Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A TESCO csal az árakkal?

2015. november 19. - Szarvas Norbert

Tegnap voltam a budaörsi Tesco áruházban és egy olyan ártrükköző dologra lettem  figyelmes, amiről mindenféleképpen meg kell emlékeznünk. Már célegyenesben a karácsony, és ilyenkor az emberek sokkal költekezőbb hangulatban vannak. A pénztárca akkor nyílik igazán, amikor egy kihagyhatatlan akcióval találkozunk! Pláne ha az akció egy pofátlanul magas összegből ad 40-50-60%-os kedvezményt. Ilyenkor elborul az elme, gyorsan be a vásárlókosárba és elégedetten irány a kassza. Megvolt a napi fogásunk! De mi van akkor, ha a boltok visszaélnek ezzel és direkt megpróbálnak félrevezetni minket a mindenféle árazási technikával? Te mindig utána nézel, hogy az általad kiválasztott akciózott termék valóóban akcióban van e?

12248330_920905554666418_1001783157_o.jpg

12268440_920905451333095_887319259_o.jpg

A Tescoban ilyen gigajó akciókat találhatunk! Én is majdnem megvásároltam ezeket a játékokat az unokahugomnak karira. Pont ilyen lányos legókat akarok neki venni! Már a kocsiban volt, amikor gondoltam egyet és felmentem a netre. Beírtam a google-be a lego sorozatszámát: 41104 és 41094. Ezt kaptam eredménynek:

lego1.jpg

lego12.jpg

 

Na itt nyomtam egy satuféket, fordultam vissza és dobtam ki a legot a kocsiból. Átverve és megalázva éreztem magam. Nagyon felhúztam magam, mert majdnem bedőltem a trükknek. Feltétel nélkül hittem a boltnak és elhittem, hogy itt bizony 47% és 37%-os akcióról van szó. Közben nem történt más, mint kiírtak egy kamu megemelt árat (vagy alapból ilyen drágán árulják) és akcióban megpróbálták a piaci átlagáron eladni a terméket.

Már csak azért sem vagyok hajlandó megvásárolni ezt a két játékot, ha 200 forinttal olcsóbb és már éppen ott vagyok, akkor sem...

Ezek persze apróságok, de érdemes belegondolni és a dolgok mögé látni. A legtöbb ember, nagymama, nagypapa, mobilnettel nem rendelkező vásárló nem kezd el tudatosan kutakodni a neten a legjobb ajánlat után. Ők pontosan addig jutnak, ameddig én tettem az első körben. Csak amíg én utána néztem, addig a legtöbben már fizetnek a kasszánál. Persze ez egyfajta placebó, hiszen jó érzéssel jönnek ki a boltból, hiszen megvették, amit akartak és úgy gondolják, hogy sokkal jobb áron, mint amennyibe került.

Gondolj bele, hány milliárd forint landol egy évben a te zsebedből a boltok zsebébe az ilyen trükkökel!

Nem az a gond, hogy vásárolsz. Az a gond, hogy a pénzedet nem tudatosan költöd el és ugyanazért a pénzért kevesebbet kapsz, mint kaphatnál. Vagy többet költesz első felindulásból életed lehetősége miatt, mintha tudatosan vásárolnál.

A kérdés a következő!

Te megvetted volna a legot, amelyik 18.990,-ről volt leárazva 9.990-re?

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr378091432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nancsibacsi 2015.11.19. 21:01:52

Fiatal vagy és naív - legonál nincs akció, sose. Írhatnak oda 1700%-os árengedményt is - az árgépen akkor se lesz olcsóbb 5%-al a legolcsóbbnál.
Sőt mondok jobbat: nem romlandó áruban sehol sincsenek igazán nagy kedvezmények. Vagy az emag féle black friday van, ami indul 8:00-kor, és 8:02-kor már elfogyott MINDEN, ami értelmes volt (laptop, tablet, stb), vagy felhúzzák előtte az égbe az árat, és úgy van 50% kedvezmény.
Ha olcsón akarsz lego friends (klónt) vásárolni, akkor irány az aliexpress:
www.aliexpress.com/item/2015-New-Friends-Pop-Star-Dressing-Room-Model-Building-Blocks-Girls-Minifigures-Bricks-Toys-Compatible-With/32502427368.html?spm=2114.01020208.3.1.iuh5Zo&ws_ab_test=searchweb201556_9_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9
Üdv a 21. században :-)

erinaceus-concolor 2015.11.19. 21:03:33

Én általában beírom a keresőbe a megvásárolni kívánt terméket, így jól össze tudom hasonlítani az árakat. (és a szállítási díjakat) Nagyon nagy eltérések vannak a különböző webáruházak árai között, szóval érdemes körülnézni.

Gaben72 2015.11.19. 21:03:42

Egy barátom éjfél után ment be pár éve legó akcióra, a polc üres volt, keresett egy eladót aki felvilágosította 00:12 kor, hogy a lego sajnos elfogyott...

erinaceus-concolor 2015.11.19. 21:05:15

Amúgy pont ma rendeltem egy Lego szettet Karácsonyra. 7490 Ft volt,a szállítás ingyenes. De láttam ugyanezt a csomagot 9000 Ft-ért plusz szállítás. Nem mindegy.

Netuddki. 2015.11.19. 21:06:40

"Feltétel nélkül hittem a boltnak és elhittem, hogy itt bizony 47% és 37%-os akcióról van szó."

A diplomádat is vetted? Akcijósan?

Nzoltan 2015.11.19. 21:07:54

A teszkó folyamatosan átbassza a vásárlóit. Mert olyan mint a meki. "presztízse" van a fejekben. De nem olcsóbb a sokat szídott cba-nál.
Akkor már inkább a madarasteszkó.

erinaceus-concolor 2015.11.19. 21:10:59

Sajnos ilyenkor sokan költekezési kényszerben vannak, és az ilyen feliratok hogy "47%-os akció" meg hasonlók még jobban motiválják a vásárlókat- ill. aki bedől a trükknek...

Ea 2015.11.19. 21:14:06

En mindig mindennek tudom az arat. Nem vicc. Kilora, vagy literre , amiben adjak. Ezert a darabarral se tudnak megvezetni. Es a jatekokat is tudom. Nem forintra de nagysagrendre. Legalabbis azokrol a jatekokrol, amiket megvennek a gyerekeknek pontosan tudom, hogy mennyiert vannak jo aron. Mar a cikk elejen azt gondoltam, hogy meh, ezek ennyibe kerulnek a webshopokban is.
Sokszor evekre visszamenoleg is tudom mi mennyibe kerult.
Valahogy van erre agykapacitasom. Hasznos hulyeseg.
Anyam eppen az ellentetem, o semmire se figyel es impulzusvasarlo. De ez annak is koszonheto, hogy en jobban hasznalom a netet, o meg csak korulnez a boltokban.

Ea 2015.11.19. 21:18:29

aliexpresszes lego klonunk nekunk is van. Nem rossz, lehet vele szinesiteni a keszletet, en figurakat vettem es kompatibilis. De azert nem lego. Legtutibb ha van kontakt a legogyarban, dolgozok kapnak kedvezmenyt.

Frigyes Bischof 2015.11.19. 21:18:49

A következő a helyzet. Mivel én is dolgozom a Tescoval beszállítóként, lassan 1x éve, tudom mit beszélek. Ők nem szoktak ilyen kicsinyes trükkökkel élni. Elég, ha elmentek egy Auchanba, és megnézitek, hogy mennyi az ÉPP MOST futó kilós ára a Medve sajtnak. Mindenki a nagyobbat veszi, ami jóval drágább... A Legoval az a helyzet, hogy mivel kurrens termék, egy halom szürkeimportból élő senkiházi van a piacon, akik elcsalják az ÁFÁT, és valami fura módon az ilyen boltokban kapható Lego mindig épp 20-30%-kal szokott olcsóbb lenni MINIMUM. Ezzel a teljesen hivatalosan üzemelő beszállítók és a Tesco sem tud mit kezdeni. Ha majd lesz egy hatékonyan működő adóhatóság, és példát mutatnak egyes szarházi, több száz millióval partnereket átverő, majd hirtelen teljes céget külföldre eladó senkiháziakkal, akkor majd meg fognak szűnni az ilyen visszás árazások is, és az lesz az irányadó, ami a hivatalos ár.

Ea 2015.11.19. 21:20:31

Egyebkent meg nem volt rossz aron a lego, csak nem volt akcios valojaban. Aljas trukk, vagy kegyes hazugsag, hogy a vasarlo jol erezze magat? Nezopont kerdese.:)

Nancsibacsi 2015.11.19. 21:29:24

@Frigyes Bischof: Szürke import, mi? www.regiojatek.hu/termek-85055-lego_friends_popsztar_oltozo_41104.html

Legnagyobb magyar játékforgalmazó cég, nyilván rájuk gondoltál. Senki se veszi észre, ha áfát csalnak. A raktárkezelő és számlázási rendszerüket pont állami pénzből fejlesztették, szóval "nyilván" adócsaló a szoftverük is - persze.
Forintra azonos ár akció nélkül, mint a Tescos 47% kedvezményes. Hagyjuk már a hülyeségeket.

Nancsibacsi 2015.11.19. 21:30:40

@Ea: Hiába a kedvezmény, ha pl. Duplo mozdonyt akarsz venni, legoban csak készletben tudsz, 30-40 ezerért, kínaiaktól meg veszed darabját gondolom 1000-ért. Annyival azért nem jobb...

Darth Revan 2015.11.19. 21:31:03

az atveres nincs bizonyitva azzal, hogy mashol olcsobb a cuccos.

