhez fűződjön a nemzet megtermékenyítője cím a történelem könyvekben! Egyszerűen annyi adókedvezményt adnak a családosoknak, hogy nem érzem jogosnak a gyerekre való hivatkozást a bérezéssel kapcsolatban. 

 

3. keresek 81.000 forintot

Azért érdemes egy kicsit megrágni ezt a generációkat bedöntő globális baromságot. Diplomás leszel, tehát jól fogsz élni. Ha két diplomád lesz, akkor az minimum kétszeres szorzó. Ehhez képest most ez az ember keres két diplomával 81.000 forintot. És ezért ki a hibás? Hát persze, hogy a munkáltató. Biztosan nem leszek szimpatikus a kijelentéseimmel, de szerintem tökéletes példázata ez a magyar valóságnak. Számomra is szörnyen hangzik, hogy valaki ennyit keres szülőként, 8-10 órában úgy, hogy életéből 5-8 évet tanult 18 éves korától kezdve. És persze ilyenkor el lehet gondolkozni azon is, hogy 81e forinthoz nem kell sem diploma, sem gyerek. Elég bemenni a legközelebbi multihoz és kérni egy alap pozíciót (eladó, takarítő...stb.). És itt a lényeg!

Egyszerűen társadalmi szinten nem történik tudatos életpálya tervezés. A legtöbb diáknál én azt látom, hogy random módon választ magának szakot (éppen amire a barát/barátnő is megy, vagy amiről többet írtak az újságban, vagy ami éppen érdekes) és bele sem gondolnak a jövőbe. Illetve senki nem segít ebben, senki nem szól arról, hogy hiába tanulod nyolc évig két diplomára elosztva azt a szart, úgysem fogsz dupla annyit keresni, mivel a gazdaságnak előreláthatóan nincsen erre szüksége. 

De a 81.000 forintnak van egy másik lényeges aspektusa ebben a szövegben:

4. köztisztviselőként

Magyarul állami alkalmazottként keres az illetően és szinte mindenki ennyit! Nah itt van a másik társadalom szintű félreértés! Szerintem a mai napig sokan gondollják (főleg a régi motorosok), hogy a köztisztviselő egy jó nyugdíjas állás. Biztos, garantált és meg lehet belőle élni. Lehet, hogy ez így működött '90 előtt, de már régóta nem így van. Gyakorlatilag egy olyan ország vagyunk, ahol 10 millió lakosra jut közel 1 millió állami alkalmazott. Ez egy baromi magas szám! Nyílvánvaló, hogy ennek a fele is elegendő lenne, de mégsem tudjuk meglépni, hiszen ez 1 millió szavazó+ az együttérző család. Egyszerűen a rendszerhez nem lehet hozzányúlni. Ráadásul az a kormány amelyik mégis megtenné, az duplán szívna, hiszen hirtelen ráeresztene a munkaerőpiacra fél millió munkanélkülit (munkanélküliségi réta az egekbe szökne...). Bár azt senki nem mondta, hogy nem lehet tudatosan 10 -15 év alatt kivezetni a rendszerből a "felesleges" közel félmillió állami alkalmazottat.

Azt gondolom, hogy a köztisztviselői fizetések tökéletesen lekövetik a magyar gazdaság és az ország valódi értékét. Szörnyen hangzik, de ennyit érünk világviszonylatban. Egyszerűen a magyar GDP képtelen fedezni ennyi köztisztviselő és állami alkalmazott jólétét. Félreértés ne essék! Nagyon fontos munkát végeznek ezek az emberek, akik nélkül nem működne az országunk a jelenlegi formájában! Szükségünk van állami hivatalnokokra, orvosokra, tanárokra, politikusokra...stb...

A probléma ott kezdődik, hogy a rendszer átalakításának félelme miatt ennyire bürökratikus a rendszer. Nem véletlenül kell egy egyszerű jogosítvány újításnak annyi emberen és hivatalon keresztül futnia. Nem véletlen, hogy egy jogosítvány kiváltásához minimum három helyre kell elmenned az internet és a számítógépes globalizmus világában. Ugyanis ha a rendszereket összekötnék és engedélyt kapna a hivatalnok, hogy egyszerre mindent érvényesítsen, akkor élből 3-4-6 ember munkáját venné el. 

Összességében azért van munkája a köztisztviselőknek, mert szinte senkit nem fizet meg az Állam (nem is tudna). Amikor holnap bemész a hivatalba köztisztviselőként, akkor nyugodtan beláthatod, hogy az Ilona meg a Péter kapja meg a fizetésed 2/3-át. Kevesebb a felelősséged, kevesebb az "értelmes" és "indokolt" munkafeladatod, de cserébe több "felesleges" dolgot kell kevesebb fizetésért megtenned. Jó üzlet?

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr317467774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

program készítő 2015.05.19. 00:17:05

Bérlapot szeretnénk látni,kiírni bármit lehet a papírra,Pár éve még adót sem kellett fizetni egyeseknek,mégis az ellenzékre szavaztak.Egy elvált ember akkor csak a felét kapja-40.000 forintot?A kőkemény fizikai munkások is ennyit visznek haza.A bérekkel van a legnagyobb probléma--de nem látják be,

Visceroid 2015.05.19. 08:34:14

Na igen, a probléma az unióval van. Nyugatabbra mekis melóval többszörösét keresi az ember, mint itthon egy diplomával. A szovjetunióban jól teljesítettünk egy gyenge társaságban, most gyengén teljesítünk egy jó társaságban. Ez van.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 08:39:59

Le vagy maradva, az OKJ-s rendszerben a képzési idő 2 év.

A probléma inkább az, hogy a köztisztviselők irányító rétege a magas fizetések és juttatások következtében mindig is csókos állás volt, nem véletlenül, ez fejlődik a legkevésbé, itt még mindig erős a bürokrácia és még mindig a cipődre köpnek. Az alja fillérekért ugrándozik a felső diplomás, csókos, de valójában hozzá nem értő főnökeinek, akik mivel tudják, hogy kormányváltáskor mennek, nem is tesznek kísérletet arra, hogy profivá váljanak.

(Apró példa a NAV ügyfélfogadási rendszere, amelyeket fillérekért lehetne optimalizálni, e helyett félórákig állsz sorban olyan alapvető infókért, amelyet már a kapun belépve megkaphatnál, ha oda nem egy primitív, az ügyfeleket kioktató, de a NAV alapvető ügyrendjéről nulla tájékozottsággal rendelkező nyugdíjas öreglányt tennének, hanem egy tanulni vágyó munkatársat telefonnal, számítógéppel, így kb. 10%-al lehetne csökkenteni a várakozók számát, hiszen jórésze csak információkért jön )

tralalala 2015.05.19. 09:00:20

Most nem kifejezetten erről a blogról van szó, de mindig arra gondolok, hogy azért tök jó, hogy vannak balliberálisok, mert ha van egy szociális intézkedés, azt a liberális felfogásból lehet támadni, míg ha van egy gazdaságélénkítő, azt a baloldali szárnyról lehet fikázni.

Itt van pl. a postban vázolt probléma: túl sok állami alkalmazott. Ha nem nyúlnak hozzá, lehet piacbarát, liberális módon sírni, hogy nem jó ez így. Ha hozzányúlnak, azonnal ugrik a baloldal: a zorbánkormány az utcára teszi az embereket!

De ugyanígy van ez a minimálbérrel (ha magas, akkor a piacbarát liberális elmagyarázza, hogy ez miért iszonyú káros, ha alacsony, akkor a balos szoci hördül fel,hogy az árok szélén hagyják a dolgozó kisembert), meg körülbelül ezer más témában is.

Lehet, hogy a poszter meg sokan örülnének, ha lenne valami reform ezen a területen, de hogy másnap a kettősmérce meg az egyenlítő meg a vincent a fején pörögve csapkodná magát a földhöz, hogy "a diktátorbán százezreket tett munkanélkülivé!!!", az hétszentség.

Szarvas Norbert 2015.05.19. 09:05:42

@tralalala: errol pont ugyanezt gondolom.... A cikkben is erintettem hogy keptelenseg meglepni pont emiatt.

De egy idealis vilagban erted a problemat a jelenlegi helyzettel?

lajafix1 2015.05.19. 09:10:26

". A rendszerváltás előtt akinek volt diplomája, annak garantált volt a zsíros állás és a jó élet."

hülye vagy és túlfizetnek.

Meridian74 2015.05.19. 09:17:49

@♔bаtyu♔: "Le vagy maradva, az OKJ-s rendszerben a képzési idő 2 év"

Ez igaz, de az is, hogy sajnos tele van tömve ezek is felesleges tárgyakkal.

Pl.: általános rendszergazdai (ami nem mellesleg felsőfokúnak számít) OKJ-nál totál felesleges tárgyak:
- elektrotechnika,
- matematika,
- elektronika,
- méréstechnika alapok,
- műszaki dokumentáció eszközei (műszaki rajz lényegében),
- műszaki dokumentáció alkalmazásai (szintén műszaki rajz, és számolgatások)

Ami nem teljesen felesleges, de igazából semmire nem használható ezen a szinten:
- vállalat gazdaságtan,
- projektmenedzsment.
- jogi ismeretek.

Ami hasznosabb lenne, de nincs:
- biztonságtechnika (tűzfalak, hálózatvédelem, stb)
- SQL szerver üzemeltetés (adatbázis tantárgy 2x is van, adatbázis alapok, és SL nyelv)
- MS Exchange és valamely linuxos MAIL szerver üzemeltetés
- script nyelv(ek), azaz scriptelés és automatizálás (pl linux alatt shell script pythonnal, windows alatt PowerShell)
- szerver virtualizáció, storage szerverek

Ezek pont beleférnének, ha a felesleges tárgyakat elhagynák, és kicserélnék ezekre.

dginvestor 2015.05.19. 09:43:18

Sok jó gondolatot összeszedtél az írásban, és tényleg sajnos sokan teljesen random választanak maguknak szakmát, vagy csak nincsenek tisztában azzal, hogy milyen kilátásaik lesznek a választott területen.

Köztisztviselőként kizárt dolog, hogy 2 diplomával és családi adókedvezmény igénybevételével havi 81.000,- Ft-ot keressen valaki. Közalkalmazottként lehet, hogy így jön ki, de köztisztviselőként jóval magasabb fizetés jön ki a Kttv. szerint. Valószínű, hogy csak keveredett a 2 fogalom.

Eric Arthur Blair 2015.05.19. 09:45:14

@Meridian74: Éppen tegnap olvastam, hogy azért nem oktatnak piacképes informatikai nyelvet a magyar felsőoktatásban mert akkor biztosan elszívja őket a külföldi magasabb fizetés, amit itthon nem tudnak megadni.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.05.19. 09:47:04

Mármint értéktelen, bölcsész-büfészak diplomát nem érdemes szerezni, mert azzal mosogatni fogsz a mekiben.

WildBear 2015.05.19. 10:23:58

Sok igazságot leírtál.
Eleve diploma és diploma között óriási különbség van !
Egy jó szakma (pl. CNC marós) többet ér, mint egy rossz diploma (könyvtár-kamu szakos fizetős főiskola).
Aki közalkalmazottként, vagy köztisztviselőként kevesli a fizetését, az próbálkozzon a versenyszférában !
Egyébként alaposan túlméretezett a köz-... gárdánk.

bellarand 2015.05.19. 10:30:45

@Meridian74: NE keverd a programozót a rendszergazdával! Amúgy is az alapok megléte nélkül nem lehet építkezni. A szakmát úgyis csak az életben fogja megtanulni. Mint az orvos: egy kisebb temető is megtelik, mire rutint szerez.

Kicknick 2015.05.19. 10:49:20

@Eric Arthur Blair: az alap infós képzést - OKJ - anno 10 éve csináltam. Volt benne debian linux meg win2003 server, nagyon kevés programozás, kicsi sql alap, meg sok hálózati ismeret.
Ezzel be tudtam kerülni egy multihoz, ahol kitanultam a a rendszerüzemeltetést meg az Oracle db-ket. Ezzel konkrétan életem végéig elleszek, bár hátradőlni nem lehet. Viszont kellett hozzá egy használható angol, amit megint csak önszorgalomból raktam össze. Mindezt munka, feleség mellett.
Ennyi. Akik fősuliról jöttek infósként vagy akartak és tettek magukért vagy csak szenvedtek mikor nekem már volt 2-3 év gyakorlatom. Ha magadért csinálod, akarsz, akkor megtanulod, mindegy milyen alapról indulsz. Nem kell extra, lássák benned a potenciált meg hogy gondolkozol és előbb utóbb megkapod a lehetőséget. De ha valaki azt hiszi egy infós, pénzügyes, akármi diplomával sem kell hajtani az is nagyot téved és bár jobban elvan mint egy közalkalmazott, de csak pislogni fog hogy a másik akivel együtt kezdett mennyivel jobban keres...

Aki a kis kezecskéivel tapicskolja a pofókot 2015.05.19. 11:00:52

Én azt emelném ki, hogy ha fennáll az állam "pásztor" szerepe, akkor minimum elvárható, hogy az állam tisztában legyen azzal, hogy mi lesz az országban négy-öt év múlva, mert kábé annyi egy felsőoktatási képzés ideje. Egy rövid-közép távú stratégia. Nálunk mi van? Ötletelés. Nem jó a törvényi környezet az egyik spannunknak? Vagy ütközik valami EU szabályozással? Semmi gond, még a tákolmányt is megváltoztatjuk keddről szerdára! Szóval valóban jó lenne ez a felsőoktatási "pásztor" szerep, ÖSSZHANGBAN a gazdasági tervekkel, de sajnos nincs ilyen, mert nincs startégia sem. Hiányzik az egyeztetés az oktatási tárcával. Mi volt pld. a gépiparban? Először felépült az Audi-gyár Győrben, majd az átadó után kötöttek egy együttműködési megállapodást a Széchényi egyetemmel. Mi lett volna, ha négy-öt évvel korábban történik mindez? A gyár átadóra pont kiképeztek egy garnitúra mérnököt. Ááá, az túl logikus lett volna!

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 12:12:49

@tralalala:

Bezzeg a jól tájékozott igazi illiberálisok. Azok az ország kréme, a műveltség, okosság ...

Te nagyon agymosott hülye, nem ártana picit tisztában lenned a valósággal, kedvenc csúti kancigányod a te agyadat mosta azzal, hogy az államapparátus csökken ha hatalmat kap a hozzád hasonló idiótáktól, oszt amint megkapta a kasszakulcsot a többszörösére emelte a létszámukat.

Nem baj ha hülye vagy, de miért hirdeted?

élhetetlen 2015.05.19. 12:26:19

Elég furcsa dolgokat írsz. Csak szemezgetek. „nincsen értelme a 150 ezredik andragógust állami támogatással kiokítani”. Tényleg nincs, ha azt a pár százezer embert meg akarjuk tartani közmunkás szinten, aki úgymond nem ért semmihez. Miért is kéne nálunk a felnőttoktatással foglalkozni, és ehhez szakembereket kiképezni?
Szakmunkás vs diplomás. Két szempont. A szakmunkás megtanulja, hogyan kell csinálni. A diplomás azt is megtanulja, miért. Új technológiák jönnek, és egy diplomás sokkal lazábban követi, mint valaki, aki az „én nem így tanultam” hozzáállással. Persze, vannak kivételes szakmunkások, de azok akár diplomások is lehetnének. A másik, az átjárhatóság. Egy szakmunkás nem lesz mérnök, csak úgy. Egy mérnök, ha úgy hozza az élet, lehet szakmunkás, csak jobb szakmunkás lesz. Csak egy példa, a srác gépipari főiskolát végzett, de most vidéken, mint vízvezeték szerelővel találkoztam vele. Egy gégecső, felrakja, csöpög. Nem cicizik, hogy még jobban tömítse még háromszor, lekapta, megfordította, az a vége nem csöpög, gyárilag szar a gégecső. Nem tudom, érted-e.
Ezt a köztisztségviselőt nem tudom, csak közalkalmazottakat ismerek közelebbről. 25 éves munkaviszonnyal védőnő 120 nettó. És, ha a gyerekkel gond van, bizony telefonálnak, jönnek este kilenckor is. Nincs kikapcs. „Elég bemenni a legközelebbi multihoz és kérni egy alap pozíciót (eladó, takarítő...stb.). És itt a lényeg!”. A lényeglátásoddal még van egy kis baj. Családtag, három műszakos ápoló egy bolondokházában, vidéken, két faluval arrébb a lakásától. Biztosan találna kényelmesebb melót, de mi lesz az ellátandó emberekkel?
„Egyszerűen társadalmi szinten nem történik tudatos életpálya tervezés.”. De, b…meg, történik. Pedagógus életpályamodell. 300 oldalas portfolió, egy hatalmas vízfej, ami mindezt kiértékeli, több, de nem fizetett túlmunka, pótlékok megvonása.
De majd a szakmunkásképzés megold mindent.
Nem tetszik a performance.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 12:29:09

" Nem véletlen, hogy egy jogosítvány kiváltásához minimum három helyre kell elmenned az internet és a számítógépes globalizmus világában. Ugyanis ha a rendszereket összekötnék és engedélyt kapna a hivatalnok, hogy egyszerre mindent érvényesítsen, akkor élből 3-4-6 ember munkáját venné el. "

Én azért nem szívesen élnék a te világodban, ahol az orvosi alkalmasságot egy hivatalnok dönti el.
Mesélj, hogyan redukálnád le a 3 helyet egyre?
1. Orvos.
2. Labor, ha a doki elküld, orbánisztánban már nem nagyon küldenek laborba, inkább dögölj meg, mert kell a lóvé stadionokra meg a csókosoknak..
3. Okmányiroda.

Mit akarsz összevonni? Az okmányirodában vegyék le a véred, oszt majd Gizi eldönti, hogy jó vagy nem? Ha szemüveges vagy akkor majd Pista a kettes ablaknál belenéz oszt jónapot?

Nem igazán vagy tisztában a világ működésével, ki kéne lassan szakadnod a mamahotelből.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 12:34:06

@élhetetlen:

"Egy mérnök, ha úgy hozza az élet, lehet szakmunkás, csak jobb szakmunkás lesz."

Nem lesz. Az utóbbi 10-15 évben olyan mérnökök kerülnek ki az egyetemekről, akiket egy 70-80 körül végzett szaki kenterben ver.
A mai műszaki felsőoktatás összeszerelő droidokat képez mérnök címszaóval. Az a néhány amelyik valóban tud elmegy fejlesztőnek komolyabb helyekre, a maradék 99 % meg annyit tud, hogy az 1 % által tervezett kütyüt a műszaki leírás alapján a kész kábelkorbáccsal összedugdossa.

s 2015.05.19. 12:54:11

@tralalala: Neked viszont kurva jó. Nem kell gondolkoznod. Megnézed, hogy mit csinál vagy mond orbánod, - ez a két dolog nem egyezik feltétlenül - utána odaírod, hogy "Jó hír.", bár fingod sincs a dologról, esetleg még hozzáfűzöd azt is, hogy "Nyíííhahahaha." Annyival még kiegészíted, hogy libsibolsi balliba, meg gyurcsótány, osz't jónapot.

s 2015.05.19. 12:57:11

@Meridian74:

" totál felesleges tárgyak:
- matematika"

Nem fűznék hozzá semmit. Megsértenélek. Gondolom nem sikerült boldogulnod ezzel (sem).

s 2015.05.19. 13:03:12

@Babette anyó húsdarálója: Jól nyomod, húsdaráló. Toljad neki, ez egy fasz. Úgysem érti, amit írsz, de azért nyomjad neki.

élhetetlen 2015.05.19. 13:07:38

@Babette anyó húsdarálója: Természetesen. A főiskolán, egyetemen csak elhülyítik a diákokat. A harminc, negyven éve a szakmában levő szakik akkor jobbak a kezdőknél, ha a harminc, negyven év alatt odafigyeltek a szakmájukra, kollégákra, kollégák ötleteire. (láttam én már olyan öreg szakit, aki menekült a lakásból, mielőtt újra elalszik az általa már kétszer kitisztított gázkonvektor). És, a most fiatal is sokkal többet, és mást fog tudni 30, 40 év múlva. „maradék 99 % meg annyit tud, hogy az 1 % által tervezett kütyüt a műszaki leírás alapján a kész kábelkorbáccsal összedugdossa.”. De legalább tudja értelmezni a műszaki leírást. Jó, ez vicc volt. Már három éve nem dolgozom, de az utolsó tizenöt évben együtt dolgoztam jó pár akkor kezdő villamosmérnökkel, közgazdásszal. Nem igaz, hogy rosszabbak nálunk, Máig él a kapcsolat többükkel, ők nem vén hülyéztek le, én nem taknyosoztam le őket, ilyen egyszerű. Nagyszerű szakemberek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.05.19. 13:10:33

"Hirtelen az jutott eszembe, hogy az állapotos/gyerekes lányka ugyanannyi plusz pontot szerez a felsőoktatásba való jelentkezése során, mintha országos bajnok lenne egy olimpia sportágból (mert nem mindegy, hogy miben a legjobb...)."

Miért a sportsikernek mi köze a továbbtanuláshoz?
Ott miért adnak pluszpontot? Az ugyan akkora marhaság...

s 2015.05.19. 13:12:36

"A rendszerváltás előtt akinek volt diplomája, annak garantált volt a zsíros állás és a jó élet. De pont ezért (is) nem mindenki számára volt elérhető ez a lehetőség."

Ez azért odabasz. Nem, öreg. Fordítva volt, ha megengeded. Mivel csak egy adott - viszonylag magas - agyvelő mennyiség felett foglalkoztak a népekkel a felsőfokú oktatás keretében, ezért ez nyilván nem volt mindenki számára egy járható út. Akinek viszont igen, az bérletet váltott ezzel egy jobb és kényelmesebb életre. Így volt egészen pontosan, de nyugodtan kérdezzél, ha esetleg nem világos valami.

kun andras 2015.05.19. 13:15:34

Van egy olyan gyanúm hogy közalkalmazottról van szó, nem köztisztviselőről. Nem ugyanaz.

s 2015.05.19. 13:23:26

"Az Állam és az oktatási rendszer ott hibáztt, hogy gyakorlatilag szétverték a szakmunkás képzéseket és mindenkit a felsőoktatásba akartak irányítani."

Gondolod? Ez nem orbán hülyeségének a szó szerinti benyalintása? Mert az a faszkirály erre hivatkozva bassza szét a felsőoktatást, pedig az igazi ok az, hogy nem akar költeni rá. Egy ország simán elvan szakmunkások nélkül. Nincs önellátás. Tehát működne az, hogy a munkavállalók jelentős része biológus kutató, atomfizikus, elektronikai szakember és a világon adódó ilyen munkákat mind elvégzik, miközben itt lébecol néhány török kőműves és azeri baltaélező. Tehát egy faszság, amit azok állítanak, akik ilyen alapon csökkentenék a diplomások számát. Arról már nem is beszélve, hogy a magasan képzett szakembereknek a jövedelme is magasabb általában, ami a befolyó adók révén a költségvetésnek is hasznos.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 13:30:55

@Meridian74: Teljesen egyetértek. Ennek oka a tapasztalataim alapján, hogy ezt a tanrendet íróasztal mellől állítják össze olyanok, akiknek fingjuk sincs erről a szakmáról, egy percet nem dolgoztak benne. Afféle pedagógusi önfoglalkoztatás ez állami pénzen.

Egy csomó tanár elmehetne kapálni, ha valóban az igények szerint oktatnának. Ráadásul az OKJ tele van alkalmatlan tanárokkal. Nem készül fel, eleve nem is nagyon ért hozzá, sőt nem is való pedagógusi pályára, "de ide jó lesz, mégse haljon éhen".

Persze vannak főleg gyakorlati tárgyakban nagyon profik is. Sok tárgy a megadott óraszámban eleve értelmetlen.

Nem megfelelő emberekre van sajnos ez bízva, bár ha Orbánék elkezdenének reformálni, azonnal rájuk támadna a liberális brancs, hogy szétverik az oktatást.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 13:31:51

@élhetetlen:

Nem ott hülyítik el. Alapból azok.
Ajánlanám figyelmedbe a Holdon elejtett tollra műszaki egyetemisták által adott válaszokat.
Szövegértelmezésed elég csapnivaló, nem azt írtam, hogy az összes hülye, hiszen van úgy 1%, amelyiknek van agya.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 13:34:03

@Babette anyó húsdarálója: De lesz, kapásból hármat is ismerek, aki mérnök létére segédmunkás.

Még csak azt sem lehet mondani rájuk, hogy hülyék, talán inkább rosszkor voltak rossz helyen.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 13:34:14

@♔bаtyu♔:

Agymosott kretén, orbánék ennél jobban már nem tudják elcseszni az oktatást. Minden szintjét hazavágták.

Zsalugater 2015.05.19. 13:34:18

A diploma elsősorban nem anyagi befektetés, hanem egy bizonyos társadalmi réteghez tartozás minimuma. Lehet, hogy egy töritanár kevesebbet keres, mint egy CNC marós, de itt messze nem ez a lényeg, hanem az, hogy egy klasszikus egyetemen (és itt most hagyjuk a mindenféle büfészakokat) tovább folyik az a társadalmi nevelés, amely az óvodában kezdődött, mikor a dajka rád szólt, hogy mosd meg a kezed pisilés után, aztán elénekeltetek együtt egy Weöres Sándor verset. Egy jó egyetemen az ember nem (csak) szakmát tanul, hanem megtanítják az önálló gondolkodásra, a kritikus szemléletre, a gondolatok helyes kifejezésére, a kultúra tiszteletére és szeretetére (ami mostanában nagyon nem divat), és megmutatják neki a további fejlődés lehetőségeit. Egyetem nélkül a műveltség bizony félműveltség marad. A középiskolában csak tényekként előadott modelleket magoltatnak be veled, de egy egyetemen megtanulod, hogy a valóság ennél sokkal árnyaltabb. És ha minden jól megy, ennek még akár az is a vége lehet, hogy az életedben tudatos, átgondolt döntéseket tudsz majd hozni ahelyett, hogy beállnál valamelyik birkanyájba bégetni.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 13:35:10

@♔bаtyu♔:

Aha. Jó mérnök szakmunkát végez.
Ha annyira jó mérnök lenne, neki dolgoznának.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 13:37:02

@Babette anyó húsdarálója: Te b+, én így szóltam hozzád? Ha tudom hogy ilyen gyökér vagy mellőzlek Elmész a jó édes anyádba faszfej, moderáld magad b+, nem a családodban vagy.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 13:37:50

@Zsalugater:

Pont ez az, ami nem megy a mérnököknek. Alkalmatlanok arra, hogy saját vállalkozást alapítsanak, neadjisten saját ötletet felhasználva felépítsék a jövőjüket.
Értékesítőnek jók, tervezésre, új dolgok kitalálására, előállítására alkalmatlanok.

padisah 2015.05.19. 13:38:57

alapvetően jó írás, jó irányt fogalmaz meg, néhány ponttal vitatkoznék:

- az állam szerepvállalása az oktatás irányításában felesleges, és pontosan azt a bürokráciát erősíti, amit a következő fejezetben az ország elrontójaként írsz le (ami egyébként igaz). A felsőoktatási rendszer finanszírozását kell olyan módon átalakítani, hogy az intézmény az általa képzettek munkaerő-kölcsönzőként történő bérbeadásából jusson bevételhez. Egyből letisztulna, mire van kereslet és mire nem.

a szakmunkás vs diplomás kérdéshez annyit, hogy a szakmunkás 5-6 évvel korábban kezdi meg az önálló életét, a diplomás ez alatt az idő alatt adósságot halmoz fel. Ez a diplomás számára lelassítja az egzisztencia létrehozásának a feltételeit is. A felhalmozott adósságot, vagy fel nem halmozott vagyont később behozza a magasabb béren - már ha olyan diplomát szerzett. Általában véve a szakmunkás bér nem elég az előrelépéshez, abból nem nagyon lehet egzisztenciát építeni, csak vegetálni, így a rendszer lényegében kényszerít a diploma megszerzésére.

A 81 ezer forintos nettó közalkalmazotti bér két diplomával kevéssé hihető, mivel a diplomás minimálbér is magasabb ennél. Legalábbis gondolom.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 13:38:58

@♔bаtyu♔:

Pontosan úgy beszélek veled, ahogy a hozzád hasonló seggfej megérdemli. Ha ez neked nem tetszik, az a legkevésbé sem érdekel. Ez van, ha nem tetszik, hogy lesüllyedek a szintedre, tanulj.

s 2015.05.19. 13:43:39

@Zsalugater: "ha minden jól megy, ennek még akár az is a vége lehet, hogy az életedben tudatos, átgondolt döntéseket tudsz majd hozni ahelyett, hogy beállnál valamelyik birkanyájba bégetni"

Ez nem a politikusok mindennapi érdeke. Nekik a bégetők kellenek. Tehát ez mindenképpen egy olyan pont, ahol a hatalmon lévők érdeke szemben áll az ország lakóinak az érdekével. Sajnos ennek belátásához is több kell egy szakmunkás vizsgánál. A mészáros lőrinc gázszerelő szakmunkásnak ezt például kurvára nem is fogjuk tudni elmagyarázni.

s 2015.05.19. 13:46:00

Valaki leitta magát. Ezúttal nem én vagyok az.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 13:47:13

@Babette anyó húsdarálója: Hát b+, ha neked az a jó, ha elzavarnak az anyádba, semmi gond. De hogy a magadfajta seggfej miért ezt szereti egyszerűen nem értem.

Ezt írtam:
"De lesz, kapásból hármat is ismerek, aki mérnök létére segédmunkás.

Még csak azt sem lehet mondani rájuk, hogy hülyék, talán inkább rosszkor voltak rossz helyen. "

Te erre ezt:
"Agymosott kretén, orbánék ennél jobban már nem tudják elcseszni az oktatást. Minden szintjét hazavágták. "

Aztán, hogy lesüllyedtem a szintedre és elküldtelek az anyádba, elég elégedettnek tűnsz. Nyilván ez a szinted, ahová a fentiek szerint én süllyedtem le, te eleve ott vagy pöcsfej.

padisah 2015.05.19. 13:48:08

@Zsalugater: hu, ez asszem mellément
sajnos a weores sándor vers elénekeltetésével kezdődik a birkanyájba nevelés, amit pont az állam űz. Önálló gondolkodásra "nevelés" helyett magoltatás, és a szabálykövetés fejekbe verése zajlik, régi jó porosz módra. Az utcáról betévedő diplomátlan emberek a saját józan paraszti eszükkel általában önállóbban gondolkodnak. Már persze ha veszik rá a fáradtságot.
Amúgy a diploma társadalmi választószerepével írtakkal egyetértek, mint a tény leírásával. Ugyanakkor ezt a magyar társadalom egyik betegségének tartom.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.05.19. 13:51:31

Az igaz, hogy vannak alibi szakok, és az is, hogy köztisztviselőként nem keres sokat az ember, de még ezek a diplomák is jobbak a semminél. Egyébként meg átlagban diplomásként sokkal könnyebb munkát találni, mint anélkül.

A cím ostoba, hatásvadász baromság.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 14:01:25

@♔bаtyu♔:

Kreténke, lelki problémáidat pszichológusoddal beszéld meg, engem nem érdekelnek.

tralalala 2015.05.19. 14:01:49

@Babette anyó húsdarálója: de te értetted, amit írtam, vagy megláttad, hogy ballib, és elborult az agyad? :D Bár a további hsz-eidből látom, te nem vitázni vagy itt, csak mindenkit elküldeni a kurva anyjába. Hát az király, így biztos sok embert győzöl meg az igazadról :D
@s: Te is, ahelyett, hogy az általam vázolt problémával vagy legalább a poszttal foglalkoznál, azzal szórakozol, hogy engem fikázol. Ezzel mit akarsz elérni? Gondolod majd a homlokomra csapok, és azt mondom, mennyire igaza van s-nek?

Baszki, nincs már mit ellopni... 2015.05.19. 14:05:17

Egyébként valaki árulja mán el nekem tudatlan gyurcsanyistának, hogy amikor a "felsöoktatás szétveréséröl" brékeltek, a keményszart mégis hogyan lehet szértverni?

Na, most leszek rohadt orbanista geci.

tralalala 2015.05.19. 14:07:55

@Szarvas Norbert: Értem, viszont azt nem értem, hogy miért hagyod benn a nyilván kizárólag személyeskedő, sértegető hozzászólásokat. Úgy értem én nem bánom, ha vitatják az álláspontomat, de "a zorbánkancigány kimosta a kibaszott agyad" az nem vita, az zaj.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 14:13:56

@tralalala:

Ha ennyire penge vagy az odafigyelésben, akkor miért nekem írod a k.anyázós szösszenetet, láthatóan az a te fajtád megoldása, ha problémáid vannak ezzel kapcsolatban akkor batyu fajtársaddal beszéld meg. Ja, bocs, ahhoz le kéne venned a narancsos szemellenzőt, és megrémülsz a valóságtól ha nem a hazug világodat látod.

.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 14:16:40

@tralalala:

Inkább az igazság. A fájdalom ellen sokat használ a narancsos szemellenző levétele és a való világban élés az orbánista álomvilág helyett. Próbáld ki. Elsőre biztos félelmetes lesz, hiszen a közel háromszorosára duzzasztott államtitkári kar láttán rájössz, hogy átvertek, de a gyógyuláshoz ez szükséges.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 14:19:25

@Babette anyó húsdarálója: Nem megbeszéltem veled, pusztán leírtam a véleményemet. Elmagyaráztam neked mi újság, mert láthatóan eltévedtél. nyilván elolvastad és remélhetően fogtad faszfej.

élhetetlen 2015.05.19. 14:20:05

@Babette anyó húsdarálója: Babette anyó húsdarálója :„Szövegértelmezésed elég csapnivaló, nem azt írtam, hogy az összes hülye, hiszen van úgy 1%, amelyiknek van agya.”. Most jól megadtad nekem. Ne is foglalkozz azzal, amit egyébként írtam, mert még szövegértelmezési problémáid lehetnek!

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 14:21:05

@tralalala: Igen, a ballibsi már égő nekik, nem csípik.

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 14:22:15

@élhetetlen: Ez a ballibsi valami kibaszottul ostoba és azt szereti ha osztod a fejét:))

tralalala 2015.05.19. 14:30:02

@Babette anyó húsdarálója: milyen igazság? Még ha az ocsmány stílusodat le is választom a mondandódról, akkor is csak azt igazolod, amit mondok.

Mit mondtam? Hogy a balliberális azért szuper álláspont, mert ha növekszik a köztisztviselők száma, akkor liberális módra meg tudja mondani, hogy ez nem jó, ha meg csökken, akkor balszoci módra meg tudja mondani, hogy ez nem jó.

Mit csinálsz te? Jó liberálisként azt kifogásolod, hogy nő(tt) a köztisztviselők száma. Ha csökkent volna, most egy másik, hasonló trágár nick osztaná itt az észt nyilván, hogy a zorbánkormány kétszázezer munkanélkülit csinált.

Igazából ezt nem is neked mondom, mert gondolom erre is majd válaszolsz valami "narancsdroid geci bazmeg, a kurva anyád" stílusút, de hátha mások, akik olvassák ezt, azok érdeklődnek a téma iránt.

s 2015.05.19. 14:30:47

@tralalala: "Most nem kifejezetten erről a blogról van szó"
"Te is, ahelyett, hogy az általam vázolt problémával vagy legalább a poszttal foglalkoznál"

Tehát? Te alapból nem azzal foglalkozol, amit felvetett a szerző. Majd kisvártatva számon kéred rajtam, hogy én sem. Hülye -e vagy -e teljesen -e?

élhetetlen 2015.05.19. 14:31:22

@WildBear: WildBear: Ja, ja, a bölcsészt, vagy a történészt küldjük el CNC marósnak, Michelangelóval pedig faragtassunk széklábakat.

s 2015.05.19. 14:32:29

@Baszki, nincs már mit ellopni...: "a keményszart mégis hogyan lehet szértverni?"

Úgy, hogy hígat fosol rája. De ez csak az egyik módszer, vannak még mások is.

s 2015.05.19. 14:34:52

@tralalala: "a zorbánkancigány kimosta a kibaszott agyad"

Nem zaj. Tény. Bocsesz.

tralalala 2015.05.19. 14:35:23

@s: "Tehát? Te alapból nem azzal foglalkozol, amit felvetett a szerző."

... jó hagyjuk, ha nem érted, hogy mi köze az én felvetésemnek a szerző posztjához, akkor nagyon buta vagy, ne haragudj, de tényleg. Majd máskor még beszélünk, most egy kicsit hanyagolnám, ha nem gond :/

s 2015.05.19. 14:39:22

@tralalala: "a balliberális azért szuper álláspont"

Ha ennyire szuper, akkor te miért nem az vagy? Tán nem szereted az ennyire szuper dolgokat?

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 14:40:21

@tralalala: Nem minden ballibsivel "kell" vitatkozni, van akit el kell zavarni a kurva anyájába és kész. Ez nem pszichiátria, itt nem kell udvariaskodni, elmagyarázni, megnyugtatni. Egy primitív amúgy sem nagyon vágná mit is akarsz, de nem is fontos. Neki sem, neked sem.

Lám ez a csákó is, abban a pillanatban, hogy saját stílusában "vitatkoztak" vele, valahol megnyugodott. Komolyan vették, hiszen elküldték az anyjába, ez volt neki a vita. Majd meséli milyen jót vitatkozott.

s 2015.05.19. 14:43:49

@tralalala: Nem gond. Értem, hogy neked mindenről egy habos ballibsizés jut az eszedbe, de hasonlítasz a viccbeli alakhoz, akinek mindenről a baszás jutott az eszébe. A hölgy, akivel diskurált felvetette, hogy beszéljenek inkább valami másról, mondjuk a hangszerekről. Erre ő: "És kegyed csinálta már például zongorán?"

élhetetlen 2015.05.19. 14:49:12

@padisah: Padisah: „hu, ez asszem mellément ,sajnos a weores sándor vers elénekeltetésével kezdődik a birkanyájba nevelés, „Nem kell az irodalom ismeret, nem kell a művészet, zene ismerete, mert attól birka leszel, ha soha nem hallottál ilyenekről, akkor te vagy a szabad szellem. Komolyan gondolod? Alap nélkül hogy áll meg egy felépítmény?

tralalala 2015.05.19. 14:57:20

@♔bаtyu♔: Á, nem miattuk csinálom. Aki ilyen stílusban jön ide, azt nem lehet meggyőzni semmiről. De sokan vannak, akik csak olvasnak, ők megérdemelnek ennyit :)

Zsalugater 2015.05.19. 15:04:45

@Babette anyó húsdarálója: Ez elég baj. Ha egy egyetem nem tudja betölteni ezt a funkcióját, és profi szakmunkásképzővé silányul, akkor megette a fene az egészet

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 15:06:57

@tralalala: Igen, sok ballibsit kifejezetten az zavar, hogy leírod a véleményedet. Némelyik totálisan begörcsöl.
nem csípi a ballibsi a más véleményt, soha nem is csípte, komancs korában sem.
Itt van pld. a halálbüntetés, 2 napjába telt a ballib médiának, hogy felfogja, az emberek hülyén néznek rájuk a hisztijük miatt, hiszen Orbán csak beszélt róla, nem vezetett be semmit. 2 nap után jelentek meg olyan ballibsi vélemények, hogy "vitatkozni szabad":)))))

Mondjuk én soha nem gondoltam azt, hogy egy ballibsi demokrata lenne, nyilván nem is lep meg, de sokszor meglep, hogy Orbán milyen hihetetlenül egyszerűen készteti ezeket saját maguk szívatására.

Itt a bevándorlás téma: Orbán megszólalt, a ballibsi média persze nem bírt magával, szanaszét szedte, az indexen a bevándorlás kampány elég olcsó eszközökkel ma is tart. Ballibsi politikusok ostorozzák Orbánt és állnak ki a bevándorlás mellett.

Eredmény: Orbán jót röhög a ballibsiken, akik megint szépen elássák magukat.

Zsalugater 2015.05.19. 15:09:28

@padisah: Vannak waldorf óvodák is (hogy mennyire jók, arról lehet vitatkozni), de pont az a lényeg, hogy az egyetemen már nem lehet űzni azt a fajta poroszos oktatást, amit itt ma is erőltetnek.
Az nem teljesen világos a kommentedből, hogy mit tartasz "a magyar társadalom betegségének." Azt, hogy a diplomának vízválasztó szerepe van?

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 15:13:09

@Zsalugater: Nem állnék ki különösen egyik oktatási rendszer mellett, mert szerintem a kevert a jó, de itt volt egy hsz. a határátkelő blogon, amelyben valaki leírta, hogy saját oktatást kellett szervezniük a gyerekeiknek Svédországban, hogy ha visszajönnek, a gyerekek le legyenek év vesztesek.

szobatars 2015.05.19. 15:13:11

2001-ben több cikket írtam erről, de mindenki nagy ívben tett rá. Most meg megy a csodálkozás, hogy nincs orvos, ápoló, szakmunkás...

Jó estét, Magyarország....

♔bаtyu♔ 2015.05.19. 15:28:57

@szobatars: Aztán mit tudtak volna csinálni? Itt is csak az ostobább ballibsik hiszik, hogy mindenki a diktatúra miatt megy.

2015.05.19. 15:32:13

Egész nap lehetne sorolni a problémákat...sokszor tényleg úgy érzem,ennek az országnak annyi. 2x ennyit keresel,de nem tudsz róla,mert elviszi az állam.A munkáltatók alkalmazásokat keresnek és nem alkalmazottakat,nekem ez sokára esett le, és nagyon megszenvedtem,másnak egyértelmű és ehhez alkalmazkodik.Egyszer pampogtam a munkahelyemen,hogyan lehetne valamit jobban csinálni,lebsztak,szó szerint "ne szemtelenkedj"igaz,nagyon fiatal voltam(18),ez a mentalitás most is,szinte mindenki rosszul érzi magát a munkahelyén és otthon is kikészül miatta.Változásra remény sincs,szinte semmiben.Sajnos:( Tanulni fontos,akkor is ha kitörölheted a diplomáddal, ha egy szakra 100 embert vesznek fel abból 4-5 lehet kutató, ha csak 30-at abból lehet,hogy 1sem lesz az.Tényleg gazdaságtalan az első variáció de a második az igazi csőd.

s 2015.05.19. 15:42:11

@♔bаtyu♔: De te okos ballibsi vagy, te nem ezt gondolod.

Egyébként ettél valami ballibsi vitamint? Vagy étrend kiegészítőként veszed magadhoz a ballibát? Megzabáltál valamit, amit nem kellett volna és most sem kiszarni, sem kiokádni nem tudod? Mi a retek fasz nálatok ez a kibaszott ballibázás? Próbálj már meg érvelni, mondani valamit, ami esetleg a problémához kapcsolódik.

Rwindx 2015.05.19. 15:50:52

Az utóbbi időben nem volt olyan poszt a blogon amivel maradéktalanul egyetértettem volna (és akkor finoman fogalmaztam), de most ezzel tökéletesen egyetértek.

flamer 2015.05.19. 16:21:32

@Babette anyó húsdarálója: "Mit akarsz összevonni?"

Mondjuk elég lenne csak orvoshoz menni, és ő nem azt lenne, hogy beviszi a gépbe az eredményt, kinyomtatja, lepecsételi, a kezedbe adja, elmész vele az okmányirodába, sorbaállsz, beadod az ügyintézőnek, aki beviszi az adatot a papírról a gépbe, hanem amikor az orvos beviszi a géphez, hogy alkalmas vagy, azt egyből megkapná az okmányiroda számítógépe.
Ezt tényleg olyan nehéz elképzelni?

flamer 2015.05.19. 16:26:10

A bejegyzés egyébként meg hülyeség, mivel egyáltalán semmivel sem támasztja alá a címadó állítást. Persze, lehet diplomával is szarul keresni, de azért diploma nélkül még inkább. Meg tele van hasból vett marhaságokkal:

"Az Állam és az oktatási rendszer ott hibáztt, hogy gyakorlatilag szétverték a szakmunkás képzéseket és mindenkit a felsőoktatásba akartak irányítani."

Lófaszt.
Egyáltlalán nincs mindenki a felsőoktatásban és egyáltalán nem akarnak mindenkit odairányítani, ráadásul a munkaerőpiacon nem is velük van a gond, hanem azokkal, akiknek van nyolc általánosuk. Nem az lenne a cél, hogy most akkor verjük szét a felsőoktatást azzal, hogy nem kell ennyi diplomás (mert kell, sőt, a képzés színvonalát emelni kellene - létszámcsökkentés nélkül), hanem azon kellene igyezekni, hogy minél kevesebben ragadjanak le a nyolcáltalánosnál és jussanak el legalább egy szakmunkásképzőbe.

kvp 2015.05.19. 16:30:28

Ketfele szempontot lehet figyelembe venni az iskola kivalasztasanal. Egyreszt van az emberek sajat erdeke, amivel maximalizalhatjak a sajat majdani jovedelmuket, masreszt van az allam erdeke, mert van par alacsonyabban fizetett hianyszakma ahova mindenkeppen szukseg van emberekre (orvosok, tanarok). Idealis esetben meg kellene hatarozni egy minimalis szinvonalat, ami felett erdemes tanitani egy embert az adott szinten. Tehat a meglevo alaptudast es a kepessegeket neznek mindenhol, ez alapjan sorolnak be a diakot a felsooktatas es a szakoktatas iranyaba. Ez ellentetes az emberek erdekeivel, mivel a statisztikak szerint egy felsoktatasi diplomaval meg akkor is tobbet keres valaki, ha nem a szakmajaban dolgozik es nem felo szintu vegezettseget igenylo munkaja van. Viszont az allam erdeke az lenne, hogy az oktatasra koltott penzt a leheto legjobban hasznalja fel. A tanulhato szakiranyok tamogatasa is hasonlo, mert pl. egy mernok kepzes sokkal nehezebben teljesitheto mint a bufe-ruhatar. Viszont sok az utobbin tanulo embernek lesz tenylegesen vagy legalabbis var jobb eletet attol, hogy a diploma utan egesz mas teruleten, felsofoku vegzettseget nem igenylo munkakorben helyezkedik el. Innentol ellenerdekelt a lakossag es az allam, amit nagyon nehez, ha nem lehetetlen feloldani. Az egyetlen jo megoldas az lenne, ha a szakmunkasokat jobban fizetnek mint a nem szakmajukban dolgozo diplomasokat. Ez utobbi remelhetoleg helyretenne a palyavalasztasi rendszert. Az alternativa, amivel most a kormany probalkozik, az az, hogy csak a hianyszakmakba jelentkezo intelligensebbeket tanitjak ingyen a felsooktatasban, mindenki mas oldja meg amibol tudja vagy menjen szakmunkasnak. Ez egyebkent a liberalis, szabad piaci elvu, a piaci bereket nem befolyasolo megoldas, de valamiert megsem tetszik a liberalisoknak. (valoszinuleg mivel nem ok vezetik be) Mivel a szabadpiaci bereket nem tudja az allam befolyasolni, az allami berekre meg nincs eleg penze, ezert az elso megoldas sajnos nem jarhato.

P1sty 2015.05.19. 16:43:09

A posztoló nagyon jól pufogtatja a közhelyeket, de azért utánanézhetett volna a jelenségnek, mielőtt ír róla.

Először:
Nem köztisztviselők, hanem közalkalmazottak mutatják meg a világnak, mennyit is keresnek. Nagy a különbség a kettő között: a közalkalmazott, mint a mozgalom is mutatja, bármilyen munkakörben, bármilyen végzettséggel gyakorlatilag vagy minimálbért, vagy szakmunkás minimálbért keres (ez 10 ezerrel több a minimálbérnél). Ez az összeg NEM függ a munkakörtől, beosztástól, tapasztalattól, végzettségektől, nyelvtudástól, stb. Magyarul az állam gyakorlatilag jóval, jóval áron alul veszi meg a munkájukat. Közalkalmazott a takarító, az ápoló, a titkár, a karbantartó, a rendszergazda, az ügyintéző, azaz a tanáron és az orvoson kívül mindenki.
A köztisztviselő más tészta, azok a hétköznapi nyelvben "hivatalnoknak" nevezzük, és keresnek is rendesen.

Másodszor:
Nem azért írta oda, hogy gyerekkel nettó 80, mert szerinte a gyerekre kéne pénznek járnia. Hanem azért, hogy lásd a családi adókedvezménnyel EGYÜTT nettó 80. Azaz a bértáblás bére nettó 80 alatt van.

Még egyszer: a közalkalmazott az, aki végzi a munkát. A köztisztviselő pedig, aki kötözködik veled a hivatalokban. És az állami alkalmazottak nagy része közalkalmazott, mégis a köztisztviselőkre megy el a lóvé nagyobb része.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 16:53:28

@flamer:

Voltál már orvosnál? Ismered a munkájukat?
A doki ne az okmányirodával foglalkozzon, hanem azzal ami az ő dolga. Így is épp elég marhaságot tolnak a nyakukba, felesleges egy újabbal tetézni csak azért, mert lusta vagy.
Az utsó jogsihosszabbításom megvolt összességében talán 2 óra utánjárással. Akinek ez sok, annak nyitottak az erdők, lehet kiköltözni.

P1sty 2015.05.19. 16:54:41

@Meridian74:
Valóban, abban a képzésben rengeteg a felesleges dolog.
Mondjuk a matek és az elektronika pont nem az. Elektronika nélkül az architektúrákat megérteni nem lehet, ha az architektúrákat nem érted, nem érted az oprendszereket, ha az oprendszereket nem érted, akkor ne legyél rendszergazda.

Biztonságtechinika és tűzfalak: ezt több tantárgy is felöleli, többek között a Számítógép hálózatok, a Lokális hálózat tervezése és üzemeltetése, Számítógéprendszerek üzemeltetése.... Elmélet és gyakorlat is van elég sok.
Az összes többi felsorolt is legalább 2 elmélettel és gyakorlattal rendelkező kurzusban benne van.

Más kérdés, hogy a felsőfokú szakképzést sok helyen nem veszik komolyan, és el lehet végezni 0 tudással is.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 16:57:21

@tralalala:
@♔bаtyu♔:

Agymosottak. Baromira nem érdekelne az idiotizmusotok, ha lenne egy megye ahová bezárnának téged, a batyu hívónevű agyalágyultat és a többi hülyét, akik azért tapsolnak, hogy a csúti kancigány elrabolja mindenüket.
De amíg az én bőrömre is megy az ortodox tömény agymosásotok, addig kuss a nevetek.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 17:00:19

@♔bаtyu♔:

Ez bájos. Ezek szerint diktatúra van.
Mintha ezt tagadnátok, oszt most meg elszólod magad? Hát, ennyire vagy képes az egybites agyaddal.

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 17:01:05

@♔bаtyu♔:

Ez bájos. Ezek szerint diktatúra van.
Mintha ezt tagadnátok, oszt most meg elszólod magad? Hát, ennyire vagy képes az egybites agyaddal.

kvadrillio 2015.05.19. 17:04:42

Orbán: sosem voltunk multikulturális társadalom
EUrologus
2015.05.19. 16:45
Orbán Viktor a nyugat-európai országok gyarmati örökségéről és birodalmi gondolkodásmódról beszélt a Magyarországról szóló EP-vita előtt Strasbourgban.

A miniszterelnök Nyugat- és Kelet-Európa közötti kulturális-történelmi különbségekkel magyarázta a bevándorlás körül mostanában kialakult európai vitát. Azokra az országokra hagyná a bevándorlók befogadását, és az ezzel járó társadalmi feszültségek kezelését, akiknek már van ezirányú történelmi tapasztalatuk. Úgy gondolja, ezeknek az államoknak nem probléma az Európán kívüli származásúak befogadása. Magyarországot pedig homogénnek szeretné megtartani.

"Tudomásul kell venni, hogy kétfajta országcsoport létezik az Európai Unióban" - mondta a miniszterelnök kedden délután Strasbourgban. - "Vannak a volt gyarmattartó országok, és azok, akik sosem voltak gyarmattartók, és ezért kulturálisan is másképpen viszonyulnak a bevándorlás kérdéséhez. Meg kell értenünk azokat az országokat, akiknek ez nem probléma. Hiszen, mint volt gyarmattartók, mindig is ismerték azt a birodalmi gondolkodásmódot, hogy a gyarmatosított országokból nagyobb néptömegek érkeztek hozzájuk. Erre fel vannak készülve, ezzel együtt élnek, ennek megvan a kultúrája náluk. Magyarország sosem volt ilyen ország, nem is lesz ilyen ország."

....JAHHHH...HÜLYE DUMA !....MI CSAK 500 EZER ZSIDÓ BEFOGADÁSÁRA SZERZŐDTÜNK MI ????? :o)))

Babette anyó húsdarálója 2015.05.19. 17:05:03

@P1sty:

Azért azt amit leírtál össze kéne vetni egy nem oly régi videóval, ahol a szegény kvestorkárosult ápolónő azon panaszkodott, hogy a mocskos komcsi Gyurcsánybérenc bankártolvajok az 5 év alatt összespórolt 5 milláját nyúlták le.

A havi összeg kiszámolását és összehasonlítását a feltartott papírokkal rád bízom.
Aztán gondolkodj, hol van a hiba.

kvadrillio 2015.05.19. 17:08:06

EGYBKÉNT...NEM IS KELL DIPLOMA ! ÉPPEN MOST INTÉZI EL ORBÁN KULTUSZMIN ISZTERE BALOG...., HOGY AKIK KÖZÉRT TULAJDONOSOK OKJ-S TANFOLYAM NÉLKÜL ÁRULHASSANAK !!!!!(SOK A ZSIDÓ KÖZTÜK...UGYE....) DE NEKIK MINDENT !...MÁS MAGYAR MUNKAVÁLLALÓVAL VISZONT 1 HR-ES SZÓBA SEM ÁLL PAPÍR NÉLKÜL...UGYEBÁR..... EZ A TESTRESZABÁS ISKOLÁJA MAGYARORSZÁGON MA !!!

nemecsekerno_007 2015.05.19. 17:15:40

ez se most kezdődött. A felsőoktatás is olyan mint a BKV v. a MÁV. Velünk élő Kádár-rendszer. Nyílván nagy tisztelet a kevés kivételnek.
Bizonyos szakok csak azért vannak, hogy legyen munkája a tanszéken dolgozóknak. Olyan mint a munkaügyi központ.

padisah 2015.05.19. 17:27:00

@élhetetlen:
1) a felsorolt tantárgyak és azok egyetemi szintű variánsai elég erős átfedést képeznek a büfészakokkal, szerintem nem véletlenül
2) nem látom át, a weores sándor versek elénekléséből hol következne a szabad gondolkodás, az viszont következik, hogy az illetőt egy bizonyos politikai oldal felkapta, és végső soron a saját ideológiai üzenetének a közvetítésére használta. Ez utóbbi alapvetően majd minden kultúrális terméknek a sajátja, hogy politikai üzenethordozóvá válik, azon keresztül meg a manipuláció és a propaganda eszközévé. Amit iskolában vagy ovodában oktatnak kötelező jelleggel, arra ez különösen igaz.

padisah 2015.05.19. 17:33:05

@Zsalugater: igen, a diploma vízválasztó. A kommunista időszak előtt a társadalom rangkórságban szenvedett, mindenki valamilyen nemesi címet akart, hogy azzal előnyökhöz jusson. Adókedvezmény, több politikai beleszólás, a hétköznapok szintjén a felsőbbrendűség érzete. Ennek a mintájára ma van a diploma, a 2 diploma, a 2 diploma + phd, lehet fokozni. Egy sikeres társadalomban nem építenek ilyen vízválasztókat, hanem az átmenet folytonos, és viszonylag könnyen lehet kitartással, tehetséggel feljebb kerülni. A vízválasztók arra kellenek hogy született vagy szerzett előjogok birtokában minimális teljesítmény mellett lehessen evickélni a csúcson, mert a feltörekvőket falak választják el tőlük.

élhetetlen 2015.05.19. 18:08:41

@kvp: KVP:„Az egyetlen jo megoldas az lenne, ha a szakmunkasokat jobban fizetnek mint a nem szakmajukban dolgozo diplomasokat”. Megváltottad a világot. (Jó hosszan írtál, csak egy mondatra válaszolnék. Erre). A SZÁMALK annak idején szakmunkásképzőnek számított, mondjuk az ELTE mellett. Az a matektanár, aki elment programozónak, mert nem tudott megélni, hiába teljesít jobban, mert képzettebb, kapjon kevesebbet, mint a szakmunkás? Ja, majd meggondolja a hülyéje, hogy legközelebb nem tanul, és a gyerekének is azt mondja, hogy ne tanuljon. Éljen a jövő!
Erről már nem is beszélve: „Idealis esetben meg kellene hatarozni egy minimalis szinvonalat, ami felett erdemes tanitani egy embert az adott szinten. „ Nem hallottál még a felvételi szintről? Most jöttél le a falvédőről?

csoio csagasz 2015.05.19. 18:13:44

Igen, ezzel sikerült elérni azt, hogy a szakmunkásnak nincs becsülete, mert mindig van olyan diplomás, aki a szakmunkás béréért végzi a munkát.

s 2015.05.19. 18:17:33

@padisah: "Ez utóbbi alapvetően majd minden kultúrális terméknek a sajátja, hogy politikai üzenethordozóvá válik, azon keresztül meg a manipuláció és a propaganda eszközévé. Amit iskolában vagy ovodában oktatnak kötelező jelleggel, arra ez különösen igaz."

Úgy van. Ott van például mindjárt a Pitagorasz-tétel. Mocskos propaganda az egész, úgy ahogyan van.

élhetetlen 2015.05.19. 18:17:39

@padisah: Igen, komoly, amit mondasz. Ha egy óvodás megtanulja a Bóbita, Bóbita táncol-t, Vagy az őszi éjjel izzik a galagonya verseket, komoly kommunista befolyást kap. Vagy megtanulja szeretni a verseket? Ha ezt sem tanulja meg ebben a korban, akkor mit?

s 2015.05.19. 18:19:29

@padisah: "A vízválasztók arra kellenek hogy született vagy szerzett előjogok"

Senki nem születik diplomásnak, sőt amennyi keveset tudok a témáról, ez nem is öröklődik genetikusan.

csoio csagasz 2015.05.19. 18:23:28

@s:

Nyugi, vetya majd bevezeti az örökletes munkahelyeket. Kezdve magával, a miniszterelnöki poszt csak családon belül vihető tovább. A hívek a nagy mámoros üreszsebű áhítatban meg is szavazzák.

kvadrillio 2015.05.19. 18:24:44

TECCETT ORBÁN EP DUMÁJA ! :)

fay rodisz 2015.05.19. 18:34:49

@kvadrillio:

"orbán emlékeztetett rá, hogy a magyarok népszavazással döntöttek az EU-tagság mellett."

A szektás híveket viszont arra emlékeztetném, hogy 2010 óta ő és a hűséges talpnyalói kabarévá silányították a népszavazás intézményét.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.19. 18:47:12

@kvadrillio:

Jól megfingatták a kis felcsúti suttyót a kimüvelt európaiak!

Nincs mese, itt tart magyarország: a kommunizmusban.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.19. 18:52:10

Sok hülye tényleg gondolkdás nélkül zabálja mindent, amit ez a síkhülye orbán diktátor beböffent a közéletbe.

A diploma és szakmunka között annyi átjárási hajlandóság sincs mint Szüz Mária és Geronazzo Mária között.

Csak ezek a fideszbirkái gondolják úgy, hogy tényleg azt kell csinálni, hogy ha nem vettek orvosnak akkor majd elmegyek bútorasztalosnak.

Meridian74 2015.05.19. 18:52:33

@bellarand: a scriptelés még nem annyira programozás, inkább csak automatizálás. Az nem árt ha tudsz rendszergazdaként, tőlem már kértek volna ilyet állásinterjún.
A másik a SQL szerver, az nagyon hiányzik a képzésből. SQL nyelv az van, de maga az szerver üzemeltetése egy szó nincs róla.

Meridian74 2015.05.19. 19:04:06

@s: nekem a matek nem volt probléma, mivel egyetemről volt egy szigorlatom is, szóval mellélőttél, de nem baj. Értem én, miért gondolod, hogy kell az a matek, de én meg tudom, hogy nem kell. Rendszergazdának? Amennyit számolni kell, azt középsuliban bőven megtanították, elég egy matek érettségi.
Ugyanígy az elektrotechnika. Tök felesleges. Nem áramköröket fogsz forrasztgatni, a rendszergazda az maradjon rendszergazda, és ne legyen "kontár" műszerész. A legszebb az volt, hogy mindezt a elektrotechnika tanár (aki a BME-n is tanítja a villamosmérnököket) mondta, hogy ő sem tudja mi értelme ezt nekünk tanulni - szerinte sincs értelmezet tanulni nekünk -, ugyanakkor a nappalis csoportban feltette azt a kérdést (met mi az estin voltunk), hogy mi az a "szinti rendező", senki nem tudta rá a választ, még közelébe sem tudtak találgatni. És ez baj.
A Csico féle netakadémián már az alapszinten is tanítják, pontosabban szólva elmagyarázzák mi az, és mi a célja, miért jó, mire való.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.19. 19:05:03

@WildBear: "Egy jó szakma (pl. CNC marós) többet ér, mint egy rossz diploma (könyvtár-kamu szakos fizetős főiskola)."

Aha. CNC marós. Két müszakban, havi 200 ezer bruttóért.

Már látom is ahogy a könyvtárosok nyomulnak marósnak.

Meridian74 2015.05.19. 19:23:38

@♔bаtyu♔: A SZÁMALK-nál nem volt gond a tanárokkal sztem. A szakmai tárgyakat mind olyan tanár oktatta, akik főállásban is gyakorolta a szakmáját, csak mellékesként tanított is. A linux-os tanár egy önkormányzatnál volt rendszergazda, a windows szerver tanár pedig rendszer üzemeltető, és cégtulajdonos is, a www.csinfo.hu kezdőoldalán az ügyvezető személyesen... egyként bank, egykét TV meg egyebek a referenciái, szóval nem volt rossz.

Meridian74 2015.05.19. 19:54:13

@Crescence: ".Egyszer pampogtam a munkahelyemen,hogyan lehetne valamit jobban csinálni,lebsztak,szó szerint"

úúú, basszus ez is de ismerős... egyszer megírtam a belső levlistára, hogy a számlákra ráírhatnánk azt is, hogy előző időszakról van-e elmaradt befizetése (tartozása), és akkor kevesebb ügyfélnek kellene amiatt felfüggeszteni a szolgáltatást, mert nem fizetett. Ugyanis sokan fizettek volna, ha tudtak volna erről (annak ellenére, hogy az ÁSZF szerint az ő felelősségük is számon tartani azt, hogy havonta egy számlát kell kapniuk, és ha ez elmarad akkor nekik is jelezniük kellene - na de teljes mértékben mégsem hibáztathatóak ők sem, mert 1000 + egy dolga van mindenkinek, egy számla valahogy kifelejtődött, az nem biztos hogy fel fog tűnni mindenkinek, de 3 hónap múlva szembesülni azzal, hogy le van tiltva, mert nem tudták értesíteni sem, mert nem olvassa azt a e-mailcímet stb. stb, az elég idegesítő, és nem teljesen ügyfélbarát)

Éjszakás voltam, így másnap reggel olvasták ezt csak, amikor én éppen hazafele tartottam. Megálltam Budaörsön a MediaMarkt parkolójában, de az meg 10-kor nyitott, így várakoznom kellett egy órát. Próbáltam egy kicsit aludni az autómban, de nem tudtam, mert ezalatt az egy órában 4 hívást is kaptam szinte zsinórban. Először a csopfőnök vont kérdőre miért a levlistára írtam ezt, miért nem neki? (azé' bazd mert te szartál volna továbbítani), majd ügyfélszolgálati igazgató helyettese (aki egy oltári nagy balfasz volt műszaki téren - bár egyébként kereskedőnek jó volt korábban) kezdett kisregényt felolvasni mindenféléről, pl miért nem neki írtam, és miért nem kell a levlistára írni (mert azt mindenki olvassa, igen többek közt az illetékesek is, akiknek ez feladatuk, na meg az ő főnökeik, akik persze rögtön rákérdeztek a fejlesztő csoportnál, hogy ez triviális, de hogy hogy ez még nincs megvalósítva?), aztán az üszi igazgató hívott, mert a csoportfőnököt elküldtem a legvégén már a sunyiba (amikor meguntam a süket dumáját, és morci voltam az álmosságtól - normál esetben nem vettem volna fel a telefont, de éppen a parkolóban voltam, így úgy gondoltam belefér), egyébként köztudottan mindenki utálta, ki is rúgták 14 hónap után, és eziránt érdeklődött, aztán újból a csop főnök, hogy majd szeretne elbeszélni velem legközelebb amikor benn vagyok, stb., amiből aztán semmi nem lett, mert a szemembe már nem merte a hülyeségeit mondani.

A legkorrektebb nem hiszitek el azt, hogy ki volt, na, az a CEO volt. Ő megköszönte a javaslatomat, és megadta a fejlesztők nevét, mivel levágta rögtön, hogy nem tudtam azt, hogy kik is pontosan a felelősek ezért a feladatért, ezért írtam a közös levlistára, és javasolta legközelebb közvetlenül nekik írjam meg. És azt is írta, ha nem kapok tőlük visszajelzést, vagy helyette csak pampogást, na akkor csak nyugodtan küldjem őket hozzá, majd ő "rendezi" ezt. Láthatóan tetszett az ötletem (meg az is, hogy mer valaki építő jellegű ötlettel előállni és mer is szólni, nem pedig lapít egy problémával. Pedig nem volt valami nagy szám a javaslatom, mivel csak annyit írtam, hogy fontoljuk meg azt, hogy a negyedévente rendszeres felfüggesztések miatt megnövekedett ügyfél reklamációk egy részét elkerülhetnénk azzal, hogy a Vodafone-hoz hasonlóan a számlán feltüntetnénk a korábbi időszakból fennmaradt tartozást.

Sokaknak fájt az, hogy nem tudták lepattintani az ügyet azzal, hogy azt nem lehet, mert ugye a Vodafone-nak megy, akkor nekünk miért is ne menne ez? (egyébként miért a vodára hivatkoztam? Mert ők voltak a mobilszolgáltatóm, így konkrét, élő példát hoztam fel).

Meridian74 2015.05.19. 20:06:26

@P1sty: "Elektronika nélkül az architektúrákat megérteni nem lehet, ha az architektúrákat "

Miivaaa? Architektúrákat? Minek az architektúráját?

Az elektronikában áramkörökat mértünk, meg erősítőket, szűrő áramköröket csináltunk, mértünk és számolgattunk, papíron... meg ehhez hasonlókat.
Amiről te beszélsz (architektúrák), az egy másik tantárgyban volt, talán az Információ technológia alapjai, vagy ilyesmi volt a neve.

Meridian74 2015.05.19. 20:09:31

@P1sty: "Biztonságtechinika és tűzfalak: ezt több tantárgy is felöleli, többek között a Számítógép hálózatok, a Lokális hálózat tervezése és üzemeltetése, Számítógéprendszerek üzemeltetése"
Nem, ezekben ilyen nem volt, pontosabban szólva csak megemlítés címén volt ilyen.
Helyette volt OSI modell, protokollok elmélete (IP, TCP UDP ethernet, stb.), volt forgalom elemzés, hálózat tervezés, stb.

Jarnyn 2015.05.19. 20:12:40

Az egész vita ott bukik, hogy drága kormányunk és pártunk lényegében lenullázta a felnőttképzés értelmét. Azaz egy gimnázium + okj nem ér annyit mint egy ipari szakmunkásképző.

Innentől pedig a vita értelmetlen.

tükörfúró 2015.05.19. 20:20:42

1. Először nem a szakmunkás képzést, hanem a hazai ipart, rá épülő gyártástechnikai és technológiai-tudás alapú "ipari kultúra" szoc maradékait verték szét.
2. A semmire nem épülhet valami, nyugati technológiák prospektus szintű emlitésével, nyugati cégek elsősorban gyártásmérnök szintű kiszolgálására gyúrva (még azt a szintet sem hozva) sosem lép előre a műszaki felsőfokú képzés sehova
3. A hazai diplomák értéke nagyon hullámzó, átlagosan döbbenetesen alacsony, nem csak a munkaerőpiacon, hanem abszolut értékben az átadott tudás minősége és alapossága tekintetében is
4. A képzés minősége szoros összefüggésben áll az ott nyomuló "alapanyag" átlagos képességeivel és hozáállásával, a kevés zsenit, életművészt és eminens magológépet leszámítva erősen a társadalmi háttér, anyagi lehetőségek, kapcsolatok fogják meghatározni
5. Mivel az itt emlegetett köszférának maga a felsőoktatás és a közoktatás is integráns része, a kör bezárult.
6. Minden példa és eset egyedi, de a "nem éri meg a diploma" erősen egysíkú, mert akkor azonnal visszakérdezhetek, jó, a diploma nem éri meg? Akkor mi éri meg?
Gimivel, szánalmas érettségivel tengődni két pizzafutárkodás és 3 mekdönci mellet a teljesen beteg 99,99%-ban betanított-segéd-alkalmi munka és szolgáltatás (+vendéglátás) alapú munkaerőpiacon?
7. ELhúzni az országbol? Az nem mindekinek pálya, nomeg "nagyszerű" recept, kövese csak 30% stabilan, 10 évig, és az országnak vége.

8. Mennek ezek a közkeletű bullshitek, hogy cnc-s, meg hegesztő meg ami épp.

Elmondom, hogy ez nem olyan, hogy pistike elhatározza, hogy holnap sztárcnc-s lesz, kijárja az iskolát és lőn, első hónap, 1000 ajánlat, félmilliós fizetés,....nem.
A cégek egymást ölve azért a fél ezrelék, öreg, finomkezű, tapasztalt veterán szakiért kapkodnak, aki nem volt rest, túlkoros, alkoholista, buta, stb tanulni, és a profi gépigyártás sok évtizedes tapasztalata mellé megtanulta a numerikus vezérlés, programozás, gyártásvezérlés IT részének csinját binját is.

Ezek mágusok, de vannak maroknyian, ők havi millió+++ keresnek, de ezért ott is kell lenni a szeren, ez már nem sima szakmunka, ez valami más szint, "gyártásművészet", vagy isten tudja, hogy lehet ezt kifejezni magyarul.

Hegesztő ugyanez, átlagos varrat viktor pár gyorstalpaló elvégzése után tölthet napi 10 órát 82fokban, akár 3műszakban, talpig felöltözve hőállóba, kap érte nettó 130at és akkor már a szakma tehetséges, fémhez konyító haladó jómunkása, aki keveset hibázik és mindent megold, különben egykettő kiadják az utját mindenhol.

9. Sokan nem hiszik és nem értik ,hogy a diploma egy alap, rengeteg szakma, pl az IT az, ahol még ezután kezdőd-het- az igazi kőkemény tanulás.
Élethosszig.
Mivel olyan gyorsan változik az egész iparág, hogy akinek csak 5++éve stabil tudása volt egyetlen kis részterülten, de kimaradt valamiért, 5év múlva azt sem érti "ezek miről beszélnek..?""..
Ennek megfelelően a diploma értéke a piacon csak belépő szintű, megkövetelik, de semmit nem jelent, és semmit nem garantál.
Itt a felsőoktatásban elnyomott évek után még súlyos "tapasztalatszerzési" évek következnének, ami alatt a fizetés nemhogy alacsony, szinte nincs, lényeg ,hogy felgyúrjuk az önéletrajzot specializálódjunk és tapasztatot szerezzünk, jahogy közben a legszebb fiatal évek mennek a "semmibe".

Erről szól kéremszépen a másik nagy társadalmi találmány, a hitel, ...szólna..., ...egy "normális" országban, egészséges társadalomban, piaci és tudás alapú stabil gazdaságban..
.., de ez már nagyon-nagyon messzire vezet.

Tapsi75 2015.05.19. 20:39:57

A cikk írója is csak arra szeretne felhivni a figyelmet, azért mert a nagymama azt mondja hogy szegény gyerek 10 évet tanult, és nem tud meg élni a fizetésből..... én nem fogalmazok visszafogottan: leszarom! Amennyiben tényleg kell a diplomával megszerzett tudásodat használni, akkor menj máshova... 2 gyerek? A munkáltató szempontjából csak és kizárólag hátrány. Miért fizetne ezért többet bárkinek?

gizmo26666 2015.05.19. 21:15:23

Az oké hogy valaki szar diplomát szerzett, de legalább annyi esze legyen, hogy a másoddiplomájának hiányszakmát válasszon. Ezt pedig c sak úgy lehet, ha közben szerez pár év munkatapasztalatot a versenyszférában, kapcsolatokat épít, és rálát arra, milyen végzettséggel lehet jól elhelyezkedni.

zobod 2015.05.19. 21:24:15

Jó cikk. Én leginkább azokat a hallgatókat nem értem, akik nem csupán a munkaerőpiacon értéktelen képzésekre járnak, hanem még diákhitelt is vesznek fel tanulmányaik során.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.05.19. 22:58:17

hahahaha, az állami szféra felszívja a legtöbb értelmiségit, és marhára nem a kereset a lényeg, hanem mi is? Szent-Györgyi Albert kb 100 éve már megmondta:

www.youtube.com/watch?v=jKvc3DBQQ-Y

kvadrillio 2015.05.19. 23:11:23

Oroszország programmal kiszűri az álcivil megmozdulásokat
internetadó tüntetés hidfo.ru

Május 18-án megkezdte működését Oroszország első, az online közösségi hálók monitorozását végző automatikus előrejelző rendszere. A program folyamatosan elemzi az online közösségi média – pl. Facebook – felületein belül zajló folyamatokat, melynek célja elsősorban az, hogy vizsgálja a szerveződő politikai megmozdulások legitimitását. Az Izvesztyija üzleti napilap információi szerint a “Laplace démona” névre keresztelt automatizált program beazonosítja azokat a botokat, melyeket a nyugati titkosszolgálatok bizonyos politikai célok elérése érdekében használnak, látszólag civil tüntetések szervezésére.

Bizonyára sokan elgondolkoztak már azon, hogyan lehetséges, hogy a nyugati országok számára épp kedvező pillanatban egyik napról a másikra megjelennek több tízezer jelöléssel rendelkező, látszólag civil megmozdulások kiírásai az online közösségi médiában. Ezeket a megmozdulásokat a szervezők szintén automatizált programmal indítják be, olyan módon, hogy egy-egy meghirdetett kormányellenes megmozdulásra néhány óra leforgása alatt több százezer ember kap meghívást egy program segítségével. Egy másik módszer, hogy a meghirdetett kormányellenes megmozduláshoz programok által vezérelt hamis felhasználók sokaságát rendelik hozzá, így az újonnan meghirdetett megmozdulást azonnal több ezer “zombi-felhasználó” jelöli be. A tömeg látszatára pedig létrehozza a “végre történik valami” érzetét, és ezen a ponton önműködővé válik az egész, majd valóban több ezer valós személy jelöli be a nemrég meghirdetett, eredetileg programmal felfuttatott megmozdulást.

A nyugati titkosszolgálatok így tetszőleges számú kormányellenes megmozdulást tudnak kezdeményezni, ami olyan akár egy pók hálója, mindig készenlétben van, és várja, hogy beleessen a zsákmány. Ha egy meghirdetett tüntetésre fokozott érdeklődés mutatkozik, és látványos gyorsasággal csatlakoznak valós személyek ezrei, a nyugati ellenőrzés alatt álló sajtó is reklámozni kezdi a megmozdulást, így egy-egy kormányellenes tüntetést akár napok alatt is fel lehet építeni, és tömegeket lehet utcára vinni a kormány sakkban tartása céljából.

A Laplace démona nevű program működési elve, hogy állandó jelleggel monitorozza az online közösségi médiát, és a bejelölések gyorsasága alapján képes kiszűrni azokat az oldalakat és meghirdetett eseményeket, melyek kezdőlöketét nem valós személyek, hanem program által irányított zombi-felhasználók adják. Példának okáért; ha egy kormányellenes megmozdulás oldala a semmiből előtűnve, néhány óra leforgása alatt több tízezer jelölést kap, a program jelzi a illetékes hatóságoknak, akik így meg tudják vizsgálni, hogy az adott szerveződés mögött valós személyek vannak-e, vagy “zombi-felhasználók” ezrei.

A program emellett a hálózat folyamatos elemzésével képes arra, hogy jelezze, ha egy mesterségesen felduzzasztott kormányellenes megmozdulás oldala a hálózatban kapcsolatba kerül extrémista csoportok oldalaival. Így megakadályozható, hogy idegen titkosszolgálatok ráuszítsanak belföldi szélsőséges szervezeteket egy eredetileg nem valós személyek ezreihez, hanem programok által generált felhasználók ezreihez köthető “tömegdemonstrációra”.

A fenti módszer – leegyszerűsítve – egy általános módszer az úgynevezett “színes forradalmak” beindítására. Ezzel a módszerrel vitték utcára az észak-afrikai országokon végigsöprő “Arab Tavasz” során a tömegeket. Később ugyanez a módszer volt használatos az ukrán EuroMajdan esetében is. Magyarországon szintén létezik egy ilyen “pókháló, ami várja, hogy beleessen a préda”. Hazánkban álcivil csoportok tucatjai szerveznek kormányellenes megmozdulásokat a virtuális térben, ezek közül számos esetben feltételezhető, hogy ilyen programokkal generált esemény. Ezek lényege, hogy néhány napi időközökkel van szervezés alatt egy-egy újabb megmozdulás, amit alapesetben nem reklámoznak, de abban a pillanatban, ahogy valós személyek ezrei feltűnő nagy érdeklődés mutatnak, vagy a kormány látványos hibát követ el, a liberális sajtó meghirdeti az újabb kormányellenes demonstrációt.

Magyarországon az internetadó elleni tüntetés volt egy ilyen típusú megmozdulás, amire a liberálisok megpróbálták rászervezni a szélsőjobboldalt. Ezek a kormányellenes megmozdulások éppen amiatt halnak el, mert eredetileg soha nincs mögöttük valós tömeg; egy-egy meghirdetett demonstrációra az online jelentkező résztvevők csak töredéke, nemegyszer egy tizede sem megy el. Kiváló példa erre a tavaly december végén, Budapestre több alkalommal is meghirdetett “eddigi legnagyobb civil megmozdulás, amin minden eddig tüntetést szervező civil csoport együttesen részt vesz”, de végül a több mint 50 ezer jelentkezőből a liberális sajtó becslései szerint is csak alig ötezer fő, későbbi megmozdulásokon pedig alig kétszáz fő vett részt.

Az utóbbi hónapok budapesti eseményei – és a közelmúltban Macedóniában kezdődő felforgatás példája – azt mutatják, hogy Magyarországon...

kvadrillio 2015.05.19. 23:12:12

@kvadrillio: ... tipikusan egy olyan ország, ahol most nagy szükség lenne egy ilyen hatóságra, és egy ilyen programra. Nem a civil megmozdulásokkal van ugyanis a probléma, hanem azzal a ténnyel, hogy azok nagy része nem valós civil megmozdulás, hanem külföldről mozgatott tömeg, ami a megfelelő pillanatban egy idegen ország eszközeként, politikai nyomásgyakorlásként vonul utcára, anélkül, hogy ezzel tisztában lenne.

kvadrillio 2015.05.19. 23:14:35

"... azonnal több ezer “zombi-felhasználó” jelöli be. " :O)))))))))..és ezt már milyen régen alkalmazzák nálunk a neten egyéb területeken is...:O)

Untermensch4 2015.05.19. 23:29:26

@tralalala: Nekem pont tetszett a "ballib álláspont szupersége" gondolatmenet. Meg úgy vélem, értettem is a lényegét, nem úgy mint... aki nem. :)

Untermensch4 2015.05.19. 23:39:16

@Babette anyó húsdarálója: OFF ugyan, de sztem félrement a jogosítvány-téma. Az orvosnak eleve nem kéne olyan adminisztrációs basztatást elszenvedni ami akkora hogy az asszisztense (alias orvosírnok/titkárnő) egyedül nem tudja kezelni. A felvetés sztem az lett volna hogy normálisan működő rendszerben mikor az orvos megvizsgált és az erről szóló elektronikus dokumentációt a kis segítője megalkotja esetleg kevesebb idő alatt mint maga a vizsgálat, és ennek részeként elküldi pl a betegbiztosítónak, ksh-nak tökömtudjának az erre optimalizált program az adatvédelmileg frankó információkat, szóval mindezek után akár perceken belül kaphatnád az sms-t "belugymin"-tól hogy xyz számú jogosítványod meg van hosszabbítva, ha új műanyagot és fényképet is akarsz fáradjál be egy okmányirodába. Mindezekhez létezik megfizethető áron a technika csak valamivel sok közalkalmazott létét igazolni kell. A valami általában felesleges papírokban és időráfordításban jelenik meg az életünkben.

DocBulywood 2015.05.20. 06:47:41

Nekem az tetszik többek között, h amikor megállít a rendőr egy közúti ellenőrzésnél, személyit, forgalmit, vezetői engedélyt, KGFB-t néz. Kapásból 4(!) iratot. Nem értem, minek igazoljam, h befizettem a kötelezőt?
Miért nem lehet a gépjármű nyilvántartásba is bevezetni, h Gipsz Jakabnak XY biztosítónál van biztosítása?
Mintha arra menne ki a játék, minél több dolog legyen nálad, mert ha egyet is otthon hagysz valamiért, meg lehessen büntetni érte.

És számos más ilyen dolog van...

Untermensch4 2015.05.20. 09:22:45

@DocBulywood: Egyszer másfél évig a lázadás állapotában voltam miután nem méltóztattam átvenni (és kifizetni) a szép új lakcímkártyámat. Az elvileg nélkülözhetetlen bizbasz nélkül tudtam bankszámlát nyitni és munkaszerződést kötni. Aztán a jogsi megújításánál megkaptam ingyér mert bürokratológiailag nem lehet egy legyártott lakckártya a hivatalban... :)

s 2015.05.20. 09:47:38

@kvadrillio: Szerintem te összefostad magad. Felesleges, öreg. Ezt az orbán nevű szardarabot nem egy botnet fogja eltávolítani, hanem valódi személyek. Tehát valódi drótkötélen fog lógni, amit egy valódi csörlős IFA húz fel, amit egy valódi személy irányít. Már ha orbán nem csak egy hologram maga is. A rosszabbik énünk kivetülése.

P1sty 2015.05.20. 10:08:16

@Meridian74:
Az elektronika kell ahhoz, hogy a digitechet megértsd, a digitech meg kell az architektúrákhoz. Elektronika nélkül nem érted, hogy működik egy TTL ÉS-kapu, a logikai kapuk meg kellenek digitechez, digitech meg kell az architektúrákhoz. Ennyi.

"Helyette volt OSI modell, protokollok elmélete (IP, TCP UDP ethernet, stb.), volt forgalom elemzés, hálózat tervezés, stb. "

És szerinted mi kell a tűzfalhoz, ha nem az ethernet és a TCP/IP alapos ismerete? Mégis, hogy akarsz tűzfalat beállítani, ha még a háromutas kézfogást se ismered? Ha nem tudod, mikor lesz ESTABLISHED a TCP kapcsolat állapota? Hogy akarsz kiküszöbölni egy IP spoofingot, ha nem tudod, mi van az IP csomag fejlécben? Hogy akarsz megakadályozni egy ARP-poisoningot, ha azt se tudod, hogy az ARP melyik rétegben van?
Forgalom elemzés, az szerinted nem kell egy tűzfal beüzemeléshez? Hálózatot szerinted nem kell megtervezni ahhoz, hogy ki legyenek alakítva a megfelelő VLANok, IP alhálók, ezek között pedig a tűzfal azt engedje át, ami kell?

P1sty 2015.05.20. 10:37:21

@P1sty:
És még mielőtt megkérdezed, hogy na jó, de mire kell egy rendszergazdának az architektúrák, elmondom: enélkül az oprendszereket nem értheted meg. Architektúrák nélkül pl. a lapozott virtuális memória megértése nem igazán lehetséges. De pl. még azt se értheted meg, hogyan is fut egy program, ha nem tudod, mire való az utasításszámláló, vagy hogy egyáltalán van ilyen.
Ha architektúrák nélkül tanítják az oprendszereket, akkor csak lóg a levegőben az egész. Egy informatikai szakembert pedig nem lehet úgy képzeni, hogy jó, akkor ha Win Server 2008-ban be akarod lőni a NAT-ot ,akkor kattints ide, aztán ide, és írd be, hogy 15, tovább, tovább, oké. Ez felhasználói szintű tudás lenne csak.

s 2015.05.20. 10:59:31

@kvadrillio:

index.hu/gazdasag/2015/05/20/hany_fiatal_akar_hazajonni_a_kormany_hivoszavara/

Itt az ngm netrobotja, jóember. A kamu hírek kamu gazdái. Az "akár már a jövő héten megegyezhetünk az imf-fel" misi szuper propagandaeszköze. Goebbels besárgulna az irigységtől, ha ezt láthatná, baszod.

WildBear 2015.05.20. 11:30:21

@élhetetlen: "Ja, ja, a bölcsészt, vagy a történészt küldjük el CNC marósnak"

A SOK bölcsésszel, és történésszel van baj; meg az egyéb kamu (könyvtár-ruhatár) szakkal, amiket a fizetős főiskolák szerveznek.

"Michelangelóval pedig faragtassunk széklábakat. "

Ki akart vele széklábakat faragtatni ? Mutasd meg légyszi !
Ja, ez csak a csúszóls leejtő érvelési hiba volt a részedről... :-D

A gond az, hogy sok fiatal, aki nem jut be egy "igazi" egyetem "igazi" képzésére, az nem megy el szakmunkásnak, vagy technikusnak, hanem a fizetős képzésben szerez egy értéktelen papírt.

élhetetlen 2015.05.20. 13:22:28

@WildBear: Mutatom:
Madách, Az ember tragédiája.
MICHELANGELO
Igen, mert mindig széklábat csináltam,
És azt is a leghitványabb alakra.

Tudod, tényleg nem kell az a sok bölcsész, köztük az irodalom tanár, mert a tanuló ifjúság még ilyenekkel is találkozna.

Meridian74 2015.05.20. 20:31:31

@P1sty: "És szerinted mi kell a tűzfalhoz, ha nem az ethernet és a TCP/IP alapos ismerete? Mégis, hogy akarsz tűzfalat beállítani, ha még a háromutas kézfogást se ismered? "

Egyáltalán nem értem miről beszélsz.

Hálózati kommunikációs protokollok megértéshez nulla azaz 0 db elektronikai tudás kell.

Egyébként lesd meg a CCNA képzést, abban egy szó nincs hoyg mi az az áramerősség, mi az a feszültség, mi az az ellenállás, mi az egyenáram és váltóáram, mágneses erőtér, fluxus, indukció, ellenállás, kondenzátor, tranzisztor, stb.

A CCNA Securityben sincs ilyen. Mégis a világon mindenhol értik a tananyagot.
Ok, a CCNA a csak hálózattal kapcsolatos tudást ad, na de mutass nekem egy olyan élő példát ahol windows szerver telepítésénél vagy konfigurálásánál bonyolult áramköri méréseket kellene végezned.

Annyit kell figyelembe venned, hogy az adott nagyfeszültségi hálózat képes-e kiszolgálni a szerver tápegységének elektromos áramfogyasztási igényét, de ezt már nem a rendszergazda fogja megmondani, hanem az erősáramú infrasturktúra szolgáltatója.

Meridian74 2015.05.20. 20:38:03

@P1sty: "Architektúrák nélkül pl. a lapozott virtuális memória megértése nem igazán lehetséges"

Simán megértem, ehhez szintén nem kell tudnom azt, hogyan működik pl egy erősítő áramkör. A kettőnek köze nincs egymáshoz. Másrészt egy rendszergazdának nem kell tudnia processzort vagy alaplapot megterveznie. Arra ott vannak a speciális tudással rendelekző villamosmérnökök.

Azt sem kell tudnom, hogy hogyan működnek valójábana frekevencia szűrők. Hazsnálnom kell tudni, nem pedig a azt a miértjét, hoygan működik az? Egy távközlési tervező mérnöknek ez a tudás jól jöhet, egy rendszergazdának felesleges.

Te kevered a szerzont a fazonnal.

Meridian74 2015.05.20. 20:40:44

@P1sty: csakhoyg egy konkrét élő példát is mondjak.

Mi köze az elekrtonikának, és a méréstechnikának egy DNS szolgáltatásnál használt domain TTL-jéhez? Semmi. Pedig mindkettőnél elengedhetetlen pl. az idő mértékegységeivel tisztában lenni, de ezen kívül közük egymáshoz nincs.

Untermensch4 2015.05.20. 21:38:05

@élhetetlen: Sok rossz irodalomtanár nem biztos hogy jó ha van. Pszichológiai alkalmasságot több szakterületen is jó ötlet lenne vizsgálni. Először a pszichológusoknál, utána az oktatásban.

DocBulywood 2015.05.20. 22:31:20

@Untermensch4:
Az igazi ellenálló! :-)

Tényleg nem értem: mindenhol igazoljam magam 85 féle kártyával. Akkor minek van a lakcímnyilvántartás? Igazoljam, h van TB-m, ha vért megyek adni. Miért nem elég a személyi? A személyin van egy szám, ahhoz miért nem lehet hozzákötni valahol egy SQL táblában:
- lakcím
- TB szám
- adószám
- útlevél
- körözés alatt állok-e - minek ugye erkölcsi, ebből következik: ha valahová elhelyezkedne az ember, belép a mo.hu-ra és megmutatja a leendő munkaadójának
- ha van autóm, márka, típus, évjárat, van-e KGFB-m, km ó állása a legutóbbi vizsgán...

Tudom, ezek úri huncutságok... :-(

Untermensch4 2015.05.21. 07:28:31

@DocBulywood: A nagy binláden utáni hajszában hoztak törvényt a gyanús pénzmozgások megakadályozására, ne legyen olyan könnyű pénzhez jutni a gonosz buckalakóknak. A magyar törvény első ismert áldozata egy ausztráliában élő 56-os emigráns nyugdíjas néni volt, nem kaphatta tovább a nyugdíját innen. Mert nem volt se jogosítványa, se útlevele és így boldog ausztrál állampolgárként le tudta élni a fél életét bármilyen fényképes igazolvány nélkül...

Reactor 2021.03.24. 17:27:35

Az egész diplomásdi ott bukik meg, hogy minél több van belőle, annál értéktelenebb. 1945 előtt a lakosságnak legfeljebb 4-5 százaléka rendelkezett érettségivel, ez az arány a rendszerváltásra lényegében száz százalékra emelkedett; az érettségi rangja ennek megfelelően csökkent, ma gyakorlatilag annyit se ér, mint a papír, amire ráírták. Nem világos, mi vezette a Viktátort, amikor kihirdette, hogy a magyar lakosság ötven százalékának diplomára (!) van szüksége. Ezt az arányt eddig szerencsére nem sikerült elérni, de a munkaerőpiacon már így is tolonganak a diplomás nincstelenek, tovább rontva az amúgy is kétségbeejtő munkamorált: ők azok, akik már semmi szín alatt nem fognak elmenni dolgozni, hiszen ők „értelmiség”. Sokan a továbbtanulást választják, Magyarországon mindenki csak „tanul”, főleg „most fog nyelvvizsgázni”, miközben soha ilyen méretű tort nem ült az ostobaság és a sötét tudatlanság. A diplomás hülye ráadásul legtöbbnyire a másik diplomás hülyével áll össze, ha párválasztásra kerül a sor, és ha netán utódot hoznak a világra, az akkor is diplomás lesz, ha beledöglik is, így a jelenség tovább duzzad.

Amikor a játszmának vége – mert előbb-utóbb úgyis vége –, akkor persze diploma ide, nyelvvizsga oda, úgyis el kell menniük dolgozni, csak akkor már nem lesz hová. De ez már egy másik történet.

@Eric Arthur Blair: Ha ez így van, akkor erről mély hallgatás folyik. Nem csodálom - ritka undorító geci ocsmány dolog ez. Ne neveljünk korszerű ismeretekre senkit, mert elszipkázza a "kűfőd". Neveljünk idióta hülyéket, azok ittmaradnak a nyakunkon, lehet nekik örülni. Na ezért tart Magyarország ott, ahol.

@enpera: És honnét kéne tudnia valakinek, aki épp csak elkezdi a tanulmányait, mi lesz az értékes, mi lesz az értéktelen? Senki nem ezótévés jósnő. Lehet, hogy a szak, amit elvégez, 5 év múlva nevetség tárgyává válik, mert az egyetemek kitermelték már addigra a kellő számú pályakezdőt, a fölösleg meg menjen ahova akar.

@s: Aki nem megy olyan pályára, ahol szükség lenne rá, annak speciel fölösleges a matek, az alapszintű algebrát leszámítva. Raáadásul manapság senki nem áll neki kockáspapíron számolni logarléccel, hanem beüti a komputerbe, az pedig kiköpi 0,000001 nanoszekund alatt az eredményt. Ezért van számítógép elsősorban...hogy Call of Vérpistikézni is lehet rajta, az másodlagos.

@tralalala: Igen, ez teljesen így van. Ha ezt csinálod, ezek anyáznak le, ha azt csinálod, akkor meg azok. Ez a politika, barátom, them's the breaks, ahogy a míves angol mondja. Akinek ez nem fekszik, ne menjen politikusnak. Ha meg annak megy, mert kell a hatalom és a lóvé és jó móka a nemzeti vagyont herdálni, ne rökönyödjön meg, ha valaki időről időre a szájába teszi a faszát.

@szobatars: Hát látod, most ehetik amit főztek. Nem kell ezen csodálkozni, Ady is megmondta már, hogy nekünk Mohács kell.

@flamer: Ha a diplomás ugyanúgy lószart se fog keresni mint a nyolc elemis, mert szarrá inflálódott a diploma, akkor voltaképpen kapott a szar egy jó nagy pofont. Az illető elpisált 5 évet vagy még többet csak azért, hogy max. 4-5 ezer forinttal magasabb fizetést kapjon a nyolc elemis segédmunkásnál. Bravó!

@tükörfúró: Mi éri meg? Kapcsolatok, befolyás, haveri kör, suskus, fusi. Becsületes munkából itt Mutyiországban neked felkopik az állad.
Vége az országnak, ha az utolsó keresőképes értékteremtő is kihúz? Ez újság? Akinek van szeme, az látja. Csak egyrészt, nem kötelessége neki eltartani a parazitoid élősködőket, másrészt ha akarna se tudna annyit dolgozni, hogy a legutolsó szabolcsi sátrasclgány segélyét is ktermelje, harmadrészt pedig, ha ez az ára annak hogy itt változás legyen, akkor legyen vége az országnak. Dőljön össze, szívből kívánom. Ha az idióta butabirkák másból nem értenek, hát ebből majd fognak.

@DocBulywood: Jól látod,erre megy ki. Találjanak nálad valamit, ami (szerintük) nem stimmel, és lőhessék a csekket. Aki keres az talál ugye. Az ötvenfős clgányhordákkal ugye már nem mernek kekeckedni a policájok, de hát igazolni kell a hasznosságukat valamivel...

@P1sty: Ez úgy faszság, ahogy van. Ezekszerint egy mezei lövész katonának fejből kellene ismernie minden fegyvert, a kőbaltától kezdve a több robbanófejes termonukleáris rakétáig, ezeknek a működési elvét is vágnia kell, sőt, össze is kell szerelnie ilyeneket.
Ezzel szemben a mezei lövésztől annyit várnak el össz-vissz, hogy tökig húzza az elsütőbillentyűt, tudjon tárazni és újratölteni. Ennyit, és nem többet. Mert egy mezei lövésznek ennyi a dolga: lőjön bizonyos dolgokra. Minden más a fegyvertechnikusok dolga.

s 2021.03.24. 20:09:53

@Reactor: "Aki nem megy olyan pályára, ahol szükség lenne rá, annak speciel fölösleges a matek"
Hm . . . Gondolkozom, de nem sok ilyen jut eszembe. Birkapásztor? Bár annak is kellhet.
Finoman összekevered a matematikát a számtannal. Nem ugyanaz pedig.

Reactor 2021.03.24. 21:00:04

@s: Elég sok ilyen van, ahová nem kell matek. Például a humán területeken sehol sem (ideértve az idegennyelveket is), de a ZMNE biztonság- és védelempolitikai szakán se volt rá szükség. De említettem a katonákat is - a lövészárokban senki nem fog nekiállni matekozni amikor látja, hogy jön az ellenség, hogy milyen szögből, mekkora energiával, milyen páratartalomnál lőjem ki a golyót vagy dobjam a kézigránátot. Egyszerűen csontig húzza a ravaszt, vagy kirántja a sasszeget és hasravágja magát. A tüzéreknél, ahol közvetett tűzvezetés van, oda valóban kell valamicske matek, de már azt is automata számolgatja, pláne amióta számtalanszor előfordult, hogy a hibás célzókészség miatt a tüzérek egyszerűen lemészárolták a saját előrenyomuló alakulataikat...
De idevehetném a tűzoltókat is, mondjuk. Amikor a csákánnyal betörve az ablakot azt látja, hogy a lángnyelvek már körbenyaldossák a konyhai gázpalackokat, két szerencsétlen pizsamás gyerek meg remegve várja a szoba sarkában a pusztulást, matekkal ő ott nem sokra megy.
Az emberek nagy részének tehát bőven elég az alap algebra - vagyis a számtan, ahogy mondtad - a többivel meg foglalkozzanak a főmérnökök, programátorok, meg a Szász Marcik. Az átlag középsulist meg hagyják békén a koordináta-rendszerekkel meg a másodfokú háromismeretlenes paraméteres egyenletekkel, mert a világon semmi hasznát nem veszi.

s 2021.03.24. 22:28:57

@Reactor: A matematikának a közvetlen hasznát ecsetelgetted. Ez az, ahogyan a léha nebulót győzködi a reményvesztett tanára, hogy azért kell a matematika, hogy ki tudja számolni, mennyi festék kell a lakás kifestéséhez. Mire az visszavág, hogy az nincsen olyan gyakran, arra pedig ott van a megfelelő ember, aki ezt majd ki fogja számítani.
Nem erről szól a történet. A gondolkodás van az előtérben. Arról van szó, hogy akit matematikára tanítanak, az másban sem lesz segg hülye, mert megtanul komplex rendszerekkel operálni, és nem csak az létezik a számára, ami az orra előtt van. Képes absztrakt módon érzékelni a problémákat, és jobban eligazodik a világ dolgai között. De mindez persze nem kötelező, és lássuk be, nem is lehetséges mindig. Marad a hülyeség, mint az Univerzum fix pontja.

Reactor 2021.03.25. 00:56:07

@s: Így van, a közvetlen hasznot tartom szem előtt. Hogy mekkora része a tananyagnak az, amiből ÉN profitálni fogok. Hogy a szobafestő miből fog profitálni, az legyen az ő dolga. Ha én nem boldogulok a lakás kipingálásával, majd megoldja a szobafestő, én meg kifizetem.
Matekhoz én mindig léha nebuló voltam, addig "érdekelt" úgymond, amíg a valóság dolgait írta le, és a matekban szereplő dolgokat át lehetett ültetni a valóságra is. Na ez a komplett mateknak úgy a 10 százaléka. A maradék 90 százalék fiktív nemlétező baromság.

Attól pedig, hogy valaki jó matekból, még simán lehet segghülye máshoz, komplex rendszerek ide vagy oda. Igen, a mateknak van metszete pár más reáltudománnyal, mint a fizika, meg a kémia. Sok más tudománnyal meg semmi kapcsolata nincs. Arról nem is beszélve, hogy manapság, amikor ilyen csúcsteljesítményű gépek között élünk, gyorsabb és ésszerűbb rájuk bízni a számolgatást.
Lehet hülyének nevezni azt, akit nem érdekel ilyen szinten a matek, de ez alapján ő is lehülyézhet bárkit, aki meg az általa preferált területen nem ért mindenhez. Olyan ember még nem született, aki mindenben egyformán kiváló, ellenben olyanból túlkínálat van, aki mindent "tud", csak épp semmihez se ért.

s 2021.03.25. 10:09:45

@Reactor: "Na ez a komplett mateknak úgy a 10 százaléka. A maradék 90 százalék fiktív nemlétező baromság."
Inkább azt mondanám, hogy te a matek 10% -át tudtad összekötni a valósággal, a többit nem értetted igazán. Elárulom, a teljes rész a valóságról szól, csak ezt nem látja mindenki. Ahol megakad a szemlélő, addig volt a gondolkozása tárgyhoz kötött, onnantól pedig elvonatkoztatásra képtelen. Ez van.

"manapság, amikor ilyen csúcsteljesítményű gépek között élünk, gyorsabb és ésszerűbb rájuk bízni a számolgatást"
A matematika nem "számolgatás". A matematika a valóság szerkezetének ábrázolása, és ez alapján a dolgok lényegének a megértése.

"Lehet hülyének nevezni azt, akit nem érdekel ilyen szinten a matek"
Nem tettem ilyesmit. De az tény, hogy a matematikai szemlélet hiányában az illető el van zárva bizonyos dolgok természetének a megértésétől.

Reactor 2021.03.25. 18:45:22

@s: Nem szubjektív megközelítésre gondolok itt - ha jobban belegondolsz, a matematika rengeteg esetben nem a valóságot írja le. Például a negatív számok. A valóságban nem léteznek, nincs valamiből -3 darab, amihez ha hozzáteszel hármat, egy se lesz ott. A hőmérsékleti skálán is csak könnyítő szerepük van, az abszolút skálán (Kelvin) például nincsenek negatív fokok.
Őszintén megmondom, én személyes tapasztalat alapján az általános/középiskolai mateknak alig a 10 százalékát használom aktívan. Van a négy alapművelet, időnként előjönnek a törtek, a legnagyobb közös osztó-legkisebb közös többszörös témája, vagy az oszthatósági szabályok (nulla nem lehet osztó) és ennyi. Semmi szinusz-koszinusz, két halmaz uniója, prímszámok, paraméteres egyenletek meg hasonló. Persze, nyilván ezek is fontosak elektronikus kütyük szempontjából, de nekem mint átlag felhasználónak, nem kell ezekről tudnom. Az egyszerű júzernek nem kell megértenie, mi hogy működik, ő felhasznál és örül neki.
Visszanézve tehát sok ezer 45 perc ment el arra, hogy pocsékoltam a drága időt és energiát, amit arra is fordíthattam volna, ami érdekelt, és akkor most mennyivel előrébb volnék. És ez itt a baj. Mert ezt az elpocsékolt időt soha nem kapom vissza, legfeljebb pótolni tudom, másnak a rovására ugye.

s 2021.03.25. 21:03:57

@Reactor: "ha jobban belegondolsz, a matematika rengeteg esetben nem a valóságot írja le"
Jobban belegondoltam. A valóságot írja le.

"Például a negatív számok. A valóságban nem léteznek"
Boldog ember vagy. Sosem volt még adósságod? Az éppen ilyen. Ha tartozol egymillió forinttal, akkor ha megszerzed ezt az összeget, pont ennyid nem lesz - mert gondolom vagy annyira becsületes, hogy megadd az adósságod.

"Őszintén megmondom, én személyes tapasztalat alapján az általános/középiskolai mateknak alig a 10 százalékát használom aktívan."
Vannak, akik ennél kevesebbel is beérik. Egy népcsoport valahol az őserdő mélyén. Úgy tesztelték őket, hogy mogyorót tettek egyenként, lassan egy zsákba a szemük láttára. Utána egyesével kiszedtek valamennyit, és megkérdezték, hogy ha belenyúlnának a zsákba, akkor lenne -e még benne mogyoró. A vége felé elbizonytalanodtak. Nem tudtak számolni, neki csak az egy, kettő, sok létezett. Nem volt rá szükségük. Halászgattak, gyűjtögettek, az idő egész évben kellemes volt, nem kellett tartalékolni. Emberek voltak ők is, de nem éreztem különösebben mély rokonságot velük.

"Visszanézve tehát sok ezer 45 perc ment el arra, hogy pocsékoltam a drága időt és energiát"
Nehéz erre bármit mondani. Nekem például nem is fog sikerülni.

Reactor 2021.03.26. 00:21:00

@s: Persze, addig a valóságot írja le, hogy kétszer kettő az négy, meg hogy egy kilógramm az ezer gramm, vagy éppen ha le akarod térkövezni a kiskertedet, az ennyi meg annyi négyzetméter lesz. A kétismeretlenes egyenleteknek, logaritmusnak, forgásszögeknek, deriválásnak, lebegőpontos számoknak, negatív gyököknek meg a többi hülyeségnek meg semmi relevanciája nincs a mindennapi életre. Ezek mesterségesen megalkotott megoldások mesterséges problémákra.
Nem szoktam adósságot csinálni, legfeljebb magam felé. Nem tudom, valahogy mindig sikerült elkerülnöm, hogy tartozásom legyen valaki felé. Mindazonáltal az adósság egy pénzügyi fogalom, nem alap matematikai. A természetes számok halmazán, amit az emberek bő 90 százaléka használ, nem lehet egy számból egy nálánál nagyobbat kivonni.
Én speciel beérem annyi matektudással, amennyit használok is aktívan. Minden másra ott vannak a gépek. Hamarabb megvagyok, hogyha beütöm a gépbe, mintha nekiállnék számolgatni.

Schmidt Zoltán 2021.04.04. 20:31:37

@Reactor: jaj Reactor, te sem tudod mikor kell befogni a szádat ugye? :/

Reactor 2021.04.04. 21:42:50

@Schmidt Zoltán: Parancsolsz?
Ha úgy véled, nincs igazam, bizonyára mindenből színötös voltál 12 évig, és valamiféle polihisztorként feljogosítva érzed magad, hogy másokat kussoltass.
süti beállítások módosítása