Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Miért nem veszünk személyi kölcsönből autót?

2017. január 11. - Szarvas Norbert

szemelyi_kolcsonbol_autot.png

Ma olvastam az Origon egy újabb fizetett Bankmonitoros cikket, amin nagyon feéhúztam magam. A cikk lényege, hogy 100.000 forintot spórolhatsz, ha autólízing helyett személyi kölcsönből oldasz meg 2,4 millió forintot (600e önerő mellett). Apropó PR cikk! A srácok (Bankmonitor) nagyon belehúztak az utóbbi időben, mert a tukmálósabbnál tukmálósabb féligazságokkal operáló cikkeket iratnak meg az origo munkatársával... Ebből a cikkből is az érződik, hogy mekkora királyság van és semmi kockázat! Pedig a történet nem ennyire egyszerű...

 

49 ezer is LEHET a személyi kölcsönünk törlesztése...

 

Még mielött rohannál az autónepperhez valami brutál wagenért, szerintem egy percre üljél le és vegyél levegőt! A "lehet" pontosan a popsimosdatás a fogyasztóvédelem miatt. A "lehet" azt jelenti, hogy neked valószínűleg "nem lehet", de ezt írjuk ki, mert jól hangzik. Különben is a lényeg, hogy menjél át a bankmonitor oldalára és majd meglátod, hogy neked mi lehet...

Azért vagyok ennyire cinikus, mert ez nettó félrevezetés. Alapszabályként többek között elmondható, hogy a nettó fizetésed maximum 10x-ese vehető fel személyi kölcsönként. De nem jellemző, hogy bankok ezt a keretet megtöltik. Másik fontos szempont az adott igénylőnek a meglévő hitelei. Ha van már lakáshiteled, áruhiteled és/vagy személyi kölcsönöd, akkor máris csökken a hitelezhetőséged.

Ahhoz, hogy valaki 2,4M forint személyi kölcsönt kapjon, minimum nettó 240.000 forintos tiszta jövedelemmel kell rendelkeznie anélkül, hogy lenne báhol hitele. Gondoltam egye fene, akkor én is megnézem a bankmonitor szemlyi kölcsön kalkulátorát (ami természetesen nem hitelbírál- tehát nem automatikus, hogy megkapod a hitelt...)

 

kepernyofoto_2017-01-11_11_46_53.png

forrás: http://bankmonitor.hu/szemelyi-kolcson/

kepernyofoto_2017-01-11_11_47_32.png

forrás:http://bankmonitor.hu/szemelyi-kolcson/

Sehogy nem jön ki a matek

 

Ez a cikk a mai napon jelent meg az Origon! Én a mai napon néztem meg a hitelkalkulátorukat és másoltam be nektek a legjobb találatokat. Minden más ajánlat a fentieknél drágább... Merül fel a kérdés, hogy akkor hol van ez a 49 ezer forintos ajánlat? A legjobb opciót az FHB adja prémium ügyfeleinek (tehát, nem az Átlag Jóska havi 150 ezer forintjára...) 50.981 forintos induló törlesztéssel! 

(Az induló törlesztés félrevezető lehet, mert mai napig jellemző, hogy a csali miatt egy alacsonyabb és kedvezményes törlesztéssel indulsz, ami fél év után megemelkedik)

Átlag Jóskának szóló ajánlatok 54-58 ezer/hó körül alakulnak... A teljes visszafizetés pedig 3,3-3,5M forint körül...

 

Akkor inkább autólízing?

 

Autólízing esetében onnan indítasz, hogy fel tudsz ajánlani egy tárgyi fedezetet a bank számára. Azt tudnod kell, hogy a bank szereti magát bebiztosítani és szívesebben ad "valamire" pénzt, mint simán a kezedbe biztosíték nélkül. Ettől függetlenül autólízing esetében az autó tulajdonosa a bank lesz a futamidő végéig (vagy amíg ki nem fizeted a sarad). Azon már el lehet vitatkozni, hogy ügyfélként te milyen különbséget érzel egy személyi kölcsönből megvett autó és egy lízingelt autó között... (szerintem alapvetően semmit, de jogilag komoly különbségek vannak azért)

Nézzük meg a bankmonitor ajánlatát az autólízingre...

