Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Melyik Apple számítógépet vegyem meg?

2017. január 06. - Szarvas Norbert

tobbgeneracios_vagyon_masolat.jpg

Előzmény

 

Én egy 2011 late iMac büszke tulajdonosa vagyok évek óta. Egy ideje szemezgetem már egy újabb modellel, de aztán mindig lebeszéltem magam erről, hiszen alapvetően ez a csoda is minden igényemet tökéletesen kielégítette. Mármint majdnem, ugyanis tavaly már kezdett brutál belassulni (gondolom az új OS rendszereket nem erre optimalizálták). Már éppen indultam a boltba végső elkeseredésemben (nekem ez munkaeszköz), amikor felfedeztem, hogy érdemes lehet a 2x2gb ram-ot kicserélni minimum 2x4 gb-re.

Felkerestem Apple márkaszervízeket, ahol 30.000 feletti összegekért lettek volna hajlandóak három csavart kiszedni és bedugni az új ram-ot. Gondoltam ezt én is megoldom, ezért magam vettem meg a Kingston ram-okat és beszereltem. Hát valami istenien gyorsult vele a gép és nem volt többé problémám... 16.000 forintért megoldottam a problémám ahelyett, hogy 500k felett költöttem volna...

Mondanom sem kell: Itthon én voltam az év embere:)

Aztán ahogy az lenni szokott az életemben, megszívtam. Ugyanis Két nappal ezelött megjelent egy csík a monitoron. Beszéltem szervízzel, akik szerint ez nagy baj és már csak heteim vannak hátra, mielött beáll a képernyőhalál. A javítás 200k lenne!!!!!!!! Na mégegyszer... 200.000 forint lenne alsó hangon egy 5 éves gép javítása... Szerinted nem ájultam el majdnem? Mindezt úgy, hogy két hete még 150-200k-ért bárki megvette tőlem a gépet... Ma meg 40-60-at akar a szervíz adni érte...

Visszaadtam az év embere elismerést

 

Kell egy új gép

 

Úgy döntöttünk, hogy akkor ideje egy nem várt beruházásnak és kell egy új Apple gép. Persze most majd lehet fikázni, hogy mennyire szar, meg drága, meg burzsuj, de nekem valódi érveim vannak, mivel párhuzamosan használok windows asztali gépet és az iMac-et...

  • az iMac nem ismeri gyakorlatilag a vírus fogalmát (5 év alatt nem volt ezzel sosem problémám)
  • nem kell újratelepítenem a rendszert mindenféle bonyolult módon
  • évente kapom ingyen a legújabb operációs rendszert
  • ingyen kapom a jogtiszta Apple féle office csomagot, ami ezerszer jobb, mint a Word vagy Excel...
  • a kezelőfelület bámulatos és sokkal könnyebben használható, mint a windows kötöttebb rendszere...
  • sokkal jobban néz ki

 

Tudnám még sorolni az érveket, de ez most nem fontos. Ilyen gépet egyébként nem 1-2 évre veszünk, hanem minimum 5 évre. Ezt a gépet is megtartottam volna még a 6-7. évre, ha nincsen ilyen balszerencsém. De ezen kívül gyakorlatilag soha semmi gondom nem volt a géppel... Ez egy windows- más asztali gép felhasználónak hihetetlen lehet... 

 

Az árazás

 

Elkedztem belemerülni a témába és az ár egy igen komoly tényező. Az biztos, hogy nem akarok 700.000 felett költeni, mert egyszerűen nem használom ki a gép teljesítményét. Pedig nekem ez munkeszköz és alapvetően egyszerre sok-sok-sok ablak van megnyitva, képszerkesztők, programok, videóvágók...stb. Valahol az átlagosnál komolyabb, de a profinál komolytalanabb felhasználó vagyok félúton. Innentől kezde kizártam a legolcsóbb modelleket is:

  • Macbook air 
  • iMac 21,5 hüvelykes 1,6 Ghz-es verzió 
  • iMac 27 hüvelykes 5K-ból a legolcsóbb (679.990 Ft) modellen kívül mindegyik
  • Mac Mini
  • Macbook Pro touchbar
  • 15 hüvelykes Macbook Pro-k
  • Mac Pro

 

Ezek közül az olcsóbbak túl gyengék, a drágábbak vagy túl erősek vagy egyszerűen nem érik meg. Ilyen például a touchbar-os macbook pro-k, amiben nagyon fasza a touchbar (olvass utána, hogy ez mi), de egyszerűen nem éri meg ezért +200k-t kifizetni, mert 2-3 éven belül szerintem alap lesz minden macbook-ban és használhatóságban sem ad nekem annyit hozzá.

Maradt:

  • iMac 21,5 hüvelykes 2,8 Ghz-es verzió
  • iMac 21,5 hüvelykes 4k verzió
  • iMac 27 hüvelykes 5K-ból a legolcsóbb
  • Macbook
  • Macbook Pro 13 hüvelykes 2,7 Ghz-es és az új 2 Ghz-es verzió

 

Asztali gép vs. laptop?

 

Mindig is vágytam valami miatt egy Apple laptopra, de az élet mindig úgy hozta, hogy nem volt rá szükségem. Az iPad tökéletes számomra utazásra, kávzóba és otthoni melóra. Az igazi munkát mindenféleképpen az asztalnál végzem, és szükségem van egy nagy monitorra.

Jó ötlet lehetne, ha veszek egy laptopot és hozzá egy 4k vagy jobb monitort illetve egeret és billentyűzetet.  Bár nem voltam meggyőződve arról, hogy ez megérné nekem, ha alapvetően nincsen szükségem a hordozhatóságra, mert sosem vinném magammal a fő gépet.

  • Apple magic mouse: 27.990 Ft (most jutott eszembe, hogy két éve elromlott a magic mouse és újat kellett vennem)
  • Apple Magic Keyboard: 36.990 Ft
  • LG UltraFine 4K-s kijelző: 179.899 Ft

 

Ez így barátok közt is: 244.879 forint csak azért, hogy asztali gépszerűséggé varázsoljam a laptopot aban a minőségben, amire szükségem van. De hagyjuk a 4k kijelzőt, mert úgysem annyival szebb és nem vagyok grafikus. Normális kijelző akkor is 100.000 forint lesz. Még így is 164.980 forint+ laptop

 

Laptop

Ha már laptop, akkor fontos szempont a tárhely (mert nem akarok még pluszba venni adattárolót is), illetve a belsőségek. Sajnos a nagy kedvencem, macbook kiesik ezen a ponton, mert szerintem a világ legszebb hordozható számítógépe, de 256 gb-os tárolót adnak 469.990Ft-os modellben, míg a 579.990 forintosba is "csak" 512 gb-t... 

Az Apple spúrsága messze földön híres és érthetetlen amúgy... Simán bele lehetett volna pakolni ennyiért az 1TB meghajtót... no komment

Marad a két macbook pro. Maradna, de itt az új modell (2Ghz-es) 549.990 Ft-ért képes 256 Gb tárhelyet adni. Ez nagyon sovány. Gyorsan görgetek le a másik pro adataihoz, mint utolsó remény, de itt 469.990 forintért (most kapaszkodj a székedbe) 128 gb tárhelyet adnak, ami nagyjából a semmi kategória... 

Nem is értem őket... És akkor ezekhez az összegekhez kéne hozzáadni a monitor-billentyűzet-egér kombót alsó hangon is 164.980 forintért...És akkor egy prsche design hordozható tárhely is befigyel 28.000 forintért (1 Tb). 

Tehát legjobb esetben is kifizettem: 662.970 forintom és dugdoshatok mindent össze-vissza...

 

Marad az asztali gép

 

Annyira nem bánom, mivel nagy kedvencem az iMac a maga tökéletességével. Most bemutatom a számításaimat abban a reményben, hogy segítek neked is...

Az Apple iMac 21,5 colos két modell közül (ami szóba jött) az egyik 4K kijelzővel bír, míg a másik nem. Azt láthatod, hogy egy 4K kijelző 170.000 forint önmagában. A két modell között a különbség 70.000 forint, miközben a drágább 4k modellben jobb proci kap helyett. De barátok között is harmadáron kapsz egy 4k kijelzőt!

De szükségem van 4k kijelzőre egyébként? Nagyon sokat gondolkozom ezen. Azt kell tudnod, hogy már a mostani 2011 late modellemnek is olyan fantasztikus kjelzője van, ami minden igényt kielégít. Ráadásul egy másik fontos szempontot sem szabad elfelejteni!

A színek itt más minőségben, sokkal részletesebben jelennek meg. A 4k modellben ez hatványozottan igaz. Amikor képet készítek vagy videót vagy honlapot szerkesztünk, akkor igen komoly probléma szokott lenni, hogy az átlagos felhasználó az átlagos monitorjával teljesen máshogyan látja (jellemzően undormányosan) a színeket, mint mi az Apple mögül. Sajnos ilyen értelemben hátrány a fantasztikus kijelző, mert mindig Ti vagytok a fontosak és az a lényeg, hogy ti tökéletesnek lássátok bármelyik munkánkat!

Arra jutottam, hogy szinte hátrány a 4k kijelző számomra. Nagyon csábító, de kiesett. 

Hátrányként jegyezzük meg, hogy a 21,5 colos modellekben nem bővíthető a ram!

 

És mi van az Apple 27 colos 5K modellel?

 

Őszintén megmondom, hogy én ebbe vagyok szerelmes. Egy tökéletes világban ezt választanám. Fantasztikus kijelző, hatalmas kijelző, min. 5 évre elegendő belső tartalommal. Aztán visszaszállok a földre és elkezdek pro-kontra agyalni:

Pro:

  • álmaim gépe
  • 5k kijelző ingyen (ha külön veszem meg, akkor 337.000 csak a kijelző)
  • a munkához nagyon jól jön a hatalmas kijelző- több ablak elfér teljes méretben egymás mellett/alatt
  • bővíthető ram 32 gb-ig

 

Kontra:

  • 5k kijelző... nagy valószínűséggel "csak én" fogom érteni, amit ezen a gépen készítek
  • ár- 679.990 Ft
  • túl nagy, amitől romolhat a szem (és én napi 8-10 órát vagyok gép elött-kivéve amikor tárgyalok)

 

Ultimate érv

 

5 éve vagyok boldog iMac tulaj és két dolgot tanultam meg:

  1. a gép tökéletes
  2. idővel a ram nagyon szűkös lesz

 

Ma még mind a két általam preferált modell (21,5 és 27 hüvelykes) tökéletes. Viszont 5 évre veszem minimum a gépet, így a jövőben is gondolkodnom kell. Abban biztos vagyok, hogy az Apple (is) arra törekszik, hogy még törvényes keretek között, de lassítsa a gépemet évről évre- ezzel kényszerítve az újabb vásárlásra. Ez ellen egyetlen igazi fegyverem a ram bővítése lehet. Ezt Cupertinoban is tudják, ezért macskaügyességgel a 21,5 hüvelykes modellből kivették a bővíthetőség lehetőségét. 

Megvetted 8 gb ram-al, éljél mindörökké 8 gb ram-al. 

A 27 hüvelykes viszont bővíthető. Ez elég ultimate érv, ha egy időtálló számítógépet akarok vásárolni. Márpedig ennyi pénzért miért ne ebben gondolkodnék? Bár továbbra is zavar az 5k kijelző az imént említett érvek miatt... De ha ezek az érvek nem győztek meg, akkor gondolj bele, hogy mennyibe kerülne egy 5k képernyő elromlás, ha a mostani 5 éves gépemen 200k lenne a csere? Szóval ha megveszem a 27 colos 5k-t , akkor imádkozhatok, hogy ne legyen gond a kijelzővel, mert különben lefőtt a kávém.

(Miért nem lehet biztosítást kötni a gépre?)

Visszatérve a RAM problémára, lehetne 16 gb-vel is kérni a iMac 21,5 hüvelykes gépet. Ezzel az a baj, hogy csak 16 gb-vel lehet kérni, és én arra számítok, hogy a fejlődés miatt 3-4 év múlva már 32 gb-re lenne szükségem! Másik probléma, hogy az Apple szeret brutál drágán dolgozni. Ha 16 gb-vel kérem, akkor + 72.800 forintot kell kicsengetnem. A számla ebben az esetben: 542.790 forint...

Így a különbség az iMac 27 hüvelykessel szemben máris lecsökken 137.200 forintra, ami azért még mindig jelentős!

A 27 hüvelykes modellben viszont tudom cserélni és bővíteni a ram-ot, aminek darabja kb. 16 ezer/ 8gb, ez azt jelenti hogy a 32gb saját bővítéssel plusz 48.000 forint lenne (és ráér most 8gb-vel futtatni, 2 év múlva bővíteni 16-ra, és majd 5 év múlva 32-re). Egyébként, ha az Apple-t kérem meg erre alapból, akkor 

+218 400 forintot kéne még befizetnem!!!!!!

Ezek teljesen meghülyültek... Van aki bővíthető modellek esetében így rendeli meg a gépet amúgy?? Annak azonnal a napi Darwin díjat odaadom...

 

Szóval idővel keményen leapad még ez a 137.200 forintos különbség is, ha emiatt nem kell 3-5 év múlva új gépet venni (kivéve, ha úgy járok, mint most), mert képes leszek sufni tunningot végrehajtani... Ez pedig nem elhanyagolható szempont!

 

Hmhmhm... még mindig nem tudtam dönteni... hajlok a 27 fele, de még agyalok...

 

  

 ►►►►

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

 

Jelen weboldal teljes tartalma és az innen elérhető valamennyi dokumentum tájékoztató jellegű és nem teljeskörű, szövege a közzététel napján hatályos jogszabályokon és egyéb tájékoztatásokon alapul, nem minősül biztosítási termék vagy pénzügyi szolgáltatás kiválasztására irányuló, illetve jogi- vagy adótanácsadásnak, sem egyoldalú kötelezettségvállalásnak (ajánlattételnek). Kérjük, hogy a termékek vagy szolgáltatások összehasonlítása és kiválasztása során, továbbá a szerződéskötésre irányuló dokumentumok aláírását megelőzően körültekintően tájékozódjon a választott termék vagy szolgáltatás aktuális, részletes feltételeit illetően. A fentiek figyelmen kívül hagyásából eredő, illetve az esetleges jövőbeli jogszabályi- illetve üzleti környezetben bekövetkező változásokért való felelősséget a jogszabályok által lehetővé tett legteljesebb mértékben kizárjuk.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr8012096347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thisisnotsound 2017.01.07. 10:22:25

@Roadster68: Na nekem meg egy szintén "selejt" HP EliteBook workstationöm van, i7 3820QM, 32 GB ram, 2 db ssd + 750-es vinyó, 2 gigás Quadro K2000M. Picit jobb mint a legdurvább MacBook Pro, 250ből kompletten megvolt. Ja, és van HŰTÉSE, fullon 12 órát pörgetve sem melegebb sehol mint jelen pillanatban. Dokkolóval (használtan 10-20 ezer Ft) 4 monitort is elvisz. És kapni hozzá luxuscikkeket, pl akkumulátort. Amit kicserélsz az út szélén is.

Szarazinda 2017.01.07. 10:24:20

Jajj, már megint ez az ifl group, a wannabe pénzügyi tanácsadó közgazdász guru. Azt hagyjuk, hogy a blogposztok itt általában vagy nettó hülyeségek, vagy new age ízű közhelycunamik. Nem trollkodni akarok, olvassatok vissza, hogy ez a blog hogyan kerül ki rendszeresen az indexre, az számomra rejtély.

Ami az apple-t illeti, basszus, miért van az, hogy az apple sznobok mindig pontosan tudják, hogy miért szar a vindóz, és miért nagyszerű az alma, míg visszafelé senki nem állítja, hogy bármivel rosszabb egy imac, mint egy pc, csak éppen nem is jobb (ahogy egy iphone sem egy hasonló kategóriás andoidnál)? Lehet ezen pampogni, de attól még így marad. A posztban felsorolt windows bajokból konkrétan egy árva szó nem igaz. Hogy csak az oprendszer frissítésnél maradjunk, nemcsak, hogy a win10-nél ez már adott, de korábban is konkétan 10 ezer ft-ért vehettél egy aktuális OEM windowst, és nem 10k az árkülönbség. Na meg a word. Aha, elképzelem, amint az egyszemélyes IFL group bosszankodik, hogy használhatatlan ez a pc-s word, bezzeg a macen milyen fasza. Kár, hogy MS officeon elég rendesen elketyek a világgazdaság a macnél azért jelentősebb része, de te azért tudod.

Úristen ezt a sok baromságot honnan veszed? Ezt most komolyan kérdezem, persze, némi trollkodó arroganciával, de hát csak kiváltod. Ha már van IFL Groupod, szerintem indíts egy IFL Akadémiát is, hogy ezt a sok okosságot el is lehessen sajátítani, de, ha már az IT szektorra koncentrálunk, akkor talán egy IFL Rendszerházat is. Ezek most mind nagyon menők.

Miért van az, hogy egy

Roadster68 2017.01.07. 10:24:42

Ami még érdekes:
"A 27 hüvelykes modellben viszont tudom cserélni és bővíteni a ram-ot, aminek darabja kb. 16 ezer/ 8gb, ez azt jelenti hogy a 32gb saját bővítéssel plusz 48.000 forint lenne (és ráér most 8gb-vel futtatni, 2 év múlva bővíteni 16-ra, és majd 5 év múlva 32-re). Egyébként, ha az Apple-t kérem meg erre alapból, akkor

+218 400 forintot kéne még befizetnem!!!!!!"

...azt látod hogy mennyire a márkát és nem a tudást fizeted, ami 4X-es szorzóként jelentkezik, de magánál a gépnél ezt a szorzót nem látod.
Ezt a posztot nem kellett volna kiraknod, ez egy tipikus pénzköltős, belemagyarázós lett.
Kütyümánás, márkafüggő vagy és nem tudsz túllépni ezen. Így sohasem leszel gazdag, csak egy olyan blogger aki bort iszik és vizet prédikál :D
Ha van PC amivel meg tudod ugyanezt csinálni 1/3 áron akkor itt az értelmetlen magyarázkodás folyik. Egy bloggernek nehogy már gondot okozzon, hogy PC-n kell gépelni Wordben.
SZVSZ, nem engedhetsz meg egy ilyen gépet magadnak, mert ha megengedhetnéd akkor nem írnál róla posztot, hanem megvennéd a legdrágábbat és a téma lezárva.

thisisnotsound 2017.01.07. 10:25:58

@conchita wurst: 3 évesen szarnak be, de akkor nagyon. És a javítás alaplapcserét jelent. Ami több mint a gép. Javaslom Louis Rossmann Youtube csatornáját. Ő is elkér 300 dollárt egy 2 dolláros pöcök kicseréléséért, ugye a kalapácsütés száz forint, az hogy tudom hova kell ütni 9900.

Szarazinda 2017.01.07. 10:26:17

@Roadster68: Blogger? Dehogyis IFL GROUP, az összes posztja hasonló szintű

Roadster68 2017.01.07. 10:28:50

@Szarazinda: Attól még blogger. Én szeretem a hülyeségeivel együtt is. Nagyon jól szórakozom rajta, és néha vannak jó posztok is, csak ez nem az :(

rnz 2017.01.07. 10:30:02

@conchita wurst: "Egérhez töltéshez nem fog csatlakozó kelleni senkinek, külső monitor meg nem hiszem hogy prioritás a macbooknál(nem pro) ami arra van kitalálva hogy mükörmösök mutassák be rajta a portfóliót."
Nem kell töltéshez csatlakozó senkinek? Hogy mi? :D
Mutasd azokat a műkörmösöket, akik fél millás macbookkal flangálnak. Vagy akárkit, akinek minden esetben elég az egyetlen csatlakozó.

Szarazinda 2017.01.07. 10:31:37

@Roadster68: ja, hát mindenkinek megvan a maga perverziója :-)

Koós Miklós · http://koos.hu 2017.01.07. 10:41:57

az apple cuccok valóban túlárazottak, ez nem vitás, de próbáljon meg valaki egy 5-6 éves win gépet eladni és mindjárt rájön mi a különbség a rendszerek között. A 2010 elején vett (480 eft) alap iMacemet most kb 180 eFt-ért lehetne eladni, ergo, ha idén lecserélem, akkor ennyivel beljebb leszek. Eredetileg 300 eFt-os üzleti noteobokokat (2-3 éveseket ) lehet 60-80 eft-ért kapni tömegével, dugig vannak a webshopok.

conchita wurst 2017.01.07. 10:43:35

Ne legyél már ennyire magyar. A MacBookot 1300 dollárért adják, ott ahol meg veszik ott 10 dollár a minimál órabér. Akkor a mükörmösé 20 dollár.

Az 65 órányi meló, 2 hét.

Szarazinda 2017.01.07. 10:49:55

@Koós Miklós: ha túlárazottak újonnan, akkor túlárazottak használtan is. Van ilyen.

Roadster68 2017.01.07. 10:55:52

@Koós Miklós: A kütyümánia nem vész el. A kütyü -mit az apple-használtan is kütyü.
Modjuk ezt is kétlem: "iMacemet most kb 180 eFt-ért lehetne eladni" Milyen az a 6 éves alap amiért ennyit adnak? Mindegy is 300 ezer bukta akkor is ott van, ha igaz hogy annyiért lehet eladni, de ezt még mindig kétlem. Legfeljebb annyiért kínálják, de ha van palimadár akkor én s eladok neki bármt dupla áron. Még olyanra is rábeszélem amit meg sem akart venni :D

Koós Miklós · http://koos.hu 2017.01.07. 11:04:51

@Roadster68: itt elég sokat talász, még ennél jobb vételt is hasznaltalma.hu/aprohirdetesek/asztali-mac/imac

az elmúlt 7 év alatt még senkit sem akartam rábeszélni, hogy vegyen ilyet, ezután sem fogok. De azért majd szóljatok, ha majd a macben csalódott windowsosok szerveződni kezdenek.

adj oda egy iphone-t és egy andoridos telefont egy idősebb, legkevésbé sem kütyümániás embernek s nézd meg melyiket mennyi idő alat tanulja meg használni. Meg fogsz lepődni.

conchita wurst 2017.01.07. 11:05:33

@Koós Miklós: 'A 2010 elején vett (480 eft) alap iMacemet most kb 180 eFt-ért lehetne eladni'

Ha valaki megvenné, gondolom. De ki venne egy 6 éves gépet?

Roadster68 2017.01.07. 11:07:34

@conchita wurst: Akkor az a baj hogy egy másik színvonalat fizetsz árban, de szolgáltatásban, a magyart kapod. Ezért nem kell ilyen. Egy alkatrészekből összerakott PC-vel, vagy egy használt márkás PCvel, azt a színvonalat fizeted amit kapsz.
Egyébként meg aki hülye és nem teheti meg -vagy megteheti- az vegyen ilyeneket, de akkor felesleges írni róla hogy hogyan működnek ezek a dolgok és hogy vissza kell fogni az életszínvonalat blabla. Meg hogy hogyan gazdagodjunk meg, meg pénzügyi tanácsadás.

Kedves tanácsadó Norbert, kiszámoltad már hogy mennyi pénzt dobsz ki az ablakon, ha ezt a 400 ezer Ft-ot befekteted valamibe ami hasznot is hoz? 20 év műlva 6%-os kamattal? Mert ez nem hoz több hasznot mint egy 200 ezres PC.

Koós Miklós · http://koos.hu 2017.01.07. 11:08:54

@conchita wurst: az aki képes megvenni egy 8-10 éves autót is (talán mert csak arra képes)

rnz 2017.01.07. 11:10:37

@conchita wurst: Hülyeséget beszélsz. Ismét. :)
Talán kukkantsd meg, hogy _valójában_ kik használják és mire. Meg azt is, hogy mennyire (nem) veszik, pláne a műkörmösök.

Roadster68 2017.01.07. 11:14:59

@Koós Miklós: "adj oda egy iphone-t és egy andoridos telefont egy idősebb, legkevésbé sem kütyümániás embernek s nézd meg melyiket mennyi idő alatt tanulja meg használni. Meg fogsz lepődni."
Már megint a ostobákat, az ostobaságot propagálod. Én meg tudok tanulni Androidon és PC-n is bármit csinálni, -amit meg nem azt átlátom hogy nem fog menni- sőt ha elromlik a gázkonvektor azt is és a gázkazánjaimat, WC tartályaimat, bringámat is megjavítom. És nem azért mert nincs rá pénzem, hanem azért mert a legtöbb hibát hamarabb megjavítom mint hogy megbeszéljem a szerelővel hogy mikor méltóztatik kijönni.
...hogy továbbmenjek, karácsonykor leesett az Android telefonom és tönkrement a kijelzője. Egy barátomnak pedig volt egy ugyanilyen tipusú telefonja ami beázott, de a kijelzője ment, csak a kezdőkép jelent meg rajta. Megnéztem a youtubon hogy hogyan kell kicserélni az LCD panelt és 15 perc múlva kész volt. Ennyi, nehogymár ez egy érv legyen az apple mellett hogy a nagymamám hamarabb tanul meg rajta telefonálni. Viccelsz? Nem vagyok se amerikai, se nagymama.

Szarazinda 2017.01.07. 11:16:47

@thisisnotsound: na jó, de belvárosi kávéházba már nem tudsz beülni vele :-) ha nem bújsz alma mögé elmélyedt kreatív/filmes/művész munkát imitálva, akkor lúzer vagy. Azaz nem vagy hipszter. Mostanában tényleg figyelem, bizonyos sznobabb kávézókban szó szerint nem látni mást, mint mac-et., de mindenhol túlreprezentáltak. Szóval valamiért a pc-k nem működnek kávézókban. Érdekes. Sima PC laptoppal beülni kávézóba? Annyira 2004.

adg 2017.01.07. 11:18:56

@Koós Miklós: melyiket tanulja meg mennyi ido alatt? Tenyleg erdekel.

rnz 2017.01.07. 11:21:40

@Koós Miklós: Kipróbálták már többen is. Egy megfelelő launcherrel (tudod, amiből ios-en csak egy van és a háttérképen kívül semmi személyre szabható nincs) androidon ezerszer könnyebben elnavigál a technikai analfabéta is. Van tucatnyi indító kifejezetten az időseknek, nagy betűkkel, egyszerű piktogramokkal. Próbáld meg ugyanezt megvalósítani ios-en. :)

Koós Miklós · http://koos.hu 2017.01.07. 11:25:19

@Roadster68: pechemre egy ezermesterbe futottam bele. Nyilván ez az általános. Nem is vitatkozom veled. IGAZAD VAN!

Roadster68 2017.01.07. 11:34:13

@Szarazinda: Ez igy van, viszont azok az emberek teljesen mások mint amit itt propagálnak. Az ott Imacező , kávézgató emberekből sohasem lesz befektető, egyszerűen más tipusok. Ök -tisztelet a kivételnek- a teljes fizetést elköltik a fizetésnap után 10nappal a kávézókban, utána meg otthon nyomkodják az Imacet. , ja nem úgy már nem poén.
A blogger nem ilyen szeretne lenni, de ahogy elnézem ilyen lett, lesz. Kitőrni viszon ilyen mentaltással kevés. Bloggon persze lehet, meg pü. tanácsadót játszani, de az én legfontosabb szabályom, hogy olyantól nem fogadok el pénzügyi tanácsot akinek nincs több pénze -örökölt, nyert, stb nem számít- mint nekem.
Én még nem találkoztam olyan pü. tanácsadóval akitől tanácsot fogadnék el. Hiteltelen amikor olyan ember osztogat tanácsokat aki maga is tanácsra szorul, mert nem vitte semmire pénzügyleg, és 2 hónapot nem dolgozott magának, hanem mindig valakinek az alkalmazottja volt. Az ilyen wannabe pénzügyi tanácsadókkal nagyon jól el szoktam beszélgetni, de semmit sem veszek tőlük, és a tanácsaikat sem kérem.
Persze olvastam sok olyan könyvet akiknek elfogadom a tanácsait, mert tudom hogy jobban csinálja mint én. Azokat a tanácsokat próbálom beépíteni az életembe, munkámba.

conchita wurst 2017.01.07. 11:37:12

@Roadster68: 'Akkor az a baj hogy egy másik színvonalat fizetsz árban, de szolgáltatásban, a magyart kapod. Ezért nem kell ilyen. '

- ebben egyetértünk, saját pénzt nem adnék érte. Pedig tetszett, amikor hozzámvágták a cégest, vannak rajta ügyes dolgok.

4 ok miatt nem kell

1. drágább mint amerikában
2. minősíthetetlen szerviz és garis ügyintézés
3. nincs szükségem arra, amiben állítólag verhetetlen (profi grafikus alkalmazások)
4. a szolgáltatási háttere az Apple-nek nemcsak Mo-n, hanem euróópában mindenhol sokkal gyengébb mint az USA-ban (iTunes, AppleTV, Siri stb.), pedig azzal lenne teljes a csomag.

Röviden az Apple minket szopat azért hogy az amerikaiak jó szolgáltatásokat kapjanak, az ő fogalmaik szerint olcsón.

Roadster68 2017.01.07. 11:38:37

@Koós Miklós: Nyilván nem általános, de azt propagálni, hogy a csimpánzok is könnyebben megtanulják a használatát egy dolognak az kontraproduktív, mikor egy viszonylag bonyolult technikai dologra pl phone-ra vagy Androdra mondjuk ezt. Egy idősebb -akinek fingja sincs hogy mit csinál egy okostelefon- 99%-ban úgyis csak telefonálni fog rajta, max a számológépet használja, azt lehet hogy könnyebben megtanulja, bár kétlem azt is.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 11:43:49

Olvasva a kommenteket reagálnék egy-két dologra:

1. az nem fillér baszás, hogy nem rohanok be az Apple-ba és veszem meg a legdrágább gépet, mert megtehetem/vagy nem. Valahol a blog is erről szól, hogy gondolkodjunk, járjunk körbe egy témát és próbáljunk meg ez alapján dönteni. Csak azért nem fogok 100-200, de még 20 ezerrel forinttal sem többet kifizetni, hogy elmondhassam, mennyire "nem vagyok fillérbaszó"

2. a cikkben a saját gondolatmenetemet vezettem le, aminek az alapja 5 évnyi imac használat (ahogy nézem, ezt a kommentelők nagyjából 10%-a mondhatja el magáról, a többieknek ugyanúgy nincsen tapasztalatuk ezzel). A cikk arról szól, hogy pro és kontra felhasználó szemmel. Itt nem a ramokat vagy a procikat akarom ütköztetni, hanem a végfelhasználást...

3. párhuzamosan van windows gépem is, nagyon gyors, fasza és utálom, mint a szart. egyszerűen az OS annyival intuitivabb operációs rendszer (felhasználás, munka), hogy másban nem akarok gondolkodni. Gyakorlatilag egy cikken 10 percet spórolok átlagban, ha MAC-en írom és nem windows-on... ezt már párszor lemértem... mert egy cikknél sok olyan háttérmunka is zajlik, amiről az olvasónak fogalma sincsen... és nagyon nem mindegy ilyenkor az op rendszer és a programok közötti kommunikáció

4. a paramatérek önmagukban semmit nem jelentenek. Az Apple-ben lehet rosszabb proci, videókártya stb... de az op rendszert kifejezetten erre optimalizálják, míg a windowst ilyen értelemben nem optimalizálják az egyedi konfigurációmra...

5. a windowsra fel lehet tenni vírust és vagy fasza vagy nem fasza.. a vírusírtóra kifizetsz évente 10-20 ezer forintot... az iMac-en soha nem volt nekem vírusírtó és nem érzem, hogy szükségem lenne rá. És itt nem a fillérbaszás a lényeg, hanem az idő... nincsen időm és energiám a géppel baszakodni állandóan... nekem egy compact és stabil rendszer kell, amiel könnyü dologzni

6. ha nem lenne rá pénzem, akkor nem ebben gondolkodnék

rnz 2017.01.07. 11:43:52

@conchita wurst: A hármas pont nem igazán felel meg a valóságnak. 20+ éve, amikor még nehézkesebb volt a nagyobb méretű fájlok kezelése windows alatt, ez még megállta a helyét, ma már nagyon nem. Minden komolyabb alkalmazás ugyanúgy meg van windowsra is, csak windows alatt a szinte végtelenségig bővíthető hardver miatt gyorsabban futnak ugyanazok a programok. Vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy ugyanannyi pénzből 2x-3x gyorsabban futtathatod ugyanazt az alkalmazást windows alatt.
Az egyes ponthoz csak annyit, hogy nem csak az apple drágább itt, hanem szinte minden.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 11:49:16

@Roadster68:

"Kedves tanácsadó Norbert, kiszámoltad már hogy mennyi pénzt dobsz ki az ablakon, ha ezt a 400 ezer Ft-ot befekteted valamibe ami hasznot is hoz? 20 év műlva 6%-os kamattal? Mert ez nem hoz több hasznot mint egy 200 ezres PC."

nah pontosan ezért hangsúlyozom, hogy nekem ez egy munkaeszköz, ami a megélhetésem alapja. Számomra felbecsülhetetlen értékkel bírnak az alábbi tényezők:

- kompakt rendszer, amihez nem kell alapvetően hozzányúlni
- nem kell fosnom a vírusoktól alapvetően (5 év alatt egybe sem futottam bele és vírusírtóm sem volt)- ugyanezt windows gépen nem merném megtenni
- az operációs rendszer kifejezetten a gépre van konfigurálva
- az operációs rendszer sokkal szabadabb és intuitívabb felhasználást tesz lehetővé a mindennapi munkámban, ami napi szinten akár fél órát spórolhat nekem
- megalkuvások és várakozás nélkül kommunikál az eszköz a telefonommal és tabletemmel
- most ettől a "balesettől" eltekintve biztosan tudom, hogy igen komoly eséllyel 5 évig biztosan és stabilan tudom használni a gépet, ráadásul 5 év múlva is érték- lásd a mostani MAC-em: ha nincsen ekkora balszerencsém vagy másfél hónappal ezelött eladom, akkor gyakorlatilag az 5 éve 370.000 forintért megvásárolt gépemet még most is 150 ezerért biztosan el tudtam volna adni... ez az értékállóság sem mindegy...

abban tévedsz, hogy azt hiszed: "számomra nem térül meg többszörösen a köv. 5 évben a MAC"- mert ez viszont nem kérdés.

Roadster68 2017.01.07. 11:58:46

@Szarvas Norbert: "6. ha nem lenne rá pénzem, akkor nem ebben gondolkodnék"
Ha lenne rá pénzed, nem gondolkodnál ilyen csip-csup dolgokon. Én sem gondolkodok rajta, azaz nem irok róla blogot, hogy amikor elfogy a kávém milyet vegyekl, vagy amikor elromlik a mosógépem milyet vegyek, sőt egy többmilliós témát nem szoktam ennyire körberágni. De a legpricelessebb, az hogy az olvasóktól kérsz tanácsot tehát olyanoktól akik tőled várják a tanácsot.
olvass csak vissza a blogodban mit mondott Jack:
"Mindegyikükben van valami közös:
A Google-ban kutakodnak, a barátaikra hallgatnak, akik ugyanolyan reménytelenek, mint ők, többet agyalnak, mint egy egyetemi professzor és kevesebbet tesznek, mint egy vak ember.
Csak kérdezz rá, mit akarnak tenni. Nem fognak tudni válaszolni.
Ahelyett, hogy a szíved remegne gyorsabban, miért ne csinálj valamit gyorsabban, ahelyett, hogy csak agyalnál valamin, miért ne tégy valamit érte. A szegényekben egyvalami közös:
Egész életük a várakozásról szól.""

Te most várakozol, Googlizol, és az olvasóidtól várod a választ. Neked ez nagyberuházás, mert ha nem lenne az, akkor nem írtad volna meg hogy milyen fasza, hogy Horvátországba innen viszed az ásványvizet és ezzel megspórolsz néhány ezer Ft-ot.
Rongyrázásra kell a gép ez egyértelmű. Egy valamire való blogger, Imacon irja azt cikkel 1-2 naponta amin megspóról talán 10 percet :D Gondolom az a 10 perc az nagyon hiányzik.
Vicces vagy az ásványvízzel és az Imackel. Túl nagy a kontraszt,kezdesz hiteltelenedni :D

Popplacsek 2017.01.07. 12:03:29

A régi gepeddel mi a terved? Engem lehet érdekelne :)

Roadster68 2017.01.07. 12:08:10

@Szarvas Norbert: Ezek az érvek, viccesek, ilyen érvekkel nem lehet érelni olyannak aki PCt is használ, mert ha PC-t is használsz akkor már mindegy hogy 1 vagy 2 gépen csinálod.
" ez az értékállóság sem mindegy..."
Nem de amit nem fizetsz ki az nem fog értéktelenedni sem, ugye?
"most ettől a "balesettől" eltekintve biztosan tudom"
A balesetig is tudtad, aztán ripsz-ropsz, beszoptad.
Ameddig nem lesz egy újabb "baleset", addig ezt leírhatod, de ismered Murphy törvényit. Nem baj abból is írhatsz új blogot, úgy hogy az előzőekről majd megfeledkezel. Ha jó a régi géped minek veszel újat, javíttasd meg 200 ezerért oszt sanyi, jnem látok indokot az új vételére mint azt hogy presztizs okokból vásárolsz újat, nem engedheted meg tagadnak. Végszóként: ha van majomra pénz akkor legyen banánra is.

conchita wurst 2017.01.07. 12:08:18

@conchita wurst: Nekem minimál igényeim vannak, mert semmi különöset nem futtatok, a játékokról meg leszoktam (de abban biztos jobb a PC, de még jobb a konzol).

Ha amerikában élnék, tipikus MacBook Air felhasználó lennék, és persze akkor már iPhone-t is tartanék mellé, de Mo-n ez nem ésszerü. Tökre jól megvagyok az 5 éves Laptoppal meg a Huaweii mobillal, azon se görcsölök hogy a legújabb Android legyen rajta, vagy a legújabb Windows.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 12:15:03

@Roadster68:

"10 perc nagyon hiányzik"- valójában nagyon hiányzik, mivel egy átlagos napon 9-től kezdődik és hajnal 1-2-ig tart... gyakran akkor írom az utolsó cikket vagy fejezem be az egyik projektem feladatait...

Milyen rongyrázásra gondolsz? tudtad, hogy nekem most is iMac-em van?:) Nem hiszem... megveszem, aztán nagyjából soha többet nem említem, hogy ilyenem van... ezt magamnak veszem, nem másoknak... még csak FAcebook poszt sem volt vagy lesz ezekről soha...

A cikket azért írtam, mert ez egy blog személyes véleményről alapvetően és a netről hiányoltam egy ilyen típusú cikket, ami teljesen más oldaláról közelíti meg a témát... mondhatni nem elveszik a bitekben, hanem abszolút tapasztalati és felhasználói oldalról vizsgálja meg, merre hogyan lehetne elindulni.

"ásványvizes téma"- én olyan tipusú ember vagyok, aki szereti megnézni, hogy mire költ és mire nem. szeretek gondolkodni és meg tudom becsülni az 5 forintot is. Talán ez onnan ered, hogy diákéveim alatt egy tök átlagos (anyagi értelemben ) családban nöttem fel, miközben tanulmányi eredményeim által sikerült olyan iskolába jutnom, ahol a gyerekek szülei a középrétegtől felfele helyezkedtek el erősen... amíg én nyáron 40 fokban alig vártam, hogy lerohanjak a betongrundra focizni, addig mások nem tudták melyik tengerparta menjenek...

Egész életemben nem volt hátszelem... megtanultam mindenért megküzdeni és értékelni alapvető dolgokat is... ezt én értéknek, mások fillérbaszásnak gondolják (apropó éppen most írom a következő fillérbaszó cikket, várlak kommentben:)... Ezzel vagy tud valaki azonosulni vagy nem...

"neked ez nagy beruházás"- az hagyján, hogy itt átgondolom a következő lépést, de még a boltban a barna cukornál is képes vagyok 5 percet elidőzni... Hihetetlenül szörnyű lehet kivülről látni, hogy van aki átgondolja a lehetőségeit és legjobb megoldást akarja választani...

Egy iMac-nél sok mindent kell átgondolni... kezdve az alaprara "sunyi módon" az új modellekben odaforrasztott memóriával a 21,5 colos modellben... máris nem arról van szó, hogy nem tudok 550 ezret kifizetni a full 4k modellre, hanem arról van szó, hogy ezt a modellt 4 év múlva már biztosan nem tudnám ugyanúgy használni, mert kvára belassul... a pro és kontra nem fillérbaszás...

Szarvas Norbert 2017.01.07. 12:15:56

@Popplacsek: beszéljünk privátban: szarvas.norbert@iflgroup.hu

Szarvas Norbert 2017.01.07. 12:21:56

@Roadster68:

sokat gondolkozom azon, hogy megjavíttatom, de pont Murphy miatt nem hajlok ebbe az irányba... sajons én egy balfasz vagyok ilyen téren... ha elromlik valami és viszem szervízbe, akkor hamarosa más romlik el... ez ellen tényleg nem tudok mit tenni.... én vagyok az, aki pár éve lement venni írható cd-t a boltba és 3-ból 3x sikerült a több ezer példányból a rosszat kiválasztani...

egyrészt az már nem férne bele, hogy 200k-ért megjavíttatom a gépet, aztán fél év múlva más megy benne tönkre...

új gépet már tavaly terveztem venni (leírtam az okokat és, hogy miért nem vettem)... most az a matek, hogyha 660 ezerért veszem meg a gépet (mert ha nem idán, akkor két éven belül tuti vennék) és azt veszem, hogy a 200 k már most fix kiadásom, hiszen legolcsóbb esetben is szervíz és javít... akkor az új 5K gép (ha végül ezt veszem) 460 ezer lenne... de ha ebből még ÁFA-t is vissza tudok szerezni, akkor onnan indulok, hogy 540.000 (ez nem a teljes ÁFA, de kaptam ilyen ajánlatot is új gépre), amiből lejön a 200k és máris ott vagyok hogy plusz 340.000-ért megkaptam az 5k gépet, ami 5 évig tuti fasza lesz...

a kérdés, hogy 340.000-ért te megvennéd a legújabb (és új) iMac 5K gépet vagy sem?

Roadster68 2017.01.07. 12:27:27

vesézzük érvenként:
"- kompakt rendszer, amihez nem kell alapvetően hozzányúlni"
Ha cikkeket irogatsz akkor egy PC is stabil, a wordhöz nem kell hozzányulni.
- nem kell fosnom a vírusoktól alapvetően (5 év alatt egybe sem futottam bele és vírusírtóm sem volt)- ugyanezt windows gépen nem merném megtenni"
Nem tudom hol járkálsz, én ingyenes Avastot használok, soha nem volt vírus problémám. (Nem nézek pornót)
- az operációs rendszer kifejezetten a gépre van konfigurálva
A Windowst is arra a gépre konfigurálod, nem? Azért vannak a driverek ugye.
"- az operációs rendszer sokkal szabadabb és intuitívabb felhasználást tesz lehetővé a mindennapi munkámban, ami napi szinten akár fél órát spórolhat nekem"
Lusta vagy megtanulni rendesen a windózt, hanem csak ugatod, ez a te bajod.
- megalkuvások és várakozás nélkül kommunikál az eszköz a telefonommal és tabletemmel
Nekem is, az Android, ha nem akkor nem értesz hozzá alapfokon sem.
- most ettől a "balesettől" eltekintve biztosan tudom, hogy igen komoly eséllyel 5 évig biztosan és stabilan tudom használni a gépet, ráadásul 5 év múlva is érték- lásd a mostani MAC-em: ha nincsen ekkora balszerencsém vagy másfél hónappal ezelött eladom, akkor gyakorlatilag az 5 éve 370.000 forintért megvásárolt gépemet még most is 150 ezerért biztosan el tudtam volna adni... ez az értékállóság sem mindegy..."
Erről meg írtam már bővebben feljebb, de még hozzátenném az értékállósághoz, hogy most mennyit is ér, 40.000 Ft-ot, akkor hol itt az értékállóság? Jah, balesetek bármikor, bárkivel előfordulhatnak, de egy PC-n egy ilyen baleset 30.000 Ft, és nem kell miatta venni egy több százezres gépet;)
Amit nem költesz el azt befekteted, hasznot hoz, nem visz. Érted? ...mint pénzügyi tanácsadó?

Roadster68 2017.01.07. 12:31:18

@Szarvas Norbert: "ha elromlik valami és viszem szervízbe, akkor hamarosa más romlik el... ez ellen tényleg nem tudok mit tenni..."
Látod, te írtad, nem bízol benne! És miért bízol az újban? Én ha valamiben nem bízom akkor annyi, nem veszek ugyanolyan márkájut.

Szarazinda 2017.01.07. 12:34:26

@Szarvas Norbert: " Az OS annyival intuitívabb (sic!)", szó szerint ezt az intuitivitást hajtogatja mindenki, mert mac os-szel kapcsolatban ez a buzzword. Érdekes módon a winnel elvan a világ maradék 90%-as, vagy 30 éve. Azért mert ezt ismételgeti minden hívő, attól nem lesz igaz. Az az intuitív, ebben a világban legalábbis, amit megszoksz. Elég rég piacon van mindkét oprendszer ahhoz, hogy kellően intuitív legyen. Ez egy közhely, amit mindenki ismételget. Annyira az, hogy még a szóhasználat is ugyanaz. Senki nem mondja, hogy felhasználóbarátabb, egyszerűbb a kezelése, többet tud. Nem b/meg: Intuitívabb. Ismételgeti mindenki, amit a marketing anyagban valamikor leítrak. Tök egyértelmű a hívők dinamikája: 1) tervezem, hogy beszerzek egy macbookot. 2) Bújom a netet: mindenhol leírja az összes hívő a kulcsszót INTUITíV. 3) Megveszem a macet, ami működik. Ahogy a windowsos gép, amúgy. 4) osztom az észt, hogy a MAC OS INTUITíVABB, INTUITíVABB, INTUITíVABB. Ne mondd, hogy ez most neked jutott eszedbe, mindenhonnal ez a mac intuitívabb folyik. Közhelyfaktor kipipálva, apple marketingeseknek viszont 1 pont.

Vírus: neeeem, nem veszel egy fillérért sem semmilyen vírusirtót. Életemben nem vettem vírusirtót, nem is telepítettem, ott van a windows sajátja. Életemben nem volt vírusos egyetlen gépem sem, a windows vírusirtója teszi a dolgát.

Ha egy cikken akármennyi időt is spórolsz csak azért, mert macen írod, akkor valamit nagyon nem tudsz használni a windowsban. Ja microsoft word van arra is, nem tudom, tud-e bármennyivel többet, mint tükugyanannak a pc-s verziója, de, ha mást használsz nemtom, mi az egy cikk írásakor, amire nem elég? Szólok, amire szükséged lesz az egy: SZÖVEGSZERKESZTŐ (igen, így hívják, remek cikkeket lehet azon is írni). Erre van mindösszesen szükséged. De egy blogmotoron blogolni is, hidd el, tudsz windowson. Ja, és nem vesztesz egy tizedmásodpercet sem. Mondjuk vírusirtót is vennél.

Connectivity: mobillal, mindennel pont olyan egyszerűen együttműködik a pc is. És a lenovo laptopom nemcsak a lenovo telefonnal. Legalábbis nekem. Ja, annyi persze van, hogy a mobilomra a szépen átmásolom a zenéimet, kábé mint egy floppyra/vinyóra, pendrive-ra, ami éppen az aktuális háttértár. Nem pedig intuitíven szarakodok mindenféle itunes-okkal.

Végül: a macnek szerintem van egy előnye, ami miatt én is tervezem, hogy váltok: tényleg gyönyörű. Egyre szebben a komolyabb laptopok, de a macbook verhetetlen. És nekem ez fontos. Minden más bullshit.

Szóval: hagyjuk már

Roadster68 2017.01.07. 12:37:04

@Roadster68: "Nekem is, az Android, ha nem akkor nem értesz hozzá alapfokon sem.
- most ettől a "balesettől" eltekintve biztosan tudom, hogy igen komoly eséllyel 5 évig biztosan és stabilan tudom használni a gépet, ráadásul 5 év múlva is érték- lásd a mostani MAC-em: ha nincsen ekkora balszerencsém vagy másfél hónappal ezelött eladom, akkor gyakorlatilag az 5 éve 370.000 forintért megvásárolt gépemet még most is 150 ezerért biztosan el tudtam volna adni... ez az értékállóság sem mindegy..."
Erről még az jutott eszembe amit faterom mondott a sok "ha"-t tartalmazó mondataimra:
Ha a templomtornyon gatya lenne Ő lenne a legnagyobb legény a faluban.

Szarazinda 2017.01.07. 12:41:22

@Roadster68: 2012-ben 310 ezerért vett lenovo x220-asom amikor vettem, egy viszonylag csúcskategóriás gép volt. Vele pari macbook százezerrel drágább. A lenovo a mai napig atombiztosan működik. Gyors, nem fagy, mindenre jó. Nem a 120 ezres mediamarktos tepsilaptoppal kell a macbookot összehasonlítani, hanem a vele egy kategóriában levő laptopokkal. Oszt ennyi.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 12:47:20

@Roadster68: ugyanez igaz minden szervízre.... tavaly az autómmal jártam (pont Horvátország elött) így.... elötte volt többször a szervízben ellenőrzés, műszaki, olajcsere- erre a zseniális szerelő nem vette észre vagy nem szólt nekem, hogy a vezérműszíjat azonnal kéne cserélni... hát szétment és szétcseszte a motort... a számla 500k...

komoly fenntartásaim vannak a szervízekkel és lehetőleg kerülöm, mert mindig megszívom évek óta.... de ez egyéni szoc. problémám...

"ha cikket irogatsz"- pont erről beszélek, hogy fogalmad nincsen arról, hogy mi meló van 1-1 cikk mögött... nem csak annyi, hogy word... kutatómunka- több tucat ablak egyszerre nyitva- különféle programok futnak- képkivágások sos- táblázatszerkesztés és dizájn (lehetőleg fele annyi idő alatt, mint egy excel szöszmötölés...)..stbstbstb egy 150 ezres pc már nem bírja el az én felhasználásomat... tapasztalat

op rendszer konfig: nem vagyok pro szakértő... de abban megegyezhetünk, hogy az Apple az op rendszerét sikeresebben tudja beállítani ahhoz az alapvető 10 modellhez, mint mondjuk a windows a több ezer konfigurációhoz... lehet, hogy csak 1-2-5% a különbség hatékonyságban, de az is számít

"lusta vagy"- bármikor egy sör fődíjért kiállok veled egy versenyre, hogy adott összetett feladatot ki végzi el gyorsabban... te windowson vagy én imac-en...

Az android egy undormány... volt valaha IOS-ed? Olyan emberrel még nem találkoztam, aki IOS és iPhone után boldogan tért át Androidra és azt mondta, hogy sokkal faszább, egyszerűbb, szebb...

"befektetés"- pont erről beszélek, hogy nekem ez befektetés. nem csak kamatok léteznek a világban, hanem sokkal kevésbé számszerűsíthető befektetések is (pl.: edukáció). Az én speciális helyzetemben ez befektetés.... ha azt nézzük, hogy a Mac miatt naponta 20 percet spórolok a munkáimban, akkor az 1 évben 7300 perc (nagyjából minden nap dolgozom, annyi a dolog), ez 121,6 óra... ha az órabérem mondjuk 4000 forint, akkor évente br 486.400 forintot nyerek az idővel, ami 5 év alatt 2,4M forint többlet- feltételezve, hogy mindig hasznosítani tudom a megspórolt időt... nyilván az életben ez nem ilyen egyszerű és biztosan nem hasznosítom mindig tökéletesen... ezért ha 5 év alatt csak az iMac árányi összeget tudok hasznosítani a minden nap megspórolt időből, akkor már önmagában kitermelte magát és még nem beszéltünk más bevételi lehetőségektől

Roadster68 2017.01.07. 12:52:32

@Szarazinda: "Végül: a macnek szerintem van egy előnye, ami miatt én is tervezem, hogy váltok: tényleg gyönyörű. Egyre szebben a komolyabb laptopok, de a macbook verhetetlen. És nekem ez fontos. Minden más bullshit."
Ennyi :) De ebből posztot írni, ráadásul megmagyarázni?

Ennek van szociálpszicológai megnevezése is, ez a KOGNITIV DISSZONANCIA!
Például valaki egy bizonyos márkájú számítógépet vásárol, mivel azt gondolja, hogy az a kapható legjobb termék. Ilyenkor a vásárló által tartott tudattartalom (kogníció) az, hogy jó számítógépet vett. Ha azonban a olyan ismeret érkezik, mely szerint kapható egy jobb számítógép is (például egy blogposzt révén, vagy saját tapasztalat miatt), akkor a két ellentmondó tudattartalmat valahogyan összhangba kell hozni.
Na, ez folyik most, ha erre az érvek alapján rájön Norbert, akkor fejlődőképes, ha nem akkor legyőzte a KD.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 12:54:35

@Szarazinda: intuitívitás.... nekem a mac elött volt 2011-ben és elötte három évig egy összerakott windows gépem 400.000 forintból.... gondolhatod, hogy az mit tudott... a mac mellett az irodában idén októberig mindig windows gépet használtan a parnerek windowsra optimalizált programjai miatt...

másik oldalon 2011 óta napi szinten 5-6 órákat, tavaly és most már napi 10 órákat minimum használom (szerencsére) a MAC-et... te mennyi ideig szoktad egy nap használni a gépeket és mire? Mennyi ideig használtál MAC-et?

Milyen összehasonlítási alapod van?

Az OS valóban ezerszer intuitívabb.. mondok egy egyszerű napi rutint:

a neten találok egy gépet, ezt nem kell lemetenem, majd bemásolnom, hanem egyszerűen az egérrel áthúzom a másik ablakba (szövegszerkesztő, honlapszerkesztő vagy éppen ibooks author...stb) és máris tökéletesen pixelromlás nélkül megjelenik... windowson ugyanez a művelet két kattintással több idő és legalább 5 másodperccel hosszabb... ha naponta mondjuk 20x végzed ezt a műveletet (én ennél sokkal többször), akkor napi szinten már itt elbuksz 100 másodpercet, azaz közel 2 percet... tudom bagatel, de ez éves szinten 720 perc, azaz 12 óra.... brutális

ugyanígy próbálj meg képkivágást csinálni, de ne az egész oldalról, hanem csak a monitor egy általad tetszőlegesen kiváalsztott részéről... ez MAC-en 1 másodperc....

Szarvas Norbert 2017.01.07. 12:55:57

@Szarazinda: azt egy előző kommentben leírtam, hogy a blogolás nem egyenlő szövegszerkesztő... sokkal több platformot kell egyszerre használnom... ráadásul én nem csak blogolok...számtalan más projektünk fut, amihez erősebb gép kell, ami stabil

Larry Silverstein 2017.01.07. 12:56:29

@Szarazinda: Ja, az iTunes-másolás csak az igazi szarmadzag. Phöjj. Persze van rá magyarázat.

Szarazinda 2017.01.07. 12:57:35

@Roadster68: na, majd akkor lesz az igazi kognitív disszonancia, amikor már megvette, és ki kell találni, hogy miért is egyértelműen jobb :-)

Na, én nem fogom. De az idő felében forgatni fogom a kezemben, annyira gyönyörű, pl. a 13-as mostani macbook air. Akárhányszor a kezembe fogok egy olyat, leesik az állam.

Szarazinda 2017.01.07. 13:00:10

@Larry Silverstein: Szarmadzag? Hát hogy mondhatsz ilyet? Dehogyis kérlekalássan, csak INTUITíV, hát nem tudod? Na, te se vagy hipszter. Ki a kávéházból, de izibe.

Huh, de unom a lenovóval kommentelést, minden trollposzt 10 perccel tovább tart, bárcsak lenne egy macem :-)

Larry Silverstein 2017.01.07. 13:08:10

@Szarazinda: Én nem utálom a Macet, használtam. Jó cucc, csak nem éri meg nekem.

iPhone árának a feléért is már kiváló fémházas, intuitív Androidos telefonok vannak. Amik akksiban simán leverik az iPhonet, sokkal könnyebb velük mindent mindenhova másolni, soha nem rohadnak le, nem is lassulnak le, a kezelőfelület ugynolyan logikus mint az iOS, és milyen jó jártam, épp a múlt 7en baztam földhöz az enyémet, betörtem a kijelzőt.

35000ből megúszom, iPhone szervizbe a belépőjegy többe kerül.

Amiben szvsz az iPhone a legjobb, az a kamera. Szép képeket csinál, szebbeket mint az eddigi Androidjaim.

Roadster68 2017.01.07. 13:17:31

@Szarvas Norbert: "stbstbstb egy 150 ezres pc már nem bírja el az én felhasználásomat... tapasztalat"
Na ne, mikor vettél PC-t utoljára, amelyik nem tud 20 ablakot nyitva tartani? Egy 5 éves 150 ezres PC tudása most 40.000 Ft-ba kerül.
" ugyanez igaz minden szervízre.... tavaly az autómmal jártam (pont Horvátország elött) így.... elötte volt többször a szervízben ellenőrzés, műszaki, olajcsere- erre a zseniális szerelő nem vette észre vagy nem szólt nekem, hogy a vezérműszíjat azonnal kéne cserélni... hát szétment és szétcseszte a motort... a számla 500k.."
Ezt sajnos neked kell észben tartani, én néhány autómat márkaszervizben szervizeltetem, ott sem tudják hogy hogyan szervizeljenek (prémium kategória), pedig le van írva a szervizkönyvben tételesen, hogy hány km-nél/hónapnál mit kell cserélni. Vicces hogy mindig nekem kell tételesen figyelni, hogy mit írnak a szervizlapra, és miután átnéztem mindig találok valamit ami kimaradt, pl fékfolyadék, üzemanyagszűrő, diffibe olajcsere, stb.
"op rendszer konfig: nem vagyok pro szakértő... de abban megegyezhetünk, hogy az Apple az op rendszerét sikeresebben tudja beállítani ahhoz az alapvető 10 modellhez, mint mondjuk a windows a több ezer konfigurációhoz... lehet, hogy csak 1-2-5% a különbség hatékonyságban, de az is számít"
Butaság , a PC erőből megoldja vegyél erősebb procit 2000 Ft-al drágábban, az ad neked 5%-ot- 1-2-5%-ot nem vesz senki észre, 10-et sem, csak a benchmarkokról tudod meg. Vagy vedd meg 2 év múlva az 50%-al drágább, gyorsabb CPU-t fillérekért.
""lusta vagy"- bármikor egy sör fődíjért kiállok veled egy versenyre, hogy adott összetett feladatot ki végzi el gyorsabban... te windowson vagy én imac-en..."
Ha én választom a feladatot akkor rendben. De én nem PC-n dolgozom, nekem ez csak hobbi, én befektető vagyok, ahhoz nem kell PC, csak a számlaíráshoz ;)
"Az android egy undormány... volt valaha IOS-ed? Olyan emberrel még nem találkoztam, aki IOS és iPhone után boldogan tért át Androidra és azt mondta, hogy sokkal faszább, egyszerűbb, szebb... "
Ez is KOGNITV DISSZONANCIA, hogy miért, ezért:
HM ezt azt hiszem az eladási számok erősen cáfolják. A IOS azért tűnhet jobbnak, mert egy csűcskészüléket veszel. Ha Androidosból is olyat veszel, akkor nem fogsz Iphonera vágyni. Persze ha egy Galaxy ACE-ról váltasz Iphone 6-ra akkor nagy lesz a kontraszt és azt gondolod hogy jól tetted.
Az Iphone technikai előnye elfogyott, már csak a fingreszelés folyik.
"befektetés"- pont erről beszélek, hogy nekem ez befektetés. nem csak kamatok léteznek a világban, hanem sokkal kevésbé számszerűsíthető befektetések is (pl.: edukáció). Az én speciális helyzetemben ez befektetés.... ha azt nézzük, hogy a Mac miatt naponta 20 percet spórolok a munkáimban, akkor az 1 évben 7300 perc (nagyjából minden nap dolgozom, annyi a dolog), ez 121,6 óra... ha az órabérem mondjuk 4000 forint, akkor évente br 486.400 forintot nyerek az idővel, ami 5 év alatt 2,4M forint többlet- feltételezve, hogy mindig hasznosítani tudom a megspórolt időt... nyilván az életben ez nem ilyen egyszerű és biztosan nem hasznosítom mindig tökéletesen... ezért ha 5 év alatt csak az iMac árányi összeget tudok hasznosítani a minden nap megspórolt időből, akkor már önmagában kitermelte magát és még nem beszéltünk más bevételi lehetőségektől"
Lehet hogy ha a windóz edukációba fektetnél néhány órát, akkor ugyanezt elérnéd, és még pénzed is maradna. Nyilván egy olyan op.rendszerben amit kevesebbet használsz nem ismersz annyira, lehet itt van a napi 20 perc elásva.
Minden, de minden érv sántít, mint láthatod.
Nem kell megmagyarázni, nekem nem meg, kell venni aztán használni. Én csak azt nem értem hogy miért vársz mástól megerősítést? Itt nem kaptad meg, de ez nem is baj, járd a saját utadat, nem kell hogy más egyetértsen veled. Nem kellenek érvek, ha ez tetszik, meg kell venni, használni. Nekem csak az a bajom hogy mást teszel mint amit Jack mondott, pedig Jacknek -szerintem- nagyon igaza van.

Roadster68 2017.01.07. 13:19:58

@Larry Silverstein: "Amiben szvsz az iPhone a legjobb, az a kamera. Szép képeket csinál, szebbeket mint az eddigi Androidjaim."
Hmm, csak ez baj, Huawei P9, dupla optikás Leicaval. És a külseje az mindent visz, konkrétan 1:1 Iphone :D

Roadster68 2017.01.07. 13:22:20

@Szarazinda: Nekem egy ilyenhez pont elég hogy "ez tetszik", nem kell más, nem kérem ki más véleményét róla, vagy ha kikérem akkor megfontolom, főleg ha érvei is vannak egy másik mellett.

Szarazinda 2017.01.07. 13:26:35

@Szarvas Norbert: pontosan ezért használnak grafikai célra általában macet. Ez közismert, senki nem vitatja, hogy ebben a felhasználási körben van hagyománya, kultúrája, ezért jobban fókuszál rá. De eddig csak annyi jött le, hogy 10 perccel tovább tart megírni valamelyik blogposztodat. De eddig nem az jött le, hogy grafikai tervezéssel foglalkoznál, de most hirtelen eszedbe jutott. No hát akkor lemondom, hogy én meg nukleáris reaktort üzemeltetek és műholdakat állítok pályára. Egy 10 az negyvenezrediken teraflopsos teljesítményű mainframet használok dedikált oracle/linus/kisf**om oprendszerrel. Használtál már ilyet? Akkó mit dumálsz, szar a mac, szar a windows. Szar minden. Szóval, ahogy mondtam multinacionális cégek (igen, vannak köztük olyanok, amelyek adnak pénzügyi tanácsokat, remekül értenek közéleti kérdésekhez is, tudod, ilyen grouppok, meg "and partnersek" zsebükben a fél harvard bizniszszkúl mindezen tevékenységeket ellátják mac nélkül is. Én elhiszem, hogy beüzemeltél egy maces rendszert, ami szépen össze van lőve és működik, de ezt windowsos környezetben éppen így megtehetted volna.

No, én is munkára használom a gépemet. Macem nem volt, de használtam többször is ismerősökét, legutóbb egész pontosan azért, hogy mutassák már meg, mitől jobb ez, mint a windows. Barátom is csak a mantrát tudta ismételgetni, "sokkal intuitívabb. Eddig windowsom volt, de most tényleg látom, mi a különbség", blablabla. Amikor lóf*sz volt a különbség, akkor jött az újabb ezredszer hallott érv, "használni kell napi szinten, akkor érezni fogod" Ismerős? Amúgy tök jó. Igen, jól, szépen működik, pont, mint az én windowsos lenovóm. És a felhasználói interfész és rohadt jól meg van csinálva dizájnilag az is szebb, mint a windows. A maces rendszerfontba a 90-es évek óta bele vagyok zúgva, pedig sokszor módosították már. Ez nem kérdés.

De még a konkét példáidnál is maradva, grafika ide, grafika oda, nem csodálkoznék, ha ugyanezt windowsban is meg lehetne csinálni, oké, miondjuk egy shell, vagy valami app feltelepítésével, oszt mindjár húzogathatod a képeket.

Ja. Kipróbáltam a képáthúzást. Háááát ebben a szaaaaar winfosban tényleg nem működik. Helyette: jobb egérgomb másolás, szövegszerkesztőben beillesztés. Egyszerűen borzasztó.

conchita wurst 2017.01.07. 13:27:21

@Roadster68: Valszeg az lesz a következő. Most Huaweii G7em van, és imádom hogy 2-3 napot bír egy töltéssel. Sajnos a P9 és a P9 lite már nem ilyen jó.

Szarazinda 2017.01.07. 13:29:07

@Roadster68: Hát akkor Larry Silversteinnel és velem egyetemben te sem vagy hipszter. Nem jössz kávéházba :-)))))

Roadster68 2017.01.07. 13:32:54

@Szarazinda: "Ja. Kipróbáltam a képáthúzást. Háááát ebben a szaaaaar winfosban tényleg nem működik. Helyette: jobb egérgomb másolás, szövegszerkesztőben beillesztés. Egyszerűen borzasztó."
Az ez annyi mint 2 sec/kép, 600 képnél meg is van a 20 perc, na látod, érvekkel én is meggyőzhető vagyok :D

Roadster68 2017.01.07. 13:34:19

@Szarazinda: Nem, a fiam jár ilyen helyekre, persze Iphoneja van :D

vidragabor · http://vidragabor.hu 2017.01.07. 13:37:09

@A80: A Mac Miniben van beépített hangfal. Nem egy hűha, de ha nincs rá valamiért szükség, akkor ezért nem kell TV-monitor.

Szarazinda 2017.01.07. 13:37:19

@Roadster68: nem tudod, meddig van nyitva az istyle, mennék is gyorsan lecserélni ezt a szar lenovot :-)

Roadster68 2017.01.07. 13:41:22

@vidragabor: Hangfal? XD Jah, az van az Iphoneban is, na meg ugye INTUITIV is.
...ez egy komoly érv mellette.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 13:43:50

@Szarazinda:

te magad írtad le az egyik érvem alátámasztását a képáthúzással... mivel számomra ez nagyon fontos, mert a munkámban igen gyakran jelen van ez a képáthúzás és ezeknek szofisztikáltabb részei, ezért szükségem van az intuitívabb MAC-re... pont ettől intuitívabb, ezektől azapróságoktól, mint például a képáthúzás... ha egyszer megnézed, akkor nem nagy dolog... ha minden nap ezzel dolgozol, akkor észreveszed a különbséget...

javaslom próbál ki otthon 1 hónapig a MAC-et és utána írd meg a véleményedet... kicsit más lesz, mint havernál megnézni egyszer ...

Szarvas Norbert 2017.01.07. 13:46:05

@Roadster68: amúgy több, mint 2 s....

számold ki...

jobb egér, megkeresed a képmentést
aztán átmész ahova akarod tenni, bejelölöd ahova tenni akarod (mert az OS-be ez is sokkal egyszerűbb és nem kell külön egnedélyezni a mozgathatást...) aztán képbeillesztés, ott a download fájlban az ezer kép közül megkeresed, amit akarsz és már készen is vagy...

ez nem 2 s, hanem 10-20-30s is lehet/kép....

ezért mondom, hogy fontos a felhasználás

Roadster68 2017.01.07. 13:50:47

@Szarvas Norbert: És mozgatsz napi 60 képet? Mert pl. ebben a posztban kb egy van, és a többiben sem tobzódnak. Valahogy még mindig nem érzem át a problémát, egy ilyen egy képes poszthoz.

rnz 2017.01.07. 13:56:05

@Szarvas Norbert: Itt is látszik, hogy a mezei user (igen, Te is) észre sem veszi, hogy egy jó ideje inkább BUTÍTJÁK az osx-et. Úgy kell "kézzel" beleturkálni az új verziókba, hogy amit a régi tudott, azt tudja az új is. Marha intuitív...
Ellenben a windowst folyamatosan csiszolgatják (hozzáteszem van is mit), sőt akár a felhasználói nyomásnak is engednek (pl: start menü visszatérése). Utóbbi, vagyis hogy ők alkalmazkodjanak a userekhez, almáéknál gyakorlatilag teljesen kizárt.
És (tudom, éssel nem kezdünk mondatot) pont ez amiért a hátam közepére sem kívánom az apple _hardvereit_, mert míg normális esetben a gyártó/szolgáltató teljesíti a felhasználói igényeket, addig itt a vásárlók örömködve hajtanak fejet minden előtt, amit kitalál az apple. Legyen az új csatlakozó, ami által kidobhatsz mindent amit eddig használtál, vagy épp a csatlakozó elhagyása, hogy még csak véletlenül se tudd használni a saját pro fülesed, hanem vedd meg a gyengébb apple fülest jó drágán és még folytathatnám.

Szarvas Norbert 2017.01.07. 13:59:57

@Roadster68: igen mozgatok.... nem csak itt blogolok es bem csak blogolassal foglalkozom,

Szarvas Norbert 2017.01.07. 14:00:42

@Roadster68: amugy pl amit itt latsz kep, ahhoz 6-7kepet mozgattam alapvetoen,teszteltem hogy melyik nez ki jobban

Szarazinda 2017.01.07. 14:05:31

@Szarvas Norbert: te meg először leírtad, hogy egy poszt megírása tíz perccel is több akár, de valahogy ezek a konkrétumok, akkor még nem voltak. Aztán később már kiderül, hogy milyen elképesztő grafikai igények vannak. Én is el tudom olvasni, hogy grafikai felhasználásra miért jobb a mac, de mondom, azt is, hogy mi kell atomerőmű üzemeltetéshez. Csak annyit tudok, hogy ránézek a blogodra, és rohadtul nem látom, hogy ezekhez a posztokhoz neked miért ne lenne elég a windows, de, ha még grafikai dizájner, kiadványszerkesztő, fotóművész és digitális vizuális művész is vagy, akkor tényleg mac kell.

Roadster68 2017.01.07. 14:07:33

@Szarvas Norbert: gondolom a pénzügy tanácsadáshoz kevesebbet kell mozgatni a képeket. Egyébként biztos van megoldás ennyire egyszerű problémára, ha ez ennyire gond a PC-n, pl másképp kell szervezni a munkát. Gondolom PC-n is van megoldás csak nem ismered, de attól még nem zárnám ki hogy készült ilyen az elmúlt 20 évben, ha ez akkora probléma, ha meg nem akkor ez csak egy álprobléma.

rnz 2017.01.07. 14:07:53

@Szarazinda: Nem, akkor sem kell mac. Egy jó gép kell, meg egy valóban pro monitor.

Roadster68 2017.01.07. 14:11:52

@Szarazinda: ...de akkor az elejétől kellett volna ezt tudni mint fontos info. Az hogy így a végén tudjuk meg hogy napi 600+ képet mozgat az több mint érdekes info. A másik része a dolognak, hogy ma Machoz van szokva az user akkor nem ismeri általában a PC-s trükköket és fordítva is igaz lehet. Nem biztos hogy ugyanúgy kell megoldani, ez egyiken mint a másikon.

Szarazinda 2017.01.07. 14:12:44

@rnz: natessék. Akkor már tényleg a csak community fair trade organic kávét forgalmazó hipszter kávézókba nem elég jó a windows :-)

A80 2017.01.07. 14:15:55

@vidragabor: igen van, de az eléggé zsebrádiós hangú.

Roadster68 2017.01.07. 14:21:04

@Szarvas Norbert: Egyébként pedig, biztos vagyok benne hogy ezt a panelt ami a monitorodban van, máshoz is eladták, nem csak a Machez, illetve létezik helyettesítő terméke is amit nyilván nem a I boltban vehetsz meg. Egy hozzáértő pillanatok alatt megmondja hogy melyik az és ez általában megodlja a problémát töredék áron.
Pl lehet venni az én laptopomba is gyári monitort 120 ezerért (rozsdamentes tokba, kamerával stb) és van a laptop szervizbe ugyanaz a panel 25 ezerért is.

Szarazinda 2017.01.07. 14:22:54

@Roadster68: hát valami ilyesmit próbáltam magyarázni IFL Groupnak, mert én meg Trollkodási Consultant vagyok.

dunántúli gyerek 2017.01.07. 14:44:25

Szerintem az Apple azzal húzna nagyot, ha mostantól bambusz házba gyürné az iMacet, az alu uncsi és mindenki lekopizta. Nekem nagyon bejön a bambusz, az Audiban is tök jól néz ki, és Kína tele van vele. Könnyü, szilárd, illatos.

És akkor a környezetvédelem, organikusság lehetne a következő selling point. Vagy lehetne olyan fajta bambusszal körbeültetni a halálcsillagot Cupertinoban, amin alma is nyől.

Szarazinda 2017.01.07. 14:48:46

No, de hogy a címben feltett kérdést megválaszoljuk:

Semmilyet. Vegyél egy kurrens üzleti lenovót gyári port replicatorral, legutóbb 30k forint volt. Mert látom a posztban, hogy a 13 inches macbook airtől a 27 inches profi grafikai desktopokig bármi jó neked.

Miután pedig:

"nem akarok 700.000 felett költeni, mert egyszerűen nem használom ki a gép teljesítményét" - pedig ilyen grafikai igényhez ki kellene használnod.

"Valahol az átlagosnál komolyabb, de a profinál komolytalanabb felhasználó vagyok félúton".

Vagy vedd feleségül azt, amelyiknek a legnagyobb a melle, öö, akarom mondani, vedd meg azt a macet, amelyik tetszik. Mert szebbet nem találsz, az biztos.

No, szóval mégiscsak elég lesz az a windows+dokkoló, hidd el.

Szarazinda 2017.01.07. 14:50:47

@dunántúli gyerek: community fair trade-ről el ne feledkezz...

dunántúli gyerek 2017.01.07. 15:09:40

@Szarazinda: Komolyan mondom, tök jól nézne ki. Teljesen lebomló iMac.

dunántúli gyerek 2017.01.07. 15:11:08

@Szarazinda: Egyébként meg ne vigyorogj mert én biznizelek fair-trade cuccokkal, mégincs Apple-öm. Sikeres-e vagyok?

Roadster68 2017.01.07. 15:11:10

@Szarazinda: Igen ez fel sem tűnt, hogy hogyan lehet jó a 13"-es és a 27"-es is? Rejtély? 13 inchesen húzogatja a képeket, azért az elég érdekes lett volna már 25 éve is.
Ez megerősíti az alaptételt, -már csak azért is mert a következő post a kávézókról, azaz a jattról szól- hogy szegény Norbit kinézik a Starbucksból, tehát leginkább csak azért kell hogy lássa mindenki, hogy világít az alma, tehát fasza gyerek vok :D
#hipszter #faszagyerek #Apple #alma #Starbucks #Caffe #Costacoffee #valakivagyok #rongyrázás

Roadster68 2017.01.07. 15:20:29

@dunántúli gyerek: Sürgősen be kell szerezned 3-4 "I" terméket.
Mellesleg ezek státuszszimbóleumok, éxerek is, tehát simán felvehetsz hozzá szakadt farmert is, és így tudsz az Auchan melletti ruhakonténerből is öltözködni, mert mindenki el fogja hinni -ha csak ránéz az Ájmekedre- hogy gazdag vagy., ezért akár pénzügyi tanácsadóként is sikeres lehetsz.

Annyi nyomorult embert látni akiknek, törött ájfonjuk van, de van! Ez az egyetlen vagyontárgyuk és két egyforma forintjuk nincs, az is csak mint hitel.

dunántúli gyerek 2017.01.07. 15:25:23

@Roadster68: Igen de ez keleteurópa, ebből hiba kiindulni.

Ahol a cucc nagy része gazdára talál, ott egy iPhone 1 heti, egy iMac 2 heti fizetés. Ott is olcsóbb a PC csak leszarják.

Szarazinda 2017.01.07. 15:27:41

@dunántúli gyerek: egyértelműen nem. Macbook nélkül senki nem az. Aki nem hip, az nem sikeres

Szarazinda 2017.01.07. 15:28:48

@Roadster68: azaaaaz b-meg, na a pszeudo hashtaggel posztolósok. Na az a másik súlyos állatfajta

Roadster68 2017.01.07. 15:39:35

@dunántúli gyerek: Pontosan itt agyarországon ez ezt jelenti. Norbertnek alaposan át kell rágni, mert nagy falat egy ilyen megvétele, a rongyrázás pedig drága, de van ahol behozza az árát. Blogolás közben kétlem.
Olyasmi ez mint a BMW Magyarországon. Németországban azt jelenti hogy sokat mész, szeretsz vezetni, itthon pedig kb. azt hogy bunkó vagy.
@Szarazinda: :D

dunántúli gyerek 2017.01.07. 15:50:01

@Roadster68: Nem szeretem az ilyen általánosításokat.

Tény, hogy sem a BMW, sem az Apple termékei nem annak vannak kitalálva Mo-n, aki nem keresi legalább az átlag 5xösét. Sajnos sokan ruppótlanul is belevágnak, de ez nem a termék hibája. Tény, hogy mi többnek akarunk látszani, holott pl. a holland-dán-belga autópark semmiben sem különbözik a magyartól. Ott előfordulhat hogy valaki keres 10.000 eurót havonta, de 4es Golffal jár, nálunk az ilyesmi igen-igen ritka, és tanulhatnánk tőlük. De ez inkább keleti sajátosság, nem magyarspecifikus.

Roadster68 2017.01.07. 16:02:28

@dunántúli gyerek: én sem szeretem, meg aztán van BMWm is :)

dunántúli gyerek 2017.01.07. 18:02:33

@gipsykillah: az aztán macos...:) a javából. Utána meg toljon szerintem egy bootcampet a hackintoshra..:) ha ha ha

VT Man 2017.01.07. 21:55:50

@Szarvas Norbert:
"ugyanígy próbálj meg képkivágást csinálni, de ne az egész oldalról, hanem csak a monitor egy általad tetszőlegesen kiváalsztott részéről... ez MAC-en 1 másodperc...."

Windowson is: LightShot programmal.

Oke, azt telepiteni kell egyszer, ez igaz.

Roadster68 2017.01.07. 22:26:17

@VT Man: Igen nálam képmetszőnek hívják, de semmi jelentőssége 3 havonta 1X ha használom.

dorian gray · http://doriangray82.blogspot.com/ 2017.01.08. 02:03:31

@VT Man: winen kepmetszonek hívják ott van az eszközök között. Ez csak egy újabb példa, hogy talál egy almafuggo valami hasznos kis segedprogramot és el nem tudja képzelni, hogy az létezhet más rendszerbe is beépítve.

rnz 2017.01.08. 07:46:17

@dunántúli gyerek: Gyönyörűen fut az osx nem apple vason is. Az UEFI óta ugyanarról a telepítőről (usb) telepítek a macbook prora és a "mezei pécére" is, nem kell külön okosítás, boottal szarakodás, kext varázslás, satöbbi. A gtx970-hez még gyári driver is van osx-re, szóval még csak az sem probléma. A _számomra_ förtelmes apple billentyűzettel sem kell szarakodni, lehet helyette ugyanazt a pro mikrokapcsolós (wasdkeyboards) billentyűzetet használni mindenféle variálás nélkül, amit a windowshoz is használok.

Kjos 2017.01.08. 08:55:41

A napokban futottam bele ebbe a "gazdasági blogba". Olyan elképesztően ostoba megfogalmazásokkal találkoztam, hogy itt ragadtam :).
Hát kérem, ez a "cikk" is olyan, mintha a szerző felköpne, s aztán aláállna. Aztán újra. Pedig mások jóhiszeműen szólnak, hogy "de hát ha aláállsz, akkor..." de ő újra meg újra....

Kedves Norbert: a kommentekért, véleményekért íródott a blog bejegyzés (ez benne is van az írásban), melyek meg is érkeztek.
Azt hiszem, releváns érvekkel alátámasztották az olvasók, hogy az Apple felejtős, nincs rá szükséged.
Bízz a független tanácsadókban :).

deckard_r 2017.01.08. 09:24:58

@Szarvas Norbert:
Ha professzionális célra (napi 8-10 óra munka, kiesés=veszteség), akkor itthon az Apple maximum viccből jöhet szóba. Enterprise kategóriás gép kell olyan gyártótól aminek van on-site aznapi v. max. 24 órás szervízháttere. Ez praktikusan a Dell, a HP és talán a Lenovo. Gyárilag telepített oprendszerrel jönnek és meglehetősen stabilak (a 2004-ben újonnan vett Latitude D600-on 6 évig ugyanaz a gyári XP futott, stabilan). Ez a szakmailag korrekt megoldás.
A többi csak duma, meg divat, meg tetszik a csilivili ház/kezelőfelület... ha ez neked megéri a felárat, rendben, de ez gazdaságilag nem racionális döntés. Magyarósinál ez ugye elmegy, mert ő a hipszter imidzsból él de te pont a gazdasági racionalitásra próbálod a branded építeni. Úgyhogy ezt buktad...

Szartranszplantáció 2017.02.01. 12:57:04

Ebben az egészben nem az a felkúró, hogy a posztolónak van pénze Applira (én is használok Appli laptopot), hanem hogy ilyen részletességgel és elánnal ki tudja dolgozni dilemmáját, mert van rá ideje. Közben meg egy 11 éves munkál benne, már ami a gondolatmenetet és a választási metodikát illeti számítógép terén. Szóval vagy ne legyen ideje, de pénze igen, vagy ha már ideje van, ne legyenek ilyen dilemmái, mert ez rámutat egy randa tényre: engedi a világ, hogy infantilis embertársak is jól éljenek, közben sehova nem fejlődnek és így adnak tanácsot. Szakmailag biztos okés - hát hiszen a jelen helyzet is előállhatott - ezt a részét nem vitatom, viszont csak nincs ez így rendben.

Pro munkára Apple tényeg vicc. A feelinget veszed meg vele, illetve ha van kockai érdeklődés, akkor az OS felfedezése is lehet izgalmas. Legtöbben persze a preztizs eszközeként használják/hajtják. Nem mondom azt sem, hogy nem "kell" oda, abba a környezetbe amibe szánja, hogy idegen onnan vagy hogy a saját lelkünk felé megeszközölt szép lényegtelen lenne az életminőség szempontjából, mert nem az. Mégis: ahogy átfutottam a posztbeli értekezést, egy aktívan morfondírozó kisfiú képe rajzolódott ki előttem, felnőttnek való pénzmaggal és jogkörrel. Túl nagy kontraszt, túl fájó disszonancia.

Kutyahoroszkóp 2017.02.08. 13:12:46

@Roadster68: csak abba a hibába ne ess, hogy minden és mindenki fekete és fehér. Aki sikeres és használható tanácsokat ad - a te szemedben is használhatóakat - az is elkezdte valahol, az is megjárta a maga rögös útjait, értékes tapasztalatokat begyűjtve, szóval szerintem nem haszontalan nyitott füllel járni a tanácsokat illetően.

iStvanK 2017.10.27. 03:35:22

Nekem lenne némi megjegyzésem!
Windows-ról Mac-re váltottam 2009be.....
Hát...... érdekes volt.
Első sorban 1,5 évig nem volt se asztali gépem se laptopom.
Anyu meglepetés szerüen egyszer nézelödés közben mondta hogy megveszi nekem azt a laptopot 275£ért, de engem nagyon csábított a Mac Mini 2009-es earlier 120Gb HDD 2x1Gb RAM 2000GHz proci 295£ért.
Persze Anyunak nem tetszett mert nincs hozá monitor!Igaz!Se egér, Keyboard.
De sikerült meg győzni!
Vettem egy használt 20inch es Displey Mac monitort 65£ért és kamu copy keyboardot meg egeret 20£ért(vezeték nélküli)
A RAMot kb 2015ben cseréltem 2x2Gb RAMra!
Olyan volt nekem mint egy új Mac Mini!
Még mindig tudom nyúzni!
2017ben!
Gyerekek!
Annyi bajom van most már ami nagyon zavar, hogy: LASÚ;120GbHDD persze van egy 500Gb külső SSD, de külső!!!
A CD olvasó kampec kb 5-6 hónapja és nincs benne memória kártyaolvaso.
De még mindig f***án fut!
Osztott képernyő!FaceTime + Safari vagy Fotók, iTunes, stb.
A World of Tanks rendesen megy......
Mondjuk hely hiány miat sajnos a gépről repűlt a hónapokban.
Kb 1,5 éve van GoPro hero 3+ Black és amikor megjelent az iPhone 6S a 6S Plust vettem.
Előtte iPhone 5sem volt a meg jelenét előt augusztus közepe felé kicsúszott a táskámból a teló; pofára eset és kész...... pókháló.
Nagyon imádtam a telefonom és vigyáztam rá!
Az esés előtt kb 1 vagy 1,5 hete szedtem le a fóliát mert már csúnya volt és zavart.
Ez volt a bakim!
Szal húztam még a telefonomal novemberig mert ekkor már olyan gondom volt, hogy nem tudtam fel venni a telefon csak füllesel.
Így jött az életembe a 6S Plus.
4 mikro pontnyi “karc” van a hátán!Elől üveg fólia alu keret és valami speckó üveg hátlap.
2017 én is szeretek hobbi szinten fotózni videózni és szerkeszteni.
Eddig vagy az iPad Air2 vagy az iPhone 6S Plus-on csináltam ill szerkesztettem meg.
Durván 9 év után mondom azt, hogy váltani kel!27inches 8Gb RAMal ha meg van a cippí(1-2 év) jöhet a 32Gb RAM!
És szerintem minden hatalmas nagy igényt és rinyát félre dobva minimum 10 évig gép lesz a gép!Persze ha nem kapunk olyan rendszert ami már felfogja zabálni teljesen.
Esetleg nem lép be semmi olyan forradalmi nagy dolog, vagy bármi más plusz ami nem túl szükséges, hogy váltani kell...... akkor meg lesz az ott 12év is vagy több!
A mostani Mac Mini ára 150£ a RAM csere miat!
Egyébként meg 100-120£ lenne.
Szal 145£ot buktam a pár hónap híján 9 év alat!?
Hát szerintem ez k***a jó!
Ha boltba viszem be a Mac Minit a leg alja 65£ volt a top az 85£ eBay-en vagy amazon Gumtree, stb oldalon 150£ért el lehet adni mert haszáltan is 120-150£ még mindig!
De én a nagyinak adom a FaceTime miat!
süti beállítások módosítása