Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A Telenor túlment egy határon!

2015. február 13. - Szarvas Norbert

image_aspx_1.jpegBármikor bármilyen kereskedelmi vagy szolgáltató egységgel kapcsolatban meghallom, hogy egyoldalúan módosít a már meglévő ügyfelei kárára, akkor általában megszólal bennem a genyóság detektor. Mindig az jut eszembe, hogy sem a céges sem a lakossági felhasználónak nincsen joga egyoldalúan módosítgatni a szerződést számára kedvezőbb irányba. Kizárólag a drágább, negatívabb kimenetelű mozgás a megengedett.  A napokban a Telenor értesítette az összes vállalati ügyfelét, hogy két plusz (kamu)díjtételt fog a továbbiakban kiszámlázni az ügyfelei számára. Köszi Big Brother!

Nem vagyok Telenoros, ezért egy hatalmas mentális high-five magamnak. Voltam már Telekom-os, de egyáltalán nem voltam megelégedve az ügyintézési rendszerükkel. Ellenben a Vodafone az a szolgáltató, akivel én személy szerint mindig meg voltam elégedve, amikor kellett fizettek, amikor kellett rugalmasak voltak, ráadásul a vállalati előfizetésnél még nem vezették be ezt az egyoldalú drágítást, mint a Telekom vagy a Telenor. Na ennyit az ingyen reklámról, mivel sajnos egy fillért nem kaptam az imént leírtakért. Csak azért írtam ezt a tapasztalatomat le, mivel mindenáron védem és értékelem azokat a szolgáltatókat, akik irányomba minőséggel tudnak szolgáltatni.

Szóval visszacsempészték a "hívásfelépétés díját" és a "kiegészítő havidíjat"

Miután jól kiháborogtuk magunkat, nem árt összefüggésében látni a történetet. Ugyanis a mobilszolgáltatók komoly árversenyének az eredménye, hogy az újonnan becsábítottakat akár az állítólagos önköltség alatti tarifákkal dobják meg. Mivel profitorientált vállalkozásról van szó, ezért egyértelműen azon iparkodnak a kollegák, hogyan tudják a legokosabban át tenni a zsebedből a pénzed a saját zsebükbe. Üdv a kapitalizmusban öreg!

Üzletileg talán még értékelhető is a mozzanat, mivel a piac beállt évek óta egy tartós "olcsóbban jobb szolgáltatást" modellre, ami alatt természetesen milliárdokat költenek hálózat és technológiai fejlesztésekre. Abba most nem igazán mennék bele, hogy mekkora buli is volt igazán az általam is évek óta hangoztatott korlátlan tarifák bevezetése. Egyértelmű, hogy többen váltottak át alapvetően a drágább (és korlátlan) csomagba minden szolgáltatónál a korlátlanság miatt. Aki ezelőtt fizetett 5 ezer forintot előfizetésre+ az adott havi költség, az jobban belegondolva szívesebben kötelezte el magát egy havi 9-10 ezer forintos fix kiadásra a korlátlanság ígérete mellett.

A korlátlanság iránya magában hordozza a limitáltság veszélyét, hiszen elérkezik a piac arra a pontra (már most elérkezett szerintem), amikor a telefonálás egy alap szolgáltatás lesz és nem döntő faktor. A korlátlan csomagok versenyét jelenleg (még) a mobilnet nagyságával próbálják csatolt szolgáltatásként megnyerni a szolgáltatók. Egyértelmű, hogy előbb utóbb elérkezünk oda, hogy mindenki rájön az okossága: Olcsóbb fixen havi 10-et fizetni, mint havi 5 fix+ percdíj (és a telefonálás mennyiségéről ne is beszéljünk). Ennek a folyamatnak a másik hozadéka lesz az előre kalkulálható véges árbevétel. Ugyanis meg fog szűnni nagy mennyiségben a percdíjazás okozta eufória, amikor odanemfigyeléssel az 5ezres fix díjból csinált az ember 20 ezer forintos tel. számlát.

Tehát a három fő szolgáltató elköteleződött a bevételek maximalizálása mellett és bevállalják a hosszú távú bevételkiesést a túlszámlázások hiányából eredően. De ha minden szolgáltató ugyanazt fogja adni, és már nem a szolgáltatás mennyiségében illetve tételeiben lesz a különbség, akkor mi alapján fog az ember választani? 

A Telenor ezt a határt lépte át, beáldozva a jövő sikerességét a jelen oltárán. Ugyanis egyre inkább felértékelődik a hűség mellett a szimpátia faktor. Ott fog szerződni a lakossági vagy az üzleti felhasználó, amelyik a szimpatikusabb, megbízhatóbb szolgáltató. Ha már minden ugyanaz (és már minden ugyanaz ma is), akkor pár száz forintos különbség nem lesz mérvadó alaphelyzetben. A választás arra a szolgáltatóra fog esni, aki megbízhatóan szolgáltat, nagyon jó és segítőkész az ügyfélszolgálata, dinamikus az ügyintézés és nem bújnak állandóan a szerződési feltételek mögé. Plusz pontként pedig nem módosítgatja a két éves hűségidővel aláírt szerződést drasztikusan és egyoldalúan a saját elhibázott üzletpolitikája miatt.

Ugyanis a Telenor pontosan ezt lépte meg! Saját elhibázott és elmondásuk szerint tarthatatlan üzletpolitikájuk veszteségét egyoldalúan ráterhelték a meglévő és elköteleződött céges ügyfeleikre. Mindezt tették úgy, hogy nem hagytak választási lehetőséget, kilépési opciót ezen ügyfeleknek. Ez pedig egy jogos félelmet szülhet mindenkiben. Mi a garancia arra, hogy legközelebb nem a lakossági szektor szerződéseit emeli meg mondjuk 10%-al valami mondvacsinált indokkal?  Sajnos Magyarországon ismeretlen a korrekt üzletvitel elve. A cégek és az emberek sokszor még a leírt és aláírt szerződést sem akarják betartani, egymással trükköznek és mindig a papírok mögé bújnak. Olyan fogalom, mint a szóbeli egyezség pedig már évtizedek óta fantazmagória.

Arról már ne is beszéljünk, hogy a Telenor hogyan akarja ezt a szerződésmódosítást elérni!

"A borítékban emellett volt egy olyan kétoldalas, az ügyfél által aláírandó és a válaszborítékban feladandó szerződésmódosítási formanyomtatvány is - amely a plusz szolgáltatásra vonatkozik - melyben az áll, hogy a felek az üzleti előfizetői szerződést "közös akarattal" módosítják." hvg.hu

"A Telenor azonban ragaszkodik ahhoz, hogy a „gazdasági vagy műszaki körülmény” jelen esetben fennáll. "hvg.hu

Magyarul fegyvert tartanak az ügyfelek fejéhez és alá akarnak iratni velük egy olyan papírt, amiben lenyilatkozzák a szabad akaratot. Hát érdekes üzletvitel, amit én úgy fogok elutasítani, hogy mindenkinek elmondom ezt a történetet és lebeszélem őket a Telenorral való együttműködésről. Nem akarok naív lenni, és feltételezem, hogy a többi szolgáltató sem feltétlenül jobb ennél. Viszont ha a közvélemény szabotál ilyen miatt egy szolgáltatót, akkor a többiek nem fogják merni meglépni a hasonló eseteket. Ha viszont csöndben mindenki belenyugszik akkor a továbbiakban is várható hasonló cukiság. 

Röviden:

Akár még meg is indokolható az áremelés, viszont ahogyan ezt el akarják érni az minden etikát felborít az üzleti életben. Az üzlet pedig nem etikus tantárgy? Én etikai alapokon (is) üzletelek, amit elvárok az üzleti partnereimtől is (esetünkben a Vodafone-tól). És te?

 

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr367171229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.02.13. 18:34:02

Harcos és bátor kiállású vélemény valamiről, ami nem is érint téged :D

♔bаtyu♔ 2015.02.13. 18:48:26

Hát igen, MAGYAR multi. Bezzeg ha külföldi lenne.

jet set 2015.02.13. 19:08:12

Mivel van még szolgáltató a piacon, így lehet váltani. A csajom cége épp most hagyta ott őket.

Csak Norris 2015.02.13. 19:12:27

@♔bаtyu♔: Kiváncsi lennék mennyire magyar. Szerintem már akkor sem volt magyar amikor magyar neve volt.

♔bаtyu♔ 2015.02.13. 19:15:26

@Desmond77: Nem, ez biztos nem Norvég. Külföldi multi nem csinál ilyet, csak magyar. A külföldi multi jóságos és szeretetreméltó.

Gour (törölt) 2015.02.13. 19:39:06

Itt a szektorális különadó egyik hozadéka amikor a zemberek elhitték, hogy amit a kormány kitalál a szolgáltatókra az majd nem jelenik meg a számlákban. A bankok kiterhelték és most jönnek a telefonosok is. Amúgy T-s és Telenoros kártyám is van a cégemben, a vodát a rossz hálózata miatt nem preferálom.

Traktoros lány 2015.02.13. 19:47:30

A Telenor túl ment egy határon, ezért mi is túl megyünk! :D
(HÁ blog szlogenje, kissé félrefordítva)

Rwindx 2015.02.13. 20:32:59

Én kb 15 éve vagyok a telenornál és elődjénél, tavasszal lejár az aktuális hűségnyilatkozat, és amint beindul, rá is ugrok a digi szolgáltatatására.
Egyébént meg szerintem mindhárom nagy ugyanolyan tetű.

metal · http://electric.blog.hu 2015.02.13. 20:56:40

@Gour: A különadót egyszer már átterhelték (konkrétan leírták a kb. 1 évvel ezelőtti hasonló emelést azért csinálták).

Amúgy engem most vesztettek el, eddig se voltam elájulva a szolgáltatástól, de ezt ők se gondolhatják komolyan. Persze én könnyen ugrálok, pont lejártak a hűségidők:)

vbn 2015.02.13. 21:40:27

Mi decemberben írtunk alá 3 évet! Még be se kapcsolták az új tarifát, de már jött az egyoldalú módosítás!!!

Ez nem genyóság, hanem előre megfontolt CSALÁS!!!

SZPIITII 2015.02.13. 22:01:43

A nap vicce ez a blogbejegyzés volt. Ha nem veszem komolyan, akkor röhögök rajta, ha komolyan veszem, akkor meg a fejemet fogom, hogy ez a zagyvaság mi?!

"Bármikor bármilyen kereskedelmi vagy szolgáltató egységgel kapcsolatban meghallom, hogy eloldalúan módosít a már meglévő ügyfelei kárára, akkor általában megszólal bennem a genyóság detektor."
Tehát csak azért szólsz be a Telenornak, mert árat emeltek? Mert, ha valaki árat emel, az egy utolsó m*cskos k*csög állat, mert árat csak csökkenteni lehet, emelni azt nem. SOHA.(és pont)

"Nem vagyok Telenoros"
Jelöld meg az általad használt forrásokat, amikre alapozva vontad le a következtetéseidet, mert a flottás percdíjakkal nem vagy tisztában, ahogy sok mással sem, az biztos.

"Ellenben a Vodafone az a szolgáltató, akivel én személy szerint mindig meg voltam elégedve, amikor kellett FIZETTEK.."
Mint a jelen blogposztért is valószínűsíthetően fizettek, nem mondom biztosra, de ha törlöd a bejegyzésemet, akkor legalább ez számomra tiszta lesz.. :)

".. amikor kellett rugalmasak voltak, ráadásul a vállalati előfizetésnél még nemv ezették be ezt az egyoldalú drágítást, mint a Telekom vagy a Telenor."
Ezt gondold át újra, aztán ha rájöttél, hogy tévedtél, akkor írd át a blogbejegyzést. Köszi.

"az újonnan becsábítottakat akár az állítólagos önköltség alatti tarifákkal dobják meg"
ÁLLÍTÓLAGOS. Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs a témáról és a metron hallott beszélgetésekből szűröd le az igazságot. Tisztában vagy a percdíjakkal? Nem.. de mindjárt visszatérünk rá.

"Aki ezelőtt fizetett 5 ezer forintot előfizetésre+ az adott havi költség, az jobban belegondolva szívesebben kötelezte el magát egy havi 9-10 ezer forintos fix kiadásra a korlátlanság ígérete mellett."
Készülék nélkül 10.000 forint a havidíj. (korlátlan beszélgetéssel)
6000 forint Telenoron belül korlátlan + 180 perc más irányba. Az emberek nem fognak 10 ezer forintos előfizetésre váltani, elég a 6ezer is. A korlátlan beszélgetést tartalmazó csomagokkal az a probléma, a szolgáltató számára, hogy aki eddig fizetett 15-25 ezer forintot havonta, mert sokat beszélt, az most csak 10 ezret fog, így elég nagy bevételtől esik el és ezért nem lépték meg ezt már régebben, mert (annyira) nem éri meg nekik a korlátlan csomag.

Nem vagy tisztában a flottás percdíjakkal és az előnyeivel, így leírom, hogy átlásd a helyzetet és ezután gondolj bele, hogy mennyire k*csög a Telenor, hogy emelte ezeket az árakat:
- flottán belül ingyenes telefonálás
- 8-15 forintos percdíj
- teljesen lebeszélhető havidíj
- másodperc alapú számlázás

Egy lakossági számlás ajánlat:
- 40 forint / perc (a legkisebb számlás csomagban)
- percdíj alapú számlázás

Szerinted a flottások nem kapnak iszonyatosan nagy kedvezményt a normál felhasználókhoz képest? Szerintem de ! Már régen emelni kellett volna ezeket az árakat. Tudod miért?

Ismered azt a szót, hogy "hívásvégződtetési díj"?(keress rá google-ban)
Ha más szolgáltatót hívsz, akkor a szolgáltatód jelenleg 7,06 forintot fizet percenként a másik szolgáltatónak. Érted már, hogy miért nem éri meg a Telenornak, ha a flottás 8-15 forintos percdíjakból (ami flottánként változik) 7 ft-ot kifizet a másik szolgáltatónak.

A kérdésem továbbra is adott:
Szerinted még mindig túlment egy határon a Telenor, mert a nagyon olcsó flottás árakat emelte? (ami még így is csak fele egy lakossági számlás csomagnak..)

zobod 2015.02.13. 22:22:40

@SZPIITII: ha korábban árdömpinggel, vagyis a fogyasztók megtévesztésével csalta magához az előfizetőket (vagy akadályozta meg lelépésük) és most akarja azt visszahozni amit a kezdetektől vállalnia kellett volna ha korrekt, akkor igen, túlment egy határon a telenor... Simicska Lajos Orbán Viktorra mondott szavai jutnak róla eszembe.

SZPIITII 2015.02.13. 23:18:14

@zobod:
Forint- és frank hitel példája szerintem jó analógia erre.
"A" ügyfél évekig sokkal kevesebbet fizetett, mint "B" ügyfél. Most emelkedett "A" ügyfél költsége, így "A" ügyfél elkezd őrjöngeni, hogy ez nem igazság. "B" csendben megjegyzi, hogy még így is sokkal jobban jár, mint ő, úgy hogy maradjon inkább csendben...

"A" Flottásként beszélt a családjával (akik szintén flottásak), havi 150 percet és 150 percet nem flottásokkal. Legyen 12 ft egy perc díja.
"A" havonta 150*12= 1800 ft-ot.

"B" Lakossági csomagban van, szintén 150 percet beszél a családjával és 150 percet másokkal. Csakhogy a percdíjas elszámolás miatt a 150 perc helyett neki 200 percet számláznak ki, összesen 2*200 percet, ami 400 perc.
"B" havonta 400*40 = 16000 ft-ot fizet.

"A" 3 éve flottás, tehát a spórolása: 3*12*(16000-1800) = 511200 Ft.

"A hívásfelépítési (kapcsolási) díj mértékét az ÜÁSZF 2. sz. mellékletének
12.2. pontja tartalmazza az alábbiak szerint:
- amennyiben az üzleti díjcsomag előfizetője nem természetes személy: nettó 3,85 Ft/hívás/előfizetés.
- amennyiben az üzleti díjcsomag előfizetője természetes személy*: nettó 1,57 Ft/hívás/előfizetés."

"Előbbi a céges flottában használt telefonok számától és a mobiltelefonálási szokásoktól függően 200 és 1000 forint közötti felárat jelent, ami ráadásul nem lebeszélhető és minden egyes előfizetés után kiszámlázzák. Utóbbi hivatalos nevén: „a hívásfelépítés díja”, amely sikeres hívásonként nettó 3 forinttal növeli meg a telefonszámlát."
vs.hu/gazdasag/osszes/egyoldalu-szerzodesmodositassal-hazavagta-ugyfeleit-a-telenor-0212

Tehát a 300 perc után fizet 900ft-ot + max. 1000 forint a másik jogcímen. Vagyis max. 1900 ft-tal emelkedik meg a kiadása, tehát nem 14200 ft-ot spórol havonta, csak 12300 ft-ot.
Én tényleg sajnálom őket.

(a példák csak a szemléltetés végett lettek kitalálva, a komolyabb összevetés nagyobb időráfordítást igényelt volna, de a lényeg így is látszik)

SZPIITII 2015.02.13. 23:22:32

@SZPIITII:
"A hívásfelépítési (kapcsolási) díj mértékét az ÜÁSZF 2. sz. mellékletének.."
ez Telekomos példa, csak véletlenül lett bemásolva.

Nbl 2015.02.13. 23:22:34

@SZPIITII: Jól beszélsz mellé ... azt mondd meg inkább, h a másik két szolgáltató flottás tarifáihoz képest miben jobb a Telenor, és a másik kettő miért nem vezette be a két új sarcot? Másrészt meg mi köze a lakossági és flottás tarifák közötti különbségnek ahhoz, hogy egyoldalúan módosítottak szerződést?
A poszternek: Telenor és telenoros. Illetve ha telenoros, akkor telekomos, nem Telekom-os.

sumes67 2015.02.13. 23:39:09

@SZPIITII: Hivasfelėpitėsi dijat mindenki mindenkinek számláz szerintem, az egyenleg 0.
Mi átmentünk máshová, 30% kedvezmėnyt kaptunk telenorhoz kėpest. Azért váltottunk, mert a telenor folytatólagosan túlszámlázott, ELISMERTE, de csak egy részét adta vissza (jóváirta).
250 000 Ft-tal meglopott minket, ės a független bíróság neki adott igazat, megtarthatja, kb olyan alapon, hogy bár a törvényi garancia 1év ha Te egy 119 oldalas ászf. dokumentumban nem veszed ėszre, hogy szerinte ez 1 hónap, akkor mehetsz bárhova a garanciáddal, nem az.

Nbl 2015.02.14. 00:10:59

@sumes67: Hivasfelėpitėsi dijat mindenki mindenkinek számláz szerintem, az egyenleg 0. - nem teljesen, a nagyok jobban járnak vele, egyrészt mert náluk sokkal több a hálózaton belüli hívás (ami ingyen van) és a kívülről az ő hálózatukba irányuló hívások száma is. Tehát a nagy szolgáltató pluszban jön ki belőle, a kicsi mínuszban.

SZPIITII 2015.02.14. 00:39:38

@sumes67:
Fogadjunk, hogy a Büntető törvénykönyv 100+ oldalát sem ismered, viszont ha nem tartod be, akkor megb*sznak..

Sok itt az "okos" ember, sírjatok csak az emelés miatt. Eldöntheted, hogy hol telefonálsz, ha valami nem tetszik, akkor váltsál. Te azt gondoltad, hogy egyet fizet hármat kap akció van, de csak egyet fizet kettőt kap akció van, de ez neked már nem jó.. akkor legyél feltöltőkártyás és akkor tényleg sírhatsz, addig nem. Köszi.

_Neville 2015.02.14. 02:23:05

"Mi a garancia arra, hogy legközelebb nem a lakossági szektor szerződéseit emeli meg mondjuk 10%-al valami mondavacsinált indokkal?" Ez már megtörtént tavaly nyáron.

Ketrec_rázza_a_majmot 2015.02.14. 05:12:41

Érdekes milyen rövid az emberi emlékezet. Például a voda feltűnően aljas "korlátlan internet" húzása is a számodra kedves kategória volt? Meg a rendszeres komoly túlszámlázás? Biztosan azért lettek szénné bírságolva, mert annyira fasza gyerekek.

ropile 2015.02.14. 06:15:20

ha számodra kedvezőtlen a módosítás el lehet menni a vodafonehoz, ahol megismertetik veled a korlátlan csomagod mellé az egyedi értékhatárt és izguljatsz mint Julinéni a kupiba.

bkkzol 2015.02.14. 08:22:02

nincs nagz kulonbseg egyiknel se. mindegyik ugyan az alehuzos g.ci. ebbol elnek.

Bikfenc 2015.02.14. 09:04:17

@sumes67: Igen a Telenor a sok flottás ügyfélnek adott kedvezményt akarja valahogy visszahozni.
Csak az a baj, hogy nem a flottás ügyfélen (vagy csak nem csak azon) hanem az eddig semmi kedvezményt nemkapó kisvállalkozón is.
Nagyon szívesen fizetnék +3 Ft-ot és +1000 Ft-ot, ha 8-12 Ft/perces hívásdíjam lenne.
De sajnos ennek a sokszorosa.

