Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Ezért ne állj meg az utcán senkinek!

2014. augusztus 18. - Szarvas Norbert

vaci-utca-1349.jpgMagyarország 80%-a gondolja azt, hogy a pösti emberek igazi parasztok, akik állandóan rohannak és nem figyelnek senkire, semmire. Persze van benne valami, de mégsem a szó rossz értelmében. Sajnos Magyarország színe java a fővárosra koncentrálódik, miközben olyan problémák jelennek meg hatványozottan, amik "bunkóságra, ridegségre" kényszerítenek. Egyik legalapvetőbb empátia, amikor valaki odajön hozzánk, megszólít, mi meg figyelünk rá, segíteni akarunk. Budapesten az emberek jelentős része ezzel szemben, továbbmegy, az mp3 fülhallgatóját és napszemüveget, mintegy pajzsot nagyon okosan használva totális közönnyel viseltet mások iránt még akkor is, ha láthatóan nagy a baj. Én időnként eldöntöm, hogy nem állok többet meg senkinek, mert az nekem mindig sok(k)ba kerül.

"Kell egy új ájfón tesó?"

Nem hiszem, hogy sokatoknak be kéne mutatnom a hájtek kütyüket az utcán értékesítő indiánokat, akik órákig tudnak forgalmas útszakaszokon üzleti tevékenységet folytatni tax-free-n anélkül, hogy bajusz elvtárs őrmester megszólítaná őket. Engem a Deák téren nagyon gyakran találnak be a "kell egy új ájfón tesó" kinézetű emberek, akik mind elakarják nekem hozni a hájtek kánaánt az alma legújabb gyöngyszemével.

Na azért annyira hülye én sem vagyok, hogy bármikor életemben megálljak nekik. Tisztában vagyok azzal, ha megállnék, akkor onnan jól nem jövök ki, megkockáztatva azt, hogy kirabolnak vagy rámsóznak egy totál kamu telefont elég komoly pénzekért. Ez a sztori nem is az én sztorim, inkább mindenki sztorija, aki úgy érzi, hogy zaklatják Budapest legforgalmasabb helyein.

"Megátkoztak"

True story. Ha belegondolok, a Deák tér és az irodám között az elmúlt években rengeteg konfliktus ért. Most elmesélem nektek a legdurvábbat, amikor gyakorlatilag védelmi pénzt kért tőlem egy öreg indiánnő. Úgy gondoltam, hogy szokásommal ellentétben nem fegyverkezem fel mp3 fülhallgatómmal, hiszen szeretném kiélvezni a napsütötte Andrássy út berregő-csicsergős autócsodáit. Napszemcsi fel, megcélzom a zebrát. Balszerencsémre elkapott a piros. Mellém a zebra sarkában beparkolt egy féltrabival (járóbot) közlekedő néne. Megszólított.

Én empatikus agyalágyult pedig védtelen voltam a "elnézést fiatalember, maga nagyon segítőkész, tudna nekem segíteni?" megszólítással szemben, így mondtam: "hello". Az indián időjós megakarta nekem nekifutásból jósolni a jövőmet és rám szórni néhány 1000x-es pénzbevonzó mágiát, miközben kivarázsol a zsebemből súlyos ezreket. Kezdte a szövegét, amire egyből megvillant a veszélyt jelző pókösztönöm és azon nyomban elkezdtem hátrálni, kitettem a "no money" cégért is.

A kedvesnek tűnő nő átváltott Voldemortba és belekezdett az átokszórásba, mivel nem akarok neki pénzt adni. Én sem voltam rest és sprinter múltamat felidézve kezdtem erőltetett menetben az Andrássy úti nagyzebrán. Nagy meglepetésemre a néne is sebességet váltott, és ha én vagyok Tyson Gay, akkor ő volt Usain Bolt. Mire végigértünk a zebrán már megátkozott, behintőporozott, és még egy csinos kis masnit is kötött rám, majd aki jól tette dolgát továbbkelt. Én nem hiszek ezekben a dolgokban, de az életem az elkövetkező két évben érezhetően negatív fordulatot vett. Lehet adni kellett volna pár száz forintot, hogy abban a transzcendens pozícióba maradjak, mint amilyenben elindultam 5 perccel ezelőtt.

Hogyan kaphatsz az államtól 2-8 millió forintot? Töltsd ki és megtudod! Klikk

" Kislány, kell egy hűtőmágnes?"

Na azért ne gondoljuk túl, nem engem szólítottak meg ennyire frappánsan, hanem a Városligetben egy Majálison az akkor 6 és fél éves unokahúgomat, aki kicsit előrébb rohant a sétában. A kislány persze egyből mondta, hogy igen és mire odaértem már a kezében volt az amúgy semmire sem jó hűtőmágnes. Megint elkövettem a hibát, megálltam. Ezen a ponton már jött a gyerekeknek gyűjtünk duma, ami mindig az érzésekre hat és rohadt sokba fáj.

Nem volt mit tenni, pénztárcát izzítani kell, hiszen úgy illik. Kiderült, hogy ha a mágnes marad, akkor az 2.000 forint, amit azért túlzásnak vélek egy olyan szituációban, ahol a gyereket használták fel szemét módon azért, hogy a pénztárcámból a pénzt kiénekeljék. Persze a gyerek előtt nem balhézhatok és nem érzékeltethetem, hogy van/nincs pénzem. Ő még kicsi ahhoz, hogy megértse miért nem adok szegény gyerekeknek pénzt egy ilyen utcai akció után. 

Megpróbáltam döntetlenre kihozni a szituációt, visszadtam a mágnest (ami 100 forintot nem ér) és odaadtam 1.000 forintot kalóz bácsinak. Nyílt lehúzásnak éreztem, de mégis magamat okoltam hiszen megint megálltam, megint fizettem.

"Segítenél nekem"

Két napja történt balfékességem, antibunkóságom újabb fejezete, amikor az Allee-nál sétálva elkapott egy fiatal mosolygós lány, aki a segítségemet kérte. Persze megint nem volt rajtam fülhallgató, így nem tudtam magam süketnek tettetni. Helyette kardom rántottam elő és keresetem a legközelebbi sárkányt, hogy a hercegnőt megmentsem. Na találd ki, mibe került ez nekem? Na mibe?

Beindul az előre betanult szöveg a parfüm megszagoltatásáról, és a pénzem kiénekléséről. Szinte meghatódtam, amikor a kislány előkapta első visszautasításom után a pénztárcáját, hogy megmutassa mennyit adtak már el. Volt a pénztárcában összesen 35.000 forint, amitől bevallom, nem ájultam el. Pláne ha hozzávesszük, hogy a parfüm csomagot most bevezetés előtt (érdekes módon ezt a szart évek óta fél éve vezetik be, na mindegy) 16.000.ért adja nekem oda. Gyors matek után már láttam pénzügyesként, hogy kiskezit csókolom, nagy jóindulattal sem sikerült sokat eladni (feltéve, hogy nem látok át a szitun és tudom, hogy ez a pénztárca ugyanolyan munkaeszköz nekik a pénzzel, mint a parfüm). 

Addig addig kaptam a kedvezményeket, amíg hülye fejemmel és leolvadt agyammal vásároltam tőle egy férfit. Igen jól látod, megint fizettem valamiért, amit nem akartam. Csak hogy vicces legyen a sztori, hozzáteszem  értékesítési vezető mívoltomat. Pontosan azt oktatom, hogy értékesíteni őszintén lehet, valós értékekkel és ne próbáljuk meg becsapni, megvezetni a másikat. Na itt pont ez történt számtalan kamu ellentmondással, amit észre is vettem. De a kislány olyan szépen mosolygott basszus.

Ezért ne állj meg az utcán senkinek!

A pestiek nem bunkóságból nem állnak meg a másiknak, hanem azért mert valószínűleg sokkal okosabbak, mint én valaha leszek. Ma megállni valakinek az utcán szinte mindig egyet jelent a pénzzel és annak változataival. Megállhatsz ájfónért, cigit lejmolóért, hűtőmágnesért vagy éppen egy kislány segítsége végett. 10 esetből a realitás az, hogy 10-nél valamit elakarnak neked adni vagy valamit ki akarnak belőled sajtolni. 1000 esetből van 1, amikor valaki útirányt kérdez vagy óraállást (ami már nagyon ritka). 

Szomorú ilyenről írni, szomorú ilyen tanácsot adni, de jogos önvédelem, ha érdektelenné válsz mindennel szemben, ami az utad során leszólít. Én mindig megfogadom, hogy nem állok meg senkinek, de sajnos néha elgyengülök. Ilyenkor jó ha van nálam pénz és akkor talán nem átkoznak meg, nem rabolnak ki, nem ölnek meg.

Tetszik a performance? Ez Like:

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr1006613461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KollB 2014.08.18. 18:49:51

Hi az hogy indián? Ha cigány, akkor cigány, ha német akkor német. De én még egyetlen indiánt sem láttam Budapesten ájfont árulni.

Elcseszett nick 2014.08.18. 18:52:42

"Persze a gyerek előtt nem balhézhatok és nem érzékeltethetem, hogy van/nincs pénzem. Ő még kicsi ahhoz, hogy megértse miért nem adok szegény gyerekeknek pénzt egy ilyen utcai akció után. "

Ez butaság. Egy 6 és féléves gyerekkel simán meg lehet ezt beszélni. Nem hülye. Csak általában a felnőttek érzik kínosnak "fontos", "felnőttes" dolgokról beszélgetni a gyerekkel. Még a végén még kérdezni is fog, és akkor az mennyi idő elrabol. :/

Meg kell tanulni lelkiismeret furdalás nélkül nemet mondani. Az én pénzem, én kerestem, annak adok, akinek akarok és tudok. Ha nemet mondok és más ezért csúnyán néz rám, kiröhögöm, főleg, mert fogalma sincs, hogy máskor, más csatornán, vagy más formában mennyit, hogyan jótékonykodom.
Itt is főleg az emberek lelkiismeret furdalására, lustaságára hatnak. Hirtelen szembesül a mezei járókelő, hogy ő bizony egy szalmaszálat nem tett keresztbe másért, ezért feszeng, és adja zsetont. Így a lelkiismerete is helyre kerül, hogy na most segített pár száz/ezer forinttal egy beteg gyereken/kutyán/nyugdíjason.

Dester 2014.08.18. 19:11:23

+1, Nyugati mellett:
- 70 Ft kéne még vonatjegyre.
- Nosza, pont van még negyedórám, menjünk akkor az állomásra, vegyük meg azt a jegyet, a 70 Ft-ot majd kipótolom én.

Mondanom sem kell, úgy eltűnt az illető, mint a kámfor, némi káromkodás kíséretében.

lutria 2014.08.18. 19:16:07

Vannak még azok akik "utazásra" tarhálnak pénzt,persze azt nem mondják hogy milyen messzire szeretnének utazni mert egy BKV jegy áránál jóval többet szeretnének kapni.
Persze próbálkoznak azzal hogy vidékre utaznának haza de egy olyan kerület olyan részén ahol sem távolsági busz,sem vonat nem jár?

prim 2014.08.18. 19:17:35

Hülyeség nem megállni, én mér csajoztam így be, hogy csak tüzet kértek. Viszont ha pénz kell, akkor SZÓ NÉLKÜL tovább állok. Igaz a legtöbbször bringázok, tehát elég nehéz megszólítani....

Áron Gergely Hamvas · http://tudunkelni.hu 2014.08.18. 19:18:50

Hát kedves szerző, Te is olyan vagy mint az a barátom, aki nem hagyta ott a két farmert 90 ezerért a boltban mert már megígérte, hogy vásárolni fog.

Én megállok mindig ha segítséget kérnek tőlem, és normálisnak néznek ki. Ha kiderül, hogy csak le akarnak húzni, akkor megmondom, hogy csá! Egy százast nem hagyok nekik... Nem hogy 16 rugót!!!

Egy kivétel van, az is max külhonban. A bizonyos ingyenes parkolóban díjat szedők. A kocsi fényezése megér 10 eurót... De itthon tovább állnék, keresnék más helyet arrébb. Hazai pálya előnye, ugye.

ombie 2014.08.18. 19:19:32

Nekem eddig az volt a legjobb, amikor valaki epilepszia gyógyszerre "gyűjtött". Mondom pont van nálam Depakine Chrono, tudok adni belőle. Az az arcot, amit erre vágott. :D Persze nem kellett neki. :)

nyílméregbéka 2014.08.18. 19:25:51

Én már soha, senkinek nem állok meg (Budapesten). Szintén a Deák téren járok, ott aztán van minden...
Újabban pl. babakocsit rohanva neked toló, kolduló 'indián' nők, kb. öten, szétszóródva. Tízméteres ívben kell kikerülni őket.
Aztán a képeslaposztogató, de ha egyet elveszel, az pénzbe kerül, melyet persze a "beteg gyerekeknek" gyűjtenek, de mikor számlaszámot kérsz, hogy inkább utalsz valamennyit, hirtelen kurvaanyád lesz a nagy gyűjtésből.
Közvéleménykutató (ez pénzt nem kér, de félórát elrabol az életedből, ha hagyod).

A Kálvin téren jött oda egyszer egy csávó tök normálisan, hogy hol van az önkormányzat, mert őt kirabolták, most volt a rendőrségen stb. Próbálok neki segíteni, erre tíz perc beszélgetés után, mit tesz isten:
- ... Hm.... Nem tudnál akkor annyival kisegíteni, hogy hazautazhassak Székesfehérvárra?
Ja, de, meg anyádnak is egy műbrokit, kiccsávó...
Persze mikor közöltem hogy nem, hirtelenkurvaanyád lett, meg költsem gyógyszerre stb., na EZ volt az az alkalom, amitől kezdve SOHA nem állok meg SENKINEK.
Más se tegye, ha kedves neki a pénze.

Hozzáteszem, ha tényleg csupán annyit akar, hogy: "Hol van a Nyugati pályaudvar?" természetesen megmondom neki, de útbaigazításon kívül soha, senkinek.

Köcsögöm Széken 2014.08.18. 19:28:42

Rólam lepattannak. :)
Tépek, mint egy harckocsi és nem állok meg egyik fent leírt típusnak sem.

Azért egy mappás képeslapos, vagy egy ájfónos mokka és egy rosszul levő arc/kismama/idős közt lehet különbséget tenni, de a körbe-körbe nézegető, utcatáblát kereső turista házaspár is felismerhető.

2014.08.18. 19:34:42

Inkább megállok mint nem, kivéve, ha lepukkant ember jön mert azok tuti koldulnak. Belvárosban elég gyakran előfordul, hogy turisták kérdeznek, vagy csak valaki nem környékbeli keres valami helyet. Általában ha pénzről esik szó igyekszem mosolyogva széttárni a kezem, megköszönöm a lehetőséget és gyorsítok elfele, utána nem fordulok meg ha tovább mond...
A lehúzós nép nem mentség, attól még lehet valakinek szüksége segítségre. Igyekszünk megtanulni kezelni.

pushup 2014.08.18. 19:36:03

ha már a gyerektől visszavetted a hűtőmágnest, akkor miért adtál pénzt???
mondjuk szerintem (és a sajátjaimból indulok ki) egy 6 és fél éves bőven elég nagy ahhoz, hogy megértse, nem veszünk meg minden szir-szart ... főleg nem, ha átbaszással kezdődik a biznisz. (igen, az én hasonló korúm már futott bele az "ajándék parfüm, de vegyé hozzá 20e-ért még valami szart" témába. le kell a gyökeret pattintani, aztán a gyereknek megmagyarázni, éppen most éppen hogyan próbálta meg valaki hazugsággal kivenni a zsebedből legalább 6 beszélő-éneklő-szárnyas póni árát.

"Csak hogy vicces legyen a sztori, hozzáteszem értékesítési vezető mívoltomat" ez kész, ez mindent visz. nem az, hogy értékesítési, hanem az, hogy vezető!!! te jó ég! én mennék hozzád beosztottnak ... hetente tartanánk bértárgyalásokat

Mr. Rocketfinger 2014.08.18. 19:38:27

@Köcsögöm Széken: úgy-úgy. szintén a Deákon egyszer kiszúrt úgy 10 lépésről egy közvéleménykutató, vagy random bárki a fentiek közül, kicsit megáltozott az arckifejezésem, ahogy felvette a szemkontaktust, majd hirtelen fölöttébb érdekesnek találta a templom homlokzatát...

DocBulywood 2014.08.18. 19:40:57

Például mondhatod nekik:
- Kérj Orbántól egy trafikot, abban van pénz ...
- Nem én szavaztam meg azt, amiben élünk ...
- Kérj a felcsúti polgármestertől, hátha ad ...
- No cigi, no pia, more money...
- Közmunkásokat toboroznak, állj be a sorba!

A kedvencem az, amikor azt panaszolja, hogy három beteg gyereke van, gyógyszerre kell a pénz.
Megoldások:
- Csorgattad volna le az arcán...
- Ne bele élvezz, hanem rá...
- Koton volt nálad?

Elkezded kutatni a zsebeid, majd mondod: kurvára kellett a pénz, nem gyerekre. És faképnél hagyod.

Powerpill 2014.08.18. 19:50:05

Akkor fagytam egyet amikor göteborgban jött oda hozzám egy figura és magyarázott valamit egy számomra érthetetlen nyelven. Legyintettem egyet és mentem tovább. utána csak azt hallom, hogy kur*nyádatfaxopósvéd. Azt hittem, az eszem megáll. Exporttermék lett a lejmoló

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2014.08.18. 19:53:05

Ritka nagy hülye vagy Norbika... már bocs! Vagycsak nem Pesten "szocializálódott"!

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2014.08.18. 19:57:45

Najó azt elismerem, hogy egy dekoratív csajnak én is "megállok", de hogy 16E-ért nem vennék parfümöt, az fix - mégha ott helybe leszopna se! Múltkor is volt egy cuki csaj, hogy kéne párszáz forint kipótlás cigire... megnéztem a zsebem és ami párszáz FT apró volt nálam oda adtam (úgy hogy tökre nem dohányzom - nem helyeslem a dohányzást), de na... a csaj cuki volt! :D De tényleg! xD
Amúgy nálam helyzetfüggő - van-e nálam apró (szerencsére alapból nem járok sok készpénzzel, pláne nem apróval), de évente ha 1x adok ilyen lejmolosoknak pénzt, akkor is valami hihető mesét kell, hogy adjon, hogy épp mire kell neki! :DDD

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.18. 20:07:32

Van olyan, hogy valaki áldozattípus :)

Szerintem azt, aki behorpadt mellkassal, összeszorított szájjal, mereven a földet bámulva surran, azt jobban betalálják a rosszfiúk, mint azt, akinek a testbeszéde erőt és egészséges önbizalmat mutat, és adott esetben nem fél egy szó nélkül keményen tartani a szemkontaktust.

Omelette du fromage 2014.08.18. 20:08:04

Indián? Nofene. Akkor vagy cigányozz, vagy ne, de ha már cigányokról írsz, akkor írd le, hogy cigány, ha cigány a cigány.

Vizilabda 2014.08.18. 20:09:20

Miért nem jó Pesten élni? Ezzel a címen indítanék új témát. Pl. A 32 esek terén nem lehet leülni a buszmegállóban, a Corvin közben csak kényelmetlen beton székek vannak síklapokból, amiken csak 15 percig lehet ülni. Drága a BKV jegy, sok ideig tart az utazás és ha potyára mész sokat szopsz. Ilyesmiket várok. Meg olyan gusztustalan emberek vannak, hogy rájuk nézni se jó.

orangeman · http://chengyu.blog.hu 2014.08.18. 20:20:59

"Figyelj, ne haragudj, csillagászatot tanítok az egyetemen szegeden, de megvertek a [nem hiába születettek] és elszedték minden pénzemet. Ki szeretnék jutni Kerepesre, tudsz adni jegyre?"
"-Persze, ha csillagászatot tanítasz, akkor nyilván nem esik nehezedre megmondani, hogy Einstein relativitáselmélete melyik bolygó mozgását magyarázza, ugye?" (Jogász vagyok, hirtelen jobb kérdés nem jutott eszembe?)
"-Persze, hogy nem! Merkúr!"

Adtam neki 400,- ft-ot, ennyit megért a modern fizika.... :))

Balt 2014.08.18. 20:34:58

Áhh, ezek pitiáner kezdők a zepterbűnözőkhöz és hozzájuk hasonlókhoz képest.

Balt 2014.08.18. 20:44:03

@Hacuka: Nem lehet, a városmindenkijé és tsai fogvédő szervezetek a szívükön viselik a sorsukat. (Helyben. Így...)

Rekspa 2014.08.18. 20:55:32

"órákig tudnak forgalmas útszakaszokon üzleti tevékenységet folytatni tax-free-n anélkül, hogy bajusz elvtárs őrmester megszólítaná őket"
Ez a lényeg! Itt is mint oly sok más helyen a fejétől bűzlik a hal. Ha nem hagynák, akkor nem csinálnák. Ennyi. Sebességet könnyebb mérni és a bevétel is egyszerűbb.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2014.08.18. 21:01:52

Azért vannak normális emberek is, még ha nem is éppen milliomosnak öltöztek: nemrég egy nap alatt kétszer is megkérdezte tőlem egy-egy, első ránézésre lejmoló hajléktalan, hogy merre van az ez-meg az az utca, aztán kiderült, hogy tényleg azt keresik. Már-már kezdtem gyanakodni: egy nap alatt kétszer is...hm..., aztán rájöttem, hogy ez (lenne) a normális, de már bennünk van a Tapasztalat.

vomit 2014.08.18. 21:32:48

ausztria A4 hazafele, fischamend pihenohely. biztosan nagyon raerosnek es rendkivul adakozos kedvunek nezhetek ki, mert odajon egy alkesz magyar no, hogy aggyak mar 15 devagyinkabb 20 eurot az autoja megjavitasara. aztan hogy lofaszt se kap, visszaballag az enyemnel 10-szer fiatalabb es ugyanennyiszer tobbet ero autohoz, amit 3 unatkozo troger tamaszt.

Rwindx 2014.08.18. 21:44:13

Gyenge ember vagy és ezt bunkósággal próbálod palástolni.
Ha nem akarsz adni valakinek nem adsz, elhajtod a picsába, de lehet hogy valakinek tudnál segíteni aki nem lejmolni akar.

csipikeazóriástörpe 2014.08.18. 21:47:26

Ez nem csak Budapestre jellemző. Több éve már, hogy elleptek minket karácsony előtt a krisnások, meg egyéb tarhások.(vidéki kisváros). A leggusztustalanabb az a 4-5fickó volt, aki a Pető intézetnek gyűjtött. Legalábbis ezt mondták. Amikor közöltem a szószólójukkal, hogy az én családomban is van sérült gyermek, akkor kedvesen annyit mondott a köcsög, hogy majd amikor az én gyerekemnek lesz szüksége segédeszközre, akkor majd máshogy beszélek. Ha nincs velem a másfél éves fiam és a feleségem, még most is ütöm, így kénytelen voltam elengedni a nyakát. Másnap messziről került az egész bagázs.
Az összes tarhás, ha számlaszámot, igazolványt, bármit kérek átmegy átkozódó"indiánba", nem csoda, ha mostanra mindenkiben kialakult egyfajta reflex, amivel hárítani próbálja a nyomulásukat, ki így, ki úgy.

zobod 2014.08.18. 22:13:52

Nem értem, összesen közel egy évtizedet éltem Bp.-n, de sosem futottam bele ilyenekbe.

Hoppel Poppel (törölt) 2014.08.18. 22:36:17

@nyílméregbéka:
A közvélemény-kutató nemcsak az időt rabolja el, hanem adatbázist gyűjt: a neved és a lakcímed pénzt ér neki!
Én minden ilyen kérdezőtől elsőnek azt szoktam megkérdezni, hogy a nevemet és a címemet kéri-e a végén, mert ha igen, akkor pá.

galaxiscsirke 2014.08.18. 22:36:19

Nekem is volt 2 vicces esetem (panelban lakunk), amikoris a "kedvencem", a lépcsőházbanvégigmenős gyűjtő úr a sok képeslappal közölte,hogy a szájjal/lábbal festőknek gyűjt,vegyek képeket,mert a pénz nekik megy. Nem kis pechje volt,ugyanis a párom éppen a szájjal/lábbal festőkról írt szakdogát,interjúkkal,miegyébbel,tehát egészen pontosan tudjuk,hogyan gyűjtenek,ha gyűjtenek. Egészen pontosan úgy,hogy postán kapsz esetleg névre szóló levelet, amiben van némi képeslap és csekk,annyit fizetsz be,amennyit akarsz ,ellenőrizhető számlaszámmal,és minden egyéb infoval,amivel igazolja magát a levél. Így, kódorgó emberekkel sohasem (mozgássérültek egyesülete SEM, ez is népszerű duma). Amikor ezt közöltem vele,akkor vmiért hirtelen mennie kellett,azóta se láttuk. A másik vicces,amikor a félbarna úr jött jegyzetmappával,hogy "összeírná,kinek kell réz kilincspajzs a bejárati ajtókra", mert a házban szinte mindenki megrendelte,ő csak pontosítja,hogy melyikből mennyi kell. Amikor kérdeztem tőle,hogy tel.szám,vmi elérhetőség,ne adj' isten névjegykártya,akkor erősködött,hogy nem,most kell,mert ma adja le. Mondtam neki,hogy amint kapok elérhetőséget,2 órán belül meg fogom neki mondani. Nem is tudom,miért nem felelt meg ez neki,és "gyorsan tovább kell mennie,mert ha mindenkivel ennyit egyezkedne,sose érne a végére". Höhö. Szerencsére nem jött vissza erősítéssel...

galaxiscsirke 2014.08.18. 22:38:15

@Hoppel Poppel: Tisztességes közvéleménykutató NEM KÉRHET egyedi azonosításra alkalmas adatot (ha meg van ideje az embernek, és a végén kérik,akkor bemondani vmi isten háta mögötti falut,meg a Mesevonal telefonszámát,aztán keresgéljen,ha akar...)

Semper Fidelis 2014.08.18. 22:47:02

aki engem lehúz az varázsló :)

onewayticket 2014.08.18. 22:59:01

Én mindenkit elküldök a francba!

Tóth Ernőné · http://35mm.blog.hu 2014.08.18. 23:07:57

"sokkal okosabbak, mint én valaha leszek" - ennyi a lényeg.

zila5 2014.08.18. 23:58:03

@Vizilabda:
Ha olyan gusztustalanok az emberek, hogy rájuk nézni se jó, akkor miért akarsz leülni utánuk egy padra? Belegondoltál már, mibe ülsz bele? :)

zila5 2014.08.19. 00:01:08

@Omelette du fromage:
Szerintem azért írt indiánt, mert letesózták. :D

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.08.19. 00:06:42

Szerintem változtass valamit a külsődön, mert emiatt állítanak meg annyiszor. Ez alapján mérik be az áldozatot. Pl. Szemüveg, pulcsi ing kombináció, újság, könyv stb. Ezek mind azt sugallják a számukra hogy az illető nem agresszív, be lehet próbálni. Ne tűnj jó áldozatnak, és sok bajtól kíméled meg magadat az életben.

Mrs.Columbo 2014.08.19. 07:55:00

Én ilyen esetekben fogok valami nálam lévő cuccot, és azt mondom, hogy jaj de jó, hogy megszólított, mert ezt pont el arakom adni és nem érdekli-e.
Ő persze mondja, hogy nem és nyomja tovább a dumát, de én onnantól kezdve csak a saját cuccomról beszélek, hogy mennyire jó és hogy vegye már meg. 1-2 perc után ők hagynak ott. :D

Petyaa 2014.08.20. 11:42:38

"Kell egy új ájfón tesó?"
Ezeknél az eseteknél az a legnagyobb para, hogy a telefonok sokszor lopottak. Ezt ők is tudják, úgyhogy ha elutasítod gyorsan eliszkolnak, nehogy rendőr legyél.

Petyaa 2014.08.20. 11:46:00

Leg zavaróbb esetem (többszöri):
Mindig a belvárosi áruház parkolójának az egyik sarkában hagyom a rohangászós motoromat. Helyi kéregetős ezt kifigyelte, és rendszeresen jön oda hogy ne haragudjak de így meg úgy. Teljesen mindegy mit mond, de ha nem adok neki lehet h letöri a tükröt stb. Nagyon bosszantó.

Petyaa 2014.08.20. 11:52:34

Másik eset:
Csönget szomszéd mammer, kérdezi hogy hozzám is jött-e szakember a vízóra csere kapcsán. Nézek nagyot mert ilyen nem történt. Mert hogy neki azt mondta, hogy le kell cserélni mert régi. Azt állította neki h a LÁNYÁVAL (!!!!) már meg is beszélte hogy elkér 15 000 ft előleget h megvegye az anyagot. És azóta nem jelentkezik és nem hallott róla. Elérhetőség semmi, hogy hívják a lányát azt nem kérdezte meg stb. Uh lehet h bunkónak tűnünk kívülről de nem alaptalanul.

Petyaa 2014.08.20. 11:54:08

@Petyaa:
Kiegészítés: Természetesen a lánya sem beszélt senkivel

Petyaa 2014.08.20. 11:56:51

Nekem az a taktikám az utcán leszólítósokkal hogy vissza válaszolok, és ha nem útbaigazítást kér rögtön pattintom. Tehát ha így kezdődik hogy: ne haragudj, lenne-e, tudnék-e segíteni nem is hagyom hogy tovább mondja, a válaszom: nincs nálam pénz (határozottan), és megyek tovább. Van h anyáznak, van h próbálnak utánam jönni, akkor hangosabban, félig ordítva még1x elismétlem magamat.

Reactor 2021.07.14. 04:26:36

Budapesten rengeteg a piti csaló, lehúzós bűnöző, szóval van a cikkben ráció. A szegény szerencsétlen kéregetők jórésze pedig echte bérkoldus, a maradék pedig javarészt önhibájából került az utcára, miután először a pénzét itta el, aztán a máját, végül az agyát is. Ezektől én öt forintot is sajnálok. Kuncsorgás és lehúzás helyett miért nem mennem pl. sörösdobozt szedni? Pesten annyi van, hogy napi húszezer forint simán összejön belőle. De még a napi tízezer is több a kéregetéssel, csencseléssel meg hasonlókkal összekapart pénznél.
Ilyennel kb. minden nap találkoztam pesten, hogy gyógyszerre, kajára, vonatjegyre kuncsorogtak pár száz forintot. Aztán mikor felajánlottam, hogy megveszem neki, úgy elkezdett anyázni hogy zengett belé a környék, az emberek mind minket néztek.
Ha nekiállnak anyázni, fel kell őket rúgni, mint a döggombát. Amíg szedegeti a fogait, addig is kussol.

@Hacuka: Hát ha ezért szavaztál a Fideszre, akkor rossz hírem van - átkúrtak mint szart a palánkon.
Azóta se kriminalizálják a közterületen élést, ezek a legalja retkedékek mái napig hentereghetnek a saját szarukban minden nagyobb megállónál. Az ellenőr se rúgja le őket az éjszakairól, persze a BKK a kiesett hasznot rajtad vasalja be amikor megemeli a jegyárakat. A zsernyákok se foglalkoznak velük, ellenben ha 8 óra 5 perckor még nem értél haza a kijárási tilalom alatt, helyből lehúztak százötvenezerrel.
Ez ma Orbánisztán.

@Petyaa: Ha letöri a tükrödet, akkor olyan maflást lezavarsz neki hogy Záhonynál állítja meg a sorompó. Ne félj, egy ujjal se fog hozzányúlni utána.
süti beállítások módosítása