Nagyon szeretném, ha ez mindenkihez eljutna!
Drága autós kollegák!
Pár órával ezelőtt a M7-es autópályán jöttünk haza Balatonról Budapestre, két napja a távot fordítva tettünk meg. Most olvasom, hogy ahol eljöttünk, ott most 5-ös karambol miatt helyszínelés folyik személyi sérüléssel...
NEM csodálom! Vagyis inkább azt csodálom, hogy nem percenként történik egy koccanás az autópályán. Mintha a római birodalom gladiátor vermébe csöppennénk, ahol a farokméregetőtől kezdve, a gladiátoron keresztül a szende szüz kislányig mindenki képviselteti magát...
Elmesélem miket tapasztalatam (és ezeket nem egyszer, hanem végig a több száz kilométeren keresztül...)
1. Letolnak a pályáról
És komolyan mondom! Az esetek 90%-ában konkrétan BMW-s autó érkezett belső sávban a seggembe "kiló 60-nál" (mármint én "kiló60") és rezzenéstelen arccal konkrétan fél méterre tolta a kocsim hátulját, hogy húzzak le a külsőbe! Ezt akkor is megtették, amikor a külső sávban kialakult egy hosszabb szakaszon a folyamatos és rendkívül szoros autósor, tehát esélyem nem volt elmenekülni...
Már amiatt kifejezetten bizsereg ilyenkor az öklöm, hogy egy kiló30-as táblánál "kiló60-al" közlekedve hogy van bárkinek pofája letolni a másikat?
Másrészt miért gondolja a retardált gyökér, hogy egy tankban ül, aminek nem lehet baja? Az ilyen gyökér nem hallott még a féktávolságról? Hova a búbánatos szempillába fékezne, ha mondjuk nekem be kell lassítanom az előttem közlekedő miatt? Ez konkrétan életveszélyes.
2. Féktávolság és nem udvariasság
Kezdem azt hinni, hogy az emberek nem igazán hallottak a féktávolságról. Én mindig ügyelek erre, hogy legyen "hely" az elöttem levő és köztem. Na nem azért, hogy a parasztja a másik sávból "éppenhogy" beférjen, hanem azért, hogy bármilyen hirtelen sztori esetén legyen hangyaf@sznyi esélyem a balesetmentes kikerülő manőverre...
3. Akkor is megpróbálnak letolni, amikor dugó van
Kicsit rugózva az első ponton, a parasztja nem csak akkor akar letolni mindenkit, amikor folyamatos közlekedés gyanúja áll fenn. Jön kiló80 felett, már 500 méterre látja, hogy valamiért lelassult a sor, villognak a fékjelzők, de ő nyugodtan nyomja a gázt, majd megsértődve nyom egy satuféket, amikor beérkezik a sor végére és durcásan a másik seggébe áll, hogy húzzon le a p@csába onnan, mert megjött Mózes és nyílik a tenger.
Az ilyen elgondolkozik azon, hogy oka van annak, ha kialakul egy dugó az autópályán és onnan akkor sincsen hova menekülni, ha megérkezett a falu bikája, akinek halaszthatatlan dolga van?
4. Index nem alapfelszereltség
Nem bírom megérteni, hogyan nincsen félelemérzete az embereknek, amikor index nélkül változtatlan hirtelen felindulásból sávot a sztrádán... K@rvára balesetveszélyes, amikor te érkezel a saját sebességeddel és a másik sávból (általában) alacsonyabb sebesség mellett hirtelen eléd kerülnek.
5.A szüttyögők
Azt hiszed, hogy csak a gyorsan hajtva okozhatsz balesetet? Akárhogyan próbálják bizonygatni, sosem a kiló60-al közlekedőkkel van baj, ha azok odafigyelve, kultúráltan, követési távolságot betartva közlekednek...
Ha semmi nem indokolja, akkor kutya kötelességed 130-as táblánál 120-130-al közlekedni, ugyanis a másik elvtárs jogosan számít tőled erre. Ehhez képest megérkeznek a hétvégi autósok, vagy (jellemzően) azok a nők, akik félnek 100 felett menni.
Ha picit belegondolunk, akkor egyrészt a külső sávban szüttyögő 100-as miatt a belső sáv indokolatlanul bedugul, hiszen minden normálisan közlekedő autós rákényszerül a belső sávos kitérő manőverre!
Ennek kevésbé szofisztikáltabb esete, amikor a szüttyögő belekezd egy másik szüttyögőt megelőzni a belsőből. Egyik megy 100-al, a másik 110-el, mindezt a 130-as táblánál... Ezt megcsinálja Székesfehérvárnál, amit még Budapesten is érezni fognak, hiszen mindenki másnak be kell lassítania emiatt és egy halmazati belassulás veszi kezdetét.
6. Szüttyögő, aki előz és nem nézi a visszapillantót
Hihetetlen, hogy vannak, akik képtelenek felmérni a másik sávban érkezőnek a sebességét. Van az az élethelyzet, amikor egyszerűen képtelen úgy besorolni a belsőbe a másik autó, hogy az egyből felvegye a ritmust (sebesség vagy távolság miatt). Ilyenkor ne kezdjél bele baszki a besorolásba, mert az érkezőt erőteljes fékezésre kényszeríted és nem tudhatod, hogy az érkezőnek a seggébe van e éppen egy másik ügyeletes díszfasz, aki mindent elkövet, hogy koccanjanak...
Ha ebből a videóból sem érted meg, akkor add vissza a jogosítványodat!
+1 kedvencem
A felüljáró hídra kiült bicajos család, aki messziről úgy néz ki, mint a trafizó rendőr... Biztos izgalmas látvány lehet bambulni az autópályát, de az autósoknak annyira nem gyerebe a dolog, hiszen amikor 130-al lehet menni és meglátnak valakit a hídon, akkor a legtöbben belassítanak 110-re, annyira megijednek a trafitól. Ez megint halmazati problémát okoz, aminek a vége egy rögtönzött dugó is lehet...
Komolyan halálfélelmem volt egyesek közlekedési kultúrája miatt.
Arra kérek mindenkit, hogy figyeljünk a másikra, próbáljunk meg a közösségi közlekedés részesei lenni és fogjuk fel: nem mi szartuk az egészet!
Nyugodt ember vagyok, de az első órában kb. 30 autóst vágtam volna állcsúcson, mivel mindegyikük "közlekedésében" benne volt a baleset opció.
►►►►
Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.
Ez a cikk 2017. július 05. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.