Soha ne hasonlítsd a gyerekedet a másikhoz. A gyerek eredményét soha ne viszonyítsd a másikéhoz.
Nagyon szeretném, ha az alábbi kép belevésődne az agyadba!
Fordítás: " Az egyenlőség és igazságosság nevében mindenkinek ugyanazt a feladatot kell elvégeznie! Kérlek, másszatok fel a fára."
Szülőként a te feladatod, hogy felfedezd a saját gyermeked tehetségét, érdeklődési körét és annak megfelelően terelgesd az életben. Ennek ellenére a szülők 99%-a megpróbálja a gyermekét beleerőszakolni az oktatási rendszerbe és annak kritériumaiba. Az eredményt pedig a jegyekben mérik.Attól mert a másik gyerek jó a sportban, nem törvényszerű, hogy a te gyereked is jó lesz. Nem lehet őket összehasonlítani és pláne nem teheted ezt meg hangosan a gyerek előtt. Ha mégis megteszed, akkor beleneveled a kishitüséget és folyamatosan csalódásra kényszeríted.
� Ajándék ingyenes családi vagyontervező
Letölthető itt: Klikk
Ez olyan, mintha egy elefánttól elvárnád, hogy másszon fára...
Sztori: Hallottál már Gillian Lynne-ről? ( a cikk legvégén elárulom, hogy kicsoda ő). Amikor iskolás volt, akkor teljesen reménytelennek titulálták (harmincas évek). A tanárok állították, hogy tanulási rendellenességben szenved, mert folyamatosan izgett-mozgott. Ma azt mondanák, hogy hiperaktív. Sajnos a harmincas években ezt még nem találták fel.
Elvitte az anyukája egy specialistához, aki a beszélgetés során kihívta az anyukát, Gillian-t egyedül hagyva a szobában és feltekerte a rádiót. Az ajtóból figyelték meg, hogy mi történik...
Gillian talpon volt és táncolt. Az orvos az anyukához fordult: "Gillian nem beteg, hanem táncos. Vigye el tánciskolába, mert ez érdekli, ebben tehetséges"
"A lényeg, hogy kitünő legyél fiam, mert akkor vagy okos"
Sokan az iskolai jegyekben mérik a gyerekek értelmi szintjét. Akinek jó jegyei vannak, azok okosak, akik rossz tanulók, sajnos hülyék. Pedig ez a feltevés megbukott. Az iskola jelenlegi állapotában semmi másra nem alkalmas, mint lexikális tudás átadására. Képtelenek a dolgozatokkal mérni a gyerekek logikai megoldóképességét, kommunikációs képességét. Ebben a rendszerben az fog érvényesülni, aki "akadémistának" van "összerakva".
Hány olyan embert hozzak fel példának, akik nem voltak jó tanulók, és mégis sikeresek lettek az életben? Most tényleg beszéljünk Steve Jobs-ról, vagy bárki másról? Ha a gyerekedtől a jó jegyeket várod el, akkor a jó jegyekre fog koncentrálni és stresszes lesz. Ha viszont a jegyeket mellékterméknek használod és valójában a tudást és a komplex gondolkodást várod el, akkor a gyerek erre fog koncentrálni és megpróbálja a tanultakat megérteni, összefüggésbe helyezni és értelmezni.
Szeretlek, mert jól tanulsz.- Ezt éreztetni a legnagyobb hiba a világon
A gyereket feltétel nélkül és őszintén kell szeretni, Nem zsarolhatod érzelmileg. Valójában semmi közös nincsen a szülői szeretet és a tanulás között. Leginkább ezt a tehetetlen szülők szokták alkalmazni végső elkeseredésükben, amikor úgy érzik, hogy reménytelen a helyzet. Valójában olajat öntenek a tűzre, hiszen a gyerek lába alól kihúzzák a talajt. Ez a folyamat azt tanítja meg a gyereknek, hogy kizárólag érdekkel lehet szeretni és nem létezik feltétlen szeretet.
Megcsinálom helyetted, így gyorsabb- ennyi erővel kár iskolába küldeni a gyereket
Főleg a türelmetlen szülők szokták ezt csinálni, ha már nagyon sietnek a tv elé vagy programjuk van. Semmi értelme nincsen a gyerek helyett elvégezni a feladatot. Ezzel szerinted segítesz neki? Vajon mennyit fog megérteni a feladatból. A kevésbé szofisztikáltabb szülő, aki megcsinálja a gyerek helyett a házit, még jól le is dorgálja a rosszul sikerült röpdolgozat után a gyerkőcöt. Pedig honnan tudta volna magától megoldani a dolgozat feladatait, ha a házi feladatot sem maga készítette el? Azért ebben egy nagyon komoly ok-okozati összefüggés van.
Jó jegyért jár a pénz
Egy korábbi sikeres cikkemben (A nagy zsebpénztárgyalás) felületesen érintettem a jó jegyért pénzjutalmat elvet. Ez alapvetően működőképes stratégia lehet, bár tartom, hogy önmagában az iskola jegy és tanulmányi átlag semmit nem ér.Ez egy mérőszám, ami azt mutatja meg, hogy a gyerek mennyire tudott megfelelni a követelményeknek. De ezek a követelmények ne általános erejűek és jellemzően ideiglenes tudást adnak. Szerinted hányan tanulnak dogáról dogára rendszerben? A tananyagot pedig nem megérteni, hanem megtanulni próbálja a gyerek. Ha van szabadidőd és értesz a gyerek érdeklődési köréhez, akkor hasznosabb lehet, ha a pénzt nem a jegyért adod, hanem a valódi tudásért. Akár játékos feladatokat vagy egy szimpla beszélgetést teremtesz meg, ahol a gyereknek lehetősége van az általad felfedezett ok-okozatokat bemutatni, elmagyarázni az adott témában.
:
Gillian Lynne koreografálta a "Macskák"-at és az Operaház Fantomja-ját. Nem rossz teljesítmény egy olyan lánytól, akit "bolondnak" titulált az oktatási rendszer....
►►►►
Ha segítséget szeretnél a pénzügyeidhez vagy kérdésed van gyermek megtakarításról, nekem is megírhatod:
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
� Ajándék ingyenes családi vagyontervező
Letölthető itt: Klikk
Itt találsz meg minket: