Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

Hál' istennek vége az Apródnak!

2014. április 17. - Szarvas Norbert

Unknown_7.jpegVan egy keskeny sejtésem arról, hogy nem leszek túl népszerű azzal a véleményemmel, miszerint a két nagy hirdető gigász (leánykori nevén Apród és Jófogás) párhuzamosan lerendezett ország szintű marketing terrorja túlment minden határon. Sokak már az önkívület határán vannak, amikor meghallják a csapból is az idegesítő gnóm bábutól az "eladom a..." rigmust. Az első még vicces sem volt, századszorra hánytunk, ezredszerre ólmot akartunk a fülünkbe önteni. A legnagyobb baj, hogy már a 98 milliomodik rész is lement, de még mindig nem látni a fényt az alagút végén, pedig már tök mindegy hogy az a fény fehér vagy fekete. STOP!

Amíg a Jófogás szimplán idegesítő, addig az Apród idegesítő és rasszista. Én kérek elnézést! Nem bírom felfogni, ki az a hibbant elméjű Jobs imitátor maszturbátor, akinek eszébe jutott görbe tükröt tartani a nyilvánosság elé, kifigurázni egy testi fogyatékkal élő embert (és csoportot), degradálni őket és még viccet is csinálni belőle. Nem! Ti habzó szájú cikkem ellenzői, nektek sincsen jogotok ellenem hadba indulni, amíg nem szabad nyilvánosan "milyen cuki törpézni" a fogyatékkal élő emberek bizonyos csoportját! Márpedig ebben a rohadt reklámban ez történik az ég szerelmére!

Szokták mondani, hogy nem az a b.uzi aki csinálja, hanem aki hagyja. Na gyerekek, akkor merül fel a kérdés, hogy akkor hol van a hiba a rendszerben? Egyszerűen ez a reklám sérti a világról alkotott képemet, az emberekhez való hozzáállásomat és mindent amiben hiszek. Mi lesz ennek a folytatása? Jön a "félkarú rabló" casino, amit a tévében egy félkarú emberrel hirdetnek meg? Esetleg az lesz a következő poén, hogy a consEQuit pénzügyi tanácsadó (leánykori nevén Brókernet) az EQ-ra való hajazásban politikust fog felkérni promoternek? Ugye, hogy ugye?

Szóval ez a két reklámkampány olyan mély sebeket ütött bennem, amik után kívánom mindkét cég buktáját. A sors igazságot szolgáltatott az egyik fél esetében, amikor a dél-afrikai központú Naspers tulajdonos Sebők Vilit megszégyenítő ütemérzékkel lépett közbe az általa bitorolt Apród és sok más cég esetében és a több száz millió költséget elhasználó marketingkampány kellős közepén fogta magát, és a "jól" bejáratott márkanevet kidobta a kukába. 

Helyette egy központi uralom veszi kezdetét  a világon, és az érdekeltségbe tartozó összes apróhirdetési rendszert átnevezni OLX-nek a csoport. Itt a vége ennek a reklám förtelemnek. Bár szakmailag akkor is szánalmasnak találom ezt a lépést, ha az Apród bevétele nem releváns a cégcsoport forrásaihoz képest. Ennyi erővel mi értelme ilyen kis piacra bevásárolni magunkat, ha a piac egyik uralkodójának évek óta épített márkáját lerombolják egy perc alatt, miközben rekord árbevételeket ért el mostanában? De legalább vége a testi fogyatékossággal élők kirekesztésének és mainstream-be emelésének ebben a korántsem kedvező kontextusában.

Már csak azzal az idegesítő bábúval kéne valamit kezdeni! Esetleg egy másik dél-afrikai mammutvállalat valahol? Valahol? Esetleg valahol? Na? Légysziiiiiiiiii!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr726045767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lavór 2014.04.17. 14:38:57

Az az érdekes, hogy az emberek túlnyomó többsége azért fizet, hogy eljussanak hozzá a reklámok. Érdekes, ugye?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2014.04.17. 14:48:13

testi fogyatékkal élő emberek csoportja != rassz

ennyit még segítek.

szvsz 2014.04.17. 14:56:20

NAHÁLAJEHOVÁNAK, végre van valami ami rasszista és még él, végre nem kell zombináci az ájvékoláshoz!
Hurrá-hurrá, ismét be lehet vetni végre a simonvízentál-kommandót. Náci "relikviákat" nem érultak esetleg az apródon? Mert akkor indulhatna is áder jános jeruzsálembe térdenmászva vinni a láda kárpit.

2014.04.17. 15:07:33

szar volt, szar lesz - lesz mit enned!

♔batyu♔ 2014.04.17. 15:08:30

Hol itt a rasszizmus?

Itt viszont egy jó hír:

index.hu/belfold/2014/04/17/a_mazsihisz_inkabb_maga_gyujt_penzt_a_holokauszt-megemlekezesekre/

2014.04.17. 15:20:27

Így jár az, aki reklámot néz a tévében. Én egyik reklámját se láttam, nem is érettem miről szól a cikk.

♔batyu♔ 2014.04.17. 15:25:02

@roli101: Az apród most éppen nyomul és ezért van annyi minden róla az indexen.

Elegem Van · http://elegemvan.blog.hu 2014.04.17. 16:00:42

Miről szól ez a post? Egy szavát sem érteni.

Darázs Csaba 2014.04.17. 16:12:50

Azt irod, megszűnt a cég. Akkor kit zavar, ha eddig sokat reklámozott ? Csatlakozom az előttem szóló kartársakhoz, még én sem hallottam róluk, igaz a youtube-os reklámokat is skippelem, ha hirdettek ott, sajna kidobott pénz volt az is...

♔batyu♔ 2014.04.17. 16:25:14

@Elegem Van: Lényeg, hogy megnézd e reklámot. Ami különben elég szar.

never again 2014.04.17. 16:28:44

Hmmm, ennél értelmesebb bejegyzés reményében kattintottam ide. Kár volt.

VT Man 2014.04.17. 16:49:08

Megnéztem, hol a hiba???

Porcelán az elefántboltban 2014.04.17. 16:58:16

Én sem nézek tévét, nekem is reklámblokkolós a böngim, de ezek a genyók teleplakátolták a várost. Költözzek-e tanyára?

styrassicpark (törölt) · http://dinopark.blog.hu/ 2014.04.17. 16:59:13

Szeretnék reflektálni a következő mondathoz:
"Esetleg az lesz a következő poén, hogy a consEQuit pénzügyi tanácsadó (leánykori nevén Brókernet) az EQ-ra való hajazásban politikust fog felkérni promoternek?"
Szeretném a blog írójának az ajánlani, hogy mielőtt valótlanságokat írogat,végezzen egy kis tanulmányt a 2 említett cégről.
a Consequit tulajdonosa valójában érdeket volt a Brokernetben is, de a Consequit nem utódcége az említett vállalatnak, mert az Quantisnak hívják.

Van(volt) szerencsém ismerni az Aprod.hu ( OLX)vezetőjét, aki felépítette ezt a brandet,és emberileg mélységesen bántó amit a szerző itt állít,mert egy kíváló emberről van szó!
Olyan emberről,amilyen a cikk szerzője még akkor sem lesz, ha ezerszer újjászületik!!!
Sértő az egész még akkor is, ha a kreatívok munkájának a kritikája a cikk alapja. Olyan sok hülyeség van itt leírva, aminek semmi alapja, arról nem is beszélve, hogy kicsit jobban utána kellett volna nézni akár a Naspers működésének is!
Lehet, hogy ilyen gagyi írásokra reagálni sem érdemes, ugyanúgy megoldás az ha a kedves szerző a fent említett reklám blokkoknál kikapcsolná a TV készülékét,legalább mi olvasók megmenekülnénk az ehhez hasonló szintű, kritikának mondott szörnyszülött írásoktól!Üdvözlettel : BaloghZsuzsa

Szarvas Norbert 2014.04.17. 17:15:49

@styrassicpark:

Kedves Zsuzsa!

A Brókernetes kritikájához reagálva gondolom elkerülte figyelmét, hogy a jelenlegi consEQuit csapat a régi Brókernet csapat fele, míg a másik fele a Quantissal tartott.

Lehet játszani a jogutódlásokkal, átnevezésekkel, de ez ugyanaz a szervezet (nyilván más látens misszióval). A Brókernet megszűnésének az oka pedig a munkájuk minőségében, ellenük indított perek számában keresendő.

Minden más indoklás csak duma habbal ebben az esetben!

Mint szerző, számomra az a bántó, hogy Ön valótlanságot állít, valótlansággal támad be engem és a cikket. Senki egy szóval nem említette meg az Apród alapítóját, így ez az állítás az Ön részéről puszta feltételezésen alapul.

