Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Magyarország nem érdemel többet a 3-as metrónál?

2017. március 24. - Szarvas Norbert

untitled-1_119.jpg

Magyarországon még az új seprű sem seper- gondolhatná bármelyik svéd cserediák, akit teljesen véletlenül és valami perverz oknál fogva pakolt le a légiutaskísérő a Ferihegyen a terminál kettőben az Air(piros)7-esről. Miután megérkezett és átszenvedte magát a KÖKI kihalt utcáin és megpróbált a Deákon átszállni a 3-asra.  

Mert Magyaroszág kapott egy új metrószerelvényt és Magyarország egyáltalán nem kapott új metrószerelvényt. Bár az tény, hogy a finnyás magyarnak valószínűleg jobb szájíz marad munka után a szájában, ha legalább összkomfort szerelvények kezdenek majd el füstölni. Mert azért ez már majdnem Nyugat! Itt már ne szúrja ki senki a szemünket 40-50 éves orosz kalashnikovval!

Valószínűleg a ballib sajtó szemétsége lehet ez az aljas propaganda, hogy már napok óta nem jár az új-régi-új-nagyon régi-zsír új orosz újracsomagolt-újradátumozott műremek. Mert Tarlósék elindították becsülettel az útjára a leányzót, mint amikor az elvtársak ülték körbe a magyar narancsot, ami picit sárga, picit savanyú, de legalább a miénk. Már akkor azt hazudta a sajtó, hogy itt valami nem stimmel, hiszen a légkondi helyett beszerelt keringtető rendszer sem működik. Nyikolajnak sem sikerült két vodka között megtalálni az illesztéseket, amikor összepattintották a szerelvényeket. 

Pedig a budapesti már annak is örül, ha nem életveszélyben utazik. Szerintem sokan még arról is lemondtunk volna, hogy ablak, világítás legyen a metrón. Nem kell nekünk semmi, csak végre ne füstöljön, ne robbanjon le és próbáljon meg abban az 5-10 perces utazási időben nem meggyilkolni minket. 

De mintha szar került volna a palacsintába, mert elvtárséknak a korlátlan ungarische büdzsé mellett sem sikerült ezt a minimumot lehozni döntetlenre. Mert amikor a második nap már nem is jár a régi-új Moszkvics unoka, utána harmadnap az orosz atommérnökök már rebootolni akarják a rendszert és szoftverfrissítést írnak elő. 

Tiszta szerencse, hogy ez most bukott ki, mikelőtt a Kálvin tér helyett a meghülyült szoftver a Kreml előtt pakol le minket. Mert ez GPS ugye... ez szoftveres kérdés!

Szóval már hónapok óta zajlik a tesztelése egy ilyen eszköznek és csak most jöttek rá, hogy a metró nem kompatibilis a magyar utasokkal. Mert ugye ez a magyar birgád hihetetlenül finnyás... Lélegeznek, kapaszkodnak, ülnek, léteznek és ki-be szállnak rendszertelenül. A metrót pedig nem ezért csomagolták újra, hanem azért, hogy menjen. 

Könny csordul a szemembe, amikor olvasgatom a közbeszerzési jelentéseket, amikből kiderül, hogy ez a becstelen nyugat már megint aljasan alá ígért az oroszoknak és mi ezt nem hagytuk! Nem hagytuk magunkat, hogy a 4-es metróhoz hasonló undorítóan komfortos és működőképes szerelvényeket helyezzenek a seggünk alá. 

És ez vér ciki Tisztelt elvtárak és elvtársnék!

Tényleg nincsen az a pénz, amikormár  olvad le a hús bizonyos emberek arcáról? Amikor már annyira szarul érzik magukat a silány munka miatt, hogy inkább hazafutnak az alma materbe mamától egy pofont kérni? Mert már Én érzem magam kellemetlenül, hogy annyira tehetségtelen emberek vesznek hülyére, hogy még arra a minimum evolúciós elvárásra sem képesek, hogy a keret 10%-át rendeltetésszerűen felhasználják mondjuk arra, hogy 

LEGYEN MÁR EGY M3, AMI MINDEN NAP KÉPES ÚGY MENNI, MINT A KÉK METRÓ, De NE FÜSTÖLJÖN.

Ez volt a minimum, és ezt nem sikerült megoldani. Jelenleg úgy állunk, hogy ma a Pöttyös utcánál robbant le a régi-új  wagen. Ha így haladunk, akkor szerintem legkésőbb hétfőre eljutunk a végállomásig! Addig is kitartás az utasoknak és hidegélelem...

 

- De uram! megint nem működik a metró!

- Ne beszéljen sületlenséget! Ez színtiszta orosz! Értenek hozzá! Régi kávéház... 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr5512367387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koala kóla 2017.03.24. 22:13:45

barom vagy Józsika

az Alstrom szerelvények ugyanígy elfüstöltek meg a Combinók is az bevezetés után

de te gondolom most jöttél le a falvédőről

blah blah 2017.03.24. 22:29:27

de zörögtök ballibek :D emlékeztek amikor az Alstom be sem fért az alagútba? :D

John Doe3 2017.03.24. 23:23:52

Politikai oldal nélkül: a Combinókat is klíma nélkül rendelték meg, aztán utólag kellett beletenni, dupla pénzért. Az új M3-ban viszont állítólag nincs benne hely...

paveway 2017.03.24. 23:36:38

@John Doe3: most az a duma, hogy nem birja el a kocsiszekrény a klímát. Gondolom, 2 ev mulva, dupla aron majd elbirja...

ogli dzsí 2017.03.24. 23:57:01

@paveway: metróba minek klíma?

nálad a pincében is van?

VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS 2017.03.25. 01:27:58

A libbantak elloptak 270 milliárdot a 4-es metrotól.
ÉS EGYIKNEK SEM JUTOTT ESZÉBE, HOGY A 270 MILLIÁRD TÖREDÉKÉBŐL FELÚJÍTHATNÁK A 3-AS METROT.
De persze az Orbánkormányt, tudjak basztatni, akinek ÁLLAMCSŐDBŐL kellett ujjá építeni a magyar gazdaságot.
Nincs itt némi kettös mérce ? A 270 milliárdból, még mindig szép summa maradt volna, ha rendbe hozzak a 3-as metrot.

nu pagagyí 2017.03.25. 06:06:14

@VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS:

"A libbantak elloptak 270 milliárdot a 4-es metrotól. "

Nem lopták el. Ha ellopták volna, nem lenne metró. Az EU szabályoknak nem felelt meg a közbeszerzés, csak a magyarnak. Hozzáteszem az akkori szabályok még nem olyanok voltak, mint a Fidesz óta nyíltan korrupttá átalakított szabályok.

A Fidesz immár 90%-át lopja el beruházás összegének, a maradék 10% az a semmi, amit fel tud mutatni a rezsim társadalmilag is hasznos dologként.

Ha már hasonlítunk: Önvezető, klimatizált, magyar beszállítói részesedéssel szállított új metró szerelvények helyett nagyjából ugyanannyiért, a fityesz, egy fapados, ennek ellenére megbízhatatlan, használt szarral gazdagította a pestieket. Ja, természetesen nem az oroszoké volt a legolcsóbb ajánlat.

nu pagagyí 2017.03.25. 06:13:17

@ogli dzsí: Nemcsak hűteni, de fűteni is lehet a klímával. Ha te pincében élnél értékelni tudnád a dolgot.

ogli dzsí 2017.03.25. 06:15:50

@nu pagagyí: a metróról van szó. eddig fáztál rajta, vagy meleged volt?

chrisred 2017.03.25. 06:26:15

@koala kóla: Az Alstom és a Combino külön erre a feladatra tervezett és épített új, eddig még sehol ki nem próbált járművek voltak. A Metrowagonmash szerelvényei is: ezelőtt majdnem negyven évvel, amiket "most újítottak fel" a hivatalos közlések szerint.

ogli dzsí 2017.03.25. 06:33:30

@chrisred: persze

ki mondta hogy olyat vegyenek ami soha ki nem próbált?

aztán ellopjanak 270 milliárdot megyóval és demszkyvel az élen?

chrisred 2017.03.25. 06:33:51

@VADÁSZPUSKÁS LIBERALIZMUS: Karbantartásra vagy régi járművek kipofozására nem lehet uniós forrásokat igényelni. Csak akkor, ha új járművekre írunk ki pályázatot. Azonban a kormány ezt a variációt elvetette, mert nem lehetett volna biztosítani az oroszok győzelmét.

chrisred 2017.03.25. 06:38:33

@ogli dzsí: Vajon miért jobb új gépkocsit venni a márkakereskedésekben, amit még senki soha ki nem próbált, mint a kipróbált, sokat futott, 10-20 éves használt kocsikat?

1. Van rá garancia
2. Technikailag a legkorszerűbb változat
3. Az alkatrészei nem használódtak el

paveway 2017.03.25. 07:20:45

@ogli dzsí: miert tolem kerded, hogy minek a klima a metroba? Hol irtam,mhogy kell?

blah blah 2017.03.25. 10:48:27

@chrisred: nézzél már utána butus balliba! szerinted 40 éve hitachi villanymotorral meg szoftveres vezérléssel öttek?

Untermensch4 2017.03.25. 18:35:32

@John Doe3: Szintén politikai oldal nélkül (mert egy "mindenkormány-kompatibilis" vezetésű...) bizonyos volán társaság vett néhány buszt, városi használatra. Klíma nélkül akarták (mármint azok a döntéshozók akik egyébként nem busszal hanem klímás személyautóval járnak...) de mondta a gyártó cég hogy ugyanannyiba fog kerülni mert mióta senki nem akar klíma nélküli buszt, eleve azzal gyártják, ha kiszerelik akkor annak a plusz munkaórája miatt ugyanott lesz az ár a kevesebb hardver ellenére. De klíma nélkül akarták, úgy lett. De plusz pénzért nagyon kellett a buszokba retarder. Lejtmenetben majd jól jön... feltéve ha az alföld kib@szott közepén lenne lejtő.

Gyúrótermi BUNKÓ 2017.03.26. 00:53:45

@nu pagagyí: A teljes metró 452 milliárdba került, ebből loptak el 279 milliárdot, és ezért nem is tudták befejezni. Végül az Orbánék fejeztek be.
süti beállítások módosítása