Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Amikor a pénz elfogyott a világban

2016. július 15. - Szarvas Norbert

n_94999_1.jpgKomoly aggodalommal írom ezeket a sorokat. Nem célom a pánikkeltés, ellenben a tisztánlátás kedvéért vagyok kénytelen szóba hozni a helyzet egy alternatív és reális értékelését. A társadalom hajlamos felejteni, hajlamosak voltunk elfelejteni, hogy az emberiség nagy része csak az elmúlt évtizedekben hagyott fel egymás pusztításával, de még ezekben a relatív békeidőkben is találtunk olyan földrészeket, amiket törzsi háborúk, vallási ütközések, katonai beavatkozások tartottak terror alatt. Van, ahol naponta többen hallnak meg, mint a nizzai tömegmészárlásban, a párizsi merényletben. Mégis a több, az oly távol van tőlünk, hogy szinte elszomorít, de mégis feloldoz. Kéz kezet mos. Ezekben a percekben Törökországban a katonaság kormánypuccsba kezdett. Militarizált állapotok mindenhol és nem látjuk, hol van a vége...

A modernkori békeidő alapja mindig is a pénz volt. A pénz, amivel a hatalmat meg lehetett szerezni, a pénz, ami összességében kiváltotta a felvilágosultnak nevezett társadalmakban a totális háborúkat. A pénz volt az alapja annak, hogy ezeket a társadalmakat megnyugvó álomba ringatták. Ebben az álomban pedig a legnagyobb probléma már nem az életben maradás volt, hanem az élet minőségének a megőrzése és fejlesztése.

A választások, a politika, a nyugdíjas, a tanuló, a tanár, a focista, a pék, a vállalkozó , a munkanélküli és mindenki, aki részt vesz/vett ebben, a saját érdekeit helyezte mindig előtérbe. A saját érdek pedig újfent a pénz és a jólét megőrzése és fejlesztése volt. Minden a pénz és a vágy körül forog. Annyira koncentráltunk erre, hogy közben elfelejtettünk tudomást venni a világ "elmaradottabb" részeiről. Elfelejtettük az igazi emberi természetet, amelyik ösztönösen keresi a konfliktust. Kereste 2000 évvel ezelőtt és keresi napjainkban is. 

És most újra ébredezik ez az ösztön. Félek, hogy késő lesz, mire észrevesszük, hogy bizony 1-1 szavazásnál vagy társadalmi döntésnél már nem a saját jólétünk érdekében szavazunk, hanem a túlélésünk miatt. Ugyanis vannak olyanok, akiket hidegen hagy a fenntarthatóság, a zöld energia, a béke és minden jóléti társadalmi bullshit. Vannak, akiket kizárólag a hatalom és a vér szava érdekel. Ezek azok az emberi korcsok, akik ösztönlényként képesek szívbaj nélkül belehajtani egy ártatlan tömegbe, hogy minél több embert gyilkoljanak le. Ezek a primitív állatok azok, akik képesek bárhol felrobbantani magukat, és kizárólag a halottak számának a maximalizálása érdekli őket.

Aggódom, mert Európa saját jóléti álmába menekül és a vita még mindig ártalmatlan dolgokon folyik. Pedig a pénz már elfogyott. Minden alapja a pénz volt. A terv pedig működött addig, amíg a világ nagyobbik része képes volt együttműködni és közösen álomba ringatni saját embereit. Amíg mindenkinek jutott egy szelet, addig nem volt komolyabb problémánk. De most már semmi nem működik. A világban elfogyott a pénz. Vagyis van, csak egyre kevesebbet ér.

A válságok felgyorsultak, mert a kapzsi emberek rájöttek arra, hogy a válságban jobban tudnak gazdagodni. Ezért pedig egyre gyakrabban kell kiprovokálni a globális válságokat. Lehetőleg minél pusztítóbbak legyenek, annál jobb. Mert a kapzsi emberek elpusztíthatatlannak érzik magukat és őket nem érdekli, hogy egy gazdasági csapás az egyetlen dolgot szívja el az emberektől, ami fenntartja a békét. Ez pedig a pénz. A béke ingoványos talaj és a békét megteremtő pénznek egyensúlyban kell maradnia a szegények és gazdagok között. Ha az egyensúly felborul, akkor minden borul, És ez most felborult. Megint felborult. Vagy felborították?

És Európa még mindig álmát alussza. Még mindig nem értik, hogy az életet kell védeni, nem pedig kedvezőbb gazdasági szerződésekre tőrni. Ha értenék, akkor nem lenne BREXIT. Akkor nem menekülne Anglia az EU-ból, mert tudná, hogy ez többről szól, mint a pénz. Az EU a béke letéteményese. A szövetségek megőrzője, a nemzetek közösségé kovácsolója. 

A török hadsereg állítólag a békét és a demokráciát akarja megvédeni egy korrupt és gusztustalan politikai elittől. Nem tudok ebben a percben igazságot tenni és nem is akarok. Viszont azt gondolom, hogy a jóléti társadalmakban megteremtett demokratikus keretek között el lehet kerülni a hasonló eseményeket. És itt most nem a törökök demokrációjáról beszélek, hanem az EU demokráciájáról. Talán ideje felébredni az álomból és látni, hogy továbbra is ott a probléma. Szavazni pedig nem az adókedvezmények miatt szavazzunk és döntsünk, hanem az életünk alapján. Kinek a kezébe helyeznénk a sorsunkat?

 

 További érdekes cikkekért LIKE-old az oldalunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr548891600

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pápa több kilós anyakereszttel az éhező gyerekekért 2016.07.16. 12:44:32

Pápa több kilós anyakereszttel az éhező gyerekekért való imára szólít fel. Ő tartja, a sok hülye meg imádkozik. Mit kellene inkább tenni?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reszelő Aladár 2016.07.16. 09:50:59

Alapvetően igaz, hogyha pénz van minden van. A gazdag nyugaton évtizedek óta biztosított a dolgozó ember megélhetése, így ott a létbiztonság tudatában lehet magasabbrendű problémákkal foglakozni: környezetvédelem, emberi jogok, demokrácia, tolerancia, másság, befogadás.
Itthon az akciós csirkefarhát a hívószó, a nyugdíjemelés és a rezsicsökkentés.
Nyugati álmokat csepegtetnek ránk, nyugati árakon keleti jövedelemért.
A Maslow féle piramis más szintjén létezünk, a béke pedig legalább ennyire megfoghatatlan dolog. A békés ember eleve nem érti a konfliktus szükségét.
Aztán ott van még a PC világrend, amit a mainstream vilárga öntöttek, és a szabadság nevében korlátozza a véleményszabadságot. Már kötelező mindenkit szeretni viszont aki ezzel szembemegy, azt ki kell rekeszteni, talán még megölni sem túlzás.
Az elérhetetlen álmok, a kimondhatatlan szavak mind növelik a feszültséget, ami pedig egyszercsak robbani fog. Előjelek már vannak, de a vezetés csak nem érti meg. A gazdag egyre gazdagabb, amivel befolyást, hatalmat és így mégtöbb pénz akar. Egyenlőségről szónokol meg szolidaritásról, de nem zavarja hogy valakinek 1$ a jövedelme naponta, valakinek másodpercenként. És akkor a szegény (adófizető) vállaljon több terhet, a gazdag pedig offshore-ozna.
"A pénz a vágyaink rabszolgája és nem fordítva". A milliomos milyen vágyainak rabszolgája a pénz? Csak nem a még több pénzzé?

prognosys 2016.07.16. 09:53:56

"Az EU a béke letéteményese"

Ez csak abban az esetben (lehet) igaz, ha a tagállamok közötti egyenlőségre törekedik és snem a múlbéli vagy jelenlegi igazságtalan és vagy elavult nemzetközi döntéseket konzerválja, s az egyes népcsoportok védelmét részre hajlás nélkül azonos szinten tartja fontosnak.

Illetve, hogy ha igyekeznének az újonnan felvett tagállamokat is minden eszkőzzel versenyképessé tenni.

Az a helyzet, hogy ma nem így állunk. Részre hajlás bizony van...nem is kicsi...igazságtalanság is van és az is, hogy az EU-s pénzek nagy részét ellopják vagy betonba öntik, ami mindenné teszi az országot csak versenyképessé nem. A "görbe" ubirkához hasonló bullshitekről már nem is beszélve.

Szóval én is EU-párti lennék, de ilyen feltételekkel nem tudok

midnight coder 2016.07.16. 09:59:56

"Elfelejtettük az igazi emberi természetet, amelyik ösztönösen keresi a konfliktust. Kereste 2000 évvel ezelőtt és keresi napjainkban is.
És most újra ébredezik ez az ösztön."

Ez az ösztön soha nem halt ki. Csak itt Európában próbáltuk bedugni a fejünket a homokba, és úgy tenni, mint ha a világ egy békés, jóságos népekkel teli hely lenne, ahol az egyetlen probléma a sok neonáci és általában véve a fehér ember rasszizmusa. Közben a világ többi részén vígan irtották/irtják egymást a népek, és míg Európában már az probléma a szülőknek, hogy a gyereknek játékpisztolyt vesz a nagypapa, addig a világ más részein a gyerekeket a Kalasnyikov után nevezik el. És nem a vodkára gondolnak... Még ez sem lett volna gond, ha nem engednek be boldogot-boldogtalant a béke eme szigetére. Csakhogy megtették, és a nácizmus elleni szent harc nevében folyamatosan teszik. Ez pedig bizony hosszú távon a széplelkű gyerekek csúnya kiirtásához fog vezetni.

midnight coder 2016.07.16. 10:07:00

@Reszelő Aladár: "Alapvetően igaz, hogyha pénz van minden van. "
Ez sem igaz. Oszama Bin Laden is milliárdos volt.

"Itthon az akciós csirkefarhát a hívószó, a nyugdíjemelés és a rezsicsökkentés."
Itthon mi magyarok vagyunk. Magyar történelmet tanultunk. Az Egri csillagokon nőttünk fel. Minket kis híján kipusztított az, hogy évszázadokon át mi véreztünk Európa helyett, miközben a mongol, majd a török migránsokat tartottuk távol Európa többi részének törékeny húsától. E közben falvak néptelenedtek el, a népesség helyére pedig románok, németek, stb. érkeztek. Aztán jött Trinanon. Majd jött a szovjet megszállás. Mindeközben Nyugat-Európa a megszállást csak a gyarmatosítók szemszögéből ismeri, a kommunizmussal pedig csak a guruló dollárok formájában találkoztak az ottani politikusok.

Buchhalter 2016.07.16. 10:17:26

A cikkíró félelmei nem alaptalanok és jó helyen keresgéli a bűnbakokat.

nemecsekerno_007 2016.07.16. 10:52:22

Jól indult a cikk, de hamar átment a gazdag fehér ember arroganciájába. A Zimbardo kísérlet is bizonyította, hogy a körülmények mennyire befolyásolják az embert. A gazdag világ lakói hamar olyan primitívvé válnak mint az általad említettek ha hirtelen nem lesz mit enni. Van egy bizánci mondás: Akinek van kenyere, annak sok a gondja. Akinek nincs, annak csak egy.

István Tamasi 2016.07.16. 10:55:08

Egy globalizálódott világban nem lehetséges bezárkózni sem orbán gyodája sem az EU maastrichti határai mögé.

István Tamasi 2016.07.16. 10:58:03

@prognosys:
Hogy lehetne kiegyenlítődés a tagállamok között amikor az arra adott pénzeket egy pártnak álcázott maffia ellopja?

masada 2016.07.16. 11:02:28

Ugyanaz zajlik mint amióta van ember...nem kell beszarni...csak az erős egyének és társadalmak maradnak fenn ez normális

Lord_M_ 2016.07.16. 11:06:04

Na meg ne felejtsük el a jómódú nyugat (és ebbe beletartozik Magyarország is) - jó dolgában már nem tudja mit csináljon.
Ahogy a bejegyzés taglalja - minket közvetlen nem terhelnek háborúk, járványok, éhinség.
Azzal együtt is, hogy hatalmas jövedelmi szakadék van a kontinensen nyugatról keletre - és országokon belül is, egy viszonylagos aranykorban élünk.
Ilyenkor jön elő az, hogy bizonyos dolgok, mint a béke, az élelem, az egészség az "csak úgy van" és lesz.
Emiatt alakul ki ostoba módon egy BREXIT, meg oltás ellenesség, meg mindenféle bolond étkezési elképzelések. És emiatt mennek ostoba fiatalok az ISIS oldalán harcolni - mert az tuti olyan mint a Call of Duty... És max mi történet? Majd respawnolunk valahol a térképen.