Nancsibacsi 2015.11.19. 21:32:07

@Gaben72: Rossmanban volt pár éve akcióban gyerek kertész készlet, fém. Tényleg olcsó volt, gondoltam veszek kettőt, odamentem nyitásra, én voltam az 1 szál vevő, kinyitotta az ajtót a nő, rögtön elkaptam, hogy ilyet kérek hol van. Odavezetett volt ott 1 db. Mikor mondtam hogy 2 kellene, mondta hogy 1 a készlet ereje, amíg az akció tartott :-D

Nancsibacsi 2015.11.19. 21:34:09

@Darth Revan: Ha lehetne látni a tesco árdiagramját, azon látnád, hogy mondjuk 10500 általában ez a lego, majd 1x felmegy 1 másodpercig 19500-ra, hogy utána le tudják akciózni 9990-re. Ez amúgy teljesen legális, ismert módszer, fogyasztóvédelem megvizsgálta, és azt mondta hogy aljas, de a törvényeknek megfelel.

fda 2015.11.19. 21:36:52

Még jó, hogy épp volt a cikkírónál egy notebook a boltban, internet kapcsolattal.

Egyébként igazán újszerű észrevétel, hogy a kis- vagy nagyáruházak kínálatának jelentős részét 2 perc alatt megtalálni az interneten olcsóbban.

Daerion 2015.11.19. 21:43:16

+1 pont mindenkinek, aki százalékot vásárol és nem terméket, annyiért, amennyit neki megér. Persze, nézzünk körül, hol mennyi, de szarjuk már keresztbe, hogy hány százalék van odabiggyesztve. :)

- Drágám megjöttem! Képzeld, ma találtam 47%-ot, vettem is gyorsan kettőt, mielőtt elfogy!

Jolka40 2015.11.19. 22:10:19

Ennek már 5-6 éve. Vettem egy blúzt a Tesco-ban 1000 Ft-ért. Két hét múlva "leárazva" kínálták 1200-ért...

lakit 2015.11.19. 22:12:41

A Tescoban volt a legolcsóbb, a kezédben volt, de nem vette meg... okos...

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.19. 22:17:06

Az ilyesmit nem árt jelezni GVH vagy fogyasztó védelem felé.
Ha csak az akció kedvéért emeltek árat, akkor igencsak seggberúgják őket.

The Great Destroyer 2015.11.19. 22:29:39

Vicces, hogy a lego a legoboltokban a legolcsóbb,. Valóban akciós legoba eddig 3x sikerült belefutnom, de minden alkalommal két szériával korábbi készletek voltak hipermarket felső polcairól.

♔bаtyu♔ 2015.11.19. 22:30:26

Az Auchan is csal az árakkal. Egyik trükkjük, 60 Ft a víz, azonban az csak egy literre vonatkozik. A többit már nem próbáltam ki.

Én kerülöm a multikat, maximum. Spar, Lidl, CBA, de leginkább piac. A piacon az árus ilyen durva csalásokba nem megy bele, mert egy fél év után lehúzhatja a rolót.

♔bаtyu♔ 2015.11.19. 22:34:15

@fda: Az szerintem nem csalás, hogy drágább. Én sokszor veszek üzletben inkább drágábban, mert biztosabb a háttér.

Az a csalás, pld. amikor egy részt hirdet belőle olcsóbban és te azt hiszed, hogy az egészre vonatkozik, mert az a "szokás". Azaz azt használja ki, hogy te rutinszerűen vásárolsz. Tulajdonképpen átbassza saját vásárolóit.

Leylandi 2015.11.19. 22:41:08

Semmi baj az ilyen gyakorlattal, ez nem csalás, csak eladói technika, meg a tudatos vásárlóvá nevelés szakszerű eszköze. Ahogy a lágy zene is, a zegzugos polcok, a pénztárhoz tett csokik, a gyerekszem-magasságba tett játékok, a folytonos átpakolás és akció se csalás. Ezeket már a hülye is ismeri, és nem hagyja magát befolyásolni!
A csalás az, ha ráírják, hogy 5 ezer, aztán 10 ezret ütnek be a pénztárgépbe. A többi nem.

Tudatos vásárló pl. megkíván bármit 5 ezer ft. felett, mondjuk egy fúrógépet az áruház polcán. Megnézi, megtapogatja, eldönti, kéne-e, majd hazamegy, és a netről először is tájékozódik a márkaminőséget, ár-érték-arányt illetően, majd megrendeli a (sokszor nem is ugyanazt a márkát) a legolcsóbb webáruházból, lehetőleg ingyen házhozszállítva. SOHASEM az áruházban, ott csak csipcsup dolgokat vesz!
És főleg nem olvas/hisz el az árcédulán magán a vételáron kívül SEMMIT!
Én még soha nem találtam olyat, ami egy áruházban lett volna a legolcsóbb, nem pedig a neten.

