Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Keményen lehúzták a barátom a Samsung márkaszervízben?

2017. február 07. - Szarvas Norbert

tobbgeneracios_vagyon_6.jpg

Szegény Zsolti barátommal mindig történik valami. Vele vettem négy hete a selfi botot és született belőle egy sikeres cikk. Most végre hazatért és már megint csak a gond van. Találkoztunk és egyszercsak legnagyobb meglepetésemre a Samsung egyik márkaszervízében találtuk magunkat. Én magamtól nem jöttem volna be, mivel büszke alma tulajként 2009 óta ismeretlen fogalom a telefon márkaszervíz. 

Ezt gondolom a Samsungról:D

Szóval Zsolti úgy járt, hogy megvett egy hiperszuper 220 ezres Samsung telót, most elment Balira nyaralni és szétrobbant az idegtől (még szerencse, hogy nem a feje robbant szét a telefontól...), amikor a csúcsszuper telefonja 79%-os töltötségnél egyszerűen kikapcsolt és négy óráig tetszhalott állapotba került, miközben annyira felforrósodott, hogy hozzá nem lehetett nyúlni fájdalommentesen. Ez azért ciki, mert küldte volna a fotókat a világ egyik legszebb tájáról...

Szóval most hazajött és bement a szervízbe, hogy garanciálisan kérjen egy javítást. Sajnos ideje az nincs, mert mindjárt mennie kell Németországba pár hónapra küldetésre. A szervízben aztán olyan fantasztikus ügyfélkezelés történt, mint például amikor a hölgy megállapította, hogy a telefonon vannak karcok, mire Zsolti jelezte, hogy nem látja. 

Ekkor a pultos hölgy elővette az "ügyfélkezelés mesterfokon" kézikönyvet és hangosan felolvasott belőle. " Az lehet, hogy Önnek rossz a szeme, de nekem nem- mondta a samsungos hölgy- Én látom a karcokat, jobban meg kéne néznie. Persze ezek csak mikro karcok"- Én meg röhögtem a sarokban- "Persze...  atomizált szakavatatlan szem elött észrevehetetlen látens karcok"

Miután felvették a jegyzőkönyvet, kérdezi a hölgy, hogy adatmentést kér-e Zsolti. Hát hogy a fityfenébe ne kérne??? Nyílván olyan állapotban akarja visszakapni a telefonját, ahogyan behozta+ javítás. Hát képzeljétek el, hogy ez a garanciális telefon esetében 6.000 forint lesz!!!

Az irónia az egészben, hogy miközben Zsolti hadakozott a csajjal, addig felettük a Samsung promo tv-ben pont azt mutatták meg, hogy milyen könnyű egy kábel segítségével az adatmentés. Szinte három másodperc. Én itt már fogtam a bokám a reszketéstől. Szóval most akarnak a vásárló torkán lenyomni egy 6.000 forintos bill-t, miközben az adatmentés gyakorlatilag egy 3 másodperces buli??????

Mi a fene folyik itt?????

Zsoltit már egyáltalán nem érdekelte ez az állítása szerint 20 euro. Csak a telefonját akarja vissza működőképesen és lehetőleg életveszélytelenítve. 

Én meg bökdösöm öt perccel később a bal lengőbordáját, hogy bizony téged már megint legyőzött a magyar virtus. Szóval történt, hogy bementél garanciális javításra és közben lerántottak téged annyival, amennyibe egyébként kerülne a javítás (pl.: ultrahangos tisztítás: 5.990,-). Mert ne legyen kétségünk affelől, hogy 6.000 forintért adatmenteni egyszerű lerántás. 

Amikor beérkezik a technikai analfabéta garancialevéllel a kezében, akkor gyorsan készítsünk belőle sült makkot! Mert így működik a rendszer... Mert nyilvánvaló, hogy az amúgy sok tál rizsért megvásárolt telót meghibásodás esetén nem lehet ráfizetés nélkül eredeti használati állapotába visszaállítani. Mert nyilván nem jár kéz a kézben az adatmentés és a javítás.

Engem ez azért mélységesen felháborít. 

Ti mit tapasztaltok? Máshol is így működnek a dolgok?

 

Update: Felhívtak a Samsung Magyarországtól és bemutatták a panaszkezelés példamunkáját! Nagyon kedves volt a hölgy, többször elnézést kért és elkérte Zsolti elérhetőségét, mivel fel szeretnék hívni és kárpótolni valamilyen formában. Ez egy nagyon korrekt és szimpatikus hozzáállás! Ez az érem másik oldala! Nagyon korrekt.

Update 2:

A Samsung kommunikációs ügynökségétől kaptam hivatalos állásfoglalást, amit a korrektség kedvéért bemásolok:

"

A Samsung Electronics Magyar Zrt. megvizsgálta a szóban forgó esetet, amely során megállapította, hogy a Cordon Electronics Hungary budapesti szervizben dolgozó kollégák a vállalat ügyfélszolgálati szabályzatának megfelelően jártak el. 

Az Egységesített Átvételi Elismervénynek megfelelően az adatmentés a készülék javítását megelőzően minden esetben az Ügyfél felelőssége. Erre a szervízben dolgozó kollégák fel is hívták az Ügyfél figyelmét. Ezzel együtt, természetesen az Ügyfelek a szervizpontokban megtalálható árlista szerinti díj fejében igényelhetik adataik mentését. A magas színvonalú ügyfélkezelés és ügyfélélmény érdekében a kisméretű adatok (pl. névjegyek, smsek, jegyzetek) mentését az ügyfélszolgálatokon a kollégák díjmentes elvégzik. Díjat a nagyméretű, multimédiás tartalmak (pl. videók, egész nyaralást, utazást dokumentáló galériák) mentéséért számolnak fel. Erről a költségről a Cordon Electronics Hungary munkatársai az ügyfelet tájékoztatták, amit tudomásul vett, és a helyszínen semmilyen panasszal nem élt.

A Samsung ügyfélszolgálata a továbbiakban is kiemelt figyelmet fordít az ügyfelek elégedettségére."

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4612235600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mark yhennon · http://markyhennon.blog.hu 2017.02.07. 18:40:11

Nekem elromlott a telóm karácsony előtt, az ünnepek miatt január 6-ra vállalták a szervizben, hogy visszaér a teló. Memtem is érte, végül egy hetet csúszott az egész. Közölték, hogy nem javítható, nagyon sajnálják, és rögtön adtak egy pont ugyanolyan telefont ingyen és bérmentve, sűrű bocsánatkérések közepette.
Igaz, ez nem Magyarországon, hanem Angliában történt. Hát röviden ennyi a különbség egy élhető ország és Abszurdisztán között.

SzAdam 2017.02.07. 19:39:30

@Mark'yhennon: Ha nem javítható a készülék garanciális időn belül, akkor törvény általi kötelességük itthon is cserélni vagy visszatéríteni az árát. Ennek mi köze az adatmentéshez?

Amúgy külföldön sem garantálják, hogy visszakapod az adataid:
"You should keep a separate backup copy of any contents of the Product before delivering the Product to SAMSUNG for warranty service, as some or all of the contents may be deleted or reformatted during the course of warranty service." www.samsung.com/us/support/service/warranty/SM-R320NPWSXAR

Mark yhennon · http://markyhennon.blog.hu 2017.02.07. 21:56:56

@SzAdam: Szerintem látogass el a Tékozló Homár blogra, kiderül hamar számodra is, hogy a törvény az van, de mindenki leszarja. :)

Ami az adatmentést illeti, Google, Outlook illetve AppleID fiókkal a rendszer automatikusan a felhőbe ment mindent, ha az ember rászánta azt a 2 percet, hogy beállítsa az első használatakor, így ez nem releváns.

SzAdam 2017.02.07. 22:11:20

@Mark'yhennon: A homárra csak az ír, akinek gondja volt ;) Lényeg minden reklamációnál, hogy ne őrjöngj, hanem normálisan mondd el a problémád. Érdemes azért neten rendelni nagy boltokból, a gyári hiba kijön 14 nap alatt és akkor visszaviheted szó nélkül, később is korrektebbek mint a sarki GSM bolt azt tapasztaltam.

Bodycheck 2017.02.08. 09:03:45

Na ehhez rögtön két gondolatom is van. (azon túl,h elképesztően felháborít az amit itthon a legtöbb cég művel az ügyfelekkel. Főleg,h én nap mint nap azon dolgozom,h az ügyfelek legyenek a középpontban és tudom,h milyen kevés odafigyelés elég ehhez csak fejben át kell kattintani azt a bizonyos switch-et...)

1. Ha már úgyis Németországba megy, -ráadásul hosszabb időre- akkor a helyében én ott vittem volna be a Samsung szervizbe (nekem Blackberry-m van, azt a világ bármely pontján bevihetem szervizbe, gondolom a Samsung is elég nagy cég,h világgaranciát nyújtson) elképzelhető,h a Német szerviz értékrendekkel magasabb minőségű ügyfélkiszolgálást nyújtott volna és ki tudja, talán náluk alapból jár az adatmentés...

2. Két telefonokkal foglalkozó barátom is mondta -az egyik gyakorlatban is bemutatta- ,hogy a hivatalosan Magyarországi forgalomba kerülő telefonok -de igaz ez a laptopra, tv-re, műszaki cikkekre úgy in general- "osztályos" termékek. Kis hazánk egy fekete lyuk ahová a gyekngébb minőségű termékek kerülnek... (ezt tapasztalhattuk az élelmiszerek terén is, nálunk olyan is a polcokon van amit nyugatabbra már el sem lehet adni)
Én lassan 7 éve a család összes telefonját külföldről szerzem be (szürke importból) és ezekkel a készülékekkel semmi baj nincs. (Lehet,h Angol hálózati csatlakozóval rendelkezik de ez egy pár száz forintos átalakítóval orvosolható és bőven megéri)

Josagos 2017.02.08. 11:37:42

Egy mobiltelefonon milyen adatokat kell menteni? Minden szoftver amit használok, a felhőbe menti az adatokat.

Percek alatt tudok telefont vagy pc-t cserélni, és minden adatom megvan, max. a szinkronizálásra kell várnom egy keveset....

fiktiv állat 2017.02.08. 12:02:03

Büszke almásként röhöghettél volna Zsótin, hogy 200k-ért vett egy olyan szart, ami nem csinál mentést magáról. Mert ugye almásként tudjuk, hogy MINDEN adatunkat visszaállítja a rendszer ha szükség van rá :)

Medgar 2017.02.08. 12:02:22

@Josagos: Nem érted a lényeget, ezért elmondom: Kretén aki Samsungot vesz nem szifont. Még kreténebb aki megveszi a méregdrága telefont, és hülye hozzá (lásd a hozzászólásod a felhőről). A legkreténebb viszont a posztoló aki azt hiszi, hogy egy tönkrement telefonnál is működik a videón látott módszer.

csorsza 2017.02.08. 12:08:36

@Mark'yhennon:
Képzeld, nekem a kétéves gari utolsó hetében kellett volna kijelzőt cserélni, de inkább adtak egy vadiúj hasonlót, mert a régihez már nem volt alkatrész.
Itt, Abszurdisztánban. Te szerencsétlen angliai auszlander.

CsakEgysrác 2017.02.08. 12:09:06

100-150 € keresne minden ember minimum Magyarország 1 nap , 20 € semmi nem lenne. Fel kéne ébredni mennyire szánalmasak a fizetések, nem a szolgáltatás túl drága.

2017.02.08. 12:11:04

Az adatok mentése NEM a garancia része, ennyike.

- - -

Garancia: a vételtől számított ... ideig NEM ROMLIK el.

HA mégis, akkor gratis
- javítjuk
- cseréljük
- visszaadjuk az árát

- - -
Hol látszik ebben adatmentés is?!
Ja, sehol...

NastroAzzurro 2017.02.08. 12:12:17

Ájfonnal ilyen nem fordulhat elő mert az prémijum kategória. Az is hülye aki 100K fölött költ telefonra, na meg az is hülye aki a fontos adatait nem online tárolja.

Szarvas Norbert 2017.02.08. 12:12:44

@Medgar: a telefon nem ment tonkre, normalisan mukodve vitte be zsilti a szervizbe, de nem normalis, ami abban az enlitett par oraban tortent a telefonnal- a kreten posztolo

Kutyahoroszkóp 2017.02.08. 12:53:30

@CsakEgysrác: meg kéne tanulni magyarul.
@nonolet: szervizes vagy, baszkikám? Szorosan összefügg az adathozzáférés és a teló használhatósága. Persze szerinted nem.
@Szarvas Norbert: akkor mi a fenéért nem mentette ki az adatait előtte? Jó, forró volt. Én tuti nem adnám - ahogyan nem is adtam soha - más kezébe személyes fájljaim. De itt most az alapelvről beszélek.
@NastroAzzurro: "meg az is hülye aki a fontos adatait nem online tárolja"
Erről megoszlanak a vélemények. Nevesen: hűlye vagy tee.

Medgar 2017.02.08. 12:54:26

@Szarvas Norbert: Balira nyaralni és szétrobbant az idegtől (még szerencse, hogy nem a feje robbant szét a telefontól...), amikor a csúcsszuper telefonja 79%-os töltötségnél egyszerűen kikapcsolt és négy óráig tetszhalott állapotba került, miközben annyira felforrósodott, hogy hozzá nem lehetett nyúlni fájdalommentesen. Ez azért ciki, mert küldte volna a fotókat a világ egyik legszebb tájáról...

Már bocs, de ez alapján nem működött a telefon. Vagy utána használta? Vagy próbálta, de ua. a hiba jött elő?

NastroAzzurro 2017.02.08. 13:01:10

@Kutyahoroszkóp: Miért is lennék hülye? Kifejtenéd bővebben? 1 mentés nem mentés 2 mentés 1 mentés de 1 mentés nem mentés.

csak a telefonodon van az adat... ellopják tönkremegy buktál mindent

GranTorino 2017.02.08. 13:54:27

A sok szifonos meg mentsünk a felhőbe kommentelő olvasni is tud.
Nyaralás fotók, videók. Azt vagy fent vannak már a felhőben vagy nem.
Netalán ki volt kapcsolva a mobilnet, este majd wifin a szállodában felmegy elv alapján...
Tudom sokkal egyszerűbb a hülye poszter lemezt feltenni, mint gondolkodni.

Szarvas Norbert 2017.02.08. 13:59:27

@Medgar: nyaralás közben hirtelen felforrósodott a samsung teló és 4 órára teljesen meghalt. Ez alatt az időszak alatt nem tudta használni a telefont pl fotózára, se másra

majd "megjavult" és így vitte itthon szervízbe, mert aggódik, hogy nem egyszer előforduló eset, biztos valami probléma van és ennyi pénzért nem normális, hogy 4 órára meghal a telefon

NastroAzzurro 2017.02.08. 14:00:33

@GranTorino: Nem a poszter a hülye hanem a cimborája. De mondjuk a poszter is az mivel szifont használ.

Josagos 2017.02.08. 14:07:44

@Medgar: Régebben vettem drága telefont, mert azt hittem, hogy kell. Most valami nettó 50-körüli lenovom van. Működik, ez a legtöbb amit el tudok róla pozitívként mondani, de csajozásra alkalmatlan.

Sosem költenék egy márkás telefonra, elég ha az Apple legendás számlapénz-állományát említem, hogy miért sajnálok ennyit beletolni egy eszközbe. Legendásan rossz fogyasztó vagyok, talán ezért is lett vagyonom.

para_noir 2017.02.08. 14:37:14

Az adatmentés nyilvánvalóan egy olyan szolgáltatás, ami nem része a garanciának, ez nagyjából logikus is, azt vállalják, hogy megcsinálják a telefonodat, de azt ingyen már nem, hogy a rajta lévő szarjaidat rakosgatják jobbra-balra. Ami a monitoron ment adatmentés címén, az a működő telefonokra egy otthon elvégezhető eljárás nyilván. Ha a telefon működött, ezt otthon is megcsinálhatta volna a haver (nem nagy eresztés, a legprimkóbb módon total commander, és copy a gépre), ha a telefon kifingott, akkor ez a művelet nem ugyanaz, mint a monitoron bemutatott.

fabirka 2017.02.08. 15:11:36

Mondjuk az egy dolog, hogy ha már valaki postolgat, legalább futtassa át egy helyesírásellenőrzőn, bár szerintem az sem kell, mert itt a kommentben már huzigálja alá a hibás szavakat.
De nem pontosan értem a problémát. Az adatmentés sehol sem ingyenes. Ha beviszed a laptopod, ott sem.
Már ott röhögnöd kellett volna, amikor a haverod Balira megy és eszébe jut egyáltalán elővenni a telefonját. Én 33 éve hozzá vagyok nőve mindenhez, aminek processzora van, de nyaraláskor a telefon a fiókba kerül. Ilyenkor mindenki le van...
Ha meg fotózni akarok és olyen gizda vagyok, hogy több százezres telefonnal nyaralok egzotikus helyen, akkor először is veszek egy normális fényképezőgépet és azzal kattintgatok, és akkor nem lesz olyan szutyok az egész, amikor az UHD tévémen vagy a házimozi projektoromon nézegetem.
Minek fotóznék telefonnal? Nem küldüm el senkinek, mert nem a világnak nyaralok, hanem magamnak. Minek szívassak olyanokat, akiknek nem telik és minek szégyenkezzek olyanok előtt, akiknek meg ez a csóró nyaralás.
De egyáltalán minek fotózzak? Az élmény megélni kell, nem lefotózni. Minden ott van a neten, jobb felbontásban. Magamat meg nem nézegetem, nem vagyok ennyire egocentrikus.

De a témára visszatérve. Akinek van pénze Balira, sokszázezres telefonra, az nem érzi úgy, hogy lenyúlták, hiszen nem szarrágó, filléb.szó. Észre sem veszi. Vagy még inkább meglepődik, hogy milyen olcsón lementik a drága adatait. Ennek mentése és visszaállítása 10 perc. Gondolom a haverod 10 perce azért többet ér, mint 6000 Ft.

Medgar 2017.02.08. 16:05:31

@Szarvas Norbert: Így érthető. Két megjegyzés:

1, A melegedést simán okozhatta a töltő.
2, Az adatmentés az apple szervízben is feláras.

Szarvas Norbert 2017.02.08. 16:13:05

@Medgar:

Szerintem mindenhol botranyos ez a felar amugy... apple azert nem tudom mert mar a 8. Iphone van az en illetve parom kezeben es meg egyszer nem kellett szervizbe menni. Ez most nem kritika, hanem sajat tapasztalat. En amugy icloudrol toltenem ujra a telot, mert ezt ismerem.

2017.02.08. 16:54:27

@Kutyahoroszkóp:

Okoska!

A hozzáférés nem egyenlő a mentéssel.

Szóval, hülye vagy fiam, leülhetsz ... egyes.

2017.02.08. 17:01:48

@Szarvas Norbert:

Miért lenne botrányos?!!!

A garancia a telefon működőképességéről szól.
Amikor vetted, akkor sem volt adatod benne.

Amikor megjavítja a szerviz akkor úgy kell MŰKÖDNIE mint új korában.
...és pont annyi adat kell legyen benne.

Az adatok mentése (és vissza töltése) a használó dolga!!! senki másé.

Ha a már meglévő adatokat mással kívánod mentetni az + munka.
Ami NEM a garanciás kötelesség része.

Az, hogy ezt a + munkát pénzért vagy gratis végzik el üzletpolitikai döntés kérdése.

Az ügyfél pedig eldönti, hogy neki az adott üzletpolitika megfelel vagy sem.

Szarvas Norbert 2017.02.08. 18:05:50

@nonolet: megneznem hogy mit szolnal ahhoz, ha kotsz velem egy szerzodest, es amikor szeretned hogy megnezzek a rendszeremben egy adatot, akkor felszamitanek neked 6000 forintot szerzodesmegpillantasi dijkent:)

2017.02.08. 19:19:48

@Szarvas Norbert:

... ne keverd a dolgokat!

Ha kérek tőled az összes adatomról egy másolatot úgy, hogy beviszem itthonról a papírjaimat.
Ez felel meg az azonos esetnek.

Te pedig eldöntöd, hogy
- pénzért fénymásolsz nekem
- gratis megteszed

Gyanús nem másolnál ingyen nekem, mert nem vagy annyira balfácán.

- - -

Nyugtass meg, hogy az előadásaid és tanácsaid, azért
nem ilyen gyenge logikán és rossz példán alapulnak,
mint ez a mostani álláspontod és érvelésed.

Szarvas Norbert 2017.02.08. 20:15:25

@nonolet: akkor balek vagyok mert az ugyfeleimnek ingyen szoktam lemasolni a szukseges dolgokat, mert azt gondolom, hogy egy normalis uzleti kapcsolatba ennek bele kell fernie

Meg akkor is ingyen masolok, ha egyebkent ne kotott velem semmilyen szerzodest az ember
süti beállítások módosítása