Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Tartós autóbérlés magánszemélyeknek? Sok a buktató...

2016. november 23. - Szarvas Norbert

gepjarmu-tartos-berlet.jpg

Baromi jól hangzik, hogy 0 önerővel beszállhatunk, 3-4 évente megkapjuk a legújabb autót és még a szervíz költségeit is helyettünk fizetik! Ha nem tudnád, akkor a tartós bérlet lakossági változatárol van szó, amit a Skoda éppen megpróbál honosítani nálunk. Ilyenkor persze mindenki belelkesül és elkezd matekozni!

Mit kapunk?

 

  • új autót (sosem lesz a miénk)
  • szervízcsomag
  • téli és nyári gumicsere és tárolás
  • KGFB és Casco
  • forgalombahelyezés díja
  • balesetbiztosítás
  • téli gumiabroncs szett

 

Mit nem kapunk?

 

  • Soha nem lesz miénk az autó
  • Négy év múlva nem tudjuk eladni
  • Nem mehetünk vele többet, mint évi 15.000 km 

 

Én már többször eljátszottam a céges tartós bérlés gondolatával, ezért van bizonyos rálátásom felhasználói oldalról a dologra. Gyorsan lenyugtatnék mindenkit, hogy ez nem az átlagos ember megoldása lesz, pláne nem átlagos fizetéssel! A bérleti díjak 70-150.000 Ft/ hó alakulnak, ami nem feltétlenül szexi! Persze egy komplett szolgáltatás esetében nem a 10 éves Suzuki swift-et akarjuk viszonyításnak venni!

Nézzük a király kategóriát, azaz a Skoda Octavia 1.4 TSI Style verziót. Ha megakarjuk venni, akkor 6,5M forintot fizetünk ki érte. Ha 4 évig tartósan béreljük, akkor kb. 130.000/hó lesz a fizetési kötelezettségünk. Összesen 48 x 130.000= 6 240 000 forintot fizetünk ki, amiért nem csak az autót használhatjuk, hanem mindenféle költséget spórolunk meg, ha baj van. De alapvetően egy átlagos új autó első 3-4 évében milyen baj lehet? Persze ott vannak még a biztosítások és szervízköltségek. 

Nem szabad elfelejteni, hogyha a saját autónkat eladjuk 4 év múlva, akkor pénzt kapunk érte. Ha 50%-os értékromlással számolok, akkor is kb. 3M forintot kaphatunk. A kérdés tehát igazából az, hogy az autó fenntartását kevesebből meg tudod oldani a következő 4 évben, mint 3M forint, mint 750.000 forint/ év, mint 62.500 forint /hó?

 

És ha nincsen 100% önerőnk?

 

Akkor bizony hitelt kell felvennünk. Itt már a matek aszerint alakul, hogy mennyi az önerőnk. Tegyük fel, hogy 30% az önerő, kell 4,5 M hitel. Lízingelni általában 6-7 évre szoktunk. A havi hitel összege (persze ha megfelelünk...de ha itt nem felelünk meg, akkor a Skoda-nak sem fogunk...) 68.000/hó + biztosítások + szervíz (olajcsere...stb). Itt a kérdés megint az lesz, hogy mennyiből tudjuk magunk megoldani a kötelező szervízt. 

4 év alatt a lízingre kifizetünk 48x 68.000 forintot= 3,2M + amit elköltöttünk olajcserére, szervízre. Vegyük hozzá a KGFB-t és Casco-t, ami kb. 13.000/hó, azaz 4 év alatt= 624.000 forint. Összesen tehát 3,8M fizetünk be+ szervízköltség. A 4. év végén a banknak tartozunk még nagyjából 2 millió forinttal. Az autó értéke pedig 3,5 millió forint körül alakul (de itt megvan a kockázat, hogy valami miatt drasztikusabban csökken az értéke). Ha eladtuk, akkor a zsebünkben marad 1,5M forint (elméletben). Ezen matek mentén haladva kell kiszámolni számos változóval, hogy mennyire éri meg a tradícionális megoldás.

Nincsen kétség

 

Aki minimalizálni szeretné a kockázatokat és kiszámíthatóságra vágyik, annak a tartós bérlet lehet megoldás. Viszont aki tipikus felhasználásra szeretné az autót és ezért hajlandó a tipikus kockázatokat is vállalni, annak teljesen felesleges többet fizetni a tartós bérletért.

Persze most egy tartós bérlettel foglalkozó értékesítő rámboríthatná az asztalt és elmagyarázná, hogy mennyi hülyeséget írtam rá, mert egyértelműen megéri ez a konstrukció. Azt mondaná, hogy ők vállalják a felelősséget. Én erre azt mondanám, hogy nem ti vállaljátok, hanem én fizetem meg. Van különbség!

Mint ahogyan az sem véletlen, hogy kocaautósoknak, városi kalandoroknak a kilométeréhségére van beállítva a számláló (15.000 km / év), mert ez az a határ, ahol gyakorlatilag a kockázat minimalizálva van. Ennél a futásteljesítménynél nem kopik annyira az autó, csökken a "nagyszámok törvénye" alapján valószínűsíthető balesetek száma (nekik olcsóbb lesz a KFGB-Casco, amit persze nem kötnek az orrodra) és a 4 év után magasabb értéken tudják értékesíteni az autót, mint amilyen költségcsökkenési leírást alkalmaztak a te bérleti díjadnál. Ez pedig output oldalon 4 év múlva plusz nyereségként fog nekik mutatkozni.  

Én azt gondolom erről, hogyha havonta 130.000 forintot ki tudsz fizetni autóra minden hónapban, akkor illene a számládon lennie egy likvid tartaléknak, amiből lehet az autót is finanszírozni. Amíg nincsen likvid tartalék, addig pedig ne ilyen beruházásban gondolkodj szerintem. 1 év alatt egyébként 130.000x12= 1,5M forint. Ami persze önmagában kevés egy 6-7M forintos autóra, de autót nem is évente veszünk. Optimális esetben két éves felkészülésnek kellene megelőznie az új autó megvásárlását, ha pedig összetudsz pakolni 3-3,5M önerőt, akkor nincsen az a tartós bérlet, ami üti, ha te 50% önerővel megvásárolod Skoda finanszírozással (mégolcsóbb, mint a banki lízing) az autót és magad intézed a szervízt, Casco-t, KGFB-t...

 

►►►►

Megjelent a CSOK könyv: www.csoktanacs.hu

Ha kérdésed , akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

� Ajándék lakástakarék választó 

Klikk

Itt találsz meg minket:

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1511989052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Boka1 2016.11.23. 19:47:58

6 milliót egy Skodáért????

Szarvas Norbert 2016.11.23. 20:10:20

@Boka1: a Skoda védelmében... VW az alapja, a Skoda Octavia (az új) gyakorlatilag egy Passat, csak olcsóbban

Valóság nevű unokahúgotok 2016.11.23. 21:12:03

@Szarvas Norbert: Az Octavia NEM a Passat, hanem a Golf klónja! A Passat-klón a Superb.

Tomi1973Wien 2016.11.23. 21:20:05

ez a jobban kereso kenyelmesek alternativ megoldasa, esetleg azoknak, ahol kocsifutast fizetnek, de autot nem adnak. persze hogy dragabb, mintha sajatot vennel, de nincsen semmivel sem gond, ha valami akad, kapsz masikat, oszt jonapot. ha karambolozol, beulsz egy masikba, es mesz tovabb, ha meghibasodik, kapsz masikat...stb... nem kell teligumikat nezegetned, szereltetned, elpakolnod...stb... megoldjak helyetted... ezt a tobbletszolgaltatast kell megfizetni a magasabb arral. ennyi.

fabirka 2016.11.23. 21:48:23

@Valóság nevű unokahúgotok: Hát az Octavia inkább Passat, mint Golf, de persze nem az, Annyira nem az, mint amennyire a Passat sem Superb. A Suprb már rég elhaladt a Passat mellett.

2016.11.23. 21:54:37

Az kit érdekel, hogy nem az enyém az autó tartós bérlet esetén?? Én járok majd vele, nem?
Nyugat-Európában évtizedek óta (jól) működik a tartós bérlet, ez a tulajdonlásmánia (ugyanaz mint a lakás esetében) csak Magyarországon van.
Mindemellett hány magánember tud kicsengetni 6.5 millát egy autóért ma Magyarországon? Vagy kérdezhetném úgyis, hogy hányan akarnak kifizetni (azon keveseken kívül, akiknek nem számít a pénz) ennyit egy új autóért, tudván, hogy amint kigurul a szalonból, már kevesebbet ér és csak viszi a pénzt?
Az meg egyenesen röhejes feltételezés, hogy az első 3-4 évben nem lehet komoly baja egy autónak...
Javaslom pl. totalcar Audi A6 3.0 V6 TDI (2012) vs A6 2.5 V6 TDI (1996) összehasonlító tesztjét, ahol kiderül, hogy a 2012-es Audi-ra 2 év alatt (2014-ben vette 90.000 km-rel) 2 milliót költött a tulaja, úgy, hogy nem volt komoly baja..
Szerencsére a tartós bérletet okosabbak találták ki és ahogy fentebb írtam, sok, fejlett országban jól működik, nagyon sok ismerősöm 3-4 évente új autóba ül és semmivel nem kell foglalkozni, ez baromi kényelmes, valljuk be.
Ha megveszek egy új autót, előre ki kell csengetnem a több milliós vételárat plusz a többszázezernyi egyéb költséget és akkor még egy métert nem mentem. Aztán, ha 4 év után el akarom adni, ami nyűg, a 6.5 milkából lesz 3, amiből nem lesz új (hasonló kategóriás) autó, tehát ha újat akarok megint, akkor hozzá kell tennem újabb 3.5-4 milkát...A tartós bérlet kiszámítható kiadás, csak tudni kell fizetni:-))
Nyilván nem mindenkinek éri meg illetve tudja megfizetni (de sokkal kevesebben tudják kipengetni egy új autó vételárát, az is biztos), de egy jó lehetőség szerintem.

Josagos 2016.11.23. 22:28:23

Engem borzasztóan nem érdekel, hogy kié a kocsi, de nem érzem azt, hogy nekem megérne 130 eFt-ot + üzemanyag + matricák és parkolás, összesen kb 170 eFt, ( 2040 Ft/év) hogy egy átlagosan kétéves kocsiban meresztgessem a seggem.

Ezért vettem 6 éves citroent 1,5 MFt-ért, amire évi 200 eFt-ot költök javításra.
Amortizáció évi 100 eFt, biztosítás 50, üzemanyag 250, matricák és parkolás 100, összesen 700 eFt, megtakarítás kb 1,34 MFt/év sosem értem, hogy középszegény emberek miért erőltetik az újautó-vásárlást, de biztos nekik van igazuk. Nekem meg 6 lakásom :)

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.23. 22:30:50

@Szarvas Norbert: Nem tudom miért számoltál szervízköltséget egy új autónál, mivel a szervíz ingyen van. Nem tudom, hogy a Skodánál mennyi a garancia, de gyanítom, hogy legalább 3 év.
Ugyanakkor a téli gumi vásárlást kifelejtetted a költségek közül, a lízingelt autónál, illetve azt, hogy úgy nyári, mint téli gumiból legalább egy plusz szett kell a négyéves futamidő alatt. Illetve még egy költség: a lízing lejártakor át kell íratni az autót a saját nevedre, ami nem kevés költséggel jár.

ugyan ugyan 2016.11.23. 23:06:20

szerintem ez nem túl szerencsés konstrukció... bár kényelmes, túlnyomó részt olyanok engedhetik meg maguknak akik vásárolni is képesek lennének... az Audinál már régóta működik ez a konstrukció a dolgozóknak, de ott sem lehet Dunát rekeszteni a sok "igénybevevővel" :-)

szellemkor 2016.11.23. 23:10:34

Autóra hitelt felvenni, ha nem vagy vállalkozó, vagyis az autó másnaptól nem termel pénzt, nettó ostobaság.
Ha 150 ezred van akkor olyan járművet veszel, a 15 misid akkor amolyat.
A 150 ezresen fogsz kevesebbet bukni mikor eladod! :-)

A80 2016.11.23. 23:25:15

Két gondolat: Octaviára magánszemélyek 18-19% kedvezményt is elérhetnek ha jól alkudnak, standarden is kint van egy -900.000 ezer forintos ajánlat a honlapon, innen érdemes indítani a kalkulációt.

Octavia némileg nagyobb mint a Golf, így Passatnak tűnhet, de nem az. (a két kombi kivitelt érdemes hasonlítani, mivel Golfból nincs lépcsőshátú). Igényességben meg alatta van, bár ez nem jelenti azt, hogy az Octavia ne lenne jó, mivel a budget szegmensben egy nagyon jó ajánlat, hanem azt, hogy a Golf nagyon igényes, néhány olyan dolgot is tud, amit csak prémium szegmensben szokás.

Márk_Márk 2016.11.23. 23:50:50

Megakarjuk? LYaLLLY!!!

Márk_Márk 2016.11.23. 23:52:17

Ja, vegyetek Daciát.
95%-ban Renault, és már 2,5 milláért is van.
(És nem lopják. :-)

2016.11.24. 07:27:59

@romanista: "Mindemellett hány magánember tud kicsengetni 6.5 millát egy autóért ma Magyarországon?"

Pont annyi, mint aki 130.000-t tud kipengetni havonta csak arra, hogy legyen autója.

2016.11.24. 07:31:17

@romanista: "a 6.5 milkából lesz 3, amiből nem lesz új (hasonló kategóriás) autó, tehát ha újat akarok megint, akkor hozzá kell tennem újabb 3.5-4 milkát.."

A tartós bérlet során meg havonta fizeted, szóval ebenguba.... autót tartani drága mulatság. Az meg, hogy milyen formában fizetsz, csak játszadozás kérdése.

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.24. 07:32:26

@Ritkov Halo: "Nem tudom miért számoltál szervízköltséget egy új autónál, mivel a szervíz ingyen van. Nem tudom, hogy a Skodánál mennyi a garancia, de gyanítom, hogy legalább 3 év. "

Jah... ingyen adnak 5 liter Castrol olajat, a szűrőt, meg a klíma szűrőjét, meg mittomén még mit.... az időszakos szervizért keményen pengetni kell. A garanciális szerviz van ingyen.

toncsi64 2016.11.24. 08:04:17

@romanista:

Kicsit fals a Totalcar-os hivatkozásod. Ott egy már 90.000 km-t futott gépre költötték az általad is említett pénzt, míg itt az egész konstrukció alatt 60.000 km-t fut/futhat a paripa. Ráadásul 0-tól :)

Nem ismerem részleteiben a "magánszemélyes" konstrukciót, de a családban előforduló céges verziónál a gumik cseréjét nem finanszírozza a bérbeadó ! Azt zsebből kell csengetni :(

karikaV43 2016.11.24. 08:14:36

Évi 15ezer km az mire elég a VI_ik kerületből átkocsikázni az V-ikbe naponta.
Én évi 60ezret megyek,a Skoda bírja is és a havi fizetnivaló sem rossz,de a 15ezres éves futás az nevetséges.

khell 2016.11.24. 08:16:41

@romanista: "röhejes feltételezés, hogy az első 3-4 évben nem lehet komoly baja egy autónak...
... a 2012-es Audi-ra 2 év alatt (2014-ben vette 90.000 km-rel) 2 milliót költött a tulaja, úgy, hogy nem volt komoly baja.."

0 km-es autó első 3-4 évéről volt szó, hogy nemigen kell szervizelni, erre ellenpéldának egy majd 100e km-t futott használtautó (gondolom legalább 5 éves) 6.-7. éves szervizköltségét hozod.

halaloszto 2016.11.24. 08:48:41

az egészben az évi 15ezer km a durva. ha koppra kihasználod, akkor is az jön ki hogy a lízingdíj maga 80-100ft/km költség. ilyen kis futásra komoly luxus nagy és új autót tartani. persze van aki megengedheti magának, de ő általában azt is megengedheti hogy megvegye, és nem skodával jár.

és akkor még nem láttuk a pontos szerződési feltételeket, amikben lesz még pár meglepetés. külföldre vitel pl. vagy hogy leadáskor milyen sérüléseket terhelnek a használóra. mert előfordul ám olyan, hogy leadáskor egy picit lehorzsolt ajtóperem miatt kifizettetik veled az ajtó komplett fényezését.

Vajk

subtotal 2016.11.24. 09:02:22

@khell: szerinted egy 2014-ben vásárolt 2012-es évjáratú modell most, 2016-ban hány éves? Tehát szerinted miről beszél az, akit lehülyéztél? A 3. és 4. évről. Ennyire korán volt még?

subtotal 2016.11.24. 09:05:12

@Ritkov Halo: 60 ezres futásnál, ami az ajánlatban van, nem fog kelleni plusz egy szett gumi. Nem egy Hellcat Challengerről beszélünk :D

timla 2016.11.24. 09:20:39

Octaviám van. 2014-es, újan vettem. Kicsit többet megyek mint évi 15ekm. Az eddigi tapasztalataim alapján a költségek az első négy évben:
- téli gumi: 104.000 Ft
- gumicsere tárolással márkaszervízben - 8db: 60.000 Ft
- cascó és kötelező 4 évre: 524.000 Ft
- 30ekm/2 éves szervíz: 68.000 Ft
- 3 éves ellenőrzés (itt nincs anyagköltség): 12.000 Ft
- 60ekm/4 éves szervíz: 100.000 Ft (becslés a 30ekm-es alapján)
- teljesítményadó 4 évre: 153.000 Ft
- üzembehelyezés és egyéb költségek (rendszám, papírok, adó, stb.) : 200.000 Ft
- értékvesztés tipp: 5.5-ért vettem, a hahu alapján 3.2-ert tudnám eladni 4 évesen: 2.300.000 Ft

Összes költség a 4 évre: 3.600.000 Ft -> 75.000 Ft/hó

Én nem érzem úgy, hogy túl sok kockázatot vállalnék az első négy évben, az autó garanciáls, a biztosítás is véd, de nyílván a cascó 10%-os önrésze azért engem terhelne. Ezzel szemben mehetek évi 25-öt is a költségeim drasztikus emelkedése nélkül.

VaradiJanos 2016.11.24. 09:22:11

Sok új megbízótok lett már a reklámposztjaitoknak köszönhetően?

khell 2016.11.24. 09:32:46

@subtotal: valóban átsiklottam az évjáratán, de teljesen mindegy, 90 ezret futott kocsit hasonlit a 0 km-eshez.

Az meg, hogy 2 év alatt ment bele 90 ezer az szintén erős.

igazi hős 2016.11.24. 09:42:52

@Szarvas Norbert: Mármint, hogy az Octavia egy Golf.
@fabirka: A centiken kívül mással is mérünk egy autót, szóval az Octavia "csak" egy megnövelt Golf.

igazi hős 2016.11.24. 09:46:45

@Ritkov Halo: "mivel a szervíz ingyen van" Tényleg? Akkor miért mondtak nekem 60 és 100 közötti összegeket, amikor Octaviat néztem. Biztos át akart verni a kereskedő. Tudod a garancia feltétele a vezetett szervizkönyv, amihez hozzá tartozik az évi egy kötelező szerviz. A Skodánál ez nem olcsó móka.

igazi hős 2016.11.24. 09:53:32

@A80: "a budget szegmensben egy nagyon jó ajánlat" Ezzel nem tudok egyet érteni. Jó az Octavia, nálam is bent volt a top 3-ban, de ár/érték arányban akkor is veszít, ha elég magas igényeket kötök ki. (Ha tényleg budget autót nézel, akkor az Octavia szóba sem jöhet, még a lendkerekes 1,2-es sem.) Ha csak a csomagtartó számít, akkor persze verhetetlen, mert csak egy méretkategóriával feljebb vannak ellenfelei.

igazi hős 2016.11.24. 09:57:34

@karikaV43: "a 15ezres éves futás az nevetséges" Kicsivel a magyar átlag felett van, szóval a többségnek nem nevetséges, hanem valós. Persze az átlagban a 80-100 ezret futó ügynök is benne van, meg aki napi 2*100 km-t ingázik és persze a vasárnapi autósok is.

igazi hős 2016.11.24. 10:05:33

@timla: Biztos megéri megspórolni a páratlan években az olajcserét? Költői a kérdés, a marketing mindent legyőz, első sorban a józan észt.

timla 2016.11.24. 10:22:09

@igazi hős: Biztos megéri. Az első tulajdonosnak biztosan. ;-)

Én egyébként 15-nél is lecseréltettem önszorgalomból, de ezt nem irtam be a költségek közé mert a lizinges konstrukcióban sem cserélgetik.

guy 2016.11.24. 10:31:17

Ez nyilván annak jó, aki csak helyi munkába járásra használja az autót. Neki megérheti, ha nem lakik 25 km-nél távolabb a munkájától, és évente max 1x megy el síelni meg nyaralni kocsival. Bár ekkor talán jobban megéri egy jobb állapotú használt autó, mert évi 15-től nem rohad szét az sem kb. 15-20 éves koráig, ha rendesen karbantartják.

Ha más településről járunk be saját autóval, akkor jár némi költségtérítés a munkáltatótól, így vissza lehet szedni valamit a kiadásból (nyilván van túlfutási díj, és nyilván mindenki túllépi majd az előírtat, ezen meg keres a díler).

Aki meg sokat utazik, az ne használja munkára, mert ott már járnia kell a céges autónak, ami a cégnek is sokkal jobban megéri. Én egyéni vállakozóként ezt teszem, és céges konstrukcióban kapok havi 3-4000-km-t, igaz, hogy 200+áfa körüli összegért, de hosszabb távú bérlet esetén ez lehet sokkal kevesebb is.

A saját autó költségeihez meg hozzá kell adni annak az időnek és eszközöknek a költségét:

- az ember minden évben leszervezi a biztosításokat, stb. (a saját szabadidőnk a közhidelem ellenére sincs ingyen)
- az ember leszervezi a szervizt
- a kopó alkatrészek (pl. gumi) költségét
- biztosítások költsége
- szerviz költsége
- vételre, eladásra fordított idő (plusz ennek kockázati felára)
- idegen hibás totálkár esetén ügyintézés ideje
- nagyobb hiba esetén az állásidő költsége (mert utazni azért kell)
- amortizáció (el se hinnénk, hogy ez mekkora)

Nyilván aki szereti bütykölni/bütyköltetni az autóját, annak a szabadidejéhez hozzászámít, de szerintem a legtöbb ember ezt nem élvezi (én kifejezetten gyűlölöm, az autó azért van, hogy elvigyen A-ból B-be, és közben ne romoljon el. A tuningokat konkrétan leszarom, de megértem, ha valakinek ez a hobbija - én pl. sorozatokat nézek, ami nyilván sokkal kisebb csajmágnes - viszont ők kevesebben vannak azért).

Szóval szerintem ezt a konstrukciót az egyedülálló, értelmiségi, gyerektelen szingliknek találták ki, akik ki vannak tömve pénzzel, azt sem tudják már mire költsék (lásd informatikusok), szóval simán megengedhetik, hogy rajoskodjanak (:-)) egy csillogó középkategóriás kocsival. Ha már eladnak 1-2000-et így, már megéri a cégnek.

Nancsibacsi 2016.11.24. 10:36:21

"A kérdés tehát igazából az, hogy az autó fenntartását kevesebből meg tudod oldani a következő 4 évben, mint 3M forint, mint 750.000 forint"
Nálam ez:
- kötelező szerviz: 35eFt
- Kgfb: 29eFt
- Casco: 54eFt
- Adó: kb 20 eFt
Vagyis 138eFt összesen. Első 4 évben nincs más kiadás, mivel 5 év garis az autó, 4 év alatt kicsi futásteljesítmény (max 15eFt/év) alatt egy garnitúra gumi se kopik el, nemhogy 2 - szóval egyszerűen nincs más, amit fizetni kellene.

A tartós bérletes konstrukcióval az a gond, hogy az ő általuk számolt kalkulációkban is azzal számolnak, hogy 3-4 évente megy az autó, ez viszont alacsony futás esetén nem reális. Nem jellemző hogy 50-60eKm-el adnánk el az autókat - magánszemély ha keveset jár vele, 8-10 évente (vagy még ritkábban) cserél. Ha meg így számolunk, akkor kijön hogy a 6 milliós Skodáért 15 milliót kell kifizetnünk 10 év alatt, ami nyilván nonszensz.

fabirka 2016.11.24. 10:37:36

@igazi hős: Hát pont a centiket nem néztem, hanem a felszereltséget, tulajdonságokat, kényelmet. Sajnos a Passatnak már csak a neve maradt, a kerek lámpás volt az utolsó kiemelkedő generáció. Ott leragadt, miközben még a konszernen belül autók is tovább fejlődtek.

prim 2016.11.24. 10:38:44

Én kimondottan hétvégi autós vagyok, de még én is el szoktam menni évi 15000 km-t...

Nancsibacsi 2016.11.24. 10:39:10

@khell: "Az meg, hogy 2 év alatt ment bele 90 ezer az szintén erős. "
Miért lenne erős? Haverom évi 150ezer km-et rakott bele a céges autóba. 3 évesen adták el, 450ezer km-el (1 nap múlva fent volt a hahu-n 120ezer km-esként).

Nancsibacsi 2016.11.24. 10:41:46

@prim: Ez nagyon függ attól, hogy hol lakik az ember. Bp, jó közlekedés - autóval max akkor megyek ha nagy/nehéz csomagot viszek (pl. bevásárlás), illetve ha hétvégén nagyon külső kerületbe, vagy vidékre megyek. 15 ezer km-et soha a büdös életben nem fogok belerakni 1 év alatt. Legutóbb 4ezer volt, de a max is valami 8ezer/év volt.

Ez a név már foglalt! 2016.11.24. 10:56:03

Lehet leírtátok már korábbi kommentben, de ez szerintem nem az átlag embernek, azaz magányszemélynek van alapvetően kitalálva, hanem cégeknek, mert azok leírhatják költségként, ergó tao csökkentő tétel és talán az áfát is visszaigényelhetik (azt hiszem).

nick papagiorgo 2016.11.24. 10:56:08

@Nancsibacsi:
szerintem nagyon kevés olyan ember van, aki BIZTOSAN tudja, hogy az elkövetkezendő 3-4 évben (!!!) nem fog menni évi 15 ezernél többet.

Azért 3-4 év alatt bejöhet nagyon sok minden: költözés, munkahelyváltás, bármi, ami alapjaiban változtathatja meg a megtett kilométerek számát.

Megállapodott emberek (pl. nyugdíjasok) könnyebben meg tudják saccolni, hogy mennek-e évi 15 ezret, de azok meg nem pengetnek ki havi 130 ezret autóbérletre.

Szarvas Norbert 2016.11.24. 11:15:02

@Ez a név már foglalt!:

nem! ez kifejezetten magánszemélyeknek szóló konstrukció, de én is azt gondolom, hogy nekik nem éri meg, mert akinek megéri, az sikeres vállalkozó vagy felsővezető és akkor pedig a cégén keresztül intézni költségleírással

cselaxi 2016.11.24. 11:35:18

@romanista: Nálunk életcél az autó, a lakás, a telek. Mint régen a "főőd".
Valóban Németiában magántulajdonban nincsen a lakások 50-60%-a. Ott -így- nincs akadálya pl. a "szabad munkaerő-áramlásnak". Nálunk: megvan az életcél, háááát, dóóógozni járni úgy MAX. 40-60 km-es körben. FAFA.

khell 2016.11.24. 11:56:27

@Nancsibacsi: nem úgy erős, hogy lehetetlen, hanem úgy erős, hogy egy leharcolt szart (és nem egy átlagos jó állapotú kétévest) hasonlitott a 0 km-es autóhoz.

Nancsibacsi 2016.11.24. 12:11:33

@nick papagiorgo: Nyilván aki sodródik az élettel az nem tudja, de aki irányítja, az tudhatja. Pl:
- munkahelyváltás: Lehetséges. Azonban ha váltok, akkor fél óra plusz utazási időért plusz havi nettó 100eFt-t kérek. Ha ezt megadják - lesz.rom hogy fizetnem kell a büntit, a plusz km-ekért, veszek másik autót. Ha nem adják, nem váltok.
- költözés: Ezt miért ne lehetne tudni? Jól érzem magam ott ahol vagyok - ha költözni akarnék záros időn belül, tudnék róla. Kelleni meg nem kell - csak rajtam múlik. Mivel a költözés pénzbe kerül, ezért rosszabb helyre (ahonnan tovább tart bejárnom) nyilván nem fogok.

De ettől függetlenül évi 15000 km-ért (vagy pl. nekem évi 4000-ért) 1.8 milliót elkérni - hát na... Ez 120 (nekem 450) Ft/km, és nincs benne a benzin, pályamatrica... Felteszem külföldre se oda mész vele ahová akarsz. Szóval igen: szar szolgáltatás, drágán.

Akkor lenne ennek realitása, ha egy lízing cég annyi autót tudna lízingelni, hogy amennyi árkedvezményt kapnak a gyártól, abból kijönne az teljes költségük (bér, iroda, minden), és még maradna nyereségnek is. Nade ehhez kellene mondjuk 10 alkalmazottr, aki bérbe ad 10ezer+ autót folyamatosan - ami nyilván lehetetlen.

2016.11.24. 12:45:12

@khell: subtotal már megválaszolta, de még egyszer leírom: a 2012-es Audi most ugyebár 4 éves...és a tulaj a 3. és 4. évben költött rá 2 millát és elvileg egy prémium autóról beszélünk.

igazi hős 2016.11.24. 12:45:32

@timla: Attól függ. Én az előző autón 13 évig voltam első tulajdonos, a mostanit sem szánom sokkal rövidebb időre, pláne, hogy ezt már nem fogjuk kinőni, mint az előzőt, inkább lefele váltunk, ha kirepülnek a srácok.

igazi hős 2016.11.24. 12:48:58

@fabirka: Egy éve néztem körbe, akkor a Golf még jóval felette volt az Octavianak. Lehet, hogy azóta az utóbbi minden változás nélkül is megelőzte a Passatot is, de nem hiszem.

igazi hős 2016.11.24. 12:52:50

@romanista: "és elvileg egy prémium autóról beszélünk" A prémiumság nem csökkenti, hanem nagyban növeli a szervizköltséget.

2016.11.24. 12:54:21

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Nem igaz, hogy pont annyian tudnak kipengetni 6.5 millát egy új autóért mint havonta 130-at tartós bérlet esetén, mert pont az a lényeg, hogy eltűntek a magánvásárlók évek óta, mert nem tudnak kipengetni ennyit egyszerre. Ez olyan mint a mobil, rengetegen részletre veszik...(bár azt soha nem venném részletre), mert sok embernek nincs 2-3k cash sem mobilra, nem hogy 6.5 milla agy autóra.

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.24. 12:59:10

@romanista: Ha valaki el tud költeni 130-at havonta, annak lesz egy idő után 6 és fél millája autóra, ha nem tartós bérel, hanem vár. Erre próbáltam utalni.

Kicsit hasonlít másik oldalról nézve arra, mikor valaki hitelt vesz fel, amit nem tud fizetni. Miért gondolta, hogy utólag össze tudja gyűjteni azt, amit előre nem tudott?

khell 2016.11.24. 13:37:55

@romanista: Ezt én mind értem, de mi köze van ennek még mindig egy 0 km-es autóhoz? Ha mondjuk azt a széthajtott 2 éves audiba úgy raktak 90e km-t, hogy egyszer(se) volt olajcsere, vagy az idióta tulaja hidegen nyélgázzal hajtotta stb-stb, akkor le lehet vonni a következtetést, hogy egy átlag 2 éves autóra normális 2 milliót szervizre rákölteni? Nem, nem normális.
Lehet, hogy vele ez történt, attól még ez nem jellemző. A használtautó mindig lutri.

Vlad Tepes a jófiú 2016.11.24. 19:06:22

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Én is garanciális szervízről beszéltem, bocs' ha nem volt egyértelmű. Ha garancián kívüli időszakban viszed az autódat márkaszervízbe, akkor ezek a tételek, amelyekre csak úgy rálegyintettél tízezrekbe kerülnek. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, klímatisztítás, navigáció frissítés. És ha már ezreket, tízezreket számol a blogger, akkor ezek a költségek is számítanak nem? Akár azt is hozzá lehet dobni, hogy a gumis költsége éves szinten kb. 20,000 ft. Nem tudom, hogy kinek mi a gyakorlata, itt faluhelyen 10,000 forintért cserélik a négy kereket.

2016.11.24. 20:56:14

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Hát, nem tudom, ki vár 4 évet egy új autóra (mert ha autó kell, akkor általában "azonnal", az ember szerintem nem úgy vesz autót, hogy na jó, akkor mától gyűjtök, aztán 4 év múlva - még gőzöm nincs hogy fog kinézni vagy milyen paraméterei lesznek - veszek egy új autót), de még midig az a lényeg, hogy havonta fix összeget fizetni egyszerűbb (elérhetőbb) és kiszámíthatóbb (plusz baromi kényelmes és nyűgmentes) sokaknak mint készpénzben letenni 6,5 millát és a számok makacs tények, mert alig van készpénzes vásárló. A világ jobbik felén teljesen jól működik ez a konstrukció, de mindenki a maga szempontjai alapján döntsön persze.
De

romanista (törölt) 2016.11.24. 21:10:54

@khell:
A totalcar cikkben olvasható, hogy szakszervízbe hordták rendszeresen és nem volt komoly baja, így jött össze a 2 milla 2 év alatt + évente 200 ezer gumikra. De ezt a cikket csak példaként hoztam fel, mert bármi történhet egy új autóval is (ismerősöm Ford Mondeoja 1 évesen halt meg, pedig vigyázott rá mint a hímes tojásra, aztán ment a boxolás a kereskedéssel, ki a hibás, na ezt a nyűgöt is kihagynám...), csak azt akarom ezzel mondani, hogy a rizikó mindig ott lesz, ha a saját autónkról van szó, legyen az 2 éves vagy 12 éves. Tartós bérlet esetén ez minimálisra csökken.

romanista (törölt) 2016.11.24. 21:22:27

@igazi hős:
Úgy értettem, hogy prémium = jobb minőség, nem romlik el könnyen, megbízható, stb.
Azaz, ha már 10 milla fölött veszek egy prémium autót, talán elvárnám, hogy ne költsem rá 2 év alatt az árának 20%-át úgy, hogy komoly hibáról nem beszélünk (akkor is, ha magasabbak a költségek). Mert akkor miben prémium? Az alkatrész árakban?
Ha veszek egy Lexust (ami nem tömegautó mint egy Audi vagy BMW), azt nem kell állandóan szervízbe hordani, pláne nem 2-3 évesen. Na ezt hívom én prémium autónak.

romanista (törölt) 2016.11.24. 21:37:14

@toncsi64:
Persze, épp ez a lényeg:-)) A tartós bérlet esetén minimális rizikód van, míg sajátnál akár 2 millát is költhetsz a gépre 3-4 éves korában, ahogy a felhozott példa mutatja.
Azon lehet vitázni, hogy jó magyar szokás szerint, mire ebbe az országba ér valami, mindig drágább lesz mint máshol...Ausztriában havi 200-250 euróért tudsz lízingelni egy jobb autót, ami ugye alapból kevesebb (és még arányaiban is az átlagfizetéshez viszonyítva) mint itthon 130 ezer..

Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft (törölt) 2016.11.24. 22:21:09

@romanista: én ezt úgy értettem, hogy ugyanaz a kör tud havi 130e-t kifizetni, mint akinek realis esélye van egyben 6.6 milliót kipengetni. Aki havonta ennyit tud félretenni, az pár év alatt összerakja a 6 millát is. Ilyen szempontból az másodlagos, hogy előre kell fizetni, vagy utólag..... Félreérthető voltam.

playboy 38 2018.06.01. 14:16:46

JÓ NAPOT KÍVÁNOK!
TEGYE FEL A KEZÉT AKI LÁTTA MOST AMIT ITTHON A SKODA TALÁLT KI !!!
GUSZTUSTALAN AMI FOLYIK OTTHON ! 11.EVE VAN SUPERB 1.AUTOM ! AZ OSZTRAKOKNAL ES A NEMETEKNEL A FIZETESHET VAN BEÁLLÍTVA A DAS LISING GONDOSKODASI PROGRAM AMI TOBB MARKAT IS ERINT! AKI KITUD ADNI HAVONTA 100 EZER FT FELETT HAVONTA EGY AUTOERT ES ALIG JAR SZINTE VELE AZ NEM NYUGDIJAS VAGY DOLGOZO EMBER! 1700 EURO-HOZ A BEFIZETESI RATA 370 EURO AZ UJ OKTAVIARA! AKKOR LENNE KORREKT AJANLAT HA BEREKHEZ TALALTAK VOLNA KI A BERLET ARAT! AUTOHUS.DE MEG MERCEDEST IS FINANSZIROZNAK 420 EUROERT MOST 2018.06.01.-EN! NEHOGY SKODA FABIABA ULLJON MAR AZ EMBER !!! MERCEDES GLA 2018.-AS UJ AUTO ! MINT MINDEN INKORREKT MINDEN MAGYARORSZAGON ES LEHUZAS! A PORSCHE LETILTOTTA AZ AUTO LEINFORMALASAT ALVAZSZAM ALAPJAN! STUTTGARTBAN AKKORA BALHET CSAPNANAK,HOGY A VEZETO IGEN REPULNE AZ ALLASABOL MAS NAP ! NE VEGYETEK FEL HITELT INKABB A JO ISMEROSOKTOL AKIK CSERELIK AZ AUTOJUKAT EVENTE ATTOL PROBALJON VENNI MINDENKI AUTOT! MERT MEG MINDIG A SZALON ELOTT ALLNAK A SLIHEDEREK AKIK MEGVESZIK A TOBBSZAZ KM-T FUTOTT AUTOT ES VISSZATEKERIK A KM ALLAST UGY VISZIK A VAMRA AMIT A KEKKH BIZOTTSAG HITELESIT! IGY MAR ATVAN VAGVA AZ ILLETO HIABA NEZTEK MEG AZ AUTOT A NYILVANTARTASBAN ! ECHTE NEMET TULAJDONOSTOL VASAROLJUNK VAGY AUTOSZALONBOL ! SCHON TAG!
süti beállítások módosítása