Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

3 lépés, hogy megtudd milyen autóra van pénzed

2018. március 26. - Szarvas Norbert

www_iflgroup_hu-2_2.png

Sokan kerülnek abba a helyzetbe, hogy szeretnének végre saját autót, de képtelenek pontosan belőni a saját lehetőségeiket. Ennek oka az önjutalmazó reflex működése, azaz a "mert nekem ez most és azonnal jár" érzet, amit elvakít "álmaink" autója, ami elérhető közelségbe került. De valójában milyen autót engedhetsz meg magadnak, ha rendelkezel némi önerővel és biztosan szükséged lesz lízingre? Ha a következő 3 lépést betartod, akkor pontosan megismered a saját lehetőségeidet és nem kell majd visszaadnod az autót a banknak...

 

#1 Mennyit tudsz félretenni? 100-80-60-as szabály

Amikor autót szeretnénk vásárolni és elkap a hév, akkor sosem a jövőbeli feltételezhető élethelyzetünkből indulunk ki, hanem az aktuális hónapból. Ez azt jelenti, hogyha keresel 250 000 forintot és megmaradt abban a hónapban 120 000 forint, akkor te biztosan minden hónapban félre tudsz ezek szerint tenni ekkora összeget.

Mióta keresel ennyit? 1 éve? Akkor a számládon van már 12x 120 000 forint= 1 440 000 forint. Másképp feltéve a kérdést: az elmúlt 6 hónapban mindig tudtál 120 000 forintot a fizetésedből félretenni? A válasz általában egyértelműen [nem]. Ennek az önigazolása, hogy "mindig közbejött valami". És az önámítás, hogy a jövőben nem fog semmi sem közbejönni.

A valóságban a kettő közötti terület a te mozgástered. Azaz az abszolút 100%, amennyit elvben félre tudsz tenni és a "mindig közbejött kiadás" mértékének a különbsége. Ez lesz az az összeg, amit valóban meg tudnál spórolni és amiből tudnád finanszírozni az autót....Meg a saját lakásodat... Meg a családalapításodat...Meg a nyaralásodat...

 

mennyit_tudsz_felretenni.png

 

A diagram a 100-80-60-as szabályt mutatja be neked, ami azt jelenti, hogy az első hónapban teszed félre a legtöbb pénzt, mert itt még nagyon lelkes vagy és hajlandó vagy meghúzni a határokat. Ez a 100%, aminek a második hónapban már csak a 80%-át fogod tudni félretenni, míg harmadik hónapra 60% lesz a megtakarításod, mivel "valami közbejött".

Mivel az életben azonban több célod is lesz (otthon, család, gyerek), ezért további rendszeres kiadással számolhatsz középtávon. Magyarul a 3. hónapra megkapott számot osztanod kell 2-vel. Ez esetünkben 36 000 forint. Azaz ekkora havi extra kiadást bír el a költségvetésed "autó" címen, amibe beletartozik az adó, üzemanyag, lízingdíj, kgfb is!

#2 A biztonsági tartalék sértetlen marad

Van 500 000 forintod önerőre? Biztos vagy ebben? A legtipikusabb élethelyzet, amikor nagy lelkesedésünkben és a felfokozott (autó)vágy közepette összekeverjük a biztonsági tartalékot az autóra fordítható önerővel. Ha a számládon most van 500 000 forint, és más pénzed nincsen, akkor az önerőd gyakorlatilag:

500 000-3 havi megélhetési költség ((270-120) x 3= 450 000)- átírási költség (kb.: 60 000)- első szerviz (kb. 40 000)- kgfb első éves díja (50 000)= - 100 000 forint.

Tehát neked nem önerőd van, hanem konkrétan mínusz 100 000 forintba van az egyenleged az önerőn felül, ha úgy szeretnél autót vásárolni, hogy közben nem követsz el személyes költségvetési öngyilkosságot! A hiányzó összeget ebben az esetben nem nehéz kiszámolni:

100 000+ 500 000 forint, azaz 600 000 forintot kell először összegyűjteni, hogy stabilan belevághass az autó megvásárlásába ezek mellett a paraméterek mellett. Ez azt jelenti, hogy fél év alatt havi 100 000 forintot kell félretenni vagy 1 év alatt havi 50 000 forintot. Milyen szerencse, hogy papíron és fejben te ennyit biztosan félre tudsz tenni? Ez egy jó cél a következő hónapokra és legalább meglátod, hogy ekkora összegű megtakarítás elkülönítés mellett csődbe mennél e (ha a hitelt kéne fizetned és az autót fenntartani) vagy sem? Kijelölheted kockázat nélkül a határaidat!

 

 

 

#3 Információszerzés

Főleg az első autót vásárlók nem szokták figyelembe venni használt autó megvételénél, hogy bizony igen húzós költségek is felmerülhetnek jobb esetben a szerelőműhelyben, rosszabb esetben út közben, amikor mondjuk a vezérműszíj úgy dönt, hogy elengedi magát és szétveri a motort.

Nagyon fontos, hogy ilyenkor ne csak az autót keressük, hanem az interneten kezdjünk utána olvasni a teljes vásárlási folyamatnak és keressünk véleményeket a kinézett autó típusával-típushibáival kapcsolatban. Mindemellett javasolt minden járulékos költséget előre kiszámolni, mint például az adók vagy a havi üzemanyag költsége. Hiszen csak így kaphatunk teljes képet arról, hogy mennyibe kerülne számunkra az autó fenntartása!

Ha például kiszámoltunk az első pontban, hogy van 36 000 forintunk havonta erre a célra, de közben a hitel törlesztése, az üzemanyag és a többi költség havi szinten 65 000 forintba kerülne, akkor az azt jelenti, hogy nincsen pénzünk arra az autóra!

Ha ezt a 3 nagyon egyszerű alaptételt betartod, akkor biztosan jobban fogsz dönteni az autóvásárlás során!

►►►►

Ha tetszett a cikk, akkor meg tudsz hívni egy “kávéra”: Támogasd a blogot

IFL prémium blog: Klikk

ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.

Ez a cikk 2018. március. 26. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr8213781080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2018.03.26. 14:56:52

Jo cikk, sajnos az emberek 80%-a carpe diem tipusu, azaz egyqrva megtakaritasa sincs, kolcsonbol, hitelbol vasarolnak valamint felelik a fizetesüket.

BitPork 2018.03.26. 19:40:04

Nettó butaság. Azoknak való agymenés akik nem ismerik magukat, a lehetőségeiket és ennek tetejébe még a heréik sem ereszkedtek le.

Santasas 2018.03.26. 19:45:09

Óóóóóó. Átsiklottam azon a részen, amikor megtudom, hogy milyen autóra van pénzem :(

Szarvas Norbert 2018.03.26. 19:46:31

@Santasas: sajnalom, de neked is meloznod kell ezzel...

xloz 2018.03.26. 19:50:41

A várható költségeket csak új autónál lehet tervezni - 3 évnél régebbi használtnál gyakorlatilag bármikor bármekkora kiadás közbejöhet. Ráadásul a kínálat aljáról válogatva jóval nagyobb a valószínűsége, hogy nem kevés pénzt kell majd beletenni.

vbn 2018.03.26. 20:07:01

3 lépés, hogy megtudd milyen autóra van szükséged:
1. bal szomszéd autója,
2. jobb szomszéd autója és
3. szembe szomszéd autója.
Na, ennél a háromnál nagyobbat, újabbat, csillogósabbat, stb. kell venned!!! :-)

nov2016 2018.03.26. 20:08:25

Én egyszerűbb irányszabályt hallottam, olyan autót engedhetsz meg magadnak, ami 6-9 havi fizetésedbe kerül maximum.

subtotal 2018.03.26. 20:21:29

@nov2016: ez csak egy bizonyos szint felett működik és csak ha kápéra veszed.

Az én szabályom, hogy max 10 havi családi jövedelem mehet kocsiba, az autó(k) fenntartása mindennel együtt nem vihet el 20%-nál többet, ezen belül a hitel max 10%, valamint meg kell legyen a hitel összege valamilyen befektetésben.

csárlszbrunzol 2018.03.26. 20:29:58

@nov2016: Inkább 10 havi spórolt pénz :)
Lakás meg 100 havi.
És akkor a fenntartása sem lesz akkora para, mint ami manapság.

FN (törölt) 2018.03.26. 20:36:41

Az autóvásárlás 3 pontja:

1.) A mobilapplikációval átutal 105.240,- Eurót az Audi Zentrum ...-nak.
2.) 2 nap múlva eltaxizik oda.
3.) Kijön az autóval.

....Weitere Fragen?:-)

para_noir 2018.03.26. 20:51:34

Az én álláspontom az, hogy az autó egy szükséges rossz, és mélységesen leszarom, hogy mennyivel megy, mekkora a presztízse, milyen színű, milyen extrákkal rendelkezik, nekem annyi számít, hogy üzembiztosan menjen, és ne kelljen a gatyámat rákölteni. Ezért tavaly vettem egy fostalicskát 200-ért, amivel még egy szemétégetőnél strichelő k*rvát se lehetne felszedni, viszont filléres a fenntartása, és kiválóan alkalmas bevásárláshoz, városi mászkáláshoz (agglo) és havonta háromszor beautózni anyóspajtáshoz (2x40 km). Ha ellopják, összetörik, vagy full tönkremegy, nem ért nagy kár, ugyanilyet pár nap alatt bármikor találok, kétszázam meg mindig van ilyesmire. Vétek lenne ennél többet költeni jelenleg autóra, meg úgy általában is, én az a kivételes típus vagyok, akit totálisan hidegen hagynak az autók. Jövőre gyereket tervezünk, akkor majd veszünk valami jobbat, szigorúan egymilla alatt, szigorúan aszerint válogatva, hogy a fenntartása, javíthatósága, jövőbeni kilátásai a legjobbak, legköltséghatékonyabbak legyenek.

Kard 2018.03.26. 20:59:44

@nov2016: Ja nekem is ez alapján jött ki az új BMW 330e. Csak a dög BMW nem beszüntette a gyártást :)

subtotal 2018.03.26. 21:04:03

@FN: Mindegyik kocsi ugyanannyi ott? LOL

Kard 2018.03.26. 21:04:22

@para_noir: ez jó álláspont addig amíg nem hagy ott az útszélén az autó. Mert mondjuk ha majdnem ezer kilométerre vagy az otthonodtól mert épp nyaralsz a horvátoknál és beszarik alattad a verda akkor nagy bajban vagy főleg ha veled van az egész család kis gyerekekkel.
Ha már kisgyerek. A 200e-es autó az nagyon jó eséllyel bármilyen ütközés esetén koporsóddá válik és nem biztos, hogy a gyereked beleültetnéd.

Köldök_szösz 2018.03.26. 21:27:03

Baszottul el kéne felejteni az autózást és helyette egy korrekt tömegközlekedést kialakítani.

para_noir 2018.03.26. 21:35:53

@Kard: ahogy írtam is, kifejezetten rövidtávra használom, eddig kétszer voltam vele 200+ km-es úton, nem is voltam nyugodt, bár autószerelő átnézte, jó állapotúnak ítélte, motor, futómű, fékek rendben vannak teljesen. Horvátországba nyilván nem indulnék el ezzel :)

Capt Obvious 2018.03.26. 21:43:12

@Köldök_szösz: Csak az a tömegközlekedés érje meg árban és értékben is. Ha már menetrendhez kell igazodni, legyen pontos. Ne az legyen, hogy télen megfagysz, nyáron szénné égsz, a kettő között meg lángot szór a fűtés. Plusz ezek mellé ne legyen drágább, mint egy autó fenntartási költsége. Ez utóbbi még a szolgáltatás jelenlegi színvonalán is sokszor esetleges.

Kard 2018.03.26. 22:11:39

@Capt Obvious: és akkor még nem is beszéltünk az elveszett időről. Egy munkahelyi hülyeség miatt (átraktak egy másik irodába ahol nincs parkoló és a II. kerületben esélytelen fizetős helyet találni) kénytelen vagyok az utóbbi 2-3 hónapban 15 év után újra tömeg közlekedni. Busszal kell mennem 6 megállót de még azt is gyűlölöm. Autóval 5 perc lenne busszal sokszor 20-30 perc, mert ki kell sétálnod a megállóig, a megállótól haza. 10 perc. Várnod kell a buszra mert ha használod is a futárt az néha átver és nem akkor jön a busz amikorra jósolja ami legtöbbször késés de volt már, hogy korábban jött. Napi 30-40 perc elmegy az életemből a semmire.

Nancsibacsi 2018.03.26. 22:16:21

Nagyon egy kalap alá vesz a cikk minden autóvásárlást, pedig két azonos eset nincs. Nézzünk csak pár élethelyzetet:
1. Vidék, munkába kell járni. Tömegközlekedés napi 5 óra volna, amiből 2 óra gyaloglás. Ilyenkor nincs mit számolgatni, mert be kell menni dolgozni holnap is. Elmegy az ember a kereskedésbe, megnézi hogy mennyi vizsga van rajta, indul-e, aztán tankol, és imádkozik. Kezdő szervíz, éves KGFB? Ne röhögtess.
2. Kell valamivel villantani a szomszédnak, p.nciknak, akárkinek. Ilyenkor szintén teljesen lényegtelen hogy mennyibe kerül, meg hogy milyen állapotban van, csak német prémium legyen - esetleg ínyenceknek, valami egzotikus széthajtott sportos japán. 2 hónap múlva megáll? Sebaj, elfér a gyepen. Majd ha lesz lóvé, szét lesz húzva a motor.
3. Kell egy megbízható autó - mert k.rávra utálom amikor az asszony hisztizik, hogy megint mennyibe került a javítás, meg megint lerohadt nyaralásra menet. Ilyenkor új autó kell. Azon belül meg vagy játszik a 2. pont, vagy vesz az ember Dacia-t :-D Tökmind1 hogy 10 milliód van KP-ban vagy 2 - ha 10 van, és nem a szomszédnak veszed, akkor is rájössz, hogy évi 5000 km-re jó a legolcsóbb új. Ha 2 van, és a szomszédnak veszed, abból úgyis minimum VW lesz vagy Audi.
4. A legnagyobb csoport: rohadtul nem kell az az autó. Mert van taxi, Bp-n már van GreenGo/MOL Limo, van tömegközlekedés, és van rengeteg idő - úgyse tudnék a megspórolt idő alatt pénzt keresni.

Láthatjuk hogy kb egyetlen esetben se játszik a döntésben a szerepet az, hogy mennyit keresünk, meg mennyi megtakarításunk van - ez lényegtelen: a cél felülírja. Az ég kék, a fű zöld - az emberek meg így vesznek autót, ahogy leírtam :-)

bontottcsirke 2018.03.27. 06:52:29

@Nancsibacsi:

1. Pont autót nem veszünk kereskedésből, mert oda csak a balfaszok járnak, a kereskedő meg belőlük él.

2. Ezeknek nem adnék autót, akkor sem ha lenne pénzük rá, de sajnos ez egy jó 30%-os réteg.

3. Újonnan buzuki, majd meglátod, hogy jobb mint a dákia meg ezek a szarok

4. Egyetértek

5. Saját pont: használtat buzukit és fél éves fizetésért tehát 800.000-3000.000 között. Mondanám a többi japánt is de túlárazottak. Európait meg az vesz aki szabadidőautót szeret. Szabadidejében szerelni.

werinter 2018.03.27. 07:56:06

Hogyan vegyünk autót?
1. Nem kell autót venni.

Ennyire egyszerű. Nincsenek költségek, nincs környezetszennyezés, nincsenek plusz adók, nem kell tankolni, hitelt törleszteni.

Amineknevetadokelveszik 2018.03.27. 08:40:01

nyehheheheee pesten jó a tömegközlekedés mi? Aki ilyet mond, tuti hogy a belvárosra gondol.
Peremkerületekben kb rosszabb mint egy agglomerációban. A vonat sűrűbben jár mint egyes busz / villamos járatok.
Greengo meg ilyesmi meg természetesen nincs csak a belső kerületekben

Medgar 2018.03.27. 09:22:18

@werinter: @Burgermeister: Tudtátok, hogy a körúton kívül is van élet?

eszkütyü 2018.03.27. 09:27:36

25 éve foglalkozom autókkal, nagyjából rálátok az alsóbb társadalmi osztályok autóvásárlási szokásaira. A szokásos közhelyen túl a magyar szerintem nem egy, inkább két kategóriával drágábbat vesz, mint amennyire futná. 180000-es fizetésre simán behiteleznek egy tízéves német dízelt, a hírhedt tiptronic váltóval. Az első olajcsere még a drágábbik olajból, "megadjuk, ami jár neki" alapon, aztánegyre lejjebb adjuk, az első komolyabb meghibásodásnál pedig összedől a kártyavár. Ilyenkor kerül fel a kocsi a HaHu-ra "gondos gazdától, apróbb hibákkal". De olyat is láttam már, hogy nem volt 2000ft egy új ablaktörlőre, és a kiálló fémkampóval összekarcolták a szélvédőt. Vagy olajcserére érkezve kipakoltak a csomagtartóból öt különböző márkájú 4l-es flakont, mindegyik alján lötyögött valamennyi, és abból kellett összeönteni. És végül egy sztori a 2000-es évek tomboló hitelőrületéből: Tizenéves kombival járt a srác, nem volt rossz állapotban, csak berohadt a hátsó fék, és komplett kellett volna cserélni, ez kb 20000 lett volna munkadíj nélkül, haveri alapon. Nem volt ennyi pénze, TEHÁT bement a legközelebbi szalonba, és becserélte egy új Lacettire, mert a névreírás költségeit is hozzácsapták a hitelhez. Gondolhatjátok, 2008 után hová lett az autó...

CyberPunK 2018.03.27. 09:29:18

Szerintem autót csak pontosan 3,568734 havi fizetésért szabad venni. +-5 ft.

Komolyan, ezek a havi f*szságok bármivel alátámasztottak, vagy mindenki azt írja amennyiért vette a sajátját?

para_noir 2018.03.27. 09:42:14

@eszkütyü: ilyeneket szívesen olvasnék még :) A magam részéről megnyugvás, hogy ha bedöglik a kocsim, betolom a Dunába, és veszek egy másik ugyanolyan szart másnap :) Autóra hitelt soha a büdös életben nem vennék fel.

para_noir 2018.03.27. 09:45:17

@werinter: én a legkevésbé sem vagyok autópárti, de azért az nem mindig megoldás, hogy ne vegyünk autót. Persze aki a Király utcában lakik és a Városliget mellett dolgozik, annak ez rendben van, de nem mindenki él így. Mondjuk agglomerációban vagy vidéki városban nem opció, hogy gyalog szaladgálok mindenhova, a tömköz meg óránként jár egy kört a településen. Aztán menj el a városszéli teszkóba két karton üccsiért így.

2018.03.27. 10:03:08

@Kard: robogó, neadjisten kerékpár?

2018.03.27. 10:07:44

amúgy tök igaz, hogy kurvasokan túl drága autóval járnak
bpi panelba lakom, az itteni lakás átlagár 15-20milla, és jónéhány vadiúj bömös meg ódi áll a parkolókba, amik ugye minimum 10 milla, kissé aránytalannak érzem

werinter 2018.03.27. 10:07:45

@Medgar: Nem lakok semmilyen körút közelében, de még csak a főváros sőt! bármilyen nagyobb város közelében sem. A legközelebbi megyeszékhely 50km-re van tőlem.
Feltalálták a kerékpár nevű holmit, illetve a legtöbb embernek szerencsére van két lába, amit néha nem árt használni. Lehet nem lenne ennyi elhízott ember, ha kevesebbet autóznánk.
Ez a távolság duma amúgy is nagy rizsa csak, érdekes nyugaton meg tudják oldani gyalog / tömegközlekedéssel / biciklivel a közlekedést. Sőt! Nem csak nyugaton, Dél-Amerika nagyvárosaiban is egyre inkább jellemző az autó elhagyása.
Tudjátok, nem az a fejlett társadalom, ahol a szegény is autózik, hanem az, amelyikben a gazdag is buszra száll.

Burgermeister 2018.03.27. 10:08:04

@Medgar: Igen, köruton kívül lakom jocskan és képzeld, ha nem szukséges nem ülök autóba, van bringám, motorom és még néha a BKV-t is használom.

werinter 2018.03.27. 10:10:12

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: Na igen, ez a másik dolog, ami nagyon fel tud b*szni.
Panaszkodik a legtöbb ember, hogy jajja erre meg arra nincs pénze, meg milyen szar az élet, mekkora gáz a lakása. Közben ott van neki a 10+ milliós BMW vagy Audi. Ráadásul mekkora proliság már, hogy egy ilyen autóval beáll a leharcolt panellakás elé. Szerintem ennél szánalmasabb dolog kevés van. Valahogy a prioritások néhány honfitársunknál igencsak felborultak/megcserélődtek.

Serivor 2018.03.27. 10:28:17

@eszkütyü: Ablaktörlő lapát? Nekem beszorult oda valami bogárhulla. Lusta voltam megállni az esőben, és mire hazaértem Pestről az ország szélére, csíkot mart az üvegbe!!! Azért egy ilyen üvegtől többet vártam...

Serivor 2018.03.27. 10:33:10

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: És hogyha 25 milliós lakásban lakna, és Vitarája vagy Dustere lenne? A végösszeg ugyanaz. Szerintem mindenki döntse el, hogy merre tekeri a balanszot.
Persze hülyeség a drága autó, mert nagy az értékvesztése, a lakás meg még egyre értékesebbé is válik, de ha valakinek ez az álma, hát hadd legyen.

Meg az is lehet, hogy drágább kocsira már ma is telik, drágább ingatlanra még kell 1-2 év...

Kard 2018.03.27. 10:33:56

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: Robogó felejtős. Nem ölöm meg magam. Reggel tömegben, rosszul látható. Találkoztál te már olyan motorossal aki nem esett még soha?
Bicikli lehetne opció csak akkor ugyanott vagy mint a tömegközlekedéssel. Zuhanyoznod kell mindkét irányba ami fél óra. Jártam bringával dolgozni, semmivel se volt gyorsabb mint a tömegközlekedés. Tény, hogy sportolsz is, ami pozitív, de időben biztos nem gyorsabb.

Kard 2018.03.27. 10:39:31

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: Azért sokszor amit újnak hiszel már lehet 3-4 éves és akkor már csak a felét éri az új árának. Nem beszélve arról, hogy a listaár meg a valós ár főleg prémium autóknál elég messze áll egymástól.
Tessék pl ez: www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/330/bmw_330e_iperformance_m_sport_automata_szolgalati_auto_1_000_km-12573297
Gyakorlatilag új autó és ha fél millát alkudsz belőle (szerintem lehetne még) akkor 5M-el olcsóbb mint a listaár. Megveszed céges autónak lízingelve akkor az áfa is visszajár és mindjárt a bruttó 19M-es autót megkapod 11M-ért adózatlan pénzből amit ha osztalékként vennél ki max 8.5M lenne.

Simon Géza 2018.03.27. 10:55:04

"Tehát neked nem önerőd van, hanem konkrétan mínusz 100 000 forintba van az egyenleged az önerőn felül"

ForintbaN. Szembántó és gyakori hiba.

eßemfaßom még áll 2018.03.27. 11:46:59

@werinter: "Ez a távolság duma amúgy is nagy rizsa csak, érdekes nyugaton meg tudják oldani gyalog / tömegközlekedéssel / biciklivel a közlekedést. Sőt!"

jaja, az autóipar keleteurópából él, máshol nem is adnak el autót magánszemélynek.

citrix 2018.03.27. 11:53:24

Autót hitelre nem veszünk, az évekre pont azt a pénzt viszi el amit az autó fenntartására fordíthatnánk. Eddig se volt feleslegesen annyi pénzed amennyiből a hitelt törlesztenéd.. Nem veszünk autót első látásra, legalább 3 napot alszunk rá és elolvasunk hiteles teszteket, felhasználói véleményeket. Olyan autót választunk ami teljesítményben, kényelemben, komfortban és zajszigetelésben hozza azt a szintet amit szeretnénk. Ha nincs annyi pénz akkor még gyűjtünk hozzá és akkor is azt vesszük meg csak később. Annál nincs keserűbb élmény mint leadni az igényekből és szenvedni egy gyenge, zajos, kényelmetlen autóban nem kevés pénz kiadása után. Nem utolsó sorban: tudjunk bele tankolni, teljen a fenntartásra anélkül hogy a büdzsét hazavágná.

Skywatcher 2018.03.27. 12:42:38

No, pont most vagyok ilyen cipőben. Segítsetek!
Van 2 millám a bankban azonnal mozdítható. Havi 200at tudok félretenni már hónapok óta. Napi 60 km-t ingázok egy Bp melletti faluból Bp szivébe.
A 20 éves s40em amit eddig nyűttem mostmár 3 havonta kiesik alólam, és 50-100 között van a javíttatása minden alkalommal (lengéscsillapítók, futómű, gyújtógyergyák, most legutóbb váltó).
Mit vegyek és milyen konstrukcióban?

2018.03.27. 12:48:19

@Kard: 20millás lakáshoz 11milliós autó, akkor most mit is magyaráztál meg?

dhrbikes 2018.03.27. 13:09:12

Ha CSAK hitelre tud valaki autót venni, akkor NEM tud autót venni. Józanul gondolkodva KP-re vegyél olyan autót, ami nem drágább 6 havi nettó bevételednél. Mondjuk van 300e nettód, akkor 1,8 milla körül. (Nyilván ha munkaeszköz akkor lehet drágább/újabb/megbízhatóbb/garisabb, de akkor meg azért felesleges túlköltekezni, mert iszonyú ütemben használódik el.)

FN (törölt) 2018.03.27. 14:29:54

@eszkütyü: Na, csak nem az Audi Zentrum H...straßénál dolgozol M......-ben, hogy így támogatod ezt a megoldást?!:-)

FN (törölt) 2018.03.27. 14:31:56

@Köldök_szösz: Korrekt tömegközlekedés nem létezik: nem akkor, nem onnan és nem oda megy, amikor, ahonnan és ahová én megyek éppen, ráadásul nem vagyok benne egyedül és még csak nem is az a zene szól, ami nekem tetszik!

...De ha neked bejön a törökhónaljszag-parfüm, akkor nem tartóztatlak!:-)

2018.03.27. 14:36:35

@CyberPunK: Persze, hogy faszság. Ha már matamatikai szabályt akrunk felállítani, akkor inkább az x havi szabadon elkölthető jövedelemből induljunk ki, ahol szabadon elkölthető jövedelem egyenlő jövedelem mínusz elkerülhetetlen megélhetési költségek. Ha az alap rendben van, akkor x már inkább gusztus kérdése, és a rómaiak óta tudjuk, hogy de gustibus non disputandum.

2018.03.27. 14:39:35

@Skywatcher: Először is felejtsd el a fenti cikket. Ha az állásod biztosnak tűnik, és nagyjából rendben az egészséged, vegyél újat kb 3,5-4 millióért vagy használtat kettőért.

werinter 2018.03.27. 14:51:00

@eßemfaßom még áll:
Nem állítottam ezt.
De akkor is megfigyelhető, ha egy adott régióban, térségben ha egy KICSIT is nő az életszínvonal (lásd Kína, India esete, de akár Magyarország is ide sorolható) az emberek egyből elkezdenek autót vásárolni, mintha muszáj lenne és annyira hozzászoktatják magukat a kényelemhez (?), hogy már képtelenek meglenni nélküle. Holott előtte simán megoldották a mindennapi problémáikat autó nélkül is.
De egyébként ez nem csak erre igaz, hanem minden hasonló fogyasztási cikkre. Csak ugye az autó egy kifejezetten nagy tétel (drága).
Nyilván vannak olyan társadalmak, amelyek már nagyon régóta az autó köré szerveződnek (pl. USA), de ettől függetlenül igaz lehet nem sokára az, hogy a legtöbb autót igenis keleten fogják értékesíteni. Kínában, Indiában. Gondolj csak bele, itt évente több 10 vagy akár 100 millió ember kerül a társadalmi "ranglétrán" egyre feljebb, és engedheti meg magának az autó vásárlást.

driopios 2018.03.27. 15:12:40

Zongoravásárláshoz valami tanács esetleg?

inyesmester 2018.03.27. 16:15:54

Csak használtat!
Olyan helyről kell autót vásárolni, akik keveset használják, vagy ismerőstől, ha szintet lép.Soha semmi bajom nem volt a használt autókkal.Még kizárólag kopó,vagy elhasználódó alkatrészt kellett cserélni.(magyarul nem törött, esett szét semmi a kora miatt.)
Több,mint 1 millió kilométert vezettem és mindig annyiért vettem autót, amennyit az előző hónapban félreraktam.(jobb hónapok,nem megy így állandóan, pedig el tudnám viselni)
Volt két rossz élmény is.Az egyik egy teljesen új Zafira, amit 2 hónapig vezettem és borzalmas volt,a másik egy kölcsön autó, amit direkt gyári szervizbe vittem,de nem cserélték ki az alkatrészt, hanem ügyesen megszüntették az olajnyomást(javítás több,mint 1M, perelésre esély sem volt)

Capt Obvious 2018.03.27. 16:48:15

@werinter: Hát akkor bringázz napi 100 kilométert télen ködben meg havas esőben. Aztán egészségedre, amikor eb@sz egy román kamionos.

werinter 2018.03.27. 17:07:46

@Capt Obvious: Te ritka nagy idióta vagy már ne is haragudj :D

Capt Obvious 2018.03.27. 17:17:18

@werinter: "Nem lakok semmilyen körút közelében, de még csak a főváros sőt! bármilyen nagyobb város közelében sem. A legközelebbi megyeszékhely 50km-re van tőlem.
Feltalálták a kerékpár nevű holmit, illetve a legtöbb embernek szerencsére van két lába"

Igen, én vagyok a ritka idióta.

eßemfaßom még áll 2018.03.27. 18:38:05

@werinter: "Nem állítottam ezt. "

ezt állítottad:

"érdekes nyugaton meg tudják oldani gyalog / tömegközlekedéssel / biciklivel a közlekedést"

Márpedig ebből egyenesen következik, hogy ahol gyalogtömegközlekedéssel oldják meg a közlekedést ott nem adnak el autót. A valóságban meg annyi autót adnak el nyugaton amennyit nem szégyellnek.

Kard 2018.03.28. 17:21:01

@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: Budapesten már elég kevés a 20 millás lakás. Amire utaltam, hogy az 11 millás autó is valójában 7.5-8 lenne ha kivenné a cégéből.
A másik, hogy sokan kapnak cégautót viszont nem költöznek el a panelből. Én dolgoztam egy cégnél ahol a cégvezető mondta, hogy ő szeret panelban lakni (ezt mondjuk én se értettem) miközben 2M bruttója volt 10 éve.
Abban viszont igazad van, hogy sokan szeretnek drága autókat venni az ingatlanjukhoz képest.

Köldök_szösz 2018.03.28. 19:55:11

@Capt Obvious: Azért írtam hogy "korrekt"
Szerintem Itthon tömegközlekedni olcsóbb mint ótózni.

Nancsibacsi 2018.03.29. 06:54:41

@bontottcsirke: 1. Az megvan-e te profi, hogy a kereskedésnek KÖTELEZŐ fél év garit adnia a rejtett hibákra, míg ez magánszemélynél nincs meg?
3. Másfélszer annyiért legyen is jobb. Még jobb ha nem Suzukit veszel, hanem Mazdát, csak hát ott is van egy 1.5x szorzó... Erről beszéltem, hogy kinek mire van SZÜKÉSGE. Évi 5000 km-es futás az 20 év alatt 100ezer km - annyi idő alatt Dacia-val se lesz semmi baj. És azonos árban 1-1.5 kategóriával nagyobb mint a Suzuki.
5. A fél éves fizetés LÉNYEGTELEN adat, mert van aki folyamatosan mínuszt termel - egyéb adósságai miatt. A fél évi MEGTAKARÍTÁS az lényeges adat - azért lehet autót venni. Ha ez 20eFt, akkor 20eFt-ért...

bontottcsirke 2018.03.29. 07:42:47

@Nancsibacsi: A profit tudtam magamról, a többi meg hülyeség amit írtál már csak azért is, mert az 1. pont után nem a 3. jön, valamint a 4. is kihagytad. Én autóról beszéltem (Suzuki) nem autópótlóról (Dacia).
Aki mínuszban van ne vegyen autót, de egyáltalán semmit, ha nem ért a pénzügyekhez.

Nancsibacsi 2018.04.04. 13:44:24

@bontottcsirke: Ha csak 50%-ban beszélsz teljes ökörséget - 1 és 3 pont - akkor már okos vagy, ugye?
süti beállítások módosítása