 

Na neeeeeeee

 

 Én hülye, ezt totál benéztem! Esküszöm, azt hittem, hogy autólízinget is tudnak és ilyen teljesen független oldalról beszélünk. Képzeld el, hogy nincsen autólízing kalkulátor az oldalon (én nem találtam). Tehát nekik az az üzlet, ha fogod magad és személyi kölcsönt kötsz velük. Ezzel semmi baj nincsen amúgy, csak érdemes akkor a másik oldalt megvizsgálni...

Ugyanezekkel a paraméterekkel (és CASCO nélkül) 2,4M 5 évre

MKB autólízing: 53 973 Ft

Budapest Bank: 50 863 Ft

CIB: 42 336 Ft

Tovább nem is folytatom... Google a barátod

Szóval van itt egy nagyon erős ferdítés, ami felett nem tudok napirendre térni. A számok alapján nettó hazugság, hogy a személyi kölcsönnel olcsóbb hitelt kaphatsz, mint autólízinggel...

Persze biztos létezik olyan opció, amikor a legolcsóbb személyi kölcsön jobb, mint a legdrágább autólízing, de nem gondolom, hogy ez általános jelenség lenne... A számok sem ezt mutatják! Szóval érdemes körültekintően végignézni az ajánlatokat, ha autóvásárláson töröd a fejed!

 

Végén rájöttem a csibészségre

 

Azért újra átnéztem a cikket és elkerülte a figyelmemet egy fontos adat: a cikkíró 280e forintos havi nettó jövedelemmel számolt. Így valóban kiadott 2 db ajánlatott 50 ezer forint alatt a kalkulátor, de azért itt is van csalás, mert az ajánlatok mediánja például továbbra is 50e felett van... Nem nevezhető átlagnak a 49 ezer, ha azt látjuk, hogy 21 ajánlatból csak kettő éri el ezt az értéket... bár lehet, hogy én vagyok rossz matekből... Nyilván arról van szó, hogy a "legjobb ajánlatok" átlagát vették, ami számomra picit ferde...

 

2017011043.jpg

Ezt a képet pedig a cikkből vettem ki (ugye itt van magyarázva a bizonyítvány alul). Ránézésre elájulsz a brutális különbségeken a két oszlop között. Milyen brutál drága már a lízing?????  Aztán, aki nem hagyja magát és megnézi a számokat, az láthatja, hogy itt a sorok 500 forintonként ugrálnak amúgy:)

Szerintem ez nettó manipuláció, de akinek nem inge, az ne vegye magára...

  

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr6312117705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunabajnok 2017.01.11. 19:02:23

Értékelem a számításba fektetett munkád, de én leegyszerűsítem. Van még olyan hülye, aki hitelt vesz fel ebben az országban????

Matteo79 2017.01.11. 19:18:40

Ott a pont! Szèp munka, gratula.

nick papagiorgo 2017.01.11. 19:44:17

Az, hogy 49 ezer vagy 50.500 Ft-ot költesz havonta az autód törlesztőjére az kb a "tökmindegy" kategória.

Viszont érdekelne, hogy hogy lehet lízingszerződést casco nélkül megkötni.

Az az erős gyanúm, hogy ezeknél a szerződéseknél (hitel vagy lízing, mindegy) az ördög az apró betűben rejtezik. Pl. nem kell casco, de ha totálkárra törik a verdát (akár nem a Te hibádból), akkor mindjárt esedékessé válik a teljes maradék hitelrészlet, amit egy összegben kipengethetsz stb.

Olyanról is hallottam már (igaz, ez nem ma volt), hogy a lízingelő (magánszemély vagy cég) akart saját szakállára casco-t kötni, de nem lehetett, mert (ez tök véletlenül derült ki) már volt rajta, mégpedig a lízingcég által. Tehát egy esetleges káreseménykor a lízingcég egyfelől kifizettette a kárt a lízingelővel (az ügyféllel), másfelől felnyalta a casco-t is a biztosítótól.

Úgyhogy csak óvatosan, fiatalok :)

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.11. 19:51:29

Ugye a devizahitelesek is milyen okosak voltak, amikor a TÖRLESZTŐRÉSZLET nagysága volt a legfontosabb szempontjuk.

Erre a cikk levezeti ugyanazt amibe ők már belebuktak.

A hitelek, lízingek, kölcsönök sokaságából nem egyszerü választani, fontosak az egyéb díjak és kötelezően melléqrt biztosítások, az előtörleszthetőség, az hogy milyen devizában denominált a hitel és az is hogy melyik hogy könyvelhető költségként a vállalkozásban.

És még temérdek egyéb szempont amiről a cikkíró sosem hallott.

Matteo79 2017.01.11. 19:59:29

@Szarvas Norbert: nem cinikusnak szantam - ha ezert kerdeztel, hanem tenyleg jo az iras

Szarvas Norbert 2017.01.11. 20:00:48

@Parasztlengő az imperialistáknak:

szerinted amúgy miről szól a cikk? Ez most tényleg nagyon érdekelne, mert pont nem az a tematika, amit hiányoltál (azokat számtalan másik ezzel kapcsolatos cikkben kifejtettem már és nem lehet minden cikkben állandóan beleírni)

Parasztlengő az imperialistáknak 2017.01.11. 20:06:32

@Szarvas Norbert: Milyen cikk? Asszed olvasom a cikkedet? Ennyi erővel az Origo cikkét is olvashatnám vagy a bankos nénibe is bízhatnék.

dunántúli gyerek 2017.01.11. 20:09:02

Kétségtelenül nagy a jólét....

De nem kéne, hogy ez bárkit felelőtlen magatartásra ösztönözne!

fda 2017.01.11. 20:22:09

@Parasztlengő az imperialistáknak: "Asszed olvasom a cikkedet?"
Ja, csak odafröcsögsz nélkül, anélkül, hogy tudnád, mások ott miről beszélgetnek?

Toronydaru 2017.01.11. 20:52:30

Nem mérvadó a cikk.
Holnap megyek a KH személyi hitelt felvenni. a THM 6.99, jan. 13-ig felvehető. ŰEnnél nincs jobb. Szóval igen, van olyan személyi hitel ami jobb mint az autóhitel.

common 2017.01.11. 21:22:20

@Toronydaru: Én ma voltam benn, el is intéztem.:) És csak mosolyogni tudok a cikkíró erőlködésén, hogy bebizonyítsa az igazát.:) Vagyis nem igaz az a kijelentése, hogy az általa talált személyi kölcsönöknél nincs jobb a piacon. Nincs, ha nem akarom megtalálni...
Soha nem felejtem el szegény szomszédom arcát, amikor ellopták a ház elől a fél éves kocsiját és a biztosító szépen kártalanította a lízinget nyújtó bankot, ő meg ott állt kocsi és pénz nélkül...

Gour 2017.01.11. 22:44:02

Igazi baromság hitelre autót venni, a világ legrosszabb üzlete egyszerre bukni a kamaton és az értékvesztésen.

Untermensch4 2017.01.11. 22:56:19

@nick papagiorgo: " Tehát egy esetleges káreseménykor a lízingcég egyfelől kifizettette a kárt a lízingelővel (az ügyféllel), másfelől felnyalta a casco-t is a biztosítótól."
Ez engem arra emlékeztet amit vhogy úgy hívnak hogy "fedezetelvonás bűntette", és tartozik hozzá büntetési tétel is, meg hivatalból üldözendő... de lehet hogy rosszul asszociálok.

Brix 2017.01.11. 23:18:45

A lízing egy àtverés, mert a lízingcég tulajdonàban lévő autó nagy kockàzatokat rejt. Inkàbb a személyi hitel, vagy a most induló , nulla szàzalékos lakàsfelújítàsi hitel... Abból jut mindenre...

KékFény6 2017.01.11. 23:26:43

@common: De nem is kellett tovább fizetni a lízingdíjat. Ilyenkor a lízing a bérléshez hasonlít. Viszont ha nem lopják el az autód (amire azért nagyobb az esély szerencsére), akkor a "bérleti díjak" fizetése után a végén a tiéd a kocsi, míg az igazi bérlésnél ugyebár nem...

Erik Bálint 2017.01.11. 23:30:59

@Gour: így van. Hitelre veszed az autót, mire kifizeted a 1.5 szeresét az új árának addigra már tizedét éri. Közben fizetted az adót, a biztosítást meg mindent.

Circus 2017.01.11. 23:51:55

@Gour: @Erik Bálint:
Új autó esetén valóban, de mondjuk ha veszel egy használtat lízingkonstrukcióban...

subtotal 2017.01.12. 00:03:08

@Toronydaru: Nem tudom. Voltam én is KH-nál, saját bankom, komolyabb összeget akartam személyi kölcsönnel felvenni.
Kritériumok: hitelcél megadása (amit csekkolnak), kezes bevonása, életbiztosítás kötése. Átfutás pár hét. Kiröhögtem őket és elsétáltam.

subtotal 2017.01.12. 00:07:21

@subtotal: mégvalami: mindez prémium személyi kölcsönnél, bőven túlteljesítve a jövedelmi elvárásokat, mindemellett összesen 1db hitelkártyám van, semmi más.

Arcade Macho 2017.01.12. 00:11:44

en azt hittem a lizing az a ceges koltsegelesrol szol
na meg arrol hogy hitelre konnyebb a vagyonosodasi vizsgalat elol elugrani, na jo az nem 50e -s torlesztot fizetne :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.12. 05:12:00

@Erik Bálint: Bocs, de nem értem ezt a számítást.Ha készpénzre veszel kocsit, akkor is pont ugyanígy jársz az adóval, biztosítással, értékvesztéssel.

---

A lízingnél miért kér bárki is bármiféle fedezetet?Ha jól tudom, ez egy tartós bérlet, semmilyen szinten nem kerül a nevemre a kocsi, marad a lízingbeadó tulajdona.Akkor meg minek a fedezet?Vagy rosszul értek valamit?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.12. 05:21:23

Azzal én is egyetértek, hogy Magyarországon nem szabad privát kocsit venni hitelre, maximum haszongépjárművet, ami értéket termel, visszaigényelhető, levonható ez-az innen-onnan.
Viszont a hitel nyugatabbra azért nem ördögtől való.Saját példa:
Gépsárkány egyharmada kpvel, előző autóval kifizetve, kétharmadára hitel (inkább volt az áruhitel, mint autóhitel, legalább is semmilyen kedvezmény nem volt különösebben...)
Hitel összeg 90.000 pénz, 3 év alatt visszafizetve összesen 99.000 pénz, vagyis összesen csak egy 10% plusz volt.Így is lehet.Persze ehhez az kell, hogy ne egy köcsög magyar bankkal lépjél szerződésbe, odakint nem "adósnak" néznek, hanem pénzügyi partnernek.És semmiféle egyéb, apróbetűs, stb kiegészítő fizetnivaló nem volt pluszban az előre megállapodotthoz képest.Cascot sem követeltek hozzá, csak magamtól kötöttem, józan belátásból.Havi 2700 pénzzel kellett fixen törleszteni, ami idekint kb egy heti nagyon szar kereset, de inkább csak 3-4 napi.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.12. 05:24:07

Akitől meg ellopták a fél éves kocsit, az örüljön, hogy nem neki állt benne több millió forintja, illetve nem kell folytatni a törlesztést kocsi nélkül is, egyszerűen vége a futamidőnek és kész.Mégis milyen pénzt várt volna kártérítésként??

Matteo79 2017.01.12. 06:34:27

@geegee: rosszul, a tartos berlet az operativ lizing

Gour 2017.01.12. 08:56:40

@Circus: @Erik Bálint

Egyetlen elfogadható konstrukció létezik: kp, amennyit erre szánok és ott van a zsebemben. Nem fogok álmatlanul forgolódni, hogy mikor lesz ismét egy olyan apokalipszis ahol bukom mindenemet egy ócska autó miatt.

Most 11, igen 11 darab autóm van, ebből 3 privát de még a cégesekre sem vagyok hajlandó hitelt felvenni. Megéltem már a válság alatt, hogy hónapról hónapra vergődtünk és van aki okosabb mert nem került ebbe a helyzetbe, én a butább verzió lehetek mert utólag tanultam meg egy életre a leckét.

para_noir 2017.01.12. 09:01:16

Ott kezdődik, hogy akinek nincs felesleges 3-5-8 milkája autóra a vánkos alatt, az mi a jóistenért akar brutál kamatokra pénzt felvenni, hogy 3-5-8 milliós autóban parádézzon? Az ilyen marháknak áll a panellakása előtt az Opel, aztán 20-a után már csak parízeres kenyeret esznek, mert elvitte a benzin a családi büdzsét. Az új autó egyébként is a világ legrosszabb befektetése, a szó eredeti értelmében luxus annak, akinek nincsenek számolatlanul milliói a sifonérban/bankban/kertben elásva. Az Átlag Jóskának valójában egy félmilkás használtautó is megfelel, mivel ő Átlag Jóska, úgyse fog az autójával a francia Riviérára utazgatni, ahol számít a megjelenés, falun/városon meg édesmindegy, hogy mivel mész a teszkóba vagy a nagyiékhoz a 2 órányi útra a másik faluba. Ja, és senkit nem sajnálok semennyire, aki a bedőlt autóhitele miatt ment gallyra, idióta volt az összes.

Arcade Macho 2017.01.12. 09:42:51

@para_noir: gally az a fan van... tudod te nem arra gondoltal

Roadster68 2017.01.12. 10:27:39

@Gour: "de még a cégesekre sem vagyok hajlandó hitelt felvenni"
Én pedig csak a cégesekre lennék hajlandó,. Ha egycéges autó nem termeli ki a hitel összegét akkor semmit sem fog kitermelni. Az a cég aki nem tudja az autóhitelt kitermelni az nem jól prosperál.
Persze ha elvből nem veszel fel hitel azt meg tudom érteni.
Nekem volt SFR hitelem is a cégre, volt hogy forintban a kezdetinek 2.5X estét fizettem, mégsem volt bajban a cég egy percig sem. Számoltam az ilyen lehetőséggel is és ezért nem kellett hogy fájjon a fejem. Igaz hogy rosszul esett hogy a bank a kezdeti 2.5 marzsot 6%-ra növelte, ezért idő előtt fizettem ki a hitelt és a bankkal is szakítani fogok, de csak áprilisban, hogy ne okozzon egyik ügyfelemnek sem problémát hogy "eltűnik a bankom".

Gour 2017.01.12. 10:50:42

@Roadster68:

Nem bajlódok a hitellel, igaz én elvből csak 3-4 évnél idősebb, klímás, kevés kilométeres autókat vásárolok a cégbe. Elképedek amikor üzletkötők alá 6-8 millás kocsikat raknak, inkább ezt a pénzt reklámra vagy piacszerzésre fordítom, nem a luxusra.

Kapják be a bankok, olyan sok volt az apró betűs rész, hogy most már elképzelni sem tudom az együttműködést. A klasszikus mondás jut az eszembe, a bank az aki esernyőt ad kölcsön amikor süt a nap és visszakéri amikor elered az eső.

Roadster68 2017.01.12. 11:19:50

@Gour: "Kapják be a bankok, olyan sok volt az apró betűs rész, hogy most már elképzelni sem tudom az együttműködést. A klasszikus mondás jut az eszembe, a bank az aki esernyőt ad kölcsön amikor süt a nap és visszakéri amikor elered az eső."
...így vagyok én is, egy hitelügyintézés kb 20 óra munka nekem 10óra a könyvelőnek -amit én fizetek- és ha jó a hitel mint pl a NHP akkor meg ott a sok bürokrácia. Inkább nem kell hitel. Meg aztán már ismerem azt hogy ott az apróbetűs, akkor az nem azért van nekem jó legyen.
Bár pont az auto hitel az amivel sohasem volt problémám, igaz hogy már 7 éve hogy az utolsót kifizettem és rájöttem, hogy azt a pénzt amit egy űj autóra költök 5-8% THM mellett az nekem is hozhat 10-20%-ot,és a régi autóim is ugyanolyan jók mert én (mi) használom új kora óta, és mindent megkapott. Eladni úgyis csak aprópénzért lehetne, mert 150-280 e km között vannak arra meg nincs kapás mert be lehet hozni, 1/3 ennyit futott 12 évest is persze prémium dízelt, amivel csak évente 2X látogatták a rokonokat svájcban :D

GyMasa 2017.01.12. 11:22:06

@para_noir:
Atlag Joska soha nem fog annak a szituacionak a kozelebe sem kerulni, hogy a rivieran komolyan vehetoen villogjon...
Esetleg, ha nyer a lotton 1+Milliard HUF-t.

Roadster68 2017.01.12. 12:29:26

@geegee: "Hitel összeg 90.000 pénz, 3 év alatt visszafizetve összesen 99.000 pénz, vagyis összesen csak egy 10% plusz volt.Így is lehet"
Az kb 6%-os kamat ;)

Kjos 2017.01.12. 13:22:00

Skkat irtatok, egyen reagalok a kulonbozo, ingerkuszobomet elert velemenyekre.
1. Vejetsz uj autot, hitelre is, kp-ra is, maganszemelykent, s vallalkozaskent is egyeni elethelyzetektol fugg, hogy "megeri-e". Fontos azonban, hogy felelossegteljesen donts, ha hitelrol dontesz (a 20 szazalek onresz nem az, versenyeztesd meg a bankokat, hidd el, kepesek engedmenyre, kepesek elterni az alaptermektol), s felelossegteljes hasznaloja legy a gepjarmunek. Egy auto nem ket-harom evre szol. Ha tiz-tizenot evig hasznalod, nem tudsz rosszul jarni. Ha az a fontos, hogy mindig ubereljetek egymast a szomszeddal, s emaitt allandoan csereled, megerdemled a sorsod. (Keszpenzre vettem magancelra 7 millioert feleves autot - ismertem a gazdajat. Tizenot eve hasznalom. Tudnek venni ujra ujat, de az auto szinte kifogastalanul mukodik. Ha felmillio forintert adom el ket ev mulva, akkor is megerte.

fordulo_bogyo 2017.01.16. 15:14:33

Eszmeletlen magasak a kamatok a peldakban... felen a hitelkartyaval felvett kolcsonnek van csak ekkora kamata.

A lizing az nem kolcson, ott (nalunk, az USA-ban) korlatozzak a megteheto kilometerek szamat, elore le kell tenni bizonyos osszeget es a lizing lejartakor visszaadni az autot, vagy maradvanyerteken megvasarolni.

Magyarorszagon a lizing = autovasarlasi kolcson?

Felenk van szemlyi kolcson, aruvasarlasi kolcson (ennek egyik esete az autovasarlasi kolcson)... es van lizing, ami tartos berlet, hatarozott idore. Nem kolcson.

Magyarorszagon nem igy van?

Jose Ose Dennison 2017.03.02. 02:56:44

Tisztelt Hölgyem / Uram

HITEL lehető leggyorsabban BELÜL 2days. Jose Micro pénzügyi alap Plc kereskedelmi és személyes,, House Hitel 2% kamatot rate.Interested személyeknek fel a kapcsolatot Hitelezési via E-mail az alábbi információkat:
Utónév: ..... LAST NAME: ...... ORSZÁG: ....... telefonszám: ..... fő: ...... AGE: ...... ....... SEX: ...... Családi állapot: ...... HITEL szükséges összeg: ...... havi jövedelem ...... kölcsön időtartama: ..... .Officer Név: Loan beruházási ajánlat E-mail: josedennisonloans007@googlemail.com és további információkat rólunk, látogasson el a web addresss www.dennisonloanscompany.com
Köszönet és Isten áldja
Üdvözlettel,

José

Gregoryfen 2017.09.10. 23:54:24

Olyan kölcsönt keres, amely új vállalkozást indít vagy adósságot fizet? Itt van esélyünk arra, hogy várhasson, mivel a Hitelintézetünk széles körű pénzügyi szolgáltatásokat kínál, például ingatlanhitelek, kemény készpénzes kölcsönök, üzleti kölcsönök, iskolai hitelek, jelzáloghitelek és személyi kölcsönök, hosszú és rövid lejáratú, 3%. Ha érdekel, kérjük, tudassa velünk a lehető leghamarabb, és kapja meg a kívánt kölcsönt 72 órán belül. Nincsenek előzetes díjak vagy cseredíjak. Üdvözlettel, Gregory Fen
Whatsapp: +14844882915 E-mail: Gregoryfen@apexfinancellc.com Hitel tanácsadó / tanácsadó

John Sunny 2018.05.28. 14:58:42

Helló,
Törökországi magánhitelező vagyunk.
Ön szabadon léphet velünk kapcsolatba bármilyen típusú kölcsön, kezdeti tőke, a
Pénzügy a korai szakaszban vállalkozások, és bővítése a meglévő vállalkozások,
beruházás, Minden projekt finanszírozható.
Társaságunk kölcsönöket nyújt magánszemélyeknek és vállalatoknak kamatlábon
2% éves szinten
Ha érdekel
Vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi e-mailben
cím: asomicrofinance@gmail.com
Köszönöm.
Sir Anderson Joe (vezérigazgató)
(TEAM VEZÉRIGAZGATÓ) ASO MICRO FINANCE FIRM.
süti beállítások módosítása