Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A Vitézy féle BKK abszurditása

2014. május 11. - Szarvas Norbert

73872_541072605920105_1219409447_n1.jpgPár éve rájöttem arra az egyszerű titok, miszerint nem érdemes mindenen felbosszantani magunkat, nincsen értelme idegeskedni mások hülyeségén. Ebbéli hitemet megerősítette az a tudományos tény, miszerint a düh olyan ingereket indít be a szervezetben, amik csökkentik az ember tiszán látását. Magyarul minél nyugodtabb maradsz egy adott helyzetben, annál jobb döntést fogsz hozni. A hétköznapi életben Budapesten való közlekedéseim során nem sok minden tud felbosszantani. Vitézy uracska és a BKK-BKV bizonyos döntései bizony a kivételek közé tartoznak. Random jegyellenőrzés, de minek?

Szituáció, avagy minden nap a szokásos útvonalamon!

Budaörsön lakok, aminek gyakorlatilag Budapest a külvárosa:) A bejutást autó helyett busszal teszem meg, mivel a vezetésnél hasznosabb időtöltésnek vélem az olvasást. A 4-es metro beindításáig időnként a fekete 40-es busszal közlekedtem, aminek fontos jellemzője, hogy csak az első ajtón és kizárólag érvényes jegy-bérlet felmutatása mellett lehet felszállni. Bevallom bosszantó szituáció, amikor értelemszerűen bemutatott bérlettel kezdem meg az utazásom, eltelik két megálló és szállnak fel az ellenőrök, akik kérik a jegyet-bérletet. Ez volt eddig, most már a hagyományos 40-es busszal tolom, ahol szerencsére nincsen elől felszállós rendszer.

Beérkezem Kelenföldre, ahol a M4 mozgólépcső aljában értelemszerűen fel kell mutatni a jegyet-bérletet. Teljesen korrekt szerintem. A Kálvinon át szeretnék szállni az M3-ra anélkül, hogy elhagynám a metro területét. Az összekötő folyosó végén megint kérik tőlem a jegyet a mozgólépcső alján (bár mostanában egyre ritkábban vannak ott ellenőrök).. Ilyenkor már gondolkozom ennek az értelmén, hiszen nem tudtam volna bejutni a metro alagútba az M4 felől (ahol minden megállóban vannak ellenőrök), ha nem lenne bérletem, jegyem (egyébként azon a ponton aki jeggyel utazik, annak esélye nincsen lyukasztani újat, ami kötelező lenne, hiszen az M4-en használt jegy érvénytelen az M3-on).

Utazom a kék metróval két megállót, a Deák térnél leszállok. Újdonságként random ellenőrzés keretein belül már a leszállásom pillanatában két jóvágású ellenőr szokott rendszeresen jegy-bérlet mutatóba jönni az utasok felé. Sikeresen megakasztják a rohanó utasok tömkelegét élő fekvőrendőrként viselkedve.Nagy nehezen átjutva rajtuk, a mozgólépcsőn felérve megérkezünk a metro területének azon pontjához a Deákon, ahol lehet választani az M1-M2-M3 lejárat, vagy a két feljárat között. Mennék a megszokott mozgólépcsőmhöz (ami a felszínhez vezet), ahol újfent random ellenőrök kérik tőlem ugyanazt a jegyet-bérletet, amit a kollega 40 másodperccel ezelőtt kért a M3 mozgólépcső alján.

A problémám tulajdonképpen az, hogy összesen három járművön utazok, mégis előfordul, hogy 6x kell felmutatnom a pénztárcámban megbújó jegyemet-bérletemet, ami egyrészt kényelmetlen (mivel sokszor tele van a kezem), másrészt épp ésszel felfoghatatlan, harmadrészt pedig könnyen kieshet bármi a tárcámból (már esett ki így pénz, igazolvány vagy bármi más, akármennyire figyeltem), negyedrészt pedig a folyamatos feltartóztatások végett a menetidőm is jelentősen megnövekszik, ami miatt késésben leszek.

Gazdasági racionalitása

Abszolút van racionalitása annak, hogy jegyellenőrök üzembe helyezése végett próbálja a BKK-BKV megakadályozni a bliccelők tevékenységét, amivel magyarázzák a drága jegyárakat. Az igazság az, hogy a BKK-BKV-nak szüksége van a bliccelők tevékenységére ahhoz, hogy a vásárló erő paritást, átlagbéreket arányosítva ennyire brutálisan magasan tartsa az árakat, amiket bekér a becsületesen közlekedő többségtől. Ez több forrást jelent, mint ha olcsóbb árak mellett a bliccelés megszűnne. Halkan jelzem.

Sose éreztem sértésnek azt, amikor egy általam igénybe vett szolgáltatásnak az árát elkérték, vagy jogosultságomat ellenőrizték. Semmi gondom nincs azzal, ha a metróba való belépésemnél elkérik a bérletem. Azt gondolom, hogy ennek az ellenőrzési hullámnak nem pár éve felkapott új keletű dolognak kellene lennie, hanem a kezdetektől fogva mindig konstans működnie kellett volna. Ez tudja garantálni, hogy a felszíni közlekedésre szorítják a bliccelőket, a föld alatt pedig kizárólag azok utazhatnak gyorsan és kényelmesen, akik megfizetik az árát.

Abszurd

Nem tudom elképzelni azokat az impotens agyatlan trollokat és döntnököket, akik az elmúlt években a BKK korszak hajnalától kezdve nem tudtak rájönni a teljesen nyilvánvalóra. Az utasok a metrót figyelembe véve szerintem nem a szerelő alagutakon keresztül jutnak be a metró szerelvényekbe, hanem vélhetően a bejáraton. Ennek a feltevésnek az elfogadásától kezdve teljesen abszurd a bejárathoz és a kijárathoz is ellenőröket állítani több metrónál (mint pl. Ferenciek tere vagy Deák tér vagy Keleti pályaudvar vagy...).

Az pedig a magyar valóság, hogy az iménti abszurditást fokozzák a random ellenőrök kihelyezésével, akik a bejárati ellenőrzés után, de még a kijutási ellenőrzés előtt ellenőrzik az ellenőrizni valót. Szerintem ez nettó zaklatás, nem pedig üzletmenet és rendfenntartás. Nap mint nap konstatálom a tényt, miszerint egy csapat óvodás is logikusabban lenne képes utas barát módon megalkotni a rendszert. 

Vannak ötleteim

Most kapaszkodjatok, hiszen elvesztettem az eszem. Olyan ötletet fogok leírni, ami több mint 50 millió forintot ér állami számítás szerint. Mármint értem itt , ha tanácsadóként a cégem felfogadná a BKK, akkor kb ennyit kérhetnék a havertól bruttó az ötletért, amit aztán felezünk (ejj de gonosz vagyok).

Biztos vagyok benne, hogy köztetek (olvasók) közül is többen elkezdtek már okoskodni, hogy mekkora hülye vagyok, hiszen nem minden metró megállóban vannak ellenőrök és innentől kezdve kontrollálhatatlan a totális ellenőrzés. Pontosan ezért kellenek a random ellenőrök, a forgalmas helyeken a be és ki ellenőrök. 

Én erre csak annyit tudok kérdezni: "Szerintetek miért nem oldható meg az, hogy példának okáért a random ellenőröket, akik fix költséget jelentenek, egyszerűen odaállítjuk a hiányos állomások bejárataihoz?". Na ugye!

A nagyon bonyolult javaslatom az ellenőri tevékenység újraosztása és a totális előrenyomulás zéró tolerancia mellett. Minden bejárathoz (M1, M2, M3, M4) oda kell állítani az ellenőröket, akik megtudják akadályozni az illetéktelen bejutást a rendszerbe. Innentől kezdve pedig tök felesleges random ellenőrizgetni, tök fölösleges kifele ellenőrizgetni. A probléma meg van oldva. 

Gondoljunk bele, hogy egy focimeccsen is csak befele nézik, hogy van e nálad kés és van e jegyed. Kifele nem fogják elkérni tőled megint. Szerinted ennek mi az oka?

Kérés

Tisztelt Vitézy Dávid!

Ön úgy került a BKK-hoz, mint aki évek óta aktivistaként jól ismeri a budapesti közlekedést, mint aki képes megszűntetni az elmebetegebbnél elmebetegebb gyakorlatokat és aki képes javítani az utazások komfortérzetén, minőségén. Aztán sajnos megérkezett Önnek is az első havi fizetés (a milliók), amik mintha minden józan ítélőképességét elvették volna.

Arra kérem, hogy az utasokat ne agyatlan birkáknak tekintse, akiknek nem fontos emberi méltóságuk, biztonságérzetük. Mert nem vagyunk birkák. Igenis fontos számunkra a tisztaság, biztonság. Le az ezer éves metrószerelvényekkel!

Ezen felül pedig mi, utasok az Önök megbízói vagyunk, akik fizetnek egy szolgáltatásért. Nem Önök tesznek nekünk szívességet, de még csak nem is mi Önöknek. Akármilyen fura, ez a fővárosi tömegközlekedés egy olyan pontja az életnek, ahol kölcsönösen vagyunk egymásért. Vagyis kellene lennünk. Persze tudom, hogy egyik fél részéről sem teljesül maradéktalanul. Ellenben Önök a minimum elvárható szolgáltatást sem képesek mindig teljesíteni.

Persze most lehet mutogatni a sofőrökre, de ők a legkevésbé hibásak a vezetőség döntéseiért. Nem sofőr a hibás az ötven éves buszokért, amik télen nem fűtenek, ellenben nyáron teljesen tűzzel. Ez a rossz gazdálkodás és rossz vezetőségi döntések eredménye, mégis mindenki a sofőröket bántja emiatt, akiknek ugyanolyan fullasztó melegük van a fűtött buszon 40 fokban, mint nekünk.

Lehet mindenféle jogszabállyal jönni, mégis átverve érzem magam. Nem értem miért kell tulajdonképpen két bérletet tartanom és fizetnem, amikor ugyanúgy a BKK-BKV járatait veszem igénybe Budapest egyik agglomerációs körzetéből (Budaörs). Elhiszem a határvonalak mögé bújó érvanyagok valódiságát, de mégsem érzem azt, hogy a Budaörs-Kelenföld maga 10-12km-es távolsága (ami két bérletet igényel) többet jelent, mint Újpestről a Móricz Zsigmond körtérre utazni. Mégis a második példát egyetlen bérlettel megtehetem, holott sokkal nagyobb a távolság és több eszközt veszek igénybe. 

A gyakorlatot pedig egyenesen felháborítónak tartom, amikor a buszsofőröket leterhelik azzal, hogy ellenőrizzék a jegyeket, miközben plusz fizetést nem adnak érte. A probléma az, hogy ez egy olyan felelősség, teher a sofőr vállán, ami koncentrációt igényel, miközben ő nem kalauznak szerződött le. Ráadásul hiba esetén rajta akarja a cég behajtani a pénzt (magyarul büntet). De ha ezen is túltesszük magunkat, akkor kifejezetten értelmezhetetlen jelenség, amikor az első ajtós felszállásos járatokon megjelenik a rendfenntartóval kibélelt ellenőr, aki elkéri ugyanazt, mint amit a sofőr már elkért.

Hihetetlen tiszteletlenségnek érzem magammal és a többi fizető, becsületesen közlekedő utassal szemben a gyakorlatot, ami jellemzi a földalatti utazást. Kifele is, befele is, közben is folyamatosan ellenőriznek minket, miközben magának az ellenőrnek sincsen fogalma a miértekről, hiába kérdezem meg tőlük ennek értelmét.

Abba az pubba, ahol befele és kifele is ellenőriznek, többet nem megyek. Más kérdés lenne ha az a pub az enyém lenne, mert akkor biztosan átrendezném a feladatköröket, folyamatokat. Amennyiben a vezetőség alkalmatlan lenne a normális feladatok ellátására, abban az esetben azonnal elköszönnék tőlük.

Ha a BKK-BKV-ra gondolok, akkor valahol az a szentimentális gondolat kerít hatalmába, miszerint a saját "gyerekemről" van szó, akire figyelnem kell, akit óvnom kell. Mivel ez a két szervezet állami szervezet és közfeladatot lát el, miközben a bevételei általunk, utasok által és az állam adófizetői által keletkeznek, talán még igazam is lehet, amikor azt gondolom, hogy a budapesti tömegközlekedés az embereké, az enyém is.

Ebben az esetben pedig miben különbözik a BKK-BKV attól a pub-tól, ami az enyém lenne?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr56150147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vuvuvu2 2014.05.11. 16:29:09

ha még csak ennyi lenne a gond... épp tervezem hogy egy hosszú posztot írok a 4-es metró körüli agyatlanságokról...

ursus artos 2014.05.11. 16:48:34

Az egész poszt, egy fölösleges hiszti.
Nem értem az becsületesen utazót miért zavarja az ellenőr?
Én személy szerint két év alatt háromszor futottam bele kallerba, ambár udvarias, busz után szaladó utast megváró sofőrbe és tiszta, új buszba annál többet...

halaloszto 2014.05.11. 17:15:15

mi ez a baromsag, hogy a negyesen lukasztott jegy nem ervenyes a harmason. nem kellene hulyesegeket terjeszteni.

Vajk

Szarvas Norbert 2014.05.11. 17:19:35

@halaloszto: a szakaszjegy rohadtul nem érvényes... van persze olyan fajta jegy ami érvényes (nem tudom a nevét) de általában nem

@ursus artos:

sajnálom ha nem érted mi a problémám azzal h 3 helyett 6x kérik minden nap 2x a bérletemet és van hogy 1 percen belül...

meggyes alfonz 2014.05.11. 17:38:02

Még nem találkoztam olyan metrólejáróval, ahol ne álltak volna ellenőrök.
Csak munkát adnak a munkanélküli seregnek.
Ha már megvoltak az EU és önkormi választások, majd csak figyeld meg mennyivel fog csökkenni az ellenőrök száma!

szeme közé, laposan! 2014.05.11. 18:06:54

Metróbejáratokhoz automata kapuk telepítése a megoldás. Minden más csak mellébeszélés.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2014.05.11. 18:18:35

Momentán, ha már nagyon unom a kifelé ellenőrzést, akkor odaszólok a kallernak, hogy a kollégája beszálláskor ellenőrizte, kérdezze csak meg tőle, és otthagyom... ;-)

dzsedáj 2014.05.11. 18:38:01

Azt Isten és áldja meg Orbán Viktort, Lázár Jánost és Vitézyt! Aki mást mond az fasiszta, kommunista tolvaj!!!!!

hamarakiri 2014.05.11. 18:41:36

vitézi sose az eszéről volt híres, adták a szöveget a pofájába, majd csináltak neki egy hivatalt, hogy befogják a rokonság pofáját...

dzsedáj 2014.05.11. 18:42:49

@hamarakiri: Te szemét hazaáruló....

szamaritánus 2014.05.11. 18:49:08

rengeteg a helyesírási hiba... olvasd át, mielőtt kiposztolod!

dzsedáj 2014.05.11. 18:54:57

Gyerekek 4 vette0 éves vagyok, végre vettem egy belső úszodás házat.A fidesz azt igérte lesz további rezsicsökkentés, tud valaki valamit mert baromi drága az úszoda fenntása!

cordless 2014.05.11. 19:25:31

miután a forintossal működő kapukat leszerelték, miért nem volt elég a forgalmista, akinek mutogatni kellett a jegyet?

Vittore. 2014.05.11. 19:39:29

Ritka nagy balfaszok vagytok, ha nem értitek, miért vannak még ellenőrök a beléptető kapuk helyett. Egy őr keres 400-450 forintot óránként, papíron kap szakmunkás minimálbért és 160 órát dolgozik. Ezzel szemben 24 órát dolgoznak és 48 órát pihennek, ami 240 munkaóra.

Nappal a metró bejáratnál álldogálnak, utána meg mennek az éjszakai járatra. A bejelentett nettón felüli bért borítékban kapják meg. A BKK-nak a fővállalkozó számláz, jóval magasabb órabért, mint 450 forintot. Plusz áfát tesz rá. A különbözetet kapja meg a fővállalkozó, megtart egy jó nagy részt, majd továbbutalja az alvállalkozónak. Az papírokat hamisít és elcsakja az áfát is, így neki is megéri.

Így talán érthető, miért nem lesz most még beléptetőkapu, hiszen a szopórolleren lévő 450 forintos órabérű őrön kívül mindenki vastagon érdekelt. Milyen vicces, hogy az őr kap óránként 450 forintot, a fővállalkozó és az alvállakozó is ennél többet fejenként. Ezt kell beszorozni 24 órával és 30 nappal, illetve az összes őr számával. Választáskor csak az változott, hogy az MSZP barát biztonsági cégeket kibaszták 4 éve, és jöttek a Fidesz barát biztonsági cégek. Ők most újabb 4 évre nyertek bónuszt.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.11. 19:49:18

'Budaörsön lakok'.....én vk a fővárosi értelmiség..:))))))

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.11. 20:03:10

@dzsedáj: Rohaggyon meg a fidesz minden medencét elosztani a proletariátusnak, de azon nyomban!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.05.11. 20:08:44

@Szarvas Norbert: szerintem, ha igazad is van, két szakaszjegynél olcsóbb a vonaljegy, az pedig egy órán át (?) érvényes a metrón egy irányba, megszakítás nélkül utazva.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.05.11. 20:09:52

@Kón Bandit: mondanám, hogy te egy fasz vagy, de nem teszem, mert az sértés lenne... A faszra nézve.

Szarvas Norbert 2014.05.11. 20:11:31

@álfirkász:

én bérlettel utazom, de értelek.

Senkit nem irritál rajtam kívül hogy kifele és befele is kérik a jegyet, időnként pedig közben is?:O:O

Rodolfo63 2014.05.11. 20:24:26

azért kérnek többször is, mivel a jegyellenőrzés nem állandó tevékenység, így előfordulhat, hogy ellenőrzés nélkül jut fel valaki a metróra

ez nem schengen, ez budapest :-D

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.05.11. 20:26:20

@Szarvas Norbert: mivel nincs mindig, minden megállóban ellenőr, valahol érthető. Ami k.ra bosszantó, az az, amikor a mozgólépcső érkezési oldalán állítják meg az utasokat.

lombozódó 2014.05.11. 21:03:55

@dzsedáj: Ne félj, pár hónap múlva gáz sem lesz. :-))))))

Magustanonc 2014.05.11. 21:06:10

@Szarvas Norbert: Ha valaki az Etele téren szakaszjeggyel száll fel az M4-re, akkor nem illik elmenni a Kálvin térig. Ahogy már más megjegyezte: a vonaljegy egy órán keresztül érvényes.

Úgy tudom, hogy akik a metróba bemenet nézik a jegyeket és a bérleteket, nem ellenőrök, hanem biztonsági őrök.

A Deák térnél mióta vannak ellenőrök a jegykezelőktől messzebb?

Vagy ez most olyan, hogy Moszkvában Mercédeszeket osztogatnak, kivéve, hogy nem Mercédeszeket, hanem Moszkvicsokat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak? :)

zsoci 2014.05.11. 21:25:22

A M4-en lukasztott sima jegy érvényes a többi metrora való átszálláskor. Minek is kéne lukasztó ha NEM kell lukasztani? És miért venne valaki szakaszjegyet, aki át akar szállni?

Amúgy az ellenőrök hada igenis zavaró, dühítő, pont úgy mint a biztonsaági őrőök a boltokban. Egyszerűen azért, mert utálom, ha bűnözönek néznek. Ráadásul a BKK ellenőrei nagyrészt bunkók.Ez fokozottan igaz a un. biztonsági őrőkre, akik még feleslegesek is, mert nem csinálnak semmit sem mikor kéne. Irritáló, arrogáns dolgo mindenütt ostoba trollokba ütközni kényelmes utazás helyett.

anyadmajma 2014.05.11. 21:29:40

@Magustanonc: és nem Moszkvábam, hanem Kievben.
Ahogy @Vittore.: írta feljebb, ez sajnos így működik. Iszonyat nagy pénzeket lopnak ki ezzel a jegyellenőrzési módszerrel a BKV, azaz az adófizetők zsebéből. És nem biztonsági őrök nézik a jegyet, hanem ellenőrök, csak nem a BKV alkalmazottai. Na, azért kell melléjük a biztonsági őr is.

Amúgy meg a világon mindenhol veszteséges a személyszállítás. Ergo az állam keményen dotálja azt, mint szükséges rosszt, mivel kell a közösségi közlekedés.

@Szarvas Norbert: Mivel nincs minden állomáson kaller, általában csak a forgalmasabb helyeken, ott viszont pont ezért ellenőrzik mindkét oldalt. Mondjuk a közbeni ellenőrzés is ezért van...
Az első ajtós buszon meg nem igazán a te jegyedet ellenőrzik, hanem a sofőrt, hogy betartja-e a szabályt. Ha ilyen buszon kapnak el, a sofőr is nagy bajban van....

nickM 2014.05.11. 23:29:13

@Szarvas Norbert: Vonaljegy a megfejtés.
(Ha ennyit nyaggatnak, akkor fiatalkorúnak/nőnek/gyereknek/nyugdíjasnak/nerd-nek látszol, dolgozz rajta!:) )

Sorrendben:
Belépésnél a biztonsági őrök "ellenőriznek", nem a kallerek.
A_vonaljegy_ már egy ideje (halleluja!) érvényes a metrókon átszállásra is. (Igen, beléptető kapuk kellenének végre, de ez még mindig "tesztelés alatt" állnak :( )
A buszvezetőnek nem igazán van jogköre ahhoz, hogy kizárjon az utazásból, amennyiben nem mutatsz fel érvényes jegyet/bérletet. Maximum annyit tehet, hogy nem indul el, akkor viszont sajnos jó eséllyel kockáztatja, hogy az utazóközönség meglincseli.
Bérletigazolvány... NEM a tárcádban (így nem hagysz el semmit a felmutatáskor)
Bliccelők-jegyárak: ebben igazad van. A reális bérletár kb. 5500-6500 HUF lenne, de ez csak szép álom.
Belépésnél már vagy 10 évvel ezelőtt is kértek bérletet, nem újdonság.
Az ezer éves metrókat/buszokat ne bántsd, azokban legalább van elegendő tér arra, hogy az álló utasok mellett is eljuss az ajtóig. (Meg mondjuk nem esnek szét/gyulladnak ki olyan gyakorisággal, mint az újonnan beszerzettek. :) A "cucialista" metróban/buszban még van annyi anyag, hogy kibírja a főváros "útjait".)

Összefoglalva:
oyster card-ot a népnek!
a metrónál kapukat
a buszoknál talán kalauzt (és akkor még a kallereket sem kell kirúgni)
horribile dictu: épelméjű jegy- és bérletárakat
(upsz, ezzel visszatértünk a 60-as évekbe?)

teddybear01 2014.05.11. 23:53:17

Ami azt illeti, egyszer ki kéne számolni egy hozzáértőnek, hogy mi az olcsóbb?
Fenntartani a bérlet és jegyelőállítást és árulást, valamint az ellenőröket, biztonsági szolgálatokat, meg mindkettőhöz a hivatali támogatást, vagy hagyni, hogy ingyen utazhassanak. Az utóbbit már több nagyvárosban bevezették, és úgy tűnik, bevált.
Viszont így nehezebb lenne a haveroknak tejelni a BKV-n keresztül...

babbaba 2014.05.12. 04:16:30

Nem csak a metrós ellenőrzési rend teljesen agyatlan (valóban minek a kifelé, olyan kevés az esély, hogy valakit is megfoghatnak egyáltalán), hanem az is érdekes, hogy ha a hetes buszon mész akkor van, hogy háromszor ellenőriznek egy utazásnál. Mi a faszomnak? Szóltam is, hogy maguk a harmadikok negyedórán beül. Megvonta a vállát, hogy ő kb. leszarja.

És én olyan évi húsznál többször biztos nem is veszem igénybe a BKV-t. Mi van azzal aki minden nap jár vele?

babbaba 2014.05.12. 04:20:06

@Rodolfo63: Mekkora az esély? Minden százezredi utast el is kapják? Ezért egy embert is marhaság fizetni, nemhogy sokat.

babbaba 2014.05.12. 04:23:09

@dzsedáj: Lúzer vagy. aki valóban gazdag az fúrt kúttal, földhővel és napelemmel dolgozik, már legalább egy évtizede. És nulla a költsége.

babbaba 2014.05.12. 04:24:56

@ursus artos: Nyilván külvárosban buszozgatsz. Persze, ott meg félóránként járnak.

kasu 2014.05.12. 06:04:56

Ez a demokrácia. Bárki posztolhat akármekkora baromságot, a témával kapcsolatos továbbá a helyesírási szabályok, ismeretek teljes hiányával.

röhögő 2014.05.12. 06:27:21

@ursus artos: Meglepődtem volna ha nem nyalod a fidesz bagázs seggét. Mindig azt teszed. Milyen érzés minden nap a szarnak az izével a pofádban álomra hajtanod a fejed?

röhögő 2014.05.12. 06:30:35

@dzsedáj: "Azt Isten és áldja meg Orbán Viktort, Lázár Jánost és Vitézyt! Aki mást mond az fasiszta, kommunista tolvaj!!!!! "
- meg zsidó, idegen szívű, hazaáruló, 8 elemit sem végzett, stb...

Szarvas Norbert 2014.05.12. 10:33:46

@kasu: az nem derült ki hogy szted miert baromsag arról írni hogy mi a francnak kérik ötvenszer a bérletet és ezzel zaklatják az utasokat ( egyszer kérni egy szakaszon nem zaklatás)

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2014.05.12. 10:33:51

"A Vitézy féle BKK abszurditása", hogy a jegyellenőrők rendszeresen ellenőrzik a jegyet.

Végre egy független demokratikus szakértő hang az interneten. Pótolja az égető hiányt.

2014.05.12. 14:06:29

@kasu: Tanulj még egy kicsit!

ursus artos 2014.05.12. 19:26:00

@babbaba: gyáli útról gazdagrétre...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2014.05.21. 10:33:32

@Szarvas Norbert: ki az az idióta, aki szakaszjegyet vesz, ha át kell szállnia??
süti beállítások módosítása