Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A kifogások mögött! Pénzügyi tanácsadókról őszintén

2015. július 23. - Szarvas Norbert


unknown_12.jpegSzámos lekicsinyítő és becsmérlő megnyílvánulás után elérkezettnek éreztem, hogy egy más perspektívába helyezzem a független pénzügyi tanácsadókról szóló történetet. Fikázni a legkönnyebb, mert a tízmillió csalódottak országában még nagyon utángondolni sem kell. Elég ha leírjuk egy mondacsinált Madár Pál úr (kódname: palimadár) borzasztó tapasztalatait elferdítve, kiszinezve, 200 évnyi magyar kissebbségi komplexust belecsempészve és máris mindenki like-olni fogja a sztorit. A fikázók és álakadémista-áldokumentarista stílusban támadók kifogásolják, hogy ebben a szakmában mindenki az érzelmeket támadja és féligazságokkal dobálózik. Mindezt kifogásolják annak tudatában, hogy ezekben az írásokban ugyanúgy az érzelmeket támadják féligazságokkal és demagógiával. Hogy is van akkor ez? Az biztos, hogy nem fogom felszopni ezt a területet, maximum picit helyére billentem a dolgokat. Egy ágazatról beszélek, ugyanakkor egy konkrét céget veszek nagyító alá, hogy élesebb képet kapjunk.

Ezt a cikket olvastam utoljára, ami tele van féligazságokkal: cikk

Személyes sztori: 

Előző héten meghívtak engem egy találkozóra Budapest egyik exkluzívabb sokcsillagos szállodájának a kávézójába. Nagyon pattent hely, ahova elvileg ki kéne öltözni. Tele volt a helység pénzesebbnél pénzesebb manussal. Leültem és megkérdezték tőlem, hogy mit jelent számomra a siker... Tovább tudod gondolni a sztorit? 

Garantálom, hogy rosszul fogod sejteni.

Nem az OVB-hez vagy bármi máshoz akartak "beszervezni", hanem egy gazdasági újságíró invitált meg egy interjúra . Hogy minek ez a felhajtás? Egyértelműen azért, mert meg akarta adni a módját és egy kellemes környezetben akarta az interjút elvégezni. A sok pénzes manus pedig nem sokcsillagos gyémánt fokozatú csillagharcosok voltak, hanem a szálloda vendégei. 

Miért meséltem el ezt a sztorit? Mert egy nagyon fontos dolgot szeretnék már az elején letisztázni! Attól mert valakinek drága ruhája van, exkluzív környezetben mozog vagy éppen egy drága autóba száll be, az nem feltétlenül válik magamutogató köcsöggé. Ellenben ha ez a pénzes ember egy MLM rendszer tagja, akkor a torzult közvélemény szerint egyértelműen negatív kritika illeti és biztosan befolyásolni akar. Nagyon érdekes és izgalmas dolog ez a kettős mérlegelés. Viszont be kell látni, hogy van egy erősebb előítélet. Valószínűleg te is azt hitted a sztori elején, hogy valahova be akarnak szervezni! Felteszem, mostanra már megnyugodtál, hiszen egy korrekt, normális ügylettel kapcsolatban hívtak meg....

Szóval a linkelt cikkre reagálva:

Nekem sem nedvesedik be a bugyim, mert mutat bárki egy drága autót vagy egy jó órát. Sokan vannak, akiket viszont ez motivál. Gyakran hallom és olvasom az ellenzők táborától érvként, hogy ez a aprasztvakítás és megvezetés netovábbja! Ha lehántjuk a sztoriból az előítéletet és logikusan a dolgok mögé nézünk, akkor szerintem egy egészen más képet fogunk kapni! 

Szerinted minden vállalkozás a lehető legjobbat akarja magából mutatni? Miért volt szüksége a Bónusz Brigád kuponos oldalának az első közönségirodájába (Deák Tér) több százezer forintos Apple számítogépekre, mikor azt a feladatot egy natúr 100e forintos gép is el tudta volna végezni? A különböző bevásárlóközpontok (Tesco, Auchan) igazgatóinak miért felső kategóriás autót biztosítanak, amikor már egy gyengébb autó is megfelelne a céljaiknak? 

Napestig hozhatnám a példákat, de inkább a lényegre fókuszáljunk! Minden cég törekszik a legjobb oldalára és kimaxolni a lehetőségeit a fejlődés érdekében. Miért visszatetsző, ha az OVB felsővezetői Porsche-val vagy BMW-vel járnak? Mitől magamutogatóbb, mint a CBA tulajának a Porschéja  vagy egy közepes méretű vállalkozás igazgatójának a BMW-je? 

Nem tisztem minősíteni az OVB tanácsadóinak a gyakorlatát. Ellenben minősíteném azt a sarkosítást, miszerint a cég és ez a szakma elfogadhatatlanul manipulatív és egyoldalú! Tudom, hogy illúzióromboló lesz, de ez a terület nem jobban befolyásolja az ügyfeleket, mint ahogyan bármelyik másik vállalkozás, legyen az egy autószerelő, amelyik egy  klímatisztításban gyorsan csinál pár százezres számlát mindenféle problémára hivatkozva, vagy legyen akár egy bevásárlóközpont, amelyik a tudatallatinkat befolyásolva késztet minket a vásárlásra (érdemes elolvasni: Cikk). Minden az égvilágon arról szól, hogy a te zsebedben levő pénzt, hogyan tudja az adott vállalkozás használni. Ettől még nem lesz mindenki csaló, hazug és tolvaj. Lesznek, akik mérsékletesebbek és lesznek, akik kevésbé. Lesznek, akik a hosszútávú üzletpolitikájuknak köszönhetően törekszenek a te elégedettségedre és lesznek, akik rövidlátóan ott húznak le, ahol tudnak. Ez nem pénzügyi tanácsadó specifikus, hanem kereskedelmi gyakorlat. 

Ne fáraszd magad kommentbe a "én nem vagyok ilyen, nem dolgozom kereskedelemben" című szentbeszédekkel. Így vagy úgy, de részese vagy a folyamatnak mind felhasználói, mind "gyártói" oldalon. Ha csak egy sima adminisztrátor vagy, akkor is azok kezére játszol, akik "elvégzik a piszkos melót...". Ettől függetlenül azt gondolom, hogy közel sem minden vállalkozó, kereskedő vagy akár tanácsadó akar téged lehúzni és átverni. Sőt! Számtalan olyan embert ismerek, akik a saját szakmájukban rendkívül korrekten az ügyfél érdekei szerint cselekszenek, hiszen a felebaráti szereteten felül tudják, hogy csak így fogják az ügyfelet hosszú távon megtartani...

Elég demagóg megjegyzés és érv, hogy az OVB-nek folyamatosan bővülnie kell és fejlődni, különben megszűnik létezni. Egyre több ügyfelet kell bevonni? Folyamatosan terjeszkedni kell? Ez valami piramisos szarság már megint? Mutass kérlek olyan területet a gazdaságban, ahol a cégek nem törekszenek a növekedésre, ahol az életben maradáshoz nem szükséges a folyamatos előrelépés és a lehető legtöbb új ügyfél bevonása, amihez kapcsolható a folyamatos létszámbővítés is. Ez már megint nem OVB vagy MLM specifikus, hanem gazdaság specifikus. Az más kérdés, hogy általában az MLM cégek sokkal direktebb módon bővítik saját ügyfélbázisukat. Ennek oka a dirket értékesítési hálózat, ami az egésznek az értelme egyébként.

És akkor néhány aranyköpés, amit könnyen benyalhat mindenki:

"Nyílt titok, hogy igazgatóságokat lefizetnek a pénzintézetek, hogy a saját termékeiket ajánlják"- ez annyira nyílt titok, hogy semennyire. Nem tudom, hogy ez igaz vagy sem. Viszont egyből a polcszervíz jutott eszembe vagy akár bármelyik jobb étterem vagy bár, ahol a termék gyártója próbálja a lehető legjobb helyre pozícionálni magát. Emiatt pedig hajalndó többet fizetni vagy ösztönözni. Ettől függetlenül a polcon a többi termék is megtalálható, csak a kiemelt helyekért megy a verseny. Válgoass kedvedre. 

" algoritmus számítja ki, melyik ügyfélnek mi való"- nem tudom ezt ki kezdte el terjeszteni, de hatalmas zseni volt:)

Mivel foglalkozik az OVB és hogyan működik a rendszer?

Nagyon komoly homály mutatkozik a fejekben ezzel kapcsolatban, hiszen a magyar ember ügynöknek hívja az Allfinanzot (pl.: OVB), a biztosító ügynökét és az alkuszt is. Pénzügyi tanácsadónak nevezik azokat, akik egy céget képviselnek, azokat, akik több céget képviselnek és azokat, akik egyetlen pénzintézettel sincsenek (papíron) kapcsolatban. Holott nagyon komoly különbségek vannak mind a munkában, mind a lehetőségekben.

A hagyományos pénzügyi tanácsadó (angolszász országokban a legelterjedtebb és sikeresebb formula) az az ember, aki az ügyféltől szedi be a jutalékát, és cserébe a piaci információkat feldolgozva személyre szabottan mutat egy helyesnek vélt utat. Attól mert általában ezek a független tanácsadók Magyarországon rendkívül sok megszerzett képesítéssel rendelkeznek és papíron nem képviselnek pénzintézeti érdeket, még nem jelenti azt, hogy garantáltan jó tippet fognak adni. Ismerek olyan tanácsadót, amelyik két éve Ukrajnába irányította az ügyfeleket a kedvező pénzpiaci környezet miatt... Ellenben tevékenységéből következik, hogy hivatalosan nem ápol kapcsolatot a pénzintézetekkel, így kizárólag az ügyfél által elérhető csatornákon keresztül tud intézkedni és fér hozzá az általános szerződésekhez, feltételekhez. Tehát a tanácsadók ezen részlege tanácsot ad, felelősséget nem vállal, az adminisztrációban ténylegesen nem segíthet, az ügyfél érdekében nem járhat el. Ráadásul nem alakíthat ki kapcsolatot a különböző pénzintézetekkel, ami által probléma esetén a "hátsó bejáraton" kereztül tudna ügyfél-érdekérvényesíteni. Ezen felül pedig ezek a tanácsadók nem látnak rá az exkluzív zárt körű termékekre, amik bizonyos esetekben jobbak, mint a piaci ajánlatok.

Az OVB többes ügynökként a pénzpiac számos területén több partnercéggel leszerződve működik (bank, pénztár, biztosító, lakástakarék, brókercég). A tanácsadói a jutalékot nem az ügyfelektől szedik be, hanem a pénzintézetektől kizárólag a közvetített termékek után. A munka folyamán segítenek az adminisztrációs terhekben (ügyfél helyett juttatják el a szükséges papírokat a pénzintézetekhez illetve saját kommunikációs csatornákon keresztül gyorsabban tudnak érdemben intézkedni, mint az ügyfél a call centerben), illetve az ügyfél által felhatalmazást kapnak az érdekképviseletre. Mivel hivatalosan kapcsolatban vannak a különféle pénzintézetekkel, így számos háttérinformációhoz jutthatnak hozzá, egyedi exkluzív ajánlatokat kaphatnak (ami gyakran olcsóbb vagy minőségibb- az ügyfél jobban jár). Probléma esetén a hagyományos pénzügyi tanácsadóval szemben az OVB tanácsadója és az OVB központi egysége a saját jogi osztályukkal az ügyfél mögé áll indokolt esetben és segít az érdekérvényesítésben. A munka során az ügyfélnek nem kell minden alkalommal kifizetni a tanácsadót (szemben a valóban függetlennel), viszont optimális esetben a tanácsadó mindig jelentkezik, ha egy jobb termékre (pl.: lakásbiztosítás) válthat az ügyfél. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden OVB vagy egyéb közvetítő jelentkezik. Ez azt jelenti, hogy jogilag és szervezetileg megvan erre a lehetőségük, ezáltal hosszú távon magasabb hasznot hajtva saját maguknak (új kötések) és az ügyfélnek (olcsóbb szerződések, további állami támogatások, adókedvezmények). 

Fórumos baromságok

Én abból indulokki, hogy jó hírt és sikerélményt ritkábban osztunk meg a közösségi hálón, mint a negatívumot. Ebből az OVB sincsen kihagyva. A különböző fórumokon számos negatív ömlengést lehet olvasni. Hajlamosak az emberek mindent feltétel és fenntartás nélkül elhinni. Vannak olyan állítások, amiknek van értelme és jogossága, és vannak olyan állítások, amik hatalmas baromságok, amikkel csak lebeszélni akarnak. Nézzünk néhányat:

" Unit-linked ügynökök"

Hatalmas tévedés, aminek azonban annyi alapja van, hogy a szakma számára a legfontosabb eszme az öngondoskodás. Az öngondoskodás egyik formája a unit-linked típusú biztosítás, amiből hosszútávúsága miatt (10-20-30 év) az ügynök a legmagasabb jutalékot kapja. Az emberek ezt nem nézik jó szemmel, holott logikus. Baleset vagy lakásbiztosításra azért nem kapnak magas jutalékot, mivel évente fel lehet bontani a szerződést. Ha pedig ott van a rizikó az évenkénti cserére, akkor a biztosítónak megérné 10 évre előre kfifizetni a jutalékot? UL-nél viszont abból indul ki a biztosító, hogy hosszú távon fizeti az ügyfél (máskülönben a szerződési feltételek alapján veszteségesen a biztosító haszna nélkül száll ki). 

A pénz megrészegít, így ahogyan rossz autószerelők, úgy rossz tanácsadók is vannak szép számmal. Ezek a tanácsadók az OVB esetében kizárólag az öngondoskodással foglalkoznak, miközben a szolgáltatásuk alapja az Allfinanz. Az Allfinanz azt jelenti, hogy az ügyfél összes pénzügyi termékét átnézni (szükség esetén módosít és optimalizál). Azt gondolom, hogy addig kell menni, amíg nem találsz ilyen tanácsadót, ha őket választod. Másrészről pedig gyakran az ügyfelek nem hajlandóak másról beszélni, mint pillanatnyi vágyuk (ami általában vagy a hitel vagy az öngondoskodás témakörében merül ki).

" a Unit-Linked-re rábeszéltek és most 5 év után veszteségesen szálltam ki... átvertek, lehúztak"

Elképesztően megtévesztő ez a kijelentés, amivel gyakran érvelnek a parnerfüggetlen pénzügyi tanácsadók is. Az érvrendszerük alapja, amivel az ügyfelet saját ügyfelükké tudják konvertálni, hogy 5 év után veszteséges az UL, átverték őket és azonnal lépni kell.

Meg kell érteni, hogy az UL 10, de inkább 15+ éves szerződés, amiben a biztosító a költségei legnagyobb részét az első 2-3 év díjából vonja le.A hitellel helyezném párhuzamba, hiszen azt ismeritek. Ha felveszel hitelt 20 évre és 5 év fizetés után ki akarod pengetni, akkor a tőketartozásod=netto befizetett törlesztések összege, vagy pedig ennél kevesebb? A bank nem azért ad neked pénzt, hogy ne legyen rajta haszna. A biztosító pedig nem azért helyezi el a pénzed és tart fenn alapkezelőket, hogy aztán idő előtt úgy szálljál ki, hogy neki nem volt rajta nyeresége. Azt gondolom, hogy akkor lepődnék meg, ha valaki egy 20 éves UL-nél 5 év után nyereséggel szállna ki. Ezt el kell fogadni és nem utólag támadni. Ha elköteleződsz sok évre, de hamarabb bontod a szerződést, akkor annak ára lesz. Másik példa a Fundamenta lakáskassza, ahol egy időben elengedték a szerződéskötési díjat (sok tízezer forint), amennyiben aláírtad, hogy 3 évig legalább megtartod a szerződést. Amennyiben 2 év után felbontottad, akkor be kellett ezt az engedményt fizetni.

