Budapest legközpontibb zónáját (Bajcsy-Andrássy ütközése) elfoglalta a sárga birodalmi horda, akit szent meggyőzősédüket próbálják éppen nyomatékosítani. Harcolnak az igazuk és az elmúlt 50 év berögződései mellett. Amíg ők tüntetősdit játszanak, addig senkinek nem fog TAXI osztályrészül jutni, tehát kénytelen lesz megismerni például az UBER (ami ellen megy a buli) szolgáltatását. Nekem például eszembe nem volt eddig az UBER, de a mai produkció után elgondolkoztam... Mikor fogják már fel a különböző érdekcsoportok, hogy nem egymást kéne megszoptatni, hanem kihaszálni a demokratikus rendszert? Hol van az egység, amikor szavazni kell menni? Vagy mindenkinek addig érdekes, amíg a saját zsebe megtelik? Szerintem ez a közös pont a politikus és mindenki más között...
forrás: Facebook
Ez olyan, mintha a könyvesboltok tiltakoznának az e-book ellen
Szóval a világ fejlődik és természetes, hogy a fejlődés következtében átalakulnak egyes területek, amik ellen viszont a "károsultak" tiltakoznak. Az Állam feladata ezt a változást megfelelően kezelni és lehetőleg mindent érintett érdekét szem előtt tartva az "átmeneti időszakot" biztosítani. Jelenleg a világ belépett a közösségizés korszakába. Mindent a közösségen belül "olcsón és kényelmesen" akarunk megoldani. A társadalom szinte teljesen elutasítja a profizmust és a szervezet rendszereket. Ennek oka az internet és a közösségi "okoskodás" kialakulása.
Nem véletlen:
- az emberek egyre inkább maguk akarják értékesíteni az ingatlan, mert a geci ingatlanügynökök...
- az emberek magánszemélytől akarnak autót vásárolni, mert a geci autónepperek...
- az emberek maguk akarnak hitelt intézni, mert a geci hitelügyintézők, közvetítők...
- az emberek magánszemélyel akarnak utazni, mert a geci taxisok...
Aztán ha baj van, akkor persze megszeppent gyerekként rohan mindenki a "geci profihoz". Ugyanis a magánmegoldások nem nyújtanak garanciát a jobbra, szebbre, okosabbra. Saját munkámból tudok kiindulni, amikor jön az ügyfél, beszedi tőlem a szerinte hiányzó infót, majd elrohan megoldani saját maga a hitelét., csakhogy én ne kapjak a banktól jutalékot. Volt már olyan ügyfél aki évekkel később siránkozva visszaállított, hogy mekkora szemét a bank, hiszen megduplázódott a törlesztője. Erre szoktam mondani, hogy nem minden arany ami fénylik. Egy majom is össze tud párosítani két számot. A szaktudás mindig az apró betűnél jelentkezik. Ha magad akarod megoldani, akkor erre majd utólag jösz rá.
Nem akarom a taxisokat védeni, mert sokszor tényleg gecik
Lehet álszenteskedni, vagy a fejünket a párna alá dugva mindenk érintettnek igazat adni. De akkor sehova nem jutunk előre. Az én szimpátiámat nem váltották ki azzal, hogy megint kaptunk a belvárosban (irodámtól 100 méterre) egy olyan tüntetést, amivel a "vétlen" embereket szivatják meg. Ilyenkor merül fel bennem a kérdés, hogy a sok érdekszerveződés (iskola, tűzoltó, taxis, buszvezető...stb) miért nem tud egyszer összeállni és eljuttatni minden érdekelt agyába az infót, hogy demokráciában élünk. Nem kell ahhoz megbénítani az országot vagy a fővárost, hogy érdeket tudjanak érvényesíteni. Össze kéne végre fogni, egy közös irányt meghatározni és elmenni szavazni. De szerintem ezek a dolgok mindig addig működnek, amíg az adott érdekcsoportok zsebe telítődik.
Tudom, hogy szentségtörés ilyet mondani, de nehezen tudom elképzelni, hogy a taxisok a bölcsödei dolgozók nettó 80 ezer forintos fizetése miatt kezdjenek bele egy összehangolt tiltakozásba. Itt mindenki a saját zsebére játszik, hiába mondanak mást.
És amúgy a taxisok tényleg...Több taxis ügyfelem van és mindegyik teli vigyorral magyarázza, hogyan húzta már le a külföldi palimadarat. Hogyan lesz egy 5.000 forintos útból 25.000 forint. Ismerős? Lehet siránkozni a törvények miatt, de ezeket a törvényeket (egységesítés) pont a taxisok követelték ki maguknak leginkább és elismerően bólogattak, hogy milyen jó lesz. Tudod miért? Mert törvényi felhatalmazást kaptak az árak drágítására. Ma ott tartunk, hogy olcsóbb lenne kamionnal utaznunk, mint egy taxival. Ez azért elgondolkodtató.
Nem számoltak a UBER-el
Sajnos a taxisok nem vették figyelembe, hogy a közösség szerveződik és a közösséget ma már nem érdekli az államilag biztosítótt monopólium (kizárólagosság személyszállításban). Beköszöntött a szabad piacgazdaság kora, ahol a leleményesebbek és jobb üzleti tervel érkezők elveszik a munkát a gyengébbtől. Azon lehet persze filozofálni, hogy mennyire felel meg a magyar társadalmi elvárásoknak, a magyar törvényeknek.
A képen több olyan indoklás található, ami mögé bújnak a hirtelen tisztességessé váló taxisok:
"Nem tudok számlát adni, pörgetem a fekete gazdaságot"
Na álljon már meg a bicikli. Mert az a taxis nem pörgeti a fekete gazdaságot, aki okosba fuvarozik? Aki 5.000-ért fuvarozza a külföldit, de 25.000-ret vesz el tőle? Ne legyünk már ennyire álszentek.
Nem gondolom, hogy ennek van értelme
Ez a taxis hiszti egy hatalmas vicc. Az elmúlt években addig csűrték csavarták a dolgokat, hogy taxist havi 300.000 alatt nem találsz, ami a jövedelmet illeti (most ez fekete vagy fehér jövedelem, azt hagyjuk...), ráadásul annyira nehéz bekerülni a rendszerbe, hogy... Az meg dupla vicc, hogy nem a saját kötelezettségeiket akarják enyhíteni, hanem egy konkrét cég ellen mennek. Vesszen a UBER! És ha holnap megjelenik a REBU? Holnapután ellenük megy majd a hiszti?
Azt gondolom amúgy, hogy szükség van a hivatásos sofőrökre, hiszen a szaktudást nem lehet pótolni. Én személy szerint nagyobb biztonságban érzem magam egy ellenőrzött taxiban, mint egy kétes UBER-ban. De! Nem szeretem, ha látványosan lehúznak anyagilag, az elmúlt években kialakultak előítéleteim a taxisokkal szemben. Ha ezen dolgoznának a hiszti helyett és az árakban is optimalizálnának, akkor nem lenne kérdés, hogy ki nyerne.
Találkoztam nagyon korrekt taxissal, de ez kb 30% volt a tapasztalataim alapján. Nem reprezentatív, de sokat mondó.
És mi a következő?
A kurvák tüntetnek a TINDER ellen?
Az utolsó 100 komment: