A blogolás csak először szerencse
Igazi titkot fogsz olvasni az elcsépelt sablonok helyett, ugyanis valódi számokkal fogok dobálózni. Ezek a számok ráadásul nem egyszer és nem kétszer jöttek össze. Tehát a szerencse faktort kipipálhatjuk. Ha kiváncsi vagy, akkor azt fogom neked alapszinten megmutatni, hogyan lehet elérni minden hónapban 2-300.000 ezer olvasót anélkül, hogy pénzt költenénk reklámozásra. A felmerülő kérdéseidet kérlek email-en tedd fel, hogy személyesen tudjunk kommunikálni.
Kulcsfontosságú megértened, hogy nincsen ingyen blogolás!!!!
Ma még mindenki erről beszél, mint legfőbb marketing érv. Igaz, hogy blogot ingyen vezethetsz. Ha jó a cikk, akkor pedig különböző internetes hírmegosztó portálok generálják az olvasottságot. Ettől függetlenül te minimum az idődet rakod bele a dologba. Az idő pedig valójában a te vagyonod, amit a piac majd beáraz neked. Amikor blogot írsz, akkor értelemszerűen nem tudsz mással foglalkozni. Tehát a kérdés az, hogy amikor blogot írsz, akkor mennyi pénzt nem tudsz megkeresni abban az időintervallumban?
Senki nem szeret saját magának blogolni. Mindenki azért kezd el blogolni, hogy olvasók ezreihez juttassa el saját gondolatát, észrevételét vagy másolt tartalmát. Különböző módokon, de minden bloggernek az olvasottság növelése az egyik alapvető célja. A diagrammban ezért a "megkeresett pénz"-t átírhatod "megszerzett olvasók"-ra vagy bármire, ami számodra értékkel bír, amiért ezt csinálni szeretnéd és ami számodra megfelelő ellenérték a befektetett idődért cserébe.
Hogyan jussunk el a fordulópontig?
Nem muszáj kezdőként viselkedned
Az alapok nagyon fontosak és kérlek fogadd meg őket. Talán meg fogsz lepődni, de a legtöbbet egy-egy cikkel a kezdők foglalkoznak. Kezdőként mániákus módon törekszik mindenki a tökéletességre. A probléma az, hogy abszolút tökéletesség nem létezik, csak tesztelések által formált vélemények. Neked az a feladatod, hogy menet közben kiderítsd, hogy mi fog működni!
Ha profin akarod elkezdeni, akkor
- nem válogatsz órákig 1-1 képet a cikkhez
- nem nézed át 15x a cikked a helyesírás miatt
- nem kéred ki minden cikknél valaki véleményét-----Bízz magadban és a saját elképzelésedben
- nem tervezed a blogod kinézetét hetekig. Indulj el valamivel, aztán úgyis változtatni fogsz. A kinézet az elején nem a legfontosabb opció, viszont a túl hosszú előkészülettel csökkented a saját esélyedet, hiszen túl sok időt pakolsz bele, amiért cserébe "jogosan?" vársz gyors eredményt.
- nem leszel napokig depressziós, mert valaki kommentben lehülyézett téged
Tudom, most azt mondod magadban, hogy ezek nem túl profi tanácsok. Képzeld el, hogy vezetni megtanulhatsz egy 20 millió forintos BMW-n és egy 300.000 forintos Suzuki-n is. Csak az nem mindegy, hogy melyiket húzod meg először... Egy közös van a luxus autón és a csóró autón tanult kezdő vezetők között! A Suzuki-s örül, hogy a Suzuki-t húzta meg, a BMW-s pedig örült volna, ha a Suzuki-t húzta volna meg! A te blogod is pontosan ilyen. Lesz időd menet közben BMW-vé alakítani...
Hogyan érek el több, mint 250.350 olvasót?
Hadd mutassam meg a leggyengébb hónapomat, az agusztust. 16 nap, 9 cikk. Kicsit pihentem.
Ezen azt látod, hogy 16 nap alatt 120.634 alkalommal tekintették meg az oldalamat. Tehát az IFL márkanév ennyiszer jelent meg valaki képernyőjén (visszatérő és új olvasók).
- Ez naponta 7.539-es átlagnak felel meg,
- cikkenként 13.403-as átlag
- ha ezzel a tempóval haladok, akkor ebben a hónapban 30x7.539=226.170 oldalmegtekintésem lesz
- ha összekapom magam és a cikkek átlagával a következő 14 napban tudok 10 cikket írni, akkor 254.664 lesz a számom
Ha pedig számok, akkor szeretném nyomatékosítani a szavaimat:
Ez egy csalóka szám, ugyanis a blog.hu rendszere 2013.november 15 óta számol, azaz nekem kimaradt közel 10 termékeny hónapom. De legyünk nagyvonalúak és ne foglalkozzunk azzal a pár százezer olvasottsággal. Még így is:
4,89M / 538 poszt= 9.089-es átlag olvasottság posztonként 3 és fél éve folyamatosan! Ha minden hónapban megírtam volna 20 cikket (nem tettem), akkor havi átlag 181.780,- jött volna ki stabilan.
Akkor elmondom mit kellene csinálnod
Én a blog.hu blogmotorját használom és ezáltal jogosultságot szereztem arra, hogy az index.hu és az index2.hu kiemelje bármelyik blogbejegyzésemet, amelyiket beküldöm nekik és megfelel a kívánt minőségnek illetve tartalomnak. Magyarországon több ilyen lehetőség van, mint pl az NLCafé vagy az Origo. Szerintem a legjobb opciót találtam meg, de szubjektív. A lényeg, hogy jó tartalom esetén a legkönnyebben a kiemelésekkel tudsz olvasottságot generálni. Ezt mondja a legtöbb guru és így van ez jól.
Én ezt azért picit máshogyan gondolom.
Ugyanis egyre nagyobb a konkurencia, viszont a kiemelési helyek száma korlátozott. Magyarul egy üzletmenetet arra nem alapozhatsz, hogy majd mindig érkezik stabilan az olvasó az indexről. Ez egy lehetőség, de nem szabad egy lábra támaszkodnod. Másik nagyon fontos tényező a Facebook. Persze lehetne sorolni a közösségi opciókat (instagram, linkedin, twitter...stb), de teljesen felesleges. A Facebook lesz a te fő forrásod ezen a területen. A többi platformot nem használják elegen a sikerhez, így másodlagos tényezők a blogolás szempontjából (de figyelj rájuk is).
Harmadik fő irányvonal maga az internet. Ha kellően jó tartalmat generálsz, akkor olyan hírmegosztó portálok, mint pl a kapu.hu automatikusan átveszik és megosztják a saját hálózatukon. Ha idővel megtanulsz keresőoptimalizált szövegeket írni, akkor a google keresések által is érkezhetnek olvasók. A lényeg, hogy minél specifikusabb és konkrétabb legyen a cikk. Kerüld az általánosságot és szükíts le mindent. Ez a lebutított lényeg a SEO szakik szerint.
Apró trükkök
Cím
Gyakorlatilag a címmel teheted sikeressé a cikked vagy teheted teljesen tönkre. A tartalom olvasottság szempontjából szinte mellékes (viszont rendszeres olvasók és ügyfelek tekintetében a legfontosabb), ha rossz címet adsz. Ugyanis akkor nem kattintanak rá a cikkre. A Facebook-on te sem kattintasz mindenre, csak aminek a címe kellően izgalmas számodra. Az olvasóid ugyanezt csinálják.
Képek
Ezt sokan elhanyagolják, pedig a jó cím mellett a pattentos és megfelelő képek tudják a legjobban aktiválni az embereket. Ha "szép" a kép vagy kellően érdekes, esetleg "érzelmeket tud kelteni" (neuromarketing), akkor nyert ügyed van, mert kattintanak. Onnantól kezdve pedig minden rajtad múlik!
Sorok
Túlzsúfolt sorok helyett törekedjél a 3-4 soros megoldásra, aztán enter. Így jobban tagolt lesz a szöveg, kellemesebb a szemben és könnyebben feldolgozható!
Ajánló
Amikor megosztod a cikked, akkor nagyon fontos, hogy írj egy rövid 3-5 mondatos ajánlót, amit elolvasva meghozod a kedvet. Leteszteltem hónapokkal ezelőtt és az eredmény nagyon lenyűgözött. A Facebook-on nagyjából 3x annyian kattintottak a cikkre, mint előtte.
Cselekvés
Ne várj az olvasóra, mert túl sokan harcolnak érte. Magától nem tesz semmit. Cselekvésre kell felszólítanod és a lehető legegyszerűbbé tedd számára, hogy cselekedjen. Ha FB like-ot akarsz elérni, akkor helyezd el a FB page plugint minden cikked végén.
Tartalom
"Hiába ír például valaki a különböző kekszekről, ha az nem érdekel senkit, akkor az 16 cikk után sem fog érdekelni senkit.
Valamint, nem a barátaimnak kell, hogy tetsszen, hanem a célcsoportnak, akikhez szól. "- egy fontos vélemény. Tehát tényleg nagyon fontos jól tematikát és témát választanod. Ugyanis egy teljesen érdektelen témáról írhatsz minden nap, akkor sem fogják olvasni. Ha pedig mégis "érdektelen" téma tetszik, akkor azt írd meg úgy, hogy izgalmas legyen.
A sorsfordító cikk
Minden blogger életében vannak sorsfordító írások. Ezeket nem láthatod előre, nem tudhatod, hogy mi fog soha nem látott számokat generálni. Véleményem szerint három kategóriába sorolhatjuk a cikkeket olvasottság és közösségi interakció alapján:
- Szintfenntartó cikk. Ezek a cikkek adják a stabilitást és a folyamatosságot. Az adott szintedet hozzák.
- Lelkesítő cikk. Ebbe a kategóriába esnek a kiugró eredményeket produkáló cikkek, amik adott szinthez képest kiemelkedőek, de idővel a mai lelkesítő cikked eredménye lesz a szintfenntartó cikked, ahogyan kategóriát lépsz a blogoddal. Tehát ez a csoport előre mutatja a következő lépcsőfokot.
- A sorsfordító cikk. A cikkek 1-3%-a. Ezek az igazi aranylovak, amik képesek kategóriát azonnal javítani a blogodon. Egy sorsfordító cikk képes 1 nap alatt akár százezres olvasótábort generálni, sokezres megosztást a közösségi médiában és akár ezer fölötti FB like számot 1 nap alatt.
Mindig az 1. csoportra kell törekedni, mert akkor az eredmények maguktól jönnek. Ha mindig a 3. csoportot akarod elérni, akkor súlytalanná vállsz és túl sok lesz a kudarcélményed. A hétköznapi elvárásaid az elvárható átlagról és ne a rendkívüliről szóljanak.
►►►►
Ha segítséget szeretnél vagy további trükköket, esetleg nézzem meg az oldalad, akkor írj
✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy
✰✰ www.iflgroup.hu
� Ajándék ingyenes családi vagyontervező
Letölthető itt: Klikk
Itt találsz meg minket: