Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

[néma csend] az elmúlt 20 év legjobb folyószámlája

2016. október 04. - Szarvas Norbert

heaven.jpg

Az Axa Bank feladta Magyarországot és az ügyfelek 2016.11.01-től OTP-be öltöznek be. Miközben olvasom az aktualitás értesítő hírt, befészkeli magát a fejembe egy nosztalgikus gondolat a rég-közel-távol múltból, amikor létezett még az AXA Banknak egy olyan számlakonstrukciója, amit bátran nevezhettünk az elmúlt 20 év legjobb számlájának.

Mit tudott ez a számla, amitől ennyire jó volt?

Ez még bőven az OKÉ számlacsomagok ideje előtt létezett, mielőtt Rogán Antal kedvenc pénzpörgettyűs haverunk megpróbálta volna Louis Vuitton táskájával a kezében megóvni a magyarok pénzét és gyorsan megregulázta a hazai folyószámla szabályzatot. Tudod, ezután következett be például a tranzakciós adó vagy a 150.000 forintos ingyenes pénzfelvétel. Én meg annyira megmentve éreztem magam, hogy gyorsan sprinteltem az AXA-ba megszüntetni mindhárom számlámat.

Ennek az AXa számlának (vagy elődjének az ELLA Banknak a folyószámlája) azt tudta, hogy látra szólóan (vagyis lekötés nélkül) napi kamatot fizetett a folyószámlán heverő pénzünkre. Nem is keveset, 2009 környékén évi 5% körüli (ha emlékeim nem csalnak akkorát) kamatot kaptunk. Hogy ez mit jelentett a gyarkolatban? Emlékszem volt olyan hónapom, amikor pár százezer forint tanyázott a számlámom elköltésre várva és kaptam 5.000-6.000 forintot csak úgy bucira és anélkül, hogy bármit tettem volna.

Cserébe ugyan nem 150.000 forintot tudtam ingyen felvenni, hanem a "bármennyit" minimális költségért bármelyik autómatában (ugyanis nekik nem volt banki autómatájuk). 

De legalább annyira igazságtalan volt akkoriban a rendszer, hogy ingyenesen utalhattam bárhova bármennyit.

Jah és akkoriban ennél a folyószámlánál még nem létezett minimum havi jóváírás. Díjmentes volt a számla (számlanyitási díj 2.800 forint volt, ami tartalmazta a kártyát is), így bárkinek lehetett ilyen dolga. Nekem három ilyen mocskos kapitalista számlám is volt nagy luxusomban. 

Az egyik számla volt az igazi számlám a másik kettőre a fizetésem 10-10%-át utalgattam minden hónapban. Az egyik ilyen ingyenes kapitalista lehúzást kineveztem az "ADÓ" számlának, míg a másikat a "Vésztartalék" számlának. Mivel aljas módon nem vontak le tőlem költséget, ezért nem kellett otthon tartanom a pénzem vagy kockáztatni, hogy elköltöm a főszámlás pénzeimmel együtt. Még a kártyákat sem aktiváltam hozzá. Csak utaltam és onnantól kezdve nem érdekelt.

Akkoriban a legnagyobb problémám ezekkel a folyószámlákkal az ingyenes internetbankolás volt, hiszen valamilyen perverz oknál fogva náluk az utalásról nem tudtunk bizonylatot letölteni, ezért mindenféle print screen+paint kombóval kellett ügyeskedni. De valahogy túlélte mindenki és azóta se hallottam olyat, hogy bárki anyázott volna az AXA kamathozó számlája miatt. 

Persze az egy másik világ volt. Azért tudott az AXA magas látraszóló kamatokat osztogatni, mert gyakorlatilag nem volt bankfiókja, mindent telefonon tudtál elintézni (világbajnok telefonos ügyfélszolgálattal a hátuk mögött)- emiatt nagyon sok banki költséget megpsóroltak. Másrészt a jegybanki alapkamat is kiverte a fogadat, annyira magas volt és az ország összeomlani készült. Ilyen kamatkörnyezetben pedig minden magas volt. Ami kiemelte őket, hogy míg másokat a hasonlóan magas kamatokat (vagy magasabbakat) komoly feltételekkel és lekötésekkel adták oda, addig itt alanyi jogon kaptuk a folyószámlánkon levő pénzre nap, mint nap és havi jóváírásban. 

A vicces, hogy 2016-ban a leginnovatívabbnak nevezett MAGnet bank számos "innovatív megoldását" már az AXA is használta, mint például elhagyni a fiókhálózatot, telefonos és online ügyintézés, ingyenes számlacsomagok, ügyfélbarát hozzáállás...stb.

De persze azóta sok víz lefolyt a Dunán. Részben azért lett minden nehezebb, mert a kormány megmentett minket a bankoktól (nem meglepő módon másnap már elkezdték kivezetni az ingyenes számlacsomagokat), részben azért mert a gazdasági környezet is változott. Nem állítom, hogy ez a csoda számlacsomag magától nem halt volna ki, de véleményem szerint akár évekig működhetett volna sikeresen. 

Én nagyon szerettem és azóta sem találtam meg az új szerelmem, pedig már voltam Unicredit, Raiffeisen, Budapest Bank ügyfél is. 

Kommentbe írd meg, ha neked volt ilyen számlád, hogy mi volt vele a tapasztalatod!

 

►►►►

Ha szeretnéd a kiskapukat és a legjobb ötleteket a pénzügyekben, akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

� Ajándék lakástakarék választó 

Klikk

Itt találsz meg minket:

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr4911767525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2016.10.05. 12:26:26

Azért valahol csak aláírtad a szerződést?

Egyébként a bankfiók hiánya az ügyfelek elviszítéséhez vezet.

2016.10.05. 12:35:34

Nekem a Citibank nullás díjcsomagja volt a nyerő. Sajnos pártunk és kormányunk kinyírta azt is. Jelenleg a Magnetbank, ami még elfogadható számomra. Hát, lehet az én hibám, de nekem alap, hogy ha már kötelező, hogy a járadékomat folyószámlára utalják, akkor ragaszkodom ahhoz, hogy azt ingyen tudjam kezelni. Utalni, felvenni stb. Ez a minimum. Ehhez egy kicsit ügyeskedni kell, akár több ingyenes számlát is fenntartani, ide-oda utalgatni rajta, attól függően, hogy hol mi az ingyenes. Az AXA-t én nem ismertem, teljesen új amit itt olvastam.

Szarvas Norbert 2016.10.05. 12:36:01

@gigabursch:

jellemzően távértékesítés történt közvetítőkön keresztül. gyakorlatilag 2!!!!!! oldalt kellett kitölteni, befizetni a 2.800 forintot (vagy ha jobb kártya kellett akkor többet) és a további kommunikáció postán történt

tommybravo 2016.10.05. 12:37:09

@gigabursch: Azokat az ügyfeleket már eleve úgy nyerték, hogy csak néhány fiókjuk volt, ezért kétlem, hogy pont emiatt vesztenék el őket.

sundi titi 2016.10.05. 12:46:31

Örök hála Rogánnak.
Emlékszel mikor a híradóban nyilatkozott, hogy majd ő odafigyel nehogy a bankok a betétesekre terheljék :)))

Szarvas Norbert 2016.10.05. 12:52:18

@sundi titi: elfelejtette mint ahogyan azt is hogy vasárnap helikopterrel közlekedett autó helyett... van ilyen:D

Hizdahr zo Loraq 2016.10.05. 13:07:39

@gigabursch: Sikerdjas ügynökhálózat szervezte be az embereket pénzügyi felmérés címén. AXA (aka ELLA) bankosként egyetlen egyszer jártam bankfiókban: amikor most szeptemberben megszüntettem a számlámat, mert nincs az az isten, hogy OTP-s legyek. Aki más (például hitel ügyintézés) miatt ment attól is csak azt hallottam, hogy rendkívül gyors, minimális várakozással terhelt ügyintézés volt a jellemző. Ha jobban meghirdették volna, kb minden bank lehúzhatta volna a rolót. :D

A kamathozó bankszámla pedig biztosan megélt volna, mert szájról szájra terjedt, mint a herpesz, és soha egyetlen panaszos szót sem lehetett hallani senkitől.

vackor1 2016.10.05. 13:21:36

OTP is most szüntetett meg egy teljesen ingyenes csomagot - igaz nem is reklámozták, keveseknek mondták, hogy létezik ilyen - , nem tudtál semmit csinálni vele, nem volt hozzá se netbank, se kártya, csak-és kizárólag készpénzt tudtál felvenni róla - ugye oda kellett utalni :) - viszont egy fillért nem kellett a felvételért fizetni - havidíja sem volt - , akármennyiszer és akármekkora összeget vehettél fel. Nem adott ugyan kamatot , de 100 milliónál még a privátbank sem ad annyi kamatot, amennyit itt spóroltál a kp-felvét díján.. Sajnos kivezették a nyáron.. :(((

sas70 2016.10.05. 13:29:07

Nem értitek? Eltőzsdézték!

room_101 2016.10.05. 13:38:56

Osztrák internetes bank (Easybank), 2500EUR átlagegyenleg felett kártya, átutalás (akár külföldre is), kp felvét euróban ingyenes. Folyószámla 0.4%, takarékszámla (nem lekötés!) 0.7% kamat. A manyup einstandkor nyitottam, azóta minden eurós pénzügyemet innen intézem. Nyitható hozzá értékpapír számla is.
Itthon, ha sokat utalsz, Gránit Bajnok plusz, havi 1000 Ft-ért minden (3 kp felvét korlátlan) ingyenes és tranzakciódíj mentes.

nevetőharmadik 2016.10.05. 13:39:23

Olvastam a címet, tudtam, hogy ez csak az AXA számlája lehet... régi szép idők...

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2016.10.05. 13:48:16

Hát igen... nekem már Okos szla volt., most kellett menekülni belőle sajnos.
Vannak jó online számlák ma is, és van Cetelem takarékszámla, ami olyan, mint a kamathozó. Ennyi.

Roan 2016.10.05. 14:09:17

Én még 2001-ben lettem EuroDirekt ügyfél, után lett belőle Első Lakástakarék Pénztár, majd Ella, végül Axa. Nagyon jók voltak, bár az elején még nem volt netbank (vagy valami komolyabb összegért), és ahogy népszerűbbek lettek, egyre nehezebb lett telefonon intézkedni, de a netbankkal végül ez megoldódott. Amúgy az EuroDirekt volt az egyetlen bank Mo-n, amit a Lloyd's a teljes betét erejéig biztosított, azért ez sem kis fegyvertény. Sajnálom, hogy megszűnik, és nézem, hogy mi lehet az OTP alternatívája.

2016.11.08. 23:37:20

Nos, a GRÁNIT bank sem sokkal rosszabb, mint az AXA volt.
Pláne annak, akinek még él a Magas Kamat számlája is ...

Szalánczy Gyuláné 2016.11.14. 02:49:37

Én is AXA-s voltam, s az utolsó pillanatig kitartottam. Pont azért mert ilyen jó, és gazdaságos konstrukciót az egész országban egyetlen bank sem tudott és tud biztosítani. Én még abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy korábban egy magyar országon működő nagy külföldi pénzügyi cégnél dolgoztam. A cég dolgozóinak úgymond "dolgozói számlát" kellett nyitni az akkor még ELLA banknál, ami plusz kedvezményekkel járt. Igaz ugyan, hogy nem volt bankfiók, de mégis mindent eltudott az ember intézni telefonon, az ügyfél-szolgálaton keresztül, majd később az interneten. Én a hosszú évek alatt egyetlen egyszer sem voltam az AXA bankfiókban. Később a lányomnak is volt számlája az AXA-nál és Ő is kitartott végig mellette, mert nem talált ettől jobbat. Egyszerűen ezt egyetlen bank sem tudja überelni. Nekem is az a véleményem, hogy ez még jó pár évig jól működött volna.
süti beállítások módosítása