Krutzifix 2015.11.19. 22:50:32

Oszt az hol van már mifelénk, hogy az azonos termékek mindenféle üzletben ugyanannyiba kerülnek? Utoljára a Szovjetunióban volt ilyen, ahol még a bicska pengéjébe is belenyomták, hogy "25 kopek". Csak nem onnan tetszett jönni? Ezen csak az (a tájékozatlan) háborodik fel, aki elsőre bedől az ilyesminek. Már Kohn Izidor is úgy akciózott, hogy az eredeti ár fölé odaírt egy magasabbat, és azt áthúzta, kérem! Ha kell a cucc, akkor pedig nem árt több üzletben körülnézni. Ha pedig az elsőre megvette, akkor miért nem örül neki? Miért keresgél otthon a neten, hogy hol olcsóbb? Amikor már ott van? Nem fontos rögtön a Kormány TESCO-ellenes kampányát elővezetni úgy, mintha egy szegény vásárlót megkárosítottak volna. Amúgy ha visszaviszi az árut, simán visszaadják az árát. Legalábbis a mi TESCOnkban ez a szokás.

gabest1 2015.11.19. 23:10:51

Aki rendszeresen jár ezekbe a boltokba, és figyeli az árakat, az tudja, hogy az ilyen leárazások mind átverések. Egész egyszerűen azért, mert sose volt annyi az ára korábban.

2015.11.19. 23:12:00

minden nő kurva

Gonoszkistörpe 2015.11.19. 23:25:10

Ez egy elég régi trükk. Egy neves optikai hálózat novemberben beállította a januári megemelt árakat, ezután árengedménnyel hirdetve a terméket akciózott. Nem engedett az árból egy fillért sem csak a számokkal játszott. Az más kérdés, hogy volt olyan keret ami független optikában ezresekkel volt olcsóbb az engedményes árnál. És ez már régen volt nem most. Egyébként ha az akciókat nézzük szinte sehol nincs árengedmény, ár van marketing fogásokkal kalkulálva csak hiszed,hogy olcsóbban vásároltál.

Stefan Derrick 2015.11.19. 23:58:44

@Frigyes Bischof: Lehet, hogy igazad van, de sajnos a Tescóban pont a lefényképezett készletek közül a popsztáros készletet nem akciósan kb. 4 hete pont ugyanannyiért adták, mint most akciósan. És kb. minden játékboltban (pl. Regio hálózat, stb.) vagy a Müllerben is ennyi nemcsak ez, hanem a másik is, nem akciósan. És ez a Tescónál elég általános gyakorlat, már rég megfigyeltem, hogy mindig ezt csinálják, mivel igazi szarháziak. Kb. egy napra vitték fel az árát annyira, amiről aztán leárazták a normál árra.
Megjegyzem, játékokat január-februárban éppen a Tescóban valóban féláron, sőt akár 70-80%-os kedvezménnyel is lehet venni. Ha valaki megteheti, akár érdemes lehet előre bespájzolni a születésnapokra vagy akár a következő karácsonyra is.

Ésszelteli 2015.11.20. 02:26:25

Én is utána néztem egyszer egy beharangozott nagy áresésnek és azt találta,hogy tuljdonképpen piaci ár környėkén adják, nincs semmiféla 40-50% áresés.De ez nem új trükk a kereskedelemben.

glad az egyetlen 2015.11.20. 02:31:34

@Frigyes Bischof: Ez a szürke import egy régi csökevényes elavult jelző arra, hogy valaki hatékonyabban tud beszerezni valamit. Amolyan savanyú a szőlő.
A konkrét esetben: Kezdjük ott, hogy eleve EU-n belül nincs szürke vagy fekete import, de amúgy is világ szinten nézve a LEGO-nak mindenhol ugyan az az ára, ha USA-ban veszed, ha Litvániában. Ettől független nem minden akció kamu. Én pont ma vettem a Regió játékboltban (nem kis cég) egy készletet és tényleg olcsóbb volt mint a neten.

Fő témához hozzászólva én mindig csekkolom az árat a neten ha nem tudom 100%-ra.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.20. 04:17:54

Kedves Norbert!

Ha valóban gazdasági blogot akarsz írni, akkor tudod, hogy mindent terméknek van egy életciklusa. És egy idő után nem éri meg tovább gyártani, mert az újdonságot, ami körül van némi hírverés is, sokkal jobban el lehet adni, ez meg csak a helyet foglalná a raktárban, sok féle termék gyártása magasabb költségeket jelent.

A ruhaiparban az évszak végén... A játékiparban a karácsonyra érkező újabb játékgeneráció megjelenése előtt, stb. kell, hogy legyen sok nagy leárazás. Mert miért venné meg valaki a gyerekének a tavaly divatos játékot, ha ugyanannyiért idén divatosat is vehet alapon ezek nehezen eladhatóak.

Ugye nem lep meg, hogy ebben az esetben az összes üzlet egyszerre tudja mélyen az addigi ár, és a hivatalos listaár alatt adni a terméket. Azaz mindenki egyszerre fog akciózni. Nos ezért is fontos az, hogy az akciót nem a konkurens üzletekhez (mindenhol azonos akcióval fut az akciós üdítő is), hanem az akció előtti tartós árhoz, illetve a gyártó által megadott és sokszor alkalmazott listaárhoz tudod mérni.

Innen a post témája az, hogy nem mérted fel, hogy miért van akció, nem mérted fel, ha a gyártó, importőr, nagyker akciózik akkor minden kiskerben egyszerre lesz akció, majd így rosszul ellenőrizted az akciót... És a saját hülyeséged eredményén jól felháborodva postoltál. Közben megpróblod magad szakértőként eladni...

Untermensch4 2015.11.20. 05:00:10

@Válasszunk: " az akciót nem a konkurens üzletekhez (mindenhol azonos akcióval fut az akciós üdítő is), hanem az akció előtti tartós árhoz"
Nem inkább mindkettőhöz? Hogy tényleg összképet lásson.

GzsakSam 2015.11.20. 07:11:19

@Válasszunk: Életciklus? Nem éri meg tovább gyártani??? Bizos van ilyen, de íme egy adonatúj LEGO szett, (Star Wars: Ébredő Erő filmhez kapcsolódóan) a száma 75099. A Tesco karácsonyi katalógusa szerint akciósan 8950 Ft (állítólagos eredeti ára 12790Ft tesco.hu/akcio/jatekkatalogus2/99999#pages/10), ezzel szemben a LEGO shopban akció nélkül 7777 Ft. Ezwww.kockaaruhaz.hu/75099-lego-star-wars-rey-siklojatm
Ez is lejárt, kifutott termék lenne, vagy csak nettó átb@szás?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.20. 07:14:04

Most akkor megérte volna megvenned? Igen.
Megvetted? Nem.
Ki a hülye?

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.20. 07:30:51

@GzsakSam: Hogy a nagyker, az importőr mikor és milyen indokkal adja akcióban a terméket az változhat. Ellenben továbbra is tény az, hogy amikor a nagykerben akciós, akkor minden kiskerben akciós lesz. A lényeg az, hogy a TESCO eleve igyekszik viszonylag alacsony árréssel forgalmazni a terméket így nagy akciót önállóan nem ad. Ellenben amint a nagyker akciózik, náluk is rögtön jön a mélyen akciós ár, aminél vagy kiírják, hogy akció, vagy nem...

@Untermensch4:

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.20. 07:31:27

@Untermensch4: A két dologból mást tudsz meg. Egyikből azt, hogy akció van-e a másikból azt, hogy melyik boltban éri meg megvenni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.20. 07:32:55

@Untermensch4: Ráadásul az összképhez az ajánlott fogyasztói ár, az aktuális fogyasztói árak, az eddigi átlagár, stb. is hozzá tartozik, de a helyettesítő termékek ára, és még sok más apróság is :) Gondoljunk csak a játéksoftware-k esetében az eltérő árazási stratégiákra, eltérő platformokra, stb.

GzsakSam 2015.11.20. 07:44:12

@Válasszunk: hol a Tesco alacsony árrése? A kamu 12790Ft-os eredeti árban, vagy az "akciós" 9000 Ft-osban? (mellesleg: melyik lenne a "mélyen akciós ár"?)
A kockabolt az első perctől kezdve ennyiért adja a szettet, nem akciósan ( a hasonló méretű és jellegű szettek is ilyen árban mozognak, egy akciós-kifutó árat meg lehet különböztetni a nem akcióstól)

♔bаtyu♔ 2015.11.20. 08:34:24

@GzsakSam: A Tesco alapvetően jóval drágábban árulja a dolgokat, mint a szakáruházak. Ha valami olcsóbb, akkor az a termékkategória alja, tehát az is drága.

Szerintem ebből él és nem a kakaóból.

PonDrow 2015.11.20. 08:46:03

Sajnos ez mindennapos trükk. A héten az Auchanban vettem elektromos fogkefét. A pénztáros nagyon kedvesen jelezte, hogy a kuponfüzettel vásárolva olcsóbb 1500 Ft-tal. Megköszöntem, és mondtam neki, hogy máshol az alapár 1500 Ft-tal olcsóbb. :)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.11.20. 08:57:09

A Tesco azt csinálja, hogy egyes játékokat 1-2 hétre feláraz mondjuk 8 ezer Ft-ról 14 ezer Ft-ra, majd utána leakciózza -50%-kal 7 ezerre. Gondolom mivel tényleg a korábbi árból engednek 50%-ot, így ez nem csalás jogilag. Olyan törvény nincs, hogy egy általában 8 ezer Ft-os cuccot ne árulhatnának pár hétig 14 ezerért.

room_101 2015.11.20. 08:57:33

Vagy szükségem van rá, és akkor megveszem reális áron (itt sem magasabb árral vágták át a delikvenst, hisz a netes árak sem "óccsóbbak"), vagy nincs rá szükségem, és akkor se veszem meg ha ingyé' adják, mert csak foglalja a helyet otthon, meg megy a szemétbe.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2015.11.20. 09:02:43

@Válasszunk: +1
egy elvileg gazdasági blogon ilyen post tök ciki :D

Stefan Derrick 2015.11.20. 09:06:37

@Válasszunk: Ez továbbra sem az akciós ár, hónapokkal ezelőtt is ennyi volt a példaként felhozott készletek ára szinte mindenhol, ráadásul a Tesco karácsony előtti játékakciói MINDIG ezt a sémát követik. Felvisszük 30-40%-kal az árat egy-két napra, hogy lehessen belőle engedni ugyanennyit, így normál áron akciósan adhassuk. Egyszerűen megfigyelhető, tapasztalati úton, egyáltalán nem kell hozzá szakértőnek lenni.
A posztolónak tökéletesen igaza van.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.11.20. 09:19:06

@Stefan Derrick: Ezt állítod te. Úgy, hogy nem értesz hozzá. Nem ismered az árazás kapcsán mire kell figyelni. És nem akarsz gondolkodni.

Ezzel szemben ismerem azt, hogy itt sok múlik azon, hogy az importőr, a gyártó mikor akciózik. Ezzel szemben pontosan tudom, hogy ugyanez a helyzet van pl. játéksoftwarek és licenceik kapcsán, mégis vannak olyan kereskedők akik akár a teljes terméket, akár a licence kódot megvásárolják akcióban, raktározzák és később továbbadják. Egy specializáltabb bolt esetében a raktárkészlet tovább kitart.

Ellenben a tájékozatlanságod egy dolog kedves Stefan. Ellenben azt nem nehéz megérteni, hogy a postoló által leírt összehasonlítási módszer miért marhaság. Mert amikor akciós a túró rudi a gyártó miatt akkor szinte mindenhol akciós. Ha a lego akciózik, akkor mindenhol akciós. És a Tesco nem is nagyon érdekelt abban, hogy nagy mennyiséget / választékot tartson nem akciós változatból, az akció részben pont a polcra kerülést szolgálja, és a gyártó / importőr dönt róla.

fuszujka 2015.11.20. 09:28:45

@bértrollbosszantó_kovi1970: Bocs de szerintem nem az ő gondolkodásában van a hiba...

fuszujka 2015.11.20. 09:30:53

@Kormánymeghízott Államcickány Úr: nem csak a játékokkal, kb mindennél ami akciós náluk, garantált, hogy előtte 1-2 hétig magasabb volt az átlagos árnál. Vagy nemes egyszerűséggel eleve irreálisan magas (és soha nem létező) árat írnak az akciós plakáton eredeti árhoz.

Stefan Derrick 2015.11.20. 09:38:04

Amit a szoftverek kapcsán írsz, az így van és más termékekre is valóban alkalmazható, viszont konkrétan ebben az esetben és általában a LEGO termékei esetében pontosan tudom, hogy miről beszélek. Ennek a két készletnek ez a normál ára, kb. a megjelenés óta. Továbbá ugyanez általában jellemző a többi LEGO és sok más játék és a TESCO vonatkozásában. Nyugodtan lehülyézhetsz, de attól még így van. A posztolónak ebben van igaza, nem az általánosan levont következtetéseiben. Abban, hogy ez csalás lenne, szintén nincs, mert jogi szempontból ez nem az.

Netuddki. 2015.11.20. 09:58:20

@fuszujka: Docs, de szövegértelmezés?

errrrrrrrrr 2015.11.20. 09:58:46

Okos ember vásárlás előtt tájékozódik és nem utána jajveszékel. Ha meg megvetted már utólag felesleges kutatni, hol és mennyivel olcsóbban vehetted volna meg. Tipikus szarrágó mentalitás. Mint az egyszeri lakásvásárló aki megveszi a kérót amikor pörög a piac majd utána a válság közepén kesereg. hogy mennyivel olcsóbban vehette volna most... szánalom

énisfélek 2015.11.20. 10:14:47

Nekem is van olyan ismerősöm, akinek felcsillan a szeme ahányszor meglátja az "akció" feliratot. Meg is vásárol minden szart, akár kell neki, akár nem, akár tényleg olcsóbb, akár nem.
Én csak röhögök azokon, akik egyáltalán odafigyelnek az "AKCIÓ" szóra.

errrrrrrrrr 2015.11.20. 10:17:11

@Hóhér az utolsó barátod: jól beszélsz drága szép testvérem. hol lehet most 2 forinttal ócsóbban kapni? ja, király a blogod öcsém

Feketecsuklya 2015.11.20. 10:23:51

@glad az egyetlen: Ez így nem igaz, mert ha az EU-ban valahol vesz nagyker árom terméket, de 0%áfával, mert azt az itthoni áfa szerint kellene befizetnie, de mégsem teszi meg, hanem csak szép csendesen árulgatja valami kamucégen keresztül, akkor 27%-al olcsóbb, hacsak meg nem bukik az Eakeren, de az sem, ha nem kamionnal hozza.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.20. 10:49:08

@errrrrrrrrr: takonygerinc, tényleg nem érzed, mennyire nevetséges vagy?

