Itt is Közgép, ott is Közgép, de még amott is! A csapból is a Közgép folyik, miközben a gazdasági zseninek kikiáltott Simicskát legalább annyira lehetetlen elszakítani az állami megrendelésektől, mint szopó kisbabát az édesanyja mellétől. Sokak számára talán unalmasnak és felháborítónak hathat az a tény, hogy minden létező állami tendert a Közgép nyer, aminek köszönhetően az éves árbevétele évről évre milliárdokkal növekszik. Persze a sok hozzá nem értő városi meg falusi suttyó képtelen felfogni ennek a nagyszerűségét, és folyamatosan azon kattog, mekkora mutyi lehet a háttérben...
De most komolyan, ember! Milyen Mutyiország lenne az olyan, amelyik képtelen normális és rendszeres mutyizásokat szállítani a nagyérdeműnek? Szívesen élnétek abban az országban, amelyik még egy tisztességeset sem tud csalni, lopni, mutyizni? Az pedig ép ésszel felfoghatatlan és gazdaságilag indokolhatatlan agyam jobbik felével, miért kattognak a havi 47 ezer forintból tisztességesen megélő népek Simicska többmilliárdos állami megbízásain, melyekből épphogy csak vegetálni lehet a dolgos mindennapokban.
Pár napja derült ki, hogy az eredetileg becsült 17,5 milliárd forint helyett 29,9 milliárd forintért a Magyar Aszfalt Kft. és a Közgép Zrt. alkotta MK Csorna Konzorcium mint legolcsóbb ajánlatot tevő építi a 85. számú főút Csornát elkerülő szakaszát. Az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
Eljutottunk arra a pontra, amikor már tök mindegy egy nevetséges pár milliárd forintos tender, hiszen ennél sokkal nagyobb pénzek forognak a jog között a Schumachert megszégyenítően szlalomozó, önmagát jó magyar szokás szerint átnevező (konzorciumizálódás) Közgépnél. Bár a rosszindulatú és állandóan utálkozó faragatlan magyar biztosan azzal támad, milyen szakembereknek sikerült felbecsülniük a projektet, amelynél a legjobb ajánlat is 2x nagyobb? Barátok között már tényleg nem számít, hogy 120 ezer forintot adsz a másiknak vagy 240 ezret!
Aztán majd lehet menni tüntetni azokon az amúgy tökéletesen kátyúmentes utakon, melyek miatt már elkezdhetjük a hátsó kertben Simicskát bronzba foglalni. Ő a nemzeti ember, miközben a Közgép a nemzeti építővállalat. A nevében is benne van, hogy a KÖZ-ért élnek és dolgoznak. Mint egy állami vállalat, mely – logikusan – sorra kapja az állami feladatokat. Ne tévesszen meg senkit az ellenzék által félrevezető ballib és bolsevik információ, miszerint a Közgép alapvetően és második nekifutásra is magánkézben levő profitorientált, osztalékosztogató gépezet!
Most teljesen felháborodtam, hogy a tisztességes versenyben Usain Bolt módjára folyamatosan győzedelmeskedő Közgépet bárki is támadni meri, miközben máról holnapra már valóban csak ők képesek a lehető legjobban ellátni a feladatukat, hiszen az évek folyamán az állam annyi pénzt pumpált bele – illetve annyi megbízást adott neki –, amennyivel még egy gyp-s is képes lenne rutint szerezni az adott területen: megfelelő felszereléssel, munkaerővel és tökéletesen megszervezett munkafolyamatokkal. Azt a pár milliárd feleslegnek gondolt pénzt pedig ne sajnáljátok a narancs baráti körtől, amely tulajdonképpen saját magának utalgatja a pénzeket (mint tette ezt „Joli” néni azzal a 100 millióval a BKV-nál), hiszen út van.
Az pedig a sci-fi kategória, a külföldi spekulánsok országunk elleni támadása, hogy bárkinek a fejében megfordul az a vízió, miszerint adott egy nagy építőipari vállalat, amely gyakorlatilag minden állami tendert megnyer, és állami pénzekből építi fel saját magát, veszi a felszerelést, fizeti a munkásokat. Ennyi erővel tulajdonképpen az állam is lehetne a tulajdonosa egy ilyen vállalatnak, és meg lehetne spórolni azt a potom 1.000.000.000 x 47.000 forintot (mely a tisztességes megélhetéshez szükséges), amennyit a Simicskának meg az ő érdekeltségi körének fizetnek ki. PFUJ!
Az utolsó 100 komment: