Gyakorlatilag felrobbant a mobilos applikációk világa az elmúlt napokban a Pokemon Go nevezetű játék miatt, aminek lényege, hogy az évekkel ezelőtt brutál népszerűségnek örvendő Pokemon-t újra tudjuk élni, méghozzá a legújabb technológiai fejlődések miatt már saját magunk válunk a főszereplővé. A Nintendo részvényeinek az értéke pedig 25%-kal már emelkedtek. Nagyon komoly üzleti lehetőségek állnak a dolog előtt, mivel 1 hét alatt több millió ember töltötte le a játékot és kezdett bele az aktív kalandba. De mi a titok? Milyen pszichológiai trükköket vetettek be ellenünk, hogy úgy érezzük: Csatalkozni kell?!
1. Azért kell csatlakoznom, mert nagyon sok ismerősöm már ezzel játszik
A marketing legalapvetőbb tétele a közösségi médiák fénykorában, hogy a termékedet a megfelelő emberekhez juttasd el, akiket sokan követnek, akikre sokan figyelnek. Ez az első lépés, és innentől kezdve beindul a tömegpszichózis. Önmagát generálja egy idő után a folyamat, és már csak kiváncsiságból is megnézi/letölti mindenki a játékot. Hogy miért? Mert mások is ugyanezt tették...
2. Közösségi interakciók egymással
A Pokemon Go tökéletesen kiaknázza a legújabb közösségi trendeket és vágyakat. A egyének minduntalan vágynak a figyelemre és keresik a közös kapcsolódási pontokat, amiken keresztül megtudják magukat mutatni a közösségi felületeken. Valószínűleg ezért (is) éli reneszánszát a Nike Run, aminek keretein belül egymással is tudtok versenyezni a Facebookon, miközben saját magadért is teszel. És ez a késztetés az, amiért "megéri" Pokemon Go játékossá válni, hiszen a tömeg miatt nagy valószínűséggel az ismerőseid körében is népszerű lesz a játék és ezáltal közösségi párbeszédek, versenyek tudnak kialakulni.
3. Egyáltalán nem elavult és gyerekes
A következő nagyon fontos pszichológiai tényező a sikerek mögött, hogy a Pokemon Go játékosságát nem tudjuk gyermeki keretek közé szorítani. Ugyanis a játéknak technikai szükségletei vannak, olyanok, amik sok felnőtt számára sem feltétlenül elérhetőek. Ilyen a GSP és mobilinternet és a minél újabb-okosabb szupertelefon megléte. Beleolvad a technológiai trendbe, ami által igazán "felnőttes" játékként is funkcionálhat. Tudományosan bizonyított, hogy az emberi agy elképesztő mennyiségű információt kénytelen feldolgozni. Amikor az utcán vagy a metrón nyomogatjuk kényszeredetten a telefont, azt azért tesszük, mert az agyunk ilyenkor "pihen" és "kikapcsol". Ha pedig úgyis nyomogatjuk, akkor már legyen valami értelme is és új impulzusokat vigyünk a dologba azáltal, hogy nem tudjuk mikor és hol tűnik fel az új Pokemon.
4. Könnyű használni
Az igazán kult játékok (snake, angry birds...stb) legfontosabb közös nevezője, hogy rendkívül egyszerű használni őket és nincsenek agyonbonyolítva. Gyakorlatilag az első perctől kezdve teljes hozzáférésünk van a teljes "technikai repertoárhoz" és ezáltal maximálisan élvezhetővé válik a játék. Ezt a sort kívánja folytatni a Pokemon Go is.
5. A nosztalgiafaktor
A múltra mindig lehet építeni. Gyakorlatilag semmi mást nem csinál a Pokemon GO, mint előhívja a már meglévő törzsközönségét (ma harmincasok) egy kis nosztalgia partira. A hype miatt pedig a fiatalabbak is kiváncsiak a játékra. Az eredmény pedig betonbiztos üzletté válik, hiszen ki ne szeretné mégegyszer átélni a gyerekkorát? Pláne, ha ezt ingyenesen teheti meg!
6. Hozzáférhetőség és ingyenesség
Nagyon fontos trükk, hogy a program használata ingyenes. Ez a marketing csali, amit ha kellően bekapunk, akkor máris fizető vásárlókká válunk, hiszen kellő függőség esetén megvásároljuk a kiegészítő menő szolgáltatásokat. Ez a felfogás szépen működik már a mobiljátékok esetében.
7. Mindenhol van értelme
A Pokemon Go kilépett a virtuális tartalom világából és vegyíteni próbálja a valósággal. Ezáltal a lehetőségek száma végtelen és soem tudhatjuk, hogy éppen milyen Pokemon Go interakcióval találjuk szembe magunkat, miközben várjuka csajunkat a mozinál, emeljük a villát az étteremben vagy zuhogó esőben várunk már fél órája a buszra. És a lényeg az egészben, hogy a játék maximálisan aktív tevékenységet eredményez számunkra.
8. A keresés izgalma
Én a Pokemon nosztalgiavonaton kívül mégegy nosztalgia faktort megemlítenék, mint olyan pszichológiai trükk, amiből táplálkozhat a siker. Gyerekkorunkban ki ne álmodott volna, ki ne indult volna el otthonról legalább egyszer kincset keresni? Ösztönösen bennünk van a vágy a kutatás és ismeretlen felfedezése iránt. Ezidáig nem volt annyira biztos az eredmény, mint a Pokemon Go esetében, ami garantálja, hogy "kincskereső útunk" során biztosan találunk valamit és "lesz értelme".
Ha nyomsz egy egyszerű like-ot, akkor találkozhatsz velünk a Facebook-on