"Tetszik, de..."
A tipikus mondat, ami minden kreatív szolgáltató rémálma. Ez azt jelenti, hogy nagyon tetszik az ügyfélnek amit csináltál, csak lenne néhány finomítás (mondjuk a projekt 90%-a), amit máshogyan kellene megcsinálni. Főleg akkor kaparják az arcukról a pírt az emberek, amikor ez a mondat folyamatos egyeztetéssorozat után, a munka átadásakor érkezik meg drágalátos ügyféltől.
"itt fogyasztod vagy elviszed?" (tipkus gyorséttermi kérdés)- Az asztalnál
Valamiért azt hiszi a mai napig mindenki, hogy a mekiben álló kiscsaj ezt még nem hallottam soha életében! Hatalmas poén lehetet ez valamikor, de ma már kifejezetten idegesítő, mivel minden vevő életében egyszer ezt elsüti. Én is gimisként benyögtem és most beálltam a sarokba elgondolkozni a tettem komolyságán.
"Csak egy kérdésem lenne"
A tipikus kérdés, amit marketing szakemberek, pénzügyesek, könyvelők szoktak megkapni. Az ügyfélnek csak egy egyszerű kérdése lenne, amire a válasz csak jó esetben fél percben, rosszabb esetben fél órás kifejtés igényel. És az ügyfél persze igényli. De mivel csak egy "egyszerű" kérdése van, ezért nem akar fizetni. Ha nem akarnak váalszolni, akkor a megkérdezett a szemét pénzéhes ember. Erre szoktam mondani, hogy igen a válasz 1 perc meg még x év, amit a megtanulásába öltem az adott területen és x millió forint, amibe került, hogy most 1 perc alatt a sok tízezer témába illő kérdés közül tudjam dekódolni és azonnal megválaszolni azt az egyet. Könyvelők, ügyvédek ebben megerősíthetnek.
"Nem értek hozzá, de azt nem lehetne, hogy...?"
Nem, nem lehet. Más szakmában dolgozók mesélték, hogy nekik ez a legutálatosabb kérdésük a világon. Ez azt jelenti, hogy az ügyfél a (már lealkudott) pénzéért úgy érzi, hogy a "multi csomagot" vásárolta meg és minden technikai és minőségi megvalósításba beleszólhat. Általában ennél a kérdésnél már az ügyfél is érzi, hogy nem ezt beszélték meg előre, de azért bepróbálkozik. "Nem értek hozzá, de azt nem lehetne, hogy a szárított jeget az Antarktiszon metszi le egy Grizzly medve villával, aztán a Dalai Láma hozza el nekem katicabogár szánon?" Nem...
" Megbeszéltem a barátommal és..."
Fontos, hogy kikérjük egy független ember véleményét. Viszont a probléma ezzel a "hazamentem" és megbeszéltem valakivel dologgal, hogy nem viccből kellett végigülni az adott tárgyalást-bemutatást 1-2-3 órán keresztül, ahol tapasztalt, a témával kapcsolatban szakértői státuszban levő ember válaszolt minden kérdésre. Mire hazaér az ügyfél, addigra az infó fele már elveszett. Mire elmondja 5 futópercben a barátnak, hogy miről van szó, addigra sikerült teljesen leredukálnia az autó motorikus működését egy kerékpár láncának a mechanikájára.
"Nekem ez tegnapra kell"
Akkor miért nem jöttél tegnap előtt? Minden iparágban jellemző ügyfélmondat, amitől mindenki hátán feláll a szőr. Azt hiszik egyes ügyfelek, hogy a pénzükért időt is vásárolnak, nem csak szolgáltatást/terméket. Valamiért azt gondolják, hogy megérkezik a helyi "Mclemore" és akkor mindenki eldob minden futó projektet és elkezdenek Mikulás manóiként ezen az ügyön pörögni, hogy még éjfél előtt kiszállítsák a kéményen keresztül az ügyfél szolgáltatását/termékét.
"Csak kíváncsi voltam"
Vannak az időrablók, akik nem akarnak semmit, csak kíváncsiak. De előtte bezzeg megizzasztják az adott cég képviselőjét, mint kurvát a templomban. Jönnek a kukacoskodásnál kukacoskodóbb kérdések, amiket persze mezei ember amúgy nem kérdezne meg. Órákat, napokat kell utána járni a dolognak. Mire az ügyfél végzett, addigra a másik a belét kidolgozta és munkaórái mentek el ezzel az üzlet reményében. A probléma nem az, hogy nem lesz üzlet. A probléma, hogy soha nem is volt szó arról, hogy lenne üzlet. Hiszen csak kíváncsi volt és volt az ügyfélnek egy felesleges fél órája... A kérdést 1 perc feltenni, de a választ akár órákig kell keresni...
Tudod ki vagyok? Az ügyfél...
Vendéglátósok mesélik nekem ezt mindig, hogy időnként jön az ügyfél és ezzel figyelmeztet arra, hogy megérdemli a kitüntetett figyelmet. Hiszen ő ezért a szolgáltatásért fizet. Az nem érdekli, hogy pontosan úgy fizet, mint minden más vendég. A vendéglátósnak ő csak egy sok közül (és mindenki ugyanannyira fontos vagy nem fontos), míg az ügyfelek jelentős részének ez egy jeles alkalom (erre spóroltak hónapokig), így érthetően máshogyan élik meg. Attól függetlenül hidd el, hogy tudják ki vagy:)
Megveszem a neten
Media Markt-osok kedvence lehet ez a mondat. Mintha a bolt az internet számára fenntartott offline bemutató terme lenne, ahol a terméket meg lehet tapogatni, fogdosni. Értem én, hogy gyakran túlárazott az egész, de ennek az oka, hogy ki kell fizetni a bolt költségeit, a dolgozókat illetve azt a hozzáadott értéket, hogy megfoghatod a terméket illetve van kitől kérdezned. Miután az eladó srác akár órákig próbálgatja veled a tv-ket és vért pisil, elég meredek bejelenteni neki a végén, hogy "köszi, akkor megveszed a neten".
Neked mik a "kedvenc" legbosszantóbb mondatai az ügyfeleknek?
►►►►
Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.
Ez a cikk 2017. június 19. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.