Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Tényleg csak a prolik vesznek hitelre autót?

2017. május 23. - Szarvas Norbert

prolik_auto.jpg

Az elmúlt évtizedben már átéltünk egy "mindenknek BMW 320 hitelre" korszakot, amikor a magyar jólét egy addig nem ismert szintet ütött meg. Az emberek úgy gondolták, hogy majd autólízingből megvalósíthatják az álmukat és menő autóval kiválthatják a "Én vagyok a Jani az utakon" öröktagságot a hozzá tartozó "fogyatékosoknak" készült speciális KRESZ könyvvel (pl.: nem alapfelszereltség az index vagy mindig elsőbbséged van). Bebukták!

A terv akár még működhetett is volna, hiszen sosem a kezdő törlesztéssel volt a gond. Azzal senki nem számolt, hogy a deviza lízing brutál módon elszalad. Tipikus sztori, amit autóoktató mesélt nekem:

Felhív a tanuló, hogy milyen autóm van. Mondom neki, hogy BMW. Eljött az órára és csalódottan jelzi, hogy ez nem BMW, hanem egy Toyota Yaris. Hát kisapám! Mire kifizettem a lízinget, addigra BMW lett, annyit toltam belé...

Ha nem szalad el az árfolyam, akár még össze is jöhetett volna a legtöbb családnak a magyar álom. Ma már persze minden szakértő ebbe kapaszkodik, az ideiglenes állapotba, miszerint a lízing a szegények és prolik eszköze. Mert autót csak kp-ra szabad megvenni. De tényleg így van? Valóban addig nyújtózkodjunk, ameddig szabad?

Ha megnézzük az átlagos háztartások vagyonát országos szinten, akkor láthatjuk, hogy likvid vagyonelemük gyakran nem éri el a 2 millió forintot sem. Az átlagos családnak jellemzően 1 millió vagy alatti készpénze van, amit azonnal tud mozgosítani. Ebből az összegből értelemszerűen egy 10 évnél idősebb autót tudnának vásárolni.

Ez az autó szinte biztosan magasabb KGFB díjat kap, többet fogyaszt, többet kell szerelőhöz vinni, több dolgot kell kicserélni rajta, mint egy új vagy újszerű kolléga esetén. Nem akarok belemenni a matekba, mert almát hasonlítanánk össze a körtével. Egy Yarist nincsen értelme egy BMW-vel hasonlítgatni. Minden családnak más az igénye. Maradjunk annyiban, hogy a járulékos költségek biztosan magasabbak lesznek az évek során.

4-5-6-8 millió forintot kifizetni egy új autóra pedig csak álom marad sok család számára. Az pedig elég demagóg bullshit, hogy akkor járjanak tömegközlekedéssel. Véleményem szerint senkinek nincsen joga arra, hogy megmondja a másiknak mivel közlekedjen. 

Érdemes mindig kiszámolni, hogy kinek mi érné meg, milyen plusz költségek merülhetnek fel.

Elterjedt tévhit, hogy lízingelni csak a szegények és a prolik lízingelnek. Holott a valóságban minden olyan KKV vállalkoz is lízingeli az autót, akiknek van egy csöpp esze. Ugyanis a lízingdíjat 100%-ban leköltségeli, ráadásul az évi 7-10%-os lízingkamatért cserébe az adóalap csökkentésén kívül még azt is elérte, hogy ne mondjon le a cége saját likviditásának egy részéről. Ugyanis az autó önmagában pénztemető és nem pénztermelő. A vállalkozónak az a fontos, hogy minél több pénzt tudjon visszaforgatni a vállalkozásába. 

Vitatom, hogy az autó nem képes pénzt termelni! A hagyományos elmélet szerint az autó azért pénztemető, mert pénzt áldozunk rá, fenntartjuk és a jövőben egyre kevesebbet ér. Alternatív megközelítésben viszont figyelembe kell venni a közvetett változókat, mint például az utazás minőségét (és a minőség jótékony, akár szellemileg pihentető hatását az emberre), gyorsaságát, és még számos olyan pontot, aminek köszönhető az ember közvetett módon mégis képes pénzt "termelni" az autójának köszönhetően. 

De nem feltétlenül kell vállalkozónak lennünk ahhoz, hogy lízingeljük az autót. A gazdagabb emberek számára is jobban megérheti a lízinget igénybe venni és a "felszabaduló" likvid tőkét befektetni (teljesen mindegy, hogy ingatlant vesznek, vagy vállalkozást indítanak). Mivel az autó alternatív értelemben vett "közvetetten pénzteremtő" képességét lízing esetén is megszerzik, így nincsen szükség arra, hogy 6-8-10 millió forintért egy összegben vásárolják meg az eszközt.

Helyette számukra is jobb megoldás lehet, ha képesek megforgatni azt a 6-8-10 millió forintott, ami rendelkezésre áll, viszont autó helyett okosan használják fel. 

Hiba a lízinget a prolik nyakába varrni!

Valószínűleg sosem a lízingről volt szó, hanem a mértékről. Nem a hitel a probléma, ha az értelmes tőke átcsoportosítás eredménye. A probléma ott kezdődik, amikor az "ingyen pénznek" megörülnek az emberek és többet vesznek fel, mint amennyire valójában szükségük lenne, mint amit a saját pénztárca valójában elbír.

Most nézzük meg, amikor egy teljesen átlagos ember vesz lízingre magának egy BMW-t. Valószínűleg már a BMW vételára is megterhelő számára. A totális káoszt pedig az autó fenntartása és a fenntartásának prémium költségei jelentik majd. Ezért fontos mérlegelni, és a hiteleket okosan felhasználni.

 

 ►►►►

Nyugdíjbiztosításról szeretnél többet tudni? Klikk

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

Ez a cikk 2017. május 23. napján frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr8112534005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duplaxiii 2017.05.23. 23:01:01

Én az egészet nem értem. Ez az autórészlet pontosan olyan magyar sajátosság, mint a saját ingatlan vásárlása.
A világ döntően részletre vesz autót és lakást, ingatlant, házat bérel.
Megint mindenki hüje, mi tudjuk jól.
Egyszer egy kollégám vett egy új autót és boldog volt. Kiszámoltam neki, hogy két éven belül mennyit veszít a "befektetéséből". Elismerte, de azt modnta egyszer az életében AKART VENNI egy autót...
Sokan elfelejtik, hogy az autó egy fogyasztási eszköz és nem egy aranyékszer, értékes festmény.
Hatalmasat veszít az értékéből már akkor, amikor kigurulunk vele a kereskedés kapuján.
Veszünk egy új autót és nem számoljuk az értékvesztést, a karbantartási költségeket és mindent, ami nem közvetlenül a napi használathoz kapcsolódik.
Amikor cserélünk, akkor csak az aktuális értékkel számolunk, de nem adjuk hozzá az értékvesztéshez a többi költséget. Azt is kifizettük, csak részletekben...
És az új autóval újrakezdjük és valójában folyamatos vesztésben vagyunk.
Idegen, elmaradott országokban, például Nyugat-Európa, USA és a többi, részletre veszik az autó és mondjuk két év múlva - amikor még kevés az értékvesztés és a ráfordítás - visszaviszik és választanak egy újat. A régit beszámítják és a különbözet az új alap...
Az autók első két évében alcsaony a rárakodó költség és az alap értékvesztéshez is még kevés hónap jön, azaz magasabb áron számítják azt be.
Mi 4-6 éves autókkal próbálkozunk... És az autó korosodásával a rárakodó költségek exponenciálisan nőnek.
Szóval nem értem...

Duplaxiii 2017.05.23. 23:11:50

De idegesítő ez a megvezetés a lízinggel kapcsolatban! A lízing nem a magánemberek konstrukciója! Ez a gazdag ember is dolog meg torz, mert a gazdag ember jellemzően nem számtantanár egy középiskolában, hanem valamilyen vállalkozáshoz is köthető személy, tehát ő meg idióta lenne nem céges autóval járni. Amit meg egyszerű adózási okokból lízingel.
A lízing mindig drágább a klasszikus részletnél, de ez a másik oldalon, a számviteli részen visszajön.
Egy magánember hol írja le a pluszt?

laci_52 2017.05.24. 00:09:23

@Duplaxiii: Jól látod a dolgokat, új autót hitelre venni tuti bukó a kamatok és az amortizáció miatt.

Volt egy haverom, aki nagyon jó üzletember volt és hasonlóan gondolkodott, mint te(10-20 éves történet): mindig 3-4 éves használt autót vett zsebből, de alaposan körülnézett: maximum az új ár felét volt hajlandó fizetni és azt is elvárta, hogy ennyiért jó állapotú is legyen a járgány. Legfeljebb 4-5 évig tartotta meg, ameddig komolyabb hibák és rozsdásodás nem jelentkezett. Ezalatt ment vele évi 30-40 ezer kilométert, majd cserélte ugyanígy egy fiatalabbra(arról nem beszélt, hogy eladás előtt viszatekerte-e a kilométerórát) . Mindig jó autója volt, keveset bukott az amortizáción és a javítási költségei sem voltak magasak.

vargatom 2017.05.24. 00:25:28

Két és fél éve vettem egy BMW-t.

Lassan középkorba lépő, egyedülálló, független, viszonylag jól fizetett szakemberként úgy gondoltam, hogy autóbuziként jó lenne még egyszer egy olyan géppel járni, aminek minden reggel örülni tudok.
Tudtam, hogy kell rá majd költeni, mert aki majmot vesz az vegyen banánt is; úgyhogy számolgattam is előtte, meg felmértem a lehetséges karbantartási költségeket. Azt is tudtam, hogy vállalkozás híján ez mind a zsebemre meg majd és nem fogom levonni semmiféle adókból.
Sőt, mindezek tetejébe még lízingeltem is, mert többet akartam mint amire elegendő készpénzem volt az előző autóm eladásából.

Kontra:
- A gyakorlatban tényleg annyiba kerül a fenntartása, mint amit bárki hozzáértő mondani fog. Ha a szervízelés nincs, akkor is kell időnként venni hozzá új gumikat, vagy cserélni a kopó alkatrészeket - ami egy ilyen autónál mind töbe kerül, mint egy Suzukinál.
- Ha meg szervízelni kell, az drága. Egyszerűen sokkal több benne az alkatrész, és azok komplikáltabbak is; ráadásul a gyártó szívbaj nélkül árazza az egészet magasabbra.
- Akármilyen jó ember is vagy, egy ilyen autóval stigmát veszel magadra. Sose lehetsz elég udvarias, mindenki le akar venni az államtól az utolsó kéregetőig, Akkor is rád fognak dudálni, ha szabályosan közlekedsz; plusz egy csomó autós megszokásból is menekülni fog előled, ami azért elég nyugtalanító élmény.

Pro:
- Azért nem véletlenül pörög ennyire a német autóipar, meg nem véletlenül lettek ők a mérce nagyon sok mindenben (kivéve a költségeket). Az autó szép, jó, kényelmes, gyors, tényleg van egy nagyon határozott különbség az előző géphez képest (ami egy Mazda 3 volt).
- Tényleg minden nap vigyorgok, amikor a munkába indulva beleülök, meg amikor hazamegyek. Hát még akkor, amikor mondjuk leugrok a Balatonra a csajommal.

Mi lenne ebből a tanulság...

A "majom és banán" hasonlat mindent elmond. Egy ilyen használati tárgynak az értékvesztésen felül is van egy évi több százezer forintos költsége, ez az ára, és aki nem tudja vagy akarja felvállalni, azt előbb vagy utóbb meg fogja büntetni. Nehezebb eladni egy szétgányolt, lógó belű német "prémium" autót, tele van velük a piac. Befeketetésnek pocsék, kivagyizásra drága.

Viszont ha anyagilag befér - de tényleg befér - akkor valóban sokkal többet tud adni, mint egy átlagos A-ból B-be közlekedési eszköz. Azt hiszem, ez a nehéz része, megtalálni azt a határt ami még nem vágja haza az ember költségvetését. Én se X6-ost vettem...

Becsajozni meg nem ez segített, bár el tudom képzelni hogy van akinél működhet. De ami pénzt erre rá _kell_ költeni, abból más megközelítésekkel komplett háremet lehet összeszedni...

vargatom 2017.05.24. 00:30:39

@laci_52: Így van, ahogy írod - ha valaki csak racionális alapon akar autót venni, akkor ez talán a legjobb módszer. Annyit lehet még hozzátenni, hogy mindig készpénzből, hitel nélkül, és különösen odafigyelve a megbízhatóságra és a várhatóan alacsony szervízköltségekkel járó paraméterekre. A totalcar nepperűzőjében pl. rengeteg tippet lehet erre összeszedni :)

A BMW - Audi, Mercedes, meg még egzotikusabb dolgok - meg sokba fognak kerülni.
Az viszont egy tipikus hazai jelenség, hogy sokan annak ellenére belemennek, hogy nem akarják ezt megfizetni, aztán gányolnak meg ügyeskednek. A hazai használtatópiac vonatkozó kínálatának kb. 90%-át az ilyen autók adják, és ezért hoznak be sok ilyen autót inkább külföldől... Bár ez ott is jellemző, ha nem is ilyen mértékben.

LúzerMan 2017.05.24. 06:15:33

Korrekt írás, de még olvastam volna. A végén nagyon kurtán fejeződik be. Folytatni fogod?
Ami még meglepő, hogy normális hozzászólások vannak. Hajrá!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.24. 07:44:53

Ahogy egy kolléga mondta egykoron: sose vegyél drágább autót, mint a havi fizetésed. Ezt ugyan családi autónál nehéz lenyomni anya torkán, de saját szaladgálósnál egész jó ökölszabály. És lehet ennyiért is megbízhatóan működő autót kapni, csak keresni kell, és persze nem a prémium alját kell megtúrni, hanem a rettegett F-eseket: Fiat, Ford, francia. Egyik öreg kraxlim sem hagyott az út szélén, utoljára a hobbi autómat kellett trélerezni, igaz, azt rögtön az értékének kb. a feléért. :-) (Köln - Kecskemét)

informatikusnal nincs butabb leny 2017.05.24. 08:07:08

Ezt a baromságot. Erősen kevered a vállalkozó és a magánember fogalmát.

Amúgy a néhány évnél öregebb bömös valóban a prolik villantóautója. Pont ezért nem kell, "átlagcsaládként" bármikor bemehetnék egy kereskedésbe megvenni egy 4-5 éves lefingott hármast, vagy ötöst, de mivel tisztában vagyok a további költségeivel, meghagyom őket a ruppótlanoknak, villogjanak vele ők és tolják bele a havi kosztpénzt.
Jó nekem a hazai is, 10 év alatt nem kellett annyit költeni a javításra amennyi a bömösön egy gumicsere lenne.

_B_ 2017.05.24. 08:17:06

Akkor vegyél hitelre/lízingre autót, ha anyagi hasznot hoz. Tehát a munkádhoz kell anyagot vagy személyt szállítani.
Magán használatra meg kp. Amit nem tudsz kp-ra megvenni, a törlesztés mellett fenntartani sem tudnád, szóval nem ér addig a takaró.
A lízing havidíja meg minimum 150-200e/hó és onnan a csillagos égig....
Akinek van ennyi pénze, az 1 év múlva vehet egy fasza használtat, rá 2-3 évre meg egy újat, zsebből.
Ha SOS kell a kocsi akkor meg 2-300-ból, de max 1 havi fizuból kell egy öreg rohangálós.

2017.05.24. 08:38:22

@vargatom: "Lassan középkorba lépő, egyedülálló, független, viszonylag jól fizetett szakemberként úgy gondoltam, hogy autóbuziként jó lenne még egyszer egy olyan géppel járni, aminek minden reggel örülni tudok."

Ha autóbuzi vagy, miért nem autót vettél? A BMW "csak" egy kocsi, autókat Olaszországban gyártanak.

Csak hülyéskedek, bocs, ezt nem lehetett kihagyni, biztos jó a cájgod.

2017.05.24. 09:11:06

Az autó a világ legrosszabb befektetése, emellett pusztán használati tárgy, hiába csinálnak belőle egyesek bréhosszabbítót. Új autót sose vennék, legfeljebb lottónyereményből, poénból, egyébként puszta pénzszórás. Használt autót is max egymilla alatt. Most meg hamarosan valami városba való szart fogok venni max 200-ért, hogy ha beszarik, a Dunába lökhessem anélkül, hogy infarktust kapnék. Nem üzleti célú autó hitelre, lízingre=epic fail. Tele vannak a panelsorok parkolói az új autókkal, a tulajok meg huszadika után nyomják a parízeres zsömit, mer' evitte a törlesztő meg a benya a büdzsét (mert persze még a klotyóra is verdával kell menni).

2017.05.24. 09:14:14

Norbert, ezt a Kvadrillio-t tiltsd már ki plz, minden blognál ezt csinálja.

room_101 2017.05.24. 09:14:20

Új autóknál azért is terjedt el a hitelre vásárlás, mert a kereskedők szinte beszerzési áron adták a kocsikat, és a jövedelmük nagyobb része a hitelszerzésre a bankoktól kapott jutalék volt. Így minden erővel próbálták rátukmálni a hitelt a vevőkre, ami egyébként nem volt nehéz, mert akinek van az is sajnál több milliót egyszerre kicsengetni, az a havi 30-40 ezer meg nem hangzik rosszul. Csak CHF-nél ez hamar felugrott 100 fölé.

Szarvas Norbert 2017.05.24. 09:24:50

@LúzerMan: lemerült a billentyűzet:D Viccet félretéve majd valamikor folytatom biztosan ezt a gondolatmenetet!

Szarvas Norbert 2017.05.24. 09:25:39

@shitgun: én úgy emlékeztem, hogy már kitiltottam! De most biztosan megtettem. Nem tudom, hogy az esetében az "örökre" az nem túl rövid időtáv-e

Agr3ssor 2017.05.24. 09:30:57

"Ez az autó szinte biztosan magasabb KGFB díjat kap, többet fogyaszt, többet kell szerelőhöz vinni, több dolgot kell kicserélni rajta, mint egy új vagy újszerű kolléga esetén."

Ez konkrétan így egyáltalán nem igaz! A cikk többi részét osztom, de autókról értekezni elsősorban műszaki ismeretek mellett illene!
A mai modern autók bonyolultabbak, nehezebbek, környezetvédelmi mérésekre kihegyezett fogyóeszközök, amiknek az első pár évükben kell komforttal, teljesítménnyel és megbízhatósággal kiszolgálni az első tulajdonost! És nem fogyasztanak kevesebbet sem, főleg a nagyobb súly, és a több extra miatt!

Void Bunkoid 2017.05.24. 09:43:15

Azt mindenki elfelejti, hogy ha az autó csak egy olyan használati tárgy, mint egy tévé vagy egy villanyborotva, akkor olyan kategóriába/haszonkulccsal is kellene beárazni.

Tehát egy sima középkatos autót újonnan nem 3-5 millió közé kellene belőni, hanem mondjuk 1,1-5 millió közé (mondjuk egy 3-as sorozatú pözsót, skoda octaviát, vagy vw golfot.) Még így is bőven keresne rajta az autógyártó/kereskedő is, és mindjárt nem járkálnának az emberek huszonéves rozsdaboglyákkal.

A munkagépeket, haszonjárműveket, amik valóban befektetések, hiszen pénzt keresnek velük, na azokat kell drágán adni. Ezek a járművek eleve amúgy tartósabbra, strapabíróbbra is vannak építve, mint a hétköznapi személyautók.

Void Bunkoid 2017.05.24. 09:43:47

Bocsi, elb*sztam az írásjeleket. Helyesen "1-1,5 millió".

Medgar 2017.05.24. 09:56:15

@Dr. Trejo: Mert autóbuzi nem simán buzi, hogy szeressen szopni napi szinten...

Szarazinda 2017.05.24. 10:07:05

Hát lehet, hogy most autót részletre, hitel, vagy lízing, vásárolni kívánó "kisember" megnyugszik, hogy nem kell ezt szégyellni (tényleg nem), de a közgazdaságtanba már számos korábbi blogbejegyzésben is forradalmi gondolatokat megfogalmazó IFL blogban sikerült megint összehozni egy írást, amiben egyszerre két, azonnal közgazdasági nobelért kiáltó elgondolás is van:

1) a részletnek, lízingnek igenis van létjogosultsága, utóbbi még az adóból leírható, meg a feszabaduló likvid tőke befektethető és a készpénzes autóvásárlásnak túl magas lenne az opportunity cost-ja. Ezt a szajkózott bölcsességet kábé 1990 óta tudja mindenki, kezdve prof. dr. Totya a taxisofőr. Mondja is mindenki, mint tudományos bölcsességet. Orbitális közhely-eszmefuttatás.

2) pénztemető/pénztermelő, hát ez az eszmefuttatás csak egyszerűen úgy hülyeség, ahogy van, keverednek benne a nehezen kvantifikálható és a kvantifikálhatatlan elemek, az alapelgondolásban semmi amúgy új nincs, de ebben a formában tök értelmetlen. Ha kell, elmagyarázom, miért, de szerintem a többség számára nyilvánvaló.

Bicepsz Elek77 2017.05.24. 10:36:54

@Duplaxiii: Nem magyar sajatossag!!! Csak pl. Nyugaton egy rakat ingyenelo el szocialis berlakasban ezert a piaci ar kisebb(kiveve a gigavarosokat). A bermunkas mentalitas a multe, a lakas ertek persze helyfuggoen!!!

eq2 2017.05.24. 10:49:52

Szeretem amikor emberek jönnek ezzel az új autó értékvesztésével majd lejjebb kiderül hogy max 1 milliós autóban gondolkodik miközben 2 milliós árzuhanásról papol. Ha egy ilyen értékű autóval beéri könyörgöm hogyan értené meg egy 5-8 milliós autó pláne egy 20 milliós új autó által képviselteket. Nincs ezzel baj hogy neki ez jön be de az ő én meg más vagyok. A baj a demagóg/agresszív vélemény nyilvánítással van baj hogy az hülye aki új autót vesz. Először is megengedheti magának. Ha kifizeti akkor mindegy hogy hitelre vagy kp-re kibicelni meg nem kell. Én most a 3. újonnan vásárolt autómat használom. 3-5-7 millióba kerültek és drasztikus különbség volt minden egyes átülésnél. Minden nap használom a kocsit a megélhetés eszköze kb. pedig nem a munkámhoz csak az eljutáshoz kell. Napi 2-4 órát töltök benne ergo nem mindegy hogy milyen a belseje vagy a felszereltsége. Ha pedig valakinek az is fontos hogy néz ki az sem fogja az árat csökkenteni. Ha valakinek tényleg csak használati eszköz és neki 4 kerék kormány kell ott a suzuki hajrá nem fogom eltántorítani. Autószerelő családban nőttem fel van fogalmam a használt autókról és jártam is meg vele kedves autóstársaknak hála. Ezt a lutrit meghagyom annak akinek ehhez van kedve/ideje. Nem akarom eladni szalonból kihozás után nem érdekel az értékvesztése ilyenkor. Tudomásul vettem hogy az autó NEM befektetés és igenis veszít az árából. Igyekszem szervizbe hordani fixen és nem csak akkor amikor elromlik valami rajta. 10+ év alatt bejött sosem hagytak cserben. Tudom mi történt vele mi volt a baja és mit kell vele csinálni. Én járattam be én vigyáztam rá nem fog meglepni. Most is hitelre vettem és nem halok bele a részleteibe sőt kimondottan tervezhető ahogy a szervizeket is ki tudom fizetni. Nem a legolcsóbb kútra (nem is magyarra) járok ott sem a legolcsóbbat tankolom sőt még az ablakmosóból is ragaszkodom egy minőséghez mert már jártam meg... Aki megveszi tőlem bejáratott (napi 150 km autópálya) szervizelt kocsit kap.

Bicepsz Elek77 2017.05.24. 11:22:57

www.youtube.com/watch?v=H9-vd5gpEtI

A verhetetlen bajnok, Dögös Robi. Jön az Ádám a 7-es BMW-vel. Csak saját felelősségre hallgássatok. Fülbemászó dallam, ütős szöveg.

www.vezess.hu/top-10/2014/02/22/top-10-eldalolt-jarganyok/

Mikrobi 2017.05.24. 12:49:23

Kár, hogy a cikk pont ott ért véget, ahol kezdődnie kellett volna:-(

Revolutionist 2017.07.06. 23:10:43

Nem csak a prolik, hanem az idióta agyhalott ostoba képmutató csicskák is...
süti beállítások módosítása