Valójában szerintem rosszul látja, hiszen ha 1 milliószor újra születnék se lennék pontosan olyan ember, mint ő, de talán ez nem is baj. Viszont Ön nem ismer engem, így elég álszent dolog az Ön részéről arra hivatkozni, hogy én nem ismerem őt, ezért... persze mindig magunk fele lejt a pálya, ezt elfogadom.

A Naspers működése a cikk alapja, de nem a tartalom érdemi része. Így nem releváns annak működését ok fejteni egy rövid blog bejegyzésben.

A többi kritikát elfogadom, ízlések és pofonok!:)

Narancskommunista (törölt) 2014.04.17. 17:16:42

Valaki magyarázza el, mi a baj a reklámmal? Hangot most nem tettem rá, csak az tűnt fel, hogy a kopasz csávó alacsony, és alacsonyra teszi a képet. Először azt sem értettem, milyen reklám, mert alapból blokkolva van nálam a flash.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.17. 17:18:31

Én spameket szoktam kapni amúgy tőlük a másodlagos e-mail címemre, lehet mert anno óvatlanul regisztráltam. Offline reklámot még nem láttam tőlük.

styrassicpark (törölt) · http://dinopark.blog.hu/ 2014.04.17. 17:25:42

@Szarvas Norbert: Tényleg kár volt hozzászólnom...
Üdvözlettel: Balogh Zsuzsa
Consequit online marketing manager

Jancsiszeg1980 2014.04.17. 17:31:37

Ezt a rasszizmus dolgot én sem nagyon értettem. Semmilyen származásra és/vagy bőrszínre utaló megjegyzés se volt a reklámban.

De a "testi fogyatékot" sem értem, honnan szeded. Amennyire láttam, mindene megvan a fickónak. Sőt, ami nem látszik, attól lehet, hogy még te is elpirulnál, ismerve Tyrion Lannister legendáját :D Szóval azt nem értem, hogy miért sértegeted? Miért degradálod? Hol itt a tolerancia és az esélyegyenlőség. Esélyt sem adsz neki és máris a nyomorékok közé sorolod. Jó, hogy nem már egyből azt mondod, hogy génhibás ortopéd majomállat.

soma47 2014.04.17. 18:32:36

Miért lenne ez rasszista? Miért ne szerepelhetne a reklámban egy fejlődési rendellenességgel bíró EMBER?
Hol itt az esélyegyenlőség? Nekik nem kell dolgozni, nekik nem kell élniük talán? Miért szerepelhet reklámban egy Szilágyi, aki a rosszul beépített fogsora miatt zavaróan beszél. Cirkuszban miért léphetnek fel ,miért lehet ott rajtuk vihorászni.
Senki nem a nyomorékot látja benne - sőt nem is az -a cikkíró itt nyomott, de nagyon.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.04.17. 20:18:43

A Jófogás Zsozsó vicces (bár Muppet nyúlás, de legalább profi) a törpe az tényleg gáz...

WebZ 2014.04.17. 20:23:13

Ha annyira haragszol ezekre az oldalakra, akkor miért hirdeted őket?

♔batyu♔ 2014.04.17. 21:05:21

Csákóra koncentráltok, pontosabban arra, hol itt a hiba, közben végignéztek egy olyan reklámot, amit egyébként egy mp. után már lőnétek is ki.

apanna 2014.04.17. 21:17:41

Jóember! Az apród is az Allegroup.hu Kft. tulajdona, akié a teszvesz és vatera is.

vajon hogyan szól egy tenyér, ha csattan 2014.04.17. 21:32:05

Volt az a világhírű vígjáték - Goldie Hawn - ,az Óvakodj a törpétől. Mos' nem tom, az gáz?

Sztavrosz_ (törölt) 2014.04.17. 22:07:19

Az voltmár hogy az apródokat a lovagok "használták2? :)

Zolcsi67 2014.04.17. 23:40:24

Ha már "Eladom a...", a jogdíjjal hogy állnak a kedves hirdetést hirdetők?

www.youtube.com/watch?v=gOvyCWPOuVM

midnight coder 2014.04.18. 06:16:03

Szerintem a post írója egy beteg agyú turbóliberós, vagy csak egyszerűen ostoba, esetleg mindkettő. Az Arpódban semmi pejoratív nem volt, pont hogy a cég a saját magára akarta kivetíteni a kicsi, ügyes, mindent megoldó emberke képét. Aki ebben rasszizmust lát, az tényleg orvoshoz kellene hogy forduljon.

