Én az indexen olvastam a cikket, amiben Majka online közösségi siránkozásba kezdett, mivel a VIVA magyar zenecsatorna nem volt hajlandó az új Majka klippben megjeleníteni a szponzor márkajelzését. Az önjelölt gengszter rapper (de inkább profi üzletember) ezt nehezményezte, és bojkottra hívja a hazát. Szerintem Majka lediplomázott és hirtelen a médiatudományok illetve gazdaságtudományok kisprofesszora lett!
Marketingből pacsi
Ha végigolvasod a FACEBOOK bejegyzését, akkor meglátod, hogy Majoros sokkal durvább reklámot kotyvasztott a Coca Colának illetve a City Taxinak, mintha szépen csendben lement volna a klipp a tévében. Nagyon szakmai levélváltásba keveredett a VIVA-val, de közben azért kielégítette a szponzorok szükségleteit. Ezt hívják Gerilla marketingnek. Nagyon ügyesen lavírozott, hiszen egy Majka kategóriájú zenésznek ezen a szinten sokkal fontosabb a teljes magyar sajtóban való releváns megjelenés, botrány, mint az egyre érdektelenebbé váló TV klipp. Különben is, valaki ma még rendszeresen figyelemmel követi a VIVA-t a klippekért, amikor ott a youtube?
Tipikus bürokrácia
Attól nem kell félnünk, hogy mostanában bármilyen szinten logikusan fog működni a valóság. Abban igaza van Majkának, hoggy randomszerűen mutatják vagy takarják a bújtatott reklámokat a tv-ben. Ha ennek szabad, akkor a másiknak miért nem? Az ilyenkor szokásos joginak tűnő mambo-jambo válaszon kívül semmit nem kapott (kaptunk). De legalább kiderül, hogy fogalma nincsen senkinek semmiről ebben az országban. A jogrendszer annyira bonyolult, infatilis, hogy még maguk a jogalkotók sem tudják azokat memorizálni, betartani. Az milyen, amikor az illetékes hatóság megbízottja mondja teli vigyorral, hogy ő sem tudná betartani a szabályokat?
Gazdaságból doktor
Szóval Majka hatalmas doktor, hiszen egy gag-el sikerült minden agyhalott felé leközölni, hogy tulajdonképpen miből élnek a zenészek és ok-okozatba állítani, hogy miért kell nekünk elviselni a képünkbe célzott bujtatott reklámokat.
Akinek ne lenne tiszta a képlet:
Az ötlet ingyen készül. A ritmus jön magától. A zene adott.
Az egészet összeállítani viszont nagyon sok pénz.
A sok pénzt eddig a kiadók adták, de mivel gyakorlatilag megszünt a lemezértékesítés, ezért a kiadók nem finanszírozzák a zenét.
A zenészeknek kell pénzt keresniük. Emiatt a zenészek szponzorokat keresnek.
A szponzorok pénzt adnak, ha a zenész reklámfelületté válik. Emiatt nem kell nekünk fizetni a zenéért a youtube-on meg a torrentekben. Emiatt léteznek még egyáltalán új zenei számok.
A VIVA és egyéb klippekkel operáló kereskedelmi csatornák ingyen kapják meg a zenei anyagokat, amiket ők nagyon okosan továbbértékesítenek. A zenész adja a zenét, a fogyasztó a zenészre jön, a reklámbevétel pedig a fogyasztó miatt. Tehát a zenész ebben a képletben a megszabott jogdíjakon felül-kívül-mellett gyakorlatilag az "ingyen reklámért" cserébe odaadja saját alkotását a tv-nek. Ha a zenésznek nincsen pénze klippet készíteni, akkor nem adja oda.
Ha egyre kevesebben készítenek minőségi klippet, akkor egyre kevesebb klipp megy majd a tévében (most a külföldieket vegyük ki a képletből). Így végső soron a tv magával cseszik ki, hiszen ők nem tudnak elmenni haknizni vagy bevételt termelni a youtube-ról.
Ez a zenei élet körforgása. Emiatt látjuk még Majkát idén a Viván. Megy a hiszti, de a VIVA elemi érdeke, hogy Majka (top magyar rapper) ott legyen a műsorkínálatban. Tehát Majka mindezek tudatában csinált egy ingyen reklámot a saját szponzorainak, majd jön a nagy kibékülés.
Egy kis pluszt hozzá adok
A vicces, hogy most igazából leírtam mégegyszer azt, amit már elöttem. De azért illene valami plusz dolgot hozzátenni a cikkhez a stílusomon kívül.
Kellett volna a sorstól egy büdös nagy pofon!
Ami akkorát csattan az arcomon,
Hogy eszembe sem jut, hogy melyik a rossz út,
Valami kéz, ami visszahúz!
Jah nem! Ennyi!