Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Átverték az országot a CSOK-al?

2016. február 25. - Szarvas Norbert

Tegnap robbant a hír cunami, miszerint sikerült Gizikének a Nemzetgazdasági Minisztériumban félreértelmeznie a törvényt és a mai naptól elhagyva Budapestet South Parkban kellett felébrednünk! Itt mindenki hülye? -merülhet fel sokakban a kérdés. Az elmúlt másfél hónapban gyakorlatilag az ország tanácsadóinak, szakértőinek és bankjainak a 99%-át sikerült fogalmatlan senkikké degradálni. Érthetetlen, ami most történt. A továbbiakban vad elméleteket fogok leírni, amiknek természetesen SEMMI valóságalapja nincsen. Mindezt álszakmai stílusban teszem, mintha értenék hozzá és ismerős lenne a helyzet!

Tudod hogy érzem magam?:

 

tetőtér beépítéssel vagy emelet-ráépítéssel létrehozott lakás akkor, ha a tetőtér beépítés vagy emelet-ráépítés révén legalább két új önálló albetétként nyilvántartott, lépcsőházból vagy szabadlépcsőn megközelíthető, külön bejárattal rendelkező, (...) újabb lakás jön létre.

images22.jpg

24-tetoterbeepites_csokkal.jpg

Látom még mindig nem érted! Beszéljük meg mi történt!

Szóval megalkották a CSOK módosítást február 11.-én, majd a komplett szakértői és banki társadalom+ ügyfelek szent meggyőződése volt, hogy a tetőtér olyan szintű beépítése, amikor egy teljesen új lakást építesz fel megfelel a CSOK 10+10-nek.

Hogy miért?

  1. különálló, új lakás jön létre
  2. az ingatlan családi házból társasházzá alakul, amiben két új albetét lesz (eddigi lakóegység és a tetőtéri lakóegység: 1+1=2)
  3. külön mérőórák, konyha, fürdőszoba és lépcsőház  bejárattal
  4. mert csak mert

És a parasztja még elhitte, hogy ez így van:) Ehhez képest már látom a folyamatot:

Valaki nagyon szuperintelligens földönkivüli sztratofizikus, akinek vélhetően 40 másik ingatlan van a birtokában és életében nem érintette a CSOK kérdése megfogalmazott egy olyan törvényt, amit az általános iskolásoknak lehetne matematikai és nyelvtani fejtörőként mutogatni. Ezen a ponton a prioritás saját munkájának a felértékelése. Hiszen normális és érthető megfogalmazás mellett rájönnének az emberek, hogy semmi szükség ezt a sztratofizikust havi fél misiért ott tartani...

Kijött a törvény, amit olyanok fogadtak el, akik szerintem azóta sem olvasták el a szöveget. Ezen a ponton nem szabad ellenkezni, mert valaki biztosan elolvasta. Bár lehet, hogy egymástól függetlenül mindenkinek ki lett osztva 1 mondat, amit végül egy mém generátorral összevágtak és adobe-ban törvénnyé konvertáltak.

Aztán lejutott a dolog a mezei halandókhoz, akik értenek a piacgazdasági folyamatokhoz és még rendelkeznek minimális józan ésszel. Na ezek az emberek azt hitték, hogy 1+1=2. Történik ugyanis, hogy egy családi ház esetében jelen pillanatban nincsen egyetlen albetét sem. Ha a családi ház tetőterére ráakarunk építeni egy lakást, akkor társasházzá kell alakulnunk (amit egyébként az önkormányzat utólag fog engedélyezni, de legalább nem kell építési engedély 2016 óta- így akár rakéta silót is építhetsz a tetőtérbe kérdés nélkül). A társasház esetében átrendeződik a tulajdoni lapon a számozás! Ilyenkor automatikusan két új albetét jelenik meg és cserébe eltűnik a családi ház megnevezés. Helyette lesz családi ház utca 1/a (1. új albetét a régi lakóegység) és 1/b (tetőtéri lakás). Megválasztjuk a közös képviselőt (magyarul magunkat) és elmegyünk a naplementébe. Mivel teljesítjük a CSOK szabályokat, ezért az arra érdemesek mindezt a projektet 10 millió támogatással és 10 millió hitellel oldják meg.

Aztán valahol megtőrt a lendület. Ezen a ponton csapunk át vadregényes scifibe. Véleményem szerint a sztratofizikus megalkotta a megalkothatatlant, majd az NGM szakemberei körülálták a szent írást, mint ősember a tüzet. Ment a fejvakarás, majd a csavarós észjárásáról ismert Gizike elsőként rikkantotta el magát, amit a birkaszellem miatt a többiek azonnal elfogadtak:

Szerintem itt két új lakást kell építeni. Mivel tetőtér beépítésről van szó, ezért egyértelmű, hogy a tetőtérbe kell két lakásnak lenni!

Hát milyen igazad van Gizike! Akkor legyen ez a hivatalos álláspont. Zseniális időzítéssel végignézték, ahogyan az elmúlt 3 hétben mindenki számolgat, mások már kifizették a százezreket a tervezőknek, majd jött le a hír:

Hahaha, rábasztatok, mert na-na-na!

Ezt a hülyeséget gyorsan átvette a média, a bankszektor és most már eljutott az ügyfelekig. Mindenki satufék és átverve érzi magát. Erre mondom, hogyha én ennek az orbitális félrevezetésnek a 5%-át produkálnám az ügyfeleimmel szemben, akkor az MNB elvenné az engedélyem és megánuszozna 5M forinttal. Hol itt az igazság?

Tovább is van,  mondjam még?

Szerintem a törvényt jól értelmeztük, csak Gizike kezében a döntés. Voltak már ilyen féleszű királyok a történelemben, és tanultuk mi lett a vége...

Nyílván nem fognak kiállni, hogy elrontottuk.

Helyette társadalmi háborgásra jön az infó, hogy a kormány megint "könnyít" a CSOK-on és eltörli a két lakás a tetőtérbe projektet. Holnaptól lehet egy lakást is építeni.

Erről jut eszembe:

"Fizess védelmi pénzt és megvédelek magamtól".

Szóval nyugi van, pár hét és megoldódik anélkül, hogy sérülne a kormányzati ego.

Addig pedig van egy ötletem, hogy oldhatjuk meg a helyzetet. Szerintem a tetőt kell bővíteni első körbe, hogy tetőtérnek minősüljön a lakórész is. Családi ház helyett egy hatalmas tető, amibe építhetsz mégegy lakást és így megvalósul a tetőtérbe két lakás koncepció:

img_0580.JPG

 

Írj vagy klikk, ha szeretnél egy józan gondolkodással rendelkező szakemberrel beszélni a CSOK-ról, hitelről vagy másról. Ebben a percben nem állítom, hogy közös nevezőn vagyunk a CSOK törvény bizonyos pontjaival, de legalább kivülről belülről ismerem:)

szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy www.iflgroup.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr458419212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yenoee 2016.02.25. 19:05:30

"Ha a családi ház tetőterére ráakarunk építeni egy lakást, akkor társasházzá kell alakulnunk (amit egyébként az önkormányzat utólag fog engedélyezni, de legalább nem kell építési engedély 2016 óta- így akár rakéta silót is építhetsz a tetőtérbe kérdés nélkül)."

Új építésű 300 m2 alatti lakóépületnél nem kell építési engedély. A tetőtér-beépítés nem új építésű lakóépület, hanem meglévő átalakítása, azaz még mindig ugyanúgy engedélyköteles, mint 2015-ben.

