Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Antitanulmány avagy miért nem fog működni a...?

2016. június 18. - Szarvas Norbert

basic-writing.jpgValamelyik nap találkoztam egy szakmai csoportban ezzel a cikkel, aminek a lényege: Hogyan lehet 22.750 olvasód,90 perc alatt? Gondolom kezded sejteni, hogy blogolásról lesz szó, és a tanulmányt készítő emberünk is blog által, rácsatlakozva az index olvasottságot jelentő csöcsére próbálta meg bebizonyítani a lényeget. Sok hozzáfűzni valóm támadt és néhány tanácsom azoknak, akik sikereket szeretnének elérni a blogolással, esetleg az értékesítés oldalukat megerősíteni. Most nem feltétlenül kritizálni szeretnék, csak picit más szemszögből megközelíteni a dolgokat. Aztán majd te összefésülöd, és akkor biztosan jó lesz!

 

Csináltam egy kísérletet, amihez fontos volt, hogy rengeteg olvasót érjek el.

Szerencsére időközönként tudok beszélgetni ígéretesnek tűnő blogger palántákkal, akik nagy lelkesen belekezdenek a dologba. Sajnos 10-ből 9 az első fél évben feladja. Ezt hívhatjuk lelkesedés elmúlásának, inspiráció hiányának vagy sikertelenségnek. Én ezt annak hívom, ami: Az olvasottság kő kemény munka, egy igazi hullámvasút. Elmondom mi történik. A kezdő blogger kitalál valami újat, megírja nagy lelkesen és körültekintően (akár több óra egy cikk), megosztogatja és egyszer pont jó helyen teszi, ami miatt jó emberek felkapják és tovább osztják. Hirtelen lesz egy izmos olvasottság. Ez lehet akár az első cikked vagy a huszadik. Ez az első mérföldkő. Ezután pedig azt hiszi, hogy mindig így lesz. A valóságban mindig vannak visszaesések, jobb és rosszabb cikkek. Nekem több év blogolás után is volt ebben a hónapban olyan cikkem, amit csak 512-en olvastak el, miközben 7000-es Facebook csoportunk van. De idén írtam olyan cikket, ami ment 400.000-et. Azért ez hatalmas különbség. Ezért gondolom, hogy tök aranyos a kísérlet:

"írtam egy irányított cikket és megnéztem meddig megy".

Szerintem a nagy segítség az lenne, ha egymás után írna 5-10 cikket és mindegyik 20.000 felett lenne. Ezzel most nem lekicsinyíteni szeretném az érdemeket, hanem a súlypontra fókuszálni:

Hamis értékítéletet ad az "írtam egy cikket és bejött". Biztos vagyok benne, hogy ugyanazon a platformon (esetünkben index.hu) nem futna egymás után 5x ugyanilyen sikeresen ugyanez a stratégia. De bizonyítsátok be, hogy tévedek.

Ennek a leggyorsabb módja, hogy kikerüljön a cikkem az index címlapjára. Az index.hu az egyik legolvasottabb hírportál. Azért választottam, mert így gyorsan és ingyen szerezhetek rengeteg olvasót.

Az index.hu kínálja Magyarországon a blog.hu-val közös együttműködésben a legjobb platformot a blogolásra. A szisztéma nagyon egyszerű. A blog.hu motorján keresztül ingyen létrehozhatod a blogodat és ha még érdekeset vagy egyedit írsz, akkor kikerülhetsz az index vagy az index2 blog ketrecébe. Nagyon jó tartalomstratégia, amit követnek. Viszont egy kezdő blogger számára igazi rémálommá vállhat.

Izgalmas videókért iratkozz fel ingyenesen:

 

Attól mert egyszer vagy kétszer kikerültél, még nem jelenti azt, hogy automatikusan mindig kinn leszel. Ha őszinték akarunk lenni, akkor belátjuk:

A bloggert az elején az olvasottság, később az interakciók (like, megosztás, komment) nagysága élteti és motiválja. 

Ezért minden bloggernek azt javasoltam eddig, hogy ne az index-nek írjon tartalmat. Az index az egyik legjobb lehetőség az országban és én is nagyon hálás vagyok nekik. De azt is tudom, hogy folyamatosan fenn maradni a víz felszínén állandó megújulást, folyamatos lelkesedést igényel. Motiváltnak lenni, kreatívnak és rendelkezni a megújulás képességével véleményem szerint azoknak a védjegye, akik már a legelejétől kezdve nem azért vágnak neki, hogy majd az index jól megosztja a cikkeket és majd tök jó értékesítési oldalt tudunk összepakolni. Ugyanis egy idő után átlátszóvá, unalmassá és sablonná vállhatunk, ami miatt az olvasók elfordulnak tőlünk.

Az index egy extra, én nem ezzel hírdetném a blogolást. Sajnos ezt az extrát a marketing szakemberek és profi szövegírok is észrevették, rátelepedtek a platformra. A probléma ezzel az, hogy van egy fizikai korlátunk, ami miatt a verseny éleződik. Egyre nehezebb kikerülni. És mi lesz, ha nem tudsz kikerülni? Akkor abbahagyod? 

A videókban sok praktikát említ meg a szerző. Ezeket nem elemezném ki, mert vagy bejön vagy nem. Van, amit én is használok és van, amit még véletlenül sem.

Fontos megérteni, hogy a blogolás nem a másolásról szól, hanem az egyediségről. Találd meg a saját alkotói képedet és legyél egyéniség. Érdemes sikeres bloggereket követni és kipróbálni a praktikáikat. 

Hagyjuk már a szex témát! A tartalomképzés a jövő!

Ami nekem unszimpatikus volt ebben a tanulmányban, hogy egy hatalmas közhelyet puffantott el a szerző. Fogta magát és az üzleti oldalon írt egy pornós témát, amire a végén ráerőltette a saját üzletét (internet). Ráadásul az egésznek az alapját a másolás adta. Szinte büszkén hirdette a szerző, hogy fogod magad és követsz külföldi tematikus oldalakat és egy-egy jó cikket gyakorlatilag magyarra fordítasz, hozzápakolsz egy kis rizsát és már pörög a dollár kerék és olvasottság mérő. 

Én ezzel nem akarok azonosulni. Szerintem próbálj az esetek legalább 80%-ában saját tartalommal megérkezni. Nyilván lehet inspirálódni más oldalaktól, a cikked mondanivalója és végső következtetése a saját agyad szüleménye legyen és ne valaki másnak az okfejtése. Mert ha más szavait akarod átadni, akkor az oldalad nem lesz más, mint egy sablon fordító oldal. Egyszer-kétszer bejön, de évekig biztosan nem fogod fenntartani.

Szóval jelenleg nagyon pörögnek azok a cikkek, amik az élet nagy következtetéseit akarják elmondani neked 3/5/7 tipp keretében vagy benne van a szex. És ez meddig mehet így? Amíg világ a világ? Szerintem a magyar blog olvasói réteg folyamatosan fejlődik és eljutunk oda, hogy már a tömegeknek lesz tartalom igénye és elvetik ezeket az általános bullshit olvasómágneseket. 

A tartalomképzés a jövő!

Ma már egyébként a cégek is egyre inkább beismerik, hogy egy PR kampány keretein belül sokkal hatásosabb lehet a tartalommarketinget használni eszközként és értéket adni a vevő számára, mintsem egy általános bullshitet lenyomni a torkukon az ilyenkor szokásos közhelyekkel. Ráadásul SEO szempontból a Google is nagyon szereti ezeket a hivatkozásokat.

Mostanában láttam több ígéretesnek indult blogot a középszerűségbe veszni és csak reménykedem benne, hogy sikerül megtalálni a saját identitásukat újra. Nincsen értelme beállni a sorba és megcsinálni az 50 ezredik "5 dolog, hogyan csináld" sematikus cikkekbe és a "itt a cici, hol a pénzügyi tanácsadás" féle mágneskedésekbe. Persze ma még nagyon sok marketing guru ezt javasolja nektek, de semmi értelme. Ideig-óráig még akár olvasottságotok is lesz, de aztán már a kutyát sem fogja érdekelni, hogy mit akartok mondani. 

Nyilván sokkal könnyebb...

  • másolni a tartalmat
  • leírni 3/5/7 sablon tippet a "hogyan csináld..."-ra
  • mindent a szex-el eladni
  • kizárólag az index-re támaszkodni

És biztosan nehezebb...

  • saját tartalmat gyártani
  • folyamatosan megújulni
  • folyamatosan egyedi tippeket adni
  • mindent a nevén nevezni
  • blogot magunk miatt írni és nem az index olvasottság miatt
  • és több csatornát találni az olvasottság növelésére (FB, Index. blog.hu, hír24, kapu.hu...stb)

Már sok éve blogolok és a valóban sikeres bloggerekben az egyetlen közös pont, hogy a második utat választották. Az első út hosszú távon nem fog működni abban a formában, ahogyan te szeretnéd.

 :

Ha szeretnél kérdezni vagy segítséget kérni , akkor írj: szarvas.norbert@iflgroup.hu

Ha hasznos a cikk, akkor nyomj egy like-ot:

 

Izgalmas videókért iratkozz fel ingyenesen:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr98820040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.06.18. 17:56:41

Én is blogolok már sok éve és bátran állíthatom, hogy a bullshitre a kereslet nem csökkent, hanem nőtt.
A valódi tartalommal az a baj, hogy drága előállítani. Egy jobb minőségű poszthoz akár 2-3 napig is kell anyagot gyűjteni és a végén elolvassa 20 ember. Míg, ha csak felkapom a vizet Orbánék aktuális faszságán, akkor máris ott a címlap és jönnek az olvasók ezrével. Igaz, ha a felük végig se olvassa, egy 30%-uk elolvassa, de nem érti.

De tudod, hogy mi a legkiábrándítóbb? Hogy a blog nem könyv. Nem építhetsz arra, hogy az olvasó olvasta a korábbi posztokat is. Még akkor se, ha nagy betűkkel odaírod és belinkeled, hogy valaminek a kiegészítésének szánod, mert a tapasztalatom, hogy nem olvassa el még ilyenkor se. Ez aktuálpolitikánál nem zavaró, de amikor mélyebb tartalmat akarsz megosztani, akkor marha fárasztó és unalmas összefoglalni és elismételni újra, meg újra.
süti beállítások módosítása