Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hogyan vegyek használtautót?

2015. május 22. - Szarvas Norbert

background.jpgŐszintén bevallom, hogy halvány f.ngom sincsen. Igazából már hónapok óta autóvásárlás előtt állok, de még mindig nincsen meg az áldozat. Viszont menet közben sok-sok emberrel beszéltem, utána olvastam dolgoknak, megfigyeltem embereket, és rájöttem, hogy nagyon komoly társadalom szintű kérdést feszeget a dolog, ami  sok ezer család életében megtörténik majd valamikor. Ne számíts tőlem a tuti receptre, ami alapján racionális és jó döntést fogsz hozni. Úgy írom a cikket, hogy nem vagyok autó szakértő, viszont gazdasági szemmel pontosan körbe tudom határolni az ésszerűséget a megalomániától (ami eluralkodott rajtunk). Na nézzük...

Kategória belövése

Számomra a legfontosabb dolog 2.0-ás userként egy autónál a műszerfal és a kinézet. Egyszerűen jól akarom magam érezni az autómban. Alapelvárásom a megbízhatóság (hello Suzuki) és a szexiség. Megnéztem a pénztárcámat, aztán a hitelképességemet, aztán a kínálatot és megint a pénztárcámat. Na persze, hogy én is jól elhittem magamról az új BMW-t. Hiszen a bömbihez képest minden más Kinder tojáshoz kapott match-box. Eltelt pár hét, mire megérkeztem a föld nevű bolygóra és racionalizáltam saját magamat. 

Eldöntöttem, hogy kötelességem okosnak és gazdaságilag pattentnak lenni, különben nem lenne értelme itt a blogon az észt osztani nektek bármilyen témában.

Szóval az alapfelállás:

Az autó nem termeli a pénzt, hanem elviszi

Magyarra lefordítva: Semmi értelme sincsen BMW-t venni, ha az nem jelenti számomra és az élethelyzetemre nézve azt a tényállást, hogy ezen luxus megléte direkt vagy indirekt módon pénzt fog nekem termelni (például új ügyfelek emiatt jönnek). Magamba néztem és megegyeztem magammal. Én szeretem, ha a számok beszélnek helyettem (pénzügyi tanácsadás) és nem a luxus miatt ír valaki alá vagy fogadja meg a tanácsom. Nem szeretem ezt a fajta parasztvakítást. Szóval számomra értéktelen ebből a megközelítésből a BMW. Be kell vallanom, hogy ezzel a pénztárcám is mélységesen egyetértett. Tehát bepozícionáltam magam a középkategória bizonyos szegmenseibe.

A pénztárca effektus

Nagyon szemét dolog autóban gondolkozni a BKV bérletek után. Érdemes kikalkulálni a mellékes költségeket (pl.: KGFB, autópálya ticket, gumicsere, benzin...). Közhely, de aláírom, hogy az igazi megterhelést nem feltétlenül az autó vételára fogja okozni, hanem az állandó költségek. Az autó olyan, mintha egy plusz felnőtt családtagot kellene eltartanod havonta....

Megakartam úszni a dolgot 1,5 millió forintból. Úgy gondoltam, hogy egy vállalható autót kaphatok ennyiért (kb: 2008-as OPEL, WV, de akár még egy BMW 1-es is szóba jöhetett volna (amit a magas fenntartási költségek miatt ki is csuktam azonnal). 

A lélektana

Nem sikerült megúszni ennyiből. Ugyanis elkezdtem azon gondolkozni, hogy a 2008-as autó 2015-ben már 7 éves lesz és mire cserélném (mert ugye 3 évente lehetőség szerint érdemes cserélni), addigra már X. Ráadásul minél fiatalabb a kocsi, elméletben annál kedvezőbb a rezsije. Egy ismerősömnek a BMW szalonban kiszámolták, hogy az akkor 8 éves BMW 3-ast le kéne azonnal cserélnie egy vadi új 1-esre, mivel a fogyasztás és egyéb költségek akkora spórolást fognak eredményezni, ami kitermeli az új autó lízingjének a plusz növekményét. Tehát pár száz ezer forintom már tényleg ne szarakodjunk (gondoltam), ha van lehetőség 2 misi körül már 2010+-os autót beszerezni. Inkább gyűjtök még pár hónapot érte. 

Van a régi, az újabb és az új

Ahogyan nézegettem az ajánlatokat a hasznaltautok.hu oldalon, rájöttem, hogy a 0 kilométeres négykerekes rollereket 4-5 év garanciával és másfél-két millió kedvezménnyel dobálják a 3-4 milliós tartományban (Ford Focus vagy Opel Astra J). Azért ezen elgondolkozik az ember, hiszen első nekifutásra is belátható a kedvezőbb fogyasztás- szervízköltség (garanciával 0) kombó előnye. Ráadásul az esedékes 3 év múlva eladásnál is kb ugyanannyit fog érni az autó, mint amennyiért most beszerzem. Hiszen: origin ár 5,5M, de most csak nekem 3,1M. 3 év múlva kábé pont ennyit is fog érni, tehát szerintem nullával ki is szállhatok egy átlagos felhasználás mellett. 

De akkor most a drága az olcsó és az olcsó a drága? Vagy mi vaaan?

Lassan kezdtem begolyózni, hiszen minden előnye mellett nem szabad elfelejteni, hogy a drágább autóra nagyobb önerő kell és magasabb törlesztőrészlet fogja terhelni a pénztárcám. Van az a tűréshatár, ami felett totális öngyilkosságot követnék el. Itt jutott eszembe számtalan ügyfelem, ismerősöm, aki az elmúlt évtizedben harakirizett egy kellemeset. Erőn felül váltották ki a lízing jegyet a cool verdáért cserébe. Persze azóta eltelt pár év, az autó is max. old school, de a lízing örök. Közben a család már háromszor megmutatta a haveroknak, hogyan kell egy Toyota Yarisból pár év alatt BMW-t csinálni (legalábbis a befizetések által végösszegben). Ott tartottam ezen a ponton, hogy az olcsóbb már nem éri meg, az új pedig még nem éri meg nekem. Megint vissza a földre.

Jah, és vállalkozó is vagyok

Cégként szeretném megvásárolni (szigorúan céges használatra) a kocsit, ezért nagyon nem mindegy, hogy mit veszek, hiszen a környezetvédelmi besorolás+ teljesítmény kombó szorzószámként pörgeti a céges autóadót. Csak hogy értsd: 2011-es Opel Astra J 70 KW teljesítménnyel havi 8.800 autóadó, míg ha ugyanennyiért megvennék egy 2008-as Lexus IS 220d-t, akkor havi 44.000 lenne az adó. Pedig mennyivel menőbb az a fránya Lexus. De igyekszem nem hülye lenni. Azt a havi 44.000 forintot akár be is tudom fektetni, és megdolgoztatni. Szóval az autókat a jogszabály leszűkítette nekem 90 KW alá és 2011 után. Szar a helyzet?

Az ár folyamatosan változik

Ahhoz képest, hogy 1,5M-ről indítottam, fejben már meglovagoltam a 4-et is, egyre könnyeben fogadom el a 2-2,7-es tartományt. Közben fura dolog történt. Veletek már előfordult az a perverz dolog, hogy mire kettőt pislogsz, addigra a kiszemelt autó átlagára megugrik 2-300.000 zsugával? Mert velem ez történik. Télen még az Opel Insigniával szemeztem 2,2 környékén. Márciusra ez a kocsi már +60.000 futással 500e-vel került többe. Ránéztem az Opel Astra J-re (mini Insignia) 1,8-on. Mire elhatároztam magam, addigra ennek az ára is elment 2,5M forintig... Komolyan kezdek kétségbe esni. Ha ez így folytatódik, akkor inkább egy céges rollert szerzek be.

A hitel kérdés

El kell dönteni, hogy egyáltalán mekkora hitelbe érdemes belevágni. Én havonta az adón kívül max. havi 30-35e forintot akarok rászánni a dologra. Ez amúgy baromi karcsú összeg, ha összehasonlítom a magánemberekkel!!!!!!, akik képesek voltak havi 50-60 ezerre felvenni a lízinget. Én bevallom, hogy nem engedhetem meg magamnak az 50-60 ezer forintot, hiszen úgy gondolom, hogy az autó csak a pénzt viszi. Kereteket kell megszabni. A terv szerint ezt a különbözetet inkább megtakarításokba vagy céges fejlesztésekbe fogjuk helyezni, amivel pénzt tudunk termelni. Nem látom értelmét annak, hogy azért költsek ekkora havi összeget, mert megtehetem. Értelmetlen. Ráadásul nem tudni mit hoz a jövő. Erről sokan tudnának mesélni szerintem. Szóval hitelt mindenféleképpen fel akarok venni, hiszen nem akarok forrásokat elpazarolni. Ha cég, ha magánszemély vagy, sose feledd, hogy a hitelnél általad dolgozik a bank pénze és nem neked. Viszont másik oldalról a jól meghatározott összegű hitel esetében a megmaradó forrást jól befektetve tudod fialtatni a zsugát. Azt gondolom, hogy 50% körüli önerő alatt nem nagyon szabad lízingelni az autót, mivel ott már borulhat a havi keret egy átlagos helyzetben. Én úgy határoztam meg az önerőt, hogy megnéztem a lehetőségeket,a pénztárcámat, a kínálatot és a hitel feltételeit. Nagyjából 2-2,5M forintos autó 50%-os lízingelésénél leszek 30-35e környékén legrosszabb esetben. Ez nagyon lényeges, mivel ez az összeg nem olyan jelentős, mint a netto minimálbér környékén mozgó agymenés (50-60e törlesztő csak az autóra!!!). 

Tudod miért fontos ez? Mert a legrosszabb eshetőséget is figyelembe kell venni. Mi van ha változik az élethelyzet? Mi az az összeg, amit az átlagos magyar bérekhez viszonítva is ki fogsz tudni fizetni? A realitás ez a 30-35e forint szerintem. És mindezt úgy értékeld, hogy cégként nyílván más lehetőségek is lennének. Viszont a cégem az én gyermekem, akit nem akarok reménytelenül eladósítani és a forrásokat lekötni. 

Borult minden

Szóval az elmúlt hónapok szabad perceiben kívülről megtanultam a hasznaltautok.hu kínálatát és a vonatkozó ÁFA illetve autóadó számait a különböző kategóriákhoz. Ezzel már egy kereskedő sem tud zavarba hozni. Rászántam magam, hogy a buszvezető (és baromi tapasztalt) Vaterral elmentünk néhány autókereskedésbe. Hát rögtön kiderült, hogy átlag 200.000 forinttal olcsóbban lehet a prédához hozzájutni, mint a hasznaltautok.hu hírdetésekből kitűnik. Lehetett gyorsan újra matekozni. Mit kellett volna tennem? Lehet, hogy troll vagyok, de a kedvezőbb ár miatti kedvezőbb havi törlesztő által keletkezett financiális űrt nem akartam feltölteni egy drágább és jobb autó megvételével. Inkább örültem és elkezdtem számolgatni, hogy a 30 helyetti 27e lízingdíj különbözetét hogyan forgatom majd vissza a cégbe. Jól olvasod és röhöghetsz rajtam! 3 azaz 3 ezer forinton agyalok havi szinten, hogy annak hol lenne a helye vagy ezen az értéken mit tudok kiváltani a céges kötelezettségekből. Tudom, hogy sok magánembernek ez az összeg semmit nem számít, kivéve amikor hónap végén el kéne menni egy moziba. Számomra ez az évi 36e forint az útvonalaim figyelembe vételeivel azt fogja jelenteni, hogy fedezve lesz a hitelre szánt keretösszegből az éves autópálya használatom is. 

Mivel nem szabad egyből vásárolni, ezért eljöttünk a feltérképezés után. Gyakorlatilag borult minden eddig matekom, hiszen a feltételek a valóságban változtak. Jött egy másik lehetőség...

Operatív lízing

Szóval meséltek arról a lehetőségről, amikor az autót tartós bérletbe kapjuk 3-4-5 évre/fix kilométerre. A díjban benne van minden adó, biztosítás, szervízdíj és egyéb költség. A jó a dologban, hogy 3-4-5 év múlva visszaviszed a kocsit és leszerződsz egy újra (ha akarsz). Nem kell szórakozni az autó meghírdetésével és esetleges drasztikus értékvesztésével. Cserébe viszont soha nem lesz tied az autó, tehát a befizetések soha nem teremtenek neked valós értéket.  Cégként viszont le lehet költségelni a dolgot, ami pozitív.

Mit jelent ez a számok nyelvén?

kepernyofoto_2015-05-22_0_16_22.png

kepernyofoto_2015-05-22_0_16_32.png

Tehát mindenféle extra nélkül a Nelson Zrt. havi 95.869,-ért adja a 3 millió forintos használt Opel Astra J-re a történetet. Befizetsz a 4 év alatt 4,6M forintot + 510e induló díj és akkor gyakorlatilag az üzemanyagon kívül minden értelmes dolog ki lett fizetve. 

De ez tényleg jó lehetőség, ha csak egy autóban gondolkozol?

Számításaim szerint 510e önerő befizetésével felvett hitel esetében a havi törlesztő 35e lenne, Casco+KGFB 10e, autóadó 8800, (személyre szabott) autópálya használat 5e/év (Pest megye éves matrica)+ 15e /év(3x 10 napos teljes autópálya matrica). Reményeim szerint egy 3 éves autót nem kell 2 éven belül szervízbe vinni komoly probléma miatt, így az a költség 1 az egyben kiesik (vagy pechem van és nem). Így banki lízing esetén az összes költségem (reményeim szerint) havi 55.400,-. Ráadásul itt idővel tulajdont szerzel az autóban és értéket teremtesz (vagyis el fogod tudni adni az autót). 

Szóval ránézésre szerintem a nem flottában gondolkozó vállalkozónak inkább megéri a banki hitel és tulajdonszerzés, hiszen így sem és úgy sem fogja megúszni a minimum 20%-os önerőt.

Konklúzió

A saját lélektanomat írtam le, amiért felelősséget vállalok. De nem zárom, hogy valamit rosszuk írtam vagy lehetne jobban is gondolni (kommentbe várom az ötleteket). Nagyon fontos mondanivalóm viszont, hogy érdemes addig nyújtózkodni, ameddig a takaró elér. Nincsen értelme egy átlagos embernek luxus autóba gondolkodnia (még ha meg is tehetné, akkor sem). Semmi értelme nincsen autót venned 6-8 millióért, mikor 2-3 millióért is kaphatsz számodra megfelelőt (megalkuvásokkal). Szerintem ez a fajta materiális sznobizmus egyre inkább leáldozóban van. Egyre kevésbé nézik az emberek, hogy mivel gurulsz be. Sokkal fontosabb, hogy mit mondasz, hogyan viselkedsz, mik a valódi értékeid. Ha van 6-8 millió forintod, vagy havi fedezeted a hitelre, akkor sem érdemes ennyiért autót vásárolni. Helyette a megmaradt 3-4-5 millióból próbálj meg egy jó befektetést, üzleti lehetőséget vagy olcsó lakást találni, amiből később anyagilag profitálhatsz. Több értelme van 4 millióból 8 év alatt 6 milliót csinálni, mint 6 millióból 8 év alatt 2 milliót. Érted mire gondolok?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr117481116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2015.05.22. 01:34:45

"Reményeim szerint egy 3 éves autót nem kell 2 éven belül szervízbe vinni komoly probléma miatt, így az a költség 1 az egyben kiesik (vagy pechem van és nem)."
NE REMÉNYKEDJ!!!! SAJNOS KELL!!

2015.05.22. 04:38:00

A céges autóknak azért olvass utána alaposabban .
Egyébként én személy szerint egy Ford tranzitot ajánlanék, vagy valamilyen lakóautót, mert a lakásod is rá fog menni a fenntartására .D
500 ezernél többet nem adnék egy vasdarabért, amit bármikor ellophatnak, összetörheted, lefoglalhatnak stb stb.

2015.05.22. 04:42:38

A legkevesebbet a Volkswagenekre kell költeni, a legtovább pedig a Fordok bírják a magyar rücskös gödrös utakon és a vadállat közlekedési morált.
Defend Lockot tegyél bele hogy nyugodtan tudj aludni .

2015.05.22. 04:44:41

Azt se felejtsd el, hogy az autó, (ugyan úgy mint minden műszaki cucc ) az értékét nagyon gyorsan elveszti .Azaz kicsit se nem értékálló befektetés.

2015.05.22. 16:03:00

@Diorella Queen: Gondolom valami irdatlan szerelői tapasztalat lehet mögötted... :-)

kakukk11 2015.05.22. 16:03:32

Ha tényleg a racionalitásról van szó, és nem mész sok km-et, akkor dacia sandero 2.2M és 10-12 évre veszed.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2015.05.22. 16:23:44

Megakartam úszni az külön van, meg szerviz az mindig rövid 'i'.
Amúgy ha férfi létedre neked mindegy, hogy BMW-be, Opel Insigniaba, vagy Lexusba ülsz, akkor nincs miről beszélni. Az ember fia leteszi a garast egy irányvonal mellett, és nem hezitál. Ja, ha a műszerfalból indulsz ki, akkor bocsi, az fog az elkövetkező 10 évben a legjobban fejlődni - bármilyen típusnál. Egy évtized múlva minden kormány mögött LED-es, avagy TFT-s monitor veszi át a trendet.

Nancsibacsi 2015.05.22. 16:36:13

1. Suzuki!=megbízhatóság. A 90-es évek swiftjeire ez igaz volt, ma már csak egy a sok közül.
2. Állapotot veszünk és nem évjáratot. Egy ismerősöm évi 100ezer km-et rakott a céges autóba, amit 3 év után eladtak, 300ezer km-el. Azt te ügyesen megveszed, mint 2012-es, ráadásul dieselt, és csak 70ezer van benne (az ugye már tök reális, hiszen több mint évi 20ezer).
3. Újabb autó nem tart tovább. Lásd Prince motor, ami lehet BMW, PSA, bármi. De gyakorlatilag minden kis köbcentis turbós nem egy karbantartás mentes, tartós szerkezet.
4. Aki el akar költeni 2-3-4 milliót, az ha nem ért hozzá, kérdezzen meg független szakértőt. Ahogy hitelt se veszünk fel, mert a bankos azt mondja hogy "jól fog vele járni", úgy autót se veszünk meg, mert a nepper azt mondja hogy "ez szuper lesz magának".

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.05.22. 16:37:02

@Diorella Queen: te nagy fotelszakértő vagy, láttál már autót közelről?

2015.05.22. 16:49:34

A tucsok es a hangya tortnete orok.

Masreszt ha 30k-60k HUF kulonbsegen ennyit kell agyalni, akkor annyira meg nem nagyon megy az a ceg (ezt most joindulatbol mondom).

Ha fontos a mobilitas meg az idosporolas, akkor eldobhato hasznaltauto amiert nem kar. Ha nem fontos akkor berlet es tobb utazas, amit valahogy hasznosan kell tolteni.

Elvegre helyetted a szamok beszelnek (helyes)

+1: A blogirasba fektett idot meg fektesd a cegedbe.

2015.05.22. 16:51:10

@Nancsibacsi: "2. Állapotot veszünk és nem évjáratot. Egy ismerősöm évi 100ezer km-et rakott a céges autóba, amit 3 év után eladtak, 300ezer km-el. Azt te ügyesen megveszed, mint 2012-es, ráadásul dieselt, és csak 70ezer van benne (az ugye már tök reális, hiszen több mint évi 20ezer)."

mondjuk egy ilyen autót pont jó megvenni, mert jellemzően pályán és mindig üzemmelegen futott és megkapta a szervizt rendes időközökben. Ha tört valami rajta, akkor nem kókányolták, hanem gyári alkatrészekkel szakszervizben javították.

Persze az óraállás az más kérdés. (70.000 km-rel 300.000 helyett) de ha 300.000 van benne és annyit is mutat, akkor jó vétel lehet.
Ezt pedig Mo.i autó (márpedig a cégautók jellemzően azok) esetén le lehet kérdezni a szerviztől.

2015.05.22. 16:55:41

"kedvezőbb fogyasztás- szervízköltség (garanciával 0) kombó előnye"

Ezt nem igazan ertem. A garancia megletetol nem lesz 0 a szervizkoltseg.

Az ingyenes szervizcsomagoknal meg el kell olvasni a kisbetus reszt, hogy mi van benne ingyenesen.
Olaj, fek, munkadij benne van-e, vagy csak az uzemanyagszuro.

szabadság elvtársak! 2015.05.22. 16:56:31

Nem tudom, de sok dologban sántít a hozzáállás ebben a posztban. Az első nagy tévedés az új autó, egyáltalán nem tartja az árát, sőt amint kihoztad a kapun, 201%-t már ki is dobtál az ablakon.Három éves korától, már jobban tartja az árát. Én nem akarok kiselőadást tartani, mivel karosszériás és szerelő lévén, többször elvisznek használt kordét venni.Nem igazán akarom meggyőzni a leendő tulajt a márkával kapcsolatban, csupán a Renaultoktól próbálom elterelni. Én átnézem, megmondom mit láttam, és hogy még mennyit kell rákölteni. Van persze még pár típus amit én nem vennék meg, de ez szuverén. Ha valaki belehabarodik egy gépbe, úgysem lehet meggyőzni. És én új gépet soha nem veszek. Jó, én tudom mit veszek és én teszem rendbe. De mindenkinek ajánlom, soha ne menjen szaki nélkül használtat venni. Bár régebben még az újhoz is hívtak, és volt amit ott cserélni kellett, mert voltak néha az újak között is problémásak.

Etniez 2015.05.22. 17:05:29

"autópálya ticket": jegy, matrica, díj, stb.

Etniez 2015.05.22. 17:07:54

Egyébként én csináltam egy táblázatot magamnak, 125-s motorral átlagos igényekkel, évi 10.000 km-el 11 Forint/km-re jön ki.
A 250-es motorommal, nagyobb igényekkel ez már felment 25 Ft/km-re.
Ebben benne van a szerviz, biztosítás, üzemanyag, ruházat.

Ashley2008 2015.05.22. 17:20:29

Ennyi téves butaságot egy cikkben ritkán olvasni :) Ha a BMW miatt nem is lesznek új ügyfelek, ennek a cikknek a megírása miatt sok leendőről le lehet mondani.

Szarvas Norbert 2015.05.22. 17:26:39

@Ashley2008: most ezzel nem mondtak semmit, viszont sokan szivesen fogadnank ha leirnad hogy mivel nem ertesz egyet vagy mit csinalnal maskent

VHB 2015.05.22. 17:32:38

Te tanácsadással foglalkozol. Akkor te se félj tanácsot kérni olyantól, aki szakertője az adott területnek.

becsuletesnepper.hu/

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2015.05.22. 17:57:45

Ráadásul az esedékes 3 év múlva eladásnál is kb ugyanannyit fog érni az autó, mint amennyiért most beszerzem. Hiszen: origin ár 5,5M, de most csak nekem 3,1M. 3 év múlva kábé pont ennyit is fog érni, tehát szerintem nullával ki is szállhatok egy átlagos felhasználás mellett.

Bevallom, én itt akadtam le de nem kicsit. Tehát veszel egy autót, és három év múlva pont ugyanannyiért eladod, azaz inflációt leszámítva "ingyen" autóztál? Király! Van még ilyen ötlet, ahonnan ez jött? :)

eßemfaßom meg áll 2015.05.22. 18:02:21

(mert ugye 3 évente lehetőség szerint érdemes cserélni)

Oszt mijafaszért kellene lecserélni egy autót 3 év használat után? 3 év használat után elkezd benne összemenni a pöcsöd?

Vírusbácsi 2015.05.22. 18:06:29

1. Ha csak azért vegyünk autót, hogy A-ból B-be, akkor tényleg Dacia, pont. Más márkát nem is kell nézni.
2. Az ember a legritkább esetben azért vesz autót, hogy Aból B-be. Mint ahogy cipőt, ruhát, gatyát, tv-t, házat, stb, sem csak azért veszünk, hogy hordjuk, használjuk, hanem ÉLVEZETET vásárolunk. Ezért baromság ezt a kocsivásárlást csupán anyagiakból levezetni. Ha csak ezt néznénk nem lenne csak Dacia autó, csak panel lakás, csak fekete zárt cipő, csak fekete póló, stb. És ha már viszont élvezetet is veszel, akkor onnantól fogva sajna minden amit leírtál eléggé értelmetlenm....

eßemfaßom meg áll 2015.05.22. 18:17:46

@Vírusbácsi: " Az ember a legritkább esetben azért vesz autót, hogy Aból B-be."

ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az eccerű szürke utazósautókból alig adnak el párat évente, de az élményautók azok százezrével kelnek el.

zobod 2015.05.22. 18:31:51

Öreg autót ne vegyél, évi 20e km használat új, vagy legalábbis újszerű autót kíván. Főleg ha a munkádhoz használod, akkor annak a kocsinak be kell indulnia, megbízhatóan mennie kell télen/nyáron. Aktív és passzív biztonságban, útfekvésében, vezethetőségében sokat javultak az autók elmúlt 10-15 évben.

Vírusbácsi 2015.05.22. 18:32:14

@eßemfaßom meg áll: Melyik nálad az egyszerű utazósautó? Egy Toyota yaris az utazós autó? Vagy egy kis Peugeot? Mégegyszer: Ha ez igaz lenne, csak Dacia lenne minden autó. A Dacia jó 30-40 %kal olcsóbb a hasonló tudású társainál. Csak nem divatos, nem puha a műszerfala, manuál a klíma (ha van) stb. Minden efeletti autó bizony divatból, tetszésből, élményből választott példány.

Daytona2 2015.05.22. 18:41:28

Ez egy vacak írás lett. Mind gazdaságilag, mind autós szemmel elég gyenge lábakon áll, pedig azt hittem, végre rendes tanácsokat lehet olvasni arról, hogyan érdemes beszerezni egy használt kocsit. Pedig reményteljesen indult, az alapelképzelés (addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér) szimpatikus és hasznos tanács. Más kérdés, hogy az autóvásárlók túlnyomó többsége Magyarországon vagy érzelmi alapon választ, vagy annak alapján, hogy mit gondol majd a szomszéd, ha meglátja az új kocsit. Ezért áll olyan sok BMW a lakótelepek parkolóiban...

d.j 2015.05.22. 18:43:36

Egy autó, ha nem munkára veszed, akkor örömöt kell hogy okozzon, mert egyébként szart sem ér az egész. Ha beleülsz egy autóba és okádhatnékod van az egyenszürkeszarszínűkőkeményüléses1.1-esfostalicskától, akkor csak azért ne vegye meg az ember, mert olcsó. Én inkább költök egy kis pénzt egy örömautóra mint, hogy unott arccal vezessek egy szappantartót.

Daytona2 2015.05.22. 18:47:10

Igen, én is vettem már autót racionális döntés alapján. Tiszteltem, mert megbízható volt, sokat köszönhetek neki, mert segített költözködni is, de örültem, amikor eladtam és vettem egy olyat, amit jobban lehet szeretni.

szabadság elvtársak! 2015.05.22. 18:55:23

Kedves Norbert! Ezzel a poszttal kár volt vesződni. Ámbár az is lehet, hogy ez csak egy kis troll szándék? Főleg amint az a kommentekből kiderül, mennyi csacskaságot írtál. Ha nem, akkor mondhatnám, hogy ez bizony (S)zarvas hiba volt.:)))

vmaast 2015.05.22. 19:09:55

@Diorella Queen: Ezen a gondolaton azért még munkálkodjon egy keveset ;-)

Atika Wok Oszt Cshő 2015.05.22. 19:23:32

@Nancsibacsi: Nekem is volt egy ilyen ismerősöm , aki 100e km-t ment a céges autóval évente, míg meg nem kérdezték Tőle , hogy akkor mikor dolgozik ? :)

eßemfaßom meg áll 2015.05.22. 19:34:21

@Vírusbácsi: szerinted egy toyota yaris vagy egy kis pözsó egy élményautó nem pedig az a-b közti közlekedés eszközei?

eßemfaßom meg áll 2015.05.22. 19:36:09

@Daytona2: " Más kérdés, hogy az autóvásárlók túlnyomó többsége Magyarországon vagy érzelmi alapon választ, vagy annak alapján, hogy mit gondol majd a szomszéd, ha meglátja az új kocsit. Ezért áll olyan sok BMW a lakótelepek parkolóiban... "

becsuletesnepper.hu/index.php/olvasnivalo2/49-a-magyar-hasznaltauto-vasarlo-huelye

Szarvas Norbert 2015.05.22. 19:51:41

@trainmodeller:

Az uj ar 5,5M, viszont akcioban elhoztam 3,2 korul... Harom ev alatt beleteszek 40-60e km-t es elakarom adni. Ha ma akarnek venni 3 eves ugyanilyen markaju/kategoriaju kocsit ilyen futassal, akkor kb 3 m kornyeken all meg a szamlalo... Erre ertettem a jo kiszallast, de javits ki ha rossz a matek

3dom'f'speech 2015.05.22. 19:52:24

Tele van hülyeségekkel ez a poszt is, okoskodás egy állítólagos "tanácsadó"-tól...

Szarvas Norbert 2015.05.22. 19:55:34

@3dom'f'speech: mondj konkretumot, ki az ami hulyeseg es miert

Masreszrol ugy erzem, mar a legelejen leirtam, hogy nem okoskodni fogok, tanacsadoi munkamhoz pedig semmi koze... Egyszeruen leirtam azt amin az elmult honapokban fejben vegigmentem, mint laikus... Inkabb egy esettanulmanynak szantam, hogy megmutassam mi jarhat egy atlagos hozza nem erto ember fejeben, amikor autot akar vasarolni... Viszont az anyagi resz abszolut szakmai alapon mukodik a cikkben es realis

kuki123 2015.05.22. 20:18:32

3 misis autóra 4,6 misit kifizetni majd eladható 2 misiért
tehát 2,6 milliót vesztettél

Gratulálok, hát nálad se tartanám a pénzt az kurva isten

Ha 3 misis kocsira nincs pénzed miért akarsz 3 misis kocsival járni, a 1,5-es is bőven jó arra amire kell.

Már annyiszór lehurrogram már ezt az IFL blogot, de mindig bebizonyítja, hogy csak egy taknyos firkász aki semmihez se ért.

Vírusbácsi 2015.05.22. 20:54:56

@eßemfaßom meg áll: mégegyszer: daciahoz képest az. Minden autó az. Divat termékek, élcezeti termékek. Ezt is megfizeted bennük.

ONF 2015.05.22. 21:16:54

Ha komolyan veszem a posztot:
- autóvásárlás mit engedhetek meg magamnak kérdés:
Az autó értéke 3-6 havi nettó fizud legyen, nem lehet több mint egy évi nettó megtakarításod, nem lehet több mint az összes megtakarításod 10%. Ebből válaszd ki a legkisebb összeget az alapján válassz és kerüld el az A8, 7er, S osztályt. Mivel számodra az autózás nem presztízs és nem is fétis ezért veszel egy pár éves Ceedet, Octaviat, Astrat, Corollat stb. Ha nem mész évi 20.000kmnél többet akkor lehetőleg szívó benzinnel (amíg van olyan). Lehetőleg ne a kínálat aljáról válassz.

Ezért a nettó faszságért viszont nem tudom komolyan venni sem a bejegyzést sem az egész blogot:
"origin ár 5,5M, de most csak nekem 3,1M. 3 év múlva kábé pont ennyit is fog érni, tehát szerintem nullával ki is szállhatok egy átlagos felhasználás mellett. "

2015.05.22. 21:26:39

@enpera: Több mint tíz év vezetői tapasztalattal és balesetmentes közelekedéssel, igen .
Láttam már autót közelről és kereket is cseréltem, és mivel volt és van pár Fordos ismerősöm, illetve nekem is volt már pár autóm , így az állításomhoz makacsul tartanám magam .
De nyilván nem a felső kategóriákról beszélek!

2015.05.22. 21:28:15

@Ordasnagyfarkas: Nincs olyan autó, melyet te úgy tudsz eladni X idő után, hogy te abból nullával szálljál ki :)

húzzad neki shakespeare 2015.05.22. 21:31:31

Az írás jó, gratula!!
Ha új masinkát veszel, az azért sok pénz, ha használtat, akkor meg jócskán költeni kell rá, tehát ezért kerül sokba.

Nagyon ócskára viszont nem szabad költeni. Egyik ismerős vett egy huszonéves Lanciát, havi 20-30 ezer szinte mindig elmegy a javításra, plusz ott van még tankolás meg a többi fizetni való. Legtöbbször a haját tépi a srác, eladni nem tudja.

A hollandoknál valóban nem illik frenkizni, ott tényleg megszólják az embert ha egyedül furikázik a kisvárosban a százezer eurós gigaterepjárójával.

Szarvas Norbert 2015.05.22. 21:50:54

@kuki123: rosszul ertelmezed az irast

Mondom megegyszer

Az auto 5,5M er kb, de 3,2-ert akcios... Ettol fuggetlenul 5,5 az erteke, ami 3 ev mulva also hangon 3 korul fog erni, a tobbit mar leirtam

autosvilag.com 2015.05.22. 21:55:46

Ez egy nagyon rossz reklámozása a hasznaltautok.hu-nak!

UZoltan · http://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/ 2015.05.22. 22:28:20

@Szarvas Norbert:
A piac mondja meg az értékét, a piac pedig tudja, hogy akciós volt, mint ahogy pl a Vitara GL+ 4,7M listán (ha jól tudom), de 4,2ért hozod el, tehát 4,2ről fog indulni az értékvesztés, nálad 3,2 ről.
A szomszéd műhely pedig ebből él: VW,Skoda, Ford, Peugeot, Renult.Vegyél Suzukit vagy 2004/05 ös Civicet,Toyotát 1,5ből.

Terminatroll 2015.05.22. 22:54:19

Opel Astra H vagy J esetleg Wolksvagen "van" kategóriájú személyautó, ami cégnél kisteherautónak számít, negatívuma, hogy csak 2 üléses. Cserébe nagy raktér és ha jól tudom ezek után nem kell autóadót fizetni.

kvadrillio 2015.05.22. 23:31:06

te egy autó-lizing üzletágban ügynökösködsz ????? :O)))

Szarvas Norbert 2015.05.23. 00:08:35

@UZoltan: én most tényleg csak a saját tapasztalataimat tudom felhozni példának és jelen pillanatban ugyanolyan áron fut a hasznaltautokon a 40e kilométeres 2-3 éves Ford Focus és a 5,5-ről 3,2-re leértékelt 0 kilométeres autó garanciával...

Szarvas Norbert 2015.05.23. 00:09:27

@kvadrillio: amúgy elgondolkodtam rajta, hogy hobbiból bekéne szállni az iparba:)

voltam pár autókereskedőnél és rosszabbnál rosszabb értékesítőkbe futottam bele...

ND34 2015.05.23. 00:43:42

Szeretnek eloszlatni egy kozkedvelt hivatkozast, miszerint valaki azert vesz luxus autot, hogy villantva guruljon be valahova. Mondjuk az ugyfelek miatt. Ezt azok gondoljak tobbnyire akiknek eselye sincs arra, hogy erzelmi alapon megvegyenek egy olyan autot, ami tetszik nekik. Szimplan csak tetszik. Nem racionalis vagy koltseg alapon, hanem csak azert mert azt az autot szeretnek. Mert szep. Mert bejon. Hidd el, a luxus auto tulajdonosok donto tobbsege telibe tesz arra, hogy a szomszed, vadidegen utcai gyalogosok, vadidegen mas autosok mit gondolnak rola es az autojarol. Azert vett olyan autot, mert reggel ot gyonyorkodteti a latvanya, a motor hangja, o ul a premium belso terben, o hallgatja a premium hangzast, o elvezi a brutalis erot, amit o iranyit. Es hidd el, leszarja az ugyfeleket es a kulvilagot. Es tudja, hogy ez nem termeli, hanem viszi a penzt. Es akkor mi van? azt a penzt magara kolti el, nem a szomszedra.
Semmi gond a koltsegeket eloterbe helyezo, racionalis, felelos dontest hozo autovasarlokkal. De ne allitsd be az un. Luxus auto tulajokat olyanoknak, akik masoknak akarnak megfelelni-csupan azert mert te nem engedheted ezt a fajta nyilvan "Irracionalis" penzszorast.

nyelv-ész 2015.05.23. 01:16:27

Aki ennyit vergődik az autón, és nekiáll fillérre kiszámolni, az előbb-utóbb úgyis a Priusnál fog kikötni :-)

Ronald 2015.05.23. 08:09:28

@nyelv-ész:
"....és nekiáll fillérre kiszámolni, az előbb-utóbb úgyis a Priusnál fog kikötni :-)"

Több 7-est és S Klasse-st láttam, akik nem filléreskedtek - mégis priusszal végezték.
.

2015.05.23. 09:14:48

@Diorella Queen: "Láttam már autót közelről és kereket is cseréltem"

Hát ha kereket is cseréltél már, akkor nincs más hátra, el kell elismernem, hogy valóban szakértő vagy. :-)

eßemfaßom meg áll 2015.05.23. 09:14:58

@Vírusbácsi: A dácsia meg az ezerkettes ladához képest luxusautó szóval aki dácsiát vesz az élményautót vesz.

silent man 2015.05.23. 09:59:44

@Diorella Queen: Konkrétan melyik Volkswagenre kell a legkevesebbet költeni? Egyáltalán ez egy értelmezhető kérdés? Mondjuk egy légrugós Tuareg?

Nancsibacsi 2015.05.23. 10:03:07

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
"mondjuk egy ilyen autót pont jó megvenni, mert jellemzően pályán és mindig üzemmelegen futott és megkapta a szervizt rendes időközökben. Ha tört valami rajta, akkor nem kókányolták, hanem gyári alkatrészekkel szakszervizben javították."
Nem (csak) pályán ment, hanem a legkisebb faluk aszfaltozatlan utcáin is (mobil jelerősséget mértek vele, napi 8-10-12 órában). A javítás, karbantartás ok, de ehhez csak hamis szervizkönyvet kapsz, amiben nem lesz benne, hogy turbót még nem cseréltek, kettős tömegű lendkereket még nem cseréltek, befecskendező rendszert még nem újítottak fel. Ha ezek eldobják magukat mondjuk 2 éven belül, az +1-1.5 mila.

"ha 300.000 van benne és annyit is mutat, akkor jó vétel lehet."
Nem, 300ezer km az már pont túl van az autó tervezett életkorán. Nyilván életben lehet tartani, de arra már mindig költeni kell, annál már minden nap ajándék.

"Ezt pedig Mo.i autó (márpedig a cégautók jellemzően azok) esetén le lehet kérdezni a szerviztől."
Ilyen futásteljesítménynél (év 100K) már simán megéri az, hogy a kb negyedévente esedékes olajcseréből az első 3-at magánszervizben csináltatod meg, mivel annyival olcsóbb, hogy abból vissza is csavarhatod a km órát előző állásba. Így mikor viszed az autót éves kötelező szervizre, akkor azon szépen át fog menni rendre 25, 50, 70 ezer km-es futásteljesítménnyel. A szerviznek még hamisítania sem kell, hiszen ő nem is tudja, hogy mi történt. Közben meg te már 2-3x vezérmű szíjat is cseréltettél...

Nancsibacsi 2015.05.23. 10:04:24

@Atika Wok Oszt Cshő: Nyiván egy irodistának ez durva futásteljesítményt, de a cégautó adó óta ők nem is nagyon kapnak autót (max kulcsosat, ami megint külön történet, mert ugye gazdája nincs). Viszont egy futár, vagy bárki, akinek az a munkája, hogy menjen vele, az simán belecsavar ennyit.

toncsi64 2015.05.23. 10:15:36

Nekem alapjaiban tetszett az írás, főleg a "tartósbérlet" konstrukció kivesézése :)
Az egyetlen kifogásom - illetve saját véleményem - a hitelre vásárlás mint lehetőség felvetése. Sajnálatos módon manapság igen rövid távon sem bizonyos a hitel felvételekor meglévő egzisztencia, nemhogy évekre. Ebből adódóan - szerintem - csak olyan autót szabad megvenni amit kp ki tudunk fizetni. Ha beüt ménkű legfeljebb nem tudjuk használni, de a törlesztők esetében nincs pardon. Senkit sem hat meg a megromlott anyagi helyzetünk. Legfőképp nem a hitelezőket :(
Ennek kapcsán jutott eszembe a cégautó esetén, ha ugrik a cég oda a paripa is.

Persze mindez csupán az én véleményem...

silent man 2015.05.23. 10:18:41

@Szarvas Norbert: Nyilván meg is vásárolják a népek a 2-3 éves, 40 000 km-t futott autót ugyanannyiért, mint szalonból egy újat. Neked tényleg van vállalkozásod? Miért nem veszel gyorsan néhány új kocsit akciósan, majd simán eladod jóval drágábban, hiszen az értéke milliókkal több. A kereskedő is nyilván azért enged a listaárból annyit, hogy ne kelljen túl sok társasági nyereségadót fizetnie. Láthatóan semmilyen fogalmad sincs a kereskedelemről és az értékvesztésről. Nullával kiszállni olyan kocsiból lehet, aminek felfelé megy az ára. Sok ilyen van, jellemzően az úgynevezett youngtimer kategóriában, ahol már kezdenek elfogyni a szép állapotú példányok, a maradék jók ára pedig elkezd emelkedni, persze csak akkor, ha rendes használat helyett inkább hétvégi autónak tartod, annyit mész vele, amennyi szükséges a kondícióban tartáshoz. Egyetlen példát mondanék csak, BMW E30.
A hasznaltautok.hu oldalon ebben a pillanatban 296 db használt kocsi van, biztosan erre az oldalra hivatkoztál többször is?

Nancsibacsi 2015.05.23. 10:20:31

Az autókereskedelem sem más mint a többi ipar: az igények kielégítéséről szól. A magyar vásárló a következőket szeretné:
- alacsony futásteljesítmény
- fiatal autó
- az se baj ha olcsó.

Most el kell keserítsek mindenkit, de ilyen autó nincs. Mégis mi értelme volna megvenni egy autót 5 millióért úgy, hogy 3 év múlva, miután beleraktunk 60-80ezer km-et eladjuk 2.5-ért? Aki ilyen hülye, annak sose lesz 5 milliója autóra. Lehet azt mondani, hogy "akció, stb", de ez sem igaz, mert akció csak akkor van, ha szar, lehúzós hitel/lízing konkstrukcióval vesszük fel, vagyis ugyanúgy kifizeted az 5 milliót, csak ebből 1.5 kamat lesz. KP-ra örülhetsz ha adnak egy téli gumi szettet lemez felnin.
A 2 fő tulajdonság (kor, km) közül a km-et baromi könnyű hamisítani, főleg ha éves szinten sok megy bele. Egy futár cég, ahol van 10 autó egyértelmű, hogy ha a 3 éves autóit el tudja adni 2.5 millióért 70 ezres futással, vagy 1.5 millióért 300 ezres futással, akkor 2.5-ért fogja, vagyis játszik az órával. 3 évenként 10 millióért ki nem csinálná meg?

Szóval fogadjuk el, hogy ahogy unikornis sincs, úgy nincs alacsony futásteljesítményű, fiatal, olcsó autó se. Ha egy autó fiatal, keveset futott, és olcsó, akkor:
- Vagy tekerve van az óra, akár a valós futás 1/3-1/4 részére
- Ropira volt törve, a gazdája már nem ülne bele, mert szét kellett volna bontani, nem javítani.
Tudom ez keményen hangzik, de a 3-5 éves használt autók mind ilyenek.

riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2015.05.23. 10:24:03

"első nekifutásra is belátható a kedvezőbb fogyasztás- szervízköltség (garanciával 0) kombó előnye. "
Garancia mellett is lesz szervizköltség, mert az olaj+szűrők+kopó alkatrészek nincsenek benne a garanciában. A garancia meghibásodásokra vonatkozik. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a váratlan kiadásra nem kell számítani, hacsak nem töri össze az ember és fizetheti a casco önrészt.

silent man 2015.05.23. 10:36:18

@Nancsibacsi: Jellemzően azért másképp néz ki egy autópályán 300 000 km-t futott kocsi, mint amibe dűlőutakon került annyi. Én 370 000 km-el vettem kifogástalan külső-belső állapotú autót, persze több, szakműhelyben elvégzett alapos ellenőrzés után, első kézből, tökéletes szerviztörténettel. Az általad említett két nagyobb tételt már akkor fejben hozzáírtam a vételárhoz (ami arányban állt a futással) és az jött ki, hogy így is megéri. Másfél év után is ez a véleményem. Egy fele ennyit futott ugyanilyen kocsin már az értékvesztések eddigi különbsége fedezné pl. a kuplung/kettős tömegű lendkerék cseréjét. Egy common-rail rendszer esetén pedig (szerintem!) semmiféle biztosíték nincs arra, hogy egy 180 000 km-el megvett autóra nem kell esetleg hamarosan költeni. Én úgy gondoltam, hogy inkább veszek tökéletesen karbantartott, ellenőrizhető autót, amit valóban autópályán használt a gazdája, mint kevesebbet futottat, ami lehet, hogy háromszor annyit futott hideg motorral...

silent man 2015.05.23. 10:43:31

@Nancsibacsi: Ebben teljesen egyetértek Veled, akartam írni, hogy a fiatal, keveset futott autók a szalonban vannak, azok az újak. Csodák persze akadnak, ismerősöm is adott el 5 éves autót 50 000 km-el, mert az értékesítő meggyőzte, hogy "most még tud rá vevőt 1 millióért, de később már nem is lehet eladni". Szomorú voltam, hogy nekem csak utána mondták, mert 1,2-1,3 M forint piaci ára volt a kocsinak. Az ilyen csodák persze fel sem kerülnek internetre, vagy aznap reggel lecsapnak rá...

2015.05.23. 10:47:37

@Nancsibacsi: Biztos ilyen is van, de én abból indulok ki, hogy ahol én dolgozom, olyan cégautót és olyan körülmények között hajtok, amint azt leírtam fentebb.

2015.05.23. 10:48:43

Meg is veszem, ha lejár a lízing 2 év múlva.

captn81 2015.05.23. 11:03:10

@Szarvas Norbert:
"Hiszen: origin ár 5,5M, de most csak nekem 3,1M. 3 év múlva kábé pont ennyit is fog érni, tehát szerintem nullával ki is szállhatok egy átlagos felhasználás mellett."
Kibaszott baromság amit itt írsz, de sebaj, tételezzük fel, hogy menni fiog. 3.5-re visszafizetsz 4.5-öt, akkor tisztelettel kérdezem az hova tűnik az egyenletből? Az inkább -1 guriga, mint nulla.
Egyébként jó befektetésnek tűnik 10 évre hitelt felvenni, a mai világban egy valószínűleg utcán tartott új autóra. Szerencsére nincs tele a net olyan emberek történeteivel, akik az ellopott autoik után fizetik a hitelt még évekig...
Ülj le, egyes!

klacus 2015.05.23. 11:48:11

A legjobb autó a garanciális autó. Ha az ember hosszú távra tervez, akkor megéri az új.

Egy új Dachia ebből a szempontból megelőzi a 8 éves BMW-t. Ha második, vagy harmadik tulajdonos leszel, tök mindegy, hogy általában egy adott márka egy adott típusa milyen, mivel az előző tulaj stiklijeit, te fogod kifizetni.

Luxus autóhoz az alkatrész is drága. Ezért van az, hogy harmadik-negyedik tulajdonosként birtokolt lefingott szarokkal villognak a kemény csávók, mert a szöszik, nem tudják, hogy az alapvetően egy olcsó, és szar autóba teszik a szétszolizott testüket.

klacus 2015.05.23. 12:04:39

@Diorella Queen: Nem akarok a lelkedbe vájni, de a VW konszern az egyik amit jó érzésű, logikai alapon vásárló ember messzire elkerül. KIA vagy Hundai, garanciális feltételekben jelenleg a legjobb a piacon. Előbbi 7 éva gari (első 3 év kilométer független) 150.000 míg az utóbbi 5 év kilométer megkötés nélkűl. Majd ha egy német bízik annyira a termékében, hogy ugyanennyi garit ad mint egy koreai, akkor van értelme elgondolkodni azon a 1,5 millión amit pluszban kifizetsz a jelvényért. A fenti márkák, a múltjukból élnek. Volt pár keserű tapasztalatom ezekkel a német szarokkal, meg a dupla áron számolt, de béna szakszervizekkel. (Sikerült belenyúlni kétszer egymás után az 1,9 PDTDI-be, és beleégett az agyamba mibe kerül egy elbaszott design, ha ezt kombinálják a szarevő gyártóval, és az apró betűkkel a garis feltételek között.)

Amit említettél pl. Ford. Az ő garanciális feltételeiben az van, hogy a motor befecskendező rendszere nem a motor része, ezért csak 1 év garancia van az 5 éves garanciával hirdetett csomagban is.
Apró betű, apró betű, apró betű...

klacus 2015.05.23. 12:14:17

Azt nem értem, hogy a blog írója miért nem vesz egy van-t. Mivel ez esetben tgk, az áfa visszajön, és nincs cégautó adó.

Második opció, ha ugye mégsem csak céges használta, hanem hétvégén a családdal is ezzel utazik, a cégautó adó miatt erre jogosult, akkor meg nyílt végű lízing, ugyanis az áfa a céges használat függvényében személyautóra is visszaigényelhető, míg hitelnél és zárt végű lízingnél nem. A lízing esetén a maradványérték is csökkenti a havi terhet...

UZoltan · http://hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/ 2015.05.23. 12:37:22

@Szarvas Norbert:
Azért örültem volna ha beteszed a kapcsolódó linkeket, mert én ilyen autókat nem találtam. Valóban van pár hasonló:az új egy teljesen fapad felszereltség, a használt pedig sokkal jobb. Ráadásul az új csak "akciós" finanszírozással annyi,attól pedig óvakodnék.
A használtpiacon pedig az utóbbi időkig masszív áremelkedés volt, tehát ez sem meglepő, hogy igen, drágulhattak a használtautók. Ez a lendület most tavasszal tört meg.
A citroeonnél voltak(vannak?) óriási árengedmények listaárból, viszont a használtpiacon nem látom visszaigazolva, hogy a listaárhoz igazododott volna ezeknek az értékcsökkenése és piaci ára.
Van egy Polonk,kereklámpás:annyit fogyaszt mint egy 2 literes, de legalább nem megy és annyit költöttünk szervizre mintha luxusautó lenne és már meg se csináltatok rajta eg y csomó dolgot, mert az kb 400e lenne egy 600e s autón...
hasznaltauto-menedzsment.blog.hu/

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.05.23. 17:36:51

@Diorella Queen: tehat kurvára nem értesz a kocsikhoz, pláne nem a szerelésükhöz. Gondolom kocsid sincs.
Nekem régebbi a jogsim, most éppen két kocsim is van, és elég sokat szereltem is már.
De nyilván mert neked van jogsid, és egyszer cseréltél kereket, szakértő vagy. Naná.

Reszelő Aladár 2015.05.23. 22:39:25

Alapvetően az operatív lízin célja, hogy sosem akarod tulajdonolni az autót. Minek? 4 év múlva visszaadod, és viheted a következőt.
Az új autó rejtett pénzügyi költsége az értékcsökkenés, a meghibásodás valószínűsége és költsége a garancia miatt zérus érték felé konvergál (a kopó alkatrészt mindig ki kell fizetni). A használtautó értékcsökkenése kisebb, cserébe egy időzített bombába szállsz be, sosem lehetsz biztos az alőéletben. Sosem kilométeróra állás vagy évjárat, hanem műszaki állapot alapján vásárolunk. Lehet, hogy semmi komoly gondod nem lesz, de egy dízelnél beüthet egy komolyabb motorpara, és minden pénzügyi terved dobhatod a kukába.
Volt egy komolyan zsebbenyúlós történetem, örültem volna, ha nem nekem, hanem a lízingcégnek kellett volna kifizetni.

Amúgy a lízing mellett szól, hogy le lehet költségelni, és valóban csak tankolni kell. Ha céged van, és van bevételed, akkor kölségelni is kell. Magánemberként az adózott jövedelmedből vehetsz és fizethetsz mindent. Ehhez képest eltörpül a cégautóadó. Ja igen, és tőkét sem köt le. Pontosan ezért nem veszel, hanem bérelsz idodát is...

Nancsibacsi 2015.05.24. 08:02:34

@captn81: "Szerencsére nincs tele a net olyan emberek történeteivel, akik az ellopott autoik után fizetik a hitelt még évekig..."
Ha ellopják az autót, akkor a bank azonnal felmondja a hitelszerződést, és neked azonnal fizetned kell. Ha megvan minden kulcs és a forgalmi is, akkor a kár nagyobbik felét (80-90%) térítí a casco. Ha nincs, akkor a teljes összeget neked kell fizetned. Ha nincs KP-d, akkor vehetsz fel személyi kölcsönt, szabad felhasználású jelzáloghitelt a lakásra, vagy amit akarsz, és azt lehet hogy fizetheted még évekig. De az autóhitelt már nem, miután megszűnt a biztosíték.

Nancsibacsi 2015.05.24. 08:04:19

@klacus: "Egy új Dachia ebből a szempontból megelőzi a 8 éves BMW-t."
Úgy-úgy. Ha valaki céges autót vesz, ami pénzt termel, újat vegyen. Ha nem futja Lexusra, akkor vegyen egy Logant 2.7-ért, navival, mindennel. Ha 3-4 milája van, akkor egy Dustert. Ha 15, akkor BMW-t.

Reszelő Aladár 2015.05.25. 16:37:31

Ja egyébként azért használunk autót, hogy a saját kényelmünket növeljük. Ennek pedig ára van. De ha pl a szomszéd külvárosi kerületben dolgozol, ahova autóval 12 perc az út BKV-val 2 átszállással 45 perc az naponta kb 1 óra megtakarítás. Ezt töltheted a családoddal, elmehetsz sportolni, többet pihenhetsz. Ha autóval mész bevásárolni, több cuccot is haza tudsz vinni, kis tervezéssel több napra is vásárolhatsz, nem kell naponta menned. A közlekedési időt számítva újabb napi 30-60 perc megtakarítható. Ha még a gyerekeket is mozgatni kell, akkor újabb fél órákat tudsz megspórolni.
Alsó hangon napi 1-1,5 órát takarít meg az autó. Évi 200 munkanappal számolva ez 200-300 óra. Ha az értékvesztése 400-600ezer évente az autódnak, akkor megtakarítás óránként nettó 2000 forintba kerül. Ha ennél nagyobb az órabéred és ezt a plusz órát is munkával töltenéd, akkor egyenesen megéri atót venned.
süti beállítások módosítása