Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A fiam Londonban dolgozik! De van egy bibi...

2016. május 02. - Szarvas Norbert

london_bus.jpgBiztosan neked is van olyan ismerősöd, aki már a nyugdíjas lét sarkán toporog (45-60 év közötti korosztály), viszont egy dologra igazán büszke az életében. Akárhányszor találkoztok, teli vigyorral és elégedettséggel az arcán mondja, hogy Önmegvalósító Peti (a fia) kiment dolgozni Angliába (vagy bárhova külföldre) és mennyivel jobban tud megélni. Te meg elismerően csettintesz, hiszen a külföldi munka az egy rang a mai világban. Ekkor biztos lehetsz benne, hogy Önmegvalósító Peti többet ért el az életben, mint te, hiszen ő a külföldön dolgozó magyar hős. Ti meg még fél órán keresztül anekdótáztok az ismerőssel, hogy régen mennyivel jobb volt, és milyen jól döntött Önmegvalósító Peti...Bezzeg a te fiad itthon szenved, sínylődik és nem tud egyik lépésről a másikra jutni...

Szerintem még senki nem tette fel a következő kérdést ebben az országban!

Ha lehámozzunk a bájgúnár vigyort az arcodról és elkezdesz egy picit agyalni, akkor előbb utóbb meg kéne kérdezni ettől a büszke szülőtől (továbbiakban Marika):

Ki a tököm fogja megfizetni a te nyugdíjadat, ha a gyereked külföldön dolgozik és oda adózik? Talán az én itthon maradott gyermekem?

Valószínűleg Marika itt fagyna le és zárná rövidre a beszélgetést. Történt ugyanis, hogy a magyar nyugdíjasoknak JÁR a nyugdíj. És ez szerintem tényleg így van, hiszen az elmúlt 30-40 évben ők tartották el az akkori nyugdíjasokat. Viszont azt már a legtöbben képtelenek megérteni, hogy nem a múltbeli befizetéseikből kapnak nyugdíjat, hanem a mai aktív dolgozók (a gyerekeik ide tartoznak) befizetései alapján.

Baromi nagy bajban lesz a haza, ha nemzeti hősként ünnepelünk mindenkit, aki az adófizetők pénzén tanul, majd felnőtt korára elhagyja az országot, máshova adózik, viszont 

Anyuka, Apuka itt marad a magyar adófizetőknek.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy senki ne menjen ki dolgozni. Ezzel két megállapítást akarok érzelmek nélkül tenni:

  1. Önmegvalósító Peti nem csak a magyar valóságból menekül, hanem kivonja magát a közös teherviselésből
  2. Az itt maradó büszke Marikát valaki másnak kell eltartania.

És te amúgy ezért csettintesz elismerően Önmegvalósító Petire?

Hadd mutassam meg, hogy mi történik a magyar nyugdíjrendszerrel, ha nemzeti hősként ünnepeljük Önmegvalósító Petit és divattá válik (már régóta az) a külföldre menekülés:

kepernyofoto_2016-05-02_8_51_51.png

Nagyon leegyszerűsítve, hogy mindenki számára közérthető legyen (a valóság sokkal bonyolultabb azért...):

4,9 Átlagos Oszkár nyugdíjjáruléka képes papíron kifizetni 2016-ban egy darab átlagos nyugdíjas nyugdíját. Valójában ma már az arány gyakorlatilag folyamatosan torzul (3,8 millió aktív tart el 2,9 millió nyugdíjast). Természetesen nem bonyolítottam a számítást mindenféle működési költségelvonással, változó bérstruktúrával és egyéb bonyolító tényezővel. A cél a közérthetőség.

 

kepernyofoto_2016-05-02_9_01_46.png

Ez lenne elméletben az a rendszer, amiben még Marika és a többiek az elmúlt 30-40 évben befizettek és amire támaszkodtak. Nézzük meg, hogy Büszke Marika mit szólna hozzá, ha elkezdődne Önmegvalósító Petiék tömeges kivonulása az országból?

kepernyofoto_2016-05-02_9_10_09.png

Amikor Önmegvalósító Peti elhagyja az országot és úgy dönt, hogy odakinn kezd életet, akkor tulajdonképpen a saját szüleit is cserben hagyja. Erre azért nem kéne annyira büszkének lenni (persze lehet, hogy hazaad pénzt. Ebben az esetben csak másokkal cseszik ki, akik nem olyan szerencsések, hogy a gyerekük el tudja tartani, tud pénzt hazaadni...). Mi a másik megoldás?

Azt nem mondhatja az Állam, hogy neked ad nyugdíjat, neki nem ad. Mindenkinek adni kell, aki megszerzi a jogosultságot. Tehát akkor mi történik? A bejövő pénzt elosztja (megint nem vonok le költségeket. Tehát nettó-nettó számolok, a valóságban ez nem ennyire egyszerű).

kepernyofoto_2016-05-02_9_17_14.png

 

Tehát a nyugdíj csökken! Új átlag nyugdíj ebben a "világban" 73.650,- forint lenne!!!

Tulajdonképpen hasonló történik már ma is, csak nagyobb számokkal! Ha minden aktív korú Átlagos Oszkár Magyarországra adózna rendesen, akkor az átlag nyugdíj sem 120.825 lenne, hanem 200.000-250.000 forint. Van különbség!

Ismétlem, hogy az iménti számításban a közérthetőség és az elmélet oltárán feláldoztam a sokkal szörnyűbb valóságot. A számítás nem alkalmas a kocsmai vitákban érvelésnek:)(Mert ott mindenki úgyis okosabb. Inkább igyál!)

Szerintem egyébként nem azzal van probléma, ha az aktív dolgozók egy része elmegy külföldre dolgozni. ezzel semmi gond nincsen. A probléma ott kezdődik, amikor ez tömeges hóborttá válik és boldog boldogtalan céllal és cél nélkül vág neki a "nagy kalandnak", amivel egyébként megrogyasztják a magyar rendszert. 

A célom nem a lebeszélés volt, hanem a gondolkozásra öszöntzés:

Ne örüljünk már annak, ha Büszke Marika fia kiment tányérmosogatónak Londonba, mert nagy valószínűséggel a te jövőbeli nyugdíjadból vitt el egy szelet!

Mert van még egy fontos tény!

Önmegvalósító Petike is családot fog alakítani. Ha minden önmegvalósító Peti 1,43 darab gyerekkel rendelkezik, akkor 10.000 önmegvalósító Peti esetében ez:

14.300 jövőbeli adófizető+ 10.000 jelenlegi adófizető (Önmegvalósító Peti) kiesését jelenti az ország számára. Csak hallkan írom le, hogy az iménti számítás alapján (feltételezve, hogy lesz, amikor egyszerre dolgozik apa,anya és gyermeke és egy időben fizetnek adót) 

egy adott évben a 2016-os számokkal számolva Átlagos Oszkárként: 

596.565.000,- millió  forint nyugdíjjárulék esik ki!

 

Ebből a pénztömegből egy évig a 2016-os átlag nyugdíjjal egyszerűsítetten számolva:

4.937 átlagnyugdíjt lehetne kifizetni!!

 

Remélem már rájöttél:

 

Egy picit azért mindenki hozzájárul, hogy szar legyen itt minden

 Ha kérdésed van vagy segítséget kérnél mit, hogyan, hova:

írja: szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy klikk

 

Ha egyet értesz a cikkel,  nyomj egy like-ot:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr58679032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2016.05.02. 22:00:36

@Pan Modry: "Szerintem unfair egy kalap ala venni en bloc az osszes nyuggert, vannak koztuk persze mocskos szervilisek is (lasd bekemenet), de a tobbseguk becsuletesen elte le az eletet azok kozott a korlatok kozott ami akkoriban lehetseges volt."

ok annyit dobtak be hogy az akkori nyugdijasok eppen nem haltak ehen
az nem szamit hogy mennyire szervilis vagy idiota, ugyanis a nyuggerkek a SZOLIDARITAS mint elvet kovetelik, szolidariccsanak akkor egyet a 90es evekbeli nyuggerekkel, vagy esetleg a valodi sajnalnivalo emberekkel akik az 50es evekben hajtottak az igat es heti egyszeri husra futotta csak

Arcade Macho 2016.05.02. 22:02:55

@CoolKoon: "Na ez az, amit MÉG MINDIG nem szavazna meg egy rohadt politikus se, mert akkor a tenyerükön hordozott nyugdíjasok elfordulnának"

igen ezert rossz a valasztasi rendszer
minek nekik szavazati jog?
a regi szep idokben nem volt nekik se nyugdij se szavazati jog se semmi, a gyereket akit felnevelt attol visszakapta a dolgokat, igaz a regi idok nyugdijasai nem onmegvalositottak, hanem bealltak galyazni, haztartast vezetni es vigyaztak az unokakra

Arcade Macho 2016.05.02. 22:05:46

@Tronald Dump: "Az ember bérének kétharmadát lenyúlja Orbán. És miért kell ennyit lenyúlni?"

gugli: berkalkulator 2016
akkor majd nem beszelsz butasagokat
ajanlom a 3 gyerekes opciot is becsekkolni, de 2 gyereknel is sokat szamit a dolog

Bambano 2016.05.02. 22:12:55

@Arcade Macho: egy cég bruttó árbevételének nagyjából egyharmadát tudod legálisan kifizetni a dolgozónak, amiből ő áfázott termékeket vesz.

Willkommenskultur 2016.05.02. 22:19:56

@Bambano: 'egy cég bruttó árbevételének nagyjából egyharmadát tudod legálisan kifizetni a dolgozónak'

Miva?

Mo-n az állami elvonás kb. 50%, európában a legkevesebb is 40%(de nem tudod van-e ott közszolgáltatás).
Nna ami a bért illeti abból lemegy mindennel együtt 40% a melóstól + a munkáltatói járulékok, de a munkáltató ált kap állami támogatást is, úgyhogy ez nem egyoldalú. A nettó pénzedből még lejön 27% ÁFA.

Kb. reális hogy 60-70% lejön a béredből, de ez minden más európai országra igaz. Mo-n 6 millióan nem dolgoznak, azokat el kell tartani valahogy, meg te is fogyasztasz közszolgáltatást, persze pont a melós fogyasztja a legkevesebbet.

De akinek nem tetszik a szocializmus az nyisson üzletet vagy mennyen Ámerikába!

Pan Modry 2016.05.02. 22:25:45

@Arcade Macho:
A nyugdijasokat egy masszakent kezelni kb akkora hulyeseg mintha a harmincasokat egy masszakent kezelned. Van akinek ez a prioritasa, a masiknak meg mas.

BéLóg 2016.05.02. 22:29:21

A külföldön dolgozást meg a nyugdíjat nagy marhaság összekötni. A világban ma már bárki bárhová mehet és megy is, nehogy ez bármit is jelentsen.
Amerikai él Budapesten, spanyolok Dél Amerikába (!) mennek, britek Új Zélandra, satöbbi, satöbbi, micsoda marhaság ezen nyirvákolni?

Az emberek nem Orbán vagy Gyurcsány miatt mennek el, hanem a több pénzért. Azok akik ide politikát hoznak, szimplán faszok.

Én otthon élek, de sokfelé járok. RENGETEG kint élő magyarral futottam már össze külföldön, sok diplomással, sőt több diplomással is. Sajnos mérnökkel vagy nem beosztott (!) IT-ssel, vagy olyannal aki a DIPLOMÁJÁBÓL élne, nem. Ez most vagy az én pechem, vagy azt jelenti KEVÉS az olyan ember és hát a mintavétel ezt az "igazságot" mutatja nekem.

Ha én megtehetném, hogy valahol utcaseprésből annyi pénzt kapjak mint amit kapok, AZT csinálnám. Seggfej az aki egyetlen pillanatig is pejoratív értelemben emlegeti hogy mosogató vagy pizzafutár. AZ lehetséges hogy az egyénnek ez durva státuszváltozás, de hát az az ő baja, nem az enyém. Az is természetes ha ÉN az ilyen státuszváltásról nem pozitívan gondolkodom. Ez meg az én bajom.

Ha valaki nem adja fel a magyarországi életét (nem jelentkezik ki innen), KÖTELEZŐ fizetnie a TB-t. Etzen nem értem miért akad ki bárki. Azt a minimális hétezerizétkell befizetni. CSERÉBE haza lehet jönni fogat csináltatni, meg mindenféle olyan dologra, amihez az idegen országban súlyos pénzeket kellene PLUSZBAN kifizetni. Nem véletlenül jönnek osztrák, német, brit egészségügyi turisták Kelet Európába!

Az én nyugdíjamat nem a gyerekeim, nem az unokáim és nem te meg te meg te fogod megfizetni, hanem ÉN magam. Ha TE meg TE meg TE nem ezt teszed, az a TE problémád. Ezért tehát (vissza az elejére) bárki mást okolni NEVETSÉGES.

Bambano 2016.05.02. 22:41:24

@Willkommenskultur: számoljunk: ahhoz, hogy meg tudj venni egy nettó 100 forint értékű cuccot, kellett kapnod nettó 127 forint bért. Ahhoz, hogy mindent tisztességesen leadózva, stb. kaphass nettó 127 forintnyi bért, nagyjából nettó 381 forint, vagyis bruttó 483 forint árbevételt kell elérned.

szóval ahhoz, hogy a melósod jól érezze magát, nagyjából az álmainak az ötszörösét kell megkeresse.

de nem is ez a fő baj, mert ezt beárazza az ember. a fő baj az, hogy se jog-, se létbiztonság nincs. életed jó részét leéled traffikosként vagy városligeti hotdog árusként, azután egyszercsak hopp eltűnt. volt nincs. volt egy kis plusz zsetonod a kocsmádban a játékgépből, oszt kiderül, hogy a szerencsejáték mindaddig káros a pórnépre nézve, míg nem haveré a koncesszió.

ennek a mai helyzetnek egyetlen egy népréteg örül: a programozók. mert amíg ilyen barmok ülnek a törvényhozásban, hogy még be sem lehet vezetni a jogszabályt, már változik, addig ügyviteli programokhoz programozóra mindig lesz kereslet. úgy érzem, bele is fogok tanulni a témába...

Willkommenskultur 2016.05.02. 22:47:56

@Bambano: 'Ahhoz, hogy mindent tisztességesen leadózva, stb. kaphass nettó 127 forintnyi bért, nagyjából nettó 381 forint, vagyis bruttó 483 forint árbevételt kell elérned.'

Ez egyre izgalmasabb. Nem gondolnám hogy tudnád mi az árbevétel meg az adózás utáni eredmény közti különbség, de a számok önmagukban is marhaságok.

2016.05.02. 22:56:04

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Mivel a magyarGDP mintegy 2,5 %-át küldi haza a külföldön mosogató, így elmondhatjuk, hogy hülye vagy.

2016.05.02. 22:59:50

Szarvas! Kicsit gondolkozz már. Ugyan, mi lenne, ha nem mennének külföldre dolgozni?
Fizetnék a nyugdíjjárulékot a munkanélküli segélyből?????
Szerinted, ha ötszázezer ember holnap hazajönne, megoldódna a nyugdíjrendszer problémája, vagy épp ellenkezőleg, a gazdaság omlana össze?

Szerinted mennyi pénzt utalnak haza a külföldön dolgozók?
Szerrinted, aki külföldön dolgozik, mennyi nyugdíjra lesz jogosult, mennyire terheli majd a magyar nyugdíjrendszert?

2016.05.02. 23:02:12

@Willkommenskultur: Nem gondolnám hogy tudnád mi az árbevétel meg az adózás utáni eredmény közti különbség, de a számok önmagukban is marhaságok. "

Mivel a bér költségelem, így elmondhatjuk, hogy neked sem az erősséged a gazdaságtan....a béreket nem az adózott nyereségből fizetik. Még a cégtulajdonosnak sem.....

2016.05.02. 23:06:38

@BéLóg: egyszerre két állami egészségbiztosításod nem lehet az EU-n belül. valamiért törvénytelen....

Arcade Macho 2016.05.03. 00:14:03

@Bambano: "egy cég bruttó árbevételének nagyjából egyharmadát tudod legálisan kifizetni a dolgozónak, amiből ő áfázott termékeket vesz."

butasag
www.hrportal.hu/index.phtml?page=berkalkulator_2016
200.000 brutto
Munkaadó összes havi költsége: 257.000 Ft
Nettó havi munkabér:133.000 Ft

ez 51.7%
ha 1 gyerek utani SZJA kedvezmenyt is szamitjuk akkor 55.6%
tavol van ez az egyharmadtol

Bambano 2016.05.03. 01:00:41

@Arcade Macho: rendben, elfogadom, hogy az egyharmad az régi adat a fejemben.
akkor újraszámolva:
nettó 100 forint értékű cuccot, kellett kapnod nettó 127 forint bért. Ahhoz, hogy mindent tisztességesen leadózva, stb. kaphass nettó 127 forintnyi bért, nagyjából nettó 245 forint árbevételed kell legyen, vagyis bruttó 312 forint.
tehát a teljes folyamatot figyelembe véve a harmadát tudod saját hasznodra fordítani alkamazottként, mint amennyi bruttó bevételt termelsz.

ez így már tényleg sokkal jobb, mint amit én írtam... lol.

Arcade Macho 2016.05.03. 01:31:02

@Bambano: most ugye ez a nagy nyögdécselés az AFA tartalomra vonatkozik?

azt egyszer kell kifizetni, amikor VASAROLSZ
tudod altalanos forgalmi ado, es a vevo fizeti az allamnak
alsagos dolog ket helyen beszamitani ezt az adot

raadasul amikor az ember ugy dont hogy vasarol akkor megteheti a 0% AFAs ostermelonel, illetve megemlitenem, hogy a tavho AFAja is 5%
raadasul ne vergodjunk mar, auto linzingkenel is az AFA egyparszor nem jatszik, illetve a mekbuker is tutti okosba van megoldva, azaz az AFA az nulla...

Arcade Macho 2016.05.03. 01:37:36

@Pan Modry: "A nyugdijasokat egy masszakent kezelni kb akkora hulyeseg mintha a harmincasokat egy masszakent kezelned."

pedig ez igy van!!!
van a sok nyugger aki szavazhat meg van a sok kisiskolas aki meg nem, ezek a politikusoknak egyseges masszakent jelennek meg, ugyanis masszakent kezelve elmondhato hogy a kisiskolasokkal nagyon ultra durvan ki van b.szva hogy 3600 a BKV berlet nekik, mig a 65 es a mennyorszag kozott levo nyuggernek meg ingyen van

nyugger massza vs kisikolas massza

Arcade Macho 2016.05.03. 01:43:10

@Bambano: na meg egyszer az a franya AFA...

tehat van Alfred aki sajtos perecet arul 100 HUF + AFAert
beslattyog hozza Bambano, es elkolti a nagyon kemenyen megkeresett lovettajat, ami 127 HUF, na most arra a 27 HUF -ra, ami az egy darab sajtos perec atadasa soran AFA cimszoval gazdat cserel, a te logikad szerint a kovetkezoek tartanak igenyt, hogy "deaztenfizettembeadonak":
A: Alfred, mert "nagyjából nettó 245 forint árbevételed kell legyen, vagyis bruttó 312 forint."
B: Bambano, mert "nettó 100 forint értékű cuccot, kellett kapnod nettó 127 forint bért."

BobAlice 2016.05.03. 01:55:15

@Arcade Macho: Akárhogy csavargatod, az a 27% gyengíti a vásárlóerődet. De ha te kevesled az adód mértékét, akkor fizesd csak boldogan az emelkedő járulékokat hogy Orbán Csaucseszku és Eltolcsy tovább űzze a hóbortjait.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 05:55:39

@CoolKoon:

Csak a többség nem erre megy ki, így elégedetlen lesz.

2016.05.03. 07:14:09

@Samott: " nem az unioban kell erdeket ervenyesiteni hanem itthon kell megfelelo korulmenyeket teremteni. A sajat hazunk tajan kell sepregetni. Mindig kifele mutogatsz, mindig masokban keresed a hibat, pedig a gond itthon van. Meg kell kerdezni az elmenoket miert mentek el, ok majd megmondjak mit kell megjavitani. Ok nelkul senki nem vallal ekkora valtast. "

Kifellé mutogatok, mert ugyan simán szar a kormányzásunk, de nem ez az egyetlen oka, hogy ott vagyunk, ahol.

Lengyelországgal jön mindenki, hogy ott a V4-ek közül a legjobban megy a szekér. Ezek szerint ott fasza a kormány.
Csak azt nem értem, akkor tőlük miért húzott el 3.000.000 ember?
Magyarázd már meg nekem légyszíves az éleslátásoddal!

2016.05.03. 07:15:34

@Tronald Dump: Azért van adócsalás, mert így szocializálódott a magyar. Ausztriában is van természetesen, csak nem ennyi. Meg azért van adócsalás, mert engedik.

2016.05.03. 07:19:00

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Kedves balfaszjancsi!

Olvasd el, hogy mit írtam, mielőtt lehülyézel! Azt írtam, számolj utána, hogy az Ausztriában befizetett adónak hány százaléka jut Magyarországra.

Erre te jössz azzal, hogy mennyi pénzt küldenek haza a kint dolgozó magyarok.

Willkommenskultur 2016.05.03. 07:24:02

Így van, engedik az adócsalást biz. szintig.

mondjuk hogy ez miért rossz azt majd mondjad el mer én speciel semmit nem komázok annyira mint az adózatlan pézt.

CoolKoon 2016.05.03. 08:35:59

@Willkommenskultur: Jó, mondjuk ha jól tudom, Krakkóban az IBM-nek még K+F központja is van. De mondom, a lényeg, hogy Mo-n mintha nem igazán lennének ilyen "anomáliák", még Pesten is alig. Bár lehet, hogy csak én jártam rossz helyekre interjúkra....

Untermensch4 2016.05.03. 08:49:14

@wkker: " nem fair szépen duzzogva beszedni azt, amit az adózók adnak és aztán röhögve kimenni lényegéből abból, amit mi adtunk neki. Ilyen egyszerű."
Petike szülei is fizették a magas adókat amiknek az indoklása között a közoktatás finanszírozása is fel van sorolva. Nem ajándék. Szolgáltatás amit a szülők fizettek. Ugyanis az adók közoktatási hányadát azok a szülők akkor is fizették amikor még nem volt gyerekük és amikor már nem volt az oktatási rendszerben.

matux · http://bestplayers.blog.hu 2016.05.03. 08:52:14

Ne aggódj a nyugdij miatt, S. Gabriella már megvédte.

CoolKoon 2016.05.03. 09:21:08

@Pan Modry: "nekem mindenesetre az jott le hogy a jovo a megujulok kombinalasa a hatekony es rugalmas ccgt-kel." - Hát, ahol van az ilyen "hóbortra" elég gáz, ott talán igen (de még ott se feltétlen, az oroszok pl. legalább annyira nyomják az atomot, mint az amerikaiak). Nálunk viszont nem véletlenül beszélnek a biomasszáról meg a biodízelről. Igaz, hogy azt is el kell égetni, viszont önellátás szempontjából sokkal jobb megoldás, mint bármi, amit külföldről kell behozni (ugye a kender, a repce, meg többi, erre a célra hasznosítható növény nálunk is simán megterem). Egyébként egyszer láttam, ahogy egy cseh sötétzöldet szívattak az egyik tévéműsorban. A műsorvezető megkérdezte tőle, hogy mégis miért jobb a biomassza (mint az atom pl.). Az ostoba liba meg terelt, hebegett, habogott, látszott rajta, hogy nagyon kínos neki az egész (mivel gondolom nem akarta azt mondani, hogy azt is el kell ám égetni az áramtermeléshez). Kár, hogy az ilyenek ritkán tudnak értelmes dolgokat mondani (csak az ideológiai maszlagokat tolják ezerrel).

Arcade Macho 2016.05.03. 09:22:51

@Tronald Dump: szepen kozerthetoen leirtam hogy az AFAt azt egyszer kell csak nezni mint ado, ez nem csures csavaras
egyebkent nem jo az AFA mert konnyen megkerulheto, sokkalta szebb dolgok vannak mint pl. az ingatlanado, na azt aztan tenyleg nem lehet megkerulni...

CoolKoon 2016.05.03. 09:26:51

@Arcade Macho: "igen ezert rossz a valasztasi rendszer. minek nekik szavazati jog?" - Nos, ezt már próbáltuk, de sajnos nem vált be. További részletekért lásd Cieger András "Politikai korrupció a Monarchia Magyarországán, 1867-1918" c. könyvét. Sajnos az egyetlen járható út az lenne, ha az emberek választójogát a saját mohóságuk/kapzsiságuk korlátozná, pl. egy (a választások után) pénzre váltható szavazási utalvány formájában. Ez garantáltan távol tartaná a legpotyalesőbb rétegeket az urnáktól (hiszen jobban megérné nekik elinni az utalványt, mint szavazni).

CoolKoon 2016.05.03. 09:28:54

@BircaHang Média szerkesztősége: Vagy nem. Ezt még sokszor maga a kivándorló se tudja előre, úgyhogy erre egyáltalán nem vennék mérget. Az Index-féle beszámolókból kiindulva még kevésbé....

CoolKoon 2016.05.03. 09:34:07

@BircaHang Média szerkesztősége: A többség? Az én ismerőseim, akik kimentek, főleg a nyelvtanulás miatt mentek ki (és vissza is jöttek, miután látványosan javult a lengyeltudásuk :D ), de volt egy tanárom, aki szintén kiment (de már elég régen, talán 10 éve is kint lehet már). Na ő nem jött vissza, és valószínűleg nem is fog (hiszen tudja, hogy tanárként itt éhen döglene, meg az ostoba Palkovics László az oláhczigány Lázárral együtt az életét is tönkretenné). Ha pedig egyetemett végzett emberek normális (=értelmiségi) munkát találnak kint, akkor szintén nem fognak visszajönni. Szóval a helyedben nem bíznék annyira abban, hogy "úgyis visszajönnek", mert ezt te se tudhatod biztosan.....

okoska77 2016.05.03. 09:53:45

@CoolKoon: @BircaHang Média szerkesztősége csak a kormanypropaganat ismeteli. Ezt mondta a nagy vezer, o is ezt mondja. Ha jol tudom az alapitvany holnap utalja is majd neki a penzt erte.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 09:54:43

@CoolKoon:

Mindezzel semmi gond: utazás, mobilitás, nyelv, tapasztalat. A gond csak a folyamat mögé hallucinált ballib eszmékkel van.

zsírvezér 2016.05.03. 09:57:55

"Ki a tököm fogja megfizetni a te nyugdíjadat,"
A jó kurva anyàd. Csakhogy egy "dialektust" beszéljünk.

Nem kellett volna, veszni hagyni a manyüp lóvékat, 89 utàn nem ülni a meleg szarban, utilaput kotni a hatukra nem rajuk bizni a privatizàciót, a valagàba rúgni az összesnek aki egy év utàn sem hoz eredményeket ott az orszàghàzàban, akik szerint frankó a mindenkori mk. a dögökön acsarkodó érdekképviseleteket....hosszú még a lista. Szóval Petike csak menjen, vissza se nézzen. Mit küzdjön ott ahol erény a lopàs és ahol azért tisztességes a nagyja mert nincs alkalma lopni.
És ha teszem azt Petikének most telt be a pohàr ,hogy ö viseli közösen a terhet,de neki csak suzukira futja meg hiteles lakàsra. Szar Vas Norbi meg blogolgat mint KATÀS vàllalkozó, ettől v. attól kakis nyelvvel kell és fekszik,azt mégis a pasaparkban lakik meg zsirúj bömössel jár még a cébéàba is. És akkor Peti azt mondja megbasszàtok ti a kurva anyàtok, egymàs szemére mondjàtok,hogy csecse bogyó hàm bekaplak.
Csomagol és megy, nektek meg nőljön gitàr a beletekbe azt a ràk pengesse.

Bellagio 2016.05.03. 10:06:18

@BircaHang Média szerkesztősége:

"Mindezzel semmi gond: utazás, mobilitás, nyelv, tapasztalat. A gond csak a folyamat mögé hallucinált ballib eszmékkel van."

A megelhetest kihagytad.
Es milyen ballib eszmek vannak a folyamat moge hallucinalva?

CoolKoon 2016.05.03. 10:06:54

@okoska77: Igen, csak az a gond a kormánypropagandával, hogy ideológiailag inkoherens és következetlen, ami előbb-utóbb megbosszulja magát.

CoolKoon 2016.05.03. 10:08:50

@BircaHang Média szerkesztősége: A tények meg a számok közül konkrétan melyik a ballib eszme szerinted? Vagy a KSH adatait is ballib ügynökök hamisítják szerinted? Az ellenség már ott van a Fidesz soraiban is? Tisztogatás is lesz?

Samott 2016.05.03. 10:29:29

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: majd akkor kerdezz ilyet ha Lengyelorszagra mutogatok. Nem tudom hogy ott jobb-e a helyzet. Mondjuk a lengyelek sokkal mobilisabbak, azok mar joval regebben elindultak.

CoolKoon 2016.05.03. 10:34:43

@BircaHang Média szerkesztősége: "A gond csak a folyamat mögé hallucinált ballib eszmékkel van". <-- a folyamat melyik része mögé van szerinted ballib eszme hallucinálva, és szerinted mégis mi az a dolog, ami mögé van hallucinálva?

okoska77 2016.05.03. 10:35:10

@BircaHang Média szerkesztősége: A média szo tobbesszam. "médiák" nem letezik. Nem figyeltel a MNB-s tajekoztaton? Biztos az ingyenszendvicset toltad a dagadt pofadba mar akkor is.

2016.05.03. 10:44:51

@Samott: Ügyesen terelsz, menj politikusnak. Nagy karrier várhat rád!

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 10:51:34

@okoska77:

Ha a "média" szó többesszám, akkor te azt szoktad mondani, hogy pl. "a média azt írták", ugye?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 10:54:41

@CoolKoon:

Kb. ez: "a csúnya, cig ány Orbán elüldözött másfélmillió magyar ellenzékit Londonba mosogatni, pedig ha mi lennénk kormányon, a magyar életszínvonal már magasabb lenne a britnél, segítség diktatúra van!".

okoska77 2016.05.03. 11:00:24

@BircaHang Média szerkesztősége: nem irok ilyet. Ilyet csak azok a bolgarok irnak, akik nem tanultak meg rendesen magyarul :)

CoolKoon 2016.05.03. 11:13:43

@BircaHang Média szerkesztősége: Az a baj, hogy akik elmentek, azok nagyon nem ellenzékiek, csak ezt kormányoldalon nem tudják (hiszen szerintük mindenki, aki bármely intézkedésüket agyrémnek tartja, ellenzéki). Egyébként meg akinek esze van, az tudja, hogy ez a trend már hamarabb elkezdődött, és lényegében a teljes rohadt, korrupt, cinikus politikai garnitúra hibás azért, mert az oktatásügyet leépítették (illetve sose fejlesztették), és hogy techcégek helyett kizárólag gyárakra összpontosítottak (azokból is a szarabbakra, pl. Hankook). A Fidesz igazából csak folytatta ezt az ámokfutást, mivel azt hiszi, hogy agyatlan mechanikus kulimunkától lesz gazdag az ország. Az olyan helyekből viszont Nyugaton is van egy csomó, ahol jobbak a körülmények, és jobban fizetnek. Aki pedig rosszul fizetett munkákat tud csak csinálni (mert pl. az eszéből többre nem futotta), az nem fog hazajönni (vagy csak nagysokára), mert itthon garantáltan szarul fog keresni. Azok, akik kint tényleg értelmiségi állást csíptek meg, szintén nem fognak hazajönni. Ergo azok közül, akik kimentek, csak az fog visszajönni, aki a végzettségéhez képest szar munkát végez. De az is csak akkor, ha kint nem sikerül jobb munkát találnia. Az értelmiségi helyeket viszont sokkal jobban őrzik arrafelé (egy külföldinek sokkal nehezebb bekerülnie oda), ergo rá kellene hajtani a techcégekre, hogy Tótország, Oláhország meg (neadjisten) Rácország helyett inkább Magyarisztánba tegye a regionális központját. Na pont ez NEM történik ma Magyarországon. Ebből kiindulva azok, akik kimentek, nagy valószínűséggel kint is maradnak, még azok is, akik amúgy hazajönnének. Ez nem politika, hanem simán csak pénz kérdése. De nem, inkább csak toljuk a pénzt szépen az összeszerelőüzemekbe, míg az illető cégek meg nem gondolják magukat, és el nem mennek inkább Kínába. Akkor jön majd csak a pofáraesés és a felismerés, hogy bizony a szar munkákat meg tudják csinálni máshol is, esetenként sokkal olcsóbban.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 11:20:45

@CoolKoon:

Az ország gyarmati harapofogóban él, ez a fő gond. Ez ellen kell lassan tenni, ez az alap.

Muzsikok közt 2016.05.03. 11:24:55

@CoolKoon: kár ezt túlmisztifikálni, mo-nál kevesebben csak a csehektől járnak nyugatra dolgozni, ez szimpla pénzkérdés

Miért ne tennék, kelet soha nem fogja ledolgozni a hátrányát, még csak nem is a helyi politika miatt....max a nyugat rohadhat le a kelet szintjére, ez mondjuk előfordulhat

CoolKoon 2016.05.03. 11:38:32

@BircaHang Média szerkesztősége: Úgy érted, hogy függő viszonyban van más országoktól? Igen, ez így igaz. Viszont ez ellen csak azzal lehetne tenni, ha az ország rendelkezne akkora vásárlóerővel, hogy az általa megtermelt termékeket képes lenne nagyrészt egyedül felszívni. Erre viszont már Mária Terézia idejében se volt képes, pedig akkoriban még 3x nagyobb volt az ország. Mivel a "nem vagyunk gyarmat" meg a szabadságharc nem járható út, ezért a jelenlegi helyzetből kell a maximumot kihozni. Ezt pedig csak úgy lehet, ha valamilyen úton-módon elérjük, hogy a legmagasabb hozzáadott értékkel dolgozó ágazatok jelentsék az ország termelésének mind nagyobb részét. Ehhez viszont kemény, következetes oktatás kell, meg teljes szemléletváltás (pl. az, hogy a köztévében ne összeszerelő műhelyek tulajdonosait meg ott dolgozó melósokat mutogassanak, de ez csak a jégyhegy csúcsa), mivel folyamatosan verseny van. Ha Magyarországon nem elég jók a körülmények, akkor a multi inkább megy Tótországba vagy Oláhországba. Az összeszerelő műhelyek meg egy szép napon úgyis elköltöznek valami olcsóbb helyre.

Samott 2016.05.03. 11:41:52

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Hé, vegyel vissza, pont te tereltel a lengyelekkel. Egy szot se irtam roluk, te keverted bele oket.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 11:42:07

@CoolKoon:

Lassú, szívós építkezés kell. Ezért kell meggátolni a ballibák hatalomba való visszkéreszkedését, mert ők az elindult folyamatot azonnal visszafordítanák.

CoolKoon 2016.05.03. 11:45:58

@Muzsikok közt: Érdekes, az I. VH idején az erősen iparosodott cseh régiók fejlettségben lényegében a Nyugattal voltak egy szinten. Aztán Nyugat-Németország meg Ausztria kapott a Marshall-tervből, Csehszlovákia, Magyarország és a többiek a kurva Sztálin miatt nem. A cseheknél már röviddel a rendszerváltás után nagy divat volt, hogy Németországba meg Ausztriába jártak dolgozni. Mivel viszonylag közel vannak, ezért ott sokkal inkább napi/heti szintű ingázás formájában nyilvánul(t) meg a dolog, ezért nem is volt olyan nagy szükségük a kiköltözésre (lényegében ezért jobb a statisztikájuk). És az, hogy Mo-n "viszonylag" kevés a kivándorló, nem azt jelenti, hogy nem hiányoznak a munkaerőpiacról. Nem tudom, hogy figyeled-e, de már hónapok óta krónikus munkaerőhiányról írnak mindenhol (kivéve a pártsajtót ugye), mivel egyes helyeket egyszerűen képtelenek feltölteni. Innen nézve pedig az a "kevés" kivándorló valójában túl sok (talán emlékszel arra a tavalyi esetre, amikor a Balaton környékén egy étterem teljes személyzete állt fel, és ment Ausztriába dolgozni egyik napról a másikra).

CoolKoon 2016.05.03. 11:53:34

@BircaHang Média szerkesztősége: Az általad "ballibáknak" mondott pártok ugyanannyira szarok, és ugyanannyira felelősek a jelenlegi szar helyzetért, mint a kedvenc pártod és kormányod. És tökmindegy, hogy az adott garnitúra minek mondja magát, ha valójában a felszín alatt ugyanazt az undorító komcsi receptet használja tovább, amit eddig mindenki más. A baj csak az, hogy az itt maradtak elsöprő többsége ügyet se vetne egy olyan pártra, amely tényleg a kívánalmas irányba indulna el (tehát nem nyugatellenes összeesküvéseket gyártana és a rohadt Putyin seggét nyalja, hanem pl. részletesen kidolgozott támogatási rendszerrel és lobbizással azokat a cégeket hozná előnybe, amelyek magas hozzáadott értékkel termelnek, mindegy mit, és mindegy, kinek). Marad tehát az éjsötét, nyomi tömegeknek való tetszelgés (most éppen a taxis nevű férgek segge lesz fényesre pucolva, holnap talán a hasonló szinten levő biztonsági orkok jönnek), és az értelmiségiek elvándorlása. Nem baj, Anglia, Németország és a többiek egyszer majd biztos hálásak lesznek a rengeteg, olcsón megkapott tehetségért......

2016.05.03. 13:19:53

@Samott: Írtam egy országot, ahol jobb az aktuális kormány, mint itthon és mégis mennek el az emberek. Mikor azt kértem, hogy adj erre magyarázatot, elkezdtél arról beszélni, hogy nem te hoztad fel a lengyeleket.

Nem gondolod, hogy egyszerűbb és egyenesebb lenne beismerni, hogy tévedtél azzal kapcsolatban, hogy a magyar elvándorlást egyes egyedül a kormány impotenciája okozza?

BobAlice 2016.05.03. 13:51:34

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Mik is a kivándorlás közvetlen okai? Magas adók, nyomott bér, kiszámíthatanlan gazdasági környezet a magánszférában, munkanélküliség. Ezek közül melyik nem a kormány hatásköre?

MSZP Afrika Korps 2016.05.03. 14:00:30

@Tronald Dump: akkor keleteurópában orbán a legjobb mer minden szomszédból többen vándorolnak ki

Várják gyúrcsányit gondolom

2016.05.03. 14:08:51

@Tronald Dump: Akkor neked is felteszem a kérdést, hogy a mintaország Lengyelországból miért vándorolt ki 3.000.000 egyén?

BobAlice 2016.05.03. 14:21:00

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: @MSZP Afrika Korps:

Nettó emigrációs ráta (2015)

Magyarország: 1.33
Lengyelország: -0.46

Samott 2016.05.03. 14:22:38

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: nem tudom hogy a lengyeleknel jobb-e az aktualis kormany mint nalunk. Nem tudok es nem is akarok a te permisszaidbol dolgozni, es felesleges rajtam ezt szamonkerned. Nem vagyok mindenhato. Annyit irtam hogy ha elmennek innet akkor itthon kell keresni a problema okat es esetleg meg kellene kerdezni az elmenoket mi vitte ra oket erre a dontesre. Erre benyogted a lengyeleket, amihez nekem semmi kozom.

Bellagio 2016.05.03. 14:33:19

@BircaHang Média szerkesztősége:

Olvasok en mindent, de szeretnem tudni, hogy konkretan mire gondolsz.

2016.05.03. 14:39:22

@Samott: Azt írtad, hogy a kivándorlás okait kizárólag itthon kell keresni.

Samott 2016.05.03. 14:49:18

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Akkor miert a lengyeleknel keresed? Irtam kiket kell megkerdezni, miert engem faggatsz? En meg itthon vagyok.

BobAlice 2016.05.03. 14:52:32

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Most komolyan beidézel cikkeket, amelyekben semmilyen összehasonlítás nincs, ráadásul régebbiek?
Ezt böngészd:www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2112rank.html

BobAlice 2016.05.03. 14:58:30

@Tronald Dump: Ok, bevallom, tévedtem, felületes voltam. Emigrációra kerestem, de ez nem az. Egyelőre nem találtam meg az emigráció mértékére vonatkozó adatokat.

BobAlice 2016.05.03. 15:18:49

@Tronald Dump: Csak emigrációra vonatkozó összesítést nem találtam, így kiszámoltam magam. Ezt az adatbázist használtam végül: stats.oecd.org
2013-ig vannak fent migrációs statisztikák. A különféle országokban 2013-ban regisztrált adott nemzetiségű bevándorlók számát osztottam el az anyaország népességszámával. Így a következő számok jöttek ki:

Magyarország: 0.009785531
Lengyelország: 0.007571675
Szlovákia: 0.006544929

Azaz népességarányt tekintve magyarok dolgoztak legtöbben külföldön 2013-ban.

MSZP Afrika Korps 2016.05.03. 15:27:31

@Tronald Dump: qrva jó elmélet....pedig csak guglizni kell

Net migration hungary cia - magyarországon nettó bevándorlás van, nem kivándorlás

Bellagio 2016.05.03. 15:37:50

@MSZP Afrika Korps:

Mondjuk azt az 1000 lakosra vetitett 1.33 bevandorlot lehet, hogy inkabb lecserelned a kivandoroltakra, nem? :)

nemecsekerno_007 2016.05.03. 15:41:20

@Pan Modry: "Majd akkor beszelj tarsadalmi szolidaritasrol ha nem stadionokra, olimpiara, paks2-re es meszaros lorincre kurjatok el a penzt.
Amig ez van addig elvarni egy atlag allampolgartol barmilyen sxintu szolidaritast egy oriasi tahosag! "

Te miféle szolidaritásról beszélsz?!!! Én arról amikor mindenki a lehetőségeinek megfelelően tesz be a közösbe és a szükségleteinek megfelelően vesz ki a közösből. Hangsúlyozottan önkéntes alapon. Nem úgy, hogy az én általam befizetett nyugdíjjárulékból annak a nyugdíját fizetik akinek a kölke külföldön dolgozik. Ennek semmi köze ahhoz, hogy a politikusok mennyit lopnak. Vagy úgy gondolod, hogy ha a politikusok lophatnak, akkor te is? Mindkettő tőlem?!!! Aki meg nem tud lopni v. ügyeskedni az megszívta?!!! Ez lenne a társadalmi szolidaritás?!!!

nemecsekerno_007 2016.05.03. 15:46:17

@Arcade Macho: "pont most volt egy cikk a zsindekszen...
balekok es potyautasok cimszoval :))) "

Jaja, olvastam. Ez megy kb. 25 éve, aztán ha azt találom mondani, hogy elegem van abból, hogy baleknak néznek, akkor jön a "dehát ha nem lopnának ennyit a politikusok, akkor jutna pénz mindenre duma" Ja persze, ha mások se lopnának akkor meg még maradna is. Az eszem megáll és még van pofája itt bárkinek is emlegetni a társadalmi szolidaritást! Arra is úgy gondolnak páran mint a korrupcióra: Az amiből engem kihagynak. A szolidaritás meg az amiből én igyekszek kimaradni, csak velem legyenek szolidárisak.
Hát itt viszik.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.03. 15:50:52

@Bellagio:

Kb. ez: "a csúnya, cig ány Orbán elüldözött másfélmillió magyar ellenzékit Londonba mosogatni, pedig ha mi lennénk kormányon, a magyar életszínvonal már magasabb lenne a britnél, segítség diktatúra van!".

BobAlice 2016.05.03. 15:59:07

@MSZP Afrika Korps: A tavalyi migránshullám ugye, ilyenkor jól jön. De két hozzászólással alább a magyar nemzetiségűekre vonatkozó migrációs adatokat is megtalálod.

.Gordon Gekko. 2016.05.03. 16:17:47

@Tronald Dump: milyen tavalyi migránshullám 2014ben is bevándorlás volt guglizzad má

2016.05.03. 16:22:50

@Samott: Leírtam kétszer. Vagy hülye vagy, vagy csak játszod. Mindkét esetben befejeztem veled.

2016.05.03. 16:24:04

@Tronald Dump: 13,14,15-ből valók sorban és mindegyik azt írja, hogy milliók léptek le az országból. Gondolom 2016-ban hirtelen visszajött mind a sok millió egyszerre, ugye?

Samott 2016.05.03. 16:45:33

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: itt oregem csak te vagy a hulye, terelni probalsz de nem megy neked. Maszatolsz, de az eredeti felvetesre nem tudsz reagalni. Ha tudni akarod miert mennek el innet, kerdezd meg oket. Nem a lengyeleket, a magyarokat.

2016.05.03. 17:39:22

@Samott: Összefoglalva: szerinted egyedül magyarországon keresendők az elvándorlás okai. Rendben. Egyszerű megoldás egyszerű embertől.

Samott 2016.05.03. 18:24:58

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: ha ennyit fogtal fel belole, akkor: egyszeru embernek. (segitek: nem tudom a lengyeleket mi veszi ra, de nem is erdekel, jarj utana - a magyarok kozul nehany mar itt is megfordultak, talan kerdezd meg oket)

Naki vagyok kerdojel 2016.05.03. 21:11:27

@nemecsekerno_007:

Jajj, hagyjuk már ezt a demagóg mantrát, mert mingyá hányok. Persze kurvára fontos, hogy ne lopjanak, de az akkor is töredéke annak ami a nyugdíjra és eü-re megy el. Nézd már meg a számokat, csak a nagyságrendek miatt:

Demagóg vagy sem: sok ilyet ismerek. Nyilván nem reprezentatív a mintám, de én így látom. Egyébként a nyugdíjra és eü-re költött pénz messze nem zavar annyira, mint a nettó lopás. Attól, hogy több megy nyugdíjra, mint amennyit ellopnak (az baszna be, ha fordítva lenne!) én nem leszek különösebben nyugodt.
Most például költségvetési tételnyi pénzt, 270 milliárdot próbált ellopni az orbán a jobbkezével (matolcsi), amiben ők azt az egyet látják problémának, hogy nem sikerült eltitkolni. Na én meg ettől hányok.

Naki vagyok kerdojel 2016.05.03. 21:15:31

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

"1. Baromság. A pénz miatt mennek ki. Ha elég a pénz, akkor Átlag Jóska szarik a politikára."

Átlag Jóska valóban szarik rá. Akinek viszont 10-nél nagyobb az IQ-ja, azt érdekli. Ismétlem, nem egy olyat ismerek, aki kifejezetten nem a pénz miatt ment ki, mert mindketten jól kerestek, hanem azért, mert nem akarták, hogy orbánisztánban nőjön fel a gyerekük.

"2. Főleg nem a vezetők lopják szét az országot (persze ők is), hanem azok a milliók, akik basznak adót fizetni (fekete munkások) és akik csak hobbiból fizetnek adót és járulékokat (minimálbéres vállalkozók és alkalmazottaik). csak számolj: ..."

Soha nem mondtam, hogy az adócsaló gecik pártján állok. De amíg a vezetők pofátlanul szétlopnak mindent, nem tudom a kisembert elítélni. Ha a saját házuk tája már rendben van, akkor jöhet a többi: szigorítani az adók beszedését, megbüntetni a csalókat, stb.

Naki vagyok kerdojel 2016.05.03. 21:18:30

@totii:
"Mire alapozva állítod, hogy Orbán (vagy korábban Gyurcsány) miatt mennek ki a legtöbben külföldre? Annyira nem lehet szar a helyzet, hogy egy munkanap végén az ember a híradóban hall valamit a miniszterelnöktől, és erre megjön az elhatározás, hogy akkor inkább megyek külföldre".

Csak arra, hogy sok ilyet ismerek. Nem reprezentatív a mintám, nyilván, de az általam ismertek között ők vannak többségben.
Egyébként ez szerintem olyan, hogy egyszer csak betelik a pohár. Önmagában egyik stikli sem elég a döntéshez, de egy idő után meglesz a kritikus tömeg.

Fenntartom a tévedés jogát, de mivel senkinek sincsenek erről megbízható statisztikái, én a sajátomból indulok ki.

2016.05.03. 23:08:40

@Naki vagyok kerdojel:

"Ismétlem, nem egy olyat ismerek, aki kifejezetten nem a pénz miatt ment ki, mert mindketten jól kerestek, hanem azért, mert nem akarták, hogy orbánisztánban nőjön fel a gyerekük."

Ez csak ócska szöveg, hogy intellektuellnek tüntesse fel magát az illető.
A pénzért mennek ki. Ennyi. Nem kell szégyellni. Én is voltam Ausztriában, csak én nem gyártottam köré mesét. Pénzért mentem.

"Soha nem mondtam, hogy az adócsaló gecik pártján állok. De amíg a vezetők pofátlanul szétlopnak mindent, nem tudom a kisembert elítélni. Ha a saját házuk tája már rendben van, akkor jöhet a többi: szigorítani az adók beszedését, megbüntetni a csalókat, stb."

A kisember szorozva 2-3-5.000.000-val sokkal többet csal el apránként, mint a nagyok egyesével. A korrupció mindenhol jelen van, de csak a nagy összegűeket reklamálják. Pedig a kis korrupció nagy tömegben sokkal nagyobb összeget eredményez a végén.

2016.05.03. 23:15:58

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
Rengeteg oka lehet, és csak egy a pénz. Ismerek olyat, aki a szakmai fejlődés miatt ment ki, pedig itthon is jól élt. Aztán van aki tényleg a politika miatt megy ki, csak nem úgy, hogy Orbán vagy Gyurcsány, hanem úgy hogy ezen urak által is erősődő urambátyám rendszer miatt, ami a hétköznapi emberek szintjén is jelen van.

Bal 2016.05.03. 23:58:31

Egyszerű a megoldás, gyerekfüggő nyugdíjat kell bevezetni. Minél hamarább.

Amúgy is az lesz, amikor összeomlik a rendszer, csak majd direktben támogat a gyereked, nem az államon keresztül.

Untermensch4 2016.05.04. 09:13:47

@Bal: Mármint gyerekfüggő+megtakarítási nyugdíjra gondoltál ugye. Eléggé furcsa lenne ha azokat akiknek önhibájukon kívül nem lehet gyereke, a nyugdíjkorhatár elérésekor éhen akarnád dögleszteni. Még furább lenne adoptálásra kényszeríteni embereket, a nyugdíj-jogosultsággal zsarolva (ha sikerül, jó kis szociopatákat nevelhetnek, ha nem sikerül, maguk torzulnak).

Untermensch4 2016.05.04. 09:17:55

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: " Pedig a kis korrupció nagy tömegben sokkal nagyobb összeget eredményez a végén. "
Ugyanarról beszéltek. Te a pénzen keresztül látod a dolgot ami jól mérhetővé teszi. Mások a feudalisztikus fost látják ami a korrupció szerveződési formája és elve.

Bal 2016.05.04. 09:50:47

@Untermensch4: az lenne ideális, de ma sem akadályoz meg senki, hogy a gyerekeiden kényszerből, orvosi okokból vagy szabad választásból megspórolt pénzt félretedd öreg napjaidra. Az állam adhat valamicske adókedvezményt, ennyi. Sokkal veszélyesebb a mostani helyzet, ahol milliók hiszik azt, hogy gondoskodni fognak róluk öreg korukban és szórják a pénzt, aztán meg mikor odaérnek, akkor majd lesz sírás, hogy éhenhalnak.

.Gordon Gekko. 2016.05.04. 10:28:36

@Bal: jobb is a direkt rendszer, mi szükség arra h a gyereked pénzén tartsál el még 1000 hivatalnokot?

Bellagio 2016.05.04. 11:11:57

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

"A kisember szorozva 2-3-5.000.000-val sokkal többet csal el apránként, mint a nagyok egyesével. A korrupció mindenhol jelen van, de csak a nagy összegűeket reklamálják. Pedig a kis korrupció nagy tömegben sokkal nagyobb összeget eredményez a végén."

Akkor nincs is semmi gond, megnyugodtam.

Untermensch4 2016.05.04. 12:29:03

@Bal: A "jó hír" hogy ugyanezen "felelősen, előrelátóan" gondolkodó emberek az egészségükre sem igazán vigyáznak, így viszonylag rövid ideig sírnak majd (főleg hogy az eü esetében sem tesz csodát a "nekem az jár" varázsige tömeges használatával való próbálkozás). A nyugdíjkorhatár közelíti az átlagos várható élettartamot. Az átlagot lefelé húzók végül is nem nagyon vesznek ki a rendszerből.

Bal 2016.05.04. 12:29:23

@.Gordon Gekko.: biztosítás jelleget ad. Mi van, ha meghal húsz évesen, vagy összeveszik veled valamiért?

Irbisz 2016.05.07. 19:55:17

"Tulajdonképpen hasonló történik már ma is, csak nagyobb számokkal! Ha minden aktív korú Átlagos Oszkár Magyarországra adózna rendesen, akkor az átlag nyugdíj sem 120.825 lenne, hanem 200.000-250.000 forint. Van különbség!

Ismétlem, hogy az iménti számításban a közérthetőség és az elmélet oltárán feláldoztam a sokkal szörnyűbb valóságot. A számítás nem alkalmas a kocsmai vitákban érvelésnek:)(Mert ott mindenki úgyis okosabb. Inkább igyál!)

Szerintem egyébként nem azzal van probléma, ha az aktív dolgozók egy része elmegy külföldre dolgozni. ezzel semmi gond nincsen. A probléma ott kezdődik, amikor ez tömeges hóborttá válik és boldog boldogtalan céllal és cél nélkül vág neki a "nagy kalandnak", amivel egyébként megrogyasztják a magyar rendszert.

A célom nem a lebeszélés volt, hanem a gondolkozásra öszöntzés:"

patoszteli gondolatok, kar hogy pont a magyar kormany az aki kevesebbet törödik ezzel, mint a legközönyösebb, külföldre kivandorlo gipsz jakab.
illetve tekinttettel arra, hogy ök allamositottak (felhasznaltak, elloptak, midegy, mar nincs meg) a MANYUP penztarak teljes vagyonat, ami legalabb lepes volt a helyes iranyba, az öngondoskodas fele, kar barkin is szamon kerni, hogy nem törödik a helyzettel.

Föleg ha figyelembe vesszük, örömmel vennem ha a derek poszter ha mar annyira belejött az egyenertekes szamitgatasba, kiszamolna hogy az orban-kormany 6 eve alatt felelesleges es prezstizsberuhazasokra eltapsolt, es reszben ellopott allami ezermilliardokbol mekkora atlagnyugdijnövekedest lehetett volna realizalni.

Az idiota, es a csak megakorrupciorol szolo Paks 2-röl meg ne is beszeljünk, annak a 8-10 000 milliard forintjat a legtöbben felfogni sem kepesek.

Voyager10 2016.06.16. 02:10:36

És akkor mi a megoldás? Maradjak otthon, hogy fizethessem anyukád nyugdíját? A gyerekem meg járjon a nagyszerű magyar iskolába, hogy derék jobbágy legyen belőle? Arról nem is szólva, hogy az én nyugdíjamat már elvették és a szélbe szórták! A felosztó-kirovó rendszer a történelem legnagyobb pilóta játéka. Ezt már 30 éve tudjuk csak mindenki szarik rá! Az emberek szeretik a kényelmes hazugságokat a kellemetlen igazságok helyett. Ez van! Még nagyobb nyomorúság jön és aki teheti menekül. Lehet mást csinálni?

BéLóg 2016.06.16. 02:23:16

@Voyager10: Nagyon vicces. Úgy beszélsz, mintha a pénzügyi világ nem lenne tele azzal, hogy MINDENHOL megbukik a nyugdíjrendszer. Német barátaimat a 70 éves nyugdíjkorhatárhoz szoktatgatják éppen, de szerintem eljön az az idő, hogy halálig kell dolgozni.
A magyar iskolák meg se nem rosszabbak, se nem jobbak mint a külföldiek. Ez is egy nevetséges demagóg szöveg. Persze ha mint rendes ballibbantnak kötelező bevenni minden osztályba a demoralizáló, deviáns és beilleszkedésre képtelen tanulókat, akkor bizonyára igazad lesz.
Ebből az országból senki sem menekül. Kizárólag azért megy el innen bárki, mert sokkal több pénzt kap ugyanazért a munkáért mint kapna idehaza.
Aki mást mond, az kamuzik.
süti beállítások módosítása