A nálunk klasszisokkal szegényebb világ pedig bennünket lát úgy egységesen, mint ahogy mi látjuk a pénzügyi világ elitjét.
Vagy ahogy a szélsőjobbos vagy tanulatlan a bevándorlót (vagy A ii. Világháború előtt egy bizonyos vallás követőit):
Minden rossznak okozóját - a bűnbakot.
Mert ha nem lennének a milliárdosok/bevándorlók/nyugatiak - akik pazarolnak, élősködnek, meg akarják mondani, mi, hogy legyen - akkor nekünk jobb lenne / több jutna / gazdagabbak lennénk.

Emaitt tiltjuk ki a bevándorlókat, emaitt írtották a zs idó kat - és emiatt néz ránk haragos vicsorgó tekintettel az ISIS.

Nekik mi olyanok vagyunk mint a milliárdos család porontya aki hedonista módon csak szórja a pénzt, és jó módjában azt sem tudja mihez kezdjen.

És ez tulajdonképpen amit mi csinálunk.

Annyira jól élünk - hogy el se tudjuk képzelni, hogy lehet (vagy volt) rossz, ez pedig azt jelenti, hogy nem látjuk mi is történik körülöttünk. Pedig most mi vagyunk a bűnbak / az ellenségkép.
Ez a kettő együtt pedig veszélyes elegy... Előbb utóbb odajutunk, hogy ott leszünk egy lövöldözés közepén - és azon lamentálunk utolsó percekben, hogy mi a fene történt / vezetett ide.

Kicsit aggódom, hogy mintha most még a zeneszó a jólét limójában hangosabb lenne, de van valami zaj már, ami nem a muzsika ritmusa...

2016.07.16. 11:06:13

@prognosys: a Magyarorszaggal egyidoben felvett tiz masik kelet europai orszag hogy a fenebe tudott elni azokkal a lhetosegekkel, amikkel mi nem? Nem volt reszrehajlas, csak toketlenkedes magyar reszrol. Az EU jatekszabalyai vilagosak, mindenkire ervenyesek, a penzcsap nyitva van, a kozos donteshozatalban a magyar kormanyfo velemenye a sulyozasok miatt ugyanannyit er, mint Merkele. Ha ezzel a mindenkori magyar kormany nem tud elni, az az o hibajuk es nem az EU hibaja. Miert van az, hogy a romanok, lengyelek, esztek, es sok mas kelet europai nep, akik az en gyerekkoromban meg eheztek es ures boltok elott alltak sorba kenyerert, most raketakent huznak el a fejunk felett es ok koszonik, de az EU tok jo hely nekik es fejlodnek. Magyarorszagna volt egy lehetosege, amivel nem tudott elni, ennyi tortent nem tobb. Nem a hatterhatalmak, a Soros, a gonosz Eu, a Brusszel az uj Moszkva es hasonlo agymenesek, hanem a sajat tehetetlen, toketlen, ostoba kormanyaink okoztak az elmult huszonot evben.

prognosys 2016.07.16. 11:12:02

@István Tamasi: Én nem hiszem hogy pártjaink viselt dolgairól Brüsszelben nem tudnának. A tudtuk és jóváhagyásuk nélkül folytatólagosan ennyit nem lehet lopni. Nincsenek véletlenek.

prognosys 2016.07.16. 11:35:22

@Kishableany: Az észrevétel jogos, viszont azt nem tudom elképzelni, hogy Brüsszel ne tudná, mi folyik itt. Hogy a MO-nak leosztott pénzeket hogyan használják fel! Hogy a benyújtott "tanulmányokban" a csillagokat is lekamuzzák , csak hogy rabolható pénzhez jussanak, pláne a Görög példa után. Megy itt is rendesen a töketlenkedés, de az EU-ban is.

A többi kelet-európai országnak talán nagyobb szerencséje volt a népnek (legalábbis ebből a szempontból), mint nekünk.

Sajnos a Kádári reflexek ma is élnek és virulnak a közélet minden szintjén, ami káros az országnak, s csak egy szűk kisebbségnek biztosít jólétet, amíg a célzott támogatások kézen-közön eltűnnek.

Sajnos az EU-ba való belépésnek nem volt feltétele a kommunizmus maradványaival való következetes leszámolás.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.16. 11:51:35

"A török hadsereg állítólag a békét és a demokráciát akarja megvédeni egy korrupt és gusztustalan politikai elittől. Nem tudok ebben a percben igazságot tenni és nem is akarok"

Ez csak egy bukott CIA projekt volt. A projektvezető Washingtonban kevesebb prémiumot kap majd év végén..:)

Krisz11 2016.07.16. 12:19:25

Nekünk azt kell tenni mint a történelmi Svájcnak. Minden konfliktusból kimaradni, a határokat brutális keménységgel megvédeni. A többivel meg nem foglalkozni.

István Tamasi 2016.07.16. 12:32:10

@prognosys:
Azt hiszem Brüsszelben úgy állnak hozzá, hogy a magyarok baja ha hagyják ellopni a pénzt, mert Mo fogja megszívni a felzárkózásra adott pénzek elpocsékolását. Sőt még ők járnak jól azzal, hogy lemaradunk és továbbra se tudunk kikeveredni a gyarmati sorból. Ezt a narancsmaffia burzsoáziát nevezte Marx komprádor burzsoáziának.

prognosys 2016.07.16. 13:07:37

@István Tamasi: Pont ez az a veszély, amit ezek a "leszerom" tablettás urak nem látnak Brüsszelben. hogy mivel az egyszeri kisemberhez nem jut el a Brüsszelből kapott támogatás, ezért az az érzés alakul ki, hogy rajta (és az országon) az EU nem segít, viszont a munkahelyén számis olyan szabálynak, kötelezettségnek kell megfelelni, amit az EU ír elő. És tényleg semmi jót nem hall felőlük - nem hiszem, hogy a vidéken nyomorgó parasztot nagyon feldobná, ha azt hallaná, mennyire prosperál a Német gazdaság, a közben meg a szemét is kilopják. Ebből lehet egy jó kis HUXIT-ot összehozni => kölcsönösen nem ejtünk egy könnycseppet sem egymásért. Most is ez történik: az EU parlamentben, mintha nem is történt volna semmi.

Az EU-s vezetők ma nem viselik szívükön az EU sorsát és erről viszont nem a kisember tehet!

belekotty 2016.07.16. 13:23:25

@Krisz11: Hallod? Egyre kevesebb a pénz! Mi lesz így a hiperinflációs elméleteddel? :-))

belekotty 2016.07.16. 13:27:49

@Kedves Loránd x: Így van. A bankvilágba bele vannak kódolva a válságok.
Miben tud versenyezni egy bank? Kisebb kamaért kölcsönöz, vagy a devizakockázatot áthárítja a hitelfelvevőre, vagy magasabb jövedelmet ad a betétekre, vagy nagyobb kockázatú hiteleket helyez ki.
Ebbe kódolva van, hogy egy részük be fog dőlni és ez újra és újra megtörténik.

belekotty 2016.07.16. 13:28:35

@A megvalósult amerikai ólom..: Mi van a gázárral? Megy már a törtszámokkal számolás?

István Tamasi 2016.07.16. 13:30:39

@prognosys:
Szerintem pedig a "leszaromtabblettás" urak egészen jól látják mi a helyzet csak azt mondják, hogy legyen az a magyarok problémája.

Alick 2016.07.16. 14:40:09

@István Tamasi: A "felzárkóztató támogatás" ebben a formában hatástalan és nemcsak Magyarország esetében. Az efféle pénzkidobás helyett értelmesebb lett volna a nagyobb hozzáadott értékű lokális gazdasági tevékenység támogatása (képzés-oktatás, nemzetközi K+F központok léteítése, modern gyártástechnológia meghonosítása, stb.).
Persze ha a magországok nem akarnak potenciális vetélytársakat, akkor a jelenlegi rendszert nevezhetnék akár "befektetünk a gyarmatokba" akciónak is, csak az politikailag nem korrekt. :)

prognosys 2016.07.16. 14:53:39

@István Tamasi: Persze, csak ezzel a hozzállással nem lehet sokáig fenntartani az EU-t. Ha nem csapnak oda az asztalra és nem kérik számon, hogy (képletesen szólva) miért került 300 EUR-ba egy kalapács, amit az Esztergomi vasút felújításánál használtak!?

Vagy mondjuk ésszerű dolog-e agyagos domboldalba alagutat fúrni! sok csilliárd EUR-ért?

Én az ésszerűségen túlmenő költekezéseket az utolsó centig visszafizettetném az állammal és addig nem is hagynék jóvá másik támogatást, amíg az előzőt nem rendezték => persze lehet, hogy ezeket először megpróbálnák az adófizetőkkel vizzafizettetni, ugyanakkor azért sem nagyon érné meg nekik, mert ebbe egy ilyen lator kormány simán belebukhatna.

Szerintem annak kéne számon kérni a támogatások felhasználását, aki a pénzt adja. Ezzel ugyanis csak a mostani, fasizmus irányába tartó berendezkedést erősítik tovább, ami EU közösség érdekeivel bizonyosan ellentétes. Ezért nem lehet ez csak a magyarok "magánügye"

Vagyis a Brüsszeli bürokratáknak ez csak látszólag jó. Rövid távon itt és most. De minden egyes ilyen meg (nem) nyilvánulásukkal egy-egy szeget vernek ők maguk is az Unió koporsójába.

Késapati Tamás 2016.07.16. 15:34:09

szerintem nem nincsen pénz, hanem egész egyszerűen a világgazdaság egy néhány szereplőjénél halmózódik fel egyre több és több... ez már megtörtént korábban, csak akkor nem volt számlapénz és a folyamat sokkal gyorsabban lezajlott: index.hu/2012/karacsony/romai/

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.16. 16:24:18

@belekotty: Ezt hányszor játszod még el? Nem hajlandó reagálni egy idő után, majd hetekkel később úgy állítod be, mintha én nem reagáltam volna. (Gondolom most meg majd azzal jössz, hogy keressem elő és linkeljem be) Felteszem ez a módszer külön tétel volt a Soros troll suliban..:)
Egyébként meg az a helyzet kispajtás, hogy neked még egy grafikon értelmezésével is komoly problémáid vannak, nem csak a törtekkel.
Nem vagy képes például felfogni, hogy egy kiugrás a kőolajár grafikonban nem azonos azzal, mint ha egyenletesen emelkedne arra az értékre a függő változó..De kérdezz nyugodtan, én támogatom a hülyék értelmi fejlődését:))

lombozódó 2016.07.16. 16:24:25

@prognosys: A görbe uborka - mint probléma - csak egyesek fejében létezik :-))
............................Mi is volt a sztori az uborkával? Főként annyi maradt meg az emberek emlékezetében, hogy az EU azzal keseríti meg tisztes termelők életét, hogy kiegyenesítteti velük az uborkájukat. A 2004-es bővítés idején ez volt a csatlakozásellenesek egyik kedvenc példája arra, miért nem érdemes belépni a bürokratikus monstrumba. Mit nekünk közös piac, szabad határátlépés, uniós polgárjogok, ha nem lehet az uborka görbe?!...............
gorbeuborka.blog.hu/2014/09/01/gorbeuborka

belekotty 2016.07.16. 16:46:47

@A megvalósult amerikai ólom..: Látod, látod, milyen butus vagy. A gázár az előző évi olajárhoz volt kötve, ami szépen elmelkedett és a csúcsot a válság előtti évben érte el. Tehát a szocik ezért voltak kénytelenek emelni a gáz árát.
Te pedig azt írtad hogy az árban lévő alapanyagár emelkedése ezt nem indokolta. Utána tartottam neked egy 4 osztályos matek órát, miszerint 0.5 + 5*0.5 = 3. Mivel az olaj ára 5-6 szorosára emelkedett 2002 óta. Arra pedig nem reagáltál, ha az olajár csak egy kiugró csúcs volt, akkor 2011-ben miért emelte a Fidesz tovább az árat.
Nem vagy tisztában tényekkel, nem tudod a matekot és önmagadat cáfolod meg. Én a gazdáid helyében inkább alkalmaznék egy nyolc általánost elvégzettet, aki azért a kevés pénzért jobban nyomná a fidesz propagandát a neten.

belekotty 2016.07.16. 16:48:34

@Kedves Loránd x: "), akkor bizonyos, hogy a háttérben különféle toldozások folynak, okos számlák, tartalékráta csökkentés, "quantitative easing", csődbiztosítások, rossz hitelek,"
Áh, ezeknek semmi közük a bankvilághoz! Igazad van.

István Tamasi 2016.07.16. 17:49:03

@Alick:
Igen, az ön által leírtak lehettek volna a korrekt és közép/hosszú távon leghatékonyabb pénzfelhasználások. De amint már említettem, az eu szerint legyen ez a mi bajunk.

István Tamasi 2016.07.16. 17:51:54

@prognosys:
Brüsszelnek közép/hosszú távon az a jó ha minket gyarmati sorban tarthat és erre nekik jó az ahogy a komprádor burzsoáziánk és komprádor politikusaink ellopják a támogatást. Később azt fogják mondani, hogy ők adtak pénzt a felzárkózásra, miért hagytuk, hogy ellopják.

Alick 2016.07.16. 23:32:39

@István Tamasi: Ebből viszont soha nem lesz "egyesült Európa", mert válságok és "biliborítások" fogják egymást követni.

István Tamasi 2016.07.17. 10:29:57

@Alick:
Egy optimista számára a válságok és "biliborítások" a megtisztulás útját jelentik, egy pesszimistának a lehetetlent.

Frank August 2016.07.17. 22:10:16

Csak jol kell helyezkedni es nem lesz problema a penzhiany,kaosz,ehinseg,haboru.
30-as evekben egy premvadasz csalad a tajagara koltozott,es a 60-as evekben egy geologus volt az elso ember akivel talalkoztak.O meselt el nekik,hogy volt 2.vh.stb.

Alick 2016.07.18. 16:10:17

@István Tamasi: Igen, azzal együtt, hogy egy reform vagy teljes, vagy eleve bukásra van ítélve. Vagy tendálunk "az EU-e belül ugyanazért a munkáért azonos bért" elve felé, vagy a "provinciák" idővel leszakadnak és vagy kiválnak vagy elnyomorodnak - ha már a felzárkóztatási pénzek nem jönnek, de felzárkózás még nem történt (Dél-Európa).

István Tamasi 2016.07.18. 16:16:49

@Alick:
A reformot és a "tendálást illetően egyetértek. Viszont a kiválás csak felgyorsítaná a leszakaást és a nyomort.

Alick 2016.07.18. 16:40:31

@István Tamasi: A kiválás csak egyfajta "ultima ratio" lenne, ha a helyzet sokkal rosszabbá válik, mint a görögöknél és méltányos megoldás nem születik.
És persze ez is úgy lenne hatásos, ha egyszerre (koordinálva) legalább 4-5 "provincia" kilép...

István Tamasi 2016.07.18. 16:42:36

@Alick:
A kiválás - akár egyszerre 4-5 "provincia" esetén is - hatásáról az előbb írtam.

Reactor 2021.03.19. 01:35:46

Nem fogyott az el - ott tenyészik vígan a milliárdosok bankszámláin. Az olyanokén, mint Bilderbergék, Rockefellerék, Goldsmith-ék, és lehetne még sorolni. És az a vicc, hogy hiába lenne valamilyen csoda folytán itt egyenlő újraelosztás - az egész vadkapitalista rendszer olyan, hogy 2-3 éven belül a pénzügyi gráf ugyanúgy nézne ki, mint annakelőtte.
Ezért született meg anno a kommunizmus is. Nem pedig azért, mert Marx egy reggel felkelt, kidörgölte a cicakakát a szemeiből, vajas pirítóst reggelizett citromos teával, és közben elhatározta, hogy ír valami egész fantörpikusat és keres vele néhány dolcsit.

@Lord_M_: Uszkve 5 millió nincstelenünk van az országban. A vírusnak hála újabb egymilliót lehet felírni közéjük. Nemigen érzem, hogy itt fúdemekkora jólét lenne.
Persze aki a Rózsadombon lakik, és a szomszéd kerület neki már vidék, annak igaza van. A saját kis univerzumán belül, természetesen.

@: Legyél nyugodt, hogy a háttérhatalomnak, és Sorosnak is vastagon benne van a keze abban, hogy most itt tartunk. Hogy te mit hiszel, és mit nem, az irreleváns.
süti beállítások módosítása