Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hagyjuk már a "londoni mosogató munkát"! Ébredj fel!

2017. december 04. - Szarvas Norbert

londoni_munka.png

Állítólag több, mint 600 000 magyar ember dolgozik külföldön! Sajnos én is ezt tapasztalom a környezetemben, hogy egyre többen találják a boldogulás kulcsát a "külföldi mosogatólében". Mert mennyivel jobban megéri ausland gürizni, mint idehaza. Persze kiérezni ennek a folyamatnak a morbid humorát, azonban billentyűzetemet vitriolban megmártva mégis azt mondom, hogy "csináljuk, de mi a f@sznak?"

Kezembe került mégegy, meg még egy és még egy kutatás arról, hogy miért menekülnek innen az emberek. Most ezt fogjuk sorba venni, hogy tényleg így van e. Azt azonban már most hangsúlyoznám a lehető legáltudományosabb alapossággal, hogy a saját valóságunkat mi rendezzük meg. Ha úgy érzed, hogy körülötted tele a platz szar emberrel, fos köztéri hangulattal és gáncsolós bugrisokkal, akkor előbb utóbb be kell látni, hogy te is egy vagy közülök.

Mert imádom ezeket a hatalmas megvilágosodásokat külföldön, ahol még a kutyaszarnak is negédes rózsaillata van egy kis citrommal. Ott, ahol a kakas is csak akkor rikkant, ha előzetesen megbizonyosodott róla, hogy nem zavar téged. És ott, ahol a munkádért pénzt, a pénzért értéket, az értékért pedig extázist szerzel magadnak. 

óóóóó drága ausland, kérlek várj meg! Jövök, Jönnek, Jöttök

16473532_1669858156640813_5588512585523850539_n.jpg

Értelmezzük a sorokat

 

Aranyásókkal van dolgunk

Ha megnézzük az időbeni penetrációt, akkor láthatjuk, hogy hosszútávon  a sokaság kevesebbik része tartózkodik odaát. Sokkal jellemzőbb adat az 5 vagy annál kevesebb ideje külföldi tartózkodás. Ezt persze lehet egyfajta hullámnak is hívni, bár esküdni mernék, hogy én 10 évvel ezelőtt is boldog boldogtalantól hallottam, hogy kiment külföldre.

Sokkal inkább gondolom, hogy a számításokat odakinn sem találja meg a többség. Helyette összehúzza magát és elkezd gyűjteni évekig kolduséletet élve, hogy hazatérve poggyászában a vélt egzisztenciát biztosító euró kötegekkel legénykedjen egyet. Ezen a ponton mintha különválna az egzisztencia és a karrier. Mert ritkán találkozni olyan vezérigazgatóval, aki két éve még londonban menedzselte a piszkos tányérokat.

#1 Anyagi kilátástalanság

Ugye az egyik megkérdezett, amelyik vélhetően reprezentatív a sokaság képviselete azt mondja, hogy legalább 150 000 forintot meg tudna keresni, mert akkor máris betúrbózná díszmagyar mívoltát és vágtatna haza. Bármit is jelentsen az európai integrációban ez a dolog.

Az igazság az, hogy 2018-tól a minimálbér 138 800 forint lesz bruttóban, míg a KSH átlagkeresett 2017 szeptemberi adatok alapján br. 292 000 forint. Ennél is érdekesebb, hogy ma már egyre kevesebben keresnek 150 000 forint alatt. Persze a munkanélküli ebbe a felsorolásban nem számít bele, hiszen azért munkanélküli, mert nem keletkezik munkából bérjövedelme, mint ahogyan a minimálbéres vállalkozókkal is Dunát lehetne rekeszteni...

Nem kezdek bele különösebb felsorolásba, de azt általában elmondhatjuk, hogy a bérhelyzet önbeteljesítő jóslatként napról napra javul. Ennek morbid módon véleményem szerint nem kizárólag a bérszínvonal általános emelkedése vagy a gazdaság erősödése a letéteményesen, hanem az, hogy az aktív korú-státuszú magyarok jelentős része kivándorolt a jobb élet reményében, amily olyan brutális munkaerőhiányt okoztott fontos szektorokban, ami önmagában megnyomta kínálati oldalon a bértáblát.

#kösziatöbbiekneveben

#2 Alkalmatlan munkaviszonyok

Érdekes a kettősmérce, ahogyan ausland a moslékban is hajlandó az ember gürizni, de idehaza már úr, akinek követelései vannak a munkahelyén. Ugyanakkor állítom, hogy a megfelelő munkakörülmények ugyanannyira fontosak lennének a munkáltatónak, mint a munkavállalónak. 

Mivel az egyes pontból megtudtuk, hogy "munkaerőhiány" uralkodik az országban, az azt is jelenti, hogy soha nem látott esélyünk kínálkozik a munkahelyünk megválogatására. És ez egyáltalán nem vicc! Biztosan tudsz ellenpéldát felhozni, de a munkaerőhiány és az alacsony munkanélküliségi ráta arra enged következtetni, hogy egyre könnyebb elhelyezkedni.

A magyar vállalkozói virtust már ismerjük. Ott spórol a többség, ahol nem szégyel. Akármilyen szabályozást vezetünk be, a javulás nem feltétlenül arányos. Érdemes belátni azt a faékegyszerűségű ok-okozati összefüggést, hogyha sz@r a körülmény, akkor nem dolgozik nálam senki. Ha senki nem dolgozik nálam, akkor csődbe megyek. Tehát akkor törekednem kell a megfelelő körülményre. 

#működik

#3 Kiábrándultság, korrupció

Nekem azt tanították, hogy vagy jót vagy semmit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#4 Továbbtanulási lehetőségek

Ez a pont a magyar jóléti társadalom egyik rákfenéje. Történt ugyanis, hogy az emberiség 90%-ánál messze jobb lehetőségei vannak a továbbtanulásra egy magyar fiatalnak. Ezen a ponton én erőteljesen vitatkoznék azokkal, akik nem találják a megoldást.

A felsőoktatás ma már gyakorlatilag boldog-boldogtalant beenged a felsőoktatásba, ahol büfészakokon lehet melegedőbe járni. Akkor a demokrácia ezen a területen, hogy az már teljesen hazavágta (meg a felsőbb belepofázás) a minőséget. Ugyanis minél többen vesznek részt a rendszerben, annál jobban higul a "szakma". Egyre gyengébb képességű diplomásokat gyárt a rendszer, ami végképp semmire nem jó.

Ettől függetlenül alanyi jogon kapnak lehetőséget a szegényebb diákok (is) arra, hogy ösztöndíjat, egyéb támogatásokat szerezzenek pusztán tanulmányi eredményeik után. Ha ez nem megy,mert radikálisan csökkennek ezek a helyek, akkor pedig ott van megint két lehetőség:

1. diákhitel

2. iskola melletti munka

A diákhitelt a nőknek ráadásul az Állam gyerekszámtól függően átvállalja, tehát még a leggyengébb képességű női diák is ingyen tanulhat ebben az országban /vagy félig ingyen, ha családot alapított és legalább 2 gyereket megszült. Ez egy korrekt ajánlatt, bár hiányolom a férfiak kedvezményét ezen a területen.

Érdemi vita azért nem tud kialakulni erről a témáról, mert az érdekelteket nagyon elkapatta a túlzott jólét és egyre kevésbé fülik a foguk megküzdeni valamiért. Mindent ingyen és azonnal. Másik oldalról pedig a döntnökökkel is komoly probléma van. Meddő örökös vita, amit társadalmi érdek lenne megoldani. De kérdezem én, hogy mit szólna a társadalom, ha teljesen ingyenes lenne a felsőoktatás, azonban nem engednének be boldog-boldogtalant? Ha lenne egy konkrét keretlétszám? 

#dolgozzunkegyütt

#5 Nyelvismeret szerzése

Komolyan mondon, hogy ez az első igazi érv, aminek van létjogosultsága. Biztossn nem a Katedra szakkörén fogod megszerezni az anyanyelvi kompetenciákat. Azt kizárólag külföldön élve lehetséges elsajátítani igazán. El tudom fogadni, hogy valaki azért megy külföldre, mert megakarja tanulni a nyelvet vagy integrálódni akar egy másik kultúrába. Ezek értelmes, átgondolt érvek, amiket nem a panaszkodás és a csalódottság hajt, hanem a logika és vágy a fejlődésre.

Zusammen

 

Az elmúlt években túl sok ember gerincét láttam meggörbülni, miközben lejjebb adott külföldön a saját igényeiből, amikből nem akart idehaza engedni. Holott egy lakás idehaza is könnyen összejön, ha hajlandó vagy 3-5 évre beköltözni egy kolesz szobába, akciós parizeren élni és napi 10-12 órát dolgozni. 

Ezzel szemben mi a rögvalóság? Idehaza már csak 8 órát akarunk dolgozni, lehetőleg havonta a mozi-étterem-buli befityeg, mellünkön a Ralph Lauren státuszplüss és lakni kizárólag saját albérletben, ami minimum legyen két szobás három percre a munkahelyünktől 180-ért...

Mindig mondom, hogy meg kell találni a közös nevezőt a lehetőségeink és az igényeink között!

►►►►

Nyugdíjmegtakarítás: Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.   

Ez a cikk 2017. december. 04. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr2213427739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunabajnok 2017.12.05. 22:56:25

@Szaktanár: Nem lehet. Meg nem is akarom. Minek? Csak hazudunk,nagyzolunk,stb... Meg szar nekünk,csak szégyellünk hazamenni és még sorolhatnám. Mi már beilleszkedtünk,megélünk, tudunk spórolni. Csak az a rohadt eső ne esne állandóan.

sunabajnok 2017.12.05. 22:59:03

@Szaktanár: A legfontosabb az majdnem elfelejtettem. Szerintem ugyan az a mogorva,semmi sem jó típus voltam. Egyszerűen belefáradtam mindenbe. Most,teljesen átalakultam. Már én is mosolyogva köszönök mindenkinek, és szelektálom az információkat.

Szaktanár 2017.12.05. 23:03:50

@sunabajnok: hát, régóta mondom, h a lét határozza meg a tudatot. az ember nyitottabbá válik, ha van létbiztonság. nyilván ez a mo-i sötétségből elképzelhetetlen. mondanám, h sajnálom azokat az embereket, akik ezt nem élik át, de igazság szerint nem. nekem sem volt senkim, aki bármit is alám tolt volna, vagy munkát szerzett volna. fogtam magam, és megpróbáltam. bejött, pedig én is alulról kezdtem (azért pakikkal nem kellett egy szobán osztoznám, bármennyire is népszerű mítosz ez). szóval ezzel a kiindulóponttal rohadtul nem sajnálok senkit, aki nem próbálja meg.

commentes nikk 2017.12.05. 23:05:56

@ML91: mondjuk nekem meg abból van elegem, hogy a kiköltöző magyarok előszeretettel szedik pontokba, hogy miért gázok az otthoni magyarok.

Untermensch4 2017.12.05. 23:35:24

@commentes nikk: "mondjuk nekem meg abból van elegem, hogy a kiköltöző magyarok előszeretettel szedik pontokba, hogy miért gázok az otthoni magyarok"
Ezt itthoni bennszülöttként is pontokba lehet szedni. Sajnos :(

Untermensch4 2017.12.05. 23:39:06

@Csuti Ördögüző: "Gondolom túl sok német nem kell a bobcatre, links, rechts, vorwarts oszt jónapot. Ha nagyon kell a zember...."
Azért közművezetékek, nem lezárt közút, építési terület bonyolultabb részletei, műszaki hiba... néha nem árt ha tud az ember beszélni.

Csuti Ördögüző 2017.12.05. 23:42:57

@Untermensch4: 'Azért közművezetékek, nem lezárt közút, építési terület bonyolultabb részletei, műszaki hiba... néha nem árt ha tud az ember beszélni.'

A raktáros románokkal?

Untermensch4 2017.12.05. 23:47:59

@Csuti Ördögüző: Látom nem nagyon tudod mi a bobcat de eszet osztani tudsz róla... :)

frikazojd · http://kocs.ma 2017.12.05. 23:59:50

A lényeg annyi, hogy egy normális országban ha dolgozol, fizeted az adót és betartod a törvéneket, akkor békénhagynak, Magyarországon nem. EZT lehet nagyon könnyen megszokni/megszeretni.

Egyébként lehet hogy az első pár hónapban tényleg fillérbaszás van egy tömegszálláson, de azért aztán aki akar, az kivesz lakást, a többi meg jön.

Untermensch4 2017.12.06. 00:00:53

@Csuti Ördögüző: Építkezésen, építőanyagos raktárba, szükségmegoldásként... (végülis a "tüzép-telep is raktár...) sztem nagyon speciális eset lehet hogy kimondottan raktáros főként bobcat-tel nyomja. Ha pedig raktár, alapesetben SAP meg a jól szervezett rendszer működik, ha viszont van vmi probléma, nem "droid" raktárosnak vették fel és adminisztrációba is bele kell folyni, ott is kell vmennyire a nyelv.

Bicepsz Elek 2017.12.06. 01:02:57

@frikazojd:
Orszagtol es jelytol fugg. Londonban nem veszel egyedul csak ugy ki lakast(hacsak nem egy gettoban). Videken hazat is csak ott azert annyi munka sincs. Nemetorszag mas tipusu allam. Sok helyen mindenfele referenciakat is kernek.

midnightcoder2 2017.12.06. 06:48:19

@sunabajnok: Szerintem rohadtul nem mindegy, hogy informatikusként, orvosként, mérnökként mész ki nyelvtudás mellett, vagy nyolc elemivel, használható nyelvtudás nélkül.

midnightcoder2 2017.12.06. 07:01:24

@frikazojd: "A lényeg annyi, hogy egy normális országban ha dolgozol, fizeted az adót és betartod a törvéneket, akkor békénhagynak, Magyarországon nem."

Lassan 50. éve élek ebben az orszában, fizetem az adót, betartottam a törvényeket, és a kutya sem bántott, azon túl persze hogy ha túlléptem a sebességhatárt és lemeszeltek akkor megbüntetett a rendőr, de ilyen is csak egyszer volt eddig. Az más kérdés, hogy a fizum kb. negyede a kintinek, de sok más költség is jóval alacsonyabb, Pl. lakhatás. Tök jó, hogy a magyar ki tud menni Londonba, de a kiköltözött polgároknak gyanítom hogy sokára lesz ott saját háza vagy lakása. Márpedig a lakásbérlés - hacsak nincs annyi megtakarításod amivel pár évig ki tudod fizetni a lakbéredet - lényegében a hajléktalanság egy formája.

Exploiter 2017.12.06. 07:10:27

@ML91:

Ez aranyos, de ha az életminőség itt lenne ennyivel jobb, akkor egyrészt téged se érdekelne mindez, másrészt az emberek se lennének ilyenek.

Biztos, hogy akad aki afrikába megy, mert ott milyen boldog mindenki (márahol), de nem tűnik tömeges jelenségnek.

Akit ismerek és huzamsabb ideje kint él, az mind kizárólag a jövedelmi különbségek miatt maradt kinn, annyira nem rajonganak se a németekért, se az angolokért.

bontottcsirke 2017.12.06. 07:25:32

Vannak igazságok a posztban, de azért árnyaljuk a képet;
1. Aki akar tud dolgozni, pénzt keresni, az más kérdés, hogy a fiztések még mindig a vicc kategóriájába tartoznak a nyugdíjnak meg helókitti, úgyis megdöglesz előtte, ha egyáltalán kapsz, ahogy endre mondta párizsira valót.

2. Akit megfizetnek, azok egy része is inkább kimegy, mert ahogy a posztíró tökéletesen meglátta 4x annyit fog keresni.

3. a magyar oktatási rendszer még így sem szar, hogy már kádár alatt is elavult volt és most is kemény munka van a szétverésében, mert például szakmát lehet tanulni, a gimiben is vagy 4 nyelvet. Az más kérdés, hogy a magyarok elenyésző része oktatásképes, inkább prolifikált.

4. 10 éveb belül mire az oroszok/kínaiak/törökök felvásároltak itt mindent addigra nekünk mindegy is lesz. Hacsak a jeléenlegi galeri el nem megy. Már pedig erre kevés az esély.

Szornyeteglajos 2017.12.06. 07:29:43

Ebredjek feeel??? :DD Ember, te milyen valosagban elsz? Megroggyant gerinc, 3-5 ev alatt lakas???! Neeeemaaar! Ezt max. a szakiskolabol frissen kiesett hulyegyerekeknek, vagy pohos hasu nyugdijas neniknek tudod beadni.
Na, eloszor is: az ahitott NETTO 150 E nagyon messze van a BRUTTO minimalbertol. Meg a VALOS atlag keresetrol. Ugy hozta a sors- vagy ha ugy tetszik ugy kovacsoltam,- hogy a valsag utan ot evig csupa olyanallasom volt, ahol netto 100 alatt, vagy kicsivel folott kerestem, mert a szakmamban pont nem tudtam elhelyezkedni. Volt egy minimalis lakashitelem, igy a tarsberlet koltseget, amivel szerinted 3-5 ev alatt meg lakast is ossze lehet rakni, a banknak adtam. Azt a kis tartozast 7 ev! alatt sikerult torleszteni, pedig akkorka osszegrol beszelunk, amiert egy hobbitelket nem kapsz, nem hogy lakast. Mert baratom, elni kellett, etelre, villanyra, gyogyszerre kolten, egy kezemen meg tudom szamolni, hanyszor voltam moziban a het ev alatt, tehat nem bulikara ment a penz.

Kulfoldre mar csak a pancserek mennek mosogatni, krumplit szedni. Aki nyokog angolul, az is talalhat egy kis utanajarassal jobban fizeto allast. Ha van pl. egy C kat. jogsid, vagy targoncas gyakorlatod, akkor egyenesen valogathasz, es nem kell 12 orazni, mert van 8 oras allas is, amit szinten megfizetnek, nem ugy mint idehaza.
Hogy ne a habokra beszeljek: jobarat videki kisvendeglo szakacsa, es nem fozott szarul. Nyogte, nyogte a svajcifrank hitelt, aztan mondta neku vki, gyere ki ocsem svajcba fozni! Hallgatott a jo szora, Negy honap alatt vegtorlesztett, az ota is kinn el.
Masik nyelvtanarkent vegetalt reszmunkaidore bejelentve regi magyar szokas szerint. Mikor eszre vette, hogy egy lepest tesz elore, kettot hatra, kiment Londonba. Jott a love, elment reszmunkazni- ami ugye ott valoban reszmunkat jelent, es nem a munkaltatoi koltsegoptimalizalas egy formajat- szult, az ota otthon van, a gyerekekkel es a gerincenek semmi baja.
Idehaza akkor eri meg maradni, ha hianyszakmaban dolgozol, vagy jartas vagy a stiklikben, mint az afazas, lakcimbejelentes stb.
Az a 150 4-5 eve meg csakugyan itthon tartotta volna a gyerehazafiatalokat, de ma mar havi 300 nettoval egy 3 tagu csalad csak vegetal.

sunabajnok 2017.12.06. 07:47:00

@midnightcoder2: Ez így van. De én pl még most is bejárok nyelvkurzusra. Mert kell,és igényem is van rá,hogy a lehető legjobban megismerjem a nyelvet. De számtalan helyen olvasni,hogy az itteni nációk évek óta itt élnek,és meg se nyekkennek németül. Én első perctől kezdve kerülöm a magyar társaságot,mert a mély vízbe akartam ugrani. Volt egy jó alapon,amit általános iskolában szereztem, na azt böfögtem fel az első időkben, és erre tudtam alapozni a nyelviskolában.
A baj azzal van,ha kijön 8 elemivel,nulla nyelvtudással,és évek múlva még mindig a kezdeti szinten van. Nincs igénye a nyelvre mer minek, az 1500€ fizuból 1000€-t hazaküld stb... Na ők azok,akik panaszkondank,hogy milyen szar kint.

Etniez 2017.12.06. 07:51:49

Ez a poszt egy ostobaságok enciklopédiája.
Igen, hagyjuk már a londoni mosogatást. Legalább 150 itteni magyart ismerek, egy mosogat.
Egyetlen egy.
Mi többiek pedig olyan színvonalon élünk, mint előtte soha.
Undorító, hogy az otthoni magyarok irigykednek és ilyen ostoba cikkeket írnak ahelyett, hogy ők is kipróbálnák magukat idekint.
Mert abban megegyezhetünk, hogy ezt a cikket az író belső feszültsége szülte..
Érdekes módon én nem posztolgatok arról, hogy otthon milyen faszfej főnököm volt az utolsó, és hogyan akart kizsákmányolni egy másik magyar családi vállalkozás, stb.
Tudod miért? Mert elégedett vagyok az életemmel és leszarom a régi bajokat.
Te nem vagy elégedett az életeddel, ezért savazol másokat. Ez az igazság.

sunabajnok 2017.12.06. 07:54:49

@midnightcoder2: Egész más az élete egy 18-25 évesnek, egy 25-40 évesnek, és egy 40-65 évesnek. Egyszerűen mások a szükségletek. 80-100 ezres albi árak mellett képtelenség egy lakás önerejét összeszedni, ha pedig megvan, utána nem mersz szülni a nettó 150-re, utána nem tudsz megtakarítani vénségedre.
Örülök,hogy a te életed jól alakult, de a többség vegetál.

Csuti Ördögüző 2017.12.06. 08:02:04

@Szornyeteglajos: Tegyük hozzá hogy a diplomások 250 nettó kezdő alatt el se mennek dolgozni a versenyszférában, nulla gyakorlattal, ha tudnak vmi nyelven, és majdnem mindenki tud.

Nem mintha az sok lenne, de hiányszakma az nem kell hozzá.

Etniez 2017.12.06. 08:03:08

@Szornyeteglajos: Én is erről beszélek. Van egy kisebbség, aki végzi a nehéz, alacsonyra értékelt munkát és ez alapján neveznek meg minket. Annyira bosszantó már. Én alig ismerek embert, aki mosogat vagy takarít.
Inkább sofőröket, bolti eladókat, pincéreket és szakácsokat ismerek (persze ismerek IT-t, orvost és banki alkalmazottat is).
Ez olyan, mint ha azt mondanánk, hogy az otthoniak meg közmunkások....

enta selecta 2017.12.06. 08:09:18

Igaza van a posztironak, hagyjuk mar a londoni mosogatast! Meg ha valaki mosogatni jon is ki az is par honap alatt tud talalni mas, jobban fizeto munkat ha beszel angolul. A mas, magasabban kvalifikalt emberek meg eleve nem mosogatassal kezdik. De ugyanez barmelyik mas nyugati orszagra is igaz. Ha 4x annyi a fizetes, mikozben 2x annyi a kiadas, akkor is a magyarorszagi berenek 2x-ese megmarad. De ha mindent osszevetve 3x annyit kolt mert befigyel egy-egy luxuscikk, akkor is a regi fizujat egy az egyben felre tudja rakni. Magyarorszagon pedig csak felelte. Nagyon nagy balfasznak kell lenni ahhoz, hogy ne boldoguljon kint.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.06. 09:10:26

A Kivándorló Tíz Pontja

egy – Bár otthon le se szartad a politikát, sőt szavazni sem mentél el, mondd azt, hogy kivándorlásod fő oka politikai.

kettő – Bár otthon szörnyű nyomorként élted meg, hogy egyszobás bérlakásban élsz egyedül, külföldön tekintsd teljesen normális állapotnak, hogy tizedmagaddal, köztük öt szomáliai menekülttel, laksz együtt egy szükséglakásban.

három – Amikor sikerült minimálbérest állást találnod, ezt úgy meséld, hogy „itt megbecsülik a munkát”.

négy – Az otthoni szokásokat tartsd nevetségesnek, új hazád szokásait viszont tekints a civilizáció csúcsának.

öt – Érts egyet a helyi idegenelles pártokkal és hibáztass minden bevándorlót, saját magadat leszámítva.

hat – Otthon panaszkodtál, hogy iszonyú messze, 15 km-re laksz munkahelyedtől, de külföldön nem okoz semmilyen gondot, ha 80 km-t utazol munkahelyedig.

hét – Igyekezz magyarul enyhe idegen akcentussal beszélni, hogy mindenki lássa, mennyire integrálódtál új hazádban.

nyolc – Dolgozz szabadság nélkül minden évben 50 hetet, túlórázz, spórolj mindenen, majd a maradék 2 hétre látogass haza, ott költekezz, hagy lássa mindenki milyen gazdag vagy.

kilenc – Vess meg mindenkit, aki hazatelepült, az ilyeneket nevezd élhetetlen, maradi, lusta alakoknak.

tíz – Nevezd hazugságnak a kivándoroltak számát közlő statisztikát, állapítsd meg, hogy a valós szám ennek a 4-5-szöröse.

Luftwaffer 2017.12.06. 09:32:59

Há nem érted fiatal? Gyere haza, hisz itt simán megélhetsz 150.000 ft-ból, tanulhatsz annyit, amennyit nem szégyellsz, lehet belőled orvos, agykutató, az állam mindent megad neked. Az orosz nyelvet viszont valahogy meg kell tanulnod még.

sunabajnok 2017.12.06. 09:39:06

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: :D mindezt természetesen többéves tapasztalatra alapozod.

Cs 2017.12.06. 09:41:54

Azért ez a poszt valami állom világban íródott. A nyugati munka nem egyenlő a mosogatással. A sok szakmunkás szerinted mosogat kint?

Baromira nem mindegy, hogy a fizetésed bruttó vagy nettó-e. Az emlegetett 150e fizetés gyaníthatóan nettóban értendő és úgy se valami hatalmas pénz itthon. Sok, szakképzettséget nem igénylő munkakörben nem is feltétlen van meg még ma se.
S azért megnézném, hogy 150e nettóból mennyi idő alatt jön össze egy lakás. Mennyi is Pesten egy panel garzon? 10-12 millió? + használt lakás vásárlási illeték + némi berendezés. Spártai körülmények között is marad egyáltalán valami hővégére a 150e nettóból? Ha marad is pár tízezer, mennyi idő alatt jön össze egy garzon, Pesten, panelban? 20év? 30 év? Soha?
Egy kevésbé fejlődésben lévő vidéki városban, talán 10-12 év alatt meg lehet? Oszt csodálkozol, hogy a képzettséget igénylő munkák mellett a képzettséget nem igénylő munkákat is inkább külföldön végeznék???!!

commentes nikk 2017.12.06. 09:47:38

@Cs: Akkor állítsunk fel egy ugyanilyen aránypárt a londoni fizukról és egy átlag londoni garzonlakásról. Értek én mindent, csak pont a lakásvásárlással jönni Londonnal kapcsolatban randa öngól.

Wolfgang von Kugel 2017.12.06. 09:59:39

Térden állva kérem a szerkesztőséget, a számokkal korrektül bánó újságírókat keressenek. Európai országokban átlagfizetés alatt a nettó fiz. mediánját értik. Nálunk a számtani átlagot publikálják. Mediánnal elvétve nem lehet találkozni, csak annyit lehet tudni, hogy 10 emberből 8 rosszabbul keres a számtani átlagánál. Miért van ez? Miért nem publikálják a mediánt? Miért minden kormányra kerülő alakulat első dolga, hogy a KSH vezetőjét a saját nomenklatúrájából származóból cserélje? Miért magyarázza már az Index is, hogy Mo. nem is olyan halszagú? Hetente határt lépve sajnos egyre inkább annak tűnik...

Wolfgang von Kugel 2017.12.06. 10:01:33

Miért nem publikálják a mediánt? Miért minden kormányra kerülő alakulat első dolga, hogy a KSH vezetőjét a saját nomenklatúrájából származóból cserélje? Európai országokban átlagfizetés alatt a nettó fiz. mediánját értik. Nálunk a számtani átlagot publikálják. Mediánnal elvétve nem lehet találkozni, csak annyit lehet tudni, hogy 10 emberből 8 rosszabbul keres a számtani átlagánál. Miért van ez? Térden állva kérem a szerkesztőséget, hogy a számokkal korrektül bánó újságírókat alkalmazzanak.

Wolfgang von Kugel 2017.12.06. 10:05:16

Ausztriában a nettó átlagfizu 2.000 Eur, bejelentve, jó iskolával, jó eü. rendszerrel, várható nyugdíjjal. Miért akarja nekem valaki megmagyarázni, hogy 150 ezer forint rossz iskolákkal, romló eü. rendszerrel, bizonytalan nyugdíj kilátásával jobb ennél? Tényleg, már lassan nem érdemes ezt a portált olvasni.

2017.12.06. 10:10:39

@Sexual Harassment Panda: az autó fenntartása mennyi is? Szerintem fogalmad sincs....

Cs 2017.12.06. 10:12:32

@commentes nikk: Miért lenne randa öngól? Nem olvastad a posztot? Ott van benne, arra reagáltam.

2017.12.06. 10:14:04

@commentes nikk: igaz. A hitelben van az igazi különbség. 50 évre felvenni, úgy, hogy el is adhatod, cserélheted, sőt, örökölhető is. Avagy bérbe adható.

Romanes eunt domus 2017.12.06. 10:15:36

Semmi gond nincs azzal, hogy valaki kimegy külföldre szerencsét próbálni, pénzt keresni. Mindenki úgy boldogul, ahogy tud. A bajok ott kezdődnek, mikor a két szembenálló tábor ("mosogatni mentél ki a migránsok közé" vs. "otthon maradtál éhbérért robotolni, te rabszolga") _mindenáron_ meg akarja győzni a másikat az igazáról. Jellemzően persze azok, akik igazából a másik csoportba akarnak tartozni, de valamiért mégsem teszik meg.
Nálunk is van a családban olyan, aki az itthon felépített egzisztenciáját (kertes ház, vezető pozi a multinál) hagyta hátra egy német nagyvárosban található alkalmazotti állásért, mert többször annyi a keresete. Egy éve azt hallgatjuk, hogy mennyivel jobb a megélhetés kint. Csak éppen egy agglomerációs városban bérel egy 35 nm-es lakást, barátok nincsenek, a család ugyan kiköltözött utána, de már van, aki hazamenekülne, meg a munka is elég monoton. De tény, a fizetésük magas, és csak az számít :-)

2017.12.06. 10:16:38

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
szép. Saját tapasztalat, nyilván.
Ezzel szemben Matolcsy nyilatkozatainak hiszek inkább....
Nomeg Századvég, ksh....

2017.12.06. 10:19:06

@commentes nikk: inkább gondolkozzunk el azon, hogyan lehet, hogy össze tudja spórolni az a párszázezer ember a hazaküldött összeget? Mennyi is? egymilliárd????

Biztos szarabbul keres, mint odahaza. Vagy a mosogatás túlfizetett.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2017.12.06. 10:30:12

Figyelj kedves "cikkíró" vagy ciki író! Tanulj már meg egy kicsit egy idegen nyelvet és ha van rendes szakmád,menj el egy országba aminek a nyelvét tanultad és élj és dolgozz ott egy fél évig.Aztán lehet beszélni!
A kommenteket nem olvastam végig,jöttek a birkák a hanyatló nyugattal?

Szarvas Norbert 2017.12.06. 10:30:56

@S. Hardin: Köszönöm a kommented, nagyon hasznos volt! Most készül egy interjú egy Londonban élő olvasóval, így remélem egy sokkal teljesebb képet tudunk majd kialakítani a kérdésről!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2017.12.06. 10:35:18

@Wolfgang von Kugel: Ne azt néézd hanem olvasd a pravdát bazzeeegg!!!:))

Paprikajancsi007 2017.12.06. 10:57:02

Egyetertek. Legjobb mikor több evig wc pucolo valaki,munkasszallon lakik a gettoban,evekig dolgozik,aztan pedig hazajön egy lefingott 10+ eves nyugati "premium" autoval,amiröl azt hiszi,hogy menö.:D

Etniez 2017.12.06. 11:06:42

@Szarvas Norbert: egy ember történetéből fogsz általános következtetéseket levonni? :)
Érdekes cikk lesz....

teéjesenmindegy 2017.12.06. 11:24:47

@Etniez: Bocs, az itt kommentelők hányszáz ember tapasztalataiból okoskodnak?
Fentebb egy hülye elmeséli, hogy lengyelben mennyivel másabb a munkakeresés/ interjú. Úgy, hogy itthonról kiment egy multihoz. Tehát ettől neki általános tapasztalatai vannak a lengyel HR-ről.

sunabajnok 2017.12.06. 11:24:55

@Szarvas Norbert: Ez így semmire nem lesz jó. Az e
Egyesült Királyság nem csak Londonból áll,ahogy Németország sem csak Münchenből. Szedj össze országonként legalább települést, a németeknél meg legalább 3-3 kelet- nyugati települést.
Egy példa. Rokonunk Frankfurtban bérel lakást 1000€-ért,mi Lipcse Kreis-ban 500€-ért. A tej nála is 68 cent,meg nálam is.

naty77 2017.12.06. 11:26:13

@Nancsibacsi: Mi ketten kifejezetten jól keresünk a férjemmel, van két gyerekünk és ha nem nézem a hiteleinket, mert az összesen havi 37000 forint, akkor is jóval többet költünk 200 ezer forintnál. Ki a fene él meg 200 ezerből? Pláne gyerekkel?

