Kasza Tibi a legsikeresebb magyar celeb a közösségi éterbe a lassan 1 millió követőjével. Ez nagyon komoly szám, ha figyelembe vesszük, hogy aktívan Magyarországon 5,3 millió felhasználó van rácsatlakozva a közösségi hálóra. Ez azt jelenti, hogy minden ötödik ember Kasza Tibi Facebook oldalának a követője. Innen már nem nehéz belátni, hogy gyakorlatilag nem létezik olyan felhasználó, aki még soha ne találkozott volna Kasza Tibi valamelyik bejegyzésének a megosztásával!
Kasza Tibi elért mindenkihez
A napokban meghatározta oldalának nominális értékét 1 milliárd forintban!
Persze ezen a marketing szakma nagyokat hüledezett, hiszen nem értik Tibinek ezt a polgárpukkasztó kijelentését! Hogyan lehetne egy személyes márkára (Kasza brand) építő Facebook oldal bárki számára releváns és értékesíthető? Hiszen ha tibit kivesszük a képletből, akkor máris elveszett az oldal varázsa!
Teljesen igazuk van! De...
Ez egy 21. századi vállalkozás
A 21. században a vállalkozói struktúrák egyre inkább homogén szerkezetet vesznek fel, egyre kevésbé működik a betonbiztos alapokon felépített, 50-100 évre tervezett mammutvállalat! Ezen század csodája a közösségi média, ami komplett iparágakat emelt ki a földből. Viszont a közösségi média folyamatosan változó és impulzusokkal teli világában rendre elbuknak azok a vállalkozások, akik a hagyományos szerkezeteket akarják ráhúzni a közösségi háló közönségére!
Senkit nem érdekelnek ezek a cégek! Az embereknek impulzusokra van szükségük!
Amikor Kasza Tibi azt mondja, hogy a Facebook oldala 1 milliárd forintot ér, akkor azt nem az eladhatóságára érti, hanem a projekt tényleges értékére és a közeljövőben (x év) alatt várható bevételre. Tibi úgy gondolja, hogy ebből a vállalkozásból a jelenlegi fejlődési pályát tartva nagyjából ennyi pénzt fog tudni kivenni a projektből biztosan!
Kasza Tibi milliárdosként látja már magát!
És teszi mindezt teljes joggal!
- Felépítette Magyarország legnagyobb közösségi oldalát
- Neki vannak a legaktívabb követői (önmagában egy agyonlájkolt oldal nem ér semmit, ha a követők nem aktívak)
- 1-1 posztjával azonnal megmozgat 50-100.000 embert, ami hatalmas marketingértéket jelent. Gondolj bele! Tibi megoszt egy cikket, amire azonnal érkezik 50.000 releváns olvasó, akiből vásárlót lehet konvertálni.

Ráadásul az oldalának a tematikája folyamatosan változik és önazonos saját olvasóközönségével!
Kezdte a bohóc képekkel, Coelho műveleti vetélkedőkkel! Majd elkezdett ripost, admiral markets és más szponzorok cikkeit egy az egyben megosztani. Ezután/eközben beépít direkt szponzor reklámokat 1-1 termékről vagy szolgáltatásról. És mostmár belevágott a Live műsorokba, amivel egy teljesen új szintre helyezte a saját közösségi oldalát és egyáltalán az üzleti céllal létrehozott FB oldalak létjogosultságát!
Már kimondottan a kereskedelmi csatornák alternatívájaként pozícionálja magát a jövőben és saját reality műsorokat legyártva "a garázsban" képes nézettségben versenyezni velük. Mindezt lényegesen alacsonyabb "rezsi" költséggel teheti meg, mint a tv társaságok, miközben az elérései és nézettsége versenyezhet velük.
Az alacsonabb "rezsi" biztosan azt jelenti, hogy jobb ajánlatot tud adni bizonyos szponzoroknak, mint a kereskedelmi csatornák. Ráadásul Kasza Tibi "hitelesség faktora" az egekben van, hiszen név szerinti ajánlásaival az arcát és a személyes márkáját szolgáltatja 1-1 termékhez. Emiatt a vásárló nagyobb biztonságban érezheti magát, hiszen Kasza Tibi vélhetően nem kockáztatna meg valami sz@r terméket promózni, mert azzal a teljes projektjét veszélyeztetné!
Ami egy kereskedelmi csatornának belefér szponzoráció kapcsán, az Kasza Tibi énmárkájába már nem
Kasza tibi felismerte időben, hogy az emberek egyre kevesebb tv-t néznek és egyre több időt töltenek a Facebookon. Tehát a szórakoztatásnak ebbe az irányba kell elmozdulnia! Ezen a területen felbecsülhetetlen tapasztalatokat szerez, és mire a "többiek" belekezdenek, addigra Tibi már túlvolt pár tapasztalaton!
Trendivé varázsolja a fogyasztóvédelmi rendelkezést!
Újabban a fogyasztóvédelem megpróbálja megérteni a közösségi média reklámfelületének a mechanikáját és ebbe többek között Kasza Tibit is belevonják. Ez valahol dícséretes, ha egy hatóság nem agyonbüntetni akar, hanem korrekten szabályozni. Más kérdés, hogy mennyire releváns Kasza Tibi ebben az ügyben, aki mögött olyan tők és tapasztalat áll, amivel nem tud hibázni. Őt semmilyen rendelet nem tudja kibillenteni, hiszen már most is idaírja a bejegyzéseihez:
"szponzorált tartalom"
És ez senkit nem érdekel! Viszont a szponzoráció a "kis vloggerek" esetében problémás lehet, hiszen nekik még nincsen olyan releváns és ragaszkodó célközönségük, követőseregük, ahol beleférne, ha a "vlogger eladta magát". Nagyon érdekes lesz ennek a konfliktusnak a hatósági feloldása. Persze a nagyobb szereplők mind azt hazudják, hogy ez mennyire jó dolog, de igazából csak puncsolnak a hatóság felé.
Senkinek nem jó, ha be kell ismerni, hogy pénzt kaptak a "független véleményért" és senkinek nem jó az sem, ha az olvasót meg kell zavarni ezzel a "szponzorált tartalom" dologgal. a magyar ember nem szeret fizetni semmiért. Már azon felháborodik, ha egy vlogger/blogger nem fotoszintetizál, hanem időnként szponzorált cikket ír (ami nem egyenlő a vélemény megvásárlásával...). De ezt meg kell tanulnia az embereknek helyén kezelni és elfogadni.
Kasza Tibi milliárdos lesz?
Nem szabad elfelejteni, hogy Kasza Tibi is ugyanolyan felhasználó, mint te vagy én a Facebookon vagy az Instán! Könnyen bezavarhat az algoritmus folyamatos változtatása és az organikus elérések folyamatok csökkentése. Hamarosan elképzelhető, hogy Kasza Tibi is kénytelen lesz fizetni a dolgaiért. Ugyanígy bezavarhat a Facebook üzletpolitikai változtatása (ettől mondjuk nem félek), ami jobban szabályozná a kihelyezett szponzorált tartalmakat az ügyfélélmény növelése szempontjából.
Ugyanígy bezavarhat a terület megadóztatásának a változtatása, konkretizálása vagy bármilyen törvényi változtatás. Nem tudjuk mit hoz a jövő, de az szinte biztos, hogy Kasza Tibi per pill a csúcs a közösségi médiában. Egy csónakban evezünk, de ő a kapitány. Ha minden így halad, akkor ez a projekt valóban eléri az 1 mrd forintot! Tavalyi évben a közösségi médiából valószínűsíthetően bruttó 30-60 millió lehetett az árbevétele. Ez azért nem gyenge!
►►►►
Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk
✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt: Klikk
Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz
Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.
Ez a cikk 2017. május 31. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.