élhetetlen 2015.11.20. 11:12:47

Nem teljesen értem a szösszenetet. Ha egy játék árát megemelik pár hétre karácsony előtt két hónappal, az akár normálisnak is tekinthető. Akinek van pénze, és azt az árut akarja, megveszi, mert lehet, hogy majd akciós lesz, de lehet, hogy nem, lehet, hogy elfogy, és végülis nem kötött áras. Aztán attól függően, hogy hogyan fogy, vagy leviszi az árakat, vagy nem, ez a kereskedelem. Egy áruházat összevetni az internetes boltokkal, nem sok értelme van. Ez nem jobb vagy rosszabb kérdés, csak választási lehetőség. Mikor, melyik. Csak az ilyen apróságok, hogy látni akarod-e az árut, mielőtt kifizetted (bár ez a legonál nem szempont). Akcióktól függetlenül. Kellett 20 m szaténszalag. A legközelebbi rövidáru boltban 340 ft volt métere. ha egy méter kellett volna, megveszem. Internet, valahol Újpesten, nagyker, de van kisker is. A harminc méteres tekercs 3000 ft. Mert nagy tételben szerzi be a gyártótól, haszonnal adja tovább a kiskereskedőnek, ebből él, nekem csak szívességet tesz, hogy tart egy kisker boltot is. Tisztességtelen a körtéri kisbolt a háromszoros árával? Nem. Csak mások a viszonyai. Sokszor vásárolok interneten, de meggondolom, hogy mit. Ha beáll az „én nem ilyen lovat akartam”, akkor azért visszavinni, vagy cserélni sokkal bonyolultabb egy internetes vásárlás esetén.

élhetetlen 2015.11.20. 11:20:02

@Stefan Derrick: És akkor nézzük a piacokat, Márton nap előtt a liba, kacsa ára felmegy az egekbe, mert nagyobb rá a kereslet, aztán a maradékot leakciózzák, persze, jobban , mint a Tesco a játékokat, mert a húsáru a nyakukra is romlana, Fúj, Tesco.

oys... 2015.11.20. 11:27:37

Ez pedig egy még pofátlanabb TESCO-akció volt:
www.kepfeltoltes.hu/view/151120/F_nyk_pek-0015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Érdemes megnézni a képet a linkelt oldalon!
(Mézes barack pálesz olyan módon leárazva, hogy az erdeti ára 1.789,- Ft volt, majd akciósan mindez 1.899,- Forintba kerül - és ez az összes infó rajta szerepel az AKCIÓ figyelemfelhívó tábláján.)
Lehet, hogy elfelejtették a blogbejegyzésben leírt áremelést megejteni a lenyúlós-"akciós" ár feltüntetése előtt?!?

errrrrrrrrr 2015.11.20. 11:38:56

@Hóhér az utolsó barátod: nnnnnna, szünet van a bölcsészkaron? eriggy inkább dolgozni és nem kell az akciós táblákat nézned a bótban

élhetetlen 2015.11.20. 11:40:39

@Stefan Derrick: Bocs, másodszor „játékokat január-februárban éppen a Tescóban valóban féláron, sőt akár 70-80%-os kedvezménnyel is lehet venni” , de benne van a pakliban, hogy mire elajándékoznád, (főleg egy játéknál), már nem az lesz a sláger, és csalódást okozol. Ez a januári vásárlás tökéletesen beválik egyéb szezonális termékeknél. A legtöbb több gyerekes család felnőtt tagjai nem esznek annyi szaloncukrot, amennyit szeretnének, mert, a gyerekek. Pár éve volt, hogy szóltam a kollégáknak, hogy most, (január), kilószámra vették, volt, aki haza sem vitte, hanem fél év alatt elcsipegette, de ez más játék.

Viszlát és kösz a halakat 2015.11.20. 11:52:19

Az edigital lefeketepéntekezte 18,5ezerről 15ezerre azt a terás WD merevlemezt
most.edigital.hu/product/830_product_page_349329.html?v=201511200937

ami az internet nagyrészén 13-14ezer minden akció nélkül

www.argep.hu/product_2100158.html

Háborodjunk fel de nagyon.

glad az egyetlen 2015.11.20. 12:27:10

@Feketecsuklya: Az szimpla áfa csalás. Nem a behozatallal volt a baj hanem az értékesítéssel. Amúgy a Regio játék boltban egy a neten átlagban 20ezres készletet, most akcióban 14900Ft-ért adnak. Ez minden csak nem kamu cég és nem csendes módja az eladásnak. Persze konkurenciának már minden akció valami sötét ügyködés. :)

glad az egyetlen 2015.11.20. 12:28:21

@Viszlát és kösz a halakat: Az edigitál fekete péntekje már tavaly is egy vicc volt. Az emag miatt szerencsétlenkednek, de nem jön össze nekik.

ekat 2015.11.20. 12:39:43

MIért pont a TESCO-t pécézte ki? Sokan csinálják ezt, ha meg alapból annyiért árulták, joguk van hozzá, Önnek meg ahhoz, hogy ne ott vegye meg.
Amúgy nagyonbb dolognál tényleg csak a netnélküli dédnagymamák nem nézik meg neten előre az árakat, de szerintem ők ezt a blogot sem olvassák, tehát most ez kinek szólt? Azért, mert Ön újszülött...:)

_B_ 2015.11.20. 13:20:39

Ezek az "akciók" már csak ilyenek.
Három fontos szabály van:
1 - Még a boltban megnézni neten a többi kereskedő árait
2 - Úgyis az számít, neked megér-e annyit. Kit érdekel mennyi van felette áthúzva?
3 - LEGO akció nem létezik :)

LEGO akció nem létezik, mert 2x annyiért is elfogyna. Inkább a 8 Ft-os zsemlével csalogatják be az ügyfelet, hogy aztán elvigye eredeti áron az "akciós" legót :(
A LEGO pont egy olyan különleges dolog, amit külföldről sem lehet olcsóbban beszerezni a rekordáfánk ellenére sem. Főleg karácsony környékén

Feketecsuklya 2015.11.20. 13:29:36

@glad az eg@glad az egyetlen: így van, de általában ez a szürke alapja, meg a minimális , vagy 0 alkalmazott, fizikai üzlet hiánya, stb.
A Régióra ez nem áll (elvileg)

shred 2015.11.20. 14:07:32

@Stefan Derrick: igen, erre én is gondoltam, csak az a baj a gyerekekkel, hogy egy év múlva már biztos nem azért fog rajongani, ami most karácsony környékén tetszett neki. Vakra meg nem akarok tartalékolni, hogy talán jó lesz valakinek az ismeretségi körből az akciósan bespájzolt cucc.

Ea 2015.11.20. 14:42:46

En most nyaron vettem a tescoban ket darab barbie babat, eredetit osszesen 3000 ftert. Tehat 1500/db. Ruhakkal cipokkel, taskaval. 70%os akcio volt. 2 es 4 evesek a lanyok. Jovo karacsonyra tuti ajandek lesz. Addig elvannak a polcon.

2015.11.21. 08:45:41

Ha még csak az árakkal csalna a hülye, de nem....
Engem hetente 2x akarnak becsapni a kasszánál.
Legutóbb 4 tételt vettem , azt 600 Ft-al akartak lehúzni, de megint nem jött össze nekik.
Aztán meg olyanokat is csinálnak, hogy a 200 Ft helyett 20-Ft-ot ad vissza, főleg ha több 200-as van a visszajáró összegben.
Továbbá ha pl fizet valaki 1500 Ft-ot a kasszánál és 10 ezressel fizet, akkor a kasszások azt csinálják hogy vissza ad 5 ezerig, majd vár pár mp-et hogy hát ha nem veszed észre hogy még vissza jár 5 ezer mert 10 ezressel fizettél.
A csalások nagy része a kasszánál történik közvetlenül.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.21. 14:13:20

@Diorella Queen: a tescoban tuti nem akarnak átvágni, nem akarnának ekkora balhét. Amúgy menj át a huszonegyedik századba végre, és nem kp-val szerencsétlenkedj.

s 2015.11.21. 18:40:24

"Te megvetted volna a legot, amelyik 18.990,-ről volt leárazva 9.990-re?"

Nem. Nekem a 9.990 is sok. Nem vagyok pedig szegény, de talán pont ezért nem.

s 2015.11.21. 18:47:16

@Frigyes Bischof: "Ha majd lesz egy hatékonyan működő adóhatóság, és példát mutatnak egyes szarházi, több száz millióval partnereket átverő, majd hirtelen teljes céget külföldre eladó senkiháziakkal"

Húzd ki a kezed a biliből! Nem lesz ilyen, mert ezek a fidesz haveri cégei. Szerinted a nav botrány kamu?

s 2015.11.21. 18:56:12

@SeagalSteven: Beszéld meg anyáddal.

2015.11.22. 08:48:21

@enpera: Nem akarok.
Jó nekem ez a középkori, kp-s állapot.:)

Untermensch4 2015.11.22. 10:04:06

@Diorella Queen: Vszeg a te módszered is ez de azért mondom: fejben add össze amit veszel. Pontosan kiszámolva (vagy nagyjából, a címletek miatt) adhatod a pénztárnál a pénzt, gyorsabb haladás és a pénztáros sem próbál meg annyira átvágni.
Egyébként a visszaadásos csalási próbálkozás sztem a pénztáros egyéni gerillaakciója. Dolgozói szemszögből teszkónál jobban csak a cébéát hallottam gyűlölni... :) Logikus hogy megpróbálja lenyúlni a vevőket mert azok "a teszkóra" fognak haragudni. A cég meg nem akar nagy balhét a hírnév miatt, ha lebukik a pénztéros akkor szép csendben közös megegyezéssel távozik, a lebukáskori vevőt gálánsan kártalanítják. Vagy vállalják a rendőrséges-újságos felhajtást amivel a pénztáros fenyegetőzik. Mutyisztán, mi így szeretünk. :)
süti beállítások módosítása