Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Schwarzenegger átvert minket?

2014. szeptember 04. - Szarvas Norbert

vampir3.jpgSzerintem fél Magyarország felkapta a fejét, amikor tegnap bombaként robbant a hír, miszerint az agyonreklámozott, baromira beharangozott Arnold Schwarzenegger féle self-made előadás határozatlan időre elmarad. Nyílván, akik alsó hangon kifizették a 30.000 forintos alapcsomagot az osztrák izomember előadásáért, bizony lábon hordhattak ki egy durvább agyvérzést, amikor értesültek a katasztrofális hírrel. Itt most valóban egy félresikerült szervezéssel vagy az évtized legnagyobb átverésével állunk szemben?

 

Érdemes tisztázni, hogy a laikus számára kitűnő marketinggel promótált eseménnyel kapcsolatosan a csalás lehetetlensége vitán felül állt. Az, hogy Schwarzenegger ősszel nálunk tart előadást, az nem vélemény, hanem tudományosan bizonyítható tényként tárult a nagyközönség felé. Rengeteg embert ismerek, aki beleinvesztált az ügybe, hogy meghallgathassa a földkerekség egyik legsikeresebb polihisztorát (az ember, aki háromszor építette fel az életét a csúcsra- izomember, színész, politikus).

Most meg sztornó az egész, bocsi tévedtünk és majd lesz valami valamikor hangzatosnak nem mondható kommunikációval folyik el sokak pénze. Amit Weigert Péter szervező művel válságmenedzsment címszóval az kritikán aluli, korrekt emberi mércével felfoghatatlan és megmagyarázhatatlan. Több kommunikációs csatornán figyeltem reakcióit, amik bizony vetekednek egy naiv csínytevésen csípett ötödikes színvonalával és színlelt ártatlanságával.

Vállalkozói, marketinges körökben beszélgetve persze felmerült a témával kapcsolatban az antivállalkozói hozzáállás, mint hivatkozási pont, amikor megvádoljuk az embert mindenféle megértés és együttérzés nélkül. Én elhiszem, hogy előfordulhat a csillagoknak azon kozmikus együttállása, amikor egy hónapokon keresztül országosan promotált gigaesemény megbicsaklik, és a neves külföldi előadó lemondja a szereplését, de azért hülyének se nézzük egymást. A srác és csapata vagy az évtized legnagyobb átverését próbálja a leghülyébb módon intézni vagy pedig az évtized leghülyébb szervezői verik át akaratlanul az embereket.

Mik a nyilvános lehúzás intő jelei? Elérhetetlenné válik az addig kivallóan funkcionáló online felület ( honlap), a szervezők kérdezés nélkül a szerződési feltételek mögé bújnak, ha kamera elé állnak, akkor pedig még arrogánsak is. Pipa!

 

Schwarzenegger.png

 

Számomra legundorítóbb húzása a srácoknak egyértelműen a jegyek visszatérítésével kapcsolatos antireakcióik voltak. Nagyon kevés szó esett erről a kardinális kérdésről. Amikor viszont szó esett, abban nem volt köszönet. Az egész buli arról szólt, hogy jön a Schwarzi, a jegyeket pedig csomagokban lehet megvásárolni, amik könyveket tartalmaznak sikeres emberekről. Még egyszer: elakarsz menni az előadásra megnézni az osztrákot, megveszed a számodra tetsző csomagot, ami a számodra tetsző szektorba szóló helyet tartalmazza és mellé a csomag mértékéhez illő könyvcsomag összeállítást.

Borult a bili és a srácok máris az ÁSZF-re mutogatnak, mint hiteles vonatkoztatási pont, amiből kiderül, hogy senkinek nem jár vissza semmi, mivel az ember valójában a túlárazott könyveket vásárolta meg, amihez kapott ajcsi jegyeket a rendezvényre. Hát persze! Ez az ország tele van aberrált barmokkal, akiknek az a hobbija, hogy egy maximum bolti áron 20 ezer forintos könyvcsomagért fizetnek 40-60 ezer forintokat. Kíváncsian várom, hogy erre a hírre mikor üti fel fejét a fogyasztóvédelem félrevezetési osztálya, mint manguszta az állatkertben?

photo_2.PNGA legvalószínűbbnek azt tartom, hogy Schwarzenegger nem is tudott arról, hogy neki apportja van nálunk és az egész egy nagyon szépen kitalált, hülyén kivitelezett átverés. Másik elmélet, ami még játszhat, az nem ennyire akció dús, inkább drámai. A szervező cég 2013-as bevétele 9 M forint volt, nyeresége 1M körül alakult. Azt láthatjuk, hogy egy ilyen apró cég életében elképzelhetetlen volument jelent egy ilyen szabású rendezvény megszervezése, ahol a sztárvendég gázsija többszöröse, mint a cég bevétele. Ha hozzávesszük a srácok huszonéves mivoltát, amihez odarakjuk a promóció volumenének az értékét, akkor érezhető, hogy mostanra fogyott el a money. Fizetésképtelenné vált a cég, vad elméletek szerint már a csarnok aktuális bérleti díjára sem jutott semmi. ami miatt kuka az egész. De mi van, ha a srácok megláttak egy tökéletes lehetőséget, amit úgy akartak finanszírozni, hogy a beszedett pénzekből fogják meghívni Schwarzeneggert MLM módra, fizetik a csarnokot és bonyolítják az eseményt? Kevesebb jegy fogyott, kevesebb pénz jutott.

 

Zárójelben odatennék egy okot, amiért nem tartom hülyéknek a srácokat, akik csak úgy véletlenül besültek. A számlákat a könyvekre írták meg 5%-os Áfa-ért, és nem rendezvényként adták ki 27%-os Áfa-ért. Azért nem mindegy. A NAV ehhez mit fog szólni?

 

 

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr426669987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2014.09.05. 18:43:00

Egyébként milyen promócióra gondolsz, volt valamilyen kampánya is ennek? Azon kívül, hogy tavasszal egy sajtóközlemény volt, amit valamennyi létező online felület lehozott, cikkezett róla, ill. talán TV csatornák is foglalkoztak vele, én nem láttam mást. Gondolok itt óriásplakátra, TV vagy rádió szpotokra, online hirdetésekre, stb. Még Facebook hirdetéseket se vettek szerintem, és az is beszédes, hogy a FB eseményt sem ők nyitották meg hozzá. Minden koncert, rendezvény első lépése manapság, hogy az eseményt Facebookon felteszi a szervező. Nem költöttek ezek szerintem semmit promócióra, okosabbak annál. A hír elég nagy volt ahhoz, hogy más, ingyen és bérmentve elvégezze a reklámot.

Szarvas Norbert 2014.09.05. 20:21:07

voltak óriásplakátok például, illetve facebook kampányt is láttam

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2014.09.06. 13:30:37

@hesgotcancer:
Én is láttam óriásplakátokat, pedig nem sűrűn járok Budapesten.
süti beállítások módosítása