" Az OVB-nél nincsenek szakemberek. Senki nem ért a pénzügyekhez. Nincsenek végzettségeik"

Megint egy általános vélekedés, amit a független tanácsadók megerősítenek, akik a tengernyi szakképesítésre verik a mellüket. Ezen a gazdasági interjún egyetértettünk az újságíróval, hogy a diploma egy igazolás bizonyos fokú tudáshoz, vagyis tudás és nem erkölcsi alapú. Attól, mert valakinek sok papírja van, az nem azt jelenti, hogy erkölcsileg is képes jó tanácsokat adni. Másrészről meredek gondolat azt, hinni, hogy egy sok ezer fős vállalatnál senki nem ért ahhoz a területhez, amiben tevékenykednek. Ez nem az OVB felszopása, hanem egy egyszerű logikai érvrendszer. Nem tudom elképzelni, hogy létezik olyan többezer főt számláló multi, amelyiknél senki nem ért a szakterülethez, vagy legalábbis a vezetőik nem értenek hozzá. Az más kérdés, hogy kezdőként valóban nincsen meg a tudás. Viszont normális esetben ezt a hiányosságot a folyamatos továbbképzésekkel és a vezetői szakirányítással és felügyelettel küszöbölik ki.

" veszteségesen szálltam ki"

Na ilyenről sokat hallottam. Bár az emberek szeretik magukat tökéletesnek beállítani, akik semmilyen hibát nem követtek el. Sok emberrel beszélgettem az OVB-től és kijött egy minta. Vannak kivételek, de a "veszteséges" buli leginkább a kiválló munkatárs számlájára írható, aki:

a rugalmas munkdaidőt úgy értelmezte hogy soha nem kell dolgozni

a kötelező oktatásokra aludni járt be, nem volt hajlandó magától fejlődni

egy hónapban nem volt hajlandó 2-3 ügyfélnél többel találkozni

várta a milliókat, de semmit nem tett érte a céges bulikon való részvételen kívül

és aki azt hitte, hogy a kávészünet és ebédszünet a munkaidő része...

Meg kell érteni, hogy ennél a cégnél sincsen kolbászból a kerítés. Jutalékként rendkívül magas jövedelmet lehet elérni, de ahhoz lényegesen több "minőségi és valódi" munkát kell végezni. Nem jött össze? Az OVB struktúrális értékesítést alkalmaz alvállalkozói jogviszonyban. Tehát mindenki vállalkozó. Innentől fogva ott van a kockázata a veszteségnek is, ami nem olyan szörnyű, mint ahogyan ezt elsírják a neten!

Amikor vállalkozni akarsz (pl.: nyitsz egy büfét), akkor meg kell vásárolnod a felszerelést, bérelni kell a helységet, megfizetni a járulékokat...stb. Ez több millió forint tőkét feltételez, amit akár el is veszíthetsz és a kezdő vállalkozók jelentős része elveszti.

Ehhez képest az OVB-nél nem kell kezdőként irodaköltséget fizetni, nem kell alapanyagot vásárolni. Kizárólag a saját telefonszámládat kell megfizetni és egy 30 ezer forintos felsőfokú képzést elvégezni (amint gazdasági diplomával kiválthatsz), amit a cég bizonyos elvárható teljesítmény után kifizet neked. Ha nem jött össze, akkor ezek lesznek a veszteségeid: pár tízezer- 1-200.000 ezer forint. Ez mi az előző példa millióihoz képest? Természetesen vannak vállalkozói költségek is, viszont ha van mellékállásod vagy tanulói jogviszonyod, akkor nem lesz járulékfizetési kötelezettséged (s általában az OVB-nél mellékállásban ezekkel a feltételekkel kezdenek el dolgozni...).

De akkor mik azok a milliók, amikor hallani? Az öngondoskodási termékeknél van egy úgynevezett visszaírási idő (2-3 év), amin belül az ügyfél felmondásával a jutalékot is vissza kell adni. Ez viszont már minőségi kérdés. Ha átvered az ügyfelet, akkor nem lesz jutalékod. Ilyenkor mindig azt kérdezem a látványosan síró és panaszkodó embertől, hogy mit követett el azért, hogy minden szerződést felmondják idő előtt és milliós tartozása legyen az OVB fele? Mert, aki korrekt ember, az nem fogja átverni az ügyfelet. Aki korrekt ember, az nem fogja hagyni, hogy a vezetője átverje az ügyfelet...

Ha van egy jó sztorid vagy kérdésed lenne, segítségre van szükséged vagy bármi más, akkor írj bátran: szarvas.norbert@iflgroup.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr167649676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tejhatalom 2015.07.23. 21:59:22

Iszonyatosan hosszú írás, képtelenség végig elolvasni. Ráadásul hemzseg a helyesírási hibától, és egyáltalán nem érthető, hogy mi volt a költő célja eredetileg. Mi lenne ennek az írásnak a kérdése, a válasza, az eleje, a vége? Érthetetlen. Őszintén.

tejhatalom 2015.07.23. 22:02:33

Mellesleg az említett cég nem független, hanem többes függő ügynököket hajt, legfeljebb a vizsgájuk független biztosításközvetítő. De azért tanácsadásról, szakmaiságról, alapos tájékoztatásról, teljeskörű, tényfeltárásról a költségek, költségszerkezet, visszavásárlási értéktáblázat, kockázatok (egész sora) tekintetében még a magasabb "szakmai vezetők" esetében sem beszélhetünk.

És még mindig nem értem az írás célját. Most már végig elolvastam. Még nem találtam meg a mondanivalóját. Még azt sem, hogy most akkor pro, vagy kontra?

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.07.23. 22:46:44

Kedves Norbert!

Melyik OVB-s tanácsadó ismeri a teljes piacot? Gyakorlatilag egy biztosítónak is képtelenség az összes termékét ténylegesen ismerni...elméletileg jól hagzik, viszont a gyakorlat mást mutat..

Még azt nem értem,hogy gondolják komolyan, hogy egy pár hetes gyorstalpaló és egy 15 ezer forintos leértékelt öltönyt felvéve, hogyan lehet hitelesen előadni az ismerőseimnek hogy én vagyok a pénzügyi tanácsadó. Sok helyen tilos is az ismerősőkkel kötni az első időszakban, mert mindenki tudja mi lesz a vége nagy valószínűséggel..

Még egy gondolat, nevetségesnek tartom, hogy milyen alacsony jutalékot kapnak az OVB-s tanácsadók, azért mert a többi "vezetője" annak a vezetője, meg annak a vezetője leveszi a saját részét, és az a szerencsétlen aki gülizik, alig kap pénzt...

Szarvas Norbert 2015.07.23. 22:54:06

@tudatosbiztositas.hu:

én azt gondolom erről, hogy senki nem lesz tanácsadó pár hetes tanfolyam után, mint ahogyan senki nem lesz tanácsadó egy négy éves diploma megszerzése után sem. Mindkét esetben bizonyos szintű elméleti tudást kapnak az emberek. Viszont egy könyv vagy tudásanyag sem képes jól lemodellezni a pénzpiacot és megjósolni a legjobb lépést. Ha létezne ilyen modell, akkor soha senki nem veszten és hozna rossz döntést, holott a rossz döntések tálplálják a piacot.

Az általam is felvázolt elv akkor tud teljesülni, ha a gyakorlati tudást évek alatt megszerző felsőbb vezető (nem feltétlenül direkt vezető) szakmailag felügyeli a műveleteket és a kimenő tanácsokat. Ebben az esetben kerülhető el szakmai mellélövés.

"15 ezer forintos leéértékelt öltöny..."- ezt viszont nagyon unszimpatikus és arrogáns megjegyzésnek érzem. Nem mindenki indul kiválló anyagi helyzetből és nem mindenkinek a szülei gazdagok akik tudnak 100-200 ezer forintos öltönyt adni a gyereknek...mindenkinek el kell valahol indulnia és fokozatosan felépítenie magát, legyen az pénzügyi tanácsadó, bankos, marketinges vagy akárki!
Én amikor meghozok egy üzleti döntést és meghallgatom a másik felett, akkor biztos nem azon töprengem, hogy miért kerül az órám többe, mint a rajta levő komplett felszerelés... mert szerintem nem ez számít, hanem amit mond.
Ha mindig mindenki a legjobbhoz akarna menni és tartozni, akkor nagyon hamar elfogyna az utánpótlás. Te is biztosan a nulláról kezdted a karriered, így nem igazságos elvárni másoktól, hogy ne nullán kezdjenek...

Szarvas Norbert 2015.07.23. 22:56:31

@tudatosbiztositas.hu:

"Melyik OVB-s tanácsadó ismeri a teljes piacot? Gyakorlatilag egy biztosítónak is képtelenség az összes termékét ténylegesen ismerni.."

én is pénzügyekkel foglalkozom és akármilyen fura, de minden a kezemből kiajánlott szerződést először végigolvasok és teljes mértékben megismerem. Mivel a magyarországi piac viszonylag behatárolt és korlátolt, ezért nem lehetetlen komoly tárgyi ismeretre szert tenni az évek alatt, ha folyamatosan törekszel az újabb temrékek megismerésére. Olyan még nem volt, hogy egyszerre jött volna 30 termék a piacra... ez szorgalom, lelkiismeret és idő kérdése. nem tudom nálatok ez, hogy működik, de nálam így.

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.07.24. 00:00:00

Nem kétlem, hogy te ezt megteszed, és profi vagy a szakmában, és biztos vagyok benne, hogy az OVB-nél is vannak hozzád hasonló profi tanácsadók, viszont nem gondolom hogy ez lenne az általános és jellemző, továbbá a tapasztalat és a gyakorlat is mást mutat sajnos.

Jogos, arrogánsnak tünik és az is, de nem akartam ezzel senkit megbántani, mert természetesen én is abban kezdtem, de kellő szerénységgel, és nem hittették el velem, és nem is hittem magamról azt, hogy én lennék a pénzügyek mestere, 100 -200 ezres öltöny meg szerintem felesleges, ha csak nem felső és közép vezetői körökben mozog valaki.

Engem személy szerint az bosszant legjobban az OVB-ben, és azért gondolom, azt hogy a mükődése sokszor káros a szakmára, mert a valódi szakmai munka és fejlődés helyett, mind a vezetők, mind pedig azok a tanácsadók, akik normálisabb jutalékot szeretnének kapni, arra kényszerülnek, hogy toborozanak maguk alá újabb és újabb munkatársakat, a függő hálozatokban ez a hr es feladata, a tanácsadó pedig az ügyfelekkel foglalkozik, és nem a toborzással foglalkozik.

Doberdo 2015.07.24. 07:59:50

Se eleje se vége...Nem lehet tudni mi a szerző célja ezzel....

Köldök_szösz 2015.07.24. 08:52:03

Akárki akármit mond én ha meghallom valakiről hogy OVB-s fénysebességgel hagyom ott és egy szót sem vagyok hajlandó vele beszélni. Undorítóak...

2015.07.24. 09:29:12

TL;DR

Mosdatás és önigazolás. Amikor az ügynök azzal sincs tisztában, hogy bizonyos UL termékeknél az éves értékkövetésnél újraindul a kezdeti költség (persze csak a díjnövekményre, de akkor is felháborító).

szamok embere 2015.07.24. 09:36:08

"Minden az égvilágon arról szól, hogy a te zsebedben levő pénzt, hogyan tudja az adott vállalkozás használni."
Ahol élek, ott viszont arról, hogy hogyan tud számomra értékelhető szolgáltatást elfogadható áron nyújtani. Gondolom, a szerző ezt nem érti.

Szarvas Norbert 2015.07.24. 09:44:57

@szamok embere:

gondolom te meg azt nem erted amit a kiragadott szovegreszlet utan irtam...

a legjobb eset amikor az ugyfel erdekeit helyezik eloterbe hiszen csak igy lehet hosszutavon megtartani.

sajnalom ha a kiragadott mondatot sem erted... minden kereskedelmi iparagbak az elsodleges szempont az ertekesites penzert vagy vmi ertekesert cserebe... ha tetszik ha nem. olyan meg nem volt h vki azert kezd el ertekesiteni h neked jo legyen de olyan van h azert intezi neked jol h tobbet tudjon kesobb ertekesiteni

nevetőharmadik 2015.07.24. 09:45:35

Nincs semmi gond az OVB-vel meg a "pénzügyi tanácsadóival", mindössze annyit kell tudni, hogy ők valójában piaci kofák. Van egy rakat termék a pultjukon, és azokat igyekeznek eladni. Akinek kell, akinek az adott termék megéri az árát, megveszi. Hogy szerintük mindenkinek kell? Hát a paradicsomos piaci kofa szerint is mindenkinek kell paradicsom. Más kérdés, hogy a paradicsomos kofa nem nevezi magát "élelmezési tanácsadónak", max egy társkeresőn.

Szarvas Norbert 2015.07.24. 09:53:29

@nevetőharmadik:

ez valami bevett szokas? minden temaval kapcsolatos kommentben megtakalom szorul szora ezt ...
amugy nincs igazad mert a piaci kofa bem kezdi el vizsgalni a paradicsom elettani hatasait a szamodra es nem nezi meg h neked erre szukseged van e.

a tobbes ugynok attol fuggetlenul mert termeket ertekesit torvenyileg kotelezve van az ugenyfelmeresnelkeszitesere. raadasul neki nem kell mindent eladbi neked hiszen eleg tag a meritesi lehetosege a termekek kozott, igy elobb vagy utobb lesz olyan penzugyi termek ami kell neked ( ami nem feltetlenul ul hanem egy jobb lakasbizti vagy folyoszamla, esetleg egy penztar..)

Szarvas Norbert 2015.07.24. 09:56:27

@nevetőharmadik:

biztosito ugynok: paradicsomot akarsz?
tobbes ugynok: milyen fajta paradicsomot akarsz?
penzugyi tanacsado: sztem neked paradicsomra van szukseged

nevetőharmadik 2015.07.24. 10:19:56

@Szarvas Norbert: Jó, hogy nem rögtön azzal jössz, hogy egy pénzügyi termék és a paradicsom nem ugyanaz. Nem mondod?! A hasonlat lényege nem ez volt.

Asdabasd 2015.07.24. 11:34:55

@Szarvas Norbert: Pedig de, pontosan erről szól. Fiatalokat keresnek, akiket behülyítenek a "heti 8 óra munkával 150 ezret fogsz keresni" szövegükkel. Befizetik szépen a "misére" (tanfolyamra) a díjat, 1 hónap múlva már pénzügyi tanácsadónak mondják magukat. Nevetséges mint ahogy te is, aki ezt védeni próbálja.

Szarvas Norbert 2015.07.24. 12:29:46

@Asdabasd:

én azt mondom, hogy ezekben a rendszerekben meg van ez a fizetési potenciál, amiről beszélsz. Az más kérdés, hogy 5-10% fog heti 8-10 órával ennyit keresni tartósan. Ez már nem szakmai hanem erkjölcsi kérdés, ráadásul nem általánosan elterjedt, hanem irodafüggő tapasztalataim szerint.

A másik felvetésedről azt gondolom, hogy attól mert belerúgtál kettőt a labdába, még nem leszel focista, holott focista lesz a megnevezésed pont úgy, mint Messinek. Ez igaz sok kereskedelmi területre, ez igaz a pénzügyi tanácsadókra is.

Asdabasd 2015.07.24. 12:44:01

@Szarvas Norbert: Nem, ha belerúgok kettőt a labdába, attól még nem lesz focista a megnevezésem. Ezért nem is öltözök fel úgy és nem is akarom igazoltatni magam semmilyen csapathoz, mint ha tudnék focizni.

Valószínűleg a fejesek keresnek heti 8 órával ennél sokkal több pénzt is, ettől függetlenül ahogy írod erkölcsileg akkor is gusztustalan így reklámozni.

kitilthatatlan kommentelő 2015.07.24. 13:02:09

"aprasztvakítás "

Mi a fene az a aprasztvakítás ????

Zár Balta 2015.07.24. 13:55:55

@kitilthatatlan kommentelő: Hát pl. Te egy nagy apraszt vagy :D :D

Egyébként én azt hittem, hogy az OVB az országos választási bizottság... és szart se értettem a cikkból, igaz nem is olvastam végig és nem is fogom

Untermensch4 2015.07.24. 16:17:06

@Szarvas Norbert: "Ettől még nem lesz mindenki csaló, hazug és tolvaj. Lesznek, akik mérsékletesebbek és lesznek, akik kevésbé. Lesznek, akik a hosszútávú üzletpolitikájuknak köszönhetően törekszenek a te elégedettségedre és lesznek, akik rövidlátóan ott húznak le, ahol tudnak. Ez nem pénzügyi tanácsadó specifikus, hanem kereskedelmi gyakorlat. "
Attól hogy a "kereskedelmi gyakorlat"-nak többnyire része a csalás és a hazugság, ezek még nem válnak erkölcsös dologgá csak tömegessé.
"Mutass kérlek olyan területet a gazdaságban, ahol a cégek nem törekszenek a növekedésre, ahol az életben maradáshoz nem szükséges a folyamatos előrelépés és a lehető legtöbb új ügyfél bevonása, amihez kapcsolható a folyamatos létszámbővítés is. "
Ha egy cég túlnövi magát a méretgazdaságosság tekintetében akkor vagy szétdarabolás a "terjeszkedés" vagy a kisebb, dinamikusabb új versenytársak legyőzik a piacon. A fejlődés leginkább az új technológiák bevezetését, nagyobb hatékonyságot (akár kevesebb munkaerőből nagyobb termelést) jelenti, inkább neked kellene arra példát mondanod mi az a gazdaságban ami folyamatosan nőhet és nem lesz "vége". Ami csak folyamatosan terjeszkedve tud "élni" és nincs egy optimális "üzemi mérete" az bizony piramisjáték.
"én azt mondom, hogy ezekben a rendszerekben meg van ez a fizetési potenciál, amiről beszélsz. Az más kérdés, hogy 5-10% fog heti 8-10 órával ennyit keresni tartósan. Ez már nem szakmai hanem erkjölcsi kérdés, ráadásul nem általánosan elterjedt, hanem irodafüggő tapasztalataim szerint."
A kábítószer-kereskedelemre is igaz ez, aki már ennyi munkaidővel ennyi vagy több pénzt tud keresni annak biztosan nem kell személyesen erkölcstelen dolgokat csinálnia, "csak" mozgatni a szálakat az alatta lévő hierarchia csúcsán.

2015.07.26. 07:39:30

Ez nem cikk, hanem egy bazinagy tanulmány . A posztit nyilván jól megfizették érte és örömében írt egy véget nem érő esszét.

2015.07.26. 07:40:59

@Asdabasd: Ez egy kurva nagy piramis. Akár hogy is nézzük .

Untermensch4 2015.07.26. 14:22:23

@Diorella Queen: Nem tanulmány, egy toborzókampány egyik eleme.

Sobbis 2015.08.07. 13:18:57

@tudatosbiztositas.hu:

Mivel Te is innen indultál állításod szerint, elég arrogáns a kezdőkre ráhúzni ezt. Honnan veszed amúgy, hogy pénzügyi tanácsadónak titulálja magát minden kezdő? Édesanyám barátnője 8 éve AEGONOZIK (mellékállásban), 2 évet bankban dolgoztam és 2 éve az OVBnél vagyok, megeszem reggelire szakmailag és nem a bankban tanultam meg a nagyját... nem is a főiskolán. Most én is írjam azt, amit te, hogy tanulatlan mind?

Szakmabeli vagy, AEGONOS vagy, hidd el, ahogy nálatok is, az OVBnél is rengeteg magasan és sajnos némely esetben alul képzett személy is van. Heti 2 oktatás, külön külsős oktatók is járnak rendszeresen, törekszik a cég a magas szakmai oktatásra, nyilván egy 1-2 hónapja itt levő kezdőt könnyű elkapni szakmai kérdésekben. Viszont azt gondolom, hogy egy banki alkalmazott, könyvelő, vagy bármely terület ahol pár hónapja dolgoznak lehet szakmai kérdésekben fogást találni. Kell a tapasztalat.

Honnan ismerik az egész piacot? Én se ismerem az egész piacot, de nem is kell, a prémium és a főpartner cégek palettáját ismerem. Nem nagy dolog amúgy 6-7 cég termékét ismerni. Átolvasod és kiszűröd mivel foglalkozol és mivel nem. Ha abból nem tudok az ügyfélnek mit mondani, az igényét elküldöm az összes cég kapcsolattartóinak, akik elküldik a választ... Ez a hatalmas előnyünk a függő cégekkel szemben. Ló-ra biztosítást pl csak 1 cég tud szerződni, viszont az gyenge ebben, ez viszont erős ebben és így tovább és így tovább. Rengeteg termékkel találkoztam már és 1 kezemen megtudom számolni hányszor fordult elő az, hogy nem tudtam, az ügyfél számára kedvezőbbet javasolni. És ez pont annak köszönhető, hogy számos céggel kapcsolatban állunk.

Ennek a működését, a partnercéges kapcsolattartókat, a háttértámogatást, függő ügynökként nehéz megérteni.

tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2015.08.07. 16:40:03

@Sobbis:

Jogosak az észervetéleid, sajnos hajlamos vagyok néha általánosítani, megértem, hogy ellenszenves, mint mondtam biztos vagyok benne, hogy az OVB- nél is vannak profi és lelkiismeretes szakemberek, de sajnos ez a kisebbség.

Inkább úgy fogalmaznék, hogy aránytalanul sokan nem ütik meg az elvárható színvonalat, úgy általában a szakmában, és igényük sincsen rá.

Az OVB vel kapcsolatos ellenszenvem csak abból fakad, hogy a 30-40 OVB szerződésnek, amivel én találkoztam, a 90 % -a két biztosító (közel sem a piac legjobb terméke, sőt), pedig eltérő élethelyzetek voltak, az okokat sejtjük..

Szarvas Norbert 2015.08.08. 14:18:28

@tudatosbiztositas.hu:

Bocs, de ez az utolso komment nagyon alsagos es alszentre sikeredett fuggo ugynokkent Aegonos kepviseloket.

Ha megnezzuk a te koteseidet, akkor felteszem, hogy csak aegonos szerzodes lesz kozottuk. Abban is biztos vagyok h tobbfele biztositas ( lakas, elet, baleset, ul stb...) . Biztos vagy benne hogy minden megkotott temakorben az Aegonos szerzodes tudja a legjobbat a piacon ?
Ha nem vagy ebben biztos akkor miert kotod meg ahelyett h elmesz fuggetlenhez, ahol 6-7 biztosito termekpalettaja kozul valogathatsz?

Amugy a "legjobb" termek eleg relativ dolog... Mitol lesz valami legjobb termek? Legjobb az ara? Legjobb a back office? Legjobb a miniseg? Legjobb a tartalom? Legjobb a megterulesi rata? Mitol?

A UBS banknak volt 2008-ban a legjobb kamatozasu devizahitel kivalto termeke. Aki tudta, azt kototte. Ma mar evek ota nincsenek erdemben az orszagban, a konstrukciok is bedoltek. Ezzel azt akarom mondani, hogy szamos olyan szempint van a "legjobb" kivalasztasanal ami nem mutathato ki szamokkal, maximum utolag igazolhato a dontes a jovoben

the_zenith 2015.08.31. 11:16:56

@tudatosbiztositas.hu: "biztos vagyok benne, hogy az OVB- nél is vannak profi és lelkiismeretes szakemberek, de sajnos ez a kisebbség."

Tegyük hozzá, hogy a jelentős lemorzsolódás és tömeges újratoborzás miatt sokkal valószínűbb, hogy ha leülsz beszélgetni egy OVB-ssel, akkor neki max. 1 éves tapasztalata van. Vagy inkább 3-4 hónapos. Persze ez nem azt jelenti, hogy ha konkrét javaslatokat kapsz/szerződést ajánlanak, akkor az mögött nem lenne elemzés, szakértelem. Az OVB munkafolyamatának első lépése az ún. elemzés, ahol a tanácsadó megismerkedik az ügyféllel, annak múltbéli pénzügyi döntéseivel (milyen biztosításod, megtakarításod van stb.), jövőbeli céljaival (nyugdíj, gyerektámogatás stb.). Ezt követi az érdemi tanácsadás, amit mindaddig a tapasztalt vezető tart, amíg az új munkatárs alkalmas nem lesz az önálló tanácsadásra.

conqueror 2015.11.27. 20:42:17

Kibaszott fárasztó cikk, dugj fel magadnak egy wc pumpát kérlek.

MadStark94 2016.02.14. 16:58:48

Korrekt cikk,bár akad benne pár helyesírási hiba.Javaslom hogy javítsd,mert így hiteltelenné válik a mondandód.
Aki meg úgy alkot véleményt,hogy végig sem olvasta, az mi a francnak kommentel? Akinek ez a cikk hosszú,az könyvet se nagyon olvasott még szerintem.Bár ez nem lepne meg,mert az itt kommentelők nagy része sajnos súlyosan értelmi fogyatékos.

MadStark94 2016.02.14. 17:07:35

@tudatosbiztositas.hu:
Csabika, a sok okos közül te vagy a leghiteltelenebb:

"Kapcsolat
Komoróczy Csaba

Biztosítási és Ténzügyi tanácsadó

AEGON Biztosító Megbízott Partnere"

Az még hagyján hogy a nem bírod hiba nélkül leírni a titulusodat,de aegonosként magyarázol a hitelességről...

Tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2016.02.14. 19:02:19

@MadStark94:

Köszönöm, hogy szóltál valóban a p betű-t elírtam, bár ebből messze menő következtetéseket levonni nem túl bölcs.

Nem vagyok "független" valóban, de legalább ennek az egy biztosítónak ismerem a termékeit, a szabályzatait, a belső működési rendjét, és többek között azért csak egynek, mert én sajnos nem vagyok képes 18 biztosító több száz termékét alaposan megismerni, és nem vagyok képes minden biztosító belső működési rendjét a szükséges mértékben megismerni.

Én azt gondolom, hogy ez is érték, és hasznos az ügyfél számára, amikor kapcsolatba kell kerülni a biztosítóval, vagy ha "baj" van..Ugyanakkor a függetlenség is lehet érték, ha valaki jól él vele, de az a ritkább és nehezebb út..

jajdehülyevagyok 2016.02.17. 10:56:30

Sajnos többször futottam össze OVB-s ügynökkel, de egyik sem volt egy nagy ász. Arra képzik ki őket, hogy a legnagyobb bevételt nyújtó terméket tolják rá az ügyfélre, s nem a neki megfelelőt. Az MLM jellegéből következik, hogy nem a minőség, hanem a mennyiség és a szerencse segít az előrejutásban, meg a duma. Ebből következik, hogy hozzáértés nélkül kerülnek magas pozícióba emberek, akiket eltartanak a szerencsétlen kezdők, akik fillérekért dolgoznak pár hónapig majd átadják helyüket a következőnek. Magam is találkoztam olyan n-dik szinten lévő "igazgató"-val aki állítólag mindenhez ért, de egy tulajdoni lapon sem igazodott el.
süti beállítások módosítása