Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hiába van igazatok Taxisok, ha bunkók vagytok! 10 hibapont

2016. január 24. - Szarvas Norbert

images_18.jpegSzimpátiát nem, de szánalmat már elkezdtem érezni! Hiába futott le az évezred legszánalmasabb közösségi tüntetése, még mindig azt hiszik az érintettek, hogy bármilyen szinten nyerhetnek. Milyen forgalomlezáró szimpátia követelő-véleménytüntetés az, amibe maga a tüntető is szarik bele? Vagy bárki szerint teljesen rendben volt az, hogy ledobod a kocsidat az Andrássy közepére, majd elmész kávézni, családdal lenni vagy shoppingolni? Legalább tettetek volna úgy, mintha rólatok, és nem értetek volna szó. A marketing nagyon fontos. Nézzük a tüntetésetek hibapontjait! Legközelebb, ha tüntetni akarsz, akkor ezekre azért figyelj oda! Válságkommunikáció!

1. Először négyszemközt azonosítsátok a válságot!

images_19.jpeg

Nagyon fontos minden érintetnek megtudnia, hogy miért harcoltok, mi az eszme! De nem minden eszme éri meg a harcot. Nektek tulajdonképpen mi a bajotok? 

  • a UBER létezése? (elveszi az ügyfeleket, olcsóbban dolgozik)
  • a Taxis terhek? (ez nem az UBER hibája)
  • az, hogy felétek magas szakmai megfelelőséget támasztanak, míg uberes bárki lehet?

Először beszéljétek át, és aztán cselekedjetek! Nagyon fontos, hogy az átlag ember egyszerű és könnyen megragadható eszmék mögé tud állni. Minél nagyobb a hiszti-kavalkád, annál érdektelenebbé válik az ügy iránt.

Példa:

A kórházi nővérek tiltakoznak a bérek miatt. - Ezen eszme mellé mindenki be tud állni, hiszen jól megfogalmazott és könnyen érthető.

A kórházi nővérek követelik a magánrendelések beszüntetését, mivel azok elviszik a  yattoló ügyfeleket, ráadásul máshogy kell adózniuk, elég kevesebb szakképzettség, és egyébként is nagyon sok az adóteher járulék. És egyébként nekik nem kell saját pénzből gézlapot vásárolni a beteg számára, míg az állami kórházakban kell.- Ezen eszme mellé nagyon nehéz beállni, hiszen nehezen kibogozható, hogy most kivel van probléma, mi is a probléma és min kéne változtatni.

 

2. Ne csináljatok ingyen hirdetést

flash-mob-11.jpg

Tegyük fel, hogy a UBER-el van a probléma. Ha velük van bajotok, akkor a piacra újonnan belépő friss szereplőt ne úgy akarjátok "megtámadni", hogy igazából az átlagos embereket támadjátok meg. Ritkán szül az átlagos emberben szimpátiát, ha azért nem tud eljutni a munkahelyére, mert lezárták a belvárost egy olyan tüntetés miatt, amiben az ismert fél olyan ellen tüntet, akiről még nem hallott. A lehető legrosszabb volt, amit csináltatok. Van amikor jó ötlet a taxis blokád, de ez pont nem az volt. Ugyanis sikerült egy hatalmas flash mobot készíteni a UBER-nek. Erre lehetett számítani, hiszen a legtöbb ember nem ismerte ezt a céget, viszont a blokád miatt megspóroltatok sok tízmillió forintos reklámköltséget nekik. Mivel a sajtó felkapta a témát, így mindenhol ingyen megjelent a UBER. Mivel az emberek nem ismerték a UBER-t, ezért rákerestek, hogy miről van szó. Így jött létre az ingyen reklám, ugyanis:

 

3. Versenytárselemzés, SWOT analízis

what-is-swot-analysis.jpg

Nagyon fontos, hogy tisztában legyél a saját erősségeiddel, gyengeségeiddel és a versenytársak ugyanezen paramétereivel. Először meg kell tudni választani a versenytársat! Tényleg a UBER a legnagyobb versenytársatok? 

Szerintem nem!

Ugyanis a UBER jellegéből adódóan egy közösségen alapuló modern közlekedési forma, amihez szükséges egy okostelefon, mobilinternet, interneten használható bankkártya, bizalom és rugalmasság. A magyar társadalom rendelkezik ezekkel?

NEM!

Ne feledjétek el, hogy adott 3 millió nyugdíjas, akik akkor is titeket választanak, ha fene fenét eszik. Egyszerűen azért, mert nem bíznak a modern technikában. Adott egy olyan társadalmi réteg (aktív dolgozók), ahol még elterjedőben van a mobilinternet. Tehát a legtöbben a felmérések szerint nem rendelkeznek mobilinternettel, ami feltétele lenne a UBER-nek. De ha van mobil internet, még akkor sem biztos, hogy van olyan bankkártya, amivel lehet fizetni a szolgáltatásért. 

A taxit hagyományos személyszállításra fogják a közeljövőben használni, míg a UBER egy speciális ügyfélréteget céloz meg. Erről tanuskodnak a taxis nyilatkozatok, akik szerint napközben nem lehet érezni a UBER-t, leginkább a "bulis időszakokban jellemző".

 

4. Közösségi jelenlét

social-networks-v2.jpg

2016-ban nem kezdhetsz bele egy szimpátia gyűjtő-kormány sürgető tüntetésbe anélkül, hogy erőteljes és profi jelenlétet ne mutatnál a közösségi csatornákon. Ne felejtsd el, hogy ma már a Facebook-on terjednek a hírek (negatívak és pozitívak egyaránt). Ha a Facebook társadalmát nem sikerül magad mellé állítani, akkor szinte elveszett az éle az ügyednek. Hiszen, ha az emberek nem tudnak a bajodról, akkor nem fognak veled szimpatizálni.

Mit kell tenned a közösségi csatornákon?

  • erre a létrehozott kampányoldalt kell folyamatosan frissíteni (törekedj arra, hogy mindig erre az oldalra kerüljenek ki a legfrissebb események, történések
  • alakíts ki párbeszédet az olvasókkal, kivülállókkal
  • alakíts ki párbeszédet más érdekcsoportokkal és próbáljatok meg kooperálni
  • gyűjtsd össze a racionális és szakmai érveidet, majd azt emészthető formában indoklásokkal együtt tedd folyamatosan elérhetővé mindenki számára (akár "sponsored" megoldással)
  • próbálj meg divatos lenni, használj bátran modern képeket, színeket. A mai közösségi társadalom ezekre a dolgokra ugrik. 
  • minél szimpatikusabb és emberibb próbálj meg lenni (és még véletlenül se osszál meg ezen az oldalon "mentsük meg az állatokat képeket")

Nem hiszed el? Ez hülyeség?

Pont tegnap buktátok el a harcot teljesen, amikor megjelent a közösségi médiában, hogy taxisok megverték egy UBER-est. Úgy terjed a neten, mint a futótűz! 

2016-ban egy budapesti lezárós barikáddal eléritek az arra járókat, a híradásokat nézőket, illetve az újságot olvasókat. Ha a közösségi csatornákon erős és releváns a jelenlét, akkor elértek mindenkit a világ bármely pontján. Így lehet a szimpátiáért harcolni. A szimpátia pedig alapfeltétele ahhoz, hogy nyerjetek. Hiszen, ha az emberek nem állnak mellétek a harcban, akkor a kormányon nem lesz társadalmi nyomás.

 

5. Média jelenlét

microphones.jpg

Nagyon fontos, hogy kiválasszatok magatok közül egy képviselőt, aki:

  • szimpatikus
  • őszinte
  • jó kiállású
  • összeszedett
  • jól kommunikál
  • összetartja a közösséget

Egységesnek kell lennetek. Kész tragédia, ami jelenleg folyik a sajtóban, hiszen:

  • a taxisok egymásnak mondanak ellent
  • unszimpatikus kopasz "verőlegények" vagy rendezetlen suttyók nyilatkoznak a taxisok nevében, akik még kommunikálni sem tudnak
  • nincsen egyértelmű mondanivaló
  • megfenyegetitek a sajtót (pedig velük nagyon jóban kéne lenni)
  • nincsen egységes megjelenés

Ha nem készültök fel a sajtóra, akkor ne rendezzetek olyan tüntetést, amiben az átlag emberek életét akadályozzátok, de  még elmondani sem tudjátok ezeknek az okait.

A "bazdmeg", a "köcsög" és az "oldjátok meg" nem számítanak érvnek. 

 

6. Ne verd meg az ellenfeled

280612.png

Most komolyan! Ne verjél UBER-est! Kész öngyilkosság. Ez olyan, mintha a kórházi nővér azért panaszkodna, hogy nincsen elég fájdalomcsillapító az osztályon, és ezt nyomatékosítva gyomorszájon vágja a beteget.

 

7. Ne legyél illegál

legal.jpg

Nem trendi bejelentés nélkül barikádot emelni. Azzal, hogy az átlagos embereket akadályozzátok, még semmi nem fog változni. Ráadásul magatokra haragítjátok ok nélkül őket, mivel bejelentés nélkül esélyük nincs veletek szimpatizálni, mivel nem is értik a problémát. Helyette szervezz előre bejelenetett tüntetéseket, előre közvetítsd mindenkinek a problémádat és próbálj mindenkit magad mellé állítani. Tüntess virtuálisan! A fizikai tüntetés pedig már nem a kiindulópont kell, hogy legyen, hanem egy köztes esemény a probléma és a megoldás között. 

8. Legyél ott a saját tüntetéseden!

Bevallom, életemben nem gondoltam volna, hogy arról kell blogot írnom:

ha tüntetsz valami mellett, akkor a legfontosabb, hogy te is ott legyél

Miért csapott át az egész taxitüntetés egy groteszk paródiába?

Gyakorlatilag a taxisok leparkoltak az út közepén, aztán elmentek kávézni. Ott hagytatok néhány embert, hogy vigyázzon a kocsira és kész! Hogyan várjátok el, hogy bárki szimpatizáljon veletek, ha ti magatok sem szimpatizáltok az ügyetekkel? Most úgy viselkedtetek, mint a panelproli fotelforradalmárok. Ha én lettem volna a közterület fenntartó egység, akkor ment volna a kerékbilincs és a büntetés, mivel tilosban parkoltatok...

 

xlogo_png_pagespeed_ic_m9wlo9jav-.png

 

9. Nézd meg az időjárás jelentést

Sikerült a tüntetést az év egyik leghidegebb napjára, hetére időzíteni. Ehhez csak gratulálni lehet, de nem szerencsés. Hidegben az emberek türelmetlenebbek és kevésbé együttérzőek. Neked pedig pont az együttérzésre lenne szükséged. Próbálj meg melegebb, kellemesebb napot kiválasztani és minden jobb lesz.

 

10. Rendezd meg a majálist!

Jól kell tudni felmérni a problémát és a megoldást! Az emberek szemszögéből az egész átalakult egy szimpátiamozgalommá (UBER vs TAXI) és előjött az elmúlt 25 év minden sértettsége és negatív tapasztalata.

Az utasodat nem érdekli:

  • mennyit adózol
  • milyen nehézségeid vannak
  • milyen képzettséged van

 

Az utasodat az érdekli:

  • milyen gyorsan ér az uticélhoz
  • milyen kényelmesen utazik
  • mennyit kell fizetni

 

Fel kell tenni a kérdést, hogy ezekben a pontokban a taxi vagy az UBER az erősebb? Ha az UBER, akkor át kell gondolni a válság kommunikációdat, hiszen jelen pillanatban a taxis tüntetés pont megerősíti a UBER erősségeit, és elhallványítja a gyengeségeit.

Ha mindenáron cselekedni akarsz, akkor viszont plusz dolgokat kell belevinned a tüntetésbe.

Tüntetni lehet emberi módon és bunkó módon. Ti jelenleg bunkó módon teszitek. Pedig mennyivel jobban mutatna a tv-ben, ha azt látnák az emberek, hogy a kivezényelt rendőröket mínusz 10 fokban megkínáljátok meleg teával, békésen harcoltok az igazatok mellett és megpróbáljátok mindenkinek a lehető "legélvezetesebbé" tenni ezt a tevékenységet. 

 

+1 Fontos az időzítés

Minden az időzítésen múlik! Azt látom, hogy a mostani tüntetést fél év múlva kellett volna megrendezni. Egyszerűen a UBER még nem olyan elterjedt, hogy arról beszélni kelljen. Ti felgyorsítottátok a folyamatot. Helyette fel kellett volna mérni a problémát, tudatosan emelni a szolgáltatás minőségét a következő fél évben és akkor lecsapni a UBER-re, amikor már valóban készen álltok és a UBER-el is vannak tapasztalatok.

+2 Olvass nemzetközi sajtót

Ma már minden rajta van az interneten! Mielőtt belevágsz egy ilyen felháborodásba, előtte érdemes megkeresni a külföldi példákat, amikből lehet tanulni! Itt sincsen másképpen semmi, mint Londonban vagy Berlinben! Lehet tanulni mások hibájából!

Ha ezt megtettétek volna, akkor rájöttetek volna, hogy első perctől kezdve magatok ellen dolgoztok. Erre figyelmeztetnek a londoni taxisok is. Ha pedig látod mi történik bizonyos helyzetekben, akkor lehet gondolkozni, mit kéne máshogyan csinálni, hogy sikeretek legyen!

unknown_4.jpeg

 

::

Kérdésed van, hozzászólásod, akkor írj bátran: szarvas.norbert@iflgroup.hu

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr198306436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kettős mérce 2016.01.24. 15:15:12

Hiába futott le az évezred legszánalmasabb közösségi tüntetése, még mindig azt hiszik az érintettek, hogy bármilyen szinten nyerhetnek.

nyertek nem is keveset...

para_noir 2016.01.25. 08:46:50

Hát ez most kifejezetten jól sikerült poszt, sok benne a jó gondolat, érdemes lenne a taxisoknak is minél többen elolvasniuk, mert jól írja le a helyzetet. És látom Norbert, valakit felvettél, hogy korrektúrázza az írásaidat, mert ugyan most sem hibátlan a helyesírást, fogalmazást tekintve, de ég és föld a különbség a régiekhez képest.

Spajzi 2016.01.25. 09:28:48

A mobilinternetes és bankkártyás résszel nem értek egyet. 60 éves anyám vígan mobilnetezik és évek óta használja a kártyáját is, már a lottót is mobilon(!) adja fel. Ami itt hiányzik inkább az, hogy azok az emberek - főképp az idősebb generáció - rávegyék magukat arra, hogy rányomjanak az app-ra, megadják a kártyaszámunkat, megértsék a dolog működését. Ez viszont idővel feloldódhat, mint ahogy egyre több idősebb ember is leül a számítógép elé.

Szóval most lehet, hogy kizárja magát ebből egy réteg, de ez szerintem egyszer csak hirtelen átbillen, ha rájönnek, hogy súlyos ezreseket spórolnak meg így és a nagymamák is Uber-el fognak járni az unokához.

Amúgy jó a poszt, minden taxisnak kötelező olvasmány :)

paráznabillegető 2016.01.25. 09:29:53

a 3as pont jókora tévedés.
igaz, hogy sokaknak nincs mindenféle mobilappja szupa bankkáryával, de azok nem hogy übert, de normált taxit sem nagyon fognak használni...
tehát bizony az über elveszi a taxis ügyfelet: igaz.

Killary Fucking Clingon 2016.01.25. 09:31:41

Nekem úgy tűnt hogy többen voltak a taxis tüntetésen mint bármelyik köcsög, balos, loberálfeszten :) Szóval bagoly mondja?? :)))

Arcade Macho 2016.01.25. 09:41:49

elegge jol osszeszedett iras, csak a bevezetovel van gond...
miert lenne igazuk a taxisoknak?

fel nem birom ep esszel fogni hogy egy modernebb, jobb, korrektebb, olcsobb lekovethetobb adozasi szempontbol alkalmazast idedob egy multi, oszt a helyett hogy rarepulne a kisebb allam cimszoval az illetekes, a helyett elkezdenek taknyolni

csak egy néző 2016.01.25. 10:08:56

@Shabby Bear:
Hát tényleg nagy tömeg volt. Az a kb 90-100 taxis akik zöme a környező kocsmákban múlatták az időt közel 6000-ből, ami már magában is vicc egy ekkora várohoz.

Netuddki. 2016.01.25. 10:09:54

A 3-as pont teljesen félrement. Mára már minden magyarnak VAN okostelefonja. Akkor is ha nem telik neki rá.
A nyugdíjasok meg nem fognak taxizni. Egyrészt mert nem telik nekik rá, másrészt meg ingyen van nekik a tömegközlekedés.
Szerintem ennek fuss neki még egyszer!

A legfontosabbat viszont kihagytad.
A taxisok azzal jöttek, hogy az überesek adócsalók. Éééérteeeed! A taxisok.
Ezzel szemben az übernek olyan a technikai háttere, hogy akár minden fuvarról küldhetik a számlamásolatot a NAV-nak. És küldeni is fogják, ha csak ennyi az akadály.
A taxisok ezzel szemben megfúrták az online kasszát. Ezek után már semmilyen érvük nem lehet ellene. Noooormááális?

csak egy néző 2016.01.25. 10:11:08

"Orbán kitért az elmúlt napok budapesti taxistüntetésére is, amellyel kapcsolatban megerősítette, hogy a kormány szerint igazuk van a taxisoknak."
A taxisok pedig érvényt szereztek a kormány álláspontjának az uberes megverésével. Bravó IQ huszár taxisok.

i.giphy.com/BbA2xn4phKE9O.gif

Netuddki. 2016.01.25. 10:11:18

@csak egy néző: A többi taxis, az okosabbja meg közben bepótolta az über miatti bevételkiesést.

Netuddki. 2016.01.25. 10:13:03

@Shabby Bear: Bezzeg a köcsög, tolvaj, fidesz tüntetésein mennyien szoktak lenni mi! Főleg ha még közpénzen buszoztatják is a tüntetőket. Bár mostanában mintha nem nagyon mernétek "szimpátia" tüntetéseket rendezni...

csak egy néző 2016.01.25. 10:14:21

@bértrollbosszantó_kovi1970:
Ezek a megvezetett taxisok akik most tüntettek, csak simán "guruló kódusok" akik megkeresik a lóvét a társaságok vezetőinek.

Netuddki. 2016.01.25. 10:19:47

@csak egy néző: Azért az über 20%-a se kevés. Ez már egy rendes fideszes polgármesteri jatt a közbeszerzések esetén.
Csak hát ugye a taxisok fizetik a maffia állam és önkormányzat védelmi pénzeit is, cserébe irreális árakat számíthatnak fel. Legalábbis a vízfővárosban...

Terézágyú 2016.01.25. 10:45:22

@Spajzi:
"A mobilinternetes és bankkártyás résszel nem értek egyet. 60 éves anyám vígan mobilnetezik és évek óta használja a kártyáját is"

És taxizik is????? neeeeeeeem????????

Terézágyú 2016.01.25. 10:45:52

Egyébként a cikk tökéletes.

FriendlyAtheist 2016.01.25. 10:57:38

@Arcade Macho: Teljesen egyet értek. A jelenlegi rendszert fenntartani igyekvő "ludditák" azt nem veszik észre, hogy a hőbörgés helyett simán le kellene váltani a rendszert. Hiszen a jelenlegi modellben csak maguk a taxisok szívnak, a nyertesek meg a taxi-cégek, akik halálrakeresik magukat olyasmivel, amit az Uber technológiája már sokkal jobban meg tud oldani. Zárjon be minden taxicég, minden volt taxis menjen Uber-ezni, (adózva természetesen), és vége a problémának.

Spajzi 2016.01.25. 11:08:03

@Terézágyú: Nem taxizik, egyrészt mert nem Bpesten de még csak nem is városban él másrészt van saját autója. De ha nagyvárosban lakna szinte biztos, hogy néha taxizik is. Ahogyan budapesti anyósom aki vele egykorú és megközelítő szinten kezeli a mobilt/netet/netbankot, na ő taxizik is néhanapján, igen. Nála talán csak pár lépés, hogy kipróbálja az ubert, csak 1x-2x megkéne mutatni neki, hogy kell autót hívni. Erre gondolok kedves Teréz. Kielégítő voltam???????

Usenka 2016.01.25. 11:24:14

Nem vok taxis, de ez a "felülrőljövökésmegmondomatuti" már nagyon unalmas!
Ember! Ha ennyire ész vagy és szívén viseled a taxisok "sorsát" let's go, állj a kamerák elé, mint szóvívő és taxisblokádmenedzser.:D

Terézágyú 2016.01.25. 11:34:56

@Spajzi:
"Kielégítő voltam??????? "

nem tudom, kérdezd meg a feleségedet.

Terézágyú 2016.01.25. 11:35:25

@Usenka:
"Nem vok taxis, de ez a "felülrőljövökésmegmondomatuti" már nagyon unalmas!"

Miért mondaná meg a cikkíró "felülről"?????

Spajzi 2016.01.25. 11:42:55

@Terézágyú: Ezt a frappáns választ kérdőjelbajnok! Gratula! :)

Balt 2016.01.25. 12:28:15

A probléma nem érint, esetleg érdeklődő kívülállóként meg lehet nyerni hozzá a rokonszenvemet (ahogy végül is '90-ben még 1 pillanatra megvolt, bár valszeg tévedésből), de egész biztosan nem az uberes megverésével.

Advanced Flight 2016.01.25. 12:35:43

Nem sikerült jól a taxistüntetés, mert most nem volt ott az SZDSZ, hogy segítsen nekik (megpuccsolni az aktuális jobboldali kormányt) :-)

Punxsutawney Mormota 2016.01.25. 12:51:54

Egy taxisnak mutogatod a SWOT-analízist? Ennyi erővel egy páviánnak is magyarázhatnád a Riemann-sejtéjt!

Punxsutawney Mormota 2016.01.25. 13:18:53

Abszolút kívülállóként írok, mert

1.) évente kb. 10-12 alkalommal taxizok, és az élményeimet összesítve inkább semleges plusz, mintsem minusz a feeling,

lletve

2.) soha nem használtam még Ubert, de most letöltöttem az alkalmazást.

A legfontosabb, hogy ezek a szerencsétlen marhák jó alaposan elbaszták. Egy ilyen akciót átgondoltan, hetekkel, de akár hónapokkal korábban meg kellett volna tervezni, erre nem ártott volna szerződtetni egy marketing szakembert, aki elmondta volna, hogy először nem ártana egy mosolyoffenzívát indítani a saját oldalukról, erősíteni az közösségi jelenlétet, pozitív kommunikációt folytatni az utasokkal, ennek hangot adni a sajtóban, blogokon stb, mielőtt egy elbaszott, elfuserált akcióval elkúrják a maradék respektjüket is.
Látványosnak mondható, hogy kb. 60-70 hőzöngő idióta volt kint és maguk a taxis cégek menedzsmentjei mennyire látványosan távol maradtak az akciótól, azt az egy esetet leszámítva, amikor a Citys marha bizonygatta, hogy mekkora kárt okoz az Uber a költségvetésnek. (Megjegyzem: ez is balfogás volt, először azt kellett volna előadni, hogy ők mennyit fizetnek be a költségvetésnek).
Ez az egész sokkal inkább néhány kocsmaprókátor taxis ad hoc ötleteléséből született, akiket korábban azért hecceltek innen-onnan, mint egy központi irányítású akciónak. Ha mégis az volt, akkor a taxis cégek megérettek a pusztulásra.

inebhedj - szerintem 2016.01.25. 16:06:50

Nem vitatva a posztod, de itt összezavarodtam:

"Ugyanis a UBER jellegéből adódóan egy közösségen alapuló modern közlekedési forma, amihez szükséges egy okostelefon, mobilinternet, interneten használható bankkártya, bizalom és rugalmasság. A magyar társadalom rendelkezik ezekkel?
NEM!
Ne feledjétek el, hogy adott 3 millió nyugdíjas, akik akkor is titeket választanak, ha fene fenét eszik. "

Szóval a társadalomban értékelhető számban nincs jelen olyan fogyasztói halmaz, amely mobilnettel, okostelefonnal, bankkártyával rendelkezik és ezeket használja is, így az übernek, célcsoport híján nincs könnyű dolga, szemben a taxisokkal, akiknek afféle kimeríthetetlen aranybányaként hull ölükbe a 3 millió magyar nyugdíjas?

Ezekre a megfigyelésekre melyik bolygó tanulmányozása során sikerült szert tenni?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2016.01.25. 16:08:16

Nagyon eccerű, hogy az UBER miért verte ki taxiséknál a biztit. Mert nem adóztak egészen eddig, és mert "telekocsinak" beállítva magukat a szabott taxis árak alatt dolgoztak. Ha ez a kettő nincs, az UBER sincs. Mert az hogy tudom, hogy Kovalcsik Benő jön majd értem az ócska opel kadettjável, és eddig adott neki 5 csillagot a haveri köre, attól még nem leszek biztosabban ott ahová megyek. Arról nem beszélve, hogy ha felkenődik velem a tegnap még föcitanár holnap már kertész sofőröm a fára, akkor senki sem állja majd a biztosításom.

Szóval lehet a taxisokat savazni, de tök egyértelmű, hogy az UBER mitől is volt eddig nyerő. Mert magasról szart minden szabályra. Hát most majd nem fog. És el is távozik a balszélen.

Ezzel nem azt mondom, hogy a 2013-as taxis rendelet jó, mert kurvára piacellenes, de az utas se azzal tud ellene demonstrálni, hogy egy szürkegazdasági szereplőt felhájpol.

igazi hős 2016.01.25. 17:06:46

@városjáró: Alapvetően (majdnem) senki nem Überezne, ha akár csak a többszörös KGFB-t és cascot ki kéne fizetnie a leadózott pénzéből.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.25. 17:37:26

Van némi igazság ebben a fostengerben, de azért nem nagyon kell ezen csodálkozni egy olyan országban ahol a hozzád hasonló szarrágók 300 forinttal olcsóbb valamiért az anyjukat is meg...ák.

Voznyák Pista 2016.01.25. 17:40:51

A legnagyobb baj az, hogy a taxisok, már régóta egyfajta maffiózói rendszerben gondolkoznak.
Ha alkalom adódik simán lehúzzák a szerencsétlen utast, (ha vidéki vagy turista) Nagy a pofájuk, mert tudják, mögöttük áll még 20-40-60-vagy 100 kolléga. (Lásd Uberesek elleni agresszió).
Először kihisztizik maguknak a szigorú szabályzást, (amibe persze benne volt az is, hogy ne kezdhessen el olyan könnyen senki se taxizni, maradjon csak a zárt kis kaszt úgy ahogy van.)
Gondolnak egy nagyot, aztán csak úgy elállják a forgalmat. Hát kérem, egy jogállamban ennek következményei kéne legyenek !
Vagy ha nem, akkor annak se legyenek következményei, ha én egy tolólapos munkagéppel szabaddá teszem a forgalmi sávokat.

Elmondom, hogy mi lenne a méltányos.
Egyforma szabályzást mindenki számára. A fix díjazást eltörölni. Döntsön a piac.

És egyébként ki mondta, hogy a taxisnak sárga autóval kell nyugdíjba mennie? Hagyja abba, és kezdjen el alternativ lehetőségekben gondolkodni..

kisQtya 2016.01.25. 18:08:24

A "taxisok" drogból és valutázásból élnek, vezetni nem tudnak, az IQ szintjük pedig olyan mély, hogy alkalmatlanok ennek a postnak az értelmezésére.

De legalább jól megvernek egy ubertaxist, ez megy nekik jól.....
Remélem, rájuk rohad a műanyaglakat.
A drága "taxisok" annyit nem tettek, hogy elítélték volna nyilvánosan a féreg kollégáikat.
Tulajdonképpen én is szántam őket a gagyi demonstrációjuk miatt, de a srác agyonverése után elhatároztam, hogy többé nem ülök taxiba.
Részemről ennyit tehetek értük. Dögöljenek meg!
A balatoni vendéglátósok után ez a második "szakmai" kör, amelyik tőlem egy fillért sem fog látni.

kvadrillio 2016.01.25. 18:16:31

remélem ezt a 6 sárgataxist villámgyorsan kiengedik !
FELFOKOZOTT IDEGÁLLAPOTBAN TETTÉK, AMIT TETTEK !
ÉN IS EZT TETTEM VOLNA, HA VESZÉLYBEN A MEGÉLHETÉSEM !!!!!

JKAJJJJJ....!!! INNEN IS KITILTOTTAK !!!!!!!!
AZ IGAZSÁG FÁÁÁÁÁJJJJJ !!!!! :o))))))))))))))))))))IFL...EZ MIJAFASZ ??? :o)))))

csak egy néző 2016.01.25. 18:26:52

@kvadrillio:
Miért nem mész a G..i Fodor haverod fos oldalaira? Ott örülnek a hozzád hasonló köcsögöknek.

fifibá55 2016.01.25. 20:29:24

Az már igaz, hogy bárdolatlanul viselkedtek. Amikor kedden hosszabb várakozás után (senki sem volt az autónál) visszatért a taxis, én udvariasan köszöntem és megkérdeztem, szabad-e a kocsi, mert el szeretnék menni az Oktogonra, csúnya mondatok keretében elzárkózott a fuvarozási szerződés megkötésétől.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.01.25. 22:58:40

A cikkben alapvető pontatlanságokra épít a szerző.

Mi a Taxisok problémája? Az, hogy az Uber szar. Nem kicsit szar, nagyon szar. Gondolkodj a mezei taxis fejével. Ha az Uber olyan jó lenne, akkor a mostani társaságtól ő is átnyergelne az Uber-re.

De az Uber nem jó.

Az a baj, hogy a Taxi fennmaradjon, nyereséges legyen napi 10 fuvar a minimum. Eddig volt 11, az Uber miatt napi átlag 9.5. A 9.5 mellett is éhen halsz, de ha átmész Uber sofőrnek és mondjuk többet visz el, akkor abból az elvitt 20%-ból sem fogsz megélni.

Mert az Uber nem jobb technológiával, szolgáltatással, hanem a törvényi feltételek szándékos kijátszásával, megszegésével lett hatékony.

De ugye az IFL gazdaság megint nem számol volumenhatékonysággal, ennek kapcsán a fenntartható működéshez szükséges volumennel.

Ellenben ez a baj nem minden taxist egyformán érint. Van olyan taxis aki a dolgon mosolyog egy jót. Azt mondja, az ő ügyfelei tudják: A taxi legálisan használja a buszsávot, sok más szempontból akkor is tud haladni, amikor az átlag autós nem. Megfelelő ügyfélkör mellett *senkit* nem érdekel. Ha az Uber kiszorítja a pancsereket a szakmából, ő bizony még jól is jár, mert nem fog minden fuvart elvinni az Uber, így pedig rá nagyobb kereslet lesz.

Ha már kiszorították a pancserokat akkor fel lehet jelenteni a szabálytalanul, törvénytelenül dolgozó Ubereseket is, másodszor is piacot szerezve. Már akkor, ha egyáltalán lesz rá szükség. Mert szerintük az utas párszor ráfarag az Uberrel, és törvényszerűen farag rá, akkor egy idő után taxit fog rendelni.

Miért? Mert amikor ki kell menni a reptérre, az Uber sofőr áll a dugóban, reggel rendeled meg bizonytalan áron, és kérdés mikorra érsz oda... Taxit előrendelsz, pontosan ott van, és legálisan mehet a buszsávban, sok mindent meg tud kerülni. És az Ubernél lehet többet nyújtó appot is idővel letenni az asztalra.

Az Uber elvisz A-ból B-be, ez igaz. De a saját kocsi (fizetőképes ügyfélnél van), vagy a BKV is elvisz. Vagy a Bubi, vagy turistát a bérautó. És a bulinegyedes műszak végén az Uber sem lesz virágillatú. Nyújt valamit, amit egy ideig élvezel mert hú de menő így rendelni... Utána rájössz, hogy nem nyújt semmi olyat, amit ne kapnál meg olcsóbban.

A Taxi viszont tekintve, hogy közvetlenül oda megy ahova akarod (legrövidebb úton) ÉS használja a buszsávokat, gyorsabb lehet a többi autónál, előre rendelhető gyorsaságot tud adni, és a többinél jobban kiszámítható utat. Ha ez utóbbiért fizetted meg a saját autós úthoz képest is jelen lévő felárat akkor az Uber a labdába sem tud rúgni. Pont a csalásaik miatt.

Ha az Uberből egyező feltételekkel dolgozó legális taxi lenne, akkor azonnal valós konkurencia lenne, és nem csak pár a piacról kifelé szoruló mezítlábast, hanem a jó szolgáltatót is kiszorítanák.

Azaz ebben a történetben sok minden nem egyszerű. És ha a SWOT elemzést rendesen végigcsinálod, sok helyzetet mérlegelsz akkor látod azt, hogy az egyes helyekre beírt szavak nem minden taxist egyformán érintenek, és azonnal kiderül, hogy a tüntetés kapcsán milyen szelekción esett át az aki tüntetni fog.

Igen: Elsősorban olyan taxisoknak fáj ez akik nem a dugóban ácsorgás helyett kínálnak gyorsabb, jobb eljutást, hanem éjjel a részegnek bármilyet.

Aki éjszaka él, az nehezen tud nappal demonstrálni :) Ezzel kellett volna számolni...

dr. mesterséges színezék 2016.01.25. 23:02:47

Minden hibájával együtt a demo lehetett volna sikeresebb pl. vidéki és lengyel taxisok bevonásával (járműfuvarozás ide traileren, tucatjával) és ismert motorsportos arcok, illetve sokat taxizó sportolók, zenészek, bárdok és boncok megszólaltatásával .
Úgy számolom, így durván kétmillió taxi jelenlétéről számolhatott volna be a köztévé az érintett csomópontokról tudósítva.
Van még mit tanulni.

dr. mesterséges színezék 2016.01.25. 23:05:52

@Válasszunk: "Mert az Uber nem jobb technológiával, szolgáltatással, hanem a törvényi feltételek szándékos kijátszásával, megszegésével lett hatékony. "

Kár egy korrekten végződő mondatot inkorrekt kezdéssel elrontani.

Advanced Flight 2016.01.25. 23:55:28

@dr. mesterseges szinezek: Minden hibájával együtt a demo lehetett volna sikeresebb

Igen, pl. meztelen csöcsök sem voltak :-)

dr. mesterséges színezék 2016.01.26. 00:24:12

@Advanced Flight:
Staller Ilona meg elakadt Ferihegyen, mert nem kapott taxit.

Untermensch4 2016.02.02. 19:53:18

@dr. mesterseges szinezek: "Úgy számolom, így durván kétmillió taxi jelenlétéről számolhatott volna be a köztévé az érintett csomópontokról tudósítva."
Tehát kb európa lakosságának 1%-a taxisnak öltözve ott lett volna? Sztem ezt át kellene számolnod még egyszer. Előtte azért a "számol" szó jelentését gondold át.

dr. mesterséges színezék 2016.02.03. 11:23:05

@Untermensch4: Pedig de. A Kossuth tér kétmilliós feltöltöttségéből extrapoláltam.

Untermensch4 2016.02.03. 19:14:43

@dr. mesterseges szinezek: Arról a Kossuth térről beszélünk ami a Parlament épületénél van Budapesten? Rég jártam arra de akkoriban magán a téren sztem nem fért volna el annyi ember. Mármint élő, holttestekből esetleg megoldható lenne de jelentős technikai problémák adódnának.
süti beállítások módosítása