Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A magyar marketinges minden, csak nem kreatív

2015. április 25. - Szarvas Norbert

unknown_1.jpegMár régóta bennem van a megfogalmazódott késztetés, hogy leírjam nektek a nem túl finomkodó véleményemet a magyar marketingesek csapatával szemben. Nem célom magamra haragítani egy marketingest sem, hiszen rendkívül értékesnek találom egyébként ezt a szakmát. Számomra a kreativitás a marketinges szinonímája (kellene, hogy legyen). Mégis azt gondolom, hogy most olyat fogok elkövetni a szakma ellen, amit éppenhogy hiányolok belőle (és még sok más szakmából is). Sok marketingessel beszélgettem dolgokról, több csoportban jelen vagyok a közösségi hálón, ami a témával foglalkozik illetve amiben számos hazai nagyágyú és kishalacska is jelen va, hogy megvitassát dolgait. Mondjuk ki: Olyan őszintén fogok beszélni a marketingesekről, ahogyan nekik kéne egymással...

Minden Wolf Gáborhoz vezet

Magyarországon kétfajta marketinges létezik. Az egyik követi Wolf Gábort, a másik pedig másolni szeretné. Wolf Gábor egyértelműen a marketingesek legfőbb celebje. Hogy mi a trükkje? Véleményem szerint az, hogy sokkal okosabb, mint a többiek. Tökéletesen mérte fel saját képességeit, saját jelentőségét, amihez igazítja az üzletmenetét. Munkásságának több aspektusában azt veszem észre, hogy semmi mást nem csinál, mint bevezeti nálunk az amerikai ötleteket és picit magyarosítja azokat. A magyarosítás azt jelenti, hogy az alapsémát (amerikai másolat) hozzáigazítja a piac méretéhez, a vásárlói potenciálhoz és a társadalmi mentalitáshoz.  

Nem akarom bántani Gábort, mert rendkívüli, amit idehaza véghezvitt a marketingen belül. Sokan tanítóként tekintenek rá, és egy megkerülhetetlen figura, akit sokan másolni próbálnak. Az biztos, hogy példaértékű, ahogyan a marketingcommando működik, de nem árt helyén kezelni a leányzót. A feltétel nélküli szeretet vaksághoz vezethet. Én amúgy őket választanám marketingesnek, mivel azonosulni tudok a mentalitással. Na ennyit a felszopásról...

Túl komolyan veszik magukat

Általánosságban véve azt tapasztaltam, hogy mindenki annyira komolyan akarja saját magát é a jelentőségét venni, ami már gyakran paródiába csap át. Amikor végignézek a közösségi felületen egy marketinges farokméregetést (értsd: valaki feldob egy jó/nem jó kérdést), akkor sajnos gyakran hangosan felröhögök a gép előtt. Az egyik megkérdezi a többieket, hogy szerintük jó e ez a ötlet, mire a sok guru magyarok közt szólva elkezd halandzsázni valami ork nyelven. Egymás után dobálják a "belsős" szakzsargont, ami inkább önmaguknak szól, mint a többieknek. Elterjedt mentalitás, hogy minél több idegen szakszót és mindenféle specifikációt pakol bele egy mondatba, annál jobb marketingesnek gondolják a többiek. Szóval nézem-nézem csak nem értem az egészet. Nem vagyok marketinges, de pénzügyben azt hírdetem, hogy lehetőleg még egymás között is pontosan ugyanolyan egyszerűen beszéljünk (sallang mentesen), mintha egy csoport ovodásnak akarnák elmagyarázni a dolgot. 

Még véletlenül sem szólnak be egymásnak

Ez speciel nem marketinges különlegesség, de nagyon jellemző. Én annak a híve vagyok, hogy mondja meg valaki pacekba, ha nem ért velem egyet vagy fasznak gondol. Ékes bizonyíték a blog komment része, ahol soha senkit nem tiltok ki, mert elmondja a véleményét és abban nem velem ért egyet. Hiszem, hogy ezek a dolgok előre visznek és nem hátráltatnak. Ellenben ha valaki a szemembe kacsint, a hátam mögött meg legyint, az már nagyon ártalmas dolog. Árt, hiszen sosem fogom megtudni, hogy mi a valóság, senki nem fog felébreszteni a kis álomvilágomból. Igazából nem mindegy, hogy ki teszi fel a kérdést. Ha egy "idegen" marketinges (nem a belső kör tagja) vagy egy laikus, akkor azt általában kíméletlenül kivégzik a virtuális térben. Ha viszont legitim "belső tag" teszi fel akár ugyanazt a kérdést, akkor általában vállveregetve dícsérgetik, maximum néhány apróbb javítással terelgetik. De biztosan nem mondják meg a szemébe, hogy "öreg szar, amit csináltál". Kövezzetek meg, de szerintem elég képmutató ez a szakma. Ne aggódjatok a saját szakmámat is baromi képmutatónak találom...

Kreativitás általában csak vágyálom

Nagyon igaz az a mondás, miszerint az okos ember a saját hibáiból tanul, de a másokéból épít karriert. Ha elnézem a felhozatalt, akkor olyan a történet, mintha mindenki egy séma szerint akarna haladni. Van egy irány, a tuti, a komfortzóna, amiből a legtöbben nem akarnak kilépni. Aki ki mer lépni, az lesz a Wolf Gábor féle marketinges. Jönnek itt a keresőoptimalizálással meg egyéb hiperszuper dolgokkal, de mintha kimaradna az igazi kreativitás. Olyan mintha egy profi vízvezetékszerelőt akarnánk megbízni arra, hogy megtervezze Budapest vízhálózatát. Amit mondani akarok, az az, hogy a legtöbben (véléeményem szerint) tökéletesen megtanulták a marketinges sémákat, de képtelenek azon túl látni, túlmenni. Azt hiszik magukról, hogy kreatívak, közben egymást másolják le (nagy tisztelet a kivételeknek). A piac jobbra mozdul, akkor ők is jobbra mennek. Mintha sokan kényszermarketingesek lennének (a kényszervállalkozók mintájára). Ezek az emberek igazából nem akarnak marketingesek lenni, de rájuk kényszerítette a polihisztorok világa. A legtöbben specialzálódtak bizonyos ismeretekre, amire önmagában nem feltétlenül lenne kereslet. Eggyrészt azért, mert a piacon számtalan marketinges polihisztornak mondott identitás hírdeti magát, másrészről pedig a fogyasztói potenciál képtelen anyagilag megfinanszírozni 1 polihisztornak mondott identitás helyett az 5 specifikus ismeretekkel megáldott szakembert. 

Amikor meglátok marketing cégek hírdetéseit, elolvasom a választható csomagokat (bronz, ezüst, prémium csomag...stb), akkor elszoktam gondolkodni, hogyan működik ez egy hazugságmentes világban? Aki a bronz csomagot kapja, az igazából egy trendet vásárol meg? Aki ezüstöt választ, azzal csak félig lesznek kreatívak a marketingesek? A prémium csomag esetében várható el egyedül az a fajta kreaítv és egyedi gondolkodásmód és tervezés, aminek végeredményeként kapjuk a felejthetetlen reklámokat, promókat? Hogyan tudja egyáltalán bárki kontrollálni magát és csomagtól függően beállítani a kreativitás szintjét? Vagy direkt visszafogja magát, mert ezért a pnzért csak ez jár? Tudom, hogy túl idealista gondolatok, de mégis azt írom le, ami bennem van, és nem azt, amit illene leírnom.

Na milyen akkor a magyar átlag marketinges?

Most nagyon sarkosítok, nagyon kemény leszek, sok embert megbántok (de nem célom).

Ha ma megkérdezed tőlem, hogy milyen az átlag marketinges, akkor azt mondanám, hogy:

egy önmagát polihisztornak hazudó életveszélyes identitás, amelyik hatalmas arccal és végtelenül mély pénztárcával rendelkezik (ami a fizetési ígényeket jelenti). Tudatlanságát szakszavakkal, kreativitástalanságát arccal próbálja elrejteni előled. Diszkriminatív saját fajtájával szemben, holott ennek ellenkezőjét hírdeti, aki látszólag minden elismert szakembert öribarinak tekint. Az átlag marketinges igazából nem ért a marketinghez, csak annak 1-1 fontos részéhez. Elhitették vele a felsőoktatásban, hogy tökéletes, amit csinál, megmutatták neki az egyetlen igaz utat. Az egyetlen igaz utat követi, amit az amerikai "GPS" mindig újratervez. Folyamatosan képezni akarja magát, ezért jár szemináriumokra, olvas sok szakirodalmat. Az értelem szikrája azonban elhalványul, hiszen nem ötletel, hanem copyC-zik folyamatosan általa elismert emberektől. Túl komolyan veszi magát, amit angol kifejezésekkel próbál nyomatékosítani. Az átlag marketingest maximum a csapatomba venném be, és nem a csapatom élére. 

Hadd engedjem meg magamnak azt a luxust, hogy egyetlen idézettel bemutatom, ki számomra a tökéletes marketinges:

A Pepsi generáció nem létezett, míg a Pepsi ki nem találta. (Richard S. Tedlow)

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr257396614

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hát milyen egy magyar marketinges? 2015.04.26. 20:39:24

Szabad egyáltalán reagálni egy olyan írásra, amelynek már a címe is általánosít? Nagy karriert futott be ma a szakmai csoportokban és az Index címlapján egy blogbejegyzés, amelynek a címe: A magyar marketinges minden, csak nem kreatív Első olvasatra cs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2015.04.26. 06:30:58

A szerző pedig olyan, mint az átlag blogger. Erős véleménye van valamiről, amihez nem ért (l. Dunning-Kruger), de írni sem tud. Rossz íráskép, hemzsegnek a helyesírási hibák, kínos és komolytalan.
Pepsi generációt kreálni nem pusztán tudás, de sokmillió dollár kérdése is.
Wolf Gábor pedig már inkább kínos egy tisztességes marketingesnek. Szegénynek ráadásul lövése sincs az online-hoz például.

itcrowd 2015.04.26. 07:47:50

Valószínűleg hasznos szakma, mert ha nem lennének nem lehetne eladni azt a sok szart. Ezért sem nézünk tv-t és használunk AD blokkolót internetezésnél.

mark.hu · http://mark.hu 2015.04.26. 08:41:48

Az, hogy éppen a másolás vagy az újdonság (kreazívitás) számít-e erénynek, azt az adott társadalom határozza meg, mely idóben és fölrajzilag is változik. Nálunk most erénynek számít és az írásod alapján neked is annak, de az eredmény szempontjából, azaz abbból, hogy eladj minál többet, valóban a kreatívitás a lényeg?

Ha tudnád, hogy van egy működű megoldás, ami több helyen bár bizonyítottan emelte az eladásokat és ezzel szemben van egy újszerű, aminek a kimenetele bizonytalan, akkor melyiket választod? Melyiket választod akkor, ha több ember megélhetése múlik a döntéseden?

Szbzsolt 2015.04.26. 09:50:30

Kezdjük az alapvetéssel. Nem Wolf Gábor " A Marketinges". Amit ő képvisel itthon, az bevallottan a Kisvállalati maraketing. Ez pedig csak a marketing egy kis szegmense. Az ő, és tanításait követők alapján leszólni a marketinges szakmát, kb. olyan, mint az összes autót leszólni, mert nem tetszenek a Fordok.

A markeinges szakma (a teljes spektrum) az egy ugyanolyan szakma, mint más szakterület. Szaktudás sokszor fontosabb, mint a kreativitás. Tudni, hogy egy kitűzött célt, milyen eszközzel tudsz elérni.

Akikről Te írsz, és kiemeled, mint kis csoportot, azok sajnos egy létező csoport. Berényi Konrád egy jó nevet is adott nekik: vulgármarketingesek.
onlinemarketing.blog.hu/2009/09/10/hasznalhato_szakmaiatlansag

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.26. 11:10:39

"Magyarországon kétfajta marketinges létezik. Az egyik követi Wolf Gábort, a másik pedig másolni szeretné. Wolf Gábor egyértelműen a marketingesek legfőbb celebje. "

Wolf G. a kis- és középvállalkozások CÉGVEZETŐIT szolgálja ki a tanácsaival. Azt a réteget, amelyik NEM akar vagy nem tud marketinges alkalmazottra költeni, hanem inkább cégvezetőként, saját kútfőből jutna valamire. Valójában az ALAPOKRA próbálja megtanítani a cégvezetőket.

A "marketingesek" azok egy másik műfaj. Ők alkalmazottként vagy külsős szolgáltatóként dolgoznak, éveken át tanulták a szakmát valamelyik felsőoktatási intázményben és többnyire NEM a kis-és középvállalatoknál, hanem a multiknál tevékenykednek.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.26. 11:11:56

"Az egyik megkérdezi a többieket, hogy szerintük jó e ez a ötlet, mire a sok guru magyarok közt szólva elkezd halandzsázni valami ork nyelven. "

Ha ettől ennyire kibuktál, akkor egy villanyszerelős fórumba SEMMIKÉPPEN se menj fel :)))

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.04.26. 11:17:15

"A Pepsi generáció nem létezett, míg a Pepsi ki nem találta. "

A "Richteres doboz" se létezett, amíg a Richter marketingese ki nem találta :)))

Csak ahhoz már hülye volt szegény, hogy ne csak reklámoztassa, de le is gyártassa, és nagyot kaszáljon az eladásokon.

blasiusii 2015.04.26. 11:49:42

Ööö... Index címlap? Most húzom ki az Internetet.

Mint már fentebb is írták, az posztoló nem ért a marketinghez, valószínűleg egyetemet sem végzett, de az biztos, hogy pocsék a helyesítása (pl. hirdetés rövid "i"!).

Én eddig kétfajta hozzáállással, és így kétfajta marketingessel találkoztam. Van az a cég, ahol fogalmuk sincs, mi fán terem a marketing (vagy egyszerűen a "zeladást" értik rajta), és ott olyan "szakembereket" is szoktak választani erre a pozícióra - ő egy személyben lesz "fészbukozó", "hírleveles", "weboldal-karbantartó", rosszabb esetben pedig titkárnő (megfelelő köbcentikkel természetesen) vagy "sales-es"...
A másik csoportban vannak azok, akik tudják, mi is lenne a marketinges feladata - itt már igazi szakembereket keresnek, általában szeniorokat, akik tényeleg tudják azt, mi az a POE-kampánytervezés, vagy mik a konverzió-optimalizálás legjobb megoldásai - ezt a "zsargont" nem érti a posztoló sem.

Wolf Gáborról annyit, hogy a posztolóhoz hasonló EGYSZERŰ emberekhez szól, azt pedig jól csinálja. Magam is átlapoztam a könyvét (ami kb. 16-os betűvel van írva, így nagyjából el is olvastam ez alatt), olyan dolgok vannak benne, ami egy marketingesnek "alap", egy self-made kisvállalkozónak persze hasznos lehet, de azért ne emeljük piedesztára, szakmailag a nullához közelít - mindazonáltal megtehetjük "A kisember marketingesének". Hajrá hozzá.

KissGecihuszár 2015.04.26. 16:31:19

Előre jelezni szeretném, hogy NEM vagyok marketinges, "csak" egy "botcsinálta" villanyász (ezért merem tiszta szívből javasolni Shlomo a halott zsidó terrorista-nak, hogy nyugodtan látogasson el a villanyszerelo.forum.hu/ site-ra, ahol garantáltan nem fogja senki leugatni a fejét, feltéve hogy esetleg full laikusként nem által kioktatni, leugatni olyan kollégákat, akik -mint én- mondjuk 20, 30 X éve ezt a SZAKMÁT űzik, melyre sokan lenézőleg legyintenek, mondván azt a kötést, kábelszerelést, elosztó beépítést ők is "csont nélkül" abszolválták volna...), illetve ezen túlmenően, mint gazdaság-mérnök, kb 10 évet lehúztam pár multi banknál, ahol zömében KKV hitelezéssel foglalkoztam, melynek keretében zömében (szinte 100%-ban) olyan hazai KKV-s ügyfeleim voltak, akiknek szájba rágva kellett elmondani a hitelezés, kockázatkezelés, üzemi nyereségből történő hitelerő számítás, usw rájuk tartozó részét. Épp ezért -s mert nem vagyok egy tökkelütött nyeretlen 2 éves- van véleményem a hazai marketing "mainstream" irányvonaláról. Itt van pl a közelmúlt egyik esete, mégpedig a bevita Jó reggelt (Mondelis Hungaria) brand termékeinek rádió reklámja, amiről nyugodtan kijelenthető volt, hogy a reklámozás legalja! Egy tök értelmetlen dalocska, hamisan énekelve, ami inkább alkalmas arra, hogy elriassza a fogyasztót még a termék közeléből is, nemhogy rágerjessze! Igen, maximálisan képben vagyok, hogy a rádió nehezebb műfaj, mint a TV, vagy a net, ugyanis sokkal nehezebb hangban átadni a lényeget. Pontosan ezért is kötelező kellő mélységű tudással rendelkező senior (és persze a csapatában fejlődőképes junior) brand managert alkalmazni, akinek úgy kell felállítani a spot szerkezetét, mintha quasi maga lenne a fogyasztó. Hál Istennek, miután jeleztem a cégnek, hogy az említett spot gigagagyi, szinte azonnal levetették azon rádió(k)nál, ahol futott és jelenleg egy tök új, tök más kampány fut, mely lényegesen jobb lett, mint az előző! De ugyanez elmondható a non FMCG/ non food termékek (pl. autók, ami azért elég tragikus!) esetében, ahol azért elvárná az emberfia, hogy egy több, netán 10 millás tartós fogyasztási cikk reklám spotja üssön, mint józsibát a 400 Volt! Ennek illusztrálására hadd citáljam a Honda marketingeseinek (hogy jövök én, a „butuska” egyszeri fogyasztó ahhoz, hogy beszóljak egy Hondának? Skandallum!!!) legutóbbi kretén döntését, mely szerint a méltán népszerű Accord eltűnik az európai piacról, mondván nem hozta (állítólag) azokat az eladási számokat, mint korábban, illetve a fő konkurencia, azaz a mazda 6 úgyis leveri, mint vak a poharat, ergo ki kell vezetni. Igenis, egyet kell értenem a szerzővel abban, hogy vannak olyan marketingesek, akiknek egyfajta muszáj feeling volt ebbe a SZAKMÁBA jönni, azt hitték tini fejjel, hogy miután számtalan reklámot láttak a TV-ben, hallottak a rádióban, nézegettek az újságokban, legott úgy hitték, hogy mi ez nekem, ezt én is simán, sőt még 1000-szer is jobban, mint ez, vagy az az ügynökség, X, Y, Z reklám/marketing guru... Mentségükre szolgáljon, hogy egyéb SZAKMÁK esetében is sajnos szép számmal akadnak olyan szerencselovagok (lásd: pénzügyi, azon belül is bróker SZAKMA, ahol már lassan szinonimaként használhatjuk a fehérgalléros bűnöző szókapcsolatot, ha egy barkochba játékban körül kell írni a bróker jelentését) , akiknek halovány böffentésük sincs az általuk képviselt SZAKMA tekintetében, csak valahogy eddig sodródtak az árral...

bread 2015.04.26. 17:32:50

Rendben, hogy nem akarod magadra haragítani a marketing szakmát, de akkor egy picit gondolkodj mielőtt írsz (és ellenőrizd a helyesírásodat)!

1. Wolf Gábor kb. annyira példaképünk, mint Neked Matolcsy.
2. A marketing=/=reklám.
3. Azért használunk egymás között szakkifejezéseket, miért Ti. Oké, többet nem mondom, hogy "USP", ha Te sem használod a "monetáris", a "deficit", az "áfa" és a likviditás" szavakat. Nonszensz, ugye?
4. Az egyenesség egyedi emberi tulajdonság, nem foglalkozás kérdése. Vannak köztünk (marketingesek között) takonygerincűek és bántóan egyenes emberek is. De ugye nálatok sincs ez másképp? Másrészt: ha szart csinálok, a főnököm meg fogja mondani. A beosztottaim is. Tudod, a jelen gazdasági helyzetben mindannyian féltjük az állásunkat, és ez az egyetlen útja annak, hogy megtartsuk.
5. Másolni gáz? Eszerint aki nem a kerék feltalálója volt (azaz nem "a" kreatív), az egy fantáziátlan pöcs? Johnny Cash egy fantáziátlan senki, mert Depeche Mode-ot dolgozott fel? Aki nem az Arpanet óta használ netet, az fantáziátlan? Remélem, ez csak valami béna vicc... az ember másolja, ha valami működik, horribile dictu még arra is képes, hogy szabványosítsa. Vagy tananyaggá tegye. Persze az orvosok is próbálkozhatnának mindenféle újdonságokkal ha fáj a fejed, de csak a Te érdekedben remélem, hogy inkább az egyetemen tanultakkal fognak próbálkozni.
6. A bronz/ezüst/arany gondolatköröd lesápasztott: a termék és annak kommunikációja nem ugyanaz. Ezt remélem, nem kell tovább magyaráznom.
7. Keresőoptimalizálás meg egyéb hiperszuper dolgok... ez általában nem valami helyett van, hanem valami mellett. Lefordíítom a Te nyelvedre, hogy lásd, milyen butaság a példád: ahhoz hogy Magyarország versenyképes legyen, elég ha csökkentjük az áfát. Faszságnak tűnik, nem? Éppen ezért nem is merném leírni, főleg úgy, hogy bevallottan nem értek a közgazdaságtanhoz. Mert nem vagyok polihisztor, aminek mind lennünk kellene szerinted.
8. Alapvetően azt nem érted, hogy nem kell mindig kreatívnak lennünk. Még akkor sem, ha nem az egész marketingről beszélünk, hanem csak a reklámról. A kreativitás ugyanis megosztó: vagy tetszik vagy nem. Ha a célcsoportunk 40-es anyuka, akkor nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha a neki szóló terméket sokkoló/fergetegesen vicces/toroszorítóan fájdalmas sztorival próbáljuk meg eladni neki. Lehet, hogy pont a mosóporreklámok unalmas világa jön be neki. Amivel persze nem lehet kólát eladni 18 éveseknek. Szóval azt, hogy kinek, mit és hogyan kommunikálunk, eléggé végiggondoljuk, hidd el.
9. A marketinges szerinted kicsoda? A szövegíró? Az art director? Az account? A stratéga? A producer? A DTP-s? (Ezek még csak az ügynökségi oldal dolgozói.)

Hirtelen ezek fogalmazódtak meg bennem. Azt gondolom, hogy peched volt ezzel az Index-címlappal, mert miért is ne lenne jogod leírni a véleményed bármivel kapcsolatban, legyen az foci, politika vagy marketing (általában ezekhez vél érteni mindenki), de sikerült akkora lyukra futnod, mint a Mariana-árok, és ez nagyobb nyilvánosságot kapott. :(
Sajnállak, talán legközelebb...

Szarvas Norbert 2015.04.26. 17:46:43

@bread: nem erzem hogy lyukra futottam... Velemenyt irtam es nem tenyt... A ketto kozotti kulonbseget felteszem, hogy erted. A te velemenyed is arra jo, hogy kialakuljon egy parbeszed, amiben tobb oldalrol futunk neki a temanak.

3. Rohogni fogsz de kifejezetten kerulom a deficit es egyeb szakkifejezeseket (kiveve amikor nagyon szakmai cikket akarok irni)

5. Felreertettel. Masolni nem gaz.az a gaz ha a masolatot ugy allitjuk be mintha mi talaltuk volna ki

8. Most pont te idealizaltad mire lehet szuksege az anyukanak... Miert ne lehetne eredeti otlettel megszolitani? Miert kotelezo es torvenyszeru, hogy egy sablon kell neki?

Szarvas Norbert 2015.04.26. 17:47:25

@bread: kerlek cafold meg hogy amit leirtam kritika, az altalanossagban egyaltalan nem jellemzo...

gada00 2015.04.26. 18:03:14

komolyan akarja saját magát é a jelentőségét venni

Ezt a magát é dolgot nem értem.

bread 2015.04.26. 18:24:56

Tudom, hogy véleményt írtál, hogy önmagam idézzem: "Azt gondolom, hogy peched volt ezzel az Index-címlappal, mert miért is ne lenne jogod leírni a véleményed bármivel kapcsolatban, legyen az foci, politika vagy marketing"

Amiért sajnállak, az az Index-címlap. Olyan, mintha kikerült volna egy olyan gasztroblogger, aki nem ismeri a különbséget a rántotta és a rántott hús között. Joga ettől függetlenül van véleményt formálni, csak nem kell séfekkel vitatkoznia a gasztonómiáról (és különösen nem általánosítani, hogy minden konyhai dolgozó fantáziátlan).

3. Azt írod, hogy amikor egymás között beszélünk, akkor szakkifejezésekkel dobálózunk. Igen, hiszen egymás között beszélünk. Az orvosokat sem szólod le, mert latinul nevezik meg a betegségeket... pedig mekkkora nagyzolás már. :D

5. Változatlanul nem másolunk. Ha igen, az plágium, és elég komoly konzekvenciái vannak.

8. Nem idealizáltam, példát mondtam. A sablon azért kell, mert elég komoly költség a célcsoportunkba tartozó minden egyes személyt külön megszólítani. Éppen ezért azt használjuk, ami nagyjából mindenkit az adott termék/szolgáltatás irányába terel ÉS nem riszt el senkit tőle. Ezeket pedig (jó esetben) kutatjuk, és nem mi mondjuk, hogy a miénk a legcélravezetőbb ötlet, hanem a fogyasztók.

A fentiek mind cáfolni próbálták, amit leírtál. Ha nem jött össze, sorry. Nem tudom megcáfolni azt sem, hogy nem létezik a lónál gyorsabb állat, ha valaki eddig nem látott másmilyen élőlényt, csak lovat és csigát. A marketing sokkal összetettebb dolog, mint amilyennek elképzeled; ahhoz, hogy megértsd, miért bántó és lekicsinylő ránk nézve, amit írtál, értened kéne e szakmánkhoz egy kicsit. Mondjuk annyira, hogy ne Wolf Gábor legyen az etalon... és csak a félreértések elkerülése miatt: vele sincsen baj, a területén tök oké. Csak én sem keverem össze a banki ügyintézőt a magyar pénzügyi élet összes szereplőjével. Még jobban kifejtve: azért mert pénteken tahók voltak velem a bankban, nem gondolom, hogy Te is az lennél (sőt, a válaszod alapján majdnem biztos vagyok benne, hogy nem), csak azért mert beleférsz a pénzügyi szektorban dolgozók halmazába. :)

2015.04.26. 19:51:06

@itcrowd: Erről beszél a blog írója is. Tehát a marketing szar, mert kevés fogyasztóhoz jut el .

2015.04.26. 19:53:28

A marketing szar, mert mindig ugyan az az unalmas szöveg van mindenhol .
A marketing szar, mert még mindig nem tudtak rávenni sem látványban sem szövegben arra, hogy egyáltalán megnyissam adott reklámot az interneten .
A marketing szar, mert ugyan rávettek hogy megnyissam, de az első mondat után be is zártam .

2015.04.26. 19:58:07

A marketing szar, mert a vásárlók már tudatosak , résen vannak, sokkal jobban mint azt bárki is hinné.Résen vannak az üzletekben , résen vannak a szolgáltatók esetében és résen vannak a bankoknál . És mindenhol résen vannak.
Ami túl olcsó az is gyanús , csak halkan szólok !D

Olyan marketinget kellene kitalálnotok, amire az ember felkapja a fejét . Az pedig nem a szokás szlogenekből áll, hanem valami nagyon nem szokványos dologból . Ami eddig még nem volt .

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.04.26. 20:01:02

"Elterjedt mentalitás, hogy minél több idegen szakszót és mindenféle specifikációt pakol bele egy mondatba, annál jobb marketingesnek gondolják a többiek."

Ezt szinte szakmáról el lehet mondani.

Magyarországon sajnos a marketing a legtöbb cégnél megáll a hirdetéseknél, a többségnek fogalma sincs arról, hogy már a termék fejlesztésénél vagy a szolgáltatás kidolgozásánál sok marketinges feladat van.

Sokan például azzal sincsenek tisztában, hogy Steve Jobs nem informatikában, hanem marketingben alkotott nagyot...

2015.04.26. 20:21:34

Blogger, darazsfészekbe nyulkalsz, csak szolok.

@Ludmilla@ 2015.04.26. 20:23:58

Bíràlni a marketingeseket tele helyesìràsi hibàs anyaggal... Merèsz vàllalkozàs! Bravo!

zobod 2015.04.26. 21:35:51

@Online Távmunkás: még többen pedig azzal nincsenek tisztában, hogy ez mekkora hülyeség. Az Apple igenis nagyot alkotott minden tekintetben, ne üljél fel az isheepező, frusztrált, meg nem értett zseniknek, akik szerint a világ legértékesebb vállalata mögött nincs több, mint ügyes reklám. Az apple motyói abban az időszakban legalábbis, míg élt Steve Jobs, addig egyértelműen diktáltak minden tekintetben, és manapság is orientálnak. SJ pedig nem valami ötletes kis kreatív volt, hanem minden életrajzírója szerint egy legapróbb technikai termékrészletbe is belemászó szőrszál hasogató szarrágó despota, aki csapatából egészen pszichopata módszerekkel sikerrel kitaposta, hogy az Apple kisebb részben már máshol felmerült (bár ott jelentőségükben meg nem értett) ötletekből, nagyobb részben pedig saját kútfőből termékkategóriákat - lassanként már iparágat - teremtett, ráadásul elképesztően magas szintű ellátási lánc menedzsment kompetenciát demonstrálva (nem véletlen lett TC az új bigboss) le is tudta és tudja aratni a hasznát mindennek presztízsben és anyagiakban is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.04.26. 22:33:56

@zobod: "akik szerint a világ legértékesebb vállalata mögött nincs több, mint ügyes reklám"

Mint fentebb is írtam, tipikus magyar félreértés, hogy a marketinget reklámmal azonosítják...
Az Apple sikerét az adja, hogy olyan termékeket készítenek, amiben más nem talál fantáziát. Például érintőképernyős telefont csinált az Apple előtt a Microsoft és a Nokia is, de szerintük a kutyának se kell, ezért dobták az ötletet, nem mentek piacra vele... Jobs meglátta a piaci lehetőséget, monopólium-megállapodásokat kötött a beszállítókkal (az Apple gyakorlatilag semmit sem gyárt) és megalkotta a piacot, ami korábban nem létezett, méghozzá úgy, hogy a vetélytársaknak legalább egy év hátránya legyen induláskor. Mindez az Apple marketingje nélkül legfeljebb akkora piacot jelentett volna, mint amekkorát a Blackberry elért...

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2015.04.27. 13:35:28

Úgy tűnik, szzegény bloggernek halvány lila fingj@ nincs a magyar (kkv- vagy ügynökségi) marketinges piacról, és azok szereplőiről. Ettől függetlenül, le a kalappal a bloggal elért reach-hez. (ja ez szakkifejezés! :))
süti beállítások módosítása