Etniez 2017.12.06. 11:40:39

@teéjesenmindegy: én ismerek itt 100+ embert, mosogatótól orvosig. Csak, mint otthon.
Szóval pl. én.
Nem élek tömegszálláson, nem mosogatok, csak otthon ;)
6 éve vagyjnk itt, lassan meglesz az otthoni, budapesti lakásom ára. Otthon erre esélyem sem lett volna.
Baromira unom már ezeket a mosogatós sztorikat.

kodacx 2017.12.06. 11:44:37

A vélemlényem az, hogy eszméletlenül csúsztatsz, helyenként konkrétan hazudsz, egy állami propaganda-xarnak tartom az egész írásodat!

Csak szemelvényezgetek:

"Ugye az egyik megkérdezett, amelyik vélhetően reprezentatív a sokaság képviselete azt mondja, hogy legalább 150 000 forintot meg tudna keresni, mert akkor máris betúrbózná díszmagyar mívoltát és vágtatna haza. Bármit is jelentsen az európai integrációban ez a dolog."
Ezt nem tudom, honnan vetted, ez írtózatos nagy kamu, 150 000 Ft-os fizetésért már SENKI nem jönne haza, MERT NEM ELÉG semmire!
Baxki Bp-en 100000 alatt nincsen ALBÉRLET, ember!

"Az igazság az, hogy 2018-tól a minimálbér 138 800 forint lesz bruttóban, míg a KSH átlagkeresett 2017 szeptemberi adatok alapján br. 292 000 forint. Ennél is érdekesebb, hogy ma már egyre kevesebben keresnek 150 000 forint alatt."
Az előzőhöz is írtam, ha Budapesten 100 000 alattnincs albérlet, de vidéken sincsen ám nagyon 60-80 alatt, akkor osszál-szorozzál már, hogy a 138 000, meg a 150000 is mire elég?!?

"Érdekes a kettősmérce, ahogyan ausland a moslékban is hajlandó az ember gürizni, de idehaza már úr, akinek követelései vannak a munkahelyén. Ugyanakkor állítom, hogy a megfelelő munkakörülmények ugyanannyira fontosak lennének a munkáltatónak, mint a munkavállalónak.

Mivel az egyes pontból megtudtuk, hogy "munkaerőhiány" uralkodik az országban, az azt is jelenti, hogy soha nem látott esélyünk kínálkozik a munkahelyünk megválogatására. És ez egyáltalán nem vicc! Biztosan tudsz ellenpéldát felhozni, de a munkaerőhiány és az alacsony munkanélküliségi ráta arra enged következtetni, hogy egyre könnyebb elhelyezkedni."
Nézd már meg lelkem, hogy odakint a "moslékban" mennyiért is dolgoznak, FÉLRE TUDNAK RAKNI!
Itthon pedig a legtöbb munkaadó, hiába írsz Andersen meséket, XARIK ÁM BELE A KÖRÜLMÉNYEKBE!

kodacx 2017.12.06. 11:46:14

"@teéjesenmindegy: Bocs, az itt kommentelők hányszáz ember tapasztalataiból okoskodnak?
Fentebb egy hülye elmeséli, hogy lengyelben mennyivel másabb a munkakeresés/ interjú. Úgy, hogy itthonról kiment egy multihoz. Tehát ettől neki általános tapasztalatai vannak a lengyel HR-ről."

És amikor az itthoni FideSS-bérenc, meg kormánypárti megmondóemberkék fröcsögnek arról, hogy kint milyen xar is valójában, meg 6-800000 ember valójában elmebajban szenved, aki elment innen?!?

Sluck Ödön 2017.12.06. 11:47:23

@5perc: Kb. 60000 Ft/hó. Info viszonylag pontos, kaotikus általános iskolai konyhai munka.

kodacx 2017.12.06. 11:56:32

@Nancsibacsi:
"Diplomával a jó fizetés jelenleg olyan 500eFt nettótól felfelé értelmezhető. Ha van egy feleséged, aki nem jól, csak átlagosan keres, akkor az további 200eFt nettó. Ez havi szinten MINIMUM 700eFt bevétel a családi kasszámank. Ha jó a fizetésed, akkor feltételezem hiteled már rég nincs, a kettőtök havi költsége hitel nélkül 200-ból simán megáll. Marad havi 500 megtakarítás - ez éves szinten 6 millió félrerakott pénz. 4 évente vehetsz egy 3 szobás lakást kiadási célrea KP-ból, ami hozni fog tisztán, adózás után havi 100-at - ami szintén növeli a megtakarításodat, stb-stb.
MÉGIS MI A F.SZNAK MENNÉL ÍGY KÜLFÖLDRE?"

TE EMBER!
Ezeket a számokat te honnan a francból veszed?!?! :D

Sluck Ödön 2017.12.06. 12:03:32

@Endre Kis: Azt hiszem megfogalmaztad a lényeget. Továbbá aki külföldön is meg tud kapaszkodni az pontosan az a réteg akire itthon lenne nagyon szükség, mert nem teljesen hülye és képes önállóan gondolkodni netán kreatív. Ezeket viszont elüldözzük.

5perc 2017.12.06. 12:04:48

@Csuti Ördögüző:
"Csak hogy a tényeknél maradjunk évek óta ugyanannyi ember megy el Mo-ról, ami a válság után a devizahitelesekkel megugrott, ma már kevesebb."
Csak hogy a tényeknél maradjunk, a hazautalások volumenéből pont az ellenkezője látszik.

sunabajnok 2017.12.06. 12:21:11

@kodacx: Onnan veszi,mint ahogyan a poszt is leírja,csak a néhány elemit végzett kulimunkások mentek ki, Magyarországon csak a diplomás mérnökök maradtak. Érc?

kodacx 2017.12.06. 12:24:21

@sunabajnok: Ércem én! Hát honne érceném... :)
Az összes orvos, tanár ismerősöm is mind indiai gyorsétermekben tálcát mos kint, meg kukákat ürít... :D

Sluck Ödön 2017.12.06. 12:30:17

@ML91: Megtennéd, hogy elmész a követségre szavazni? Mert ez az ország jobban a tiétek mint az igazolványmagyaroké akik erdélyből baksisért verik a farkunkat a csalánba, még akkor is ha ezt most nem így tűnik. Te mondtad, magyar sajátosság a mindenki hibás csak én nem. Igazad van. De akkor tegyél te is valamit, ha másért nem hát azért, hogy esetleg mégis legyen megint egyszer majd hova hazajönnöd.

5perc 2017.12.06. 12:38:18

@commentes nikk:
"a valóságban szemét kaját enni, havi két sört inni, meg három pakival lakni egy szobában"
Igen, az első két hónap annyi pénzből, amit Magyarországon egy év alatt össze tud spórolni a kezdéshez, bizony nehéz.

5perc 2017.12.06. 13:02:26

@Sluck Ödön:
Köszi az infót! Közeli ismerősöm London külvárosias részén adózótt, járulékozott havi 1500 fonttal kezdett egy éve. Pakimentes saját szobában lakik. Autót nem tart fenn, drága tömegközlekedéssel jár, de a hűtő mindig tele, és belefér, hogy mondjuk étteremben reggelizzen vagy vacsorázzon. Egyáltalán nem nyomorog. A pénz gyűlik, hogy itthon vegyen belőle lakást, amire az itthoni szakképesítéssel végzett, másodállásokkal terhelt munkájából sem volt esélye.

Sluck Ödön 2017.12.06. 14:42:44

@5perc: Hát igen. Azok a szegény rabszolgák.

teéjesenmindegy 2017.12.06. 15:13:02

@kodacx: Ahogy a cikkben is benne van. Az a 6-800 e ember egész konkrétan visszavesz az arcából amikor kimegy külföldre, és azt az életet éli, amire itthon is nagyjából meg tudna valósítani.
Csak itthon úgy áll neki mindenki, hogy "ennyiből sose lesz saját lakásom". Angliában ezt végig sem számolja, gyakorlatilag jóval esélytelenebb.

90%ban pedig olyanok osztják itt az eszet, akiknek se a kinti, se az itthoni munkához sincs semmi közük. Rohadt unalmas az érvelgetés, hogy mennyi a minimálbér. MINIMÁLbér. A létező legkevesebb amit a fogyatékosok, lusták, semmirevalók munkájáért ki kell fizetni. A wc pucoló szintje. Erre ne jöjjön senki, hogy kevés. Talán dolgozni kell, és akkor fogalma sem lesz arról, hogy mennyi a minimálbér. Minimálbér- minimál munkabefektetés - minimál élet. Ez van. Vajaskenyér meg tömegszállás.

GiaMarie 2017.12.06. 15:16:38

@commentes nikk: Pontosan ez csúszik most szét. Tíz éve ez más volt. Tömegével mentek ki olyan emberek, akiknek volt egy közepesen vacak végzettségük, amivel szerencsés esetben az átlagfizetés környékén lehetett keresni, amiből nem lesz lakás meg autó (multi közkatonák). Nekik biznisz volt kimenni, száj összeszorít, lehúzni 3-5 évet mosogatva, pizzafutárkodva vagy éppen az Amazon raktárában. Aztán haza, lakást venni a spórolt pénzből, így niincs törlesztő, és meg lehet élni az átlag fizuból, amit még 10-20%-kal fel is lehet tornázni a native englishel. Csak közben eltelt az a fránya 10 év, az elmúlt 2-3 évben a font - forint kurzus esett bő 20%-ot, ha nem többet, eközben a magyar ingatlanok árai felmentek 20-30%-kal, és már nem működik a csoda varázslat :( .Így, ahogy Te is írtad, már csak speckó szaktudással van értelme kimenni, vagy szakmunkásként. Betanított melósként ugyanaz az életszínvonal vár, amire itthon is elég lenne egy operátori vagy adminisztrátori fizu.

sunabajnok 2017.12.06. 15:23:37

@teéjesenmindegy:
"A létező legkevesebb amit a fogyatékosok, lusták, semmirevalók munkájáért ki kell fizetni. A wc pucoló szintje."

Az ember egy darabig udvarias,de amikor ilyen rohadt alakok mint te ideokádnak hasonlókat,na akkor felböfögöm az alpári énem.
Te rohadék! Fogyatékos? Semmirekellő,lusta? Napi 12 órában egy szocóban 89 nettoért melózni minden csak nem könnyű munka. Kívánom,hogy vénségedre leessen mekkora paraszt vagy, szűk látókörű és magányos.
Lehet nekiállni eürobotot fejleszteni apukám.

Pont.

McZozo 2017.12.06. 15:48:17

Nem ertek egyet a posztoloval. Itt mindig az a kenyszerkepzet, hogy csak a vegzetseg nelkuli legalacsonyabb retegekben levo emberek mennek kulfoldre. Olyan is van, szo se rola, de magasabb kategoriabol is mennek emberek. En banki kozepvezeto voltam utoljara otthon es ebbol jottem ki. Magyar viszonylatba jo volt a fizetesem de gyerek hitel feleseg egy keresos modellben honaprol honapra eltunk igy is. Nem volt egy filler megtakaritasunk es nem vettunk semmit a szukseges dolgokon kivul havonta. Valamint a legnagyobb bajom az volt hogy nem lattam semmilyen szakmai es karrierfejlodesi lehetoseget hosszutavon. Fizetesemelest csak akkor lehetett kapni, ha az ember felmondott es uj helyre ment dolgozni. Ezt meg meguntam hogy ahoz hogy tartan tudjam a szintet ket harom evente uj munkahelyet kell keresni es akkor is csak immel ammal kap tobbet az ember. Melette meg ment a szivatas. Most itt ahol vagyok nem mondom hogy konnyu volt minden de 4x es fizetesert dolgozok ugy hogy megbecsulnek elismernek es nem csak akkor lepek elore ha a sogora vagyok a fonokomnek.
Emelett lattam peldat a minimalberes emberekre is es lehet nekem mondani ott is a szolamokat hogy csak mosogat de a mosogatasert annyit kaptak az emberek hogy abbol meg honap vegen is volt kajajuk idonkent elmentek egyet a haverokkal es nyaron vagy telen egyszer hazautaztak csaladlatogatoba. Mig otthon a minimalberen az volt hogy 15 e utan nem volt penz mar kajat venni es gondolkodni kelett hogy a villanyt vagy a gazszamlat fizessek be. Tehat lehet itt jonni a a nagy hazafisaggal meg hogy otthon is ilyen jo meg meg lehet elni de a valosag nem ez sajna

teéjesenmindegy 2017.12.06. 15:48:44

@5perc: höhö
Aztán az itthoni fizetéséből miért nem bangladeshben akart lakást venni? Vagy mondjuk egy borsodi zsákfaluban?
Mesélj, itthon "saját szobája" volt pakimentes, vagy saját albérlete?

5perc 2017.12.06. 16:35:27

@teéjesenmindegy:
Mesélek: Itthon az anyjával lakott 24 évesen, 2, máskor 3 állása volt.
Te még nem voltál Tolnában, ugye? Höhö

kodacx 2017.12.06. 16:50:43

@teéjesenmindegy:
"Ahogy a cikkben is benne van. Az a 6-800 e ember egész konkrétan visszavesz az arcából amikor kimegy külföldre, és azt az életet éli, amire itthon is nagyjából meg tudna valósítani.
Csak itthon úgy áll neki mindenki, hogy "ennyiből sose lesz saját lakásom". Angliában ezt végig sem számolja, gyakorlatilag jóval esélytelenebb.

90%ban pedig olyanok osztják itt az eszet, akiknek se a kinti, se az itthoni munkához sincs semmi közük. Rohadt unalmas az érvelgetés, hogy mennyi a minimálbér. MINIMÁLbér. A létező legkevesebb amit a fogyatékosok, lusták, semmirevalók munkájáért ki kell fizetni. A wc pucoló szintje. Erre ne jöjjön senki, hogy kevés. Talán dolgozni kell, és akkor fogalma sem lesz arról, hogy mennyi a minimálbér. Minimálbér- minimál munkabefektetés - minimál élet. Ez van. Vajaskenyér meg tömegszállás."

Tudod, már az igen csak informatív, hogy itt is főleg ilyen hozzád hasonló, anoním, arctalan (rám keresel a Facebookon, arcom kint van, létező személy vagyok) emberkék irogatnak egymásnak, meg mondják meg a tutit, főleg a rohadt, szenvedő nyugatról, és az amúgy qrvára menő haza gazdaságról és anyagi lehetőségekről, ahol minenki csak azért nem halad előre mert egy balfax! Hiszen itt ugye az állam és a munkáltatók már 30-40 éve azon törik magukat, hogy a munkavállaló boldogulhasson, mindenki a szaktudásának megfelelően van bőségesen megfizetve, az adók, járulékok alacsonak, az állam és a hivatalok az emberek érdekeit nézik, az árak barátiak, az emberek motiváltak, egészséges lelkületűek és kedvesek...

Tudod baszki, én értem, hogy ez valószínűleg a munkád része, te se hiszed valójában, amit leírsz és a kétségeesett főnökeid mára lassan a bokájukat fossák össze, napi kétszer, hogy ez kis körülszaros ország, amit lényegében túszul ejtettek, és totál leraboltak, hogy fog működni, ha még pár ember elhúz innen és egyértelműen rájuk rohad a kóceráj, de hányok a ilyen gerinctelen ganéktól, mint te vagy, aki bagóért kiszolgálja őket!

Hát miket írogatsz te, baxki?!?!
Olvasod, amit leírsz?!? Na vegyük csak pontról-pontra!

"Az a 6-800 e ember egész konkrétan visszavesz az arcából amikor kimegy külföldre, és azt az életet éli, amire itthon is nagyjából meg tudna valósítani. "
Hát mit képzélsz, te magadról, te ganaj?!? A legtöbben azért mentek ki, mert itthon még AZ ESÉLYÉT SEM LÁTTÁK, hogy záros időn belül - értsd 50-100 év- idehaza megvalósíthassák, amit szeretnének! Itthon szakemberek dolgoztak MINIMÁLBÉR KÖRÜLI pénzekért, vagy annyiért bejelentve! Odakint meg tisztán megkapják ennek a többszörösét!

"90%ban pedig olyanok osztják itt az eszet, akiknek se a kinti, se az itthoni munkához sincs semmi közük."
Egyrészt egy mocsadék, hazug állat vagy, másrészt meg...ha ahogy mondod, te agytalan fgax, az alapkézettségűek, ingyenélők mentek ki, AKKOR MIÉRT HIÁNYZIK INNAN ANNYIRA A MUNKÁJUK?!?!
Vagy szerinted az orvosainknak, szakápolóinknak, mérnökeinknek semmi közük nem volt itthon a munkához?!?!
Te ostoba, bérTROLL mocsok fax!

"MINIMÁLbér. A létező legkevesebb amit a fogyatékosok, lusták, semmirevalók munkájáért ki kell fizetni. A wc pucoló szintje. Erre ne jöjjön senki, hogy kevés. Talán dolgozni kell, és akkor fogalma sem lesz arról, hogy mennyi a minimálbér. Minimálbér- minimál munkabefektetés - minimál élet. Ez van. Vajaskenyér meg tömegszállás."
Tudod hány ember dolgozott itt évtizedekig az ostoba seggedre majdnem minimálbérért?!? Vagy annyiért lejelentve?!? És nem jószántából?!
Hány ember dolgozott ebben az országban keményen, anélkül, hogy előbre jutna?
Óóóó babám!

Annyira kíváncsi lennék, hogy te mihez értesz, mi a lófaxt tudsz te a munkáról, felelősségteljes, kemény, veszélyes, fárasztó munkáról...annak alapján, hogy ezt ide leírtad, valójában szerintem az a napnál világosabb, hogy TE NEM DOLGOZTÁL ÉLETEDBEN soha semmit, keményen! ÉLETEDBE SOHA!

Csuti Ördögüző 2017.12.06. 19:07:20

@Wolfgang von Kugel: 'Európai országokban átlagfizetés alatt a nettó fiz. mediánját értik. '

Gondolom ezt a seggedből rántottad elő. Van viszont egy Eurostat nevü intézmény, ami erősen rácáfol az elméletedre.

Wolfgang von Kugel 2017.12.06. 20:29:41

@Csuti Ördögüző: osztrák stat. hivatal: www.statistik.at/web_de/statistiken/menschen_und_gesellschaft/soziales/personen-einkommen/nettomonatseinkommen/index.html Ezen túl pedig minden újságcikkben, a napi közbeszédben a mediánt használják. Itt nem, és ez nagy gond és inkorrekt. A sértegető hangulati aláfestő elemeket pedig meghagyom neked.

teéjesenmindegy 2017.12.06. 20:52:20

@kodacx: Jajj, igen kodacx aztán fent van a faszbúkon. Egyébként tényleg mennyivel lényegesebb, hogy látszik valakinek a pofája vagy nem, ugye? Akkor már rögtön sokkal többet számít a véleménye.

Soha egyszer nem mondtam, hogy a nyugat haldokol és szenved. De hogy nincs kolbászbúl a kerítés, az is biztos. És az is biztos, hogy itthon egészen máshogy állnak hozzá a népek az élethez, meg a munkához.
Nekem nincs főnököm, szóval az a rész értelmezhetetlen, hogy én kiszolgálok valakit. Azt viszont látom, hogy itthon hogy áll hozzá a bölcsészszakos értelmiség bármilyen melóhoz, és hogyan áll hozzá ugyanaz az ember külföldön.
Meg az igényei is máshol vannak. De kurvára.

1. ganaj a kurvaanyád.
2. Minimálra voltak bejelentve, a szakemberek nem annyiért dolgoztak. Maradjunk annyiban.
3. Értelmezően olvasni nem tudsz, de sebaj, hülyegyerek, segítek:
"90%ban pedig olyanok osztják itt az eszet, akiknek se a kinti, se az itthoni munkához sincs semmi közük."
Ez tudod azt jelenti, hogy akik ide kommentelnek, azok 90%nak fingja nincs semmiről. Se az itthoni munkáról, se a kintiről. Mesélj, hogy jönnek ide a szakápolók meg a mérnökök?
Mert a 90% amit idefostok az kamu. Egy jó mérnök itthon is megél. Egy jó orvos is egész szépen megél. Ismerek nem egyet. És nem ők kommentelnek itt, hanem leginkább olyanok, akik ki se dugták az orrukat a falujukból.
Mint pl. te is. Ez meg is nyilvánul ebben a mondatodban:
"Tudod hány ember dolgozott itt évtizedekig az ostoba seggedre majdnem minimálbérért?!? Vagy annyiért lejelentve?!"
JAAAA, hogy az ugyanaz nálad te szerencsétlen barom? Hogy valaki minimált kap, vagy papíron adót csal, viszont hazaviszi a háromszorosát? Attól nem jut előbbre?
Ostoba fasz vagy.
4. Én dolgoztam, és dolgozok is. Itthon. Adót fizetek. Cégem van. Járulékokat fizetek. Pont azért látom, hogy hogyan áll a magyar ember a munkához.

teéjesenmindegy 2017.12.06. 20:54:34

@5perc: Tehát az a hatalmas előrelépés, hogy itthon ingyen lakott a szobájában, kint meg szintén egyedül lakik a szobájában. Bravó. Tényleg mekkora életminőségbeli különbség.

kodacx 2017.12.06. 21:27:08

@teéjesenmindegy:
kodacx - bizony, így, ha beírod, én fent vagyok a faxbukon!
Ellentétben az ilyen hozzád hasonló anonim, arcctalan xarokkal!
Hogy mit számít?
Hát annyit kisfiam, hogy én VÁLLALOM, amit mondok...te meg csak idefosod.

De bizony ganaj vagy és pontosan tudod, hogy értettem, hogy vannak főnökeid, mert ha nincsenek, és meggyőződésből lököd ezt a szart, amit löksz, akkor viszont menthetetlenül hülye vagy!
A munkához való hozzáállást tudod igen nagyban befolyásolja, hogy mennyi az érte kapott anyagi ellenszolgáltatás...úgymint MUNKABÉR!
Ééééérdekes módon az innen, tőlünk kihúzott szakemberek igen nagy része, akinek itthon "büdös volt a meló", meg zsinnyegtetett, meg fusizott, meg megoldotta okosba, az kint, rendes munkabérért hogy fel tudta venni a ritmust....vissza se jönnek!

Minimálbér téma...
Tudod, az, aki itthon minimálbérre volt bejelentve évekig, annak a legtöbbje nem jószántából volt ám arra bejelentve, kisfiam!
Ha evvel nem vagy tisztában, megint csak vagy hazudsz, vagy te nem vágod, hogy mi volt itthon, vagy te vagy hülye!
Arról nem is beszélve, hogy odakint, ott a mocskos nyugaton, ugye, ELŐ SE NAGYON FORDULHATNA, hogy valaki szakmunkáért nem a megfelelő fizetését kapja! Mert optt vannak működő szakszervezetek...is.

"Ez tudod azt jelenti, hogy akik ide kommentelnek, azok 90%nak fingja nincs semmiről. Se az itthoni munkáról, se a kintiről. Mesélj, hogy jönnek ide a szakápolók meg a mérnökök?
Mert a 90% amit idefostok az kamu. Egy jó mérnök itthon is megél. Egy jó orvos is egész szépen megél. Ismerek nem egyet. És nem ők kommentelnek itt, hanem leginkább olyanok, akik ki se dugták az orrukat a falujukból."
És úgy jönnek ide a mérnökök-orvosok, hogy TE ÍRTAD, az eredetiben, hogy:
"Az a 6-800 e ember egész konkrétan visszavesz az arcából amikor kimegy külföldre, és azt az életet éli, amire itthon is nagyjából meg tudna valósítani."
Hát innen kisfaxom elment kb 6-8000 orvos is, meg pár ezer mérnök is...mert ellentétben azzal, amit írógatsz, te hazug tetű, itt SOKAN a közelébe nem kerültek annak a megélhetésnek és szintnek, amit kint megkapnak!
Én is ismerek geci gazdag orvosokat...vagy 10 évet húztam le az egészségügyben, majom!
Szinte az összes borítékkal keres jól és le lehetne, SŐT KELLENE IS csukni őket adócsalásért!
Én is itthon dolgoztam, még egyenlőre itthon is dolgozok, és én is láttam, hogy áll a magyar ember a munkához...meg azt is, hogy áll az állam, meg a munkáltatók a magyar emberekhez!

teéjesenmindegy 2017.12.06. 21:49:00

@kodacx: A normális embereknek meg nincs fészbúkja. Mondjuk nekem sem, és kurvára nem is érdekel, hogy milyen pofát takar a kodacx név. Mindenesetre gratula anyádnak, hogy ezzel a szép kodacx névvel láttak el a keresztségben. Kelta eredet, jelentése medve?

" itthon "büdös volt a meló", meg zsinnyegtetett, meg fusizott, meg megoldotta okosba, az kint, rendes munkabérért hogy fel tudta venni a ritmust"
Höhö. Értem. Tehát rendetlen bérért lehet beázós a tető, omlós a fal, nem meghúzott a csavar. Rendes bérért már meghúzza a csavart, rendesen lefesti a falat és tud vízszintest húzni. Na, az ilyet igénytelen trógernek hívják, tudod? Ezekkel ne példálozz, mert gáz. Ha valaki a saját igényessége miatt nem képes normális munkát végezni, az menjen a picsába. Esteleg ha itthon is 90 fok lett volna a derékszög, akkor esetleg itthon is megfizetik. Erre nem gondolsz?
"Tudod, az, aki itthon minimálbérre volt bejelentve évekig, annak a legtöbbje nem jószántából volt ám arra bejelentve, kisfiam!"
Szakadj már le a minmálbér témáról. Attól, hogy mennyire van bejelentve az ember még semmi nem történik. MAJD, majd fog. Majd amikor a nyugdíja alacsony lesz, akkor lesz sírás rívás. De ne gyere már azzal, hogy a minimálbéres mennyire alacsonyra van bejelentve. Pont leszarja az, aki mellé kap három kilót zsebbe. Sajnos szar az adórendszerünk, ez tény. Pont ezért nem érdekel senkit, hogy mennyi a minimálbér, mert nem annyit keres.
Ezzel lehet statisztikákat írni, meg sírni, csak kurvára alig van ember aki ténylegesen minimálbért keres.

Harmadjára menni fog a szövegértelmezés? A kommentelők 90%nak fogalma sincs se az itthoni munkáról, se a kintiről. Csak ugatnak.
Ha elment 600 ezer ember, és abból 6 ezer az orvos, meg pár ezer a mérnök, akkor még mindig ott tartunk, hogy egy százalékról beszélsz? Az komoly. Akkor nem az az általános, hogy a 99% visszavesz az arcából meg az igényeiből aztán elkezd 1. rendesen dolgozni, 2, a munkájának megfelelő életet élni? HOgy értsd: Nem vágyik 25 évesen saját lakásra londonban, nem bassza el a pénzét 23 évesen új autóra (hitelre).
Tessék, ott a saját példátok, ti hoztátok fel. Él a csávó egy bérelt szobában és tömegközlekedik. A másik Varsóban bérel 35 nm-t. Akkor? Akkor nem az van, amit a posztoló is írt, hogy ha itthon is bevállalja a kolesszobát pár évig akkor majdnem pont ugyanott van.
Kérdezd meg a kint dolgozókat, hogy hányszor vásároltak a harrodsban. Vagy havonta hányszor járnak fodrászhoz, műkörmöshöz, fogorvoshoz. Mert a 90% a leértékelt áruk boltjában vásárol (turi) nem egyedül lakik, nincs tartós fogyasztási cikke, és nem költ szolgáltatásokra. A haját levágja a barátnője, fogorvoshoz meg hazajön.

Bicepsz Elek 2017.12.06. 22:38:15

@teéjesenmindegy:
K..ra nem erted, hogy ott kinn 5 ev alatt osszesporolsz lakasra(ok mar nemileg tobb) nem 25 ev hitelet nyogod, es kifizeted a lakasod arat 2x-3x aztan ha kirugnak akkor viszi a bank az eddig kifizetett osszegekkel a lakasod!!
Ezert erdemes kimenni!!!
Persze van aki kinn is sikeres(jol hazasodik, jo szakmaja van, jol bizniszel stb.). Ez is egy alternativa, ami tomegek szamara nyilt ki par evtizede, es nem lebecsulendo!!!

teéjesenmindegy 2017.12.06. 22:45:36

@Bicepsz Elek: Miért ne érteném? Ott kint összespólolsz magadon egy kis pénzt. Amit ír a posztoló, hogy ha itthon is ugyanúgy visszaveszel az igényeidből, akkor itthon is össze tudsz spórolni.
"Az elmúlt években túl sok ember gerincét láttam meggörbülni, miközben lejjebb adott külföldön a saját igényeiből, amikből nem akart idehaza engedni. Holott egy lakás idehaza is könnyen összejön, ha hajlandó vagy 3-5 évre beköltözni egy kolesz szobába, akciós parizeren élni és napi 10-12 órát dolgozni. " Ezt írta. Ez nagyjából így van. Mi a hozzáfűznivalód?

Bicepsz Elek 2017.12.06. 23:14:07

@teéjesenmindegy:
Matematika
2008-ban kerestem telefonos ugyintezokent netto 102 000-115 000 forintot.
Ebbol ha 5000 maradt a ho vegere szerencses voltam ugy, hogy Budapesten a szuleimnel laktam(5 nap 8 oras melo)
Angliaban az elso fel ev nullszaados.
Utana tudsz sporolni.
En 400 fonttal mentem ki(kb. 140 000 huf).
Mikor konszolidalodtam 600 fontot tudtam havonta felretenni!!
Ez kb 200 000 huf vs 5000 huf!!!
Most 9 ev utan az a fizum lenne 140 000 netto, Angliaban alig emelkedtek a berek!!
Emellett Magyarorszagon semmi utazgatas stb. Angliaban evi 2x egy kulfoldi ut belefert(nem 5 csillagos szalloda stb persze!!).
Ja es 1.5 millios diakhitel adossagom is volt azt is kifizettem egy ev alatt!!
Na ha itthon vagyok 25 ev alatt ugyanannyit osszegyujtok, mint ott 5 ev alatt(Nem. Annyit sem!!! Kozben el is inflalodik!!!) Ja kozben megoregszem???
Ott pedig meg sz.rabb melot is csinaltam(szecu).
Magyarorszagon ha manager is vagy akkor mar tobbet koltesz, autoval jarsz stb hiaba keresel tobbet az el is megy reprezentativ dolgokra!!
Sajat lakas=nem fizetsz a berlesert hanem az a penz a zsebedben marad!!!

teéjesenmindegy 2017.12.07. 00:25:54

@Bicepsz Elek: Tehát 2008 ban 102ezret kerestél, az ma 140 lenne. Jól van, akkor nincs is több kérdésem. A tények még véletlen se zavarjanak össze. Csak szólok, hogy 300 nettóért keresnek villanyszerelőt per pillanat is Bp.

"Magyarorszagon ha manager is vagy akkor mar tobbet koltesz, autoval jarsz stb hiaba keresel tobbet az el is megy reprezentativ dolgokra!!"
:D értem. Ez kurva jó. A franc gondolta volna, hogy ángyélusországban a managerek gyalog járnak. Szegény londoni BMW szalonok meg oxford streeti nyakkendőárusok. Biztos felkopik az álluk.

teéjesenmindegy 2017.12.07. 00:30:42

@Bicepsz Elek: Aztán volna még egy kérdésem. 10 éve voltál 25, szóval a szüleid kb. 60 évesek. Eltarthatjuk őket, amíg te az ángyélusoknak építed az országukat, és ott adózol, vagy hagyjuk a francba? Csak kérdezem, hogy azért fizessem a kibaszott eü járulékot, hogy legyen orvosuk, meg adózzak, hogy legyen nyugdíjuk, meg tűzoltó a városukban, vagy mindenki rohadt orbánbérenc lúzer aki itt marad, és csinál valami?

sunabajnok 2017.12.07. 06:23:07

@teéjesenmindegy: Te miért nem próbálsz meg 140 -ből gyereket nevelni, (minimum 3-at ha már jól akarsz viselkedni), gyerekkel koleszba költözni, havi legalább 30-at nyugdíjra eltenni,nem terhelni az eü-t és maszekhoz járni, magántanárt fizetni a három kölöknek stb....? Hó végére egy szelet penészes párizsira sem futná.
A magyar szeptemberem a következő képpen nézett ki. Mi pont az az évfolyam voltunk,akik alatt mindenki ingyen kapta a tankönyvet,mi nem. 15.000/ gyerek csak a tanköny. Mivel 4-ig bent kellett maradni a suliban,a moslék ára is egy 10-es volt / gyerek. A tanári óhajok a füzetekkel,mappákkal,tollakkal,ceruzákkal megint volt vagy 8-ezer/ gyerek. Aztán ott volt még a két cipő,nadrág,őszi kabát,netán a tatyót is ki kellett cserélni. Na mit ne fizessek be? A rezsit,a lakáshitelt vagy ne együnk?
Tudod nekem 13 év munkaviszony után amit egyetlen helyen töltöttem,most lenne ennyi a nettó bérem. Tartok tőle,hogy 30 év múlva ennyivel mentem volna nyugdíjba is. A mi bérkiegészítésünk idén amúgy a bicikisek támogatására ment el. Ami nyilván egy jó cél, csak valahogy az ember érzi a kést a hátában.
Kevesen mennek a szociális szférából ( az állami otthonokból) nyugdíjba,mert általában 30 évesen meglesz az első sérv az eszközhiányok miatt, amire a települési önkormányzatok magasról tesznek. Tán még a pályázatokat is nekünk kellene írni?
Szóval adhatsz te nekem 300 nettót is, amit majd költhetek csontkovácsra,meg szakmai átképzésre, mert ha a munkakörülmények nem változnak, a gondozók továbbra is 45 évesen rokkantnyugdíjasok lesznek. Ja, 45 éves korodta meg még nem fizetted ki az egyszobás garzonodat,szóval simán kibasz a bank az utcára,mert abból a nyugdíjból aztán enni se tudsz.

Bicepsz Elek 2017.12.07. 09:00:42

@teéjesenmindegy:
Hagyjal mar a villanyszerelovel meg a mesteremberekkel!!
Azok csak kis szeletei az egesz tarsadalomnak. Leirtam, hogy azonos szakmakon belul volt 5x a kulonbseg. Viszont az u.n. mesteremberek mar Szlovakiaban es lassan Magyarorszagon is nyugati arakkal dolgoznak(ja nem mig Magyarorszagon 1000 euroert/fontert keresnek, Angliaban 3000 fonyot kapnak egy honapban.
Egy felso-kozep manager 1 millio forintot kap Magyarorszagon havonta, egy angol 12-15 000 fontot(4-5 milliot). Szoval ha kisebb iz. A kulonbseg meg az is megvan.
A szuleim meg dolgoznak, szoval "nem te tartod el" oket. Mellesleg eltartasz egy rakas segelyest, gyariparost/cegvezetot es politikust(a magas adokkal es a nyugati arak-keleti berek kombinacioval)szoval sokmindenki mast is "eltartasz" a nyugdijasokon kivul. A kulfoldi magyarok altal hazautalt penz afa-ja pedig a magyar gazdasagba megy bele!!!

Bicepsz Elek 2017.12.07. 09:03:24

@Bicepsz Elek:
A 102 000 es 140 000 kozotti kulonbseget azert irtam, mert kb egy kezdo atlagember ennyit keresne ma is.
Vagyis a nominalber nott 30%-al, mikozben az inflacio, a lakasarak, elelmiszerarak es a szolgaltatasok arai ennel nagyobb mertekben nottek.

sunabajnok 2017.12.07. 09:33:54

@Bicepsz Elek: Ez a haza utalt pénz egy vicc. Vegyük alapul a 600.000-es létszámot. Ha ezek az emberek mind 140.000-et kerestek volna az mennyi is lenne? Ehhez képest el vannak ájulva,hogy hazautalunk 3-4 milliárdot?

teéjesenmindegy 2017.12.07. 11:04:19

@sunabajnok: Esetleg talán kezdj el normális munkát végezni, és akkor nem 140et kapsz. Ja, és esetleg ne a kezdő minimálbérből akarjál 3 kölköt nevelni.
Pont erről szól ez a kurva cikk, csak a hozzád hasonló funkcionális analfabéták képtelenek olvasni. 140 ból ugatod, hogy nem tudsz 3 kölyköt fenntartani, meg kolesszobába nem lehet gyereket csinálni. Meg magántanárhoz járni.
Anyád! Bazmeg, Londonban mennyi a magántanár? Ott csináltál 3 kölyköt? Akkor miről pofázol?
Hasonlítod az almát a körtéhez te fasz.
Ja, ugye azt nem magyarázod meg, hogy a 3 kölyköd mellé semmilyen támogatást nem kapsz és annyiból kell nevelned? Kezdve az adókedvezménnyel, a csokon át az ingyenes iskolai zabáig. Unom a kamudat.

Maradj ahol vagy, csak ne ugass haza. Anyádat majd eltartjuk. Szívesen bazmeg.

teéjesenmindegy 2017.12.07. 11:24:48

@Bicepsz Elek: Ez hazugság. Kezdő átlagember nem megy el 140 ért dolgozni. Ez van.
A többi írásod is nettó hazugság
"Hagyjal mar a villanyszerelovel meg a mesteremberekkel!!" Miért hagyjalak? Nagyobb igény van rá mint marketingkommunikációsgenderszakos léhűtőkre. Valahogy azt veszem észre, hogy a bölcsészek angliában sem HR osztályokat vezetnek, hanem inkább mosogatnak.

"Azok csak kis szeletei az egesz tarsadalomnak." Marhára nem.

"Leirtam, hogy azonos szakmakon belul volt 5x a kulonbseg. Viszont az u.n. mesteremberek mar Szlovakiaban es lassan Magyarorszagon is nyugati arakkal dolgoznak" - Kamu. Szlovákát nem tudom, de menj be egy autószervízbe, ki van írva a rezsióradíj. Aztán hasonlítgasd össze a 12 ezer forintot a 150 euróval.
"(ja nem mig Magyarorszagon 1000 euroert/fontert keresnek, Angliaban 3000 fonyot kapnak egy honapban." Naszóval Matematika. Tehát szerinted, ha a mester itthon is meg angliában is X összeget kér a munkáért, akkor itthon ugyan miért csak a harmada marad meg neki? Persze van egy fasza adórendszerünk, de nem négyszeres az eltérés.
Vagy fordítva. Komolyan érdekel, hogy szerinted ha ugyanannyit fizetsz az autószervizben abgliában mint itthon, akkor mégis hogy jön ki a négyszeres fizetés amit megkap a melós.
Úgy, hogy fogalmad sincsen az árakról, csak ideírod a hülyeséget.

Egy felso-kozep manager 1 millio forintot kap Magyarorszagon havonta, egy angol 12-15 000 fontot(4-5 milliot). Szoval ha kisebb iz. A kulonbseg meg az is megvan. - Igen. És? Ezt senki nem vitatta, eddig sem. Csak a manager ha újrafesteti a szobáját akkor angliában kifizet érte kétmilliót, itthon meg háromszázezret.
"A szuleim meg dolgoznak, szoval "nem te tartod el" oket. " - Még. De rám fog hárulni ugye?
"Mellesleg eltartasz egy rakas segelyest, gyariparost/cegvezetot es politikust(a magas adokkal es a nyugati arak-keleti berek kombinacioval)szoval sokmindenki mast is "eltartasz" a nyugdijasokon kivul." Hagyjuk ezt a nyugati árak keleti bérek kombóját, továbbra is hazugság. Ja, az angol cégvezetők ingyér dolgoznak? A franc se gondolta volna.
"A kulfoldi magyarok altal hazautalt penz afa-ja pedig a magyar gazdasagba megy bele!!!"
Az enyém is. Meg másik 40 adó, járulék, meg kisfaszom. Verheted magad a hazautalt pénzzel, de attól még az a kurva nagy igazság, hogy azért van közvilágítás meg orvos meg rendőr anyádék falujában, mert én itt befizetem a 40 járulékot, meg adókat. Nem a te hazautalt fontjaidból.

sunabajnok 2017.12.07. 12:20:25

@teéjesenmindegy:
:DD normälis munka? Ugye nem jär a szäd,hogy nincs orvos,meg növér? Meg gondozo,aki vigyäz a szüleudre? Na ök is elmentek normälis munkät keresni.
Két gyerekem van normälis oktatässal, igy nem szorulok tanärra.
És nincs szükségem tämigatäsra,mert munkabért Kapok, amiböl sporolhatok rä.
Ne ugassak haza? Te minek szolsz bele olyan témäba,amiröl fogalmad sincs? Sem tapaszralatod? Véleményed van kispajtäs, mint mäsnak änusza.
Te borzasztoan magänyos vagy. Ami egyfelöl szar,mäsfelölncsak te tehetsz rola.

5perc 2017.12.07. 13:53:35

@teéjesenmindegy:
Sajnállak öregem, kívülállóként számomra eddig nem világos, hogy a fidesz seggnyaláshoz a lobotómia is feltétel.

teéjesenmindegy 2017.12.07. 15:30:10

@5perc: Na, oszt hogy jött ide a fidesz, meg a segge? Azon kívül, hogy kezdő buziként seggeket látsz, ha becsukod a szemed.

teéjesenmindegy 2017.12.07. 15:36:52

@sunabajnok: "Két gyerekem van normälis oktatässal, igy nem szorulok tanärra. "
Értem. Előbb még három volt és magántanár kellett nekik. Vagy tegnap óta egyik öntudatra ébredt, hogy mekkora fasz apja van, és felkötötte magát?

Még jó, hogy te beleszólsz abba amihez olyan marhára értesz, hogy én magányos vagyok-e vagy sem. Ezt mégis miből szűrted le, te nyomorult? :D

Nem értem a folyamatos önigazolási kényszereteket. Élsz kint, ott a normális oktatás, meg a baszom sok pénz, akkor miért nem tanulsz meg angolul, aztán cseverészel a helyiekkel? Miért itt baszod magad folyamatosan?

sunabajnok 2017.12.07. 16:52:47

@teéjesenmindegy:
Nem bogárka,három neked kell,hogy teljesítsd a normát. Ha lennének emberek a közeledben,akkor pedig tudnád,hogy szinte mindenki legalább matematikára és idegenyelvre bizony magántanárt fogad.
Az EQ szinted egy talicska mókuséval egyenlő, mivel ez a szakmám,könnyen leszűrtem.
Te minek pofázol bele egy olyan posztba,amit egy olyan poszter írt,aki sosem élt külföldön,de te habzó szájjal okádod,hogy kint mekkora trágya élet van,otthon meg minden rendben?
Ha megtanulnál legalább egy idegen nyelvet,és olvasnál külföldi statisztikákat,tanulmányokat megdöbbennél miért mosogat boldogan külföldön az,aki tegnap a rendszer remeke miatt közmunkás volt,mert okosba jobb alkalmazni,mint felvenni. Nem tudom minek erőlködök veled, úgyis csak neked lehet igazad,mindenki más hülye,hazaáruló,meg sorosgyörgy.

teéjesenmindegy 2017.12.07. 19:31:08

@sunabajnok: "szinte mindenki legalább matematikára és idegenyelvre bizony magántanárt fogad." - Nem, csak az olyan balfaszok, mint te, akik nem képesek elmagyarázni a gyereknek a felsős matematikát :D:D

Mi is a szakmád bogárka, hogy te három hozzászólásból bármit megállapítasz? Főleg úgy, hogy olyan fasza az értelmezési készséged, hogy a pisa tesztről rögtön a majomházba küldenének?
"Te minek pofázol bele egy olyan posztba,amit egy olyan poszter írt,aki sosem élt külföldön,de te habzó szájjal okádod,hogy kint mekkora trágya élet van,otthon meg minden rendben? " Na, bogárka, linkeld már be, hogy mikor írtam, hogy minden rendben itthon? Mikor írtam, hogy trágya élet van kint? Ha nem tudsz olvasni, akkor miért pofázol? Honnan tudod, hogy a szerző, (vagy akár én) mikor és mennyit élt külföldön?

2 nyelven beszélek, veled ellentétben.
És már megint jössz a baromságoddal, amivel csak azt bizonyítod, hogy mennyire nem értesz semmihez. Közmunkást okosba jobb alkalmazni? ÓÓÓ, hát persze, te balfasz. A nagy városi legenda. Mert a közmunkások oda vannak láncolva, és azért nem mennek el a munkaerőpiacra az eladható és értékes tudásukkal, ugye? Mert okosba visszaalkalmazzák őket, mi? AZ meg csak áll a mérnöki diplomájával, és ahelyett, hogy elmenne bárhova dolgozni, inkább marad. Csak szólok, hogy lidl-be keresnek 220 nettóval pénztárost. De az okos közmunkás inkább közmunkál.

Na, itt vagy te, az élő ékes bizonyítéka annak amit írtam fentebb. Te abban a 90%ban vagy, akinek fingja lövése nincs se a kinti munkáról, se itthon semmiről, olvasni sem nagyon tudsz, csak ugatsz mint egy kutya.

sunabajnok 2017.12.07. 20:23:53

@teéjesenmindegy: Beletrafáltam,sajnálom.
De ciki neked. Na pá!

teéjesenmindegy 2017.12.07. 21:31:56

@sunabajnok: Hát még szerintem életedben semmibe nem trafáltál bele :D
De hidd azt. Pinabajnok :D:D

Szornyeteglajos 2017.12.08. 07:22:30

@sunabajnok: jaj,debalga vagy, te sunabajnok! Hat miert nementel el villanyasznak 300- ert- nyilvan bejelentve ;)- vagy lidlibe kasszaserzsinek 220-ert! Szocialis szfera? O, hat oda menjenek csak a fogyatekosok, meg a lustak az ertektelen munkajukert jol megerdemelt minimalert!

Bicepsz Elek 2017.12.08. 11:40:37

Olvasó: hazaköltöztem, de sajnos nem azt tapasztaltam, amit a kormány sikerpropagandája állít
Forrás: kuruc.info/r/20/180228/
Tisztelt Szerkesztőség! Nagy örömmel hallom, hogy otthon 4%-os a GDP-növekedés, és hogy a dolgozó, adófizető polgárok egyre több összegből gazdálkodhatnak. Én 13 év után hazaköltöztem idén, és munkát vállaltam, gondoltam, rajtam ne múljon, de nem ezt tapasztaltam! Nem is akárhol, a 100%-ban Mol-tulajdonban lévő Moltrans Tankautós Fuvarozó Kft.-nél, amiről köztudott, hogy stabilan az ország harmadik legerősebb vállalata. Tankautóvezető volt a munkaköröm, amihez szükségeltetik az ADR (veszélyes áru) igazolvány. 33 000 liter gyúlékony/robbanékony anyagot szállítani nem veszélytelen, és ezt mind minimálbéren bejelentve! Ez náluk nem veszélyes munkakör (akkor miért kell az ADR?), természetesen azért, mert akkor többet kellene hogy fizessen a munka törvénykönyve szerint. Egyszerűen nem akartam elhinni, miközben rájöttem, hogy egy kizsákmányoló balkáni diktatúrában nem akarok élni. Üdvözlettel, Garaguly Károly

sunabajnok 2017.12.08. 15:57:28

@Szornyeteglajos: Ha olyan könnyű meló,miért nem otthon ápolja mindenki az idős,magatehetetlen hozzártatozóját? Nem is értem,tényleg. Ugye te ha megvénülsz kisétálsz az erdőbe?

Kommentelő Béla 2017.12.21. 20:53:13

Most sikerült belefutnom a cikkbe (+ a hozzászólásokba).
Jól fel is idegesítettem magam.
Komolyan mondom, gyerekek, mikor fogtok már leszakadni arról, hogy külföldre mosogatni költöznek ki emberek (és viszik a családot is akár)?
Ez olyan butaság. Abban az országban, ahol én is élek, elég sok magyart ismerek. Egy sem mosogat (hivatásszerűen), viszont meglepően sokan dolgoznak mérnökként közülük.

Reactor 2021.02.27. 21:57:08

Nyilván mindenki hülye aki külföldre menekült a mélyszegénység és az embereket lerabló Orbán-kormány elől, csak az itthonmaradt fidesznyikek a normálisak. Oszt valamiért mégis a külföldre menekült hülyék hazautalásai tartják életben a magyar gazdaságot, erről persze egyik fidesznyik se akar tudomást venni, őszintén hiszi, hogy a Viktátornak köszönhetően van ekkora "jólét". És persze a cikkben leírt módon köpköd a külföldre menekültekre, hogy hazaáruló szemetek, ha tanultál volna, itthon is megkereshetnéd azt a pénzt...
Aha, persze, megkeresheted. Ha egyáltalán el tudsz helyezkedni, és nem rúgnak ki páros lábbal az aktuális távol-keleti vírus miatt. Ha jattolsz a HR-esnek beválogatásnál. Ha aláígérsz a többi álláskeresőnek. Ha nem tesznek utcára próbaidő lejárta előtt. Ha nem áll földbe a magyar gazdaság. Ha a politikai nézeteid egyeznek a munkáltatódéval. Ha jó rabszolga módjára teljesíted az évi 400 ingyen túlórát. Megannyi "ha". Ha kerekeim volnának, én lennék a négyeshatos.
Aztán még ha meg is keresed ugyanazt a pénzt, végiggürized az életedet, és negyvenöt évesen elvisz egy infarktus.
Ezzel szemben a haldokló nyugaton feleannyi munkával minimum duplaannyi pénzt keresel. Nincs 400 óra ingyen robot évente. A munkáltató embernek tekinti a melósait, nem hajcsárkodik felettük, és nem fenyegetőzik kirúgással, ha a melós épp nem úgy táncol ahogy a munkáltató fütyül. Ez az oka annak, hogy a magyar munkavállaló szívesebben gürizik nyugaton a moslékban - mert ott még így is embernek számít. Mert Hegyeshalmon túl értékelik és jutalmazzák a munkáját, nem pedig ráhúznának kettőt a hátára bikacsökkel legszívesebben. Na ez az a szint, ahova egy magyar munkáltató soha de soha nem fog eljutni.
Lehet taknyot nyelve szidni, köpkörészni a külföldön dolgozó magyarokat, az vitathatatlan tény, hogy nélkülük kb. a hatodik államcsődünket ünnepelhetnénk.

@teéjesenmindegy: Lehet neki, igen. Hihetetlen, tudom, a magyar fizetések fényében, de lehetséges. Már csak azért is, mert tőlünk nyugatabbra nincs ingatlanlufi, nem ment el a kormányok esze olyan szinten, hogy államilag támogatnak egy szabadon futó piramisjátékot. Sőt, odaát keményen szankcionálják az ingatlanhiénákat, a csalókat, a lakásmaffiát, idehaza még tenyésztik is őket. Hogy bedől az építőipar, és sok százezer munkanélküli lesz ennek a végén? Ahol fát vágnak, röpül a forgács ugyebár, Sztálin bátyó is megmondta már...

@Sexual Harassment Panda: Magasabbak, csak az ottani fizetésedből röhögve tudod állni őket. Még félretenni is tudsz.

@Csuti Ördögüző: Az ÁFA-tartalom nem érdekes? Neked tán pénzfa nő a kertedben, nincsen aki leszakassza, csak úgy hervad rajta?

@commentes nikk: Ez a "három pakival" lakás egy ostoba, bugyuta sztereotípia, és az égvilágon semmi nem igaz belőle. Ne a magyar tömegszállásokból indulj ki. Persze ha hajléktalanszállón lakik valaki, akkor igaz az állítás.
Nem mellesleg munkásszálóra már csak azért se fog a paki beköltözni, mert esze ágában sincs dolgozni, ő csak a markát tartja a segélyért.

@midnightcoder2: Önerőből Magyarországon átlagfizetéssel nagyjából 30 év elteltével tudsz lakást vásárolni. Külföldön ezt az időt bátran eloszthatod kettővel.

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Továbbra is ostoba vagy, no surprises here. De hát már Cipő is megmondta (istennyugosztalja) hogy aki hülye, az is marad...

@Kommentelő Béla: Ne törődj vele, a hülyére médiázott agyú fidesznyikek hadd hajtogassák a baromságaikat! Ők is tudják nagyon jól, hogy baromság, amit hajtogatnak, de az egójuk nem engedi, hogy felülbírálják önnön hitvallásukat, igaz hogy rossz úton járnak, de félútról már csakazértse fordulnak vissza, nehogymá' a szemét ellenoldalnak igaza legyen. Nagyon savanyú az a szőlő nekik.
süti beállítások módosítása