Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A BKK alkalmatlan a létezésre

2015. november 03. - Szarvas Norbert

bkklogo.pngMásfél órája történt meg velem az eset és még mindig szétrobbanok az idegtől. Az ideg, ami nem pillanatnyi fellángolásból, hanem a BKK-BKV-val való közös életemből és csalódásaiból fakad. A mostani sztori csak a gyújtó volt, egy katalizátor, hogy újra billentyűzetet ragadja és elküldjem a büdös picsába ezt az alkalmatlan és fogalmatlan bandát, akik saját diplomájuk mögé bújva próbálnak úgy tenni, mintha alkalmasak lennének a budapesti közösségi tömegközlekedés megszervezésére. Ideig óráig mindenki kúsba váltott, amikor átadták a négyes metrót. A négyes metró egy csoda, egy új kor gyermeke és a remény szellője volt, hogy végre van kiút a témában, végre fejlődünk. De ez mind csak duma. Jópár hónap eltelt az átadás óta és rájöttem, hogy még egy pelenkás nebuló is össze tudta volna ezen a szinten hozni a négyes metrót abból az anyagi és társadalmi támogatottságból, amit ez a bagázs megkapott...

Mostan 

Első napom hónapok óta, hogy Budaörsiként letettem a kocsit (szerelőnél van) és már nem csak a budapesti közlekedésemet akarom megoldani a BKV-val, hanem Budaörsre is busszal akarok kijutni. Természetesen ehhez a megfelelő ticket szükséges. Mivel nem tudom hány napig fogják az autóm szerelni, ezért bérletet akartam vásárolni a Deák téri metróállomás egyik zsírúj autómatájában. Fogom, elkezdek pötyögni, majd a fizetésig viszem a sztorit. Elkezdem bedobálni az érméket és arra leszek figyelmes, hogy az automata lecsalt egy kisebb bedobott összeget. Nyomok egy "törlés" gombot, hátha visszakapom a zsetont. Ehhez képest nemhogy a gép által érzékelt kevesebb összeget nem kapom vissza, de még abból is levon. Így a bedobott pénzem 1/3-át "utalja ki a rendszer", a többit sarcként megtartja, majd azonnal lehúzza a rolót egy "üzemen kívül" kamu dumával.

Rutinos pestiként fogom az ájfónt és tárcsázom a bádogon levő numbert. Mivel Magyarországon vagyunk, ezért már meg sem lepődtem azon, hogy a number egy központi szám volt és nem a bádogdoboz-pénznyelő automatához illetékes elérhetőség. Gyakorlatilag végigvártam a menüket és sikerült informálódnom a BKK budapesti beruházásairól is, de arra nem derült fény, hogy a francba fogok tudni beszélni egy illetékessel. Szerencsémre pont arra mobilozott egy helyi alkalmazott, akit azonnal lerohantam. Unott fapofával, mondhatni rutinosan odasétált a melletti pénznyelő autómatához és megnyomta a "help me" gombot. Itt direkt kapcsolt a telefonos operátor.

Hogy ez mekkora ötlet bassza meg!!!! A rendszeren belül van a segélyhívó!! De a segélyhívót mikor hívod? Általában ha a rendszer beszar... Beszart, elfehéredett rendszerben pedig nincsen segélyhívó... Szofisztikáltabb helyeken az operátor gombot a rendszeren kívül egy külön gombon helyezik el pont az ilyen esetekre, vagy olyan számot tüntetnek fel, ami direkt az operátort kapcsolja...

Az operátor fogja és visszahívással felveszi a vallomásom. Blablabla...True story elhangzik. Még azt is bevallom, hogy nem a teljes vagyonom nyelte el, csak a 2/3-ad részét. Ezután az operátor ismerteti a procedúrát, aminek keretében az NCIS BKK nyomozást indít és az eredményről majd a távoli jövőben tájékoztatni fognak. Balszerencsémre nem volt nálam több pénz, kártyám is otthon hagytam a spórolás jegyében (megpróbálok önmegtartóztatni). Jelzem az operátornak a problémám, hogy a kicseszett autómatája csak az összes jelenlevő pénzem 2/3 részét nyelte el és nincsen nálam több pénz megvásárolni a kicseszett bérletet. Sőt mivel esetünkben a kieg. bérlet nekem 595 forintba került volna, így egy normális jegyárat sem tudtam volna összedobni ott helyben. 

Az operátor megjátszott empátiába szart fülbe és közölte, hogy egyéni szoc. probléma. Ő erre nem tud választ adni, csak ügyfélszolgálatos. Többször jeleztem, hogy így ebben a formában hiába fizettem ki feléjük a bérletemet, nem fogok tudni hazajutni sem. Kértem, hogy intézkedjen és valami telefonos segítséggel kiállított igazolást intézzen nekem a legközelebbi BKK start ponton, ami védelmet nyújt a vámpírok ellen. Itt jött az újabb pofon. Szerinte nem életszerű, hogy nálam nincsen pénz, ezért ilyet nem tesz. Meg is kérdezte, hogy miért nincs nálam több pénz. Na itt vesztettem el a hitemet az élet nevű jelenségben. 

"Azért nincsen nálam bmeg, mert csak"!!!!!

Mi az, hogy nekem kel magyarázkodni, amikor én teljesítem a feladatomat? Most meg várhatom, hogy a 400 zsémet visszaküldjék utalva...  Ne aggódjatok, azért nyílván megoldottam valahogy a hazajövetelt, de számomra az egész eljárás felháborított.

Amikor a BKK (és általában az állam valamelyik szerve) akar tőlem pénzt beszerezni, akkor minden joga megvan a most és itt-hez. Amikor az általunk fenntartott szervezeteknek kellene teljesíteni, akkor meg szarnak a pofánkba és emelik a kezüket. Ebben az esetben is a rendszert képviselő operátor olyan zseniális ötleteket tudott kiböfögni, mint (és erről hangfelvétel van):

- kezdjek el kéregetni

-kérjek valakitől kölcsön

- hívjak fel valakit 

Tehát kezdjek el kéregetni dolgozó emberként, mint valami naplopó (ritkán látni 28 éves nem naplopó kéregetőt). Alázkodjak, miközben én kifizettem a menetdíjamat. Szerintem minimum elgondolkodtató.

Akkor

Mint ahogyan a múltbéli csalódásaim is azok. A BKK sok zsetonért kiiktatta a pénztári rendszert a vonalakon jelentős részén és helyét R2D2-kal helyettesítette. A szépséghiba, hogy ezek a gépek egyszerűen hibásak. Én a Bikás parknál szoktam letenni az autót és minden hónapban ugyanazt játszom:

A Bikás metrónál az autómatából meg akarom venni a jegyem (független hogy reggel vagy délben vagy délután) és nem sikerül. Nem tudok fizetni 5.000-el, nem tudok 10-essel és 20-assal sem. Nem fogadja el a kártyát, mert éppen nem működik a terminál. Ilyenkor kínomban átrontok a lejárt bérlettel az ellenőrökön jó sportdiplomáciámnak köszönhetően, elrongyolok Kelenföldig (összesen fél óra elbaszott idő az egész menet), ahol kivárva a sorom megveszem a bérletem és közben imádkozom, hogy ne jöjjön valami jegyellenőr zen mester, akinek szent küldetése, hogy droid legyen és telibe szarja a pofám, a problémám.

A BKK-nak és a zseni szakembereinek nem sikerült még megszervezni egy alapvetően pénzutánpótlási rendszert, aminek köszönhetően nem ürülnek ki az autómaták. Múltkor tanúja voltam, ahogyan az ismerősöm megpróbált béretet venni a fővámon, a szent gellérten, a kálvinon és a deákon- és azoknak az összes automatájában. Egyszerűen mission impossible!!!! Ezek utána mondja valaki, hogy jól működik a rendszer. Hiába hiszi a magyar, hogy kicsit sárga, kicsit savanyú, de a minénk. Ilyen nem létezik!!!! Te sem kicsit dolgozol pontosan. Az orvosná sem az a siker, ha egy mandulagyulladással életben marad a beteg. Higgyétek el, hogy ez a bagázs alkalmatlan a feladatának az ellátására. Már rég meg lehetett volna normálisan szervezni a rendszert, de egyszerűen nem érdekük. Amíg az ismerősöm minden megálónál leszállt, kijutott a metróból az autómatához, majd vissza a metróba, megvásárolt 5 jegyet (5x kb 500 forint). Majdnem annyit eljegyezgetett, mint amennyibe a pesti diákbérlet kerül. Ez mekkora nyereség egy hónapban a BKK-nak, mert direkt szarul szervezik a rendszert?

Úgy általában

A zöldebb énem is mindig azt mondja, hogy legyünk természet tudatosabbak! Le az autóval! De ilyen szarul szervezett szolgáltatás mellett hogyan legyünk azok? A BKK és a társadalom az évezred sikereként könyveli el, hogy sikerült a BKK-nak nagyjából 40 év után összehangolni a buszjáratokat egymással... Ez nem siker, hanem szégyen és a teljes hozzánem értés/leszarás bizonyítéka.

Most elképzeltem, ahogyan egy kisgyermekes soktagú családdal történik mindez, és nullázák le a rendelkezésre álló zsetont. Ők mihez kezdenek? Gyerekekkel kéregessenek? Induljanak gyalog haza? Vagy mit csináljanak? Egyáltalán miért nekik kéne valamit csinálni és nem annak, aki hibás az egészért? A rendszer miért nem lehet annyira rugalmas, hogy ilyen esetekben megengedi a kárpótló ingyen utazást aznap? Ez mibe kerülnek a BKK-nak? Plusz járatot kellene indítani? Mert azt nekem ne adja be senki, hogy ezek a gépek nincsen összekötve egy hálózaton és nem látja a központ, hogy hibát jeleznek (innentől fogva nyílván nem tudnák tömegek kijátszani a rendszert a potyajegyért cserébe). 

Csak egy kicsit esne jól, ha emberként és ügyfélként bánnának velünk ilyen helyzetekben is. Ha ilyet egy versenyszférában tevékenykedő cég művelne a FIZETŐ ügyfelével, akkor az a cég lehúzhatná a rolót. Ismerősöm mesélte, hogy a TESCO nem szállította ki a megbeszélt időpontban a rendelést (szombat este), pedig másnap vasárnapi zárvatartás van és vendégeket várt. A helyzetet úgy kezelte a cég, hogy kárpótlásként tizensokezer forint levásárolható kupont adott kárpótlásul. Azért így teljesen más szájízzel állunk hozzá a dologhoz. Én ráadásul nem azt vártam, hogy a bérletemet fizesse ki helyettem a rendszer, hanem annyit, hogy engedjenek már haza a járataikon, ha már kifizettem a bérletet...

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr708047942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2015.11.03. 21:39:01

lekközelebb viszel maggad vésőkalapács kettőst és visszaszerzed az ebül veszett bérletpénzecskét !

Antalbaba 2015.11.03. 22:48:42

1. BKV, BKK, ajtónálló X cég emberei... = B+ - csak így egyszerűen. Nem tudnák mindig másra kenni a sz@rt és kevesebb vízfejet kéne ellátni milliókkal:-(
2. Plíííz, ha már feltalálták azt a nyomorult helyesírás-ellenőrző progit /pláne magát a helyesírást/, használja már minden gyengébb képességű medvebocs! Bocs;-)

Antalbaba 2015.11.03. 22:50:38

@mikimackó: hmmm... Automatizálva a lopás/rablás már nem is bűntény - még ebben is saras a B+? Rendőrt minden pénznyelő mellé!!!

PonDrow 2015.11.04. 11:41:43

1, Eszem ágában se jut készpénzzel fizetni, ha lehet kártyával is.
2, Elég sok kombinációban és nagy gyakorisággal vásároltam már a BKK automatákból jegyet, bérletet kártyával, de még soha semelyikkel nem volt problémám. (Azon kívül, hogy gyűjtőjegyet ugye darabonként dob ki, nem fűzve. :D )

halaloszto 2015.11.04. 11:49:00

ájfón nélkül nem mész utcára, de párezer forint kp vagy bankkártya nélkül meg igen? nem vagy alkalmas nagyvárosi életre. vagy alkalmazkodsz, vagy elköltözöl.

nehogymá a bkk-nak kelljen alkalmazkodni az ilyen ősemberekhez.

aegithalos 2015.11.04. 11:55:54

"number" "ticket" "Budaorsi"
Koltozz tanyara, ott meno leszel az angol szavakkal es a helyesiras se tunik fel senkinek.

A tobbi tl;dr

shred 2015.11.04. 12:10:13

@halaloszto: Kevély budaörsi dzsentri a posztoló, még szoknia kell a pesti fertő trükkjeit:)

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2015.11.04. 12:19:29

"Hogy ez mekkora ötlet bassza meg!!!! A rendszeren belül van a segélyhívó!! De a segélyhívót mikor hívod? Általában ha a rendszer beszar... Beszart, elfehéredett rendszerben pedig nincsen segélyhívó... Szofisztikáltabb helyeken az operátor gombot a rendszeren kívül egy külön gombon helyezik el pont az ilyen esetekre, vagy olyan számot tüntetnek fel, ami direkt az operátort kapcsolja..."

Ahogy látom nem csak BKV-val, de lifttel sem utazol túl gyakran... :D

"...a kicseszett autómatája csak az összes jelenlevő pénzem 2/3 részét nyelte el és nincsen nálam több pénz megvásárolni a kicseszett bérletet. Sőt mivel esetünkben a kieg. bérlet nekem 595 forintba került volna, így egy normális jegyárat sem tudtam volna összedobni ott helyben. "

Ahamm...Se KP, se bankkártya nincs nálad. Menő vagy! :)

A többi is mese habbal...Miért van, ha én megyek oda bármikor, bármelyik automatához, akkor az működik? Csak te vagy ilyen szerencsétlen? És komolyan, a 21-században az a bajod, hogy automatizált rendszereket építenek?

Amúgy mit csinálsz, ha egy kólaautomata nyeli el a pénzed??? :D

De egyáltalán...áh, nem is értem, hogy lehet ennyire szarrágó valaki...

Köldök_szösz 2015.11.04. 12:28:54

posztos te egy kretén vagy, És még neked áll feljebb. Tiszta röhej az egész, már olyannyira hogy valami kamuságot is gyanítok benne

cardiobascularis 2015.11.04. 12:44:50

Mondjuk ezzel a helyesírással te inkább ne mondd meg másnak, hogy mire alkalmatlan, mert te például az írásra biztosan az vagy, mégis írni próbálsz.

Usenka 2015.11.04. 13:07:26

Egy ilyen stílusban megírt posztot nem kellene lehozni.
Szégyen ez a prosztó posztoló!;-)
Végig sem olvastam, mert a legmesszibb tanyavilágban is különb szerintem a viselkedés.
Jobban kellene szűrnötök vagy minden szemetet elénk raktok?

ideális hangyászsün 2015.11.04. 13:09:21

@PonDrow: Eszem ágában sincs vagy Eszembe se jut. Ne keverjük már, kérem szépen, a kettőt, mert még kificamodik az iz(é)lésem.

A poszter meg egy hülye. Én legutoljára pisis koromban utaztam egy faluból a szomszéd kisvárosba pontosan kiszámolt pénzösszeggel. De ez itt a 21. század és Budapest b+. Inkább az ágyban önmegtartóztass, legalább nem viszed tovább a génjeidet.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2015.11.04. 13:09:43

Egyetértek, nem ír túl jól a kolléga, viszont nem mi fizetjük, de még elolvasnunk sem muszáj.

Nem tudom, a fővároson kívül mi a helyzet, de amikor én Győrben laktam, és járogattam Pestre, aztán később ideköltöztem, mindig le voltam nyűgözve a BKV-tól. Pl. az, hogy 10-15 percenként járnak a buszok, az számomra egy csoda volt!

Nancsibacsi 2015.11.04. 13:11:16

Én alapból nem bízok annyira egy automatában - pláne ami mögött állami cég ügyfélszolgálata ül - hogy belerakjak egy 10 ezrest. Ezért mielőtt lejár a bérletem megveszem a Móriczon - ami útba esik - embertől. Ha a 4-es metróval jársz dolgozni, te is feljöhetnél 1 nappal korábban, és nem kellene automatákkal szenvedned.

Kuoni pásztor (törölt) 2015.11.04. 13:26:22

Hat poszter, legkozelebb nem automatazol hanem sorba allsz, ha mar voltal olyan meresz es egy filler, meg bankkartya nelkul lofralsz Budapesten.

Kuoni pásztor (törölt) 2015.11.04. 13:26:59

Vagy gyalogolsz haza Budaorsre.

Serrin 2015.11.04. 13:44:23

Budapesten pénz/kártya nélkül nehéz létezni. A cikk pontosan bemutatja, hogy miért. Máskor legyen nálad inkább több, mert fő a biztonság.
Gyanítom, hogy ez a legtöbb nagyvárosra igaz a világban.

body_andras 2015.11.04. 14:03:21

Azért a cím és a posztban írt egyedi eset súlya nincsenek összhangban... Problémák mindenhol vannak, de amióta van BKK, Budapesten van Európa, hacsak nem a világ egyik legjobban működő tömegközlekedés - és ez csak javulni fog, ha végre lesz csipkártyás jegyrendszer, metrón beléptetőkapu, meg pár új kilométer a föld alatt (kb 20-50 év múlva). Olyan városoknál vagyunk színvonalasabbak, mint Róma, Milánó, Prága.

Kuntakintekitekinte 2015.11.04. 14:09:51

ifonra van lóvé, jegyre nincs? Jaj de sajnállak. gyalogolsz.

Start Gomb 2015.11.04. 14:20:42

Az milyen már, hogy az éjszakai járatokon vagyonőr feliratú magán biztonsági cég emberei bkv jegyellenőr karszalagot viselnek? Ha jegyellenőrök senkit nem zavar, hogy gipszjakab bt állami jegyellenőri feladatokat láthat el? Ha jegyellenőrök, miért viselnek vagyonőr feliratot és miért nem adhatnak csekket?

Ha pedig nem jegyellenőrök, hanem vagyonőrök, mint ahogy a ruhájukon a címke állítja, akkor pedig hogyan lehet egy vagyonőrnek jegyellenőr karszalagja? Most akkor vagyonőr vagy jegyellenőr? Szerintem ez két külön munkakör, két külön munkaköri leírással..

Szerintem teljesen mindegy, hogy van-e egy utasnak jegye/bérlete vagy nincs, attól ő még egy ember, és nem lehet vele alpári primitív suttyó hangon beszélni és viselkedni. A múltkor nem találtam a bérletem a táskámban, és elkezdtek olyan csúnyán káromkodni, hogy én szégyelltem magam helyettük, meg szálljak le, mert feltartom a buszt. A végén amikor megtaláltam, semmi bocsánatkérés ennyi volt a válasz: szórakozz mással k*****..

Másik eset: a vagyonőr előtt elővettem a jegyem, kilyukasztottam, és a lyukasztó nem kattant, még egyszer megigazítottam a jegyet, meghúztam, nem kattant.Kivettem, és azt mondta a vagyonőr, hogy nem érvényes mert két sorban vannak a jegyen a lyukak, és szerinte egy használt jegyet akartam újra lukasztani. Az életben nem lehet bebizonyítani, hogy igazam volt, végül volt nálam egy második jegy, úgyhogy aznap este két jegy árán utaztam haza..

Kiskirálykodnak az éjszakai járatokon és feleslegesen szívatják a fáradtan hazafelé tartókat. Láttam, hogy nem csak velem viselkednek így, másokkal is ugyanúgy ordítoznak.. Jó móka mondhatom, meg kellene szüntetni ezt az egész kamu feladatkört. Teljesen felesleges és adófizetői pénzek pocsékolása az éjszakai buszokon ezeknek a hatalmaskodó alakoknak a foglalkoztatása.
Régen se védték a buszokat éjjel vagyonőrök, mégis hazaértek az emberek, és ezer jobb helye lenne ennek a pénznek.

wrstjnethn 2015.11.04. 14:21:42

Pont most volt egy jópofizó cikk arról, hogy a kedves-rendes-aranyos BKV az automatákon hagy helyet arra, hogy ha valaki akarja, oda tudja dörzsölni a pénzérmét, ha nem fogadja el az automata, micsoda fejlesztés!!

Én meg arra gondoltam, hogy ha magyar embernek nem fogadja el az automata, akkor ököllel bassza be a kijelzőt, vagy leveri az egészet a falról, nem kezd el dörzsizni meg imádkozni. Bár az elmúlt negyven évnyi automata szétverés sem volt elég a BKV-nak, hogy rájöjjenek, oka van annak, hogy még a kispolgári öregurakból is kihozza a vadparasztot egy ilyen gép.

alprazolam 2015.11.04. 14:24:48

Mondjuk a 4-es metró tényleg felesleges, valójában pénzkidobás volt.
Elég lett volna a Keletitől kivinni a pólus centerig. A fonódó villamosok meg fogják oldani a többit.

2015.11.04. 14:25:47

Ha egy versenyszféra által üzemeltetett autómata elromlik, akkor is így jártál volna. Nyelte már el kóla autómata 500-asomat, visszakaptam 1 hét múlva, de azért volt ilyen egyszerű, mert a munkahelyemen volt.

Olyan meg nincs, hogy soha egy jegyautómata sem romlik el. Én még nem tapasztaltam konkrétan BKK-val, MÁV-nál viszont igen, de mindig legalább egy nappal korábban megveszem az előző lejárta előtt a bérletemet, hiszen az érvényesség kezdetét én választom ki. Igazából én csak örülök, hogy vannak autómaták, jobb mint a jegypénztár, kp-val meg amúgy nem fizetnéj. Nagyon 1st world problem (vagy fővárosi probléma, tekintve a vidéki viszonyokat...), hogy valaki azon sír, hogy elromlott a gép, ő meg nem hozott kártyát...

2015.11.04. 14:33:54

@wrstjnethn:
Ha nincs automata, akkor a pénztároson vezetik le a feszültséget. Olyan mindegy.

halaloszto 2015.11.04. 15:02:03

@Nancsibacsi: aztán szopsz a hamis bérlettel. automata még nem adott hamis bérletet, pénztáros viszont többször!

Pierr Kardán 2015.11.04. 15:19:39

"Rutinos pestiként fogom az ájfónt és tárcsázom a bádogon levő numbert. "

Egyetértek az automatával, valóban kell neked egy kis real life tapasztalat...

Mészáros Laci 2015.11.04. 15:30:48

Értem. Most beszéljen kicsit a szüleiről. Milyen volt a kapcsolatuk? Szerették egymást?

ReRoncs 2015.11.04. 15:34:16

"Mert azt nekem ne adja be senki, hogy ezek a gépek nincsen összekötve egy hálózaton és nem látja a központ, hogy hibát jeleznek" - de bizony beadom: nincsenek hálózatban az automaták, stand-alone működik az összes.

vackor1 2015.11.04. 16:07:16

Olvasva a kommenteket is csak halkan és félve jegyzem meg, hogy - miután nagyon régen használtam a tömegközlekedést Pesten és a még anno megvett és megmaradt tömb már nem volt érvényes ( köszönet az ellenőrnek, aki nem büntetett meg a lejárt jegy használata miatt :)) ) - se kártyával se kp-el nem tudtam jegyet venni a Nyugati -tér villamosmegállójában lévő automatából...
Bezzeg az aluljáróban , a dolgozótól , nagyjából 10 perc várakozás után úgy ment , mint a huzat. :)))

5perc 2015.11.04. 16:51:33

Sajnos a kormány bebetonozta a monopóliumot. Nincs versenytárs, nincs jó szolgáltatás. A beruházásokat csak a lenyúlásért indítják.

Reactor 2021.03.23. 20:26:41

Mióta a BKK-t elprivatizálták, és a hatalmon lévők egyik fejőstehene, nem kell csodálkozni a szolgáltatás színvonalán. Hosszú-hosszú évek óta veszteségesen működő szükségcég, alulfizetett dolgozókkal, és akárcsak a MÁV-ot, ezt se hagyják bedőlni végre, pedig itt lenne már az ideje.

@Start Gomb: Igen, ismerem ezt az állatfajtát. A hibás lyukasztónál jegyet érvényesítő magányos utazóval szemben nagyon kemények, az ötvenfős clgányhordáknál meg pisszenni se mer egyik se. Legalja hányadék nyúlbéla kisstílű csicska alakok.

@wrstjnethn: A pénzérme dörzsölése bevált valaha valamikor is? :D vagy ez afféle rituálé, mint a mikor a sámán tamtamdobolással meg harcitánccal próbálta elűzni a betegséget? Normális masinákra nem telik, há' letudják ilyen kaparófelülettel. Igazi magyar megoldás, szarva közt a tőgyit.
Ám ha beszarik az automata, a legtöbb ember egyszerűen nem vesz akkor jegyet. A hevesebb vérmérsékletűek pedig, ahogy mondod, lezúzzák.

@halaloszto: Akkor följelented a pénztárost, akitől vetted a bérletet. Hamis vagy sem, a kiállítás időpontja rajta van. Megnézik, ki volt aznap kasszánál, a pénztárgépben is nyilván van nyoma a bérleteladásnak, onnantól az ő csuklóján fog kattanni a bilincs.
süti beállítások módosítása