Van egy keskeny sejtésem arról, hogy nem leszek túl népszerű azzal a véleményemmel, miszerint a két nagy hirdető gigász (leánykori nevén Apród és Jófogás) párhuzamosan lerendezett ország szintű marketing terrorja túlment minden határon. Sokak már az önkívület határán vannak, amikor meghallják a csapból is az idegesítő gnóm bábutól az "eladom a..." rigmust. Az első még vicces sem volt, századszorra hánytunk, ezredszerre ólmot akartunk a fülünkbe önteni. A legnagyobb baj, hogy már a 98 milliomodik rész is lement, de még mindig nem látni a fényt az alagút végén, pedig már tök mindegy hogy az a fény fehér vagy fekete. STOP!
Amíg a Jófogás szimplán idegesítő, addig az Apród idegesítő és rasszista. Én kérek elnézést! Nem bírom felfogni, ki az a hibbant elméjű Jobs imitátor maszturbátor, akinek eszébe jutott görbe tükröt tartani a nyilvánosság elé, kifigurázni egy testi fogyatékkal élő embert (és csoportot), degradálni őket és még viccet is csinálni belőle. Nem! Ti habzó szájú cikkem ellenzői, nektek sincsen jogotok ellenem hadba indulni, amíg nem szabad nyilvánosan "milyen cuki törpézni" a fogyatékkal élő emberek bizonyos csoportját! Márpedig ebben a rohadt reklámban ez történik az ég szerelmére!
Szokták mondani, hogy nem az a b.uzi aki csinálja, hanem aki hagyja. Na gyerekek, akkor merül fel a kérdés, hogy akkor hol van a hiba a rendszerben? Egyszerűen ez a reklám sérti a világról alkotott képemet, az emberekhez való hozzáállásomat és mindent amiben hiszek. Mi lesz ennek a folytatása? Jön a "félkarú rabló" casino, amit a tévében egy félkarú emberrel hirdetnek meg? Esetleg az lesz a következő poén, hogy a consEQuit pénzügyi tanácsadó (leánykori nevén Brókernet) az EQ-ra való hajazásban politikust fog felkérni promoternek? Ugye, hogy ugye?
Szóval ez a két reklámkampány olyan mély sebeket ütött bennem, amik után kívánom mindkét cég buktáját. A sors igazságot szolgáltatott az egyik fél esetében, amikor a dél-afrikai központú Naspers tulajdonos Sebők Vilit megszégyenítő ütemérzékkel lépett közbe az általa bitorolt Apród és sok más cég esetében és a több száz millió költséget elhasználó marketingkampány kellős közepén fogta magát, és a "jól" bejáratott márkanevet kidobta a kukába.
Helyette egy központi uralom veszi kezdetét a világon, és az érdekeltségbe tartozó összes apróhirdetési rendszert átnevezni OLX-nek a csoport. Itt a vége ennek a reklám förtelemnek. Bár szakmailag akkor is szánalmasnak találom ezt a lépést, ha az Apród bevétele nem releváns a cégcsoport forrásaihoz képest. Ennyi erővel mi értelme ilyen kis piacra bevásárolni magunkat, ha a piac egyik uralkodójának évek óta épített márkáját lerombolják egy perc alatt, miközben rekord árbevételeket ért el mostanában? De legalább vége a testi fogyatékossággal élők kirekesztésének és mainstream-be emelésének ebben a korántsem kedvező kontextusában.
Már csak azzal az idegesítő bábúval kéne valamit kezdeni! Esetleg egy másik dél-afrikai mammutvállalat valahol? Valahol? Esetleg valahol? Na? Légysziiiiiiiiii!