Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ezért szegények a magyarok...

2015. május 04. - Szarvas Norbert

rich_poor.jpgSok okos politikus szerint működik a rendszerszintű egyenlőség lehetősége. A tökéletes rendszerben mindenkinek ugyanannyit kell adóznia, ugyanannyit kell közteherviselni és ugyanolyan szociális hálót kapnak cserébe. Tehát mindenki egyenlő a törvény szerint. Az egészségügyben, sőt még az alapvető állami ellátásokban sem számít a befizetések nagysága. Megnéztük és találd ki mi történt:

Felsorakoztattunk egy csoportba alkalmazottakat és vállalkozókat. Voltak közöttük sikeresek és kevésbé sikeresek. Ebbe a mesterségesen létrehozott közösségbe belecsempésztünk néhány munkanélkülit is, illetve feketén dolgozó kisiparost is. Kitöltettünk velük sok tesztet, amiben kinyilváníthatták a szerintük legigazságosabb adózási és szociális rendszer tulajdonságait. A közös pont minden esetben az emberi egyenlőségeken alapult. Senki nem mondta, hogy igazságos a hozzáadott érték alapján megkülönböztetni az embereket és rendelkezésre bocsájtani a különböző állami szociális lehetőségeket.

A feladat szerint a következő három héten a megtermelt jövedelmeket a jövedelem mértékével arányosan elvettük különböző valós adózási jogcímen. Aki feketén dolgozott vagy munkanélküli volt, attól nem vettünk el semmit. Viszont a többiektől a bevallott jövedelem arányában mindent, amire lehetőségünk volt és amire a közösség felhatalmazott minket az előre megbeszéltek alapján!

(Megbeszéltek: megegyeztünk, hogy a közösségnek milyen alapvető dolgokra van szüksége. Ilyen volt az alapvető élelmiszerellátás, az egészségügy, a szórakoztatás, a lakhatás és egyéb rezsi kiadások. Ezeknek a kiadásoknak a költségeit kiszámoltuk heti szintre lebontva, majd %-os arányban próbáltuk beszedni. Kikötés volt, hogy mindenki ugyanolyan mértékben használhat mindent függetlenül a befizetése nagyságától, hiszen úgy igazságos, ha nem különböztetjük meg a gazdagot és a szegényt.)

1. hét

Az első héten még mindenki nagyon jól érezte magát. A vállalkozók kidolgozták a belüket napi 12 órában, míg az alkalmazottak minden nap reggeltől délután 5-ig állták a frontot és a hajtást. A munkanélküliek feladata volt napi 4 órában a kertet ápolni és munkát találni. A feketén dolgozókról semmit nem tudtunk, csak annyit hogy reggel eltűnnek, este megérkeznek. Aztán elérkezett az első adózás időpontja. Itt mindenki bevallotta a maga jövedelmét, ami alapján levontuk a %-os arányban egyenlő részben kiszámított költségeket. Minden héten, mint Állam kötelezően beszedtünk a polgárainktól 100.000 forintot. Nem érdekelt igazából minket az, hogy ki mennyit fizet, kizárólag az, hogy a költségvetés ne boruljon. Így amennyiben valakitől nem tudtuk beszedni (munkanélküli és fekete munkás), úgy kénytelenek voltunk a többiek között elosztani a kiadásokat):

kepernyofoto_2015-05-04_22_25_32.png

Leegyszerűsített számokkal, hogy értelmezhetőbb legyen és ne vesszünk el a számok tengerében:

Vállalkozók megkerestek 200.000,- forintot, az alkalmazottak 150.000,- forintot.

A munkanélküliek kaptak 100.000,- forintot, míg a feketén dolgozók 150.000,- forintot kerestek meg (de erről senki nem tudhat. Viszont a kísérlet miatt jófejek voltak és bevallották).

Ezekből a jövedelmekből a vállalkozóktól és az alkalmazottaktól arányosan 50-50 ezer forintot szedtünk be. A munkanélküliekbe nem rúgtunk bele, míg a feketén dolgozóktól hivatalosan nem volt mit elvenni. 

A zsebben maradt a vállalkozóknak az első héten 150.000,-, alkalmazottaknak 100.000,- munkanélkülieknek 100.000,- és a feketén dolgozóknak 150.000,-.

2. hét

Mint Állam be kellett látnunk, hogy elszámoltuk magunkat és a költségeink növekedtek. Sajnos nem számoltunk az állami apparátuson és kötelezettségeken felül a szociális hálóval és az azzal járó fontos feladatokkal (munkanélküli segély). A második héten megjelent a szakszervezet, akik segélyt követeltek a feketén dolgozók csoportjának, hiszen papíron nekik továbbra sincsen jövedelme. Meg lett szavazva az egyenlőség keretében ennek a csoportnak is a 50.000 forintos állami segély. Ezen már tényleg felháborodtak az alkalmazottak és a vállalkozók, hiszen nem elég, hogy a fele bagázs nem fizet adót, ellenben ugyanannyira fogyaszt és használja a rendszert, de még az ő eltartásuk miatt mi (az Állam) adót emelünk. Az új díjtételek: 150.000 forintot követelünk a csoporttól. Megint csak a két termelő részlegtől várhatjuk a bevételt. Ekkor megjelenik az alkalmazottak szakszervezete, akik szerint nem lehet tőlük több adót elvenni, mivel így is a létminimumon visznek haza. Maradnak a vállalkozók, akik többet keresnek (gazdagabbak). Így tőlük kell többet elvenni. 

kepernyofoto_2015-05-04_22_34_22.png

Amint a grafikonból kiolvasható, a még első héten becsületesen adózó vállalkozók elkezdtek gondolkodni és jövedelmet eltitkolni. Úgy érezték, hogy igazságtalan a rendszer, mivel 2-3x többet tesznek bele, mégis mindenki egyenlően részesül a támogatásokból, amiknek az árát rajtuk akarják beszedni. 2. hétre beindult a fiktív számlázások és keresztszerződések korszaka a fennmaradásért.

Gyakorlatilag mindenki ugyanannyi jövedelmet ért el, mégis papíron módosultak az arányok! A vállalkozók a nyereségük elferdítésével eltudtak menekíteni 25 ezer forintot, de mivel megpróbáltak a lehető legtisztességesebben eljárni, ezért még így is 25 ezer forinttal többet adóztak, mint előző héten. A legálisan elkölthető jövedelmük viszont 25 ezer forintra csökkent. A többi csoportnak a bevétel és kiadás oldala megmaradt ugyanannyi, hiszen a többiektől nem lehetett már több adót beszedni, így nem volt szükség a változtatásra. Viszont a feketén dolgozók megkapták az 50.000 forintos állami segélyt, amivel tovább nőtt a jövedelmük. Mivel a vállalkozók jövedelmet titkoltak el, ezért az Államnak (nekünk) bevételkiesésünk keletkezett (50.000,-), amit csak hitellel tudtunk rendezni. Mivel nem akartunk az IMF-hez fordulni, ezért kénytelenek voltunk a csoportunk tagjaitól hitelt felvenni 10%-os kamatra!

3. hét

Az utolsó héten bejelentettük, hogy a bevételkiesést további adóemeléssel kívánjuk kompenzálni. Ráadásul megkaptuk a piactól a szükséges 50 ezer forintos kölcsönt 10%-os kamatra, aminek kifizetése a negyedik héten lesz esedékes. A kimutatásaink szerint az 50.000,- forintos kibocsájtott állampapírunkat a legtöbb szabadjövedelemmel rendelkező réteg vásárolta fel, a feketén dolgozók (gyakorlatilag az Állam által fizetett 50.000,- forintos segélyünkből nyújtottak segítséget a kamatért cserébe). Kénytelenek voltunk további adókat emelni, hiszen a következő heti hiányunk már nem 50 ezer, hanem 55.000 lett. Ráadásul emelkedtek a különféle szolgáltatások költségei is, ezért ezen a héten már nem 150.000, hanem 230.000 adót várunk a csoportunktól. 

kepernyofoto_2015-05-04_22_44_57.png

A vállalkozóknál elszakadt a cérna és szinte mindent elkezdtek letagadni. Ennek eredményeképpen hiába emeltünk adót, miközben az adózandó jövedelem (nyereség) ennek a csoportnak drasztikusan lecsökkent (25.000,-), így újfent ugyanannyit tudtunk beszedni tőlük, mint első héten (50.000,-). Az alkalmazottaknak megint nem volt mozgásterük, szintúgy a munkanélkülieknek sem. Viszont az állami hiányunk méginkább növekedett 120.000,-el. Mint Állam, kénytelenek voltunk megint Állampapírokat kibocsájtani 120.000,- forint értékben immár 8%-os kamatra. Nem meglepő módon a feketén dolgozók vásároltak az állami segélyekből illetve beszálltak a vállalkozók a leszámlázott és ezáltal elmenekített jövedelmükkel. 

És megszületett a legfontosabb tanulságunk:

Ha az állami újraelosztó rendszer túl igazságos akar lenni mind elosztásban, mind forrás szerzésben, akkor csak azt éri el, hogy az Állam saját magát a piacnak kifizetett támogatásokból tudja fenntartani. Magyarul beszedi a pénzt, amit odaad másnak, aki kamatért cserébe visszaadja felhasználásra. Így tudja tökéletesen eladósítani magát a legigazságosabb állami berendezkedés.

Hadd osszak meg néhány gondolatot veletek:

-a rendszer kikényszeríti a csalást

- Nem lehet a szegényeket sikeressé tenni azzal, hogy a gazdagabbakat kifosztod

- A kormány nem tud adni senkinek semmit, amíg azt valaki mástól el nem veszi

Mikor a nép fele úgy gondolja, hogy nekik nem kell dolgozni mert a
másik fele úgyis eltartja, és erre a fizető oldal rájön, onnantól kezdve már senki nem akar többet fizetni a szükségesnél, hiszen a kormány a fizetésük felét úgyis azokra költi, aki semmit nem csinál. Ez a mélyválság kezdete. 

- Az elején mindenki igazságos akar lenni. A közepén már senkit nem érdekel az igazság. A végén pedig a csoport kiválasztja a gyűlölete tárgyát (esetünkben a vállalkozók). A vállalkozókat nem azért utálták, mert pénzt tettek el, hanem azért, mert megtehették és mert tudtak változtatni. Az alkalmazottaknak esélyük sem volt, szintúgy a munkanélkülieknek. A fekete jövedelműekkel pedig senki nem foglalkozott. 

Ki tudod kezdeni a gazdaság valódi természetét ábrázoló kézzel rajzolt elméletemet?

unnamed_1.jpg

Elárulom, hogy a hatalmas egyenlőségek korában az embereket nem ösztönzik a többre és jobbra. Nem azt akarják, hogy szegényekből gazdagabbak váljanak, hanem azt, hogy a gazdagabbakból szegényebbek. Hogy ez mit jelent? Talán már te is tapasztalod...

Mivel senkit nem ösztönöznek a jobb teljesítményre, ezért a jobbak kevésbé jobbak lesznek, majd átlagosak, aztán már semmit sem csinálnak, ami több és jobb lenne. Aki pedig eddig sem csinált semmit, az ezután még annyit sem fog. Eredményként pedig megkapjuk a világot, amiben senki nem törekszik a pluszra, a jobbra. 

u.i.: szerinted a kísérlet, amit bemutattam megtörtént vagy sem? Reális vagy sem?

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr127430744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szúrófény 2015.05.05. 09:07:45

Tovább a lenini úton:
Trockíj jövőképe!
Válasz Lenin Mi a teendő? Brosúrájára! 1903
Ön a pártot a proletáriátus helyébe foglya tenni, aztán a központi bizottságot a párt helyébe, a párt főtitkárát a központi bizottság helyébe, így a proletáriátus nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!
Ön a FIDESZT az egy párt helyébe foglya tenni, majd a kollégiumi brancsot a párt helyébe, a pártelnököt a kollégiumi brancs helyébe, így a FIDESZ nevében egyetlen személy hatalmát fogja elérni!

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2015.05.05. 09:49:58

@Szúrófény: A foglya szó a legszebb az egész kommentben. Meg a többi vessző- és központozási hiba. Mellesleg mit akart mondani a költő?

Kivlov 2015.05.05. 15:07:07

mi ez az ökörség?

desw 2015.05.05. 15:12:07

Fogsz ezért kapni, ha felébrednek az alapjövedelem-párti okoskák.

luis5 2015.05.05. 15:19:33

Csak alatamasztod amit mindenki sejt. Ha a kozeposztalyt elkezdik sarcolni -ami MINDEN ellenzeki párt programjanak elso pontja- a szegenyeknek nem lesz jobb, viszont mindenki eltitkolja a jovedelmet a kozalkalmatottat kivéve.

Szarvas Norbert 2015.05.05. 15:33:38

@luis5:

pontosan! akarmennyire szembemegyek a kialakult hangulattal de be kell latni h amig nem osztonozzuj es ertekeljuk a jobb teljesitmenyt, addig a szegenyeknek sem lesz jobb, ellenben osszessegeben az allam eladosodik (mar megtortent)

Szarvas Norbert 2015.05.05. 15:34:10

@Szarvas Norbert: jah es az osztonzesen bem a haveroknak kiosztott foldeket vagy allami tendereket ertem...

György Balog 2015.05.05. 15:50:14

Hadd írjam le reálisan:

Az 1. 7en mindent ellop az állam. Szézosztják a politikusok között, meg elmutyizzák, a maradék elvész, mert szarnak bele. A 2. 7-en ezért felemelik az adokat, mert nincs elég pénz. A polgárokra ugyan ezután sem jutt több, az állam viszont épít egy pár stadiont. A munkanélküli azt mondja majd hülye lessz ennyiért elmenni gürizni, a feketéző nem szeretne az államnak új autót venni, a vállalkozó meg azt mondja, lófaxot a seggibe az államnak. Marad az alkalmazott, aki szopik.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2015.05.05. 16:05:06

Ez a bejegyzés csak arra jó, hogy az amúgy teljesen hibás és káros egykulcsos adót védje.
Már a kiindulásnál csalás van mert teljesen abszurd adatokkal kezd dolgozni végig.

Viszont amit bizonyítani akar még az az alapjövedelem hibás elképzelése. Na ebben igaza van, mivel ez olyan országokban realitás ahol van valami nagy állami bevétel: olaj, stb... ami szétosztható. Itt nincs.

Hozzáteszem ÉN jól jártam az egykulcsossal, de ennek ellenére az egész egy gazdasági csőd. Amint a 27% áfa is. Az adórendszerünk szar volt 2010-ben az szja főleg. De a FIDESZ csak a problémát vette észre a megoldása csak még tovább rontott a helyzeten. Nem kezelt semmit ami rossz volt, de újabbakat generált.

Le lehetne írnom ide mit kellett volna, vagy kellene csinálni de az nem egy hozászólás terjedelme.

nemecsekerno_007 2015.05.05. 16:08:10

A társadalom nagyobb részét kéne önállóságra szoktatni. Eddig vannak erre nem túl erős törekvések, de ez nem elég. A baj az, hogy az ún. ellenzék is inkább a baromságokróll beszél amit a kormány szór a médiába gumicsont formájában. Persze részben azért van ez így mert az ilyen témákra kattintunk. Ahol sokan kattintanak, ott van hirdetés vagyis pénz. A demokrácia meg a többi szlogen meg csak lónyál amit verni lehet. Konkrét témákkal kéne foglalkozni mint pl. ki a f*sz fogja 5-10 év múlva előállítani az ország működési költségeit (oktatás, eü, államigazgatás, civil szektor, non-profit szektor etc....)

program készítő 2015.05.05. 16:12:18

Az L.C.M most ért a tesztelés végére!Magyar munkavállaló 110.000 ft kereset,Orbán rejtett tartalékai(vajdasági de még nem állampolgár--ingyen lakhatás,110.000 ft+túlmunka zsebbe-munkaerő kölcsönző céggel.

HaCS 2015.05.05. 16:20:16

Csak finoman kérdezem, ha már a realitás talaján állunk:

Az első héten, ha abból indulunk ki, hogy minden vállalkozó tisztességesen adózik, akkor kitől is származik a feketén dolgozóknak a jövedelme?

Egyáltalán hogyan is keletkeznek a feketén dolgozók? Milyen esetben nő a számuk, milyen esetben csökken? Megszüntethető-e a jelenség, vagy természetes velejárója bármely(!) rendszernek?

Csak azért boncolgatnám, mert innen úgy tűnik ez a sarkalatos pontja az okfejtésnek. Enélkül a (nem mellesleg 25% súlyú) csoport nélkül teljesen másképp alakulnak a dolgok. És ez bizony nem csak gazdasági, hanem legalább annyira társadalmi, jogalkotói/alkalmazói, rendészeti kérdés is.

Még valami. Számítanak-e az arányok egyáltalán? Hogy melyik csoport milyen népes, ill. mekkora a gazdasági súlya (jövedelem)? Ha igen, van-e kritikus pont, ahonnan az eredmény drasztikus változásnak indul? Egyáltalán monotonnak nevezhetőek-e a változások, vagy van maximumuk, minimumuk, ahol a visszájára fordulnak? A 0% adó lesz a jó? Vagy a 100%? Vagy van valami optimum? A szerző (már elnézést) légből kapott számai esetén vajon melyik részén járunk a függvénynek?

Meggyőződésem, hogy a világ nem fehér vagy fekete, pláne nem ennyire egyszerű.

Visceroid 2015.05.05. 16:22:41

Miért kell vitatkozni a politikán? Teljesen felesleges, az van, amit Orbán mond (most még). Nincs ellenzék, hacsak a Jobbikot nem nézzük, akik még a mostani bandánál is sötétebbek. Felesleges szakmai kérdésekbe menni, a demokrácia 2006 szeptember 16-án halt meg és Gyurcsány Ferenc ölte meg az őszödi beszéddel. Pénzügyi, adózási kérdéseknek mostantól nincs helye, egyedül arról lehet vitatkozni, hogy ki a zsidó meg a cigány és ki nem. Más téma nincs terítéken és nem is nagyon lesz egy jó darabig.

Mariann19 2015.05.05. 16:35:41

@Nikosi:
Abban igazad van, hogy az egykulcsoshoz hasonló adórendszer csak a gazdaságilag prosperáló államokban lehet üdvözítő. Ugyanis a vállalkozónál maradó többletjövedelmet a cég a bővített újratermelésbe fogja beforgatni a további profitszerzés érdekében. Nálunk a többletjövedelem a magánvagyonok növekedésébe fordul át, kivonva a pénzt a gazdaságból.
Hibás volt az a hipotézis, hogy a vállalkozások beruházásokba fogják
befektetni az SZJA miatti tőkéjüket.

tróger getczi 2015.05.05. 16:42:54

@Mariann19:

Szar a környezet a beruházásokhoz. Nézd meg hogy a sötét retardáld FIDESZ/Jobbik hogyan fordult a külföldi tőke ellen csak mert a retardált szavazóiknak valamiért az a mániájuk, hogy külföldi tőke==rossz. Magyar cég is csak akkor ruház be, ha hosszútávon biztosítva van az, hogy az a befektetés megtérül. Ami pedig ilyen gazdasági vagy adókörnyezetben nincs. Két kezünket összetehetjük, hogy van egyáltalán Magyarországon külföldi tőke és így munkahely.

kritizator 2015.05.05. 16:57:23

hajra @nikosi
halljuk a megoldasodat

(egyebkent in is jol jartam az egykulcsossal, de nem ertek egyet vele)

kritizator 2015.05.05. 16:58:02

hajra @nikosi
halljuk a megoldasodat

(egyebkent in is jol jartam az egykulcsossal, de nem ertek egyet vele)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.05. 17:08:37

@Nikosi:

Nem a kulcsok száma a fontos, hanem a mértékük. A jelenlegi magyar egykulcsos százszor jobb a ballib többkulcsosnál. De pl. a szlovák többkulcsossal semmi gond.

Mariann19 2015.05.05. 17:12:41

@tróger getczi:
"Szar a környezet a beruházásokhoz."
Azért, mert egy lepusztult gazdaságban nincs piac, nincs kereslet. Hasonló tévedés az infláció alacsonyan tartása, mert a vállalkozók az alacsony árak miatt még a költségeiket sem tudják az áraikban érvényesíteni. Ez is a politikai előnyszerzésre irányuló húzás volt, nem vették figyelembe a közg-i törvényszerűséget, mely szerint az egészséges inflációs ráta 2-3%, amely nem korlátozza a gazdaságot.
A külföldi tőke kiűzése a halálunkat jelenti. Nézd meg, hogy állami erőforrásból nem valósul meg fejlesztés, a beruházások az eu finanszírozásából valósulnak meg. Ez a kormány még a 15%-os önerőt sem képes kiköhögni. A Fidesz meg kábítja a népet a kitalicskázott profiról. Mi másért invesztálnak a befektetők? Csak ez az ütődött kormány nem tudja, hogy a profit az nemcsak osztalékra termelődik, hanem technikai szinttartásra és további fejlesztésekre.

Kerek négyszög 2015.05.05. 17:15:15

@Visceroid:

"Felesleges szakmai kérdésekbe menni, a demokrácia 2006 szeptember 16-án halt meg és Gyurcsány Ferenc ölte meg az őszödi beszéddel."

Mert ki mert mondani olyat, amit semelyik más minelnök? Ez lenne a demokrácia halála? Jó, akkor ne legyen kimondva, bevallva a folyamatos hazudozás, népbutítás, és akkor erős lesz a demokrácia. (Vagy nem)

Mariann19 2015.05.05. 17:23:26

@tróger getczi:
"Szar a környezet a beruházásokhoz."
Igen, mert nincs piac, és nincs kereslet. Mire vállalkozzon az állampolgár, ha nem veszik meg a szolgáltatását vagy a termékeit? A másik gond, hogy a rezsicsökkentés miatti alacsony infláció korlátozza a vállalkozásokat, miután a nyomott árak miatt még a költségeit sem tudja érvényesíteni az árakban. Matolcsy jó lenne, ha tudná, hogy a gazdaságokban az optimális inflációs ráta 2-3%.
Ja, de ha a politikai előnyszerzés prioritást élvez náluk, az más.
Nézd meg, hogy külföldi befektetők nélkül az eu-t is beleszámítva, itt nem lenne fejlesztés sem felhalmozás. Ez a kormány még az önerőt is alig tudja kiköhögni az eu-s beruházásokhoz, nemhogy állami, saját finanszírozású fejlesztésekben gondolkodjon.
Amikor a profit kitalicskázását szajkózza, azt elfelejti vagy nem tudja, hogy a profit a termelési eszközök szinttartására, további beruházások megvalósítására szolgál, nemcsak - ahogy a Fidesz gondolja - osztalékra.

Mariann19 2015.05.05. 17:24:50

@tróger getczi:
Bocs a duplázásért, úgy nézett ki, mintha eltűnt volna az első hsz-em.

desw 2015.05.05. 17:25:12

@maxval bircaman szerkesztő:

"Nem a kulcsok száma a fontos, hanem a mértékük. A jelenlegi magyar egykulcsos százszor jobb a ballib többkulcsosnál. De pl. a szlovák többkulcsossal semmi gond. "

Ritka pillanat, hogy egyetértünk.

A magyar bérterhek még egy kulccsal is a legmagasak között van a világon, további adócsökkentés kellene. Csak ehhez akkor csökkenteni kellene az állami kiadásokat is, az meg ugye politikai öngyilkosság.

Visceroid 2015.05.05. 17:32:58

@Kerek négyszög: És mit ért el vele? idióták kerültek hatalomra, a kapitalizmus kellős közepén lett az ország kapitalizmus-ellenes és Európa kellős közepén lettünk Európa-ellenesek. Az emberek mindenféle fantazmagóriákban hisznek, a gazdaság pedig az ördögtől való lett, bárki aki azzal foglalkozik az "zsidó" (lásd ugye még a régi "bankárkormány" szlogent). És mivel látják, hogy a Fidesz csak a saját zsebét tömi (nem értem mit vártak egyébként), még inkább jobbra fordulnak, hamarosan a Jobbikot is megválasztják, akkor meg pláne hogy nem tudjuk mi lesz. Ez a lehető legrosszabb forgatókönyv bármely demokrácia számára, viszont ez az ország egy nagyon is valószínű jövőképe.

Cobs 2015.05.05. 17:45:29

Nos először is is nagyobb bruttó fizetésből élő (gazdag nem annyit adózik mint egy kis bruttó fizetésből élő (szegény). Százalékosan lehet, de egy bruttó 400 - ból adózó ember jobban hozzájárúl az állami költségvetéshez mint egy minimálbéres.
Erről ennyit, én kérek elnézést h tanult vki nyelveket beszél, befektetett, kockáztatott tanult dolgozott még másik bulizott meg ünnepelt és ő többet keres mint aki lább lógatók.
Tényleg azt kéne támogatni aki nem csinált semmit, csak ámul bámul h jé h változik a világ, és nem tesz semmit azért h fejlődjön, szerintem így az igazságos. Abba egyetértek h a korrekt a minimum nettó 100 e-es fizu lenne, de adózás jó igy. És ez ösztönzés is h vállalj gyereket és akkor nem fizetsz annyi időt, ha DOLGOZOL. És nem segély osztanak gyerek után a munkanélkülieknek. Lehet jobbat csinálni de sajnos nincs, min bért kell szép lassan fentebb huzni és a rendszer jó lesz, ugyani azt támogatja aki befektek, küzd, dolgozik és állam nem fölözi le a hasznot és adja oda az én küzdelmem árát a láb lógatóknak.
Peace

desw 2015.05.05. 17:46:25

@Visceroid:

"..idióták kerültek hatalomra,"

Minden nép olyan politikust kap, amilyet megérdemel. Idióta állampolgárok (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) idióta politikust választanak. Előbb a népet kell leváltani, aztán automatikusan lesz értelmes politikus is.