yenoee 2016.02.25. 19:13:43

Miért kell még két új lakás?
Szerintem azért, mert ha csak 1 db épül, akkor rengeteg 60-as, 70-es években épített kockaház alkalmassá válik arra, hogy a gyerekek a szülők fölé költözzenek. Azonban ehhez a 10+10 M lehetősége egyszerűen túl vonzó, ennyiért már egész jó minőségben is be lehet építeni ezeket a tetőtereket.
2 db CSOK-képes lakást viszont már a legtöbb ilyen tetőtérbeépítésből lehetetlenség kialakítani, a telekre vonatkozó építési előírások miatt.
Nem tudom ki volt az az állat, aki ezt a CSOK rendeletet kitalálta, de nyilván sokkal egyszerűbb volt ezt a kis félmondatot módosítani rajta, mint átvariálni az egész támogatási rendszert egy tetőtér-beépítésre vonatkozó külön passzus betoldásával. De mindegy is, a lényeg a kiszámíthatóság és a következetesség. Illetve ezek teljes hiánya.

czjanos 2016.02.25. 19:25:25

Ez az eredménye annak, ha a párthűség felülírja a szakértelmet. Másként: vajúdnak a hegyek és egy torz egeret szülnek.

Bambano 2016.02.25. 19:57:11

igen, magyarországon csak hülyéket engednek törvényt írni.
lásd: elektronikus hírközlésről szóló törvény 129. paragrafus 9. bekezdés:
"Fogyasztó esetében semmis az egyedi előfizetői szerződés azon rendelkezése, amely szerint az előfizető az általános szerződési feltételeket átolvasta, és az abban foglaltakat tudomásul vette."

Szzzz 2016.02.25. 20:05:19

Ettől függetlenül tényleg öröm bódottá, és kurva előremutató, hogy rengeteg zsetonnal támogatjuk a mindenféle silány minőségű, tyúklétráról megközekíthető, meg kétgenerációs cshból társasházzá alakított nyomortanya putrik létesülését, az amúgy is siralmasan szar családi házas állaományt még lejjebb züllesztendő.
Nehogymár simán bővítésre, akármire járjon a pénz: Lehet, hogy julikáéknak kicsit szűk a 80nm, még szívesen megbővítenék a házat két szobával, kultúráltan, mert ennyi kellene a boldogsághoz. Hát a nagy lófaszt, hülye, paraszt, majd mi azt központilag jobban tudjuk, hogy neked ogyan kell pítkezned, mi a jó: akkor jár az ingyenzseton, ha ráépítesz egy nyomorult tetőteret, és csinálsz hozzá kívülről egy ilyen vaslépcsőt, és egy társasputrivá alakulsz.
Volt mondjuk vecsés alsón egy középszar, 80nmes házad, ért mondjuk 24 milliót, adunk adunk 10 misit, meg még 10-et hitleb, költsd rá, és tádáááá, lett két darab hulladék 60-nmes lakás, aminek darabja ér mondjuk 10 millát.
Ez ám a nagy nemzeti értékteremtés.

kkn 2016.02.25. 20:27:48

-ba,-be,-ban,-ben. Azért olyan színes a szép anyanyelvünk, hogy az ilyen különbségeket ki tudjuk fejezni. Benne, bele nem ugyanaz. Ezért "tetőtérben" és első körben".
Amúgy igazad van a cikkben.

Mahoberberis thunbergii 2016.02.25. 20:35:02

-val/-vel használata megvolt általánosban?

Már megszokhattuk, hogy a face-es kommentekben tízből legalább nyolc -val/-vel rag hibásan van írva, de egy blogposzt címében...?!?

walya 2016.02.25. 20:47:38

Na, de hogyan költözöl be két lakásba? Hiszen ez feltétel... Illetve miért épitesz állami támogatással egy plusz lakást, amiben nem is fogsz lakni? Eddig sem értettem, hogy miért kell új lakást épiteni a tetőtérbe? Ugyanannyi épitőanyagot fogunk megvenni igy is, ugy is. De ha kell a statisztikába az új lakás, hát legyen... De ez, no comment....

Parajpuding 2016.02.25. 20:48:12

Mint az minden értelmes és gondolkodó ember számára világos, a csok NEM a családteremtésről, annak elősegítéséről, a családtámogatásról, vagy a lakhatás könnyítéséről szól. Lózung, PR fogás, mézesmadzag. Legfeljebb azoknak további közpénzöntés, akiknek már eleve van (több) lakása, vagy csok nélkül is tud venni, építeni. Meg azoknak, akik majd most az év bizniszébe beszállva teleszarják az országot pár év múlva összeomló tákolmányokkal. A többségnek elérhetetlen.
Átgondolt, valódi hozzáértő szakemberek által készített törvények nem születtek még a fideszkúrmány alatt, mert erre egyrészt alkalmas ember nincs, másrészt a vezérfonal mindig az, hogy többet tudjanak lopni büntetlenül, illetve a birkasereg békésen legeljen.
CSOK = Csak Orbán Körülieknek.

mt-03 2016.02.25. 20:48:34

Nem volt valami olyan szabaly is (helyi?) hogy az ujonan letrwjovo albetetkhez garazsat is kell prezentalni?

hümhüm 2016.02.25. 20:48:55

Kedves Norbi!
Kérlek, felelj a következő két kérdésre:
1. Tudod, hogy mi az az albetét? (ha tudod, írd le, lécci...)
2. Amikor a már meglévő családi ház a telken van, akkor az szerinted albetét?
Ha ezekre feleltél, akkor gondold végig a posztodat.

Amúgy egy társasházi tetőtér beépítésre vonatkozóan teljesen igaza van a Gizikének: akkor tényleg két lakást kellene (két újabb albetétet) létrehozni, amit nyilvánvalóan baromság CSOK-kal elképzelni...

Parajpuding 2016.02.25. 20:53:41

@Mahoberberis thunbergii: Tuskókám! Nyelvészkedni jöttél ide, vagy a cikk is érdekel?

2016.02.25. 20:56:56

A Sivatagi show c. filmből ismerhető azt a jelenetet, amikor a manus élelmet rak egy fa odvába. A majom látja, és persze izgatja a fantáziáját, meg akarja nézni közelebbről mi a szart rakott oda emberünk. Bedugja a mancsát a lyukba, megragadja a gyümölcsöt, és már iszkolna is, de lyuk olyan kicsi, hogy az öklét nem tudja összeszorítva kihúzni. Csapdába esik, vergődik egy sort, aztán rájön, hogy csak úgy szabadul(hatna) ha hagyná az egészet a picsába. Na röviden ez a CSOK. Lényege -ahogy a magyar törvények többségének- szopassuk a parasztot ott ahol tudjuk orrba-szájba-análba, gördítsünk a boldogulása elé akadályokat, annyit, amennyit csak lehet, nehogy véletlenül valami egyszerű, következetes, és igazságos legyen a magyar ugaron. Bár a cél a kisember, meg a csalásalapítás szent küldetése, de az már most látszik, hogy ebbe megint csak az ügyeskedők fognak tudni beleférni.

Szarvas Norbert 2016.02.25. 21:18:01

@hümhüm:

1. (Inytv. Vhr. 52-55.§)

Az albetétesítés alatt azt az ingatlan-nyilvántartási eljárást értjük, amikor a társasház kialakításra kerül. Társasház létrehozható már korábban megépült, vagy felépítendő építményen.

2. nem albetét a családi ház és szó sincs erről a cikkben. valamit félreolvastál

Pyrrhus 2016.02.25. 22:35:27

Nem igazán életszerű, hogy egy családi ház tetőtér beépítésekor külön lakásokat, de főleg: lépcsőházat vagy külön lépcsőt építsenek. Ezek általában pont azért létesülnek, hogy a meglévő lakásból megközelíthetők legyenek, annak bővítményeként.

Mahoberberis thunbergii 2016.02.26. 06:04:40

Valóban kissé bántó volt az esti beírásom hangvétele, amiért a szerzőtől elnézést kérek. [A reagáló kommentelőktől nem, mert az ő stílusuk ezt semmivel nem indokolja.]

Mindenesetre ha ilyen iskolás szintű hiba van már rögtön egy cikk címében, akkor az olvasókban joggal ébredhet kétely, hogy vajon a tartalmi rész is ugyanennyire "alapos"-e... A későbbiekre vonatkozóan ezt javaslom jó szándékkal megfontolásra.

BircaHang Média · http://bircahang.org 2016.02.26. 06:06:21

Szerintem a CSOK azért hatalmas átverés, mert nem segíti Gyurcsány hatalomra kerülését, márpedig ez a háttérhatalom fő célja.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.02.26. 07:08:02

@BircaHang Média: Jól van birkaszar, ma már megdolgoztál annyi leváért, amennyivel be tudsz menni a gőzfürdőbe a Bratovan utcába egy kis molesztálásért.

Lgaga 2016.02.26. 07:33:54

Azt írják,hogy ha nem jön létre 2 új lakás az emeleten,akkor csak bővítésnek számít.Azt nem értem,hogy amennyiben valaki ráépít az alsó házra,CSOK nélkül,albetétesíti,külön lépcső,közmű,minden.Csak a felső lakás lesz a nevén.Akkor az ezek fényében mi lesz?Bővítés nem lehet,hiszen csak az új lakás kerül a tulajdonába,az alsó házat nehezen bővítheti amennyiben másé....
Szóval,ha saját pénzböl építené,akkor lakássá válna,ha CSOK segítségével,akkor nem?
Remélem mihamarabb érkezik erre megoldás,vagy valami "észérv".

Csaba Szikora 2016.02.26. 08:47:22

Hát,nem tudtam végig olvasni ezt a zagyvaságot.Csak annyit ismerek a történetből,hogy a fiamék bementek a bankba,kaptak kielégítő választ,és mivel van munkahelye,nem volt még börtönben,tehát mondhatjuk becsületesen él és neveli gyerekeit,kapott kétféle megoldási javaslatot,most gondolkodnak a számukra előnyösebb megoldáson.Azt kell hogy mondjam,hogy az ilyen szánalmas irkálmányokkal sosem jutunk előre,csak hátralépünk,jobb esetben toporgunk.Persze vannak hibák a FIDESZ-en belül(miért ne lenne?),de az "elkúrtuk,hazudtunk reggel meg délben meg este"kimondójánál még a Motorokkal a demokráciáért nevű 5 tagot számláló párt is jobb.
A CSOK-ra visszatérve a szocialisták konkrétan elvették az akkori SZocpolt,ahoz képest még ez a próbálkozás is sikertörténet.
Tudni illik a megszüntetésben nem lehet hibázni.a kitűzött naptól nincs és kuss.Na ezt tudják a cucisták.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.26. 08:55:43

Hááá a takonyba tűnt a beírás?
Izéld meg a blogmotorodat.

2016.02.26. 09:08:26

A CSOK nem a fiatal családok érdekében jött létre, hanem az ingatlanosokéban (fejlesztők építési állalkozók), abba pedig nem fér be a tetőtérbeépítés, gondolom, ez világos.

Göntér László 2016.02.26. 10:17:28

Ha valaki a tetőteret építi be, az eddig a mamapanzióban lakott, rá az alábbiak nem vonatkoznak. Ezentúl ő, a mamával közös társasházban fog lakni.
ktkj.blog.hu/2016/02/15/gondolatok_a_csaladi_otthonteremtesi_kedvezmenyrol_csok

whale 2016.02.26. 10:30:17

@yenoee: Hopp, kis félreértés, ugyanis új LAKÁS építése esetén sem kell építési engedély. Pont így tervezem megszopatni a kerületi főépítészt, aki szemétkedik a tetőterünkkel, teljesen feleslegesen és értelmetlenül...

2016.02.26. 10:31:38

"Itt mindenki hülye? -merülhet fel sokakban a kérdés."

Igen, minden orbánista majom.

@Jankove: "Na röviden ez a CSOK. Lényege -ahogy a magyar törvények többségének- szopassuk a parasztot ott ahol tudjuk orrba-szájba-análba, gördítsünk a boldogulása elé akadályokat, annyit, amennyit csak lehet, nehogy véletlenül valami egyszerű, következetes, és igazságos legyen a magyar ugaron."

Erre van igény, mutatja a kétharmad. Itt a büdös parasztok jobbágynak születnek és úgy is halnak meg. 1514 óta.

whale 2016.02.26. 10:39:36

@walya: Bocs, de nekem 4 gyerekem van, a nagyobbak mostanában lesznek nagykorúak és kurva nagy segítség lett volna, ha a tetőtérben ki tudunk alakítani egy lakást, ahol elkezdhetnék az életüket...

whale 2016.02.26. 10:44:27

És igen, amikor olvastam a hírt, rögtön az jutott az eszembe, hogy rájöttek, hogy nagyon sokaknak ez az egyetlen út a CSOK igénybevételéhez, mivel azt a luxust nem engedhetik meg maguknak, hogy teljesen lebontsanak és újra építsenek egy házat -ami kétszer akkora, hogy értelme is legyen a dolognak. Arra ugyanis messze nem elég a CSOK, arra viszont elég lenne, hogy a MEGLÉVŐRE építsenek egy új lakást, akár a maguk, akár a gyerekeik lakhatását megoldva ezzel...
NA, ezt baszták telibe. Inkább az anyjukat kellett volna.

Lordmotor 2016.02.26. 10:44:41

Mán megint nem hagyják trükközni mutyizni a népet ezek a mocskos trükköző mutyizó politikusok! monnyonle!

whale 2016.02.26. 10:50:36

@Lordmotor: Bocs, de mi a mutyi egy új tetőtéri lakás megépítésében? HA nem tűnik fel, pont az ingatlanfejlesztő mutyit támogatja ez a módosítás, mert majd mehet a 100 éves bérházak tetőtérbeépítése, fos színvonalon, csilliárdokért, CSOK támogatással... Az rendben van?!?!

csak egy néző 2016.02.26. 12:51:01

"A szakértelem hiánya egyébként is egy bolsevista csökevény."

Amikor ilyen szakértőkkel dolgozhat ez a kormány?

Hogy is mondta Márai?

"Talán az 50-es évek elején mondta Márai, ha eltűnnek a kommunisták, jönnek majd a félművelt sunyi parasztok....."

És bejött neki.

indavideo.hu/video/Tallai_a_netadorol_I_Poldi-blog

youtu.be/Kwd0-cU_Mnc?t=50

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.02.26. 13:25:41

"Az elmúlt másfél hónapban gyakorlatilag az ország tanácsadóinak, szakértőinek és bankjainak a 99%-át sikerült fogalmatlan senkikké degradálni."

Ami Orbán és droidjai a szájukon kiszarnak, azt egy rendes pártállami diktatúrában érdemes komolyan venni és lelkesedni érte.

A legnagyobb gazdasági webportál, a Spéder-tulajdon Portfolio két hónapja kezdett ámokfutásba a CSOK kapcsán, azóta naponta nyomatja a témával kapcsolatos cikkeket, és road showba kezdett az FHB-val (mily' meglepő), a csok-ot népszerűsíteni.

Ez csak egy példa volt, de kikívánkozott belőlem.

xGéza 2016.02.26. 14:03:30

elég egyértelmű a helyzet. Ha a mondat végén nem lenne ott az "újabb lakás", hanem csak "lakás" lenne, akkor egy albetét lehetne a régi lakás (új albetét, mivel eddig nem volt albetétesítve a ház), egy meg az új.

De nem csak a családi házaknál okoz ez gondot. Olyan is van, hogy egy kisebb társasház tetőterét megveszi valaki (ezért mondjuk a házat is felújítja), ahol a tetőtérben csak egy lakást lehet kialakítani. Így most ez is ki van zárva.

Mária Lakatos 2016.02.26. 14:18:48

jo napot érdeklodni szeretnek hogy meg nem vetuk igenybe a csokot van 5gyerekem kivan nezve a haz amit meg akarunk veni de oneronk az nincsen ez lehetseges hogy meg kapjuk a csokot en gyesen vagyok .

kacsapuszi 2016.02.26. 14:25:59

1) A CSOK-ot úgy alakították ki, hogy nagy legyen a reklámértéke (szavazatszerzés), de lehetőleg ne vehessék igénybe a szegények.

2) Az, hogy a CSOK változatlan feltételekkel pl. hat év múlva mit fog jelenteni a költségvetés számára, ma még senki sem tudja.

3) Ha egy tetőtérbe külön bejáratú lakást építenek, a társasházzá alakításhoz nem kell önkormányzati engedély.

4) Két (legfeljebb hat-) lakásos épületben nem feltétlenül kell közös képviselőt választani.

5) A jogszabályalkotás egyébként valóban katasztrofális állapotban van, és abban is marad mindaddig, amíg szinte kizárólag politikai és nem szakmai kérdésként kezelik (ideje lenne a jogászképzés keretein belül külön legiszlációs - jogszabályalkotói - képzést is indítani).

csak egy néző 2016.02.26. 14:26:55

@Mária Lakatos:
Miről beszél kedves Mária?

"MNB: 8,7 milliója van egy átlagos háztartásnak
2014. 11. 17. 17:59|Utolsó módosítás: 2014. 11. 17. 18:57|Pénzügy » Megtakaritás
Tovább nőtt a háztartások pénzügyi vagyona a harmadik negyedévben a Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztikái szerint. Szeptember végén 35 895 milliárd forintja volt a lakosságnak, 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A KSH adatai szerint Magyarországon 4,106 millió háztartás van, vagyis egy családnak átlagosan 8,74 millió forintja van elvileg, és ebben nincs benne az ingatlanvagyon."

Csak körül kell nézni a komódban. Látja, hogy van rá példa, hogy az ember elfelejtkezik, hogy hova is dugta a pénzét.

"Talált magánál egymilliárdot Mészáros Lőrinc"

Na ugye?

HaCS 2016.02.26. 14:46:37

Erősen gondolkozom én is rajta, hogy a 30 éves IFA-t meg a héten vett pótot összeakasztom, és eladom új "járműszerelvényként". Végül is a törvények (KRESZ) szerint mindkettőnek megváltozik a státusza, és mivel sose voltak összeakasztva a járműszerelvény új.

HaCS 2016.02.26. 15:56:24

@Szarvas Norbert:

"1. (Inytv. Vhr. 52-55.§)

Az albetétesítés alatt azt az ingatlan-nyilvántartási eljárást értjük, amikor a társasház kialakításra kerül. Társasház létrehozható már korábban megépült, vagy felépítendő építményen."

Ez most tényleg mi? Egy önkényes törvényértelmezés? Vagy csak néhány ideszórt mondat? Mi az, hogy értjük? Egyáltalán KI az első mondat ALANYA???

Az albetét fogalma az én legjobb tudomásom szerint nem szerepel sem a társasházi törvényben, sem annak végrehajtási rendeletében.

Persze ha mégis, örömmel venném, ha kijavítanál.

Ezt a fogalmat a társasházak alapító okiratában szokás használni, és ilyenkor abban az iratban van definiálva is.

Ezek után kíváncsi vagyok milyen információforrásokból tájékozódsz, mielőtt üzletfeleidnek tanácsot adsz?

HaCS 2016.02.26. 16:03:26

@Szarvas Norbert: @HaCS:

Emellett azzal, hogy a lakástámogatási rendeletek komoly átalakításra szorulnak teljesen egyetértek. Többek közt épp az előbbi okokból.

whale 2016.02.26. 17:25:45

@HaCS: Rossz példa. Ugyanis a CSOK nem a "járműszerelvényre" jár, hanem az új pótra. Az más kérdés, hogy az IFA nélkül a póttal semmire sem mész, de ettől függetlenül a támogatás a pótra jár...:)

balsa02 2016.02.26. 18:50:04

Utánaolvasva, a rendelet kiadása előtt már több helyen is olyan célzással jelentek meg nyilatkozatok, hogy a nagyvárosok tetőtér beépítését is támogatják majd a februári módosítással (Lázár/Dömötör). Úgyhogy ezt valószínűleg tényleg így gondolták.

Külön lakást még mindig vehetek CSOK-ra a 3 gyereknek, immár 8 millióval drágábban, mint tavaly.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.02.27. 17:32:00

@Csaba Szikora: Csak h te zseni, ezt má 2001-ben eljácotta a Fizess a kedvezményes lakáshitellel és mi lett belőle? Magyar Bálintnak 5 ingatlana. Ezzel megint csak a tehetősek járnak jól az adófizetők pénzéből.

walya 2016.02.29. 08:41:13

@whale: Ennyire rosszul fogalmaztam? Hát nekünk is ez volt a célunk. Nekem az a gondom, hogy a CSOK feltétele, hogy az új lakásba kell költöznie (papiron) mindenkinek, De ha két lakást kell épiteni, akkor melyikbe kell beköltözni?

Untermensch4 2016.02.29. 09:57:25

@whale: CSOK az "új pótra" jár de lesz nagy meglepetés ha rájönnek hogy az IFA-nak is hoznia kell az euro-8 normát meg jó eredményt az ADAC törésteszten... :)

Lgaga 2016.02.29. 14:01:45

Üdvözlöm!
Az lenne a kérdésem,hogy Ön szerint várható e bármiféle változás ez ügyben?
Sajnos a Bankok is ezt támasztják alá,bár arra a kérdésre,hogy ki lakjon a 3.lakásban 10 évig,arra nem tudtak választ adni.Illetve nem tudom milyen statikus kellene a kivitelezeshez....
Ön biztosan több tájékoztatást kap a témában.Sajnos a hírek nem érintik a témát (gondolom nem véletlen).
Köszönöm válaszát.

Szarvas Norbert 2016.02.29. 14:21:13

@Lgaga: kérem emailben írjon és tudunk beszélni

szarvas.norbert@iflgroup.hu

whale 2016.03.01. 10:23:06

@Untermensch4: Miért kellene? Pont, hogy mindenféle energiahatékonysági követelményt IS eltöröltek új építés esetén...

whale 2016.03.01. 10:25:18

@walya: Tök egyértelmű, hogy az építőipari mutyilobbit tolják ezzel az új szabállyal. Régi bérházak tetőterében kialakított hulladék lakások tömkelege épül majd CSOK-ból... Az egyéni építtetők meg szopjanak. Az kap CSOK-ot, aki tele van lével és újat tud építeni...

walya 2016.03.01. 13:52:41

@whale: Hát, de ott CSOK-ból nem épülhet. Max. befeketető megépiti és majd CSOK-ból vki megveszi, ha megveszi. De én a 3 gyerekemmel, miért menjek el a családi házamból, vmi társasház tetejére? Miért nem élhetnek itt jobb körülmények között? Vicc....

walya 2016.03.01. 13:58:28

@whale: Meg hát ha eleve ez volt a terv, akkor tök fölösleges kiemelni, hogy tetőtérbeépités, meg emeletráépités, ezzel csak jól elhitették velünk, hogy egyszer talán mi is jól járhatunk... Tök mindegy hol épül az az új lakás. Régi társasház tetején, vagy teljesen új társasház épül. Új lakás lesz, amit megvehetsz CSOK-ból. De akkor miért nem lehetett már az elején is ezt mondani.... Csak egyre idegesebb leszek :)

whale 2016.03.01. 14:32:39

@walya: Pont ez a lényeg.:) A CSOK nem azért van, hogy TE kapj pénzt, hanem azért, hogy az építési vállalkozók...:))

whale 2016.03.01. 14:35:37

@walya: Azért mert elqrták. Nem kicsit. Nagyon. Gondolom EREDETILEG járt volna a pénz a tetőtér beépítésre is, csak amikor látták, hogy arra mekkora az igény, akkor kezdtek el kavarni az értelmezéssel, kifordítva az édes jó anyjuk nyelvét. A PR faktor megmarad, meg a pénz is az kasszában... Tiszta haszon.:DDD
süti beállítások módosítása