Bikfenc 2015.02.14. 09:06:47

Bocs! Az előző kommentemet @SZPIITII -nek szántam válaszképpen.

Szarvas Norbert 2015.02.14. 09:16:02

@SZPIITII: pint ez a lenyeg h nem dintheti el mindenki ugyanis akiknek van elo szerzodesuk a Telenorral huseggel azok nem valthatnak...

Ezert hivjak egyoldalu szerzodesmodositasnak te nagyon okos

HoNeYBiRD 2015.02.14. 09:21:57

nekem nemrég, miután lejárt a 2 éves hűségem (már talán másodszor), 30%-os kedvezményt adott a telenor a mobilnet havidíjából úgy, hogy feljebb tettek a legmagasabb csomagjukba és csak 200 Ft-tal fizetek többet havonta, elviekben (ahol kihasználható) jóval gyorsabb netért, 3x akkora adatforgalmi kerettel és a hab a tortán, hogy 0 Ft-ért el lehetett hozni egy kártyafüggetlenül egyébként 70 ezer magyar királyi koronába fájó tabletet, na ezzel speciel nem basztak át talán :), igaz, hogy alá kellett írni újabb 2 év hűséget, de mobilnet nekem mindenképp kell úgyis

eßemfaßom meg áll 2015.02.14. 10:37:28

"eloldalúan módosít"
"nemv ezették"
"átteni"
"mondavacsinált"

bazmeg, legalább a böngésződ hejesírásselenörrzölyét ne ignoráld.

Mercel 2015.02.14. 10:40:30

@♔bаtyu♔:

Ismerve a nézőpontodat a külföldi multinacionális cégekkel kapcsolatban nem szívesen igazítalak ki, de az igazság fontos dolog..:)

Szóval a telenor NEM magyar multi. Évekkel ezelőtt kivásárolták a norvégok a magyar felet. Nem sokkal később váltottak nevet, azóta nem pannon hanem telenor:)

Egyébként olyan szarháziak mintha nem is egy északi kultúrájú cég lenne.
Ezt sosem értettem a telenorban. A skandináv cégek általában magasan verik az üzleti kultúra összes területén az úgynevezett nyugati multikat de a telenor valamiért mindig is fekete bárány volt ez ügyben.
Hozzáteszem, hogy már akkor is kiemelkedően g...k voltak amikor még (részben) magyar tulajdonban volt a cég.

Egyetlen dologban jobbak a másik kettőnél - tudomásom szerint legalább az alkalmazottaikkal normálisabbak mint a voda vagy trémobil.

eßemfaßom meg áll 2015.02.14. 10:47:56

"Ellenben a Vodafone az a szolgáltató, akivel én személy szerint mindig meg voltam elégedve"

Meg is lehetsz, hiszen a vodafone az teljesen korrekt cég

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) 14 millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-t, mert az elmúlt évben több esetben is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében, jelentette be az NHH. A hatóság további 6 millió forintos bírságot is kiszabott a társaságra, mert megsértette az előfizető panaszok kezelésére vonatkozó előírásokat is.

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2012. november 1. és 2013. március 1. között a Vodafone RED VitaMAX tarifacsomag népszerűsítése során – lényeges információ elhallgatásával – megtévesztette a fogyasztókat, ezért a GVH 110.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A Vodafone tavaly nyáron megtévesztette a fogyasztókat Nyári SMS promóció nevű játékával, ezért a Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintra büntette a céget

Harmincmilliós bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal egy megtévesztő reklám miatt a Vodafone Magyarországra. Az emlékezetes szpot egy raliversenyt ábrázolt, ahol a versenytárs szolgáltatóknak is fricskát mutatott a szolgáltató.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) 2013 második felében jogsértő összehasonlító reklámokat tett közzé, egyúttal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „Legek Hálózata” kampánya folyamán. A jogsértés elkövetéséért 125.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztók megtévesztése miatt 25 millió forintra bírságolta a Vodafone-t. A GVH megállapította, hogy 2012. májusában és júniusában lefolytatott "Feltöltés jutalompercekkel" és a "BlackBerry" kampányában a Vodafone megtévesztette a fogyasztókat,

eßemfaßom meg áll 2015.02.14. 10:49:14

@Mercel: "Szóval a telenor NEM magyar multi."

gondolom neked is fel kell mutatni a "sarcasm" táblát, hogy felismerd egy kommentben

Mercel 2015.02.14. 10:52:05

Amúgy nem akarom a kedves blogger illúzióit letörni, de én végigjártam huszonpárév alatt a teljes szolgáltatói palettát és azt kell, hogy mondjam a voda is tud igencsak szarházi lenni, méghozzá nem csak a lakossági ügyfeleivel szemben. A rugalmasság és a korrektség az ő esetükben csak a másik két szolgáltatóval szembeállítva értelmezhető kifejezés.

Részemről lusta voltam a tékozló homárra beküldeni a sztorim, de másfél évig vívtam velük egy szemét módon módosított üzleti előfizetés miatt..

Az tény, hogy a geciségi verseny jelenlegi állása;
1 telenor
2 trémobil
3 voda

Régesrégen amikor a trémobil még Westel néven futott akkor még jó szolgáltatók voltak de aztán szépen megkurvultak ők is.
Úgyhogy egyelőre a fél ország tűkön ülve várja, hogy a Digi mikor lép piacra..

Jelen esetben mindhárom szolgáltató egyetlen esetben vesz hirtelen ember illetve ügyfélszámba. Akkor amikor beszambázol, vagy írsz egy levelet miszerint X hó Y napján bekaphatják mert felbontod a szerződésed. Akkor hirtelen el tudnak kezdeni jófejkedni, meg ajánlatokat tenni stb. Amiben az a vicc, hogy SOHA nem szabad az első ajánlatukat elfogadni, mert van ott még 1,2 további lehetőség másrészt ha mégis beintesz akkor megint előveszik a szemétfaktort és úgy támasztanak be ahogy csak tudnak. Ez saját tapasztalat:)

Mercel 2015.02.14. 10:53:29

@eßemfaßom meg áll:

Nem, én a hülye faszokat ismerem fel egy-egy kommentben..

♔bаtyu♔ 2015.02.14. 11:59:09

@Mercel: Pontosan tudom, hogy a Telenor nem magyar.

Mercel 2015.02.14. 13:02:01

@eßemfaßom meg áll:

Azt hiszem az esetedben tökéletesen elegendő volt.
Rühellem ha baszakodásból belémkötnek.

Egyébként Batyuval a legtöbb esetben külön nézőpontból látjuk a dolgokat bár néha hasonlóképpen ennek dacára is, de ő képes arra, hogy szemétkedés nélkül válaszoljon.
Ez neked nem ment.
Ennyit erről.

eßemfaßom meg áll 2015.02.14. 14:43:26

@Mercel: én meg röhögök azokon akik nekiállnak faszozni mert azt hiszik azzal jól megmondták.

White007 2016.03.31. 11:06:24

T. TELENOR!
Kérdésem: 2016.03.26-án a délelőtti órákban, ügyfélszolgálati irodájukban kötöttem egy "hipernet 3 GB"-os szolgáltatói szerződést önökkel. Kértem kiegészítő extra szolgáltatásokat. 2016.03. 28-i keltezésel kaptam egy számlát, miszerint 2016.03.27-én számlámat lezárták és fizessek 1 havi díjat
március 26-27 közötti időszakra. Én azt értem hogy holnap április elseje! De ma még március vége van. Vegyük úgy hogy jól megtréfáltak, kellően felbosszantottam magam. Ha jót nevettek akkor innen vegyük komolyan.
Önöknek van egy üzletszabályzata amit én igy vagy úgy elfogadtam a szerződés kötéskor. A kérdésem az, hogy önök szerint etikus -e lezárni másnap egy frissen megkötött szerződés számláját, etikus -e másnapra (véletlenül sem előzőre) "generálni" egy forduló napot. Etikus -e egy családot megfosztani 2480 Forinttól. Ami az üzletszabályzat szerint jár, de (valljuk be őszintén) még időt sem adtak saját maguknak, hogy ezért a havidíjért szolgáltassanak. Egyszerűen értetlenül állok a kiszolgáltatottságom előtt.
Kérdezem, önök szerint ilyenkor mit lehet tenni? Mit tennének a helyemben? Hogy éreznék magukat?

Várom kérdéseimre őszinte válaszukat...

Üzleti bevételeikhez sok sikert kívánok!
Tisztelettel, egy csalódott "ügyfelük".
süti beállítások módosítása