Alick 2015.05.05. 17:54:21

Az egykulcsos eredetileg SZDSZ-es találmány... jobb lett volna egy normális 2. kulcs, mondjuk 2000 Euro (szerényebb európai jövedelem) fölött.

na4 2015.05.05. 18:05:07

Sikerült bebizonyítani, hogy a kommunizmus milyen káros, tehát éljen a kapitalizmus! Magyarország a kommunizmus felé tart, tehát hatalmas szívások lesznek. Mármint azoknak, akik itt maradnak. Ezért kell elmenni innen a kapitalizmusba.

_Epikurosz_ 2015.05.05. 18:09:18

Kíváncsi vagyok, tényleg meg tudnád-e szervezni. A legnagyobb gond a zártság lenne, hogy senkinek addig ne lehessen másból se jövedelme, se kajája, se semmi. De talán valóságshowban meg lehetne oldani.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 18:13:50

@Kerek négyszög: "Mert ki mert mondani olyat, amit semelyik más minelnök? Ez lenne a demokrácia halála?"

Már megint ez az igazságbeszéd-mítosz. Gy igazságbeszéde akkor lett volna hiteles, ha kiáll az ország elé, és elmondja az öszödi beszédet: gyerekek, szarban vagyunk, elbasztuk, segítsetek hogy túl legyünk rajta.

Azonban NEM így történt. Gy elmondta a beszédet zárt körben, és onnan KISZIVÁRGOTT. Ez nem bátor igazságbeszéd, ez LEBUKÁS.

Ha odaállsz a barátnőd elé, hogy szakítani akarsz vele, az nem ugyanaz, mint hogy lebuksz a szomszéd Mancikával.

Epokit Drive 2015.05.05. 18:19:54

Mivel nem vagyok közgazdász, csak óvatosan említek párhuzamot: egyszer a főiskolán egy tanárunk játszatott velünk egy játékot. Négy csoport volt, minden csoport egyszerre mondott nullát vagy egyet (amit választott) minden körben. A szabályok közül három volt fontos (a variációs lehetőségek tekintetében):
1. Ha minden csoport nullát mond, mindegyik kap 1 pontot.
2. Ha a négy csoport közül az egyik 1-et mond, de a többi nullát, akkor amelyik egyet mondott, 3 pontot kap, a többi -1-et.
3. Ha mind a négy csoport 1-et mond, mind -1-et kap.

A játékot pár kör erejéig kipróbáltuk. Logikus lenne, hogy mindenki tartsa magát a 0-hoz, ez a folyamatos növekedés garanciája. Ám a játék "egyensúlyi helyzete" az, hogy minden csoport 1-et mond, és így folyamatosan veszítenek.
(Ha valaki szintén ismeri, és a pontszámok nem passzolnak, bocs, erre emlékszem.)

Szóval, az emberi természet gyarlósága is benne van a gazdasági rendszereink problémáiban, ennyit akartam mondani. :)

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 18:23:27

@Mariann19: "Csak ez az ütődött kormány nem tudja, hogy a profit az nemcsak osztalékra termelődik, hanem technikai szinttartásra és további fejlesztésekre. "

Én mindig azt hittem, hogy a "technikai szinttartás és további fejlesztések" pont jól kiadások, és nem számítanak bele a profitba.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2015.05.05. 18:26:48

@Epokit Drive: Eegen, ez egyébként fogolydilemma néven is ismeretes. Kb. az a lényege, hogy kooperatív magatartás esetén mindenki egyformán egy kicsit jól jár, de ha valaki mégis kompetitív, miközben a másik kooperatív, akkor a kompetitív sokkal jobban jár, ha meg mindkettő kompetitív, akkor mindketten szarul járnak.

hu.wikipedia.org/wiki/Fogolydilemma

Larry Silverstein 2015.05.05. 18:33:06

'A tökéletes rendszerben mindenkinek ugyanannyit kell adóznia, ugyanannyit kell közteherviselni és ugyanolyan szociális hálót kapnak cserébe.'

Az adórendszer nem éppen tökéletes, csak sokkal igazságosabb mint a fidesz előtt.

egyenlő, az bazeg = az lenne ha havi 100ezer adót fizetne az is aki 80ezret keres meg az is aki 8 milliót.

Nick Leeson 2015.05.05. 19:06:15

@Visceroid: Te komolyan elhiszed, hogy más pártok belső gyűlésein nem hangzanak el pont ugyan ilyen ocsmányságok mint az öszödi beszéd?

Larry Silverstein 2015.05.05. 19:09:38

@Nick Leeson: Biztos elhangzanak. Csak nagyobbat üt ha kiderül....:), pláne rögtön a választás után.

- főleg miután csutkóra tönkrebaszták a gazdaságot a szoclib demokrata szakértők

2015.05.05. 19:12:58

Ha sávos adó van, akkor az diszkriminatív, mert a gazdagabbakat jobban sújtja. Nem felel meg az arányosság elvének! (reklámadó, hipermarketek, stb.)

Ha egykulcsos, akkor meg kiszúr a kisemberrel, mert ugyanannyit fizettet vele az a szemét állam, mind a gazdagokkal. (SZJA)

Ezek tükrében komolyan érdekelne a szerintetek optimális adórendszer :)

lékek és ellensúlyok 2015.05.05. 19:32:23

Magyarországon egyre nagyobb lesz azok aránya, akik nem dolgoznak.
A szociális rendszer össze fog omlani. Ha nem történik valami a Szlovákiaihoz hasonló radikális pályamódosítás a szociálpolitikában, 20 évet adok, és összeomlik az ország de nem csak gazdaságilag.

zobod 2015.05.05. 19:33:31

Az szja a bér jellegű jövedelmeket terhelő közterhek közül csak az egyik. A nettó bér a bérköltségnek kevesebb, mint fele, most, 16% egykulcsos szja idején is.

A progresszív adóztatás támogatóinak javaslom tanulmányozni az alábbi anyagot, ami az (átlag) munkajövedelmeket sújtó közterhek szerint sorolja az OECD országait.
www.oecd.org/newsroom/oecd-tax-burdens-on-wages-rising-without-tax-rate-increases.htm

A lényeg:
"The highest average tax burdens for childless single workers earning the average wage in their country were observed in Belgium (55.6%), Austria (49.4%), Germany (49.3%) and Hungary (49.0%)"

Nincsen tere a közterhek növelésének az átlag és átlag feletti jövedelmek esetében sem, a fidesz által kezdett út, a csökkentés az egyedüli opció.

Pipas 2015.05.05. 19:45:37

@Kerek négyszög: "Mert ki mert mondani olyat, amit semelyik más minelnök?"

Miket beszélsz? A Fidesz soha nem félt kimondani mindazt, ami az Őszödi beszédben benne volt. Elmondták, hogy az mszp/szdsz elk*rta, nem csináltak semmit és folyamatosan hazudtak. Soha nem tagadták egy szóval sem.

:D Nem tudtam kihagyni. :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2015.05.05. 20:07:32

@A demokrácia leszakadó függönye: Pl. egykulcsos, fix összegű adójóváírással. Legyen mondjuk 20%, és 30k a jóváírás, máris kijön, hogy 150 bruttóig nem fizetsz adót, viszont arányaiban a 6 milliót kereső nem fizet szignifikánsan többet a 3 milliót keresőnél.

Szarvas Norbert 2015.05.05. 20:08:08

@A demokrácia leszakadó függönye:

és mi lenne ha fogyasztás alapú adórendszert alkalmaznánk, eltörölnénk a %-os SZJa és egyéb terheket, helyette pedig mindenkinek forintban ugyanannyit kellene fizetni?

Pl nyugdíj hozzájárulás minden aktív dolgozónak 8.800 (hasamra csaptam) és minden cégnek bevétel alapján sávosan (pl 10 millió érbevételig havi 10.000, 10-100 millió között havi 30.000 stb...-ezek most random számok), szóval érdekelté tenni mindenkinek, hogy nicsen értelme jövedelmet letagadni, mivel nem számít... viszont kőkeményen tagadni ezek után mellett azt, aki letagad

Larry Silverstein 2015.05.05. 20:33:32

Az kell amit a Bill Gétsz kitalált.

A legesleggazdagabb embereknek egyszerüen oda kell adniuk a vagyonuk FELÉT a legszegényebb 1/3nak.

Ennek sok előnye van. Az első előny, hogy a pénz 1 év múlva ugyanott lesz, a leggazdagabbak kezében, ugyanis az underclass teljesen hülye a pénzhez. Másrészt, a bulizás közben a szegények egy része megmakkan, és így csökkennek a társ-i feszültségek.

+ jó érzés adni

midnight coder 2015.05.05. 21:17:20

@Mariann19: Nem. Az egykulcsos pont a csóró országokban üdvözítő. A progresszív adózás a gazdag országoknak való, ahol nem kell tartani az agyelszívástól. Ma kinn egy polgár kb. 5x annyit keres mint idehaza. Azonban a költségek is magasabbak. Ami azt jelenti, hogy a nyelveket nem beszélő 8 elemis lumpenproletárnak nem lesz kinn sokkal jobb, viszont a mérnöknek, orvosnak, informatikusnak, stb. igen. A tehetséges fiatalok már így is leginkább csak külföldi karrierben gondolkoznak. Ezt megakadályozni, vagy legalábbis lelassítani stratégiai érdek lenne.
Még akár fordított progresszióval is: azaz adómentességet mondjuk 300 000 és 2 000 000 forint havi jövedelem között. Mert a multinál dolgozó diplomás, nyelveket beszélő polgár ha elmegy nem csak hogy egy fillér jövedelmet sem fog termelni, de nem fogod tudni kiváltani sem afrikából bevándorló írástudatlan terroristával, sem a helyi lumpenproletárokkal.

midnight coder 2015.05.05. 21:19:22

@Larry Silverstein: Én már gondoltam rá, hogy a hajléktalanprobléma legjobb megoldása az lenne, hogy az Alföld közepén felállítanának egy pákinkakutat ahol mindenki annyit ihat amennyit csak akar, de csak helyben. Két hét múlva egy hajléktalan sem lenne Pesten.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.05. 21:55:30

@midnight coder: "Az egykulcsos pont a csóró országokban üdvözítő"

persze te PISA katasztrófa, az kell ám a csórónak, hogy ő finanszírozza a legmódosabbak évi több 100 milliárd forintos adókímélését. Mert a csóró ám megteheti, hogy többet ad be a kasszába, a jómódúak felhízlalására. De a módosabbja nem teheti meg, hogy többet adjonh be a közcélokért, ugye?

Még a Századvég is megírta 2010-ben a titkosított házi tanulmányában, hogy az egykulcsos adóval csak a legfelső 20% fog jól járni, midnenki másnak szopás lesz.

Ezen tények után te aztán rugóztathatod itt a birka hüségeddel a pártod minden baromságáért, ők röhögnek rajtad a legjobban, amikor látják, hogy az átrvert hülyéje még harcol is a szopás fennmaradááért.

Az egykulcsos adó teljesen leszegényítette a társadalom alsó 50%-át, a 20-30%-os középréteget meg örökre lecsúszottá tette, akiknek a felemelkedéshez csak a nyugati emigráción keresztül vezet az út. Magyarországon csak az elrohadásuk biztos.

Ezt meg nem is csak a tanulmányok írtákl meg, hanem maguk az érintettek mondják. És csinálják.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.05.05. 22:01:30

@Szarvas Norbert:

És mi lenne, ha a sok okos magyar nem állandóan azon lenne, hogy a hülye fejével miért mindig mást csináljon, mint amit a sikeres országok? Hanem 10 évig pofázás nélkül nyomnák a bevált nyugati modellt?
A sok marhája egy évig se bírná ki, hogy el ne bassza az életét. Ez egy ilyen idióta társadalom, ezeken nem lehet segíteni.

Larry Silverstein 2015.05.05. 22:11:26

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: 'Ezt meg nem is csak a tanulmányok írtákl meg, hanem maguk az érintettek mondják. És csinálják.'

hehe, kár hogy szavazni nem járnak

mi?

Larry Silverstein 2015.05.05. 22:12:44

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: 'Hanem 10 évig pofázás nélkül nyomnák a bevált nyugati modellt?'

az melyik? a 2010 előtti? Az nagyon bevált, sírnak is a népek utána, gecó.

Brix 2015.05.05. 22:12:49

@midnight coder: "fordított progresszióval is: azaz adómentességet mondjuk 300 000 és 2 000 000 forint havi jövedelem között..."
Ja , akkor az alacsony keresetű adózók, kb.az összes adózó 80%-a, akik havi 300 bruttó alatt keresnek, fizessék a felső tízezer helyett az személyi jövedelemadót? Ez rendkívül erkölcstelen és Alaptörvény- ellenes is lenne!
Az egész világon mindenhol, a volt szocialista országokat kivéve,-ahol dog -eats dog kapitalizmus van- mindenhol többkulcsos jövedelemadó rendszer van
Nem hinném , hogy az adórendszer lenne az oka, a fiatalok külföldi munkavállalásának, egyszerűen az alacsony keresetek miatt van ilyen fokú kivándorlás. A kivándorlók többsége sem a multiknál dolgozó, szakképzett, jól kereső rétegből kerül ki, hanem legtöbben a munkanélkülsiég elől menkülnek...
Az SZJA csökkentésben már sok tér nincs Magyarországon, európai szinten íigy is a legalacsonyabbak között van , a jómódúakat sújtó szja terhelés. A fogyasztási típusú adók vizsont a legmagagasabbak a világon.
Nagy probléma még Magyarországon, a forint évek óta tartó folyamatos leértékelődése. Ha a kormány az exportáló multik összeszerelőüzemét akarja az országból, ahol olcsó bérű munkások dolgoznak, ahhoz jó a gyenge forint. A többi embernek viszont nagyon nem... Ahol bevezetették az eurót pl. Szlovákia , Észtország már mindenhol jelentősen magasabb a bér mint nálunk.
Az átlag dolgozónak vagy erős forint ,vagy euró kellene ,akkor mindjárt közelebb kerülünk Európához bérszínvonalban!

Larry Silverstein 2015.05.05. 22:17:13

'Az egész világon mindenhol, a volt szocialista országokat kivéve,-ahol dog -eats dog kapitalizmus van- mindenhol többkulcsos jövedelemadó rendszer van'

Lehet hogy ez az oka h évek óta a volt szoci országokban a legmagasabb a GDP növekedés a világon!

ügye

Larry Silverstein 2015.05.05. 22:35:07

'Az SZJA csökkentésben már sok tér nincs Magyarországon, európai szinten íigy is a legalacsonyabbak között van , a jómódúakat sújtó szja terhelés. A fogyasztási típusú adók vizsont a legmagagasabbak a világon.'

Hát, tér az van bőven. Nem az a lényeg h mennyi az SZJA kulcs, hanem az, hogy 10 munkáltatói forintból mennyit kap meg a melós. Mo-n 5öt. Tehát az adókulcs 50%, bárhogy hívják. A munkáltatói terhek, szuperbruttó, járulékok, mind trükk.

1 példa: Csehországban 20% az szja, egykulcs. Az átlagbér 27.000 czk(kb. 300ezer), ennek a nettója 20.000 czk, azaz kb. 220.000 Ft.

Mo-n 300ból a kisebb szja kulccsal is kevesebb a nettó. És akkor a munka teljes ktgéről (ami a bruttón felül van), még nem beszéltünk.

Egyébént filozófiai kérdés. Minnél alacsonyabb az SZJA, annál jobban megéri dolgozni, minnél alacsnyabb az ÁFA, annál jobban megéri figyasztani. Az ÁFA csökkentés főleg ott pörgeti a gazdaságot, ahol nem import plazmára meg autóra költik el.

Brix 2015.05.06. 00:00:34

@Larry Silverstein: "Lehet hogy ez az oka h évek óta a volt szoci országokban a legmagasabb a GDP növekedés a világon!"

Nem egészen így van! Az USA-ban 6 kulcs van és mégis nagyon erős gazdasági növekedést mutatott az elmúlt években, hogy a dél-amerikai országokról ne is beszéljek....Nálunk még a válság előtti reál GDP-től is egy-két évre vagyunk!

zobod 2015.05.06. 00:19:23

@Brix: nem az a baj, hogy a szemét kulák keveset tesz be a közösbe, értsed már meg. A jómódú is RENGETEGET tesz be a közösbe, a világ egyik legnagyobb elvonási szintje még mindig Magyarországon van, a kétségtelenül megtörtént, és igen helyes csökkentések ellenére.

A probléma az alacsony aktivitási ráta és a kiterjedt feketegazdaság. Az a gond, hogy kevesen fizetnek be, de ezzel szemben sokan tartják a markukat, ráadásául az újraelosztás kedvezményezettjei még elégedetlenkednek is azzal, amit kapnak, többet akarnak. Az aktivitási rátán kell javítani, és a gazdaságot fehéríteni, nem pedig a teljesítőképes munkavállalókat, vállalkozókat fejőstehénnek nézni.

Larry Silverstein 2015.05.06. 06:43:21

@Brix: Hát az USA sokkal gyengébb GDP emelkedést ért el az utolsó 10 évben, mint a poszt-szoci Kína, Oroszország vagy a KGST országok, persze sokkal magasabb bázisról. A nem szocik között Brazília és Törökország ment nagyot.

'A probléma az alacsony aktivitási ráta és a kiterjedt feketegazdaság. Az a gond, hogy kevesen fizetnek be, de ezzel szemben sokan tartják a markukat'

@zobod: Igen, ez így van.

eßemfaßom meg áll 2015.05.06. 10:33:42

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: "Hanem 10 évig pofázás nélkül nyomnák a bevált nyugati modellt?"

Mert van az Egyetlen Létező Nyugati Modell amit lehet 1:1-ben másolni? Esetleg van rá esély, hogy egy 0% cigányt tartalmazó és 5x akkor GDP-t előállító ország modelljét 1:1ben alkalmazva mondjuk instant katasztrófa lenne?

eßemfaßom meg áll 2015.05.06. 10:37:15

@Brix: "Az USA-ban 6 kulcs van és mégis nagyon erős gazdasági növekedést mutatott az elmúlt években,"

nekünk is kellene pár háború persze saját gyártásu technikával, a hadiipar eléggé jót tesz a GDP-nek

Pipas 2015.05.06. 15:00:40

@eßemfaßom meg áll: "Mert van az Egyetlen Létező Nyugati Modell amit lehet 1:1-ben másolni?"

Jah, jól hangzik.

1. Nyerd meg az első világháborút, ne veszítsd el az ország bányáit, vasútjainak nagy részét, városainak nagy részét, területének kétharmadát.

2. Ne veszítsd el a második világháborút, megint tartsd meg a területeket.

3. Ne vonuljon be az orosz hadsereg és ne felejtsék magukat az országban.

és így tovább, és így tovább...

Nevetnem 2015.05.06. 17:50:56

Én kicsit másképp látom ezeket a dolgokat.

Azt gondolom, hogy a főnököm engem egy percig nem fog alkalmazni, ha nem keresek neki/helyette is pénzt. Magyarán kitermelem azt, amit megkapok, annak a járulékait (adó), plusz kitermelem a munkáltatói járulékokat is, csak az nem az én papírjaimon szerepel, meg egy kis pluszt, amiből üzemel a céges infrastruktúra, és éldegél a főnök...

Ha tehát kiszámolom, hogy adott jövedelemnél mennyi rejtett és látható összeg kerül az államhoz MINDEN MEGKERESETT ÉS ELKÖLTÖTT forint után (azaz járulékok, áfa, stb), akkor rá kell jönnöm, hogy a keresőre valójában alig jut valami az általa teremtett értékből. De nem is a segélyből élő, esetleg feketén dolgozó senkijakab zsebében kell keresni. Hanem olyan állami beruházásokban és kifizetésekben, amikre semmi szüksegem nem volt és soha nem is lesz. Akkor pedig, hiába probléma, ha a feketemunkás nem fizet járulékot (a bolti áfát nem ússza meg), netán pártízezer segélyt is elvesz a tőlem eredő közösbe dobottból, mert nem ő a problémám, hanem a stadionok, a sokszoros áron, töredék műszaki színvonalon készült beruházások, és az ezen károkat okozó "köztisztviselők" javadalmazása, jutalmai, stb.-je.
Mert "teccik tudni" gipszjakab feketemunkás nem tud felvenni nemzetközi hitelt az én tulajdonomra jelzálogosítva, szándékosan rossz kondíciókkal, de az állam szerepében az egyes vezetők vidáman, mert pl. a 2/3 az 2/3... onnan pedig nincs az a GDP, amit ne lehetne kimeríteni.

Persze ellenségképet sokkal egyszerűbb a környezetünkből szedni, mint belemélyedni a nehezebben érthető dolgokba (pl. monetáris politika, stb), és az alapján megtalálni az igazán nagy bajkeverőket.

Pl. tessék keresni gazdag magyarokat. Tessék elosztani az ismert milliárdjaikat a korukkal, így megkapva a születésükig való "órabérüket". Ha pedig már ez is irreális, nemhogy a keresőkorától számított, akkor bizonyára lenne mit kérdezni tőle/tőlük...

Pipas 2015.05.06. 18:27:28

@Nevetnem: Ez egy szép elmélet. Én szívesen olvasnék többet róla, mondjuk számok formájában.

Valahogyan így képzelem:

Magyarország évente kb. 2000 milliárd forintot költ jóléti kiadásokra (nyugdíj, segélyek, stb.). Ez az előző fidesz kormány alatt 4x2000 milliárd, azaz 8000 milliárd volt.

Ehhez képes az én általam kifogásolt ______ kiadások _____ milliárd, ami __%, láthatóan jóval nagyobb mint a jóléti kiadások.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2015.05.07. 01:44:07

kár volt! (ez leírnod, nekem meg végigolvasni)

Ma amikor, twitternyi szövegeket olvasnak emberek, vagy azt se, vagy nem is értik. Aki ezt elolvasta, no pláne meg is értette, az enélkül is tudta! Amúgy korrekt, szó se róla, és lejön a lényeg.

A rendszerről csak annyit:

" ha korrekt, akkor a csirkefogóból is úriembert csinál, ha nem akkor bárkiből csirkefogót!"

2015.05.07. 17:42:03

Hát ez egy elég szűk látókőrű poszt , igai csőlátással .
Először is csak remélem hogy a poszter nem tanul sehol közgazdaságtant és ha még is, akkor soha nem fog a szakmájában elhelyezkedni .
Súlyos hiba hogy felsorol pár réteget akiktől el lehet venni és vissza lehet osztani , a nyugdíjasokat alapból kihagyta valami oknál fogva . A munkanélküliséget a fidesz szinte teljesen felszámolta, tehát ez a rész is erősen hibás . Továbbá véletlen sem veti fel az állami apparátus spórolási lehetőségét mert ugyan minek tenné. Fel sem merül az sem, hogy mennyi és mennyi helyről van még az államnak bevétele a vállalkozókon kívül . És még egy rakás dologgal egyáltalán nem számol . Egy ostoba berögződést erősít a poszt, hogy az országban azért van ennyi csóró ember, mert sok a munkanélküli és a feketén dolgozó. Hát csak szólok, hogy ez egy súlyos tévedés és hazugság. A segélyezés aránya a GDP elenyésző és nevetséges százalékát teszi ki . Tehát nem ettől vagy és leszel csóró poszti, hanem valahol máshol kell kaparnod az okokat.
Én azt gondolom, hogy az országban azért van ennyi csóró és lesz is, mert egy hülye buzi diktatúrában élünk, ahol majd megmondja egy vagy két ember, hogy mennyit költhetsz havonta . Továbbá azért, mert ez az ország nem fogyasztásra épült társadalom és nem is lesz az. Csicska nemzet, a nyugat csicskája minden téren . Ahhoz hogy innen elvándoroljanak a fiatalok, ahhoz pedig az kell, hogy itt majdnem éhen haljon. Különben nem menne nyugatra és ott lenne szakemberhiány.
Valahol erről kellene megközelíteni ezt a témát.

2015.05.07. 17:47:29

@Pipas: Ott a pont !
Gyakorlatilag lópöcsről beszélünk, ennek ellenére sajnos még mindig nagyon sokan a segélyesekre akarják maszatolni azt, hogy nincs pénz!
Míg voltak segélyesek, addig az a pénz legalább a gazdaságot pörgette valamennyire, de most zérón van minden . Megbaszhatják az egész művüket, remélem egy éhes hajléktalan megeszi az orbánviktort szőröstől bőrőstől !

2015.05.07. 17:57:07

Felmerül benne a kérdés, hogy ezt a sok baromságot remélem nem valamelyik nagy egyetemen tanulja a poszter, mert ha igen, akkor ez az ország tényleg eláshatja magát a következő ezer évre !
Simán kinézem ebből a mocskos diktatórikus oktatási rendszerből, ahol egy ember írja a fos és hazug tankönyveket !
süti beállítások módosítása