Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Miért spóroljak az üzemanyagon? Meghülyültem én?

2018. február 19. - Szarvas Norbert

miert_sporoljak.png

Akinek majomra van pénze, annak legyen banánra is- hangzik ősi dakota közmondásunk. Én persze azonnal kontrázok, hogy aki banánnal fizet, az ne csodálkozzon, ha majmot kap. Ugye, hogy minden igaz és annak az ellenkezője is? Most, hogy jól kimajmoztuk magunkat az olcsó humor oltárán, térjünk rá sokkal idegmelengetőbb dolgokra, mint például az üzemanyag-spórolás. Mert bizony gyakori érv az értetlenkedés, miszerint minek autózik valaki, ha nézegetni kell az üzemanyag fogyasztást? Mert biztosan nincsen elég pénze Csóringer Jakabnak.

Mondja ezt amúgy Sóher Peti

És máris feszül az irónia-méter, amikor Sóher Petya csóringerezik egy jót a másikra, mert mondjuk éppen másik kultúrkörből érkeztek vagy másik kultúrkörbe tartanak. Ott ahol még dívik nem szétb@szni a környezetet a "mert megtehetem" jeligére. Ott ahol még számít valamit a környezetszennyezés vagy éppen a felesleges túlköltekezések elkerülése.

De ragadjunk még egy percre Sóher Petinél le vagy fenn vagy ahogyan neked tetszik. Sóher Peti az a kultúrparaszt, aki amúgy az éhhalál és a végtelen benzinaroma között szlalomozik. Az ember, aki előbb döglene bele, minthogy meghívjon téged egy kávéra, de tök mindegy, hogy 5-be, 10-be vagy éppen 60-ba tankol a benzinkúton.

Szegény Peti, drága Peti. Lenéz téged, mert megfognád a pénzt, megfognád a káros emissziót, de persze ott alkudozik a madaras teszkóban az eladóval, hogy a frigó miért 1 kiló. Netalántán 24 karátos aranyfoglalat van benne? He! (hát azért Peti baszki, mert a BMW és a Trabant is négykerekű  és majd egyszer rájössz a turbo-trabid hiányosságaira- megj. a szerk.)

Megspóroltam százon 600 forintot

 

 

Gyere Peti, gyere! Most persze fogod a bokád vinnyogás közben, hogy mit akarok én 100 kilométerenként két mekis sajtburgerrel arcoskodni. De mondom Peti a matekot, direkt lassan írom, hogy megértsd:

Egy évben megyek 15 000 kilométert, amit gyorsan százzal osztva (merthogy 100 km a fogyasztás) kijön a 150. Most engedjük el a nyilvánvaló tényt, hogy a különbség 150 x 2 mekis sajtburesz, azaz évente 300 sajtbureszt kapnék free.

Pénzre átszámítva a különbségem kis odafigyeléssel (mert csapatok rendesen én is) 150x600, ami barátok között is 90 000 forint. Ez már összeg Petya? Ha mondjuk kétszázat futsz egy hónapon nettóban, akkor is megspóroltam fél havi fizud.

De menjünk tovább:

- nekem ez az összeg azt jelenti, hogy előző évhez képest gyakorlatilag 3-4 hónapig ingyen utaztam az autómmal

- vagy kaptam ajándékba egy prémiumhoz közeli téli/nyári gumiszettet

- vagy ingyen volt az olajcsere, a szervíz, a szűrőcsere és közben nyomtam magamba a sajtbureszt

Még mindig azt gondolod, hogy nincsen pénzem banánra? Elgondolkodtál azon, hogy csak röhögök a majmokon?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr7413682370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2018.02.20. 11:11:05

Megáll a kocsi a szemközti ház előtt, az illető bemegy a házba (nem sietve, kényelmesen), majd félóra múlva jön ki, és hajt tovább.

De ezalatt a félóra alatt járt a kocsi motorja, és hangosan szólt az autórádió is! (Ezért figyeltem fel rá, mert ha a motorzúgás nem is, a zene behallatszik a szomszéd háza, csukott ablaknál, lehúzott redőnynél, tévénézés közben[!] is...)

Szóval oké, hogy alapjáraton volt a motor, meg minden - de ennyire ócó a benzin?

Willkommenskultur 2018.02.20. 11:19:05

@Terézágyú: Alapjaraton 0.5-1 litert fogyaszt az auto orankent, akar meg takarekosabb is lehet igy mint ha kihul s mennek vele 3/4 kmt /dizel eseten akar 20at/ aztan ujra leallitjak. Hidegen erosen kopik a motor, s tobbet is eszik.

Vegso soron nem az uzemanyag fogyi a lenyeg hanem a teljes fenntartasi ktg.

szcsongor 2018.02.20. 11:25:14

@Willkommenskultur: Ja, a károsanyagkibocsátásra meg tegyünk magasról. Hadd áramoljon az a jó kis korom meg nitrogénoxidok teljesen feleslegesen, a CO2-ről nem is beszélve...
Ez a gyakoribb újraindításos para meg ordas nagy túlzás, hamarabb döglik bele a motor valami másba, minthogy pont emiatt kéne szervizelni. Azalatt a fél óra alatt meg nem hűl vissza annyira a motor (ha már előtte rendesen felmelegedett), hogy ez tényező legyen.

Willkommenskultur 2018.02.20. 11:31:14

@szcsongor: Persze, ha eleve be volt melegitve akkor igy van, ha viszont valaki "doktoruzemben" hasznalja, azaz kis tavok, hosszabb leallitasok, annal jobban semmi sem hasznalja el a motort.

Sluck Ödön 2018.02.20. 11:42:23

@Willkommenskultur: A labancoknál ezt már büntetik. Teljesen egyetértek ezzel. Egyébként elég sok égéstermék halmozódik fel ilyenkor az utastérben, akkor is, ha lezárta a zsalukat.

Grgabácsi 2018.02.20. 11:44:05

1 szarv 1 márka, 1 millió szarv 1 millió márka.

Wandál 2018.02.20. 11:46:18

Hat, ez azért ennél bonyolultabb... Hiába veszek takarékos dieselt, ha 2 sajtbureszert cserébe cserélhetek 5 évente turbót, meg kettostomegut, meg nagynyomású rendszert, meg részecske szűrőt... De a szűrést kárpótol gondolom...

W

Wandál 2018.02.20. 11:47:23

@Wandál: ...sajtburesz kárpótol...

Willkommenskultur 2018.02.20. 11:52:12

@Wandál: ezek ma mar majdnem minden benzinesben is vannak....de en is a benzint szeretem a hangja s az illata miatt

Willkommenskultur 2018.02.20. 11:54:50

@Sluck Ödön: fenet

eleve a start-stop automatika sem allitja le a motort ha nincs bemelegedve, fentebb irt okokbol, vagy szimplan manualisan kikapcsolhato

Wandál 2018.02.20. 12:02:10

@Willkommenskultur: Toyota hibridet vagy a Mazda skyactive motorjait nézed azokkal nem nagyon lesz baj... De a régebbiekbol is egy jó Honda 2literes kimegy a világból, nincsenek ilyen aknák, mint a Diesel én, meg a dowsized benzines elmebetegsegekben...

W

Terézágyú 2018.02.20. 12:11:19

Nyilván az autórádió is rosszabbul szól, ha kihűl, ezért kellett végig szólnia, hogy melegen tartsák....

teéjesenmindegy 2018.02.20. 12:29:05

@Sluck Ödön:
Te hol hordod a motort, hogy égéstermék van az utastérben? Ne beszélj már ekkora baromságot.

teéjesenmindegy 2018.02.20. 12:32:07

"tök mindegy, hogy 5-be, 10-be vagy éppen 60-ba tankol a benzinkúton."
EZ MEG MÉGIS MIT JELENT?

Szegény Szarvasnorbertnek lefikázták a pöcsköszörű dízel renaultját, hogy így visszavág mint a birodalom?

Willkommenskultur 2018.02.20. 12:40:55

@Wandál: Ez igaz, en is kedvelem a Mazdakat, bar nem ordogtol valok a turbok se, hisz van sok tartos turbo dizel es benzines

minden busz meg kamijjjon is turbo

Nerevaryne 2018.02.20. 12:49:06

Azt elfelejtetted beleszámolni, mennyivel többe kerül egy alacsonyabb fogyasztású autó. Azt a pénzt ki adja vissza? Hány sajtburesz?

RHalacska 2018.02.20. 12:49:19

Nemcsak a fogyasztást kell nézni, hanem az össz fentartását egy járműnek. Folyamatosan monitorozom, és bizony annak az autónak mennie kellett a háztól, ami bár 6 litert evett 8 helyett, de a fenntartása egy kisebb vagyon volt évente. Kb ugyanannyit megyek évente. A fiatalabb benzines bár többet fogyaszt az olcsóbb benzinből, de összességében 60%-on van a teljes költségem. Pedig az sem egy komplikált szerkezet volt (TD). A fogyasztást folyamatosan figyelelm, mert komoly bajokra figyelmeztethet a hirtelen kiugró fogyasztás.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 12:51:53

"Még mindig azt gondolod, hogy nincsen pénzem banánra?"

Azt

meg azt is, hogy egy kis hisztis picsa vagy aki most duzzogott egyet az előző poszt kommentjei miatt :)

Bambano 2018.02.20. 12:56:42

90 rugóból prémimhoz közeli gumiból kettőt kapsz.
a többi az csak délibáb.

a szervízről meg le kellene szokni, betépve nem illik posztot írni. a helyet, ahol az autódat megjavítják, szerviznek hívják. rövid i-vel.

a poszt alapkérdése: van-e élet a halál előtt? ha én rendesen kinyújtom a jobb lábam, a fedélzeti számítógép pillanatnyi fogyasztásmérője 40l/100km-es értéknél feladja és kifekszik. de legalább nem úgy fogok meghalni, mint aki eltöltötte az életét kuporgatással.

ja, és az én autóm elég régi még ahhoz, hogy csak olyan szennyezőanyag jön ki belőle, amire a szervezeted fel van készülve. tehát abszolút értelemben többet szennyez, mint a mai csodák, de kevesebb kárt okoz.

Tke 2018.02.20. 12:57:15

Autózunk, nehéz megkerülni, ahogy azt is, hogy káros anyagok özönével jár. Fincsi a sajtburesz, és számít az évi néhány tízezer pengő, és számít az a szutymó, amit nem pöfékelünk el, amivel nem terheljük a légkört. Némi odafigyeléssel ebben sokat léphetnénk előre.

Bambano 2018.02.20. 12:59:26

@szcsongor: alapjáraton nem áramlik az nox, mert nem tölt a turbó, nincs nagy nyomás és hőmérséklet a hengerben. és tényleg, rövidebb időre jobb járni hagyni a motort, mert az indításkor sokkal több szemét jön belőle, mintha folyamatosan ment volna.

igazi hős 2018.02.20. 13:00:04

@teéjesenmindegy: Valami ilyen lehet a poszt mögött, mert értelmes dolgot megint nem írt. Mondjuk a 6 Ft/km spórolást megnézném, melyik az az autó, ahol az átlagos és a fillérbaszó üzemmód között bő 1,5 liter van. Talán egy nagy benzines dögnél, de olyat se Norbert, se Sóher Peti (aki minden bizonnyal a poszter elnyomott egója) nem vesz.

Bambano 2018.02.20. 13:08:20

szoktam néha mekkben tápolni. amennyi szemét marad utána, sajtbureszt nem való zöld blogon emlegetni...

igazi hős 2018.02.20. 13:10:25

@Bambano: "csak olyan szennyezőanyag jön ki belőle, amire a szervezeted fel van készülve" Azért ez nehezen hihető! Gondolom egy nagy és régi benzines autód van, de a CO2 mellett (gondolom erre gondolsz első sorban) az még bőven bocsát ki CO-t és elégetlen szénhidrogéneket. Egyikre sincs felkészülve az emberi szervezet.

bigdata 2018.02.20. 13:11:14

@szcsongor: sajnos pusztán a vezetési stílussal nagyvárosi forgalomban és autópályán nem sokat lehet spórolni. Előbbi esetben a többi autó által hagyott mozgástér, utóbbi esetben a sebesség tartásához szükséges teljesítmény behatárolja a sofőr lehetőségeit. 2 litert spórolni egy nem idegbajos vezetési stílus fogyasztásához képest nem hiszem, hogy lehet, nekem a 250 lovas, 1.7 tonnás benzinessel sem ment, pedig ott nem 6-8 liter/100 km-ről indul a küzdelem, hanem 15-20 környékéről, amihez képest holmi 2 liter szinte mérési hiba. Vidéken persze más a helyzet, ahol kevés az autó és a domborzati viszonyokat is ki lehet használni, ott számít a sofőr hozzáállása.

Amúgy egy takarékosabb járműre váltással több megtakarítás érhető el.

Albert Ejstejn 2018.02.20. 13:15:02

@Terézágyú: A helyszinen tarkon lonem az ilyen barmokat, akik kepesek allo helyzetben fustolni a primitiv roncsaikkal.
Es egyaltalan ma mar nincs elfogadhato ok arra, hogy valaki ne elektromos autot hasznaljon a kornyezetszennyezo szarok helyett.

Bambano 2018.02.20. 13:15:13

@igazi hős: szénmonoxidot nem bocsát ki, többször is mérték, és nulla. elégetlen szénhidrogéneket se nagyon, mert mitől lenne ott elégetlen anyag, amikor megy benne a lambda szonda rendesen. co2-t azt igen, nem tagadtam eddig se. meg korom se jön ki belőle, mert régi, szabadszívású benzines, nem kormol. főleg úgy nem kormol, hogy alig járok vele városban, autópályán meg nem koszolja össze magát.

másik hsz-edre: jelentős fogyasztáskülönbség van akkor is, ha beviszem éves szervizre, és kicserélnek benne mindent, amit kell, plusz a kerekeket is átnézik. egy olaj+gyertyacsere is érződik a fogyasztásán, pláne, ha vezérműszíjat is cserélnek, az még jobban.

de nyilván az érződik legjobban a fogyasztásán, hogy megyek vagy jövök :P

GGy 2018.02.20. 13:16:14

@teéjesenmindegy: Csatlakozom az előttem szólóhoz!!!

Szarvas Norbert 2018.02.20. 13:18:15

@eßemfaßom meg áll: szerintem meg csak más kulturkör vagyunk :)

bigdata 2018.02.20. 13:25:02

@Wandál: természetesen helyes megállapítás, hogy az autózás költsége nem csak az üzemanyagfogyasztástól függ. Értékvesztés, finanszírozási költség, fenntartási költségek, karbantartás, mindezek idő- és használatfüggő paraméterei egyaránt számítanak. És persze az sem mindegy, hol vesszük a benzint, ki szereli az autót, stb. Ezért is köt ki a racionális de kispénzű vásárló a használt, keveset futott, könnyű, kisteljesítményű, egyszerű, megbízhatónak tartott gyártótól származó kocsinál.

Willkommenskultur 2018.02.20. 13:27:41

@Albert Ejstejn: egyelore az elektromos autok sem kornyezetkimelobbek, ha ligniteromubol ojn az aram ugye

midnightcoder2 2018.02.20. 13:53:13

@Willkommenskultur: Csak a lignites hőerőmű kéménye nem a lakásod ablaka alatt van, a tahó dízelautós kipufogója viszont igen.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 13:55:10

@Albert Ejstejn: "Es egyaltalan ma mar nincs elfogadhato ok arra, hogy valaki ne elektromos autot hasznaljon a kornyezetszennyezo szarok helyett. "

Nézd, ha veszel nekem egy villanyautót a meglevő benzines mellé, ígérem, hogy a villanyossal fogok a városban szaladgál. Megbeszéltük?

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 13:57:39

@Szarvas Norbert: Ja, lehet, hogy más kultúrkör vagyunk. Nem lehet mindenki a beduzzogós hisztispicsa-kultúrkör tagja.

Albert Ejstejn 2018.02.20. 14:05:16

@eßemfaßom meg áll:
Az hogy nem tudsz normalis autot venni, az nem teszi elfogadhatova, hogy szennyezd a kornyezetet.
Ha nincs penzed autora AKKOR NE AUTOZ !!

chepunk 2018.02.20. 14:05:41

Nah egy újabb ködszurkálás, fingreszelés...

Willkommenskultur 2018.02.20. 14:11:54

@Albert Ejstejn: azert elegge szuk latokoru dolog csak a kozvetlen kornyezetre koncentralni

bizonyitek meg eleg keves van arra hogy az emberiseg jobban jar majd az amugy legalabb 100 eve letezo elektronyos auto technikaval, mint a mostanival, 15 eve mindenki elhitte europaban hogy dizelt kell venni, most meg az a mumus

raadasul europaban, usaban mar stagnal az autoszam, lassacskan kimutathato %ban vannak elektromos kocsik is, de ahol meg milliardnyi ujabb kocsit lehet a lakossagra sozni az a 3. vilag, kina stb. ott pont telibe szarjak a kornyezetvedelmet, ez akkor is igaz ha kulonben a kinai gazdagoknal senki sem vesz tobb teslat

commentes nikk 2018.02.20. 14:18:17

Én írtam a múltkori vonatkozó témájú posztnál a majmos elszólást, úgyhogy megszólítva érzem magam :) Kicsit sok időbe került a válasz megfogalmazása, és igazán ütős sem lett, Norbi amikor ilyen témákba mész bele, általában nem jössz ki jól. Acsarkodhatsz itt a posztban, de akkor is tény, hogy bizonyos szintig az "öt forinttal olcsóbb a másik kúton" mentalitás igenis fillérbaszás, akinek meg mániája a fogyasztás, az ne üresben guruljon a dombról, meg holtankoljak.hu-t lesse, hanem vegyen valami 700 kilós tömegű, egylityós autót, ami aztán tényleg nem fogyaszt sokat. A környezetvédelmet meg ebbe belehozni nem kicsit erőltetett és cinikus, ezerből talán két ember csökkenti a benyafogyasztását környezetvédelmi okok miatt, nyilvánvalóan a pénzre hajt mindenki, szóval ez nagyon gagyi vonal. Az előző posztnál én egyébként írtam, hogy én magam havi 15-20 ezerért tankolok, ergo nem megyek sokat, és ezen a szinten full felesleges a benzinárakat nézni, a környezetvédelemről meg annyit, hogy dolgozni bicóval járok, pedig tehetném autóval is, na erre varrjál gombot. Te meg egyébként azon gondolkodj el, hogy micsoda harmadosztályú gazdasági "szakember" vagy, akit állandóan szétoltanak a kommentezők a tévedéseiddel, tájékozatlanságaiddal (míg ki nem törlöd, hahaha).

teéjesenmindegy 2018.02.20. 14:18:54

@Albert Ejstejn: És azon elgondolkodtál már, hogy mitől van tej a boltban, amikor nálatok a hétkerben egy tehén sincs?

teéjesenmindegy 2018.02.20. 14:20:27

@teéjesenmindegy:
Mármint tehén van dögivel, csak az angolul beszél, és nem ad tejet..

Terézágyú 2018.02.20. 14:40:47

Szvsz, ennek a "minden árammal műköggyön, a kenyérszelő késtől, a könyvön (ebook) át egészen az autókig" meglesz a böjtje előbb-utóbb... annyi áram a világon nincs, amennyi mindehhez kellene...

(Hacsak nem csinálnak a Szaharába, meg az efölött geostacionárius pályán keringő óóóóóriási napkollektort...)

Willkommenskultur 2018.02.20. 14:53:51

@Terézágyú: atom

oda kene rakni egy csomo atomot a szaharaba

d egondolom aramot szallitani sincs ingyer

fordulo_bogyo 2018.02.20. 15:11:05

Csak szolok, hogy az elzomenyek ismerete nelkul ez poszt teljesen ertelmetlen. En itt talalkoztam ezzel a bloggal eloszor es egyszeruen nem ertettem, kinek, mire valasz ez a cikk.
Most mar sejtem, hogy egy korabbi poszt valamelyik kommentelojek szolo valasz.

Ezt valaki megfejtene nekem, hogy ez mit jelent?
" de tök mindegy, hogy 5-be, 10-be vagy éppen 60-ba tankol a benzinkúton."

teéjesenmindegy 2018.02.20. 15:18:03

@fordulo_bogyo: Azt már én is kértem, de nem jött válasz.
Szerintem azt jelenti, hogy mindegy, hogy az ötödik kerületben, Kőbányán, vagy Hatvanban tankol valaki. :)

Olliék 2018.02.20. 15:20:51

Itthon megtankolom a kecskét (55L) és legközelebb MO-n tankolok Hegyeshalom után. Cc 1100km.
Visszafelé már félúton tankolnom kell. Nem is csoda,hogy számolgatni kell,ha már eleve átqrják a népet az üzemanyaggal.....

Szarvas Norbert 2018.02.20. 15:22:49

@fordulo_bogyo:

" de tök mindegy, hogy 5-be, 10-be vagy éppen 60-ba tankol a benzinkúton." - azt jelenti, hogy nem nézi az adott ember, hogy mennyiért tankol (nem érdekli a fogyasztás), mert abban a hiszemben él, hogy szarrágás lenne ezzel foglalkozni és odafigyelni

Szarvas Norbert 2018.02.20. 15:23:34

@Szarvas Norbert: 5 000 forintért, 10 000 forintért vagy 60 000 forintért tankol- így értettem, csak szlengesítettem picit

fordulo_bogyo 2018.02.20. 15:28:31

@Szarvas Norbert: Koszonom a magyarazatot, kulfondon elek, es meg nem hallottam ilyen szlenget.
Azert sem ertettem, mert a tankolas ara az nem a fogyasztas fuggvenye, hanem a tank meretetol fugg. A fogyasztas a tankolasok gyakorisagat befolyasolja.

Milyen szemelyautoba lehet hatvanezer forintnyi uzemanyagot tankolni?

_B_ 2018.02.20. 16:06:42

Az autóvásárlókat soha nem érdekelte a környezetvédelem.
A fogyasztás, a kényelem és a menetteljesítmény számít.
A villanyautó szürreális élmény, bármilyen belsőégésű motoros elbújhat mellette nyomatékgörbéjével és gázreakciójával.
Nameg olcsóbb "tankolni" amíg rá nem kúrják a jövedéki adót az áram-üzemanyagra :)
Na ezek fogják eladni a villanyótók nagy részét, nem a környezetvédelem.

Itthoni magánhasználatban (~15-20e / év) még nem jön kianyagilag olcsóbbra egy gázolajos kocsi.

A legtöbbet azzal lehet spórolni, ha nem teszel felesleges utakat. Ez persze szervezési és előrelátási képességet igényel, ami kevesekben van értékelhető szinten.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 16:36:11

@_B_: "Nameg olcsóbb "tankolni" amíg rá nem kúrják a jövedéki adót az áram-üzemanyagra :)" Abban a pillanatban rá fogják kúrni amint matematikailag kimutathatóan csökken miattuk a benzingázolajból származó adóbevétel

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 16:38:14

@Olliék: "Nem is csoda,hogy számolgatni kell,ha már eleve átqrják a népet az üzemanyaggal....."

arra gondoltál már, hogy lejtőn kevesebbet, emelkedőn többet fogyaszt minden autó?

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 16:39:55

@Albert Ejstejn: Az, hogy nincsen agyad még nem teszi elfogadhatóvá, hogy szennyezd a blog.hu-t

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 16:42:56

@Terézágyú: "óóóóóriási napkollektort.."

Oszt azzal a sok melegvizzel amit a napkollektor gyárt a szaharában, mit csináljanak? Legyen inkább napelem.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 16:44:39

@fordulo_bogyo: "Milyen szemelyautoba lehet hatvanezer forintnyi uzemanyagot tankolni? "

Bármilyenbe, csak a csomagtartóba pakolt marmonkannák száma változik :)

s 2018.02.20. 16:59:31

@Bambano: "90 rugóból prémimhoz közeli gumiból kettőt kapsz."
Az elég. Biciklire lesz . . . :-D

zuulululu 2018.02.20. 17:02:17

"Ott ahol még dívik nem szétb@szni a környezetet a "mert megtehetem" jeligére. Ott ahol még számít valamit a környezetszennyezés "

vs

Egy évben megyek 15 000 kilométert

===================

Na majd ha ezt leredukalod mondjuk 10-5-3 ezerre, akkor lehet itt osztani az eszt a kornyezetvedelemrol. Addig nevetseges, inkabb szedd ki gyorsan az irasbol.

s 2018.02.20. 17:10:39

@teéjesenmindegy: Ad. Jó helyen kell megnyomni és akkor ad. :-)

szemétpasi 2018.02.20. 17:40:40

@igazi hős:
Egy 1.6-os vagy 1.8 benzinesnél simán lehet 7-15 liter között játszani fogyasztással. Én pl sokkal gazdaságosabban vezetek mint a nővérem, ő szereti pörgetni, padlógáz, padlófék, sosincs 10 liter alatt. Pedig én átlag 8-al elközlekedek és még csak nem is a 40-el megyek mert az kevesebbet fogyaszt módon vezetek.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.02.20. 17:49:34

@eßemfaßom meg áll: en meg sose lattam marmonbol keszult kannat

nalunk a csaladban van vas kanna meg fa kanna meg muanyag kanna

miafasz az a marmon kanna?

Albert Ejstejn 2018.02.20. 17:58:08

@Willkommenskultur: "de ahol meg milliardnyi ujabb kocsit lehet a lakossagra sozni az a 3. vilag, kina stb. ott pont telibe szarjak a kornyezetvedelmet,"

Kinaban adjak el legtobb elektromos autot, mar tobb elektromos auto van, mint Europaban es az USA-ban egyutt. Kina az elektromos autok segitsegevel akarja uralni a vilag gepjamugyartasat, ezert esz nelkul nyomjak.

Albert Ejstejn 2018.02.20. 18:01:06

@eßemfaßom meg áll: "Abban a pillanatban rá fogják kúrni amint matematikailag kimutathatóan csökken miattuk a benzingázolajból származó adóbevétel "

Azert ha valaki otthon napenergiaval tolti az autot, azt azert egy fokkal nehezebb megadoztatni. Nem mondom, hogy lehetlen valamit kitalalni, de azert nem lesz sima ugy.

Jossarian 2018.02.20. 18:03:21

@igazi hős: hat van, amivel az asszony eljart 7l el azzal en a 9et alulrol karcoltam. Es nem is toltam neki nagyon :) benzines, de nem tul nagy...

Albert Ejstejn 2018.02.20. 18:03:46

@eßemfaßom meg áll: "Az, hogy nincsen agyad még nem teszi elfogadhatóvá, hogy szennyezd a blog.hu-t"

Ja es pofadat befoghatod, nalad biztosan okosabb vagyok, ez nem ketseges.

Paradigma 2018.02.20. 18:28:57

Poszter nemrégiben még azon hümmögött, hogy 160-nál ("kiló60-nál")beleállnak a seggibe az M7-en.
iflgazdasag.blog.hu/2017/07/05/eletveszelyes_az_m7-es_autopalya-_tapasztalat
Melyik autónak ez a tempó a leggazdaságosabb üzeme?

Maddness69 2018.02.20. 18:35:44

Az autózás összköltségében a benzin a "legkevesebb".

Bambano 2018.02.20. 18:49:41

@eßemfaßom meg áll: teljes tévedés, már régen rátették.

XXXXXL 2018.02.20. 19:03:30

A jármű értékvesztése sok esetben jóval magasabb mint az üzemanyag ára. Mindig mosolygok a 15 milliós dízelautót vásárlókon: évi egy-másfél millió az értékvesztés, de legyen dízel, mert az 3 literrel kevesebbet fogyaszt. Igazad van, sőt ha a tükröket behajtod még kisebb lesz autópályán a fogyasztás...
Szerintem inkább azt érdemes végiggondolni, hogy csak autóval tudja-e az ember elintézni amit akar? Ha erre nem a válasz és mondjuk vonatra teszi a seggét, akkor máris van egy igazi zéró emissziós járgánya ami 0 litert fogyaszt :)

Sluck Ödön 2018.02.20. 19:35:05

@teéjesenmindegy: Nézz utána. Ha nem mozog a levegő akkor bizony egy része belülre kerül. Vagy a te verdád utastere gáztömör? Ugyanez a gond fellép dugóban vánszorgáskor is.

Bambano 2018.02.20. 20:20:45

@Sluck Ödön: ha a te verdád nem gáztömör, akkor vidd el karosszéria lakatoshoz. természetesen egy gyári állapotú autóba sosem jut be a saját kipufogógáza, az már 1945 óta nem divat.

a dugóban vánszorgáskor az előtted levő autó kipufogóját kapod arcba, nem a sajátodat. azt a mögötted levő élvezi.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 20:52:19

@Albert Ejstejn: "Kinaban adjak el legtobb elektromos autot, mar tobb elektromos auto van, mint Europaban es az USA-ban egyutt. Kina az elektromos autok segitsegevel akarja uralni a vilag gepjamugyartasat, ezert esz nelkul nyomjak. "

és azok a kinai villanyautók jóféle kínai szénerőműárammal járnak és persze minden körynezetvédelmet leszarva készülnek.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 20:54:43

@Bambano: egy kWh lakossági áramban hány % jövedéki adó van?

Albert Ejstejn 2018.02.20. 21:07:52

@eßemfaßom meg áll: "és azok a kinai villanyautók jóféle kínai szénerőműárammal járnak és persze minden körynezetvédelmet leszarva készülnek. "

Az elektromos auto csak az elso lepes.
NEM SZAMIT most mivel toltik,(az csak tamadas mikor a jelenlegi atmeneti allapottal jonnek) mert 10-20 ev mulva ugyis minden napenergiarol fog menni, mert korlatlan, ingyenes kornyezetbarat, es mindenki szamara egyforman elerheto.

teéjesenmindegy 2018.02.20. 23:23:33

@Sluck Ödön: "Nézz utána. Ha nem mozog a levegő akkor bizony egy része belülre kerül. "
Na, meséld el, hogy fizikailag mégis hogyan. Az autó motorja ugye zárt nálad is. A kipufogórendszer szintén. Ami a kocsi végéhez viszi a gázt. Ha esetleg lukas, akkor olyan hangot ad mint az állat.
Az autó pedig előlről a pollenszűrön át juttat az utastérbe levegőt.

Szóval azzal, hogy állsz járó motorral soha az életben nem lesz tele co val a kocsid. Az öngyilkosok is csővel vezetik be a kipufogóból. Meg lazárt garázsban.
A dugó más, ott az előtted levő kipufogóját szívod be. A mögötted levő meg a tied.

teéjesenmindegy 2018.02.20. 23:24:37

@Albert Ejstejn: Még jó, hogy most találták ki a napelemeket, nem 50 éve, ugye?

Albert Ejstejn 2018.02.21. 00:52:52

@teéjesenmindegy: Abban az ertelembe most talaltak ki, hogy most lett megfizetheto aru. A tizedere csokkent ar, az elmult 12-15 evben.
Persze meg most sincs kesz, mert a hozza szukseges akkumlator kapacitas meg mindig draga.

Bambano 2018.02.21. 09:38:58

@eßemfaßom meg áll: a lakossági áramban semennyi. de pont ez a csavar.
hvg.hu/cegauto/20171025_autoaram_elektromos_auto
"A Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM) az év végéig elkészül az elektromobilitást szabályozó átfogó törvény tervezete, amely tartalmazza majd azt is, hogy amint áthalad az áram az e-töltőponton, jogi értelemben villamosenergia-termékből üzemanyagtermékké változik"

teéjesenmindegy 2018.02.21. 10:10:42

@Bambano:
De miért ne tenne bele jövedéki adót az állam? A villanyautó ugyanúgy használja az utat, ezért ugyanúgy kell karbantartani, építeni, takarítani azt.

eßemfaßom meg áll 2018.02.21. 12:01:40

@Albert Ejstejn: "mert 10-20 ev mulva ugyis minden napenergiarol fog menni, mert korlatlan, ingyenes kornyezetbarat, es mindenki szamara egyforman elerheto. "

ez jó poén volt :)

eßemfaßom meg áll 2018.02.21. 12:05:07

@teéjesenmindegy: "Még jó, hogy most találták ki a napelemeket, nem 50 éve, ugye? "

kicsit több mint 50 éve, 1839ben.

Wandál 2018.02.21. 13:57:29

@bigdata: elmondom a saját megoldásomat: veszek egy leinformálható múltú tíz éves nagyköbcentis benzines japánt (ezek általában igen jól felszereltek) 1,5-2,5M körül. rögtön rendberakom 200-500ezerből, így a karbantartás évi egy olajcserében megáll. 5 évig használom, majd eladom ismerettségi körben 800-1200-zal olcsóbban, és azonnal van rá vevő, mert azt látja mindenki, hogy 5 éve nem állt meg, nem romlott el... így 20eFt/hóért vane egy (egykor) prémium, megbízható, mimimális karbantartási költségű, kényelmes autóm...

w

Bambano 2018.02.22. 01:08:13

@Wandál: haha, 10 éves nagyköbcentis, pláne japán rendberakása 200 rugóból, haha, legjobb vicc, feldobtad a napom.

200-ból az alap dolgokat se csinálják meg, nemhogy a rendberakást. két garnitúra minőségi gumi önmagában kishíján 400 rugó. nekem az autómra szűk értelemben vett vezérléscserét 280-330 között mondja a márkaszerviz. akkor olcsóbb, ha van olyan szerelőd, aki ért hozzá és rá is mered bízni és még nincs londonban.

Wandál 2018.02.22. 10:36:16

@Bambano: hahaha, márkaszervíííízzz, ne vicceljél már...
Toyota Highlander 3.3 Hibrid 280LE (Lexus 400h) augusztusban vettem, itt rendberakás költségvetése, amit a szerelőmtől kaptam:

Vezérlés:
- vezetőgörgő: 8000 Ft
- Szíj 14.000 Ft
- Feszítőgörgő 12.000 Ft
- Feszítőpatron 18.000 Ft
- Főtengely szimering 1600 Ft
- Vízpumpa 20.000 Ft
- Fagyálló 6000 Ft
- Munkadíj 45.000 Ft

Olajcsere (ezt ne írtad de azért megírom az árait hátha kell)
- osz : 1900 Ft
- lsz : 3500 Ft
- psz : 2500 Ft Nem aktívszenes
- olaj 5w30 3500 Ft/liter Eneos
- munkadíja nincsen ha a vezérlést csináljuk amúgy 8000 Ft

Váltóolaj csere:
- Váltóolaj kb 3700 Ft/liter és kb 6-8 liter között szokott lenni! (általában elég max 6 liter csak átmosom a hűtőt és ahoz kell + olaj)
Váltóolajcsere munkafdíja 15.000 Ft
- Hátsó hajtás (hybrid hajtás) az olaj elvileg kb 1.5-2 liter de az előző 8 literhez hozzá szoktam számolni :-)
- munkadíja 5000 Ft

Ez itt két kiló.... Azért írtam 200-500-at, mert fék meg gumik megdrágíthatják...

De menj nyugodtan márksazervízbe pénzt költeni :)

-w-

Bambano 2018.02.22. 11:22:49

@Wandál: hájlanderben nincs teleszkóp? futóműben szilentek? sose rohad el a kipufogórendszer egy darabja sem?

Wandál 2018.02.22. 12:16:09

@Bambano: dehogynem, de ezek nem akkora költségek... max márkaszervízben :)

-w-

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2018.03.01. 16:04:23

Manapság azért kattintok az IFL-re, mert érdekel, hova vezet, hogy Norbi mindenkire megsértődik. Azért van pár ősi dakota közmondás, amin el kellene gondolkozni, például
-Ha sokan mondják, hogy részeg vagy, akkor menj haza és aludd ki magad.
-Ha a hal nem tud úszni, nem a víz a hülye.

Szerintem fel lesz adva ez a pénzügyi tanácsadás, levonul egy farmra, ahol mindenhez ért, mindent megszerel, és zsörtölődik azon, hogy néha a tyúk is elromlik, aztán állatorvost kell hívni.

Reactor 2018.03.29. 21:04:38

Akinek van pénze szarásig, annak nem muszáj spórolnia. Ha a segge lyukán is pénz potyog, arra fossa el, amire akarja. Más meg MLM-átverésbe, Forexbe meg cseresznyés tőzsdébe górálja a magáét. Cipő is megmondta már (istennyugosztalja) hogy aki hülye, az bizony az is marad...

Azonban a lakosság döntő többsége erősen pénztárcaérzékeny, Libajnai alatt, mikor a benya ára elérte a literenkénti 500-zat, ment a krvaanyázás rendesen. Azt a többletpénzt, amit tök fölöslegesen kipufogtat az ember, elkölthetné másra. Persze, először csak 600 forint, másodjára már 1200, aztán 1800, és így tovább. Amúgyis nagyon keveset kap az ember az elvégzett munkája után, pont hogy ott és akkor kell spórolni, amin lehet.
Ami engem illet, én pl. piros lámpánál helyből lekapcsolom a motort. Kevesen tudják,de a sok piros lámpának kőkemény gazdasági okai vannak, nem pedig forgalmi okai. Gyakori esemény hogy minden irányból piros a lámpa percekig (a gyalogosoknak is), és jó hosszú brümmögő kocsisorok alakulnak ki,mire a lámpa kegyeskedik végre átváltani. A magyarázat: Ha egy autó csak 10%-kal több üzemanyagot fogyaszt piros lámpánál, már megérte várakoztatni őket, ez ugyanis hatalmas többletprofit az olajcégeknek és a nyerészkedő, haszonleső gerinctelen pénzembereknek. Nem véletlen találtál fel a start-stop rendszert.

Érdemes lehet egy számítást végezni erről, hogy személyenként lebontva mennyi pénzt takaríthat meg így az ember. Az összeget szorozzuk meg annyival, ahány gépjármű-birtokos van az országban. Lesz ám szájtátás rendesen...
süti beállítások módosítása