Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A Fidesztől csak egy dolgot kell megkérdezni

2015. április 06. - Szarvas Norbert

question.pngEgyértelmű, hogy Magyarország létező összes pártja, balekja, laikusa, iszákosa, haverja, pajti és mindenki más is próbál a saját szintjén "politikai" előnyt kovácsolni a brókerbotrányból. A jobb szerint a bal, a bal szerint a jobb. Sokan viszont elfeledkeznek a lényegről, miszerint nem mindegy, hogy ki és mit mond. Nem mindegy, hogy kinek a felelősségét akarjuk vizsgálni. Csak nagyon kevés embertől hallottam a legfontosabb motívumot a brókerbotrányokkal kapcsolatban, ami mellett minden más igazából lényegtelen. Kit érdekel, hogy 150 vagy 300 milliárd? Kit érdekel, hogy szoci vagy fidesz botrányról beszélünk? Kit érdekel, hogy Tarsoly a Szijjártó vagy a Gyurcsány haverja? Kit érdekel bármi is, amikor...

... A modern Magyarország történelmében példátlan végrehajtói és alkotói hatalommal ruházta fel a társadalom az elmúlt 5 évben a Fidesz kormányt!

Ha nálad van a fegyver, akkor teljesen mindegy, hogy a szemközti veréb mit akar neked beadni. Ha te vagy a hatalom, amiért harcoltál, akkor nem foghatod másra a dolgokat (emútnyócév), nem terelhetsz, nem kereshetsz bűnbakot és nem segítheted a tolvajt. NEM NEM NEM. Meg sem szabadna próbálod nem tudomást venni a valódi történésekről. Ha ártatlan vagy, akkor pontosan azért kellene olyan keményen beleállnod, mint a vasárnapi boltbezárásba. Ha pedig bűnös vagy, akkor ilyen hatalom birtokában sosem szabadott volna kiborulnia a bilinek. Senki nem vállal felelősséget (talán nem is tisztje senkinek), senki nem cibál senkit az Európai Bíróság elé ezzel az üggyel kapcsolatban. A legfontosabb, hogy a keményen dolgozó kisemberek jól lakjanak. Na nem hasügyileg, hanem a sok demagóg baromságot akarják az emberek torkán lenyomni, hogy a végén azt se tudják, hogy mi volt. Ha meg nem volt, akkor kit érdekel 150 vagy 300 milliárd forint elpárolgása az éterben? 

Vádaskodni akarok? Megakarom ragadni az alkalmat, hogy jól bemossak egyet a Fidesznek? 

Miért is akarnék ilyesmit tenni? Nem gondolom magamat az átlagnál hülyébbnek. Miért akarnék széllel szembe hugyozni? Bele akarok futni egy politikai pofonba? Hát baromira nem, mivel pont annyira szimpatikus nekem a narancs, mint a vörös, a zöld meg a hupilila... Viszont már megint elérkeztünk egy olyan mérföldkőhöz, amikor nem megoldás vihar esetén átszállni a szomszéd autójába (by belügyminiszter). A családom és szeretteim jövője szempontjából elengedhetetlen, hogy végre pontot tegyük az ügy végére.A Fideszt nem azért kell felelősségre vonni, mert lopott, hiszen ezt élő ember nem tudja bebizonyítani, így én sem mondom.

A Fidesztől azt kell nap 24 órában megkérdezni, hogy ekkora hatalommal felruházva hogyan lehetségesek ilyen történések a keményen dolgozó kisemberek kárára? Nem kell belefutni a magyarázkodásba, a tématerelésbe. Csak ezt az igazán lényeges mondatot kellene jól megrágcsálni, hátha a keményen dolgozó kisember is felfogja végre, hogy  a bizalmukat eljátszották. A jogosítvány, amit a kormánynak adtak az ország védelmének érdekében, már semmit sem ér. Ha pedig nem ér semmit, akkor... 

Ha a rendőrfőkapitányság épületében elkezd lövöldözni egy rab, akkor ki a hibás? Az előző rendőrfőkapitány, aki nem megfelelő protokolokat telepített a rendszerben? Az újságíró, aki hazugságokat ír le? A mezei fogdaőr és rendőr, aki a protokolt teljesíti? Kire lehet a bulit ráhúzni? Szijjártó Péter 2006-os ellenzéki változata mit mondana erre?

"Mondjon le a rendőrfőkapitány, mivel alkalmatlan a pozíciójára"- 2006. szeptember, budapesti tűntetések idején

Ha kiderülne, hogy a komplett kormányzat valamilyen szinten érintett a botrányban kezdve a keményen dolgozó kisemberek adóforintjainak brókercéges kockáztatásánál egészen a főügyészség visszafogottságáig, akkor mit mondana Szijjártó?

"Mondjon le!Mondjon le! Mondjon le!"

Másban a gerendát, magában a szálkát se! És ez nem azt jelenti kedves habzó szájú fidesz bértrollok, hogy akkor az MSZP fel van mentve a dolgai alól. Ez pontosan azt jelenti, hogy az MSZP semmilyen szinten nem lehet hivatkozási és önigazolási alap 2015-ben egy végtelen hatalommal felruházott kormányzat esetében. Igazság szerint ugyanazt a habitust várnám a jelenlegi kormányunktól az ügyben, amivel anno megbuktatták az MSZP-t a keményen dolgozó kisemberek érdekében. Szétrobbant az ország Gyurcsány öszödi beszéde kapcsán. Nem rég ORbán Viktor öszödi beszéde is elhangzott, amikor beismerte, hogy belső információk alapján bennfenntes kereskedősdit játszott, majd a pofánkba tagadta a dolgot. 

Szijjártón nagyon látszik

Most a videón nézd meg Szijjártó arcát hang nélkül. Komolyan nézd végig, és vesd papírra, hogy mit gondolsz erról. Szerinted mire gondolhat, mit érezhet, mit kérdezhettek tőle? Utána hallgasd végig kép nélkül és ugyanezt a játékot csináld meg. Harmadikra pedig képpel és hanggal szenved végig ezt az 5 percet és írd le a tapasztalataidat. Végül vesd össze a három papírra vetett véleményedet és keresd a hibát. Elárulom, hogy nem a te készülékedben lesz. 

Video

"Semmi olyan információ nem merült fel, ami a Quaestor működésének a veszélyességéről szólt volna..."

Szijjártó Péter az az ember, akit pénzügyi tanácsadóként én is fel szeretnék fogadni pénzügyi tanácsadónak. Ő az a zseni, aki a bevallott jövedelménél lényegesen nagyobb összeget tudott megtakarítani minden évben, miközben a piac párszor összeomlott, így a befektetések hozamai sem indokolták az ilyen mértékű növekedést, mint ami a vagyonbevallásában szerepel. Szóval adott egy zseni, aki az egyik legfontosabb döntési pozícióban nem találja aggályosnak a piramis rendszerben működő cégnek a dolgait. 

"személyes felelősséget nem érez az ügyben?"

Miért? Miért kéne a főnöknek vállalnia a tettei után a felelősséget? Ebből a gondolatmenetből kiindulva Gyurcsánynak az öszödi beszéden kívül miért kellett volna lemondania? Bárkinek miért kéne ebben az országban lemondania bármiről?

" politikai hasznot kell szereznie valakinek"

Az emútnyócévvel mi a helyzet? Most azzal mi van, hogy a Fidesz legelső nyilatkozatától kezdve csak az MSZP-t tették felelőssé?

" aki nézte az Önök hiradóit, az tisztában lehetett a Quaestor problémájával, mint Orbán Viktor is"

Tehát akkor ez azt jelenti, hogy a Magyar Kormány a híradóból szerzi meg az információit? Mondjuk alapvetően ez sok mindent megmagyarázna, kezdve a zseniálisan gyors végrehajtással, ami a brókerbotrányt jellemzi. Gyakorlatilag az újságírók hamarabb tudnak dolgokról (papíron), mint a rend ébe őrei...

" Én voltam Győrben a sportbizottság elnöke. Természetesen örültünk mindenféle sportfejlesztésnek Győrben. Örültünk ha a városba beérkezett bármiféle sporttámogatás..."

Ez eddig korrekt. 

"Nem tudom mikor adta az MNB a 17 milliárd forintot (MSZP támogatás), de eszem ágában nem volt érte lobbizni."

Na akkor álljon meg a bicikli! Fél mondattal ezelőtt teli vigyorral és mellkidüllesztéssel repkedett kicsi Mcfly, hogy győriként a győri sportbizottság elnökeként minden létező sportfejlesztésért lobbiztak és örültek neki. KIVÉVE persze, ha azt az MSZP és az mszp uralta MNB adta, mert azért ő politikailag korrekten az újját nem mozdítota, sőt ellenezte. 

Csak hogy jól rágjuk meg ennek az üzenetét. A pénz akkor jó, ha politikailag korrekt. Ha a politikai ellenfelem adja a pénzt (és nem az MSZP adja saját zsebből, pártkasszából, hanem az adófizetők pénzét osztja el), akkor az már nem kell, hiszen így nehezebben támadható a dolog. 

Ez hihetetlen. Tényleg úgy érzed, hogy Szijjártó érdeke a te érdeked? Tényleg a keményen dolgozó kisembert nézik?  De ne aggódj, mert a többi oldal sem jobb ennél...

"Azt gondolom, hogy annak az időszaknak véget kell venni.... amikor mindenkiről mindenféle hazugságot le lehet írni következmények nélkül. Ha a hazugságot tízszer leírja, akkor is hazugság..."

Most már tényleg nem bírok objetív lenni és kibújt belőlem a csibész. Esküszöm, hogy ennél a Monthy Python-t megszégyenítő jelenetnél a Fidesz emútnyócéves kommunikációjának az alapja jutott eszembe. Nem tehetek róa, de valamiért ez ugrott be egyből. 

Minél többször elmondani ugyanazt ("keményen dolgozó kisember, Magyarország jobban teljesít...stb), annál jobban elhiszik. Évek óta mondom, hogy ez egy zseniális kommunikációs taktika, amit évekkel később egyetemeken fognak tanítani... 

De tényleg igazad van Szijjártó Péter úr!

A hazugság az hazugság. Akkor is hazugság, ha egyszer mondod el és akkor is ha egymilliószor. 

Talán ez volt a legigazabb mondatod, mióta ismerlek...

 

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1007344030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2015.04.07. 14:45:16

@inebhedj - szerintem:

A bankbetét egyszerű. Főleg mostanában, amikor alacsony az infláció - a legrosszabb, ami történhet, hogy valami apróbetűs rész miatt elesel az 1% körüli betéti kamattól. A pénzecskédet visszakapod.

A kötvénybefektetés azoknak szól, szeretnék megforgatni a pénzüket a reálgazdaság bugyraiban, a bankbetétnél jobb hozamot remélve. Aki összetévesztette a kötvényt és a bankbetétet, így kevéske megtakarításait helyezte el (azt hitte) magasabb kamatra, anélkül, hogy tisztában lett volna ennek kockázataival... Ez nagyon szomorú baleset. Mint az angol turista, aki rossz irányba nézett, mielőtt lelépett a járdáról.

Nekik azt tanácsolnám, ami a GPS szokott mondani: újratervezés.

A dédnagymamák esetével külön kellene foglalkozni. Gyomorszorító érzés azzal szembesülni, amikor pár hetente hazalátogatok és látom, hogy szüleim megint vettek valami mindenre jó háztartási gépet, szuper víztisztítót, csódamágnest, varázsedényt, masszázsfotelt, gőzborotvát, csodavitamint, akármit. Meghívták őket ebédre, vagy buszkirándulásra és csőbe húzták őket.

Szóval a dédnagymamák így járnak.
Sajnos a haszonelvúséget követve azt gondolom, hogy az ilyen típusú szélhámosok a rendelkezésünkre álló eszközökkel nevelhetetlenek, viszont a társadalmat minden rendelkezésre álló eszközzel és végleg meg kell védeni tőlük, pl. be kell őket rakni 90 napra előzetesbe, egy cellába két hosszúítéletessel.

Mészáros Laci 2015.04.07. 14:47:04

@sas70:

Szerintem annak a pénznek egy része pont nálad van.

Bobby Newmark 2015.04.07. 14:58:15

@Mészáros Laci: Azért na már. Ha kockázatos egy befektetés, akkor tisztában vagyok vele, hogy
1. lehet, hogy nem fogja hozni a beígért kamatot.
2. még az is lehet, hogy nulla hozama lesz
3. sőt, még az is elképzelhető, hogy kevesebb lesz a végén, mint a betett tőke.

Amire a befektetési. szerződésben is részletezett kockázat NEM jelent, az
1. csalók a szerződésben kötött kereteken KÍVÜL, saját pénzként tőzsdéznek vele, és ez az ügylet bukik úgy, hogy viszi az ÉN összes pénzemet is
2. hogy az egész kóceráj csődöl be, felelős nélkül, a vagyon meg felszívódik.

Ezekre alapvetően egy nagyobb pénzintézetnél NEM lehet sem számítani, sem felkészülni rá, sem kockázatként kezelni.

Ennyi erővel arra is fel kéne készülnöm, hogy holnap összeomlik a nyugati civilizáció, és embert kell majd ölnöm hogy kutyahúst ehessek. Ez nem reális kockázat, ez katasztrofális összeomlás, amire akkor se tudsz felkészülni, ha megtanulod a szerződésed szövegét kívülről.
Meg egyébként is, ki a faszom számít egy olyan országos szintű brókercég bedőlésére, ahol MÉG AZ ÁLLAM IS OTT TARTJA A PÉNZÉT?!

És nem, nem érint az ügy személyesen, csak már megint ott tartunk, hogy csaló bűnöző geciket mentegetünk, és a szerencsétlen hülyékre mutogatunk, hogy az ő hibájuk. Nem, nem az.
És azért kéne felelőst találni, mert ha lincselés lesz, nem biztos, hogy az igazi felelősök lesznek megtalálva, és hogy csak azok...