Spamet nem küldünk rád (törölt) 2014.04.18. 06:46:52

Nem bántásból, de a szerző helyében először elővennék egy papirkapot és felvázolnám a mondanivalója fő vonalát, abba szervesen illesztve a jelenséget, véleményt, indoklást, konklúziót, majd cirkalmaznám saját stílusával.
Mert így csak össze-vissza leír mondatokat egymás mellé.

Norbi5 2014.04.18. 07:09:23

Az egész aprod.hu reklámkampány és a névváltoztatás egy összefüggő, ügyes marketing fogás, csak sokan nem látják a fától az erdőt. Ha csak úgy simán megváltoztatják a portál/cég nevét, nagyon kevesen fogják fel ezt a tényt. Miután a reklámkampánnyal beleégették a fogyasztók agyába az aprod.hu-t, egy huszárvágással bedobták az OLX nevet, erre szinte mindenki emlékezni fog, mivel napi szinten mantrázták a tévében, interneten a reklámokat. Szerintem ügyes (még ha idegesítő is).

Benbe · http://www.benbe.hu 2014.04.18. 07:10:48

Bennem az Apród reklámja pont azt a pozitív érzést keltette, hogy de jó, hogy egy alacsony növésű színész főszerepet kaphat egy cég reklámkampányában, és zseniális, hogy mennyi mindent el tud játszani. Ha mellészereplő lenne, és az ő kontójára törpés vicceket nyomatnának a magas főszereplők, az gáz lenne, ez viszont az Ő reklámja volt, és láthatóan élvezte is.

2014.04.18. 07:41:35

Engem csak az idegesít, hogy az Allegro Group részéről miért éri meg párhuzamosan működtetni 4-5 kereskedelmi oldalt, ráadásul az újításokkal a földbe döngölni a már jól működőket is. Remélem, hogy ezen vergődéseikkel hamar becsődölnek végre és lesz egy helyettük, ami korrekt és használható!

turbocat 2014.04.18. 08:05:54

@styrassicpark: kedves Zsuzsa! örülök, hogy hozzászólt, hisz rávilágított egy nagyon fontos dologra, az imádatra....., Ön megvédi az Ön által nagyrabecsült uriembert, csak azért, mert csak, meg hogy milyen jó fazon, meg mi sose leszünk olyanok. őszintén? nem is biztos, hogy olyanok akarunk lenni....., de rátérve a lényegre: az apród brand felrúgása egy óriási baklövés, az hogy ezt az OLX nevű izét használni fogják nem azért lesz, mer űberfasza, hanem mert nemigen van más....., a reklámja egy ótvar a jófogással együtt......, javaslom, nézze meg a kettőt egymás után...., az idiotizmus süt belőlük.
mint ahogy mellékesen sikerült kicsinálni a viszonylag jól működő expressz-t is.
további jó marketingmenedzselést, remélem nem futunk össze.
üdvözlettel: turbócat

styrassicpark (törölt) · http://dinopark.blog.hu/ 2014.04.18. 10:39:04

@turbocat: Szerintem a lényeg, hogy vmi miatt akár a jó vagy a rossz reklám olyan érzelmeket vált ki belőlünk, hogy beszélünk,értekezünk avagy vitatkozunk róluk. " az apród brand felrúgása egy óriási baklövés, az hogy ezt az OLX nevű izét használni fogják.."
Amennyiben én lennék a tulajdonos egy ilyen műveletet akkor hajtanék végre, ha:
1. El akarom adni a vállalkozást, és azt tudom mondani, hogy van x országban 120 azonos nevű,azonos alapú, jól működő portálom...sztem egy egységesített brandért sokkal többet lehet kérni.
2. Esetleg a tőzsdére készülök, és az egységes cég sokkal jobb pozícióból indulhat.
Ez az én privát meglátásom.

Üdvözlettel : Zsuzsa

Reactor 2022.05.22. 22:55:30

Az Apród még mindig jobb volt, mint a csalókat támogató, lehúzós Vatera. Mindenesetre már az OLX se létezik, van a Jófogász, a Vatera, a többi oldalt (teszvesz, startapró stb.) pedig max. fél tucat ember látogatja.
Inkább maradt volna az Apród.
süti beállítások módosítása