Most mindenki megpróbálja fejteni, hogy Donald Trump mitől és miért nyerhette meg a választásokat. Lehet mindent mondani, de a lényeg a marketingben található. Trump választási kampányában egyáltalán nem akart észérvekkel szembesülni, nem akart válaszolni, nem akart belemenni nehéz dolgokba. Helyette megadta azt, amire jelen pillanatban a "tömegnek" szüksége volt!
Mi volt az üzenete?
1. Én gazdag vagyok, nekem már nem kell lopni
2. Én megvalósítottam az amerikai álmot, neked is elő fogom teremteni
3. Minden probléma okozója a korrupt politika és a gazdasági bevándorló. Mi a megoldás? Mindenki hazaküldünk.
4. Miért élsz szarul? Mert a nagy amerikai multik külföldön gyártatnak. Ennek most vége, őket is elővesszük.
5. Én igazi amerikai vagyok. Amerika a világ közepe.
Lehetne még sorolni a legfőbb üzeneteket, de a lényeg ennél sokkal butább és egyszerűbb. Donald Trump fogta magát és kivonult a Facebook&online világba, kizárólag a megosztásokra koncentrált. Megosztani pedig mit osztanak meg az emberek leginkább? Azokat az üzeneteket, amik álindoklást nyújtanak számukra kilátástalan élethelyzetük miatt. Aztán az ismerősök is tovább osztják, hiszen ők is kilátástalanul élnek.
A középpontban a közösségi panaszkodás áll.
Ez egy újfatja politikai elit kezdete, amit Trump meg tudott nyitni. Előjött a politikai semmiből és tiszta, egyértelmű panaszáradattal gyakorlatilag visszamondta az amerikai népnek, ami amúgy zavarja őket. Nem foglalkozott a megvalósítással, a racionalitással. A nép pedig kajálta, hiszen ők sem foglalkoznak a racionalitással.
Egy picit a BREXIT-hez tudnám hasonlítani a helyzetet, amikor a popularista online marketingvitéz politikusok visszamondták a briteknek (azon belül is a többségben élő képzetlen réteget célozva) azt, amit hallani akarnak. " Ha majd kilépünk, akkor jobb lesz, mert minden probléma okozója a....". Most meg pislognak, és nem értik mi történik velük...
Online kollektív felelősségtudat nem létezik
Az interneten senki nem vállal felelősséget, viszont ha valamit nagyon sokszor olvasunk, akkor elhisszük. Trump pontosan ezt lovagolta meg. Felelősség nélkül vetette be az interneten megosztási csúcsokat jelentő féligazságokat, Coelho amerikanizált bölcseleteket vagy éppen a bűnbakok keresését. Ezt törvényszerűen mindenki megosztotta, és nagyon hamar egész amerika róla beszélt. Annyit beszéltek róla, hogy a végén hitelessé vált a szavazók és az elektorok szemében.
Ez egy újfajta politizálási világrend kialakulását jelenti.
Ha jobb és kreatívabb a marketing csapatod, akkor nyersz.
Ha többen osztanak meg, akkor nyersz.
Ha több like-ot kapsz, akkor nyersz.
Ha jobb bűnbakot találsz, akkor nyersz.
Ha nagyobbat tudsz hitelesen hazudni, akkor nyersz.
Véleményem szerint Trump azzal nyert, hogy jól pozícionálta magát és pontosan felmért a stábja, hogy marketinges szemmel kire kell céloznia, hol van a kritikus tömeg és mit gondol a kritikus tömeg. A kritikus tömeg pedig jelen pillanatban az USA-ban a bankválság nyomorultjai, azok az alulképzett emberek, akiket a bankok megnyomorítottak, akiket a hanyatló gazdaság megélhetési válságba taszított, azok az emberek, akik elveszítették a munkájukat a globalizáció és urbanizáció miatt.
Őket két dolog érdekli:
1. Hogyan fogok jobban élni?
2. Kik a felelősök?
Trump ezt a két kérdést válaszolta meg, üzenete nagyon egyszerű volt. A probléma ott kezdődik, hogy a gazdaság, a társadalom vezetése nem ilyen egyszerű. Az tele van nehéz döntésekkel és nagyon súlyos grafikonokkal, értelmezhetetlen adatokkal, felfoghatatlan összefüggésekkel. Ez mind olyan dolog, ami a Facebook világba már nem fér bele. Senkit nem érdekelnek a tények, a számok, a magyarázatok.
A kristálytiszta üzenetek érnek célt. Ez Magyarországon is ugyanígy működik...
Hogyan fogok jobban élni és mit teszünk a felelősökkel?
►►►►
Ha kérdésed van nyugdíjjal, gyerekprogrammal kapcsolatban vagy cselekedni szeretnél, akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
� Ajándék ingyenes családi vagyontervező
Letölthető itt: Klikk
� Ajándék lakástakarék választó
Itt találsz meg minket: