Szerencsére minden napra szolgáltat a magyar politika valami "Barátok Köztös" fordulatot, amin tök jókat lehet beigli helyett csámcsogni. Kedd reggel a kormánypárt úgy gondolom, hogy elvesztette legitimtását a kormányzást illetően, amikor testületileg úgy határozott, hogy nem jelenik meg az ellenzék által kezdeményezett parlamenti ülésen az országot mostanában leginkább foglalkoztató és érintő témák egyikével kapcsolatban. Ebben a percben ütött meg a dejavu, hiszen mélyen emlékeimben él az MSZP birodalomban elkövetett ellenzéki (akkor a Fidesz-KDNP) mészárlás, amik az amúgy faszkodó kormánypárt működését ellehetetlenítették a parlamenti ülésekről való kivonulásokkal. Már akkor is a hataloméhségtől megrészegedett politikai erővel szemben érzett unszimpátimat növelték, hiszen nem azért fizetjük ezeket az embereket, hogy elkerüljék a döntéshozatalt, a konfrontációt és csakis a saját kicsinyes érdekeikkel foglalkozzanak.
Mint magyar állampolgár, baromira felháborít ez a fajta viselkedés, amit normális esetben már bölcsödében sem tolerál a bölcsödés néni a gyerektől, aki kényes helyzetben feláll és kivonul vagy meg sem jelenik. Hiszem, hogy a politikai elitnek, mint az ország első embereinek (párttól függetlenül) példát kell mutatni a lakosságnak. Aztán az újkori Orbán dinasztia idejéről felsejleik bennem az emlékkép, amit a legfanatikusabb Fidesz rajongó sem tagadhat. Orbán adófizetők milliárdjait költötte el mindenféle hülye levelezgetésre, amit Nemzeti Konzultáció kódnéven vezetett be. Már akkor látható volt, hogy ez egy család, valójában nem konzultálni akar az emberekkel, hanem állami pénzen burkoltan saját marketinghadjáratát akarja futtatni. Mert ha én rosszul látom, akkor az útdíj mindenkit érintő brutális kérdésében miért nem hajlandó a kormány nemzeti konzultálni vagy egyszerűen a munkáját végezve a parlamentben az ellenzékekkel kommunikálni?
Mert azt nem nevezném kommunikációnak, ahol az ellenzéken kívül egy szem kormánypártiképviselő, a KDNP-s Rubovszky György és három államtitkár jelenik meg. De ha már ennyire semmibe veszi saját munkáját a kormánypárt és nem hajlandó a nép általi többi megbízottal tárgyalni, akkor is hiánycikk az Orbán féle nemzeti kommunikáció látszatintézkedése még a törvénykezés előtt. Úgy érzem megint szarbanhagytak minket. Ami pedig az ülésen történt, annak a következő moziban futó címet tudnám adni: Kettyó
Az ellenzék persze puffogott, mint a négyütemű. Nincs is ezen mit boncolgatni, mert ez a dolguk, pláne ha a komplett társadalom ellenzi a dolgot. Na de kieresztették Fónagy János, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárát, aki valami olyan brutális stand up showt nyomott le, hogy a párommal mai napig keressük az államat, ami leesett. Kezeket a karosszékre, hátradőlni, pupilla tág és indulunk!
A kormány tulajdonképpen megint rezsit csökkent a bevezetett és bővített útdíjjal
Hát igen. Nehéz azon vitatkozni, hogy akinek évi 43 ezer forint volt az autópálya matrica,annak a jövőben normális esetben olcsóbb lesz (megyénként 5000 forint). De azt is nehéz nem felfogni, hogy aki az agglomerációban lakik, akiknek eddig a stratégialiag fontos bevezető szakaszok ingyenesek voltak (ők vannak többen), azoknak a nullához képest jelentősen nőni fognak a terhei. Persze a tökéletes fideszi kommunikáció potensebb, mint valaha. Talál két, egymástól teljesen független pontot az éterben és összefűzi egy mondatba.
Lényeg a Fidesz szerint: A kormány megyei matricákat vezet be évi 5000 forintért, amivel lényegesen lehet spórolni mindenkinek a 43 ezer forintos éves autópályadíjjal szemben.
Lényeg szerintem: A Fidesz át akar baszni téged, de nagyon. Az ország lakosságához képest elenyésző kisebbségben vannak azok, akik munkájuk miatt napi szinten két megyénél többet utaznak. Számukra komoly spórolást jelenthet a 43e forint helyett az évi 10 e forint. De ide kell számolni a 10 npos matricákat is, amit akkor kénytelen az ember venni, ha kirándulni akar. Ha havonta 1x úgy dönt valaki, hogy elmegy kirándulni (és mindig az ország más pontjára), akkor az havonta + 2.975 forint. 12x 2.975= 35.700 + a két megyei matrica= 45.700 forint a jelenlegi 43 ezer forinttal szemben. Akkor már mégsincs rezsicsökkentés ezeknek az embereknek sem.
Másrészről a fizetős bevezető szakaszok azokat fogja megterhelni, akik az agglomerációból járnának be GDP-t termelni. A bevezető szakaszoknak stratégiai fontossága kikerülhetetlen és nem véletlen, hogy eddig ingyenesek voltak. A környező települések forgalmi és környezetvédelmi tehermentesítésére is szolgálnak ezek az utak, amiről a kormány a nem megyei tutazokat el akarja üldözni, hiszen nem kell sok tanulmány ahhoz, hogy lássuk: a legtöbben már csak dacból sem fogják kifizetni az összeget, inkább kerülnek a településeken keresztül. Nőni fog a környezetvédelmi szennyezettség, a balesetek száma, az útidő és a forgalom terheltsége.
Összességében ez egy nagyon szemét karácsonyi ajándék, amit megpróbálnak faszán eladni nekünk. Ha jobban belegondolunk, akkor azok, akik eddig is megvették szükség miatt a 43 ezer forintos matricát, azoknak továbbra is jobban meg fogja érni, míg akik eddig leginkább dolgozni jártak be az agglomerációból, azoknak többletet fog okozni kiadásban.
- Az útdíj több százezer családon segít, mert csupán havi 400 forintért használhatják az úthálózatot.- Fónagy János
Aztán Fónagy humorkodott egyet és a megélhetésért szükséges utazás burkolt megadóztatását két gombóc fagyi árához hasonlította, amit mindenki kibír. Hát igen. Két gombóc fagyit mindenki kibír, de a kormány regnálása óta (és előtte az MSZP) már mindenkitől egy fagyigyárat akar elvenni két gombóc fagyinként. Szerintem sokkal egyszerűbb lenne, ha a komplett fizetésünket átadhatnánk a kormánynak és cserébe kaphatnánk száraz kenyeret és vizet (demagóg riadó!). Dilettánsok bölcsődéje ez, ahol egy gimnazista értelmi szintjén mozognak közigazgatás címszóval havi millákért. A legkényelmesebb megoldás, hogy mindenfajta fejlődés, gazdaságfejlesztés és termelésösztönzés helyett ha pénz kell, akkor vagy hitelt vesznek fel a paicról (prémium államkötvény) vagy pedig újabb adót (direkt vagy burkolt módon) rónak ki. Én ott vagyok, hogy már a nyalókámat sem bíznám rájuk, nem hogy két gombóc fagyit! Szóval Kedves János, nem, nem bírok ki két gombóc fagyit. De ahogyan látom Önök sem bírnak ki, hiszen másnap már megszavazták saját maguk költségmentességét.
A show press nem állhat le, és a Fidesz-KDNP álláspontja szerint az emberek az útdíj bevezetése után is minimum ugyanolyan mértékben használnák az utakat, "de lehet, hogy azért nem mennek rá az autópályákra, mert visszatartja őket az ellenzék aggresszivitása" (by Fónagy). És képzeljétek el, hogy a hiba nem a ti készüléketekben van!
Tetszik a performance? Ez Like: