Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Megborult ez a generáció

2016. április 14. - Szarvas Norbert

406532-cracked.jpgEgy őszinte korkritikára adtam a fejem, mert egyre elviselhetetlenebb, ami ebben az országban folyik. Ritkán kérem, de most mégis: amennyiben elgondolkodtatott, oszd meg ismerőseid között, hogy közös tudjuk (akár kommentbe) tovább gondolni. Megállapítom a székemből, amit én látok. Viszont ahány ember, annyi látomás. Adjuk össze, hogy mit jelent ma magyarnak lenni Magyarországon és mennyire elviselhető ez az állapot! Legyen ez egy kritika, egy lázadás, egy felhívás, egy segélykérés, egy lehetőség!

Mindenki több nyelvet beszél, de a közöset csak nagyon kevesen

A multikulti birodalmában a globalizáció hatására ma már alapelvárás, hogy a fiatalok több nyelven tanuljanak meg gyrost kérni (mert többre a legtöbben sok év nyelvtanulás után sem alkalmasak). Ugyanebben a birodalomban az idősebbeknek kapaszkodniuk és felzárkózniuk kell, hiszen az ő idejükben még nem volt divat a soknyelvűség nemes intézménye. Ők még csak magyarul tudnak elküldeni bárkit a picsába. A leglátványosabb jelenség, hogy mindenki több nyelven beszél, mégsem képesek megtalálni a közös hangot egymással az emberek. Ahelyett, hogy egy nyelven tanulnák meg kifejezni magukat, egyre több soknyelvű analfabétát találunk. Talán ez a globalizáció és a felpörgött online világ mellékterméke. 

Nem a soknyelvűséggel van a baj, hanem

A politika mindig megpróbálja összeugrasztani az embereket

A legtisztább retorikát a jelenleg hatalom prezentálja felénk, akik kristálytiszta ideológiai vonal mentén megalkuvások nélkül haladnak valamerre. Olyan szinten nem képesek egymással kommunikálni az emberek, hogy képesek egymás torkának menni, amikor nem is egymással van bajuk. Legfrissebb példája ennek a vasárnapi boltzár volt. Az egész ország az elmúlt egy évben azon dolgozott, hogy eltöröljék ezt az agymenést. Amint eltörölték, az egész ország egymás ugrott, két részre szakadt: hozzák vissza vagy ne a boltzárat? Mennek az anyázások és a félstabil érvek mindkét oldalon. Közben mindenki fókuszt téveszt és elfelejteni, hogy odafenn rajtunk röhögnek, mert elérték a céljukat. Egymással és nem velük foglalkozunk.

Fizetésből nagyon nehéz megélni


satirical-illustrations-pawel-kuczynski-2-13_1.jpgA modernkori rabszolgaság tökélyre fejlesztve! Azért dolgozunk, hogy éppen megélhessünk. Ha az "éppen"-nél egy picivel többet keresünk, akkor gyorsan befektetünk egy Nike cipőbe "harmincöté", veszünk egy nagyobb tv-t vagy kifizetünk 50-100 ezer forintot egy gyűrűre-nyakláncra, hogy az asszony szeretve érezze magát. Ma a láncokat felcserélték a márkák, az ostorokat pedig a társadalmi nyomás. A legtöbben azért güriznek, hogy egy "örökölt" társadalmi alapelvárásnak feleljünk meg. De ettől még ugynaúgy kilátástalan sokak helyzete, akik úgy élik le az életüket, hogy hónapról hónapra küzdenek, nem engedhetik meg maguknak a betegséget és saját életükről kell lemondani, ha a gyereknek picivel többet akarnak adni. És mit jelent a karrier? Hogy többet gürizve már megvehetünk egy nagyobb tv-t, egy jobb kocsit? És akkor mi van? A társadalom egyre jobban megborul, elválik egymástól a gazdag és a szegény. A szegényhez csapódik az átlag. A gazdagabb pedig gazdagabbá válik. És ennek ellenére az emberek egymást marják és szavazás gúnynéven a kevésbé rosszabbra szavaznak. 

Ugyanis jó opció már régóta nem létezik

Ebben az országban már nagyon régóta nem találkoztunk jó politikai opcióval. Helyette a kevésbé szarra próbálunk satirical-illustrations-pawel-kuczynski-2-9_1.jpgszavazni és nem akarjuk észrevenni, hogy az egész egy hatalmas műsor. 4-8 évente az ország ideológia váltásban, iránykeresésben van. A háttérben pedig ugyanazok az emberek a bábmesterekek. Hány olyat ismerünk, aki volt már kommunista, szocialista, liberális és nacionalista? Egy ember/ egy párt hány ideológiát tud elsajátítani és megetetni velünk? Az emberek pedig elhiszik, hogy majd egy jobb ideológia ugyanazzal a vezérkarral és ugyanazzal a mentalitású társadalommal majd jobb eredményre vezet. Mennyit halljuk egymástól, hogy 

'bezzeg a szocializmusban

'bezzeg az MSZP alatt

És majd pár év múlva: ' bezzeg a Fidesznél

Mert bezzegország bezzegemberei folyamatosan bezzegeznek egy jót a múltban és közben nem veszik tudomásul, hogy nem eszméket, hanem embereket kellene megborítani.

 És eljött a panelproletárok ideje

satirical-illustrations-pawel-kuczynski-2-5_1.jpgMa már a forradalmunkat és rendszerváltásunkat is a Facebookon végezzük a kényelmes fotel mögül. Néha egy-egy csoport kimegy mutatóba az utcára tüntetni, de az igazi tömeg a Facebook mögül okoskodik, nyomja a megosztást és máris forradalmárnak érzi magát. Megtette bmeg, amit a haza megkövetelt!!!! És ennyi. Egy like egy eszme. Ha már nagyon durva az eszme, akkor kétszer, háromszor is hajlandó like-olni, megosztani. Sőt! A nagyon dúrva, amikor már kommentet is ír. Szinte érzi minden kedves érintett a piros pöttyöt a homlokán, ahogy a lázadozó csöcselék kezd öntudatra ébredni. És mindez mérhetetlen butasággal párosul. Nem elég, hogy egyre hülyébbek az emberek, de álhírekkel, kamu szövegekkel még hülyítik is az embereket. Az emberek meg zabálják ezt. Minél durvább a kamusztori, annál több a megosztás. Nézem ismerősöket, akik agyatlanul osztogatják meg a hülyébbnél hülyébb lázadozó "bmeg szövegeket" és még el is hiszik. Egyszerűen nem tudják kiszűrni a valóságot. 

 

Az oktatás nevel és nem fejleszt

Minden társadalom egyetlen reménye a jövő. A jövőbe vetett hit. A jövőt pedig a mai gyerekek jelentik számunkra. Ha satirical-illustrations-pawel-kuczynski-2-17_1.jpga gyerekek fejlesztését elrontjuk, akkor számunkra a jövő egy végtelen sötét alagúttá válik. És mi folyamatosan elcsesszük a gyerekeket. Generációk óta megtiltjuk nekik, hogy kreatívak, egyediek legyenek. Az ösztönös gondolkodás képességét is kiöli belölük az oktatási rendszer. Helyette droidokat képzünk, akik tökéletesen illeszkedni a mai állapotokba és biztosítják, hogy a következő generáció sem lesz képes észrevenni, hogy mi folyik körülötte. Persze vannak olyan individumok, akik képesek lázadni, de semmit nem ér, ha közben 1 ilyen emberre jut 10.000 olyan, aki képtelen a rendszeren kívül gondolkodni és létezni. Mi lenne Magyarországgal, hogy Széchenyinek azt mondja a gazdasági tanár, hogy országépítés helyett fektesse be a pénzét aranyba? Mi lenne velünk, ha Petőfinek megmondja az irodalom tanár, hogy felejtse el a verseket és inkább írjon egy nyelvtan kisokost? Ma az iskola mértékegysége a lexikális tudás. A lexikális tudás, amivel semmit nem érsz. Elképesztő mennyien képesek ebben az országban elmondani a periódusos táblázat elemeit fejből, de logikus gonodlkodásra képtelenek. Ezzel szemben egy gondolkodásközpontú oktatási rendszerben, ahol az oktatás nem a politikát szolgálja ki a gyerek fogja és nem fejből nyomatja ezt a táblázatot, hanem kinyitja a könyvet, viszont már képes összefüggő gondolatokat és elméleteket megfogalmazni az olvasottakkal kapcsolatban.

Saját magunk adjuk el az országot

satirical-illustrations-pawel-kuczynski-2-4.jpgA legkeményebb, hogy mindig mindenki a másikra mutogat. Bezzeg ország bezzeg lakosai mindig megmagyarázzák
és kimagyarázzák a valóságot.Pedig a valóság sokkal szörnyűbb, mint az, hogy 1-1 megalomán szociopata politikus hatalomra jutott. A politika a társadalom kivetülése és eredménye. Mi szültük a politikát és nem fordítva. Az igazság az, hogy bezzegország bezzeglakói elárusítják a jövőjüket. Arra szavaznak, akik a legtöbbet ígérik a kis életükben. Mindenki kizárólag magával van elfoglalva és a saját kis szánalmas hasznát lesni, hogy az xy rendszerből hogyan fog tudni profitálni. Semmivel se jobbak a legtöbben, mint bármelyik politikus. A taxisok addig tüntetnek, amíg megkapják, amit akarnak. A tanárok szintúgy. Az orvosok szintúgy. Mindenki szintúgy. Itt senki sem a rendszer ellen tüntet, hanem a rendszerben szólal fel a saját érdekei mellett. A politika pedig az érdekek kielégítésére jött létre. Azzal adjuk el az országot, hogy a szavazatunkat nem rendszerre és jövőképre rakjuk, hanem egy szaros, rohadt igérvényre: "jön a 13. havi nyugdíj', "lesz ez, lesz az". 

Megborult ez a generáció

Megborult ez a generáció, mert már nincsen összehasonlítási lehetősége más rendszerekkel. Az új generációk már "belenőttek" a rosszabb és mégrosszabb opciók világába. A kapitalizmust összekeverik a szabad rablással. Az üzleti etikettet a budi papírral. És mit tanítottunk a mai gyerekeknek? Hogy mindenért lehet valakit okolni. Ha elég sokan okolunk valakit, akkor majd "megmentenek" minket. Ma kötelező az erkölcstan az iskolákban. De milyen erkölcsi példát tudunk mutatni nekik? Milyet, amikor a felnőtt emberek sem képesek szembenézni a hibáikkal, amikor a felnőtt emberek is egymásra mutogatnak és még véletlenül sem néznek saját magukba? Milyen erkölcsi magasságokról beszélhetünk, amikor a korrupció és protekció a mindenapos élet része? És a korrupció/protekció nem csak az , amikor xy politikust lefizetik. Ugyanez a kategória, amikor megemelt orral vágod át magad a kórházban az órák óta várakozó szerencsétlenek között és soron kívül bemész, mert te haver vagy. Ugyanez a kategória, amikor a tanár a gazdagabb szülő gyerekét favorizálja és a szegényebbet szivatja. 

Minden mindennel összefügg. De ezt senki nem akarja észrevenni.

Ma már nemcsak a szóbeli megállapodást vesztettük el, de már az írásbeli szerződésünk sem ér semmit. Bárki bármikor bármit megtehet és ennek ellenkezőjét is. És akkor a legnagyobb problémája még mindig mindenki az, hogy este mi megy a tv-ben és kell e vasárnap dolgozni vagy sem... 

Ha egyetértesz, nyomj egy like-ot:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr968615246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grafjeno 2016.04.14. 19:12:18

...tökéletes írás...de gondolj bele Jézus sem lett nyerő...

2016.04.14. 19:53:52

Oké hogy minden szar, de most még is mit vár a poszti?
Egy nagy közös nyavalygást ,vagy mit?

2016.04.14. 19:55:47

És annak mi értelme hogy gyűjti a poszter a lájkokat?
Valahol le lehet azokat vásárolni tán? Esetleg be lehet váltani kessre?

Szarvas Norbert 2016.04.14. 20:03:02

@Diorella Queen: a lajk visszajeles es megerosites, hogy van ertelme csinalni

Nem kozos nyavajgast, hanem kozos gondolkodast pro es kontra

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.14. 20:53:33

"Ma az iskola mértékegysége a lexikális tudás."
Ez évezredeken keresztül így volt, csak a többségnek nem tűnt fel soha...

prognosys 2016.04.15. 02:27:23

Akkor én hagy legyek a kontra :) nagy részt én is így látom: igen nehezen lehet pozitívat elérni társadalmi szinten, ha ennyi a tökfej, viszont ebben a légkörben mégis magunkra találni, boldognak lenni és maradni akkor is, ha reggel az első kereszteződésnél leanyáznak és megállod, hogy ne anyázz vissza, már tettél egy lépés afelé, hogy jobb legyen a világ.

És ezt azért kellene mindannyunknak, mert 10M embernek emberenként csak egy lépés, viszont Norbi naponta 100-1000 pozitív lépést tesz a társadalomért!

Jó lenne ha ezt a napi szinten energia vámpírként ügyködő trollok is észrevennék.

Öregtölgy 2016.04.15. 07:34:08

".... de az igazi tömeg a Facebook mögül okoskodik, nyomja a megosztást és máris forradalmárnak érzi magát. "
Most akkor nyomjak, vagy ne nyomjak ?
Ha fent lennék a Facebook-on, akkor nyomnék, mert egyetértek, de így csak szurkolok nektek. Az én korosztályom már nem fog forradalmat csinálni, a tiétek pedig egyre fogy. Londonból nem lehet változást elérni.
Aki itthon maradt, az vagy rájön, hogy nem érdemes a másikra vicsorogni, mert ugyanabban a barna masszában él mint ő, vagy ha nem, akkor mi leszünk az új kor albánjai.

--- 40 évvel ezelőtt az elmaradottság jelképe Albánia volt

bontottcsirke 2016.04.15. 07:54:28

Alapvetően jó írás, némi nyelvtani hibával. Ugyanakkor egy ilyen sablon végén az író szerinti megoldásokat azért illő felvázolni.

István Tamasi 2016.04.15. 08:57:19

@Online Távmunkás:
Ha évezredeken keresztül nem lett volna semmi változás akkor még mindig olajmécsessel világítanánk és nyereg alatt puhítanánbk a húst.

Naki vagyok kerdojel 2016.04.15. 09:21:54

Noha vannak olyan gondolatok a poszban, amelyekkel egyet lehet érteni, számomra mégis sokat veszít a komolyságából a cikk azért, mert "dúrva" az a "tökéj", ami süt belőle, a "csöcselék" meg úgysem olvassa/érti.
Bocs a nyelvtannáciságért, lehet, hogy kapkodva készült a cikk, de ezek egyszerűen kiverték a szemem.

Naki vagyok kerdojel 2016.04.15. 09:23:41

Ezennel abbahagytam a "nyavajgást".
Hihetetlen.

Harcz László 2016.04.15. 09:36:13

Először is meg kellene tanulni a magyar nyelv alapvető szabályait, beleértve a helyesírást is. Aztán lehet tovább lépni...

Untermensch4 2016.04.15. 10:23:52

@Szarvas Norbert: Megértem a felháborodásodat és tetszik a tenni akarásod.
A mentalitás a probléma és ahogy mások is mondták/mondják ezt bizony apró lépésenként lehet megoldani, a szorgos hétköznapok taposómalmában, se látványos tettek, se látványos eredmények nem lesznek. Jut eszembe, mivel nem használom az arckönyvet, az én lájkomat képzeld oda cikkeid végére, eddig kb 75%-os arányban.
Mondok egy nagyon lelkesítő példa-történetet hogy a konzekvens, elveinkhez ragaszkodó cselekvés (jut eszembe, nincs kristálytiszta ideológiája a kormánynak. profi kommunikációs/marketing stábja van ami el tudja hitetni a fogyasztók egy részével hogy van kristálytiszta ideológia, vagy legalább alig zavaros; el tudta hitetni hogy érdemes arra szavazni ahol a párt honlapján "a választások megnyerése utáni program" menüpontra kattintva üres mező van) és a másoknak való jelentéktelen segítségek, apróságok mire képesek.
1) ismerős szociális területen dolgozott és kezdett ő is belerothadni agyilag-lelkileg a taposómalomba. Pénzben és sikerélményben is hiánya volt de nem azért mert a képességei rosszak lettek volna. Mondtam neki hogy ha nyomasztja a munkája akkor gondolja végig, szakma vagy hivatás? Ha hivatás akkor szeretné akkor is ha közben ilyen-olyan gyorsasággal beledöglene. Ha "csak munka" akkor amikor kiblokkol felejtse el, kivéve hogy mikorra kell megint bemennie, munkaidőben koncentráljon rá, azon kívül (és közben is) úgy gondoljon rá hogy egy eszköz, szükséges rossz, ahhoz kell csak hogy szabadideje és pénze lehessen. Neki ez az egyébként nem igazán új vagy korszakalkotó gondolat akkor, megfelelő időben a megfelelő helyen sokat segített, nem kapott idegösszeomlást, azóta már boldogan él a brit gdp-t növelve. Pedig csak annyit csináltam hogy az együtt sajnálkozás helyett elmondtam a véleményemet.
2) régebbi ismerős jó magyarosch szokás szerint nyavalygott hogy ez is szar meg az is, nincs munka, nem kap segélyt. Ketten módszeresen trollkodtuk hogy kezdjen magával valamit (a módszeres azt takarja hogy ha láttunk olyan álláshirdetést amire alkalmasnak tűnt akkor szóltunk és mondtuk hogy ne depresszíven menjen, vkit fel akarnak venni és lehet hogy pont ő az; a "menjél ügyintézni" mellé egy-két apró tipp hogy a munkanélküli-hivatalban hogyan lehet kellemesebb a napja). Meglepő módon fogta magát és nem hogy dolgozni kezdett de egy olyan cégnél jutott el két év alatt előléptetésig és kissé azon túl is amiről leginkább a "te hány napig/hétig bírtad ott" hírét ismertem. Tette ezt napi ingázóként a qrvaMÁV-val.
Ha nem csak ilyen zavaros cikkel hanem módszeresen, az apró lehetőségeket kihasználva teszed az apró lépéseket akkor működik a dolog csak nem látványosan.
A kultúránk része a nyavalygás, a felelősség áthárítás, a "nekemazjár" meg a többi fos, de a tanult hülyeségek nem kötelezőek, akkor sem ha körülöttünk a többség műveli azt. A depresszió mint népbetegség ellen pl nem úgy lehet tenni hogy ha vki azt mondja "ez meg ez a problémám" akkor mi is mortyogunk egy sort hogy szar a rendszer. Ha a probléma megoldható akkor arra kell törekedni. Ha nem, akkor inkább nevessünk mint sírjunk, a felgyűlő feszültséggel/agresszivitással többre megyünk ha humort "gyártunk" belőle mint ha stresszt.
Mentalitás. Egy problémával való találkozásnál a "nyugati" mentalitás azt kérdezi "hogyan oldjuk meg ezt a problémát?" a "balkáni" azt hogy kit lehet hibáztatni. A kettő nem zárja ki egymást de önmagában a hibáztatás még nem oldja meg a problémát (ugye a dolog jellegéből adódóan ez a probléma múltbeli kialakulásáról ad információt), akkor sem ha az okozó(k) fellógatása a lámpavasra megoldásnak tűnik. Azért alkalmasint a megoldás részét képezheti.

Untermensch4 2016.04.15. 10:33:07

@Harcz László: A korábbiakhoz képest már előrébb lépett a helyesírás ügyében. Mellesleg a nyelv elsődlegesen hangzó, az írás csak ennek leképezése. Messze nem tökéletes helyesírási szabályzatunk is tartalmazza a kiejtés szerinti leírás "szabályát", és egyébként sem kötelező csak ajánlott. Bele is írták tehát ha kötelező akkor is csak ajánlott mert benne van... most hogy így a kör bezárult, akár tovább is léphetnénk a nyelvtan-náculástól.
Esetleg vmi konstruktív ötlet a cikkben felvetett tartalommal (nem a formával, a tartalommal) kapcsolatban..?

Untermensch4 2016.04.15. 10:38:35

@Öregtölgy: Ma meg semmit nem tudunk Albániáról. Lehet hogy azért "tűnt el" Szlovéniával együtt mert megmagyarázhatatlanul éles lenne a kontraszt az ottaniak és a mi életszínvonalunk között.

panelburzsuj 2016.04.15. 10:48:07

@Untermensch4:
Nem kell azért nagyon erőlködni, hogy kapcsolatot találjunk a poszt tartalma és formája között: a kipucolt, rendbeszedett, gondozott szöveggel éppen azt a többletet adná meg a szerző, amit annyira hiányol - másokból.

Csaba Szikora 2016.04.15. 11:52:06

És a szart,váltsuk fel egy másik szarral.
Nem hiszem hogy van megkenhetetlen politikus.Akkor meg minek?
Amíg az Audi modellváltást csinál 2 évente,addig 2 év alatt össze kell rá gyűjteni a lóvét.

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.15. 12:06:33

A vasárnapi zárvatartás témakörében meglehetősen egyértelműen te is beszáltál az egyik oldal képviselt anyázásba, és éppen azokat a hazugságokat, avagy ha úgy tetszik egyoldalú mantrát ismételgetted, mint mindenki azon az oldalon.

Te tulajdonképpen a társadalmi szolidaritás hiányát kéred számon az embereken.
Tezsed ezt azután, hogy a multik által vasárnap munkára kényszerített emberek ellenében érveltél, milliomos bankárként.

Röhejes vagy.
De azért van egy kérdésem.

Kit válasszon tanácsod szerint az egyszeri szavazófülkébe tévedt választó ?

A ballibeket összefogásostul a Fideszt, vagy a Jobbikot, esetleg az LMP-t ?
Mert mást én nem látok a lapon.

Én gazdasági adatok alapján döntök.
http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp
GDP arányos hiány:
----------------------
2002:
Eu-s átlag: 60%, Magyarország: 54%

2010:
Eu-s átlag: 78%, Magyarország: 82%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alat az EU-s átlaghoz képest is romlott, 28% adósság növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 87%, Magyarország: 77%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 5% csökkenés.

http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+unemployment
Munkanélküliségi ráta:
-------------------------
2002:
Eu-s átlag: 8,9%, Magyarország: 5,5%

2010:
Eu-s átlag: 9,6%, Magyarország: 11,2%
Tehát az MSZP-SZDSZ kormány alatt az EU átlaghoz képest is jelentős romlás, 5,7%-os növekedés.

2014:
Eu-s átlag: 9,8%, Magyarország: 7,5%
Tehát a Fidesz kormány alatt az EU-s átlaghoz képest is javult, 3,7% csökkenés.

HaCS 2016.04.15. 12:11:33

@Ballib cenzúrázók lidérce 1:

Tökéletes példa vagy a poszt által elmondottakra.

Idézek:
"Elképesztő mennyien képesek ebben az országban elmondani a periódusos táblázat elemeit fejből, de logikus gonodlkodásra képtelenek."

room_101 2016.04.15. 12:13:55

Szép írás, de csak fikázza a dolgokat. Hasonló terjedelemben nem ártana leírni, hogy milyen lenne szerinted a "jó" rendszer, ami nem csak a kisebb rossz, hanem a tényleg kívánatos - viszont megvalósítható is.

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.15. 12:26:56

@HaCS:

:)

Tehát aki személyeskedik érvek nélkül, az az evolúció csúcsa, mint pl te, és aki adatsorokat hoz, tényekeet közöl, Eurostat adatsorokat, és ezekből következtet, az nem logikus...

Röhejes vagy kiscsákó.. :DDD

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.15. 12:42:24

@Untermensch4:

Az elmúlt években, ezidáig kétszer lógattak lámpavasakra embereket azok, akik utána hatalomra kerültek.

A nyilasok, illtetve a komcsik.

A tapasztalat szerint, egyik esetben sem lett jobb a kisebbnek tűnő rossz.

tnsnames.ora 2016.04.15. 12:50:59

A poszt nagy hátránya, ahogy mások is mondták korábban, hogy diagnózist sokan írtak már eddig is, sokféle úton-módon. "Mi a rossz", "mi a probléma" elemzéséig sokan eljutnak és válogatott szófűzérekkel tényleg hatékonyan lehet írni, még blogposzt keretein belül is. Azonban javaslatot (érveléssel) asztalra rakni és mögé konszenzust teremteni az már jóval nehezebb ügy, látnivalóan, érzékelhetően nem is szokott sikerülni. A vélemények aggregálódás vagy legalább aggregálhatóság helyett egyre inkább divergálnak.

Az első "nyelv"-es bekezdés volt a legütősebb, nekem is komoly vesszőparipám. Pláne, hogy ritkán olvasni a problémáról, a hazai blogoszférában. :)
Míg a leggyengébb (szvsz) a "boltzáras" "egymásnak ugrasztós" dolog.
Itt volt a Kiss László ügy, lényegében poltikai felhang nélkül, és úgy ugrott egymásnak a netes népesség, hogy nem kellett "külső segítség" nekik. Ráadásul, ami igazán durva a dologban, hogy hibás konklúziók és/vagy hibás érvelések voltak a fősodorban jellemzően. Az az össznépi gondolkodás, ami a netadó felmerülésekor még működött, egy hasonlóan triviális ügynél totális csődöt mondott. És a netadónál csak (jóval) nehezebb topikok várnak megoldásra, Magyarország életében.

És ha belegondolunk csak azt végiggondolni milyen oktatás kéne Magyarországon, reménytelenül nehéz téma. Az index.hu, az aktuális cikk-sorozatával, is tök reménytelenül, vállalhatatlanul gyenge minőségben vergődik a végiggondolnadók problématengerében.

Tanuljnyelveket · http://tanuljnyelveket.blog.hu 2016.04.15. 12:57:01

Szerintem kicsit sötéten látod a dolgokat, ennyire nem szörnyű a helyzet. Az emberek 100 éve, 1000 éve pont ugyanolyanok voltak, mint most. A lényeg nem változik: a többség csak nyugodtan akar élni. Nagyon sok szempontot vetettél fel egy posztban. Az oktatás részhez szólnék hozzá, mert azt gondolom, ahhoz értek. Széles látókörű, gondolkodó és kreatív ember abból lesz, akinek a szülei is ilyenek, nagyon kevés múlik az iskolán. Vannak olyan tanárok, akik meg tudják ezt adni a szülő helyett, de ez nem az oktatási rendszeren múlik, hanem azon, hogy ők maguk ilyen személyiségek, ezt a mintát közvetítik. Az adatokat azért kell bemagolni, mert azzal edzed az agyadat, ugyanúgy, ahogy a futással a tested. Ha sok verset magolsz be például, választékosabban, szebben fogsz beszélni. A vélemények változatosságát utána már neked kell megismerned, és ehhez egyfajta hozzállás, nem készség vagy képesség kell. Kíváncsiság, érdeklődés, nyitottság.

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.15. 13:03:59

@tnsnames.ora:

A probléma oka, hogy a pártok végképp, de az értelmiség jelentős része is végletekben képes gondolkodni csupán.

Nem kardinális kérdés ugyanis, hogy egykulcsos avagy kétkulcsos adó legyen.
A lényeg, hogy olyan legyen ami működik. Amibe nem lesz se államcsős, se erős nélülözés, és a gazdaság se áll meg.

Nem kardinális kérdés, hogy központosított legyen vagy sem az oktatás, hanem az a fontos, hogy tegyük jobbá, ahoz képest amilyen.

Az dolgok össze-vissza változtatgatása, pl az oktatás területén is csak rontott a helyzeten.
Magyar Bálinték reformjaitól kezdve, a Hoffman Rózsáékig.
Mert zsigerből változtatták meg eddig minden oldalon, szinte ész nélkül.

És nem is lesz jobb.
Ugyanis lehet a központosítottat is jobban csinálni.
És jópár tanár és szülő ennek a modellnek a híve.
Azaz nem fognak olyanért kiállni ami szerintük rosszabb.

De ugyanígy nem fognak az ellenzői se azon gondolkodni hogy lehet jobb a központosított oktatás.

Pedig a megoldás az lenne, hogy tegyük jobbá azt együtt, ami mellett a kormány (az illúzió kedvéért tegyük hozzászakértők bevonásával) leteszi a voksát.
A kormányt meg választáson elzavarjuk, ha sok dologban mást gondol mint a többség.

A megoldás ilyen egyszerű, minden területen..
Ám ez megvalósíthatatlan.

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.15. 13:10:24

@tnsnames.ora:

Mondok egy példát is.

Pukliék pontjai között van az a BullShit-en túl nehezen értelmezhető KÖVETELÉS, hogy a "Szegregáció megszüntetése".

Ez típikusan olyan pont, ami azért került be, hogy teljesen egyértelmű legyen, nem akarnak megállapodni senkivel.
Ugyanis ez rendszerváltás óta nem sikerült senkinek.

ÉS ennek oka is van, hogy nem sikerült.
Nevezetesen az, hogy a szülőkön múlik a dolog. Ugyanis ők veszik ki a gyereket onnan, ahová már túl sok roma (a szinonímája a szónak itt tiltott) jár. A probléma öngerjesztő. Ha hárman kivették, akkor még rosszabb az arány, még többen veszik ki.

Szívesen megnézném azt a törvényt, ami megtiltja a szülőnek, hogy kivegye a gyerekét az osztályból, azért hogy máshová vigye.
Hogy szegregálja.
Hogy mi Pukliék javaslata erre a problémára, azon túl hogy a
"Követeljük a Szegregáció megszüntetését!".

Untermensch4 2016.04.15. 13:11:23

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: a lámpavas akár óránként újra felhasználható ha új szavazásra lenne szükség. Más kérdés hogy az objektív megítélés mennyire kivitelezhető.
Te adatsorok alapján választasz. Én "felhasználóbarátság" alapján. Ha pl egy hipotetikus esetben van egy hobbim amit esetleg aprópénzre szeretnék váltani hogy a versenyképességünk (és egyéb közgazdaságtani izék) okán szükséges alacsony bérszínvonalamhoz képest némi anyagi fejlődést érjek el és eme cél mentén beballagván a méltóságos adóhivatalba kiderül hogy ez szabályosan csak ráfizetésesen lehet (maga a tevékenység nyereségesen űzhető a kb 44%-nyi /vagy 38% vagy a kettő között, ez nem derült ki/) az egyszerűsített(nek nevezett, lásd fizetendő közterhek %) formában végezni mert még egy könyvelőt és egy ügyvédet is meg kell fizetnem vmennyire ha nem akarok rosszat (minden jószándékom ellenére, nekem jó lett volna 44 meg 50% is mert végülis hobbi de könyörgöm hova kell befizetni!?) és ezt a várható havi bruttó 5-10eFt bevétel biztosan nem hordja el a hátán, s közben hasonló szürreális csapdákba botlani más területeken is....
Nos akkor az ilyen ellenségesre hangolt, túlbonyolított rendszert működtető politikus az ellenségem és aszerint is gondolok rá és arra amit tenni kívánok vele. Aki pedig működőképes egyszerűsítésre játszik az a barátom amíg ki nem derül hogy az csak a választási program volt, a kormányprogram más...
Ezt hasonlóan képzelem egyéb területeken is (oktatás, eü, közbiztonság, ha már ugye fizetjük az adót ezekre), a lózungok, pártemblémák, egyebek akkor érdekelnének ha valóban elvek mentén és kulturáltan csinálnák. Aki ugyanis elvek mentén sorjáztatja tetteit az ugyanazon lelki tartás okán emelt fővel, kulturáltan megy a bitó alá is ahogyan az aradi vértanúk anno, így eme képzeletbeli esetben (elvhű és kulturált politikus) a lámpavasat is felhasználó váltás szisztémája az összes érintett egyetértésével találkozna.

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.15. 13:21:16

@Untermensch4:
Aki magához ragadta a lámpavasra aggatás jogát, az felhúzza arra azt is, aki új választásban gondolkodik.
Legalábbis ez eddig mindig így történt lámpavasra aggatás esetén.

A politikusok, pedig ugyanúgy működnek mint minden a világon.
Alkalmazkodnak a kereslet-kínálat törvényeihez.
Ha nincs elvekben, lopásban, és erkölcsökben különb, akkor nem is törekednek a jobb minőségre.
Marad a végletekben gondolkodás, és lózungok.

sas70 2016.04.15. 13:24:33

@Ballib cenzúrázók lidérce 1:

Ezaz! Jobban teljesítés van. A statisztikai módszertant meg hagyjuk meg azoknak akik értenek is hozzá, a plebs ennyivel tökéletesen boldog és elégedett! Más nem is kell!

Andy73 2016.04.15. 13:38:50

Gyengus.

"Mindenki több nyelvet beszél,"

Ez nem igaz, még a gyros-kérés szintjén sem.

"de a közöset csak nagyon kevesen."

Ez igaz, normális szinten nem, a poszter sem. Meg az indexes szerkesztő sem, hogy feltette, tele hibával.

Etniez 2016.04.15. 14:32:33

Ez a poszt komoly állásfoglalás.

2016.04.15. 16:23:56

@Online Távmunkás: az elit képzése sose csak lexikális tudásra szorítkozott. A plebsnek ez elég volt. Ma meg aki csak lexikális tudást szerez, az mehet kereskedelembe eladónak és pampoghat, hogy miért kell vasárnap dolgoznia. Aztán lecserélik gépekre pár éven belül.

Lexikális tudást először Gutenberg értékelte le, amikor kinyomtatta a sok információt. Majd a számítástechnika még inkább odavert a biflázásnak. Én lexikális tudásban szuper voltam, kreativitásom se volt rossz, kitűnő tanuló voltam. De ma már látom, hogy a lexikális tudást azért kérték számon rajtunk, mert sajnos a tanáraink ezt tudták számonkérni. Mert maguk se tudtak semmi mást. Így-így.

Én mai fejjel a gyerekeknek a matematikát nyomnám ezerrel. Sokkal korábban kezdve, sokkal magasabb szinten.
Emellett természettudományok, programozás, két idegen nyelv. De magyar nyelv és irodalom, történelem, ének-zene teljesen fölösleges.

2016.04.15. 16:29:47

@Tanuljnyelveket: "Széles látókörű, gondolkodó és kreatív ember abból lesz, akinek a szülei is ilyenek, nagyon kevés múlik az iskolán." - egyetértek. A családon múlik a szemléletformálás. Mire iskolába megy a gyerek már félig készen van.

Ad Dio 2016.04.15. 19:48:21

"Az igazság az, hogy bezzegország bezzeglakói elárusítják a jövőjüket. Arra szavaznak, akik a legtöbbet ígérik a kis életükben. Mindenki kizárólag magával van elfoglalva és a saját kis szánalmas hasznát lesni, hogy az xy rendszerből hogyan fog tudni profitálni."

Olvasom. És elhiszem. Majd ezt olvasom, és elbizonytalanodok:

"Legfrissebb példája ennek a vasárnapi boltzár volt. Az egész ország az elmúlt egy évben azon dolgozott, hogy eltöröljék ezt az agymenést."

Légy erős: nem az egész ország dolgozott ezen. itt vagyok például én. Abszolút pártoltam a vasárnapi boltzárat és nem örülök hogy eltörlik. Hogy az első felütéshez is kapcsolódjak: elsősorban nem önző érdekből (nem a kereskedelemben dolgozok), de még csak nem is világnézeti alapon, hanem szimplán csak azért, mert a nemzetgazdaságnak ez jót tett (volna). De - hogy a következő nyavalygást is tárgytalanná tegyem - nem fogok hőbölögni vagy anyázni, esetleg mindenkit önző idiótának titulálni most, hogy a közakarat eltörölteti. Elfogadom, még ha nem is örömmel.

"Ebben az országban már nagyon régóta nem találkoztunk jó politikai opcióval."

Pontosan mióta is? A szerző elárulná melyik volt az utolsó "jó politikai opció"?

A szerző nyavalygása 0 értéket képvisel a szememben. Norbert politikai hívő. ez nem baj, de innentől az egész agymenése egy hitvalló szenvedése. Megértem, de nem tudok vele kezdeni semmit, mert számomra a politika nem a vallás helyén áll, hanem a maga szerepében. Távolságtartással kezelem, és az az életem megjobbítását nem a politikától várom. Pláne nem egyik vagy másik politikai "oldaltól" vagy csoportosulástól. Ezt a fajta távolságtartást egyébként mindenkinek csak ajánlani tudom. Már csak az idegek kímélése véget is.

Üdv!

Ad Dio 2016.04.15. 19:49:34

@Etniez:

Komolynak talán komoly, de inkább hitvallás (vagy hűségnyilatkozat) mint állásfoglalás.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.15. 20:23:08

@István Tamasi: Pedig az oktatási módszerekben nem volt változás és az ókorban ugyanúgy a lexikális tudást kérték vissza, mint 2000-ben. Persze a tananyag változott, manapság nem kell az Odüsszeiát kívülről tudni és Cicerótól idézni, inkább Arany és Petőfi van a magolandók listáján...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.15. 22:32:05

@karandash: A matematikában a Pitagorasz-tétel vagy Newton törvényei a fizikában is a lexikális tudás részei. Az meg kiemelten szomorú, hogy a magyar gyerekek 99%-a nem találkozik logikus gondolkodással és érveléssel a matematikán kívül semelyik tantárgynál...

Untermensch4 2016.04.16. 00:27:46

@karandash: "Én mai fejjel a gyerekeknek a matematikát nyomnám ezerrel. Sokkal korábban kezdve, sokkal magasabb szinten.
Emellett természettudományok, programozás, két idegen nyelv. De magyar nyelv és irodalom, történelem, ének-zene teljesen fölösleges."
Arról hallottál hogy a zenei képzés fejleszti a matematikai képességeket?
A nyelvtan oktatása az igazán traumatikus probléma, egy nagyon rossz vicc hogy anyanyelvű beszélőket gyerekként arra kondicionálnak hogy "rosszul" beszél magyarul.
A történelem és irodalom olyan amiről akkor lenne érdemes beszélni ha gondolkodást, logikát és érvelést, a lehető legáltalánosabb dolgokat tanítanák elsőként. Azért nem mondom hogy filozófiát mert annak az oktatása is egy lexikalitás-fertőzött torzszülött.
Ha az alapok amiket megtanul az ember, interdiszciplinárisak akkor később új tantárgyak bevonása nem (lenne) gond.

Untermensch4 2016.04.16. 00:35:02

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: "A probléma oka, hogy a pártok végképp, de az értelmiség jelentős része is végletekben képes gondolkodni csupán.

Nem kardinális kérdés ugyanis, hogy egykulcsos avagy kétkulcsos adó legyen.
A lényeg, hogy olyan legyen ami működik. Amibe nem lesz se államcsős, se erős nélülözés, és a gazdaság se áll meg.

Nem kardinális kérdés, hogy központosított legyen vagy sem az oktatás, hanem az a fontos, hogy tegyük jobbá, ahoz képest amilyen.

Az dolgok össze-vissza változtatgatása, pl az oktatás területén is csak rontott a helyzeten."

Ezzel nagyon egyet értek. És így jobban belegondolva, lámpavas-ügyben (és még ki tudja miben...) én is túl végletes vagyok.

Olvastam vhol egy találónak tűnőt: a "nyugati" gondolkodásmód, ha találkozik egy problémával, először a megoldást kezdi keresni, a "keleti/balkáni" először azt hogy kit lehet hibáztatni.
Tehát első lépésként csinálunk vmit vagy hőbörgünk? A hőbörgésnél nem lehet tudni hogy "mikor van kész", ha csinálunk vmit és azt vki akadályozza akkor még mindig lehet hőbörgési szünetet tartani. És látszik hogy a "csinálás" hogy áll, ha még nem szűnt meg a probléma akkor kb "nincs kész".

Untermensch4 2016.04.16. 00:45:18

@Online Távmunkás: Emlékeim szerint a matematikában sem találkoztam logikával és érveléssel. Talán azért mert a kezdeteknél nem sikerült felvenni a matematikai gondolkodásmód ritmusát, így egyetlen nagy sikerélményem hogy évekkel az iskolai előfordulása után egyszercsak "leesett" hogy a másodfokú egyenlet megoldásánál "mégis honnan a pitsából és miért kerül elő egy {+2ab-2ab} ami ugye nulla tehát minek gyártottuk..." de azóta már elfelejtettem.
Ellenben néhai atyám nagyon ragaszkodott hozzá hogy a négy alapműveletet (képzeld az osztást azóta átnevezték "bennfoglalás"-sá) tudjam, fejben, a lehető legnagyobb számokkal amire képes vagyok mert a hétköznapi életben az bizony sokszor kell. Mondjuk boltba (ha nem is vasárnap) menvén konkrétan pénz múlhat azon ha fejben össze tudom adni amit a kosaramba rakok. Az iskolai oktatás ezt a gyakorlatiassági szintet meg sem közelítette.

Untermensch4 2016.04.16. 00:48:33

@Andy73: A helyesírás nem kötelező szabvány, csak ajánlott és nem egyenlő a beszélt nyelvvel, mindössze annak írott leképezése.

Untermensch4 2016.04.16. 00:59:01

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: Szegregáció ügyében nagyon találó. Hogyan lehet megtiltani egy szülőnek hogy szegregálja a saját gyerekét? Hát sehogy.
Az ördög ügyvédjeként annyit hagy reméljek hozzá (tekintve hogy szegregáció-ügyben különféle megközelítési/szemlélet-módok is vannak oktatási-szakmai részről) hogy ha feltételezzük a jó szándékot akkor a "követeljük a szegregáció megszüntetését" jelszó azt takarja hogy "követeljük hogy minden iskolában a legmagasabb szakmai szintű tevékenykedés legyen a cél és erre legyenek kialakítva a keretek". Ez utóbbi megfogalmazás nyilván pr/marketing-kontraproduktív lenne mert tüntetés vagy forradalom kezdőszólamába nem illeszkedik. Viszont azt is megértem ha célszerűségből "keményen" kezdik a tárgyalást (ugyebár viktorék már megmutatták hogy beszélik a keménykedős nyelvet), amiből engedve az esetleges kompromisszumos végeredmény egyezik a kitűzött céllal. Ez esetben jó trükk hogy a "kiejthető" követelés szakmailag is indokolhatóan ejthető ki (nem lehet "tilos a szegregáció"-törvénnyel megszüntetni ha a szülőknek szabad iskolaválasztási joga van), és hozadékaként azok is bevonhatók a támogatók körébe akik nagyon szegregálni akarják a saját gyereküket.

Nordbright 2016.04.16. 09:18:40

@Diorella Queen: Na látod... rólad is szól az írás.

Nordbright 2016.04.16. 09:21:28

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: Vannak emberek akik képtelenek összefüggéseiben értelmezni a helyzetet, csak kiragadott számokkal vagdalóznak. A szemet kinyitni és szétnézni elv néha célszerűbb lehet.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.16. 10:55:54

@Untermensch4: A bennfoglalás nem új elnevezés, a maradékos osztást hívják így alsó tagozaton évtizedek óta.
Atyád a gyakorlati életben használható dolgokra tanított, mert az iskolai lexikális tudást ki kellett egészíteni.

Untermensch4 2016.04.16. 12:05:25

@Online Távmunkás: Igazán nem kötözködni akarok de az a szó hogy "bennfoglalás" még csak nem is rémlik régebbről, iskolából, matematikából, és több fiatalabb-öregebb szülőt megkérdezve nekik sem. Igaz, egyikük sem a matematika mentén specializálódott későbben... az viszont durva amikor felnőtt emberek 24+24+2 -szintű számoláshoz számológépet használnak (konkrét eset :( ), közben meg csodálkoznak hogy mindenféle thm-ekkel meg egyéb varázslatokkal "átverik" őket. Az egyéb, nem látványos hétköznapi dolgokról amivel megkeserítjük a saját életünket (pl közlekedés) nem is szólva.
Azt is problémának érzem hogy ha már nem tudnak elvonatkoztatni a lexikális magoltatástól, az alapoktól kezdve miért nem illesztenek be faék egyszerűségű mozaikokat (kvázi-közmondások). Konkrétabban megintcsak közlekedés: a mozgási energiát nem biztos hogy mindenki át tudja érezni, de baleset-elkerülési szempontból elég ha a"nyakvastagság elvét" ismeri (a tiednél nagyobb járművel ne ütközz össze mert az olyan mintha nálad vastagabb nyakú emberrel kezdenél verekedni - veszélyes ostobaság). Ennek hiányában sorjáznak az utakon a kamikáze-biciglisek.

István Tamasi 2016.04.16. 15:14:13

@Online Távmunkás: De bizony hopgy óriási változás következett be! Ez még akkor is igaz ha te még bnem hallottál,.a kompetencia alapú oktatásról.

István Tamasi 2016.04.16. 15:17:36

@Untermensch4:
1. boltban(!)
2. De bizony márévtizedekkel ezelőtt oktattak boltban hasznosítjható számítási technikákat, persze elfogadom hogy azokon az órákon nem voltál jelen mert éppoen libákat legeltettél.

István Tamasi 2016.04.16. 15:19:43

@Untermensch4:
De bizony nagy szükség van történelem és irodalom oktatásra főként abban a tekintetteben hogy van más szemléletmód is mint a hivatlos KLIK ltal közvetített.

István Tamasi 2016.04.16. 15:23:37

@Untermensch4:
Tudja véletlenül milyen a skandináv oktatási modell? Ott úgy működik, hogy folyamatosan monitorozzák az iskolákat és - mivel ott is vannak jobbvak és gyengébbek - a jobbaknak szinten tartják az anyagi juttatásaikat de a gyengébbeknek több pénzt juttatnak hogy felzárkózhassanak. Ezzek sezmben a fitymasz féle klikkes bódszeernaz, hogy a jobbakat is lezüllesztik a közepesek és gyengék szintjére.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.16. 15:50:23

@István Tamasi: A kompetencia alapú oktatás az utóbbi évtizedekben terjedt el Európában, de Magyarországon csak szavak szintjén létezik... Ettől függetlenül igaz amit írtam, hogy az ókortól kezdve 2000 éven keresztül nem volt változás a módszerekben, frontális oktatás volt a lexikális tudás számonkérésével.

na4 2016.04.17. 09:29:19

No ez a tipikus magyar mentalitás: a vég nélküli rinyálás, a hibák másra tolása, az örökös nyafogás és vernyákolás. Szörnyü.

István Tamasi 2016.04.17. 10:42:47

@Online Távmunkás:
A maffiakormány és klikje előtt bizony hogy elindult, elkezdődött a komkpetencia alapú oktatás /nyilván nem válhatott egy szempillantás alatt általánossá/ Mo-on. Ezt a folyamatot teljesen megállította és visszaszorította a maffiaqrmány.

Untermensch4 2016.04.17. 10:49:00

@István Tamasi: Nem ismerem a skandináv modellt, de a finnek mint "fél-skandinávok" tekintetében már hallottam ezt, azt. Magam is annak a híve lennék hogy mások által kipróbált és működő módszert kellene próbálnunk. És nagyon nem a központosítás pártján állok, vmiféle "intézményi autonómia" az amihez ragaszkodnék. Azt hogy miféle lenne ebből a jó, na azt viszont nem tudom prófétailag kinyilatkoztatni.
A történelem és irodalom kapcsán az előbbivel szerencsém volt családi és tanári tekintetben, áttételesen ezt hasznosítottam az irodalomnál is. A félreértés amire sztem ugrottál az a NYELVTAN mint tantárgy, aminek az oktatása kisebb részben ad használható tudást, ám ezt bőven ellensúlyozza a negatív pszichológiai kihatása (az oktatásának a módja és szemlélete miatt). S mivel a nyelv maga az összes többi tantárgyhoz is nélkülözhetetlen eszköz, azokra is továbbgyűrűzik ez a probléma. Sőt azokra is akik 3 osztályt (2 első. 1 második) végeznek mert már rövid idő alatt sikerül a gyerekeknek sok lelki traumát átadni, akkor is ha tudást még nem.
1) " Mondjuk boltba (ha nem is vasárnap) menvén konkrétan pénz múlhat azon ha fejben össze tudom adni amit a kosaramba rakok."
Ebben a mondatban a "-ba" és a "-ban" egyaránt előfordulhat, mindkettő "helyes"
2) túl sokat képzelsz rólam, nem futok :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.17. 10:58:04

@István Tamasi: Az előző maffia is csak pofázott a kompetenciákról. Se tanár, se használható módszertan nem volt és a számonkérések megmaradtak a lexikális tudásnál... A legnagyobb eredmény, hogy az érettségibe bekerült a szövegértési feladat, lett is belőle országos balhé, hogy ilyen feladatot nem magoltak be a diákok...

István Tamasi 2016.04.17. 11:19:36

@Untermensch4:
Egy kiegészítés a témához: Kiderült, hogy balog páter hogyan képzeli el az iskoláknak adandó gazdasági önállóságot. Az iskolákban bnkkártyán adnak szabad felhasználásra 50.000,- azaz ötvenezer forintot!! Ugye mily nagyvonalú különösen ha figyelembe vesszük egy festékpatron és/vagy egy-két csomag fénymásolópapír árát?

István Tamasi 2016.04.17. 11:20:47

@Online Távmunkás:
Téved! Az előző maffia igenis nem csak pofázott róla, hanem elinbdította a kompetencia alalpú oktatást.

Untermensch4 2016.04.17. 16:16:33

@István Tamasi: Intézményi autonómiában sztem nagyjából ugyanazt (a mértéket) akarjuk. Ha egy-egy intézmény (azért nem egy-egy iskolát írok mert vszeg méretgazdaságossági szempontból néhol van értelme az összeolvadásnak) olyan méretű gazdasági entitás önállóan hogy nem lehet megzsarolni fejpénz-normatívákon keresztül (legalábbis nem egyik napról a másikra), akkor megoldható a közvetlen piaci visszajelzés is. A szakmai oktatás problémája is semmivé válik mert vszeg annyival profitábilisabb tud lenni egy szakmai iskola hogy jobban meg tudja fizetni a tanárokat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.04.18. 08:24:12

@István Tamasi: A Pisa-felmérés eredményeiben ez vajon miért a kompetenciák romlásaként látszik?

István Tamasi 2016.04.18. 16:12:43

@Ballib cenzúrázók lidérce 1:
Na és 56-ban kik lógattak embereket lámpavasra, fára gyakran a lábuknál fogva?

Untermensch4 2016.04.18. 17:38:02

@István Tamasi: A kollaboránsokat többnyire úgy szokás kezelni mint árulókat.
Az viszont valóban problémás ha vki azért lógat hogy ő maga szerezze meg a pozíciót/hatalmat.

István Tamasi 2016.04.19. 14:36:17

@Untermensch4:
Csakhogy 56-ban ártatlanokat is kibeleztek / szó szerint/!
Amennyiben az árulók büntetése- szerinted - kínhalál, akkor ez a katonai esküjüket 56-ban megszegőkre is érvényes ám!

Reactor 2021.03.21. 05:35:22

Egyetértek az első kommentelővel: tökéletes írás, és sajnos egyre aktuálisabb is. Kérdés, hogy fogunk-e merni változtatni ezen, vagy kipusztulunk dinoszauruszok módjára, azzal a sovány vigasszal, hogy az ellenségeink is velünk pusztulnak...

@: Megoldást, apafej, megoldást. Ha te egyet se tudsz, maradj csöndben.

@Öregtölgy: Ha nem lesz forradalom, lesz helyette anarchia. Lehet ezt így is, kérdés, hogy melyiknek lenne több pozitív hozadéka. Merthogy a mostani helyzet nem tartható fenn a végtelenségig, az tény.

@Untermensch4: Az okozók fellógatása a lámpavasra a megoldás. Minden más félmegoldás, fingfűrészelés, időpocsékolás. A látszólag céltalan "nyavalygás" pedig remek fokmérője annak, mennyire is közelít a mutató a vörös zónához.

@Csaba Szikora: Egyetértek veled, ezért nincs értelme többek közt a szavazásnak se. Nem véletlen került szóba a lámpavas.

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: Számos egyéb alkalommal pedig jobb lett. Ezeket persze lesöpröd az asztalról egy mozdulattal, mert nem erősítik a súlytalan álláspontod. Világos: csak a Fidesz, nincs apelláta!
Hogy a lámpavasra felhúznak olyanokat is, akik (szerinted) nem oda valóak? Ahol fát vágnak, röpül a forgács, barátom. Get used to it.

@tnsnames.ora: A megoldás a politikusok teljes és végleges leöletése. Azon meg ne lepődj meg, hogy a Zsindex és a kutyakölykei nem képesek normális cikket összehozni a témában. Ők csak a hazudozáshoz és az antimagyar fröcskölődéshez értenek. De ahhoz aztán profin.

@na4: Van jobb ötleted? Akkor halljuk. Nincs? Akkor meg STFU, maggot.
süti beállítások módosítása