Mészáros Laci 2015.04.07. 15:04:40

@Bobby Newmark:

Amikor autót veszek, hogyan kezelem azt a köckázatot, hogy bűnöző életmódot folytató elemek ellopják, és egyszer arra ébredek, hogy nincs autóm? Az is kockázat. És bizony, az állam nem fizeti ki a káromat, pedig az én adómból fenntartott rendőrségnek az lenne a dolga, hogy ne lopják el az autómat bűnöző életmódot folytató elemek.

Mészáros Laci 2015.04.07. 15:09:04

@Bobby Newmark:

"ki a faszom számít egy olyan országos szintű brókercég bedőlésére, ahol MÉG AZ ÁLLAM IS OTT TARTJA A PÉNZÉT?!"
-- Én nem tudtam, róla, hogy állami vállalatok (tehát nem az állam) a Quaestor Értékpapír Zrt-t bízták meg államkötvények vásárlásával. Utólag persze igen, de csak a bukta után.

"csaló bűnöző geciket mentegetünk"
-- Csak a magad nevében beszélj. Én nem mentegetem.

"a szerencsétlen hülyékre mutogatunk, hogy az ő hibájuk"
-- A saját pénzének allokációjáért mindenki maga felel. Aki magas hozamú, tehát magas kockázatú befektetést választ, annak szembe kell sülnie a kockázatos esemény bekövetkezésével. Ez fájdalmas -- magas a tandíj, de hát az élet a legjobb iskola.

Akinek odaveszett a pénze, a LEHETŐ LEGKOMOLYABBAN azt tudom tanácsolni, hogy: újratervezés.

fay rodisz 2015.04.07. 15:16:59

Csak egy kérdés lehet:

viktor, szereted a bablevest, vagy inkább túrós csuszát vigyünk neked a sittre?

Bobby Newmark 2015.04.07. 15:32:33

@Mészáros Laci: Mondom, személyesen nem érint.

De azt is mondtam, ami mellett szintén elsiklottál, hogy a kockázatos befektetés nem azt jelenti, hogy borul az egész cég, ahol a pénzed tartod. A hozam lehet negatív, de nem -100%, mert az már nem kockázat, az rablás.
Teljes tőkét akkor kockáztatok, ha én magam kereskedem a tőzsdén. Ha már brókerhez viszem, azt azért elvárom, hogy az ígért hozamnál nagyobb bukta ne legyen belőle, ha a lejárat végén 90%-ot kapok vissza, akkor rendben, kockáztattam, nem jött be. Ha viszont semmit, akkor rájuk gyújtom az irodaházukat. Ez ilyen.

Gondolom senki nem olyan szerződést írt alá, hogy +10 és -100% közt változhat a lejáratkor kifizetés összege... (De persze ez csak tipp)

Gerilgfx 2015.04.07. 15:34:43

@inebhedj - szerintem: @Pan Modry: szerintem annak, hogy a quaestor részben illegálisan működött, annak, hogy csődbe ment, annak, hogy az emberek a pénzüket követelnik, és annak, hogy fejeknek kell hullania, az 4 totálisan különböző, egymással nem kohézív állítás, amik nincsenek közvetlen kapcsolatban.

@Egy Hun Hunniából: gondolom életedben nem próbáltál még részvényeken, valutaárfolyamokon, vagy akármi máson nyerészkedni, akkor viszont nem értem, hogy minek osztod azt a bizonyos észt?

♔bаtyu♔ 2015.04.07. 15:47:21

@Gerilgfx: Nem kellene magyaroznod, mert inkább te vagy tudatlan.

A Questor fiktív állampapírokat árult.

B+, milyen dilettánsok írnak ide:))))

♔bаtyu♔ 2015.04.07. 15:48:30

@Gerilgfx: Neked különösen nem kellene. Ugyanis ahogy látom képtelen vagy különbséget tenni a pénzügyi kockázat és a pénzügyi család között.

Gerilgfx 2015.04.07. 15:51:28

@♔bаtyu♔: jó, hát most erre mit mondhatnék. az állampapírok eleve fiktívek, a forint is fiktív, meg a dollár is... végülis, én a quastor csődön is kerestem kb 5 ezer forintot, de biztos én vagyok a dilettáns.

♔bаtyu♔ 2015.04.07. 16:01:32

@Gerilgfx: Erre azt mondhatod, hogy tévedésből neveztem ostobának a magyarokat, mert én nem értettem hozzá.

Tévedésben vagy, mert ha én elveszek tőled 500.000 Ft-ot, hogy állampapirokba fektetem, akkor valódi állampapirokat veszek. Még akkor is, ha azt elektronikusan teszem.
Valódi=az állam kezességet vállal a névértékre és a megszabott kamatra. A dollár hasonló.
Fiktív=Nincs kibocsátó, senki nem vállal érte felelősséget.
Most már gondolom, vágod mi a különbség a fiktív és a valódi között.
Hiába tűnik számodra hasonlónak (végül is mindkettő lényegében elektronikus bit) a törvény nagyon is különbséget tesz közöttük, hiszen a fiktív állampapír mögött nincs fedezet, az nem állampapír.

Mészáros Laci 2015.04.07. 16:06:16

@Bobby Newmark:

A kockázatban a teljes bukás lehetősége is benne van. A kibocsátási tájékoztatóban konkrétan szerepelt, hogy ez egy olyan kötvény, amivel MINDENT el lehet veszíteni. És lőn.

A tőzsdei kereskedésnél fogalmi zavar tényállása forog fenn. TE MAGAD nem kereskedsz a tőzsdén, csak a brókercég.

A részvény nagy kockázatú befektetés.
A vállalalti kötvény közepes kockázatú befektetés.
Az államkötvény alacsony kockázatú befektetés.

Bobby Newmark 2015.04.07. 16:19:37

@Mészáros Laci: Oké, hát ha benne volt a szerződésben, akkor az szar ügy. Akkor sincs rendben a csalás, de ezek szerint tényleg aláírták a +10/-100%ról szóló papírt?

Jó, persze, én csak klikkelek bután a csártot bambulva, aztán az üzletet valóban a bróker köti be, de az azért nem ugyanaz, mint amikor odállok egy zsák pénzzel a bróker elé, hogy "na itt van ez a kess, barátom, csinálj belőle jövőre 1.1-szer ennyit", aztán azt sem tudom, mi történik közben.
Annál közelebb nem leszek soha a "saját kezűleg" történő kereskedéshez...

♔bаtyu♔ 2015.04.07. 16:27:02

@Bobby Newmark: A szerződés a valódi kockázatvállalásra vonatkozik, ezt is írták alá.

Arra nem vonatkozik, ha a brókercég fedezet nélküli kötvényeket árul, hiszen ezt az infót eltitkolja. Persze ettől a pénzt még el lehet bukni, ha nem biztosított. (BEVA, egyéb).

empoftla 2015.04.07. 16:28:53

@maxval bircaman szerkesztő: Így van, a politikában a pénznek semmi jelentősége nincs.

Gerilgfx 2015.04.07. 17:04:47

@♔bаtyu♔: azt senki sem vitatta, hogy a törvény betűje mit állít, csak az a baj, hogy hibás a gondolatmenet, mert nem a fiktív állampapírjaik miatt csődöltek be.

eleve, aki állampapírokba fektetett tavaly, az a megtakarításainak 10-15%-át elbukta devizában számolva. az állampapír egy rohadt rossz üzlet, és a questor nagyon ügyesen csinálta, hogy valójában nem ilyeeneket vett, különben már réges rég csődbe mentek volna..

Gerilgfx 2015.04.07. 17:06:18

@♔bаtyu♔: ,,mert ha én elveszek tőled 500.000 Ft-ot''

dehogy veszel! én önként odaadom, ha eléggé hülye vagyok. ha meg nem vagyok hülye, akkor nem adom oda, hanem arra veszek fel pozíciót, hogy te, meg a gittegyleted becsődöl a faszba.

Mészáros Laci 2015.04.07. 17:54:47

@Bobby Newmark:

a portfolio írja:

...a legfrissebb kibocsátási tájékoztató első oldalán ott szerepel feketén-fehéren, hogy "mivel a kibocsátó hiteltartozásának összege várhatóan meg fogja haladni a saját tőke összegét, ezért a kötvények forgalomba hozatala a befektetők szempontjából a szokásostól eltérő kockázatú"

igen, a dédnagymamákat most nem masszázsfotelre palizták be, hanem egy +10 .. -100% közötti hozamű kötvényre.

Tudományos Iibsizmus 2015.04.07. 17:58:43

@♔bаtyu♔: "A Questor fiktív állampapírokat árult. "
Te hülye vagy geciputtony. A questor olyan kötvényeket árult, amelyek mögött nem volt befektetés, mert a pénzt a pilótajáték finanszírozására fordították. Te tényleg ennyire debil vagy?

dunántúli gyerek 2015.04.07. 18:04:12

A fidesz a brókerbotrányt is megnyerte, az MSZP már nem a Jobbikhoz hasonló középpárt.

2018ban a maszop a parlamentbe jutásért fog izzaadni.

Tudományos Iibsizmus 2015.04.07. 18:26:50

@dunántúli gyerek: És kit érdekel az emeszpé te agyilag kevéssé ellátott?

brumeszkosz 2015.04.07. 18:58:15

@Gerilgfx:

Csak akkor a büdös fidess vezérkar ne vegye ki a lopott pénzét, a nép meg szívjon!!!!

midnight coder 2015.04.07. 19:16:58

@Bobby Newmark: Simán elképzelhető, hogy a befektetés nem csak 0 hozamot hoz, hanem elbukod a pénzedet. Erről szól a tőzsde. Veszel egy részvényt, aztán az vagy bejön vagy nem. Kb. ugyanaz, mint ha saját céget indítasz: az is vagy jövedelmez, vagy rámegy a gatyád is.

Az viszont valóban nincs benne a pakliban, hogy a brókercég mást vesz mint amiről a szerződés szól, vagy hogy lenyúlja a pénzed. Ez sima bűncselekmény, de ez sem példa nélkül álló dolog.

Amúgy pedig a jelenlegi pénzügyi rendszer, és általában véve az euroatlanti civilizáció pont akkora lufi mint a Questor. És centire ugyanúgy be fog dőlni idővel, csak szerencsére az kicsit később lesz. Legalábbis remélem, hogy még vagy 20-30 évig kihúzza valahogy a rendszer, ha egyre szarabbul is. De a vége menthetetlenül összeomlás lesz.

midnight coder 2015.04.07. 19:18:24

@brumeszkosz: Állam bácsi vette ki a pénzét (legalábbis egy részét). Ha nem teszi, akkor meg azért sírtok, mert hogy eltőzsdézték a közvagyont.

WilburSmith 2015.04.07. 20:50:45

felugyelet.mnb.hu/hirek_ujdonsagok/10_04_08-Questor.html

Mikor kezdődött ez is? Mióta tart? Többpártrendszeren keresztülnyúló mutyi.

Tudományos Iibsizmus 2015.04.07. 20:56:01

@WilburSmith: Mikor bocsátották ki a fiktív kötvényeket? Mikor engedélyezték?

aleb19 2015.04.07. 22:05:52

kedves buta/hazug bloggolgato
"Ha nálad van a fegyver, akkor teljesen mindegy, hogy a szemközti veréb mit akar neked beadni. Ha te vagy a hatalom, amiért harcoltál, akkor nem foghatod másra a dolgokat (emútnyócév), nem terelhetsz, nem kereshetsz bűnbakot és nem segítheted a tolvajt"

igy van de csak akkor van igazad ha tudod, hogy buncselekmeny van folyamatban de ha nem tudod akkor nem lehet minden pofon melle rendort allitani... ezt csak a buta/hazug emberek kepzelik/szajkozzak

Mészáros Laci 2015.04.07. 22:48:26

@Tudományos Iibsizmus:

Pontosabban arról van szó, hogy a Hrurira engedélyt kapott kb 60 mrd kötvény kibocsátására. Ezt az Értékpapír Zrt-n keresztül el is adták, meg még további 150 milliárdnyit, amire már nem volt engedély.

És mivel utóbbiakra nem volt engedély, ezért azokat az Értékpapír Zrt nem is tudta bejegyezni a központi elszámolónál vezetett számlára. Csak az ügyfélnek küldte ki a hamis értesítőt, hogy megkapta a kötvényét. Sőt, a kamatokat is jóváírta, és amikor az ügyfél jött a pénzéért, meg is kapta.

Tehát az ügyfél azt hitte, neki kötvénye van. Szigorúan jogilag azonban neki csak az Értékpapír zrt-nél vezetett folyószámlája volt.

Mészáros Laci 2015.04.07. 22:50:38

@aleb19:

se nem buta, sem nem hazug, csak indulatos. a fidesz úgy összekente magát szarral ebben a brókerbuliban, hogy jobban se kellett.

Blogger Géza 2015.04.07. 22:50:42

@Pan Modry: Tévedés. Az MNB nem "kamukötvények" kibocsátását engedélyezte, hanem az átlagosnál magasabb kockázatú kötvényekét. Nyugaton ennél sokkal kockázatosabb kötvényeket is bocsátanak ki, a "junk bond" nem egy új kategória. Kamukötvények azáltal keletkeztek, hogy a Q. az MNB által engedélyezettnél TÖBBET bocsátott ki, de erről nem az MNB tehet.

Azt kell megnézni, hogy a Q tájékoztatója megfelelő volt-e, Elmagyarázták-e, ki a kibocsátó, és van-e OBA, BEVA garancia. Elmagyaráztak, és azt is, hogy nincs OBA vagy BEVA garancia. Legalábbis eddig ezzel ellentétes állítást nem hallottam. Nem lehet utólag minden kockázatos befektetés mögé állami garanciát betenni.

Mészáros Laci 2015.04.07. 22:53:16

@WilburSmith:

De hát ez nem mutyi és nincs sok köze a "pártrendszerhez" sem.

T. Csaba okos szociopata csaló, aki a hasonló jellemű Princz Gábor példáján megtanulta, hogy az elvtelen hízelgést nagyban kell folytatni, így sérthetetlenséget lehet vásárolni. Princznek sikerült Horn Gyuláig eljutnia, T. Csabának csak a külügyminiszterig és a legfőbb ügyészíg, de talán ez is elég lesz

Mészáros Laci 2015.04.07. 22:55:14

@Blogger Géza:

" a Q tájékoztatója megfelelő volt-e"

a portfolió utánajárt, a tájékoztató korrekt volt: az első oldalon lszerepelt, hogy a kötvények összege több, mint az ingatlanos cég tőkéje, leírta, hogy nem aaz ingatlanbefektetési cég lesz a kibocsátó, hanem egy vagyon nélküli kft, ezért a kötvény "a szokottól eltérő kockázatú."

tisztapista 2015.04.07. 22:59:23

Most konkrétan: mi az az 1 kérdés, amit érdemes volna feltenni?

Erre nem kaptam választ. Talán nem figyeltem? Pedig ha itt van az a kérdés, akkor írok Kálmánolgának, hogy tegye má' fel, mert ezzel egyből leváltja a Fideszt 20 évre.

Mészáros Laci 2015.04.07. 22:59:47

@Pan Modry:

"ehhez asszisztalt az MNB, az ugyeszseg es a politikai elit."

sem az MNB, sem az ügyészség, sem az elit nem asszisztált.
a kötvénykibocsátás teljesen asszisztencia nélküli folyamat.
- vállalatnak forrás kell (ami a bankhitelnél olcsóbb)
- üzleti tervet készít
- engedélyt kér a pénzügyi felügyelettől
- a felügyelet elllenőrzi kibocsátási tájékoztatót
- ha a kibocsátás meghaladja a cég tőkéjét, a felügyelet könyvvizsgálói hitelképsségi jelentést kér be (és megköveteli, hogy ezt fel is tüntessék a kibocsátási tájékoztatóban
- a cég megbíz egy forgalmazót a kibocsátás szervezésével
- befektetők lejegyzik a kötvényeket

ennyi.

Netuddki. 2015.04.07. 23:00:04

"A Fidesztől csak egy dolgot kell megkérdezni"

- Utolsó kívánság?

Blogger Géza 2015.04.07. 23:00:31

@Szarvas Norbert: Ha az elmúlt öt évről van szó, akkor hiányolom az önkritikát. Ugyanis ha az elmúlt 5 évben a kormányzat bármiben növelte szerepvállalását, szigorúbban szabályozott egy szektort, előnyben próbálta részesíteni a közösségi tulajdont a magántulajdonnal szemben, menetrendszerűen beindult az óbégatás. "Kitört a kommunizmus, diktatúra van, itt a küszöbön a fasizmus, vége a demokráciának, oda a kapitalizmus stb-stb." Most pedig pont az bizonyosodott be, hogy a piaci mechanizmusok semmiben nem segítettek ebben a botrányban, és az állam erősebb kontrollfunkciója lett volna kívánatosabb. Illetve ha állami tulajdonban lett volna a közpénzekből vásárolt állampapírszámláinak a kezelése, akkor sok pénz nem tűnt volna el, ami így viszont eltűnt. De valahogy a liberális megmondóemberek önkritika helyett továbbra is a kormányzatot szidják (ez amúgy a legkönnyebb), ez minden, ami eszükbe jut.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:01:11

@tisztapista:

ezen én is merengtem, és megkaptam a választ:

"ekkora hatalommal felruházva hogyan lehetségesek ilyen történések a keményen dolgozó kisemberek kárára?"

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:03:26

@Blogger Géza:

Inkább a kormány részéről lenne szükség önkritikára.

Kb az ötvenes évekre nyilvánvalóvá vált, hogy a központi irányítás NEM MŰKÖDIK. A fidesz ennek ellenére azt gondolka, hogy lehet mindent centralizálni, állami kézbe venni, irányítani, a nép fölött pedig atyáskodni. Ez a rettentően kártékony szemlélet nem csak a célközönség, a Nép Egyszerű Gyermeke fejébe rágja bele magát, de nagyon sok értelmiségi fejébe is: "oldja meg a kormány"

de hát a kormány tizedannyit sem tud megoldani, mint amennyit (már eddig is) magára vállalt...

Netuddki. 2015.04.07. 23:03:58

@Blogger Géza: Ó bazmeg gejza! Ekkora böszmeséget se hallottam még századvéges pénzmosodástól! Akkor most a szíjgyártó vágta a szallagot a tarsollyal, vagy nem-e vágta-e?
Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!

Blogger Géza 2015.04.07. 23:06:21

@tisztapista: Szerintem az, hogy "mikor mond le?". Aztán már mindegy, hogy ki vagy miről, csak "valakimonnyonle" Egyeseknek még akkor is csak a "monnyonle" jut eszükbe, ha rossz az időjárás. Arról elmélkedni, hogy hol volt a hiba a rendszerben, és hogy a kéne csinálni a jövőben, már nehezebb ügy, ahhoz gondolkodni is kéne. A "monnyonle" egyszerűbb.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:07:22

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

nem kéne annyi összeesküvéselméletet olvasnod :)

Blogger Géza 2015.04.07. 23:08:48

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: És? Amikor átvágta a szalagot, szerinted tudta, hogy csal a Q? Kuncze lemondott, amikor egy maffiózóval fényképezték?

Netuddki. 2015.04.07. 23:09:04

@Mészáros Laci: Olvasni? Biztos valaki összemontírozta őket a fényképen. :P

Blogger Géza 2015.04.07. 23:10:24

@Mészáros Laci: Hát itt eltér az álláspontunk, és nem nevezném "központi irányításnak" sem azt, ha közpénzeket csak állami pénzintézetnél lehet tartani, sem azt, ha erősebb a kontroll a brókercégek és az egész pénzügyi szféra felett.

Netuddki. 2015.04.07. 23:10:57

@Blogger Géza: Kijafszom az a kunce? Ha bűnözött a fidesz mér' nem csukta le? Akkor meg mijatökömet hordasz itt össze-vissza?

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:16:57

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Mi sem álljon tőlem távolabb, mint Sz. Péter mosdatása, de az a fénykép speciel T. Csabának volt fontos. Pint ugyanúgy, ahogy Princz annak idején meghívta a postabank közgyűlésre Horn Gyulát, aki azt sem tudrta, mi az az alárendelt kölcsöntőke, de azért adott Princznek pár tízmilliárdot. 1996-ban.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:18:15

@Blogger Géza:

"ha közpénzeket csak állami pénzintézetnél lehet tartani, sem azt, ha erősebb a kontroll a brókercégek és az egész pénzügyi szféra felett. "

Közpénzeket jelenleg CSAK a kincstári egységes számlán lehet tartani. Vállalatok (magán és állami vállalatok) azonban oda teszik a pénzüket, ahová akarják.

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:19:45

'Kb az ötvenes évekre nyilvánvalóvá vált, hogy a központi irányítás NEM MŰKÖDIK'

Az 50es években Kína GDPje az amerikainak pár %-a volt, nemsokára megelőzi. Ők nem hallottak róla hogy ez így nem müxik.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:19:45

@Blogger Géza:

Nem hiszem, hogy az erősebb kontrol egy centivel is javítaná a helyzetet. Egy törvény csak annyit ér, amennyit be lehet tartani belőle. A fidesz-kormány működése pedig azt mutatja, hogy vannak, akire nem vonatkoznak a törvények. Vannak egyenlőbbek.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:21:06

@dunántúli gyerek:

Bizony, hetvenes évekre a kínaiak is rájöttek, hogy a központi irányítás nem működik, és fokozatosan áttértek a kommunista párt által irányított kapitalizmusra. Azóta pörög a gazdaságuk.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:23:19

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Megállapítthatjuk akkor, hogy egy bűnözővel közös fényképért még szerinted sem lehet lecsukni (vagy akár lemondatni) egy minisztert?

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:26:44

@Mészáros Laci: A kapitalizmus központilag irányított Kínában, ahogyan a náci Németországban is az volt.

Finomabb eszközökkel az USA-ban is központilag irányított kapitalizmus van a magántulajdonú, monopol Jegybank gyakorol meghatározó befolyást a folyamatokra.

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:28:00

@Mészáros Laci: 'Nem hiszem, hogy az erősebb kontrol egy centivel is javítaná a helyzetet.'

Mo. 2010es és mostani gazdasági állapota közötti különbség ezt nemigen támasztja alá.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:32:57

@dunántúli gyerek:

kínában egypártrendszer és piacgazdaság van, annyira durva piacgazdaság, ami még a száz évvel ezelőtti USA-ban sem volt.

központi szabályozásra azért van szükség (minden piacgazdaságban), mert az úgynevezett piaci egyensúly a gyakorlatban nem stabil.

sumes67 2015.04.07. 23:33:02

@Mészáros Laci: A kérdés: ha minisztérium közpénzt az államháztartási törvény alapján csak az államkincstárnál lehet tartani (ez így van), akkor kinek volt az érdeke ezt kijátszani közbeiktatott külügyes céggel. (T.Csaban kívül?)

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:34:46

@dunántúli gyerek:

a gazdasági állapotunk leginkább annak köszönhető, hogy a gazdag németek több Audi TT-t vásárolnak, továbbá annak, hogy a kozéptávon rossz kilátásaink miatt elég gyenge a forint, így kevesebbet importálunk.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:37:01

@sumes67:

"kinek volt az érdeke ezt kijátszani közbeiktatott külügyes céggel"

Ez félreértés: a kereskedőházak hálózatát évekkel ezelőtt kezdték létrehozni, a Magyar Nemzeti Kereskedőház nevű cég ezeket fogta össze, még a miniszterelnökség irányítása alatt. Akkor kerültek át a KüM alá, amikor Sz. Pétert kinevezték miniszternek.

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:37:29

@Mészáros Laci: 'központi szabályozásra azért van szükség (minden piacgazdaságban), mert az úgynevezett piaci egyensúly a gyakorlatban nem stabil.'

Erre lenne szükség Európában (Mo-n) is, és be is vezetik majd ha már muszáj lesz. A sok puhos európainak nehéz lesz lenyomni a torkán, amíg kilátszanak a szarból, egyetlen liberálisdemokrata politikus sem fogja bevállalni.

De lesz még 130 év a nyugdíjkorhatár ohne minimálbér.

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:38:11

@Mészáros Laci: Szerencsére a sikert nem kell magyarázni.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:40:13

@sumes67:

Hogy a kereskedőház pénze a Quaestorhoz került, az elsősorban T. Csaba érdeke volt, mert ennyi pénzt (3.8 milliárdot) lakossági kötvényeken keresztül sokkal nehezebben és költségesebben tudott volna összeszedni. Így meg "egyben" megkapta.

Sz. Péter itt a fiatal karrierista, aki azt hiszi, hogy erős gazdasági hátteret tud építeni. Két szociopata nem fér meg egy csárdában, vagyis az okosabbik át fogja verni a másikat, és most T. Csaba tapasztalata győzött.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:41:15

@dunántúli gyerek:

A fociban nem, de a gazdaságban bizony meg kell nézni a siker hátterét is. Lásd Quaestor -- nagyon sikeres cég volt, egészen idén márciusig.

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:42:44

@Mészáros Laci: 'gazdasági állapotunk leginkább annak köszönhető, hogy a gazdag németek több Audi TT-t vásárolnak'

helyett

www.tozsdeforum.hu/extra/auto-2/tovabb-hasit-az-audi/

'A német autógyár legnagyobb piaca változatlanul Kína, ahol 15 százalékkal emelkedtek az eladások, és meghaladták az 50 ezer darabot. A második helyen az Egyesült Államok áll, itt 14 százalékkal több Audit vásároltak.'

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:43:10

@dunántúli gyerek:

európának pont az a baja, ami orbánnak is, sőt orbánnak még fokozottabban: nem tudnak hosszú távra tervezni, mert a választók rövid távon akarják jól érezni magukat.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:45:22

@dunántúli gyerek:

nekem aztán tök mindegy, hogy németek vagy kinézerek, de a lényeg az, hogy a magyar gazdaság sikere jelenleg a győri audi gyár robogó exportjából meg a mekméti merdzsógyár exportjából áll.

ha a kinézerek más autótípust kezdenek preferálni, a németek meg kicsit lelassulnak, a magyar gazdaság úgy fog zuhanni, mint a kő, lásd 2009.

sumes67 2015.04.07. 23:45:32

@Mészáros Laci: nem értem. Ott egy valag pénz, ami CSAK az àllamkincstárban lehetne,vagy valamire felhasználva a nemzeti faszomnál. Erre nemzeti kihelyezi parkolni csabihoz. Erről van szó.
Kinek az érdeke?

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:48:17

@Mészáros Laci: 'a magyar gazdaság sikere jelenleg a győri audi gyár robogó exportjából meg a mekméti merdzsógyár exportjából áll.'

Ez azért érdekes, mert 2007-2008ban mind2 autógyár többet adott el mint most, a magyar gazdaság mégis rossz pályán mozgott.

Igaz, a Merci még nem termelt, de nehogy már baj legyen hogy most meg de. Jöhetne a BMW is.

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:50:13

@Mészáros Laci: Ez amerikára is igaz lehetne, csak ott nincs demokrácia, hanem van helyette központi gazdaságirányítás.

Ez kell itt is. Orbánhoz fogható hosszú életü csúcspolitikus pedig sehol nincs Európában, ami pont a hosszabb távú terveket segíti elő.

Blogger Géza 2015.04.07. 23:50:25

@Mészáros Laci: Ez nem igaz, a MÁK nincs is arra felkészülve, hogy minden közpénzt kezelő szervezet minden számlavetetési igényét kielégítse. Talán előbb tájékozódni kéne, és nem azon siránkozni előre, hogy úgyse vonatkoznak majd egyesekre a törvények.

"A kormányzati elképzelés végrehajtása viszont egyáltalán nem egyszerű, a MÁK ugyanis több szempontból sincs felkészülve arra, hogy közel 3200 település és több megyei önkormányzat folyószámláit vezesse."

www.napi.hu/magyar_gazdasag/ujabb_funkciot_nyel_be_az_allam.595659.html

@sumes67: Ez neked is szól.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:51:57

@sumes67:

NEM. Az a valag pénz a magyar nemzeti kereskedőház pénze, amit a kereskedőházak kiépítésére és üzemeltetésére használjatnak. Induláskor megkaptak pár milliárd forintot azzal, hogy ebből kell élniük amíg önfenntartóvá válnak. A még fel nem használt pénzeket államkötvénybe fektethetik. Ezt az államkötvényt BÁRMELY brókerházon keresztül megvehetik T. Csaba volt a haveri bróker, nyilván hozzá rakták be.

Most persze kínos helyzet van, mert T. Csaba sok szálon kötődik már Sz. Péterhez. rengeteg szívességet tett (biztos vagyok benne, hogy sok fideszes kötvénytulajdonos március közepe táján megkapta még a pénzét a Quaestortól, kamattal együtt). Így jár, aki maffiózókkal barátkozik.

Blogger Géza 2015.04.07. 23:52:04

@Mészáros Laci: Ennek ellentmond az, hogy bevállalta az eladósodás csökkentését, ami rövid távon komoly politikai áldozatokkal jár, ellenben hosszú távon kívánatos.

Blogger Géza 2015.04.07. 23:53:34

@Mészáros Laci: És persze annak is, hogy a 2010-es kormányváltás UTÁN elhatározta az Audi, hogy bővít Magyarországon.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:54:37

@dunántúli gyerek:

nagyon messze vagyunk egymástól, nehéz ezt így folytatni, egészen alapvető összefüggéseknél kéne kezdeni, amiket nyilván nem fogsz elhinni, mert nem egyezik a meggyőződéseddel... szóval inkább hagyjuk, te megmaradsz a hitedben, én meg megyek aludni.

sumes67 2015.04.07. 23:55:29

@Mészáros Laci: az a pénz nem a kereskedőházé volt, hanem a külügyminisztérium még fel nem használt pénze,előirányzata, költségvetése, nevezzük bárminek. Csak nekem furcsa, hogy állami pénz a jó törvény ellenére (hol kell tárolni)kikerül csabi privát cégéhez? Nem kellene megszorongatni valaki tökeit?

dunántúli gyerek 2015.04.07. 23:55:48

@Mészáros Laci: Jobb is, hátha megálmodod az elméleteidet alátámasztó tényanyagot.

Mészáros Laci 2015.04.07. 23:56:12

@Blogger Géza:

A csökkenés bevállalása semekkora áldozatokkal nem jár, sőt, lehet vele kampányolni.

A telnyleges adósságcsökkentés, na az komoly áldozattal járna. Azt nem is csinálja.

Mészáros Laci 2015.04.08. 00:00:35

@Blogger Géza:

Én nagyon örülök, hogy az audi bővít magyarországon. Semmi bajom ezzel. A merdzsőval sincs bajöm.

Azzal van bajom, hogy kurva nagy az államadósság, és hogy a manyup visszaállamosításából beszedett 3000 milliárdot nem adósságcsökkentésre fordította, az a pénz valahogy "elfagylaltozódott" 2011 folyamán. És azóta sem képes féken tartani a haverok szapora kezét.

A magas államadósság pedig életveszélyes kiszolgáltatottságot jelent. Most éppen szerencsénk van, mert alacsony kamatok mellett finanszírozni lehet az adósságot, de ha picit emelkedik a nemzetközi kamatkörnyezet (és ennek vannak már előjelei), az nagyon megszívatja az országot.

Mészáros Laci 2015.04.08. 00:04:30

@sumes67:

"az a pénz nem a kereskedőházé volt"

dehogynem. még kb másfél évig ebből kell működniük.

"állami pénz a jó törvény ellenére (hol kell tárolni)kikerül csabi privát cégéhez"

nem tudom többféleképpen elmondani. államkötvényt vettek rajta (legalábbis ezt mondják). bármely brókercégen keresztül vehettek volna. T. Csaba benyalta magát a Sz. Péterhez, ezért rajta keresztül vették.

Hogy volt-e ott valóban államkötvény, vagy csak hamis kimutatás, azt nem tudom.

Mészáros Laci 2015.04.08. 00:07:21

@Blogger Géza:

az önkormányzatok eddig nem az államkincstárnál tartották a pénzüket. de a költségvetési intézmények már 20+ éve csak ott tarthatják a pénzüket. az álllamkincstárt a lupis botrány után hozták létre (néhány nagy minisztérium sok pénze ragadt benn a bedőlt brókerháznál).

Blogger Géza 2015.04.08. 01:05:12

@Mészáros Laci: Hogyne járna, nem lehet azt az osztogató-eladósítópolitikát folytatni, ami 2002 és 2008 között volt, és amely az MSZP 2006-os újraválasztásához vezetett. Igaz, utána jött az államcsőd.

Blogger Géza 2015.04.08. 01:09:04

@Mészáros Laci: Ez is téves, a többsége direkt államadósság-csökkentésre ment. Enélkül nem lehetett volna a 2010 közepi 85%-os eladósodást mára 77% körülire visszaszorítani.

„a 2945 milliárd forintos, 2011-ben államosított magánnyugdíjvagyonból eddig 2020 milliárdot fordítottak közvetlenül adósságcsökkentésre, 233 milliárd forintot utaltak vissza a lakosságnak reálhozamként, mintegy 500 milliárdot fordítottak a nyugdíjkassza hiányának csökkentésére, 200 milliárd forintnyi értékpapírt pedig a Magyar Nemzeti Vagyonkezelőnél helyeztek el.”
www.hirhatar.hu/hir/tessek-mondani-hova-lett-a-magannyugdijam

Mészáros Laci 2015.04.08. 01:09:59

@Blogger Géza:

Mondom, a BEVÁLLALÁS, amit a szájával csinál, ingyen van. A tényleges adósságcsökkentéshez már nincsen ereje. 1998-ban még volt.

Mészáros Laci 2015.04.08. 01:11:17

@Blogger Géza:

Ne csapjuk be magunkat a számokkal, almát körtével...

Mészáros Laci 2015.04.08. 09:57:46

***

kicsit visszaolvasva az előző hozzászólásokat, látványos a süketek párbeszéde: a kormánnyal szimpatizálók és a kormányt támadók már csak azért sem érthetik meg egymást, mert a néhány információmorzsát egészen más képbe illesztik bele.

Akik annak idején a szocikat démonizálták, most elfogadóbbak a fidesszel szemben, és fordítva.

Az erős érzelmek megdöbbentő mértékben eltorzítják a gondolkodást.

Bobby Newmark 2015.04.10. 11:44:02

@Blogger Géza: Szóval az, hogy a kormányzat az elmúlt öt évben azzal foglalkoztatta a hivatalait, hogy lehetőleg minél több mindent lenyúljon a haveroknak, plusz hogy minden létező eszközzel üldözze az "ellenséget", és közben a puszipajtások csalásaihoz asszisztált, az NEM az ő hibájuk.

Értem én, persze. Csak nyilván az agyamat kell messzire dobnom, meg kinyújtanom a nyelvemet a megfelelő narancsos ánuszrózsa felé, és rögtön a helyére ugrik minden ebben az érvelésben...

Bobby Newmark 2015.04.10. 11:50:24

@Blogger Géza: Igen kurvára egyszerű a megoldás: a jóelvtársakat is ellenőrizni kell, akkor is ha haver, akkor is, ha családtag.

Ez lenne az alap egyébként egy jogállamban, de úgy látszik már nemcsak elnézett, de kifejezetten elvárt dolog is az elképesztő mértékű korrupció ebben az országban.

ELVÁRÁS lett, hogy az épp aktuális kormányon lévő párt minden eszközzel megvédje a bűnöző haverjait. Fel sem merül már gondolat szinten sem, hogy az állam felderítse a bűnözést, csalást, ha haverról van szó.

Fasza, tényleg. Éljen a Fidesz, meg az ország, amit épít! [vastaps]

Én már komolyan csak azt nem értem, hogy nincs olyan elkeseredett ember, aki magával vinne egy-két vezető Fideszest az öngyilkossága során?

Bobby Newmark 2015.04.10. 11:52:22

@dunántúli gyerek: Na, akkor szaladj melósnak Kínába, az valóban kibaszott jó dolog. Ha esetleg magadtól nem jöttél volna rá, miből is van a kínai gazdasági növekedés, akkor kipróbálhatod magad is.

Bobby Newmark 2015.04.10. 12:37:14

@Blogger Géza: És mi a faszért nincs rá felkészülve, ha EZ A FELADATA?

Ja, tudom, nem volt idő rá még megjavítani, és nyilván ez is az elmú'tötév előtti elmú'tnyó'cév hibája. Nyilvánvaló.

Blogger Géza 2015.04.10. 18:30:14

@Bobby Newmark: Mondjuk most hogy mondod, tényleg jó kérdés, hogy ha a baloldaliak ennyire okosok, 8 év alatt miért nem tették alkalmassá arra, hogy az ÖSSZES közpénzt kezelje.

Blogger Géza 2015.04.10. 18:31:24

@Bobby Newmark: Ki az a "bűnöző haver", akit megmentettek?

Bobby Newmark 2015.04.10. 18:39:49

@Blogger Géza: De ha ők nem, akkor a "rakják rendbe az országot kétharmaddal" felhatalmazást kapott banda őt év alatt miért nem?

Tudod, lelkes Fidesz szavazó maradtam volna 2010 után is, ha legalább a szikráját láttam volna az akaratnak, hogy rendbe akarják rakni ezt az országot.
De az ilyen ügyeken látszik tisztán, hogy az mekkora egy ordas kamu volt, ismét csak a zsebeiket akarják degeszre tömni, meg uralkodni.
Látszik gyönyörűen, hogy mi a fontos nekik, és mi a cél.

Hát tudod az ilyenekért a kurva annyát a bandának.

Blogger Géza 2015.04.10. 18:42:26

@Bobby Newmark: Ere nem számított senki. Másrészt minden egyes alkalommal, ahogy erősítették az államon, beindult a visongás, hogy itt a kommunizmsu/fasizmus/vége a demokráciának stb-stb. Ilyen ellenszélben nehéz azért dolgozni.

Bobby Newmark 2015.04.11. 12:40:06

@Blogger Géza: Hát ja, ez azért lehet, mert ez nem a rendberakása az országnak, hanem az ELLOPÁSA. Nézz utána annak a kifejezésnek, hogy "state capture", aztán hasonlítsd össze a helyzettel.
Csak mondom, hogy ez az uralkodó eliten kívül MINDENKI megszopja, akár tapsol nekik hozzá, akár nem.

Hihetetlen, hogy bazdmeg te még képes vagy a szocikat köpködni, mikor körülbelül tizedannyit loptak, feleannyit balfaszkodtak, és mindezt ezredannyira pofátlanul.

Blogger Géza 2015.04.11. 14:44:10

@Bobby Newmark: A state capture a baloldal legújabb frusztrált lózungja arra, hogy a Fidesz él a ráruházott hatalommal. :) Ezt sokkal inkább lehetett volna használni a Tocsik-botránynál és számtalan hasonló esetben. Nem igazán látok minőségi különbséget azt leszámítva, hogy most még semmiféle "lopást" nem sikerült bizonyítani, szemben az MSZP-SZDSZ hosszú listájával.

Bobby Newmark 2015.04.11. 16:11:42

@Blogger Géza: Jó, hát oké, legyél egy vak fasz, nekem mindegy.

Érdekes módon egyetlen MSZP vagy SZDSZ vezető sincs még börtönben a hosszú lopólista alapján, pedig rendőrségtől közigazgatáson át ügyészségig mindenki a Fidesz zsebében van.
Ennyit a korábbi bűnökről.

A state capture-ről meg annyit, hogy nincs már állami apparátus, ami ne Fidesz kézivezérlésű lenne, az alkotmány egy kupac fos, az alkotmánybíróság és a köztársasági elnök kirakat, és nem lehet őket leváltani.

Mondom, nézz utána, hogy mit jelent ez a kifejezés. Biztosíthatlak róla, hogy nem a magyar baloldal találta ki. Csak vesd össze a tényeket a feltételekkel.

Persze, tudom, hogy nem fogod megtenni, mert meg vagy véve kilóra, és nyalod a segget amiért fizetnek, nem dolgod gondolkodni, valószínűleg képtelen is vagy rá.
Őszintén nem tudok elképzelni ennél szánalmasabb féreg viselkedést...

Blogger Géza 2015.04.11. 16:16:28

@Bobby Newmark: A parlament és kormány azért van választva, hogy meghozza törvényeket és kormányozzon, az apparátusnak ezt végre kell hajtania, és nem öncélúan kell működnie, ez így természetes. Miért akarnád leváltani a köztársasági elnököt? Vagy az AB-t? Eddig sem váltották le, mert épp valakinek nem tetszett. Inkább te nézz utána az alapvető alkotmányos dolgoknak, mert nagyon tájékozatlan vagy.
süti beállítások módosítása