Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

[vélemény] Bayer Zsolt lovagkeresztje rendben van

2016. augusztus 22. - Szarvas Norbert

kepernyofoto_2016-08-22_18_23_53.png

Ezidáig 42 lovagkeresztes adta vissza a kitüntetését. Hogy miért? Mert számukra Bayer Zsolt személye vállalhatatlan. Annyira vállalhatatlan, hogy még ugyanazon a kitüntetésen sem hajlandóak "osztozkodni" vele. Ez nagyjából akkora problematika lehet, ami miatt bele sem merek gondolni: mi lenne, ha a wellnessben csak egy szauna lenne...? Gondolom onnan is kivonulna mindenki. 

Mert ez egy érett és felnőtt viselkedési forma. Ha nem tetszik valami, akkor hisztizünk egy sort. Az internet mai olvasója pedig teljesen ki van bukva, micsoda dolog ez az egész? Rákényszerítenek tudósokat, mérnököket, hogy mondjanak le a megérdemelt állami kitüntetésről? Valószínűleg ezidáig az olvasók 80%-a nem volt tisztában, hogy ez a lovagkereszt mi fán terem és mi a lényege, értelme. Egyáltalán létezik ilyen?

Persze utólag már mindenki bizonygathatja, hogy ez evidens dolog és mindenki ismeri. Én pedig azt állítom, hogy az utca emberét nem igazán érte még utol ez a kitüntetés és még most sem tudnád felsorolni ennek a fokozatait. Mert ugyebár ennek vannak fokozatai is...

Én tudod mit látok? Hogy a jellemzően baloldali kitüntetettek kiváló lehetőséget láttak ebben, hogy egy újabb fricskát küldjenek a jobboldalnak, megint lehessen beszélni a haverizmusról, megint lehessen a fesztivált csinálni. És sajnos ez is rendben van. Ugyanis a baloldal értelmisége kénytelen valamit lépni, ha már az ellenzék agyhalott formációt öltött az "emútnyócév" során. 

Mert önmagában Bayer Zsolt lovagkeresztje rendben van. Rendben van, mert nem oszt, nem szoroz. Rendben van, mert felnőtt értelmiségi emberként politikai indittatás nélkül máshogyan is lehetett volna kezelni a helyzetet. Nem szükségszerű visszaadni egy állami kitüntetést, amit nem az Orbán, nem a Bayer és nem a Fidesz osztogatott, hanem másfajta "haverok". 

A Miniszterelnökség indoklása szerint

„A Gulágokban elpusztultak emlékét őrző közösség indítványozása alapján, Bayer Zsolt, számos nemzeti ügy feltárása, illetve képviselete terén, különösen a GULAG rabtelepein fogvatartottak sorsának és az erdélyi magyarság életének hiteles és méltó bemutatása tekintetében végzett újságírói tevékenysége elismeréseként kapta megérdemelten a Magyar Érdemrend lovagkereszt kitüntetését.”

Mert ez alapvetően egy politikai kitüntetés, amit az illetékes hatalom osztogat a saját klientúrának. Ez az ő játékuk, amibe sikeresen bevontak téged is. Bayer nem oszt, nem szoroz. Ha pedig rasszista és antiszemita, akkor ezzel számoljon el az a vezetés, aki képes volt kitüntetni. 

Nem értek egyet Bayer kitüntetésével, de ugyanígy nem tudok egyetérteni azzal, hogy a Fidesz hónapok óta uszít vagy azzal, hogy eltüntek a nyugdíjpénzek, vagy azzal, hogy kórházakra már nem jut pénz a stadionok mellett. 

Tudjátok, ennek akkor lett volna hatása, ha a lovagkereszteseknél nem Bayer Zsolt veri ki a biztosítékot, hanem az ország állapota. Mert ez így csak üres hiszti. 

A jobboldal reakciójától pedig a vakolatot kezdtem lekaparni. Több helyen olvasom, hogy "nyugodtan adják vissza, majd jó lesz másnak"

Mintha a bölcsödében lennénk, de már Pistike ott is okosabb ennél...

 

Ha segítséget szeretnél a CSOK-kal vagy hitellel kapcsolatban, akkor írj

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

� Ajándék ingyenes családi vagyontervező

Letölthető itt: Klikk

Itt találsz meg minket:

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr9811357530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalbász 2016.08.22. 20:10:16

Az első normális írásod, bár a kiváló 1 l.

Paradigma 2016.08.22. 21:17:41

Az osztogatott meg 2 t :)

mrbateman 2016.08.23. 08:56:35

Már elmondták százszor, ezer oldalról nézve, hogy miért nincs rendben, egy kis nyitottsággal meg lehetne érteni.

Röviden: a szaros seggű csimpánzt nem vesszük fel a golfklubba, ha még beszélni is tud, akkor sem!

Az ilyen próbálkozásokra legyinteni és elfogadni pedig ennek a térségnek legnagyobb problémáinak oka és egyben eredője is.

Szelid sunmalac 2016.08.23. 09:05:49

Gratulalok! Mar megint sikerult alulmulni magad. Persze lehet beletorodi, meg legyinteni ra, de ezt mar toled megszoktuk kedves Szarvas. Vegtere is legyinthetsz barmire. Ezzel jonnek a fidesztrollok is. Csak fel van fujva, nincs itt semm latnivalo. Nem volt a nyugdijpenztarnal se, nem volt Solyomnal se, vagy a bovulo lakasoknal a stodionoknal, sehol nincs semmi latnivalo.
Mekkora egy takonygerincu balek vagy te!

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.23. 09:06:19

Szarul néz ki az igazság leírása, így rád fogják sütni a pamut féle egyhalottak, hogy Fideszes zombi vagy.

Ezt írtad:
"Mert ez alapvetően egy politikai kitüntetés, amit az illetékes hatalom osztogat a saját klientúrának."

És ez igaz.
Dehát előbb-utóbb mindenki szembesülk majd azzal, hogy az igazság olyan luxus, amit a ballib véleménydiktatúra nem tűr, és nem tolerál.

Untermensch4 2016.08.23. 09:08:46

Én meg lehet hogy nagyapám révén örököltem a vitézi címet. :)

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.08.23. 09:09:20

@mrbateman:

Akkor kénytelen leszel baloldali golfklubbot, és jobboldalit csinálni, mert mások meg Bolgár Úrral, és TWA-val, nem akarnak egy kitüntetés alá kerülni.

Bayer írásaiban soha nem volt hazugság, vagy csúsztatás. Legfeljebb nem polkorrekt, és még elfogult is, azaz egyoldalú.

Mint minden blogposzt pl az indexen.

gyöngyök 2016.08.23. 09:33:04

A stîlus maga az ember! Bayer lényegtelen hogy igazságokat mond ki vagy nem, alpári stîlusáért mindig is a bunkó, vállalhatatlan élőlények közé fog tartozni , istenitői között. Ês fröcsögésének, frusztrációjának, vinnyogásának ez az alapja: az, hogy tisztességes ember ( észrevették, hogy a visszaadók közül vannak 2010 utáni dîjazottak is?) még azt is szégyelli, hogy a monogramja megegyezik az övével! Nem attól lesz valakinek igaza, hogy milyem mocskosan beszél és milyen hangosan kiabál. De ezt ő is tudja...ezért annyira dühős :)

dadddd 2016.08.23. 09:46:13

@gyöngyök: Az ún. liberális oldalon ez a stílus maga a szabadság eszményének beteljesülése. Nézz csak meg egy index címlapot: "szar, fing, pöcs, segg, stb..."
Tóta Árpádról már nem is beszélve. Eszméletlen mélyen van a nívó mindkét oldalon.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.08.23. 10:05:01

LOVAGKERESZTEM
.
Szívem csücske, legszebb ékem
A lovagkeresztem nékem,
Azaz sajnos csupán lenne,
Mert nem részesültem benne.
.
Mint kivénhedt bús csatamén,
Kitüntetést nem kaptam én,
S ennek levét lelkem issza,
Mert így nem küldhetem vissza.
.
ui.: Már 57-en küldték vissza... :)

Szelid sunmalac 2016.08.23. 10:16:04

@dadddd: Ti meg mindig nem ertitek ugye? Az emberek tobbsege Mo.-n sosem volt liberalis. Akik itt ki vannak akadva a Bayeren azok sem "libsibolsik" hanem nagyon is konzervativok. PONT ezert vannak kiakadva. Libsizhettek, ha ezzel megnyugtatjatok magatokat, de ettol meg rohadtul nem lesz igaz.

mrbateman 2016.08.23. 10:50:59

@Ballib cenzúrázók réme 18: A te szinteden valóban ez lenne a megoldás.
A normális pedig az lenne, hogy nem pártpolitikai alapon ítélnének kitüntetéseket Magyarország/Magyar Köztársaság nevében. Beláthatod, hogy ez sok embernek fontos szempont, és ennek sérülése esetén nem akarnak részt venni a piti baloldali-jobboldali játékotokban.

Egyébként nem az a probléma, hogy Bayer jobboldali(egyébként nem is az, hiába gondolja magát annak, ő valójában méltatlan arra, hogy jobboldalinak tekintsük) hanem a gondolatainak minősége és a kifejezésmódja.

István Tamasi 2016.08.23. 11:25:56

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Nem keresgélek a seggszájú cikkeiben hazugság után - bár bizonyára lehetne bőven találni ilyet is - viszont minden cikkéből árad a rasszista uszítás pöcegödör tartalommal vegyítve.

Roan 2016.08.23. 12:29:48

Igen, valóban benne van a politika, hogy kinek adják a kitüntetést, de azért mégis van egy szint. Egyrészt, rossz példát jelenít meg az emberek előtt, arról nem is szólva, hogy BZS, finom szólva is megosztó személyiség. A hisztizés pedig szerintem hitelesebb, mint a 2006-os érdemrendesek esetén, akik nem fogtak kezet az átadókkal, de a kitüntetést azért elfogadták. És hogy miért nem az ország állapota miatt hisztiznek? Mert konkrét válaszokat csak konkrét kérdésekre lehet adni, az ország állapota feletti általános siránkozás pedig nem vezet sehová. Viszont minden egyes lépés, legyen az bármilyen kicsi, akár egy ilyen gesztus is, közelebb visz az ország jobbá tételéhez.

s 2016.08.23. 12:39:40

"Mert ez alapvetően egy politikai kitüntetés, amit az illetékes hatalom osztogat a saját klientúrának."

Nem, Norbika. A politikai kitüntetés az, ha valakit kineveznek államtitkárnak. A lovagkereszt elvileg politika mentes kitüntetés kellene, hogy legyen. Mivel most már a vak is látja, hogy nem az, ezért mindenki, aki korábban kapott ilyet, jobbnak látja visszaadni. Bár én az ő helyükben teleszarnék egy dobozt, a meleg kakába belenyomnám a kibaszott lovagkeresztet és úgy küldeném vissza.

Szarvas Norbert 2016.08.23. 14:23:52

@s: "Most már látja"? akkor nem beszélhetünk értelmiségről esetükben. Én nem vagyok ilyen szellemi nagyság, de már soksok éve látom, hogy ez bizony politikai kitüntetés....mindig az volt, mindig az lesz.

Nagyon kevés kitüntetésről vagy díjról tudok, amit valakik adnak és nem:

-a pénzről
- és/vagy ismertésgről
-és/ vagy politikáról

szól...

Szarvas Norbert 2016.08.23. 14:24:53

@Szarvas Norbert:

és vannak a kellemes keresztmetszetek, amikor sikerül olyat találni, aki amúgy rá is szolgált a díjra és még ismerik és/vagy politikailag beleillik a képbe és/vagy pénz is van benne

2016.08.23. 17:45:42

a probléma az, hogy a posztíró úgy általában remekül hozza azt a fajta, egy kitűnő blogger, "maroz" által "kimosdatott nigger"-nek nevezett figurát, aki kőkeményen a fennálló szolgálatába szegődött, nagyon magasról nézve nem sok, lentről nézve azért nem annyira kevés pénzért eladja magát és elhiszi hogy ettől ő már valaki lett, oktatja a szegényebbet, a "sikertelenebbet", a némiképp árnyaltabban, erkölcsösebben gondolkodót, igazi ambíciózus, nagyarcú, féltudású szolgaként menetel gőzerővel.
nem tudom irl személyisége is tényleg ilyen-e, ha igen, az egész nagyon gáz.
inkább legyek csőlakó, mint ilyen "valaki".
aki persze úgy általában előszeretettel oktat----tkp. milyen alapon? mert hogy szopómesteri címmel rendelkezik, az rendben, de sok ész, árnyalt gondolkodás, világismeret stb. nem igazán látszik....

eMJe 2016.08.23. 18:00:26

Most valamennyire egyetértünk.
Rühellem BZs-t, de ennyire felfúni... Én is gondolkozom, hogy visszaadom az érettségim, mert manapság minden hülye megkapja, a vizsga meg egy vicc. Szerintem pár év, és a diplomát is vissza lehet adni :D Aztán akinek Nobel díja van, annak is. Ja, nem, bár ott is lehet látni karón varjút :)

Hogy került ide a Nobel díj? Azért vezettem fel, mert a díjaknál sajnos szubjektív szempontok is erősen játszanak. Így a politika is. Ez alól a Nobel sem kivétel. Ahogy ez a kitüntetés sem. Előző érában is voltak ilyen díjazottak, akiknél a politika is ráhatással volt. Ment akkor a rinya?

Igen, BZs-t egy ..., fel lehet szólalni ellene, de a lovagkeresztet visszaadni? Járt vele pénz? Akkor azt is adják vissza :D

2016.08.23. 18:05:31

de azért nem kell félni: a díjat visszaadók legalább egy része: Valaki
a posztíró vagy bayer meg, nos, khm, ne használjunk durva kifejezeséket:)

Szarvas Norbert 2016.08.23. 18:42:56

@WiteNoir: most velem az a bajod, hogy van egy velemenyem? nem a bayer-t vedem, hanem a helyzetet erzem tulzonak... en sem adom vissza a diplomam azert,mert egy szakon voltam nehany farokkal

Okos Jóska 2016.08.24. 08:58:14

Csak egy költői kérdés: B. Zsolt munkássága az alpári stíluson túl (+hogy minden tizedik cikkében leírja, hogy ő az ötös párttagkönyv boldog tulajdonosa) szól valamiről?

tnsnames.ora 2016.08.24. 12:04:49

Elöljáróban,
(1) tök érdektelen mit gondolok Bayerről és kitüntetéséről (lovagkereszt hiányában),
(2) ráadásul senkinek semmi köze hozzá (nem publikus):objektív okokon felül, nem akarom azt sem, hogy a (játékelméletet burkoltan célzó) mondandómat pro vagy kontra befolyásolja.

Azt gondolom a poszt "matekilag" nincs rendben. Az első vízválasztó, hogy a kitüntetés (A) szimbolikus avagy (B) materiális. Nem hinném, hogy magyarázni kéne: ez a Bayer-kitüntetés szimbolikus. És elsősorban nem azért, mert nem jár vele pénz. Minden ráadott reakciót ennek tükrében is meg kell vizsgálni, amit szerintem a poszt elmulasztott.

A második vízválasztó, hogy van-e/létezhet-e sértő szimbólum. Ami horribile dictu szankcionálható-e. Nem hinném itt se, hogy magyarázni kéne: létezik sértő szimbólum. Támadhat közösségi igény sértő szimbólumok elleni küzdelemhez. Az ember nem csak kenyéren és vizen él. A jelenleg regnáló hatalom is utazik erre rendesen 8saját szemszögéből).

A harmadik vízválasztó, hogy lényeges kérdés-e a poszt által is érintett hatékonyság. Itt már nem nagyon van ökölszabály, de azt talán érdemes megjegyezni, hogy az ember nem feltétlen mindig érdekből és hatékonyságból cselekszik, hanem például altruizmusból, elvhűségből, stb.. A hatás-kiszámíthatóság, vagy inkább -kiszámíthatatlanság problematikájáról nem is beszélve. Magyarán, ha érintve is volt a hatékonyság, nem lett rendesen kibontva a posztban, szvsz.

A konkrétumokat nézve, "hiszti-e" avagy adekvát válasz-e a szintén szimbolikus kitüntetés visszaadás. Mi szól ez utóbbi mellett?
- Mindenki a sajátját adja vissza (mond le róla), amit csak az árnyal némileg, ha valaki időközben elhúnyt kitüntetettet a családja képvisel.
- Nem látszik negatív mellékhatása a visszaadásnak, de szívesen fogadok ellenvéleményeket.
- Létezik pozitív üzenete az akciónak: érdemi (értsd alulról jövő) visszacsatolás a nagyhatalmú, perdöntően csak saját üzeneteit szerető politika/állam felé.

2018 perspektivájában mi lehet az egész történetnek az üzenete? A jelenleg regnáló hatalom
(1) nagyon körbebástyázta magát hatalomtechnikailag, erős igyekezettel, "materiális" alapon. Meglátjuk hosszú távon mire lesz elég.
(2) üzenetek frontján a legsérülékenyebb (hisz annak hatásmechanizmust tudja legkevésbé kontrollálni). És paradox módon nem például a "kézzel fogható" korrupció frontján. Emlékezzünk vissza a netadó körüli pánikra majd reakció-túltolásokra.

2016.09.02. 06:07:46

Nem, nincs rendben.
süti beállítások módosítása