Naponta frissülő tartalommal, ami gondolkodásra késztet

IFL Gazdaság

A hivatalos agymosás tíz pontban

2014. február 17. - Szarvas Norbert

th-52fb76973c0aa.jpgNoam Chomsky világhírű nyelvész tíz tételben foglalta össze a Hatalom tömegeket manipuláló mesterkedéseinek lényegét. Chomsky tízparancsolata nagyon tanulságos és mindenkinek ajánlott, aki el szeretné kerülni az agymosást. Íme a híres tételsor, aminek igazságtartalmáról nap mint nap meggyőződhetünk:

 

1.) Az emberek agyát és figyelmét le kell foglalni másod- és harmadrangú problémákkal. Ennek érdekében figyelmüket el kell vonni a valós és súlyos szociális gondokról, mégpedig olyan hírekkel, amelyek társadalmi jelentősége kicsi ugyan, de érzelmileg erősen megérintik őket. Támaszkodjunk a bulvársajtóra, amely hű szolgánk lesz.

2.) A nép úgy kell tekintsen politikai vezetőire, mint a nemzet megmentőire. Ennek érdekében (elsősorban a média segítségével) hamis riasztások és nemlétező fenyegetések tömkelegét kell rájuk zúdítani, amelyek miatt aggódni, később szorongani kezd. Ha a szorongás elérte a kritikus szintet, lépj közbe és oldd meg a (máskülönben nemlétező, illetve általad gerjesztett) problémákat. Hálásak lesznek, s önmaguk fogják kérni szabadságjogaik csorbítását.

3.) A nemzetnek mindig készen kell lennie arra, hogy valami rosszabb következik. Ennek sulykolása érdekében használd fel a "fehér" propagandát (vagyis nyíltan a kormány irányítása alatt álló médiumokat), a "szürkét" (azokat a sajtótermékeket, amelyek csak részben állnak kormánybefolyás alatt), s a "feketét" (amelyekről senki sem gondolná, hogy valójában a hatalom szolgálatában állnak). Ezek karöltve azon kell munkálkodjanak, hogy egy olyan kormány képét vetítsék a lakosság szeme elé, amely minden erejével azon munkálkodik, hogy a jövő egét beárnyékoló sötét fellegek legalább egy részét elhessentsék a nemzet feje felől. A kemény, megszorító intézkedéseket fokozatosan kell bevezetni, mert így az emberek hozzászoknak a rosszhoz, sőt: örülnek, hogy még mindig nem a legrosszabb következett be.

4.) A nemzetet meg kell győzni, hogy minden rossz, ami aktuálisan történik, az kizárólag azért van, hogy a szebb jövőt biztosítsuk számára. Vagy ha nem a számára, akkor a gyermekei számára. Az emberek reménytelenül idealisták és hiszékenyek, akik ezt az érvet ("majd a következő generációknak sokkal jobb lesz, nekünk ezért kell áldozatokat hoznunk") évszázadokon keresztül hajlandó benyelni és elfogadni.

5.) Az embereket le kell szoktatni a gondolkodásról, s arról, hogy a történésekben felfedezzék az ok-okozati kapcsolatokat. Ennek érdekében a politikai vezetők egyszerűen kell megfogalmazzák az üzeneteiket, már-már infantilis módon, minimális szókinccsel, rövid mondatokban. A hallgatóság ily módon megszokja a felületességet, naív lesz és hajlamos az információs beetetések elfogadására.

6.) Minden adandó alkalommal az emberek érzelmeire kell hatni, nem a racionális gondolkodásukra. Bátorítani kell mindenféle emocionális megnyilvánulást, mert az érzelmeket sokkal könnyebb manipulálni, mint a rációt.

7.) Az embereket a lehető legnagyobb tudatlanságban és műveletlenségben kell tartani, mert így nem lesznek motiváltak magasabb ideálok és összetettebb tervek megvalósításában. Butítsd le az oktatásügyet, tedd korrupttá és hozd a működésképtelenség küszöbére. Egy ilyen iskolarendszer a közvélemény manipulálásának ideális eszköze.

8.) A népet el kell zárni az objektív, korrekt és teljes tájékozódás/tájékoztatás minden forrásától. Ennek érdekében pénzügyileg támogatni kell azokat a médiumokat, amelyek butítják és félretájékoztatják az embereket, s gazdaságilag el kell lehetetleníteni azokat, amelyek ennek ellenkezőjét próbálják elérni.

9.) A nyájszellem erősítése prioritás! Az egyénben fel kell ébreszteni a szégyen- és tehetetlenség-érzetet, s választható (pontosabban választandó!) alternatívaként ezzel szembe kell állítani az igazodási, csatlakozási kényszert. Az egyéniségeket nélkülöző nyájat mindig könnyebb irányítani, ellenőrizni és befolyásolni.

10.) Mindent meg kell tenni az egyének megismerése érdekében. Ezt elérendő belső (és titkos) nyilvántartásokat kell felfektetni az egyén különféle (ízlésbeli, politikai, ideológiai, viselkedési) preferenciáiról, opcióiról, egyszóval teljes pszichológiájáról. Törekedni kell arra, hogy jobban megismerjük az egyént, mint ahogy ő ismeri önmagát. Fel kell használni a társadalomtudományok (szociológia, lélektan, csoportképzés pszichológiája, stb.) legújabb vívmányait céljaink elérése érdekében, de ezeket a lépéseket a legnagyobb titokban kell tartani. Megfoghatatlan, érzelmi töltetű, nagy és közös célokat kell kitűzni, amelyek alkalmasak arra, hogy lelkesítsék a tömegeket. Ha nyilvánosságra kerülnek, ezeket a törekvéseinket határozottan (ha kell: erőszakosan) tagadni és cáfolni kell.

 forrás: www.szineshir.hu

( Update: Egyesek szerint nem a fennt megnevezett úriember nevéhez köthető ez a tíz pont. Ebben a kérdéskörben nem szeretnék döntőbíró lenni, mivel az interneten különböző nyelveken is megtalálható Chomsky-hoz kötve ez a 10 pont és ennek tagadása is. Ez a szöveg egy átvett szöveg, amit nekem elküldtek és érdemesnek tartottam javítás nélkül betenni a blogba! Mindenki maga döntse el, hogy Chomsky vagy nem. De ami a legfontosabb, a tartalmat is mindenki kezelje helyén, van e igazságtartalma vagy sem. Szerintem van.)

 

  ►►►►

Gyerekmegtakarításról szeretnél többet megtudni? Klikk

✰ ingyenesen letölthetsz egy hasznos pénzügyi eszközt:  Klikk

Segítsek neked vagy kérdésed van pénzügyekben? Akkor írj:

✰✰ szarvas.norbert@iflgroup.hu vagy

✰✰ www.iflgroup.hu 

Itt találsz meg minket, ahol további "csak itt megjelenő" egyedi tartalmakat is olvashatsz

A bejegyzés trackback címe:

https://iflgazdasag.blog.hu/api/trackback/id/tr575818340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2014.02.17. 23:00:11

Chomsky tökéletesen összefoglalta a lényeget.

wanekus 2014.02.17. 23:06:12

Kár, hogy annak a süket Habonynak valaki lefordította még annak idején ezeket a pontokat, mert ő meg a Kisgömböc pontról pontra végigmentek a listán és mára (a 10-es pont kivételével) mindet kipipálták. A 10-est is csak azért nem, mert mind a kettő gyökér az informatikához, ami ugye kellene az igazán hatékony listázáshoz. Az a tapló Kubatov a süket listájával még nem nőtt fel a feladathoz.

Revolutionist 2014.02.17. 23:14:34

@wanekus: Ne aggódj a Habony miatt sem... a hazaáruló söpredékével együtt már ott az ő névtáblája is egy pesti lámpavason...

zila5 2014.02.17. 23:22:21

@wanekus:
A biztonság kedvéért azért határozottan cáfolják, addig is, amíg nem tudják megcsinálni. Addig is figyelnek minket azok, akiknek ezek dolgoznak.

You_talkin_to_me? 2014.02.17. 23:40:04

Kedves Szarvas Norbert,
nem olyan bonyolult kiguglizni, hogy Chomskynak
semmi köze ehhez a 10 ponthoz.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.02.17. 23:44:18

Aki ne látná a párhuzamot a kormánypárt retorikája és e tíz pont között, az kérem vak vagy fanatikus.

bbwd 2014.02.17. 23:45:18

a kommunizmus leírása...

You_talkin_to_me? 2014.02.18. 00:01:46

Kedves Szarvas Norbert,
ha Chomsky állítja, hogy semmi köze hozzá,
azt elhiszed, vagy ragaszkodsz a téveszmédhez?
Mondom, hogy gugli a barátod :-)

You_talkin_to_me? 2014.02.18. 00:08:19

Hogy ne kelljen saját blogodban megerőltetni magad,
belinkelek egy oldalt,
theinternationalcoalition.blogspot.pt/2011/07/noam-chomsky-top-10-media-manipulation_08.html

A kommentekben érdemes kutakodni :-)
Jó munkát!

Szarvas Norbert 2014.02.18. 00:17:44

@You_talkin_to_me?:

Nézd azt gondolom, hogy a lényeg szempontjából tok mindegy ki írta! Elképzelhető h en tudom rosszul, nem kizárt.

De próbáld meg túl tenni magad ezen és a mondanivalóján gondolkozz, en ezt teszem

sírjatok 2014.02.18. 00:24:36

Ez majdnem annyira jó, mint ez:

rajottem.blog.hu/2011/01/05/hatalom_18

"A hatalom megszerzése minden ember veleszületett vágya, de valós lépéseket tenni a birtoklásáért, csak keveseknek van mersze. Rengeteg 'okos' ember, rengeteg 'okosságot' írt már össze a témában, mégis kevés használható információt lehet összeszedni erről. Pedig a hatalom könnyebben elérhető, mint azt bárki gondolná, mindössze kitartó munkát igényel, amihez természetesen nem mindenkinek fűlik a foga.

Elsőként ugyanis nem kell többet tennünk, csak beépülni a skinheadek közé és egyesíteni őket. A második lépés már nehezebb, mert a rendőrséget kell magunk alá gyűrnünk, de ha a skinheadek a mi oldalunkon állnak, akkor már a rendőrség is többe-kevésbe velünk lesz. Ha a rendőrség a kezünkben, a katonaság is hamar átáll, és már kezünkben is a hatalom. Az elv ennyire pofon egyszerű, mindössze intelligens módon kell hozzálátni a megvalósításhoz."

You_talkin_to_me? 2014.02.18. 00:31:17

Ha annyira tetszik ez a 10 pont, akkor miért van szükség arra, hogy Chomsky neve alatt futtasd? Szerintem korrekt lenne, ha őt kihagynád ebből.
(neked is égő :-)

Szarvas Norbert 2014.02.18. 00:33:29

@You_talkin_to_me?:

Nekem nem fontos, így küldtek át nekem, ráadásul a neten is így terjed.

You_talkin_to_me? 2014.02.18. 00:42:23

Basszus EMBER, ennyire nem érdekel a blogodon publikált információ "megbízhatósága"? Igénytelen vagy.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2014.02.18. 00:49:30

Szokásos populáris, könnyen emészthető megmondások. Erre lehet buzgón bólogatni, hogy "hát igen, a hatalom, fú milyen galád".

Rossz hírem van: az emberek agyát nem kell lefoglalni másod- és harmadrendű problémákkal: ők saját maguk boldogan foglalkoznak piszlicsáré huszadrangú kérdésekkel életük nagy részében.

Plusz: amikről tudunk égető problémákról - úgy értem: mindenki tudhat róla -, azzal meg azért nem foglalkoznak, mert kényelmetlen lenne.

jogalany 2014.02.18. 00:54:24

Én úgy tudom, hogy ezeket a gondolatokat Freud unokája írta meg a könyvében.

sírjatok 2014.02.18. 01:00:14

@Szarvas Norbert: "Nézd azt gondolom, hogy a lényeg szempontjából tok mindegy ki írta!"

Nézd azt gondolom hogy ha a sarki bolond mondja, hogy nincsenek fekete lyukak, annak nem hiszem el, ha meg Stephen Hawking, akkor neki meg igen.

Ezek nem matematikai képletek, amik vagy igazak, vagy nem, és egyértelműen vizsgálható és megállapítható az igazságuk. Emiatt sokkal fontosabb, hogy hiteles-e a szerzője, vagy egy random troll.

Life Hacker | NapiHack · http://lifehacker.blog.hu/ 2014.02.18. 02:09:04

ami kimaradt:

legyen néhány olyan üzenet/hívószó/adu amit a tíz éves gyerek szintjén le lehet nyomni az emberek torkán

az más kérdés, hogy amikor magához tér egyik másik kevésbé kábult, akkor fog rájönni, hogy ez csak egy bráner

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 03:16:06

közhelygyűjtemény
valószínűleg semmi köze nincs Chomskynak ehhez a sok epés böfögéshez

alapigazságok, lehet rajtuk hümmögni, meg "ugye megmondtam, hogy ezek ilyenek", meg "a tudjuk kik, tudod honnan, tudjuk mit csinálnak..." szövegeket nyomni, de attól ezek még csak olcsó közhelyek lesznek

inkább úgy hangzanak, mintha Freud unokaöccsétől, Edward Bernays-tól származnának (persze fogalmam sincs, hogy honnan jön ez a 10 pont), aki nagy propagandista volt és sok mocsokságot csinált a CIA alkalmazásában és máshol is
de akár Machiavelli is írhatta volna, vagy akár rá is lehetne fogni, úgyse néz utána senki ma már, hogy ki mit posztol és pláne kinek a nevében az interneten
lehet, hogy csak valaki összefosta ezt a listát, mindenesetre Chomsky-t belekeverni kurva nagy blöff
gondolom a posztoló ettől várta a hitelesség látszatának megteremtését
meg a kattintásszámot

ahogy pl. a Dalai Lámának is sok faszságot tulajdonítanak a neten keringő, neki tulajdonított szövegek, idézetek 90%-át nem ő írta, mondta, csak sok faszkalap odaírta a nevét a Coelho szintű butaságok mögé, hogy legyen kattintásszám a blogján

ez a kis lista kb. olyan politikai kommunikáció terén, mint az irodalomban Paulo Coelho
egyszerűen érthető féligazságok, amiket a szomszéd Icuka is megérteni vél és okosnak érezheti magát az elolvasásuk után

11. pont lehetne: mindig nézz utána, hogy ki és miért mondta, ne fogadj el semmit automatikusan kételkedj, nézz utána a forrásaidnak, ne terjessz hazugságokat, ne veszítsd el a hitelességedet, ne blöffölj nagyon bután, ne te legyél a legbutább a társaságban, mert közröhej tárgya leszel

Patreides · patreides.blog.hu 2014.02.18. 04:26:47

Az a legkisebb gond, hogy a szerző esetleg komolyan vette azt a tumblr oldalt. A nagyobb baj az, hogy évekkel ezelőtt Orbán is rátalált. Apparently.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2014.02.18. 04:46:01

A mindenkori hatalmi marketing fáradtságot nem ismerve igyekszik magát léted kizárólagos letéteményesének feltüntetni. Sőt a szemtelenebbek ezt még a múltra is igyekeznek kiterjeszteni.
Pedig akiknek igazán köszönhetsz az őseid sora, amely egy a múltból elővezető élő lánc, aminek te fityegsz a végén.
Egy ország soha nem azonos a vezetésével. AZ elmúlt száz évben volt már egy pár garnitúra. Azt a történelmi tényt, hogy melyiket miért kaptuk és mit tett a lakossággal azt lehet súlyozgatni. De nagyapám mondása szerint politikusnak, papnak , pénzembernek hinni bárgyú dolog, mind a saját hasznát nézi és a zsebét tömi.

2llkedő 2014.02.18. 07:02:36

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
"""Kikhez kell a propagandának szólnia?

A művelt intelligenciához, vagy a kevésbé képzett tömegekhez?
Mindig csak a tömegek felé kell irányulnia!

A propaganda feladata nem az egyesek tudományos kiképzése, hanem a tömegnek bizonyos tényekre, eseményekre, szükségszerűségekre stb. való figyelmessé tétele úgy, hogy azok jelentősége a tömeg érdeklődésének középpontjába kerüljön.
Minden propagandának népszerűnek kell lennie és szellemi színvonalát a felvilágosítandók legkevésbé képzett rétegének befogadóképességéhez kell szabni.
Minél nagyobb az a tömeg, amelyre hatást kell gyakorolni, annál kevésbé legyen magas a propaganda szellemi színvonala. Ha tehát a propaganda a háborúban való kitartás fokozását célozza, és éppen ezért az egész népre irányul, a túlságosan magas szellemi előfeltételek kerülésére a legnagyobb gondot kell fordítani.
Minél kisebb a tudományos tehertétel és minél inkább a tömeg érzelméhez szól a propaganda, annál átütőbb az eredmény. Ez a propaganda helyességének és helytelenségének legkitűnőbb fokmérője, és semmi szín alatt sem egynéhány tudósnak vagy esztétikai ifjoncnak a kielégítése.
A tömeg befogadóképessége nagyon korlátolt, értelme kicsiny és éppen ezért nagyon feledékeny. Ezekből a tényekből kifolyólag tehát minden hathatós propaganda csak néhány pontra kell, hogy szorítkozzék. Ezt a néhány pontot és néhány tételt addig kell vezérszavakban ismételni, amíg az utolsó is megérti ebből a szóból azt, amit akarunk. Mihelyt az ember ezt az alaptételt feláldozza és sokoldalú akar lenni, akkor a hatás elaprózódik, mert a tömeg a nyújtott anyagot sem megérteni, sem megemészteni nem tudja. Ezáltal azonban az eredmény is tovább gyengül mígnem végleg elmarad."""

Wabbit 2014.02.18. 07:04:21

Egyszer már egy facebook ismerősömet felvilágosítottam arról, hogy ugyanez a 10 pont egy hoax. Noam Chomsky soha nem írta le ezt a tíz pontot. Ezek a pontok úgy vannak megírva, hogy az összes felelősséget áthárítják az egyénről a hatalomra.

Pontosan ugyanazt a módszert használja a pontok szerzője, mint amikről ő maga is beszél. Érzelmi manipuláció, felelősség hárítása. (De azért ennek ellenére jólesett beszopni, ugye?) Belead az olvasók szájába egy rágógumit, amiben ők könnyű önigazolást találnak. Már megint nem mi tehetünk a saját boldogulásunkért vagy boldogtalanságunkért, hanem mások (a háttérhatalom).

Noam Chomsky mondott ilyeneket, de abban a kontextusban, amit az emberi agy működéséről ma tudunk. Csöcsökkel és félelemkeltéssel mindent el lehet adni, mert tudat alatt bennünk vannak az evolúció során kialakult legerősebb ösztöneink, a túlélés (védekezés->félelem->paranoia) és az utódnemzés, szaporodás (érzelmek->érzelmi manipulálhatóság). Ezek mind tudat alatti dolgok, ezért is lehet őket hatékonyan kihasználni. Ez a tíz pont is erre a tudatalattira (a "régi" agyra) hatva próbálja elhitetni veled, hogy nem te vagy a felelős a saját sorsodért. Könnyű önigazolást próbál adni, hogy érezd: te igenis különb vagy másoknál, mert téged bosszantanak ezek a mocskos dolgok (az aktuális gyűlöletetd tárgyát viszont biztosan nem bosszantják).

Miért olyan nehéz racionálisan gondolkozni?

nu pagagyí 2014.02.18. 07:04:39

Az eszközökre rá lehet ismerni a felsorolt pontokban. Ezek az eszközök a hatalom megragadását és megtartását szolgálják. Ennél azonban érdekesebb téma lenne, hogy mi lehet Orbán célja, mit lepleznek a manipulációk.

Magyar Bálint szerint Orbánék minden cselekedete mögött a hatalomra jutott családok és fogadott családok (maffia értelemben) vagyonosodási törekvése áll. Kiindulásként ezt el lehet ezt fogadni. A Fidesz mindig is maffiaszerűen működött. Annyi változás történt az évek folyamán, hogy kiemelkedett Orbán, aki keresztapaként funkcionál a pártjában.

A Fidesz elképesztő hatékonyságú mechanizmust fejlesztett ki a közpénz-magánvagyon transzferre. Minden, akármilyen pici közhatalmat birtokló tag kötelessége, hogy a közpénzt célirányosan folyassa a vezetők által megjelölt Fidesz-közeli vállalkozásokhoz, akiktől a párt járadékot szed. A Fidesz környékén nem tapasztalható az az anarchia, ami más pártokhoz kötődők jellemzője, ha közpénz lenyúlásáról van szó. Egy fideszes nem pirul el, nem leplezi a dolgot, számíthat rá, hogy a párt hatalomban lévő lekötelezettjei megvédik. A nagyobb pénzek Simicskán folynak át, aki a párt járandóságát svájci bankokban helyezi el. Az ott gyűjtögetett tőke offshore cégeken keresztül jut vissza Magyarországra, ha alkalmas befektetési, privatizációs lehetőséget találnak. Az offshore cégek látható vezetői csak paraván emberek, mögöttük közvetlenül a maffiapárt befolyásos vezetői állnak. Szerintem Simicska is csak egy stróman.

A gusztustalan mechanizmus mögött állhatna persze valami nemes cél is, amely szerint a vagyon a hatalomhoz kell, a hatalom pedig e cél eléréséhez. Sajnos, akármennyire figyelek, nem látok ilyen törekvést. Igaz, ilyennek én csak a nép felemelésének szándékát tekinteném. Utóbbinak pedig gyökeresen ellentmond az oktatás leépítése, a szerzett jogok semmibevétele, a kultúra hanyagolása, a szolidaritás kiirtása, a társadalmi mobilitás akadályozása, a magánélet körébe tartozó tevékenységek kriminalizálása és még egy sor dolog.

Félő, hogy igaza van Magyar Bálintnak. A cél csupán a hatalmi elit gazdagodása.

You_talkin_to_me? 2014.02.18. 07:10:55

@Lajos Csánó: Kedves Lajos, nem arról van szó, hogy ki mennyire tartja találónak ezeket a pontokat. Csak annyit jegyeztem meg, hogy Chomskynak semmi köze hozzá. Az, hogy ezek után sem korrigálja a bejegyzést, az az egész blogot és a készítőjét minősíti.

2llkedő 2014.02.18. 07:18:36

@Wabbit: "Ez a tíz pont is erre a tudatalattira (a "régi" agyra) hatva próbálja elhitetni veled, hogy nem te vagy a felelős a saját sorsodért."

A sorsodért te vagy a felelős, csak a kiindulási paramétereket a hatalom mondja meg.
A sorsodat ezeknek a kiindulási paramétereknek megfelelően alakítod. Azt veszed adottságnak, amit a hatalom diktál, és nem gondolkodsz el azon, hogy más is lehetne a kiindulási helyzet, ezért beletörődve a sorsodba nem is akarsz változtatni rajta. Erről szól a propaganda.

nimfus 2014.02.18. 07:26:21

Aki nem veszi észre a hasonlóságot a pontok és az országban uralkodó állapot között, az nem itt él min5-6 éve, fidesz birka, vagy csak unatkozik és idejön böfögni, is!

csepke 2014.02.18. 07:33:57

Teljesen mindegy ki mondta, vagy mondta-e egyáltalán. A legelső agymosás ott kezdődik, hogy szövegkörnyezetből kiragadott gondolatokat bárhogy lehet értelmezni. Ez az internetes cucc jobboldali körökben köröz. Én is megkaptam, nyilván tök véletlenül, hithű fideszes ismerősömtől. És amikor a meglepődésemet fejeztem ki, hogy nahát nahát honnan a bánatból szed ilyesmit, hiszen tök véletlenül egyszer olvastam egy interjút Chomskyval, és nekem úgy tűnt, egy szélsőbalos, már már anarchista értelmiségi. A küldőnek természetesen fogalma sem volt ki ez, kis zavar, gondolom futott egy kört a megfelelő helyen, félnap múlva megjött a válasz, hogy Chomsky nem a nemzetállamok vezetőire gondolt, hanem sokkal inkább a globális katonai és politikai háttérhatalomra. Kész. Minden a helyére került, kerek a világkép.;) Úgyhogy teljesen mindegy, hogy így van-e vagy sem, a fidesz propaganda profi és működik. Bármit bárhogy lehet facsarni.

Wabbit 2014.02.18. 07:34:33

@félázsiai 2llkedő: De miért is van az, hogy hagyod irányítani a sorsodat, és félsz a hatalomtól? Pontosan azért, mert ez, és ehhez hasonló demagóg gyöngyszemek meggyőznek arról, hogy tehetetlen vagy. Holott leginkább arról van szó, hogy sokkal könnyebb átadni magadat a gravitáció vonzásának és nem tenni ellene. Azért, hogy ez a kényelmed megmaradjon, bármilyen ideológiát és gondolatot hajlandó vagy szó nélkül elfogadni - hiszen pontosan azt állítják, amit te magad is hinni szeretnél (megerősítési torzítás, confirmation bias). Sőt, ami azt illeti, a környezeted tele van olyan emberekkel, akik hozzád hasonlóan zuhannak a gravitációval, és pontosan ugyanazokat az ideológiákat szajkózzák. Tehát ötmillió légy nem tévedhet, ugye? (Csordaeffektus, bandwagon effect).

Vedd már észre, hogy a világ tele van olyan dolgokkal, ideológiákkal, amik a gondolkodni képtelen emberek önáltatását próbálják kiszolgálni. A "hatalom" legfeljebb a választások környékén csiklandoz meg egy kicsit, megbirizgálják a régi agyadat (van ellenség, de mi legyőzzük).

Az ilyen írások legalább ennyire veszélyesek. Félelmet keltenek ezek is. Elhitetik veled, hogy tehetetlen vagy. Pontosan arról beszélek, amit a szavaiddal te magad is igazolsz: félelem egy rajtunk kívül álló felsőbb hatalomtól. Gondolkozz, és ne félj. A hatalom nem ufókból áll, nem félistenekből, hanem legalább olyan balfaszokból, mint az őket követő birkák többsége is. Ezért nem érdemes odafigyelni az ilyen összeesküvés-elméletekre. Ezek is csak arra jók, hogy félelmet keltsenek. Erről beszélek.

Wabbit 2014.02.18. 07:46:20

Ha nem lennének érzelmileg manipulálható választópolgárok, akik nem látnak távolabb a saját szemellenzőjüknél, akkor nem lenne olyan hatalom sem, amelyik ezzel visszaél. Önálló gondolkodásra képtelen csordák döntik el Magyarországon az összes választást a rendszerváltás óta. Az, hogy nincs jelenleg az országban egyetlen olyan párt sem, amelyik racionális érveléssel be tudna jutni a parlamentbe, az se nem Orbánt, sem pedig Gyurcsányt nem jellemzi. Ez az ország lakosságának általános gondolkodását (vagyis önálló gondolkodásra való képtelenségét) jellemzi.

2llkedő 2014.02.18. 07:59:26

@Wabbit: Te éppen azt írod le, hogy miért ne figyeljünk az ilyen szövegekre. Hogy ne vegyük észre a hatalom technikáit, hanem dugjuk a fejünket a homokba, és irányítsuk a kicsi életünket annak megfelelően, ahogyan kiosztották a lapokat.

sw_engineer 2014.02.18. 08:04:58

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Megint azt látom, hogy már csak azon folyik a vita, hogy Chomsky mondta-e, vagy sem és nem arról, hogy bárki is írta, tökéletesen ráhúzható a jelenlegi hatalom gyakorlatára. Mint néhány hete a vita arról, hogy kötelet hallott-e, vagy börtönt...

Kurt S. Earp 2014.02.18. 08:14:16

Minden politikus álma, terve, túlélésének záloga, egzisztenciális biztosítéka ez:

A tökéletes választópolgár.
A hibátlan alany.
Az ember, akinek nincs kedve/nincs ideje/nincs lehetősége/nincs módja/nincs háttere/nincs felkészültsége/nincs türelme/ nincs esze/ nem akarja és/vagy nem tudja.
Az arctalan, ikszelő ember. Az otthonmaradó ember.
Nem kell terhelni. Nem kell bonyolítani. Az üzenet a fontos. Lehet akár igaz is. De, ha nem igaz, az se baj. Csak célba jusson. Kifordítjuk. Befordítjuk. Mégis bunda a bunda. Megbundázzuk.

Nem lesz gázáremelés.
Rosszabbul élünk, mint négy éve.
23 millió román.
Csökkenteni fogjuk az adókat.
Hazudtunk reggel éjjel meg este.
Megvédjük a nyugdíjasok ingyenes utazási kedvezményeit.
Megcsináltuk.
Nem engedünk az IMF-nek.
Együtt tették tönkre az országot.
Elmúlt nyolc év.
Libajnai.
Orbán Diktor.
Elqró.
Magyarország jobban teljesít.
A zsidók Isten ajándékai.
A roma közösség rejtett erőforrás.
A Jobbik komoly veszély.
Kapcsolaton belüli erőszak.
Nem értek a focihoz.
Köteles Lackó.
Csuhások térdre, imához, cápalátogatás.
Bankárkormány.
Trafikkormány.
A zemberek zsebéből húzták ki az extraprofitot.
Listázni akarják a zsidókat.
Nem leszünk gyarmat.
Nemzeti Együttműködés Rendszere.
Fülkeforradalom.
Zsidesz.
Zsindex.
Nekünk Brüsszel nem diktál.
Magyarország fasizálódik.
Labancpárt.
Szőlőbányász.
Nem volt taggyűlés.
Két hét alatt rendet teszünk.
Magyarkodó Turulos Mélymagyarok.
Liberális.
Fidess.
Mini Duce.
Kirívóan Közösségellenes.

A gondolkodó, nem csordaszellemű, nem vöröstálib, nem narancstálib. nem tálib, nem pártfanatikus, hanem értékfanatikus, független, szuverén, civilségét harcosan védő elme: halálos ellenség.

A gonoszság erejét a jók tétlensége táplálja.
Nem minden politikus gazember és nem a nép, nem az istenadta nép a buta: de a becstelen politikusok ravasz törtetése kart-karba öltve jár a nép menekülését biztosító, és ezáltal önmagától minden felelősséget elhárító tehetetlenség- természetesen tudatosan gerjesztett- érzésével, és ha ez átlépi a kritikus küszöböt, arra ébredsz, hogy kocsonya dermedt kushadásban, robot-rabszolgaként hajszolod múló életed mindennapjait
vagy az aréna homokjában menekülsz az oroszlánok elől.

De ellenállhatsz.

Választás kérdése.

Behajtó70 2014.02.18. 08:25:15

Ez a szocializmus leírása!

Netuddki. 2014.02.18. 08:38:12

Hehe!

11.) Ha lelepleződtünk, vagy valaki a fentiekhez hasonló 10 ponttal jön, akkor próbáljuk hitelteleníteni a 10 pontot. Tereljük teljesen lényegtelen mederbe a vitát.

A fidesz ostoba, hazug, mutyizó tolvaj emberek gyülekezete! Na, ez itt a lényeg, nem kell a sok duma!

Netuddki. 2014.02.18. 08:41:12

@Wabbit: "Az, hogy nincs jelenleg az országban egyetlen olyan párt sem, amelyik racionális érveléssel be tudna jutni a parlamentbe,"

Megpróbáltad? Akkor?

Sajnos Magyarországon az értelmesebb emberek próbálnak minél távolabb kerülni a "politikától". Persze annyira ez mégsem értelmes dolog, mert ha a hülyék döntenek itt mindenki sorsáról abból jó nem sülhet ki.

go49s 2014.02.18. 08:45:05

@sw_engineer: Ez a lényeg! Tehát a 10 pont működik. Aki tudja alkalmazza! A Fidesz ebben profi. Ha valakik akarnak itt valamit, kb 10 év múlva, akkor most be kell iratni néhány tehetséges fiút és leányt a szükséges iskolába. (keleti part). Nevet nem írok mert ingyen nem adok ötleteket. Ha végeztek jön is az eredmény. Ennyi a lemaradás a két oldal között.

maskep 2014.02.18. 08:58:59

"Ez olyan jó, hogy mától én mondtam..." (Molnár Ferenc)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.18. 08:59:20

Így igaz. Szinte mindenben így működik a sikeres reklám, propaganda.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.18. 09:01:32

@Life Hacker:

Ezt annak idején Adolf Hitler német politikus állapította meg először.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.18. 09:04:03

@nu pagagyí:

Nem, abszolút téves ez az elemzés. A Fidesz célja nem a pénz. Aki Orbánt mint pénzt felhalmozó kapzsi korrupt politikust ír le, az nem értette meg a lényeget.

maskep 2014.02.18. 09:10:37

@maxval a gondolkodó birca: Valóban, a politikai manipulációt minden párt használja. Ezért van az, hogy a legbiztosabb jele annak ma Magyarországon, hogy valaki alkalmatlan a kormányzásra, ha képes megnyerni a választást... De Ennyire cinikusan kilúgozva, l'art pour l'art hatalmi céloknak alárendelve csak Orbán Viktor használta... Ennyire lealacsonyodott, eccerű demagóg közhelyeket más nem tudna szemrebbenés nélkül elmondani... Jó Kádár is krumplilevesezett, de pl. még ő sem sorvasztotta el a köz- és felsőoktatást, sőt!.. A (valódi) rendszerváltás utáni baloldali kormányokról meg, ha a szándékaikat vitathatod is, a lustaságuk és kommunikációs tehetségtelenségük vitathatatlan...

randomuser1 2014.02.18. 09:11:13

gondolom, a többség nem olvasott homszkijtól túl sokat, ami nem meglepő, a modernkori amerikánus alkalmazott nyelvészet nagy öregje a bölcsikaron kb egy szemeszter, de ezt a felületes közhelygyűjteményt inkább a cion bölcseinek jegyzőkönyvéből kéne eredeztetni :)
az is űberciki, h norbi barátunk akaratlanul is( v direkt) pusztán az áltudományos cikk pulbikálásának tényével igazolta mind a tíz pontot és egyben taulságtételt adott arról,h, ő is, igen, miazhogy, nagyon is.osztjónapot.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.18. 09:12:31

@You_talkin_to_me?: "Ha annyira tetszik ez a 10 pont, akkor miért van szükség arra, hogy Chomsky neve alatt futtasd? Szerintem korrekt lenne, ha őt kihagynád ebből.
(neked is égő :-)"

És íme az első pont gyakorlati alkalmazásának mintapéldája.

maskep 2014.02.18. 09:15:47

@maxval a gondolkodó birca: Valóban, Orbán Viktor elsődleges célja nem a meggazdagodás, hanem a hatalom. Az pedig (sok-sok) pénzbe kerül, csak úgy tarthatja meg, ha ő veszi meg azokat, akik megvennék őt. Ezt tanulta meg a 2002-es vereségéből, amellett, hogy még kíméletlenebbnek és még demagógabbnak kell lennie...

Wabbit 2014.02.18. 09:16:32

@kovi1970: Mit probaltam meg? Bejutni a parlamentbe? :D

Amit en probaltam meg az az, hogy a sajat sorsom kovacsa probalok lenni ugy, hogy nem masokat hibaztatok a bukasaimert (hidd el, volt mar sok). Nem konnyu dolog ez, es en sem igy szulettem. De szerencsere a sajat es masok peldajan, onbecsapasain keresztul sikerult epp eleg jol megismernem a sajat gondolkodasomat (es ezen keresztuk masoket is). Racionalis gondolkodasra torekszem, mindenki mast is is erre probalok biztatni. Ennel tobbet nem tehetek, sajnalom. Szerintem ez is tobb annal, mintha allandoan ellensegeket keresnek.

2llkedő 2014.02.18. 09:18:39

@Wabbit: "Az, hogy nincs jelenleg az országban egyetlen olyan párt sem, amelyik racionális érveléssel be tudna jutni a parlamentbe, "

"""A szeretet ellentéte nem a gyűlölet. A gyűlölettel szemben a racionális érvelés általában hatástalan.""" (Popper Péter)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.18. 09:20:14

@maskep:

Így igaz. OV a történelemkönyveknek dolgozik, nem a zsebének.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.02.18. 09:20:39

@Kurt S. Earp: Tetszik ez a lista, gondolom egy szuszra meg tudtad írni. Biztos sok ilyet össze lehetne még szedni, nekem elsőre az "el lehet innen menni" és a libsi/ballibsi jutott még eszembe. Ja, a "nem volt taggyűlés" az nem tudom mi, a többire ráismertem, sajnos.
Nem szöveg, de nekem még a TDK CD-t lobogtató Dávid Ibolya képe jut eszembe, nem mintha egy CD-n bármit is lehetne "szabad szemmel" látni.

das boot 2014.02.18. 09:21:42

Csak tudnám, miért kell Chomskyra hivatkozni?
Egyrészt ezt a bullshitet nem ő írta. Másrészt aki valaha egyetlen bekezdésnyit olvasott Chomskytól, az rájön magától is, hogy hamisítvány.

Kedves posztoló, te nem jöttél erre rá magadtól (azt most hagyom, hogy szerinted nem gáz valótlanságot terjeszteni a neten - tartalomtól függetlenül). Ez azt feltételezi, hogy egy betűt nem olvastál még Chomskytól. Akkor miért fontos számodra, és a rá hivatkozók- de őt sosem olvasók számára, hogy a neve alatt futtassák?

Nehéz fejtörő, jelzem, hogy a felsorolt 10 pont közül éppen ezzel valósítod meg az egyiket.

2llkedő 2014.02.18. 09:28:21

@das boot: Esetleg a tartalmához valamit?

Trackers 2014.02.18. 09:31:17

Ez inkább tűnik egy kommunista propaganda leiratnak, mint Chomsky pontoknak.

De minden stimmel.
Az MSZP-SZDSZ és Fidesz is kb 80%-ban ezt teszi.
Bár más-más prioritással.

Pl a 7-es pont, oktatás lezüllesztése inkább az MSZP-SZDSZ kormány sajátja volt (buktatás, osztályzás eltörlése), míg a 9-es a nyájszellem az inkább a Fideszé.

Wabbit 2014.02.18. 09:32:17

@félázsiai 2llkedő:
""""A szeretet ellentéte nem a gyűlölet. A gyűlölettel szemben a racionális érvelés általában hatástalan.""" (Popper Péter)"

Ebben egyetertunk. De megis mit kellene tenni akkor? Visszagyulolkodni? Amint mondtam, a legjobb, amit az egyen tehet az az, hogy a sajat labara all, es legalabb onmagat nem vezeti felre. Megvaltoztatni nem lehet ugy a vilagot, hogy kiallsz sokmillio birka ele es elmondod nekik, amit hallani szeretnenek. Sajat magaddal kell kezdeni a valtozast. En ugy erzem, hogy jo uton haladok.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.18. 09:32:30

Fura, hogy a széljobberek zsidókra, a globális háttérhatalomra kihegyezett lánlevelét a fidesz megvalósította a Nemzeti Maffia ZRt.

randomuser1 2014.02.18. 09:33:53

@félázsiai 2llkedő: a kollega szemmel láthatóan találkozot csomszkijjal, így, bár a bölcsészet kalsszikus büfé-ruhatár szakma, ránézésre látja, a fenti tíz pont a klasszkusan csak közhelynek hívott gondolati tartalmat jeleníti meg, így ennél több figyelmet talán csak a politikai marketingben érdemel:)

Lasombra 2014.02.18. 09:36:57

@maxval a gondolkodó birca: szerintem akkor szólni kellene neki, hogy már lazíthat, benne lesz. de még hogy!
most már mehet haza krumplit kapálni.

csacsi Orbán, Matuska Szilveszter vagy Gavrilo Princip mennyivel kevesebb erőfeszítéssel bekerült a történelemkönyvekbe.

végül egy személyes vélemény, lehet, hogy sokan nem értenek egyet vele:
szerintem a hiúságok hiúsága az az erőfeszítés, hogy valaki a történelemkönyvekbe kerüljön.
ráadásul szándékosan fel is magasztalják ezt a teljesen öncélú törekvést. (lásd pölö a Trója halivudi feldolgozásában Akhilleusz motivációját. lehet, hogy sokan röhögnénk, ha megtudnánk, hogy valóban mi hajtotta.)

ha én választhatnék, hogy valami igazán hasznosat teszek az emberiségnek, amiről soha senki nem tudja meg, hogy én voltam; illetve ha egy simlis, de minimum kétes alak lennék, akiről még a halála után évszázadokkal is tanulnak az iskolában és utcák lesznek elnevezve rólam, akkor 10-ből 10-szer az elsőt választanám.

más:
+1 oda, hogy a Chomsky mondta-e vagy sem ajvékolás, az a fenti lista egyes pontját illusztrálja gyakorlatban.

Lasombra 2014.02.18. 09:42:25

@Trackers: azért egy KLIK, egy felsőoktatási és egy tankönyv "reform" után ilyet állítani szerintem kissé elhamarkodott.

torzíthatja a megítélést, hogy a mai oktatási rsz eredményei (asszem ezt a szót is idézőjelbe kellett volna tennem) még nem jelentkeztek annyira, mint a korábbi kormányoké. már látszódnak a repedések, de még nem futotta ki magát igazán.

2llkedő 2014.02.18. 09:45:48

@Wabbit: "Megvaltoztatni nem lehet ugy a vilagot,"

Ez a rossz hozzáállás, erre írtam azt, hogy homokba dugjuk a fejünket.
Amiről a tíz pont szól, az éppen az, amit meg lehet változtatni, ha elég sokan felismerik a helyzetet, de ehhez éppen az kell, hogy bemutasd azt, ami helytelen, amit meg kellene változtatni.

2llkedő 2014.02.18. 09:47:18

@Emmanuel Goldstein: Melyik kollégáról beszélsz?

telkoe 2014.02.18. 09:47:59

@das boot: Azert kell egy jolhangzo nevre hivatkozni, mert attol ertelmiseginek erzi magat a szerzo. Sokkal kevesbe hatasos, ha kiirja hogy unatkozo biztositasi ugynokok ilyen okos dolgokat kuldozgetnek egymasnak a napi 150 cicas kep es coelho bolcsesseg melle.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.18. 09:49:01

@maxval a gondolkodó birca: "Nem, abszolút téves ez az elemzés. A Fidesz célja nem a pénz. Aki Orbánt mint pénzt felhalmozó kapzsi korrupt politikust ír le, az nem értette meg a lényeget."

A türkménbasiskodás, melynek fontos üzemanyaga a pénz. Nem lopás kérem ez, csak tankolás, sőt mi több, a mesebeli hangya szorgos előrelátó takarékos felhalmozása. Mert sok a tücsök, az emberek meg szeretnek táncolni. A hangya fütyül a tücskök úgy zenélnek, és az emberek úgy táncolnak. Na kérem, aki vájt fülű, az kérem mit finnyáskodik? Operához vagyunk szokva? Hát akkor áriázzatok baszod, gondolja a hangya osztjónapot.

Kurt S. Earp 2014.02.18. 09:49:08

@Yooha:”... Ja, a "nem volt taggyűlés" az nem tudom mi, a többire ráismertem, sajnos..."
Google a mi legjobb barátunk. Egy link az ötezerből:

index.hu/belfold/orban0623o/

"...nekem elsőre az "el lehet innen menni” és a libsi/ballibsi jutott még eszembe...."

Persze, a propaganda lista hosszan folytatható.

2014 áprilisában, a fülke magányában mindenki megvívhatja a személyes forradalmát és szíve, tudása, megszerzett és feldolgozott információs háttere szerint eldöntheti, hogy valóban Orbán Viktor-e a Sátán, a baloldali álszövetség egy pénztőke által mozgatott hazaáruló bábalakulat, Vona Gábor zsidók vérét szívó náci, az LMP tényleg az egyetlen elfogadható alternatíva vagy éppen a veszett fejsze nyele a mindent eldöntő Fidesz/MSZP 30-70 %-os országfelosztás és politikai váltópárt Nemzeti Sorskérdés küzdelmében, ahogyan azt mostantól a nap 24 órájában sulykolni fogják neki.

Lesz nemulass. De azért mindenki gondolkodjon. Fárasztó ,de Hasznos tevékenység.

Azon kedves polgártársaimnak, akik egy biztató gondolatba kapaszkodnának a vegytiszta rosszindulat által manipulált közélet és a mindent letaroló agymosás viharában, álljon itt ez:

“You may fool all the people some of the time, you can even fool some of the people all of the
time, but you cannot fool all of the people all the time.”
(Bolonddá tehetsz bizonyos embereket minden időre, és minden embert bizonyos időre, de minden embert minden időre
nem tehetsz bolonddá).

Abraham Lincoln

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.02.18. 09:51:38

Nem kell túlragozni, félelemre épül minden "anyagi" dolog.Fogyasztói társadalom alapja is a félelem; mi van ha nem leszek gazdag?Mi van ha nem lesz ilyen-olyan tárgyam, pénzem.Mi van ha nem jut olyan dologra amit a tvben láttam, hogy birtokolnak mert ha nem akkor...?

nagylaszlo971 2014.02.18. 09:56:46

11. hazudj tízparancsolatokat mások nevében, ez már Mózeséknek is nagyon bejött
12. Universal Grammar néven találj ki valami nagyon általános nyelvészeti okosságot, amit aztán csak angolul lehessen tanítani, mert máskülönben nincs semmi értelme

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.02.18. 09:58:42

@maxval a gondolkodó birca: "Így igaz. OV a történelemkönyveknek dolgozik, nem a zsebének."

Ez a legmegvetendőbb mozgatórugó, mi embert irányíthat. Ha ostoba képzetlen embernek van ilyen indíttatása, a maga együgyű módján benevez egy valóságshow-ba. Akit ez motivál az beteg ember.

Valóban van Orbánnak egy ilyen kényszere, de meglepődve tapasztalom, hogy egy igazi híve, egy rajongója ezt a gusztustalan jellemvonást nem tagadja, hanem büszke, nemes értékként hirdeti.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 10:09:37

@sw_engineer: nem csak a jelenlegi hatalom gyakrolatára húzható rá, hanem az előzőjére, a következőjére, a római császárkor uralkodóira is

közhelyek
igazak alapjában véve, csak semmi újdonságot nem nyújtanak
alapigazságok, amik felett szét lehet tárni a kezeinket és megállapítani, hogy ez már csak egy ilyen műfaj

Gyurcsány is mesterien használta pl. a bulvárt, ha valamiről el kellett terelni a figyelmet
ennek is köszönhető, hogy ma is ott mozog és tényező a baloldalon
nem baj, ügyes
kitették mindenhonnan, visszamászott az ablakon

ilyen egy sikeres politikus

hogy az országnak Orbán ámokfutása és Gyurcsány mit jelent, az egy másik téma
de mint politikusok sikeresek, lenyomhatatlanok

@Trackers: egyetértek, az oktatáspolitikában a bal-lib oldalnak sincs mire büszkének lennie
a Fidesz meg más irányba vitte el a kreténséget
egyik sem fényes teljesítmény
egy generáció jövőjét ásták alá a bal-lib (nincs buktatás, nincs szegragáció, nincs felelőssége a gyereknek) és a kereszténykedő faszságaikkal (hittan-erkölcstan orrba-szájba, testnevelés, nulla természettudomány, nulla matemetika, nulla nyelvek, esetleg latin, hogy nehogy használható tudása legyen a droidnak)

@Lasombra: azért az nem mindegy, hogy ki mondta, mert ha Chomsky, akkor magát alulmúlta ezzel a közhelygyűjteménnyel, esetleg egy rosszabb pillanatában hányta össze ezt
ha meg valami mezei paraszt írta, akkor meg egy jó kis összeesküvés-elmélet hívő eszmefuttatásnak minősíthető
közhelyek, és mint ilyenek, alapjaiban igazak, csak éppen nem újdonságok, nem hordoznak semmi új ismeretet, információt

Chomsky neve mögé bújva persze lehet ködösíteni, akárminek értéket lehet tulajdonítani, amit a szájába adunk
ez is megtévesztés, hazugság, amiről több pont is szól a fenti 10 pontos listában

@félázsiai 2llkedő: a tartalma közhelyes, közismert tényeket sorol, kezdő összeesküvés-elmélet hívőknek esetleg újdonság erejével hat, de aki tanult történelmet, esetleg olvasott is, nyitva tartja a szemét az elmúlt 30-40 év eseményeire (világpolitika), az csak megvonja a vállát és megkérdezi, hogy ebben ugyan mi a pláne?
ez mindig is így ment és fog is menni

randomuser1 2014.02.18. 10:13:11

@félázsiai 2llkedő: tul.képp bárkiről aki elötted idekaparta, h a fenti tíz pont értelmezhetetlen általánosítás :)

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 10:18:01

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Orbán valóban nem a pénzre utazik elsősorban
a körülötte lévők igen, ez a cél, persze, de Orbánban van küldetéstudat, messiásnak képzeli magát, aki valami nagyot fog alkotni, emlékezni fognak rá és meghatároz egy korszakot a neve

ugyanez Gyurcsányra is áll
ő nem volt egy nagyon kapzsi ember a hatalma csúcsán sem, a körülötte lévők valójában sokkal többet raboltak
Gyurcsányt is a hatással levés, a nyomot hagyás vágya mozgatta, történelmet akart csinálni, minden mozdulata arról szólt, hogy ő most varázsol és tessék ámulattal nézni az eredményt

Orbán dettó

a két oldal első emberei, vezérei nem tipikusan pénzsóvár arcok, a mögöttük állók azok, akik aratnak az árnyékukban
ők le is buknak idővel, a korrupciós ügyek egy része kibukik, az alvezérek szopnak egy sort a rendprségen, ügyészsgen, de a vezérek a saját oldaluk előtt feddhetetlenek maradnak

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 10:24:39

@Emmanuel Goldstein: a fenti 10 pont
1. nem Chomsky-tól származik
2. alapvetően közhelyeket sorol, amik természetükből fakadóan igazságokat tartalmaznak, csak nagyon lebutítva, általánosítva
és mindkét (akárhány) oldal azt lát és magyaráz beléjük, amit csak akar
mindenki az ellenfeléről, ellenségéről feltételezi, hogy ezen lista alapján szervezkedik a hatalom megszerzése érdekében

jobberek a balosokról, balosok a jobboldali politikusokról, zsidók a nácikról, összesküvés-elmélet hívők a New York-Tel Aviv-Cibakháza tengelyről gondolják ugyanezt

általános, alapvetően nincs vele semmi baj, csak mindenki azt magyaráz bele, amit akar, mint egy Coelho idézet

randomuser1 2014.02.18. 10:37:27

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: igen, a divide et impera csak egy pont, de azóta is remekül műxik.
müllerpétert jobban bírom, mert az mégiscsak a mi saját szocikultúrális közegünkben tudja nyújtani a koeljói motiváló banalitását :)

Szarvas Norbert 2014.02.18. 10:39:01

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

A kommentek 50%at sikerült teljesen lényegtelen dolgok irányába vinni:) ehhez Grat mindenkinek aki úgy érezte ez a legfontosabb és nem a mondandója.

Másrészről amikor en olvastam ezt a 10 pontot akkor először a Fidesz jutott eszembe, aztán elkezdtem gondolkodni és rájöttem hogy ez igaz az MSZPre, Jobbikra és a többiekre valamilyen formában. Meg jobban gondolkodva megértettem hogy ezen pontok tudatos felhasználásával operálnak a nagyobb termelő és szolgáltató cégek. A végeredmény az hogy aki értékesíteni eladni akar valamit vagy önmagát az bizony ezekből a pontokról használ fel.

Lasombra 2014.02.18. 10:44:30

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: felőlem annak minősíted, aminek akarod. tudod mit? még egyet is értek veled.
de ami bele van írva az ismerős vagy sem?

nem kell, hogy új legyen.
sőt, ha nem új, akkor pláne rá kellett volna már zizzenni, hogy mi folyik. valószínűleg sokan vannak, akiknek ezek még az újdonság erejével hatnak.

zárásként még egy közhely:
a megoldás első lépése mindig a probléma felismerése.
ezek szerint valahol ennél a lépésnél toporgunk.

Narancskommunista (törölt) 2014.02.18. 10:47:16

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
Pont emiatt tartom ezt a 2 embert a legveszélyesebbnek. Hitler, Sztálin is ilyenek voltak, erős küldetéstudatosak.

nagylaszlo971 2014.02.18. 10:48:18

@_Epikurosz_: (de tényleg nem értem, hogy egy ilyen féleszű, akinek az elmélete az első pillanatban már meg is dől, mitől marad mégis a felszínen...)

nagylaszlo971 2014.02.18. 10:53:56

@Szarvas Norbert: Húúú, hát tényleg, micsoda igazságok, hurrá, köszönjük, lopom, osztom, kihímezem a konyhai falvédőre!
Így már jó?

Szarvas Norbert 2014.02.18. 11:02:10

@nagylaszlo971:

Bántás nélkül mondom:

"gondolkodni nem fájdalmas és még ingyen is van"

dingó29 2014.02.18. 11:05:27

Ez nagyjából olyan mint a Zioni bölcsek jegyzőkönyve, vagy a Rózsadombi paktum. Valaki az általa vélelmezett állapotokra reagálva ír egy előzménynek tűnő listát amit rá lehet húzni az általa vélt állapotokra a sok hülye meg bólogat, hogy: Tyű télleg az a bitang árnyék/háttér/világkormány is eztet csinájja, mög az Orbán is.

tobias2 2014.02.18. 11:10:35

Ezeket nem Chomsky írta, hanem egy Chomsky nevű másik ember, akit Chomskynek hívtak.

Szarvas Norbert 2014.02.18. 11:11:32

@dingó29:

nem akarom görcsösen védeni a cikket. Nem az enyém. Vannak dolgok amiknek viszont igazat adok, de az az én egyéni szoc. problémám.

Nagyon fontosnak tartom az előzményeket, mivel úgy lehet teljes képet kapni.

Viszont ebben a helyzetben nem igazán értem, hogy milyen előzményre, teljes képre vársz, amivel hitelt érdemelne az írás? Pls világosíts fel ezzel kapcsolatban, mert érdekel

nagylaszlo971 2014.02.18. 11:16:45

@Szarvas Norbert: hát maradjunk annyiban, hogy az igazi jó agymosásról nem is tudhatunk, merthogy ez lenne a lényege a dolognak ,-)

randomuser1 2014.02.18. 11:16:56

@Szarvas Norbert: esetleg, tudom ajánlani elliot aronson szociálpszihomókus hetvenes évekbeli munkáit, magyarul is megjelent jópár.
szórakoztató a stílusa is és a semmitmondásnál mélyebb elemzésbe is belemegy a fenti tíz pontnál jóval konkrétabb, működő történelmi példákkal illusztrált tézisekkel :)

tobias2 2014.02.18. 11:21:33

@Kurt S. Earp: “You may fool all the people some of the time, you can even fool some of the people all of the time, but you cannot fool all of the people all the time.”
Ez sem így volt. Egy benzinkutastól származik az idézet, aki így mondta:
“You may fuel all the people some of the time, you can even fuel some of the people all of the time, but you cannot fuel all of the people all the time.”

Idézni csak pontosan...

Blogger Géza 2014.02.18. 11:23:01

@nu pagagyí: Érdekes, nekem Magyar Bálintról inkább az oktatásügyben véghezvitt ámokfutása jut eszembe. A titkos külföldi bankszámláról az MSZP-s Simon Gábor. Az emberek ijesztgetéséről meg Gyurcsány és a szlovák terroristái. Az érzelmi manipulációról pedig az, amit most látunk 2014-ben, ahol a baloldal kampánya kb. a gyűlöletről (amit Orbán Viktor ellen pórbálnak felszítani) és az irigységről ("ők már jobban élnek...") szól.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.02.18. 11:29:48

Teljesen félreértitek Orbánt és a helyzetét.
A politika az, hogy pénzerős emberek vagy érdekcsoportok politikai csoportokat támogatnak, majd a hatalomra juttatása után a befektetett pénzt állami megrendelések formájában visszakérik. Lásd Hitler és az IG Farben, vagy a repülőgépgyárak. Nálunk ugyanez folyik. A Fidesz a vesztes 8 évet úgy húzta ki, hogy bizonyos pénzcsoportok pénzelték a száraz időszakot. Amikor visszajött a hatalom, benyújtották a számlát. Orbán ma simicska vagy nyerges zsolt engedélye nélkül fingani sem mer. Végső példa: a CBA tulajdonosa hozatott egy rendelkezést, miszerint egy új bolt belmagassága nem lehet kevesebb, mint 290 cm. Ezzel kiütötte a nyeregből a garázs meg a kisboltokat, csökkentve a konkurenciát.
Vagyis Orbán nem gonosz eleve, hanem egy tehetetlen báb. Mert egy politikus értéke abban rejlik, hogy mennyire tud ellenállni a lobbi érdekeknek, lásd trafikügy, Közgép-ügyek. Ráadásul a közös kommunista múlt miatt zsarolható is viktor. Nesztek magyarok.

2llkedő 2014.02.18. 11:39:03

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: "ez mindig is így ment és fog is menni"

Ezt nevezik struccpolitikának.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 11:42:29

@Lasombra: már ezer éve felismerték ezeket a trükköket, ezért nem kellene újdonságként eladni őket
panem et circenses
Ron Werber
a média hatalma (oda-vissza működik, egymást használják a politikusok és a média mogulok, egyik felemeli a másikat, a másik az egyiket), ősrégi propaganda fogások, Goebbels, valamint az ő megfelelői a szovjet oldalon
a németellenes propaganda az első világháborútól kezdve az angolszász népeknél
kommunistaellenes félelemkeltés az USA-ban a hidegháború alatt
meg az egész harmadik világ története, amiről kevesebbet hallunk
aki ezekről még nem tudott, az vagy most született, vagy szarral tömte be a fülét egész életében

"a megoldás első lépése mindig a probléma felismerése.
ezek szerint valahol ennél a lépésnél toporgunk" - nem, demokráciában nincs megoldás, a média a játék része volt és lesz is
nem lehet tömegek támogatását propaganda nélkül elérni
széles tömegeket meg értelmes érvekkel nem lehet könnyen összefogni
demokráciában tömegek szavazatára van szüksége a politikusoknak a győzelemhez, ez a fene nagy igazság

ha a tömeg nem birkákból áll, akkor esetleg lehet velük érvelni, értelmesen beszélni, de ennek veszélyei vannak: kiderül, hogy jobban ért egyik-másik a témához, mint a politikus
amíg a politikus az egyik legostobább egy tömegrendezvényen, addig ne várjuk már, hogy ő fog őszinte, nyílt vitákat kezdeményezni
egyrészt megszégyenül, másrészt a valóság kegyetlen, nem szeretik hallani az emberek (you can do it! - közben 99% úgyis szopni fog), az ellenfelei kihasználják a szövegeit és faék egyszerűségű szólamok sulykolásával lealázzák

nem demokratikus országokban is virult a propaganda, csak ott nem a szavazatokért ment az agymosás, hanem a kitalált közös ellenség ellen

a demokrácia ezért is egy nagy hülyeség, mert a legsötétebb embernek is van a legokosabbal egyenértékű szavazati joga
a hülyét pedig olcsóbb, könnyebb meggyőzni, mint az akadékoskodó értelmeseket
és akkor a meggyőzhetetlen, megingathatatlan, bebetonozott szavazókról még nem is szóltunk, akik mindegy, hogy Orbán vagy Gyurcsány mit kavar, akkor is tűzön-vízen át is az egyik mellett kitartanak, mer' csak

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2014.02.18. 11:55:13

@maxval a gondolkodó birca: Igaz, sajnos az egész politikai elitre igaz. Bár egyes pontokat a Fidesz mindenkinél erősebben magáévá tett.

Lasombra 2014.02.18. 12:03:57

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: oké, ezeket az érveket is ismerjük már az unásig.
de akkor mégis hogyan lehet, hogy a demokratikus országok mégsem mind ugyanolyanok? hogy tud máshol azonos peremfeltételek mellett nempopulista induló nyerni?

sok variáció nincs.
- vagy a választókon kell változtatni. lecserélni nyilván körülményes (akár még "idegenrendészeti eljárásokkal" is.) ezért képezni kell őket, tudatosítani, tájékoztatni stb.
- vagy a politikusokon. pölö eleve nem nevezek be a versenybe manipulatív vagy kétértelmű üzenetekkel, egyértelmű hazugságokkal, csak a hatalom és a pénz kedvéért.
- vagy esetleg a rendszert kellene hülyebiztossá tenni, ahol kábé mindegy, ki ül a kormányrúdnál, az országot vagy elviszi a lendület, vagy a kormánytól független automatizmusok, kontrollok.

igazából az engem nem érdekel, hogy ez így miért rossz.
ui. azt már egész jól tudjuk. (mármint mi ketten meg még páran úgy néz ki, igen, egy csomó ember meg esetleg nem. utóbbiaknak azért feltétlenül érdemes ilyen közhelyeket is olvasgatniuk mint az OP.)

a jackpot feladvány az, hogy hogyan lehetne ezen változtatni?

tudom, előtte még van olyan kérdés is, hogy egyáltalán kell-e.
de nekem nem fűlik a fogam sem az apologéta, sem az áldozat szerephez.
pártot nem fogok alapítani, de ha kell, szavazok, plusz próbálok olvasgatni, tájékozódni, beszélgetni, vitázni mindenféle, lehetőleg nem az aktuális hatalom által "spoon-fed" hír- és véleményoldalakon, blogokon.

ha többen megugranák ezt a lécet, ki tudja, lehet, hogy egész más országban élnénk.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 12:04:40

@félázsiai 2llkedő: nem, ezt nevezik a rendszer működését átlátó gondolkodásnak

egyrészt a demokrácia nem az elit (ez most itt nem a gazdasági elit, oligarchákat jelenti, nem a kiválóak uralma

ha meg akarsz szabadulni a propagandától, akkor szabadulj meg attól a berendezkedéstől, amelyik miatt a tömegeket, akiknek a szavazatára hajtasz, meg kell győzni, hogy rád szavazzanak

az első politikus, aki kilép ebből az ördögi körből, nem száll be a népbutításba, lehet, hogy kap pár értelmes embertől szavazatokat, de sajnos a tömegek nem fogják érteni és nem választják meg

@Narancskommunista: a nagy vezetők általában nagyon küldetéstudatosak
a kisebb kaliberűek a zsebüknek dolgoznak, általában nem is emlékeznek a nevükre (mint politikusokra) pár évtized múltán
a nagy kaliberűek viszont meghagyják a prédálást a csatlósaiknak
Orbán, Gyurcsány sem lop már látványosan (a háttérembereik elvégzik ezt helyettük is)
Hitler is kifejezetten puritán volt egyes dolgokban

a baj csak az, amikor ezek a küldetéstudatos emberek eltévesztik az irányt és totális bukásba kormányozzák az országukat
a csatlósok meg csak tömik a zsebüket, őket nem érdekli a jövő, illetve csak a saját családjuk jövője és jóléte érdekli őket
nagyon elhivatott, de célt tévesztett vezetők gazemberekkel körülvéve: ez a rossz kormányzás egyik receptje

Vlad Attila 2014.02.18. 12:18:04

A lényeg azonban, hogy
1 mi különbek vagyunk a birkaeszű és türelmű hiszékeny tömegnél
2 főleg azért, mert mi bár a fentiekkel tisztában vagyunk, mégsem hatalomra és elnyomásra váltjuk tudásunkat, hanem a bikrkanép felszabadítására

2llkedő 2014.02.18. 12:20:06

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
"a baj csak az, amikor ezek a küldetéstudatos emberek eltévesztik az irányt és totális bukásba kormányozzák az országukat"

Ezért nekünk Mohács kell!

Ahhoz, hogy kitisztuljon a tátás, pofára kell esni.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2014.02.18. 12:23:49

@Szarvas Norbert: nemár, ennyire nem lehetsz igénytelen. Eleve megkérdőjelezi az egész dolog hitelességét, ha a szerző személye bele van kamuzva.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 12:24:56

@Lasombra: volt egy felvetés régebben: mindenkinek egy szavazata legyen 4 évente
hogy azt valóvilágra vagy az országgyűlési választásokra bassza el, az meg a saját döntése legyen
na jó, ez kicsit sarkítva van így, de érted a lényeget szerintem

a polgárnak is éreznie kellene, hogy felelősséggel jár, hogy kire szavaz
ezt valahogy el kell érni
megoldások: cenzusok felállítás (akár úgy is, hogy aki nyugdíjat kap, az ne szavazhasson, mert ugye kibicnek semmi se drága, minden politikus először a nyuggereknek nyal be csontig, sőt Schmuck Andor eleve rájuk telepíti minden megmozdulását - tudom, hogy teljesen esélytelen a pali, csak mégis egy jó karikatúrája a nyugdíjasoknak hízelgő politikusnak)
felelősségere vonható politikusokat (a római köztársaság korában a consulokat hivatali idejük után egy célszerűségi vizsgálatnak vetették alá, ma Magyarországon meg jogi baszakodás folyik, akármennyi milliárd elbaszható, ha jogilag le van papírozva - ez is mekkora magyar dolog, hogy lepapírozni valamit - akkor felteszi a politikus a kezét és rendben van a 40 centis kilátó, a négyes metró, a lenyúlt nyugdíjpénztári lóvé is)

végső soron azonban éppen magyar lakosságból kerül ki a sok szemét, gombnyomó automata politikus is
tehát elsősorban a családokban kellene valamit helyrerakni
hogy ne ilyen embereké nőjön fel senki, legyen benne felelősségtudat, szégyenérzet, ne egy link szarházivá cseperedjen, aki szerint a korrupció csak akkor bűn, ha őt kihagyják belőle

a határok kinyílásával, a kivándorlással sok ember megtapasztalta, hogy lehet másként is élni, korrupció nélkül, jólétben, nyugalomban
na ők azok, akik nem akarnak majd egy szavazás erejéig sem visszamenni Magyarországra, mert leszarják, már a hátukon is feláll a szőr az egésztől
majd lesznek norvég, brit, amerikai szavazók belőlük és a gyerekeikből

a legkézenfekvőbb megoldás: a propaganda felhasználása értelmes célokra, tényfeltáró újságírás (az nem tényfeltárás, hogy itt leírja valaki 10 pontban minden konkrétum nélkül, hogy az ókor óta hogy basszák át az embereket)
a demokráciának az a szépsége, hogy ideális esetben a két vagy több oldal dobálja egymást sárral, olyan sárral, amit a másik rejtegetne
néha ki tudnak derülni mocsokságok
tehát az esély megadatik a polgárnak, hogy kritikusan szemléljen, döntsön, véleményezzen teljesítményeket
a baj akkor van, amikor már minden szereplő nyakig szaros, akkor nincs kit választani
és most ez van, már a kormány közelébe se került pártok (Jobbik, LMP, PM stb.) is annyi szart kent magára, mintha egy-egy ciklust végigfosztogattak volna kormánypártként

megoldás lehetne a demokratikusan választott kormány felszámolása is
nem diktatúrával, hanem egy külföldi profi menedzsercsapattal leváltani a magyar politikusokat
sokkal szarabb nem lehet a teljesítménye egy csapat szakembernek, mint a magyar politikai elitnek
a menedzsereket nem választják, hanem megbízzák, nem kampányolnak, nem választhatók újra, de büntetőjogi felelősségük lenne

amint kiderülne, hogy kampány nélkül is lehet országot irányítani, nem is rosszabbul, a pártok vagy összekapnák magukat, vagy mennének a levesbe

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.18. 12:35:01

@Vlad Attila: igaz, senkit nem kell és nem is lehet akarata ellenére megmenteni, megváltani, felszabadítani
valami oka csak van annak, hogy Magyarországon ez a kelet-európai mentalitás vert gyökeret, nem pedig mondjuk a bajor, észak-olasz, osztrák, svájci, holland
pedig nincsenek is olyan messze, jöttek onnan hatások, telepesek, polgárok, iparosok, voltunk egy birodalomban velük, volt kereskedelmi kapcsolat
aztán mégse jött össze nekünk az, ami nekik: az emberi élet

@félázsiai 2llkedő: nem csak a pofára esés segíti a kijózanodást, hanem a világlátás
sokan mentek el, most vissza is tudnak menni Magyarországra, barátok, rokonok, ismerősök, volt kollégák látják, hallják, hogy máshol jobban mennek a dolgok, hanem teljesen hulla agyúak, akkor összerakják magukban, hogy nem azért megy jobban az osztráknak, mert lop, csal, korrupt
lehet irigykedni kezdetben, de aztán le kell, hogy essen, hogy teljesítmény is van a jólét mögött
aztán talán egyszer változnak a dolgok a fejekben is
igen, a pofára esés, a hitelesek becsődölése, ipari léptékű átbaszások is kellenek, hogy józanodjon a nép és rájöjjön, hogy nem Fabulonnal kenegetik, hanem szarral
de kellenek a jó példák is: külföldre szakadt magyarok példája, nem mint az 56-osok, akik csak köpködtek hazafelé, de nem hatottak a tapasztalataikkal, mert gyökereiket elvesztve nem is befolyásolhatták a hazai közéletet, mondjuk a szocialista rendszerben igény sem volt a tapasztalataikra :)

szerintem a kivándoroltak alapíthatnának egy expat magyar pártot, lenne pár százezer szavazójuk, összeállhatna valami emigráns párt

KovA 2014.02.18. 12:37:03

@Alick:
:-)
Amit nem vettél észre, hogy e tíz pont közreadása maga is agymosás.

1.) minden másod és harmadrangú(nak látszó) probléma terelési kísérlet
2.) ha szarban a haza, az csak látszat, mint ahogy az is, hogy van vezető aki abból kihúzni próbálná
3.) Valódi fellegek nincsenek, azt mindig a kormányok generálják, hogy az elhessentés látszatát keltsék.
4.) soha semmilyen áldozatot nem kell vállalni, markolj, élj a mának.
5.) Nincsenek egyszerű dolgok: minden mindennel összefügg különösen ahol nem látszik: keresd az összeesküvőt.
6.) Ne legyenek érzelmeid ne hagyj magadra hatni, dőlj szembe vele, ha pofáraesel se fáj, csak úgy érzed.
7.) Te nem vagy olyan mint a többi... téged nem vernek át.
Kiművelt vagy és okosabb azoknál, akik félre próbálnak vezetni...
8.) Minden média hazudik amelyik nem az csődben van. Amelyik a kormányt szidja az is hazudik a kormány megbízásából demokrácia és szólásszabadság látszatát kelteni.
9.) Le a közösségekkel éljen az egyén.
Sorsközösséget ne vállalj senkivel.
Mindenki aki tartozik valahova birka.
Nyírni, vágni, fejnivaló - nekem...
Sose érts senkivel egyet mert birka leszel.
a 2x2 is minimum egy sokadik prímszámmal egyenlő.
Csak a birkáknak 4.
10.) Ha nem szarnak a véleményedre akkor csak azért hogy kifürkésszenek, kémkedjenek.
Azért, ha képviselőid kérdeznek tartsd a véleményedet titokban vagy csessz ki velük: mondd az ellenkezőjét mint amit gondolsz.
Úgysincs szólásszabadság, ebből is látszani fog...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.18. 12:39:19

@doominogame: "Vagyis Orbán nem gonosz eleve, hanem egy tehetetlen báb."

Hát nem tudom. Nem hiszem. De az is hihető, amit te írsz.

2llkedő 2014.02.18. 12:46:04

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

A legfontosabb dolog: a SZERETET.

Amíg az nincs meg, addig bármit tehetsz, mindig kimagyarázzák, hogy mit miért nem, vagy mit miért igen.

Szelid sunmalac 2014.02.18. 12:53:01

@sírjatok: Stephen Hawking epp most cafolta az egyik sajat maga altal felepitett szinten egy felepitett elmelettel. Tehat kurva mindegy ki mondja.

Vlad Attila 2014.02.18. 12:53:47

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"aztán mégse jött össze nekünk az, ami nekik: az emberi élet"

Egyre inkább úgy gondolom, ez azért van mert tényleg nem tudtuk eldönteni, még 1100 év alatt sem, hogy hová is tartozunk, Eu-hoz vagy Ázsiához? Ha lemaradunk, és nőnek a komplexuasaink Euhoz képest akkor büszke ázsiaiak vagyunk, ha kilapít minket a Kelet súlya, akkor öntudatos európaiak, "polgárok" leszünk/voltunk mindjárt/mindig. Közben meg semmik sem vagyunk főleg. Még mindig jöttmentek, a "bolygó magyar"

Szelid sunmalac 2014.02.18. 12:55:29

@félázsiai 2llkedő: Es meddig tart a kijozanodas? Pl. a rendszervaltastol szamitva nem kellett csak 25 ev, es mar el is felejtettek mindent, mitobb, mennek vissza begetve oda, ahonnan menekultek.

2llkedő 2014.02.18. 12:59:49

@Szelid sunmalac: "Es meddig tart a kijozanodas?"

Amíg "pofán" nem csapnak.

Alick 2014.02.18. 13:00:32

@KovA:

"1.) minden másod és harmadrangú(nak látszó) probléma terelési kísérlet"

Ja, komoly energiákat befektetve ideologizálnak egyes köztéri szobrok felállításán/ledöntésén, aki szerint viszont milliárdos adócsalások folynak revízió nélkül, azt 5 perc alatt lesöprik.

"2.) ha szarban a haza, az csak látszat, mint ahogy az is, hogy van vezető aki abból kihúzni próbálná"

Persze, Hitler is meg volt győződve arról, hogy ő csak ki akarja húzni a német népet a szarból.

"3.) Valódi fellegek nincsenek, azt mindig a kormányok generálják, hogy az elhessentés látszatát keltsék."

A valódi fellegek nehezen háríthatók, a látszatfellegeken viszont jól lehet demonstrálni a megmentői szerepet.

"4.) soha semmilyen áldozatot nem kell vállalni, markolj, élj a mának."

Az áldozatvállalás mércéjét ne a hiteltelen politikai vezetés szabja villájából, drága viszkit vedelve (hiteltelenül), hanem az egyén vagy automón közösségek vállalásaiból fakadjon.

"5.) Nincsenek egyszerű dolgok: minden mindennel összefügg különösen ahol nem látszik: keresd az összeesküvőt."

Cui prodest 9/11...

"6.) Ne legyenek érzelmeid ne hagyj magadra hatni, dőlj szembe vele, ha pofáraesel se fáj, csak úgy érzed."

Az érzelmeket és az azokból való döntéseket válasszuk szét.

"7.) Te nem vagy olyan mint a többi... téged nem vernek át."

Így van, ha a magad boldogulására fókuszálsz és nem mindenféle jöttment politikus igéreteire.

"8.) Minden média hazudik amelyik nem az csődben van."

A média szabadságát a tulajdonosainak póráza határozza meg.

"9.) Le a közösségekkel éljen az egyén."

A valódi közösség tudatos egyénekből áll, egyébként csak birkanyáj/horda/"B-közép".

"10.) Ha nem szarnak a véleményedre akkor csak azért hogy kifürkésszenek, kémkedjenek."

Ebből élnek a közvélemény kutatók...

Érdemes elolvasni:

www.scribd.com/doc/26282114/Le-Bon-Gustave-a-Tomegek-Lelektana

Narancskommunista (törölt) 2014.02.18. 13:05:43

@Szarvas Norbert:
De közhelyeket puffogtatni még sokkal kevésbé fájdalmas, beismerni a tévedésedet meg még a gondolkodásnál is sokkal fájdalmasabb...

Narancskommunista (törölt) 2014.02.18. 13:21:20

Egyébként ezek a közhelyek még nem is feltétlenül igazak. Pl. vegyük az első pontot. Kérdés, a fejlett világban vagy a fejlődő világban erősebb a bulvár? A szociális problémák pedig hol komolyabbak? Nem lehetséges, hogy itt összekevertük az okot és az okozatot, a nagy jólétben már kevesebbet akarnak törődni az emberek a komoly problémákkal, és többet a lényegtelen hülyeségekkel?

De a többi pontnál is ugyanúgy vitatható az ok-okozat. Vegyük Orbánt, vajon tényleg ő hitette el a híveivel, hogy ő a nemzet megmentője, vagy a társadalom kreált magának egy nemzetvezetőt, ő meg csak kihasználta ezt a lehetőséget? Én inkább utóbbira hajlok, különösen amiatt, mert azt a demagógiát, amit az elmúlt 5-10 évben az ő szájából hallok, nem tőle hallottam először, hanem jóval korábban egyszerű emberektől is.

A műveltség/tanultság is érdekes kérdés, mert ha ez így lenne, akkor mára már tökéletesedniük kellett volna a módszereknek, a valóságban mégsem ez a tendencia, ma sokkal kevesebb az analfabéta a fejlett világban, mint 100 éve (ezzel nem azt mondom, hogy okosabbak lennének a mai emberek). Itt felmerül számomra az is, hogy ugyan logikusnak hangzik az az összeesküvés elmélet, hogy szándékosan butítják el az embereket, ám nem kézenfekvőbb-e az a megoldás, hogy az oktatáspolitikusok sem értenek hozzá? Vajon miért tulajdonít mindenki nagyobb jelentőséget a szándékos összeesküvéseknek, mint az emberi hülyeségnek, miközben utóbbival nap mint nap szembesülünk?

És akkor még az is ide jön, hogy a közösségi oldalakon, e-mailben mennyi hülyeséget elhisznek az emberek, amelyeknek a kiindulópontja az, hogy a média hazudik róla, de nesze itt a tuti. A legbutább írások mindig úgy kezdődnek, hogy ne hidd el amit a média hazudik, gondolkodj önállóan, majd a szerző előad egy ellentmondást nem tűrő "tuti igazságot".

Wabbit 2014.02.18. 13:38:19

@Narancskommunista: Az emberek mindent elhisznek feltetelek nelkul, amibe valamilyen modon bele tudjak latni, hogy oket igazolja. Ok a jobbak, az igazabbak, az okosabbak, az erenyesebbek, stb.
Akkor is inkabb a hulyeseget hiszik el, ha ott vilagit a valosag a szemuk elott. Teljesen mindegy, hogy valaki tudja-e, hogyan lehetne az orszagot kihuzni a szarbol. Ez igazabol senkit nem erdekel. Arra kivancsiak, amit (sokszor persze csak tudat alatt) hallani szeretnenek.
Hatalmas a felelossege ezeknek a tomegeknek. Ok termeltek ki a populizmust, ok tehetnek rola, hogy kiskutyussal, kiscicaval es kisgyerekkel kell, hogy kampanyoljanak a politikusok, mert a racionalitassal legfeljebb egy nagyon kis csoportot lehetne megnyerni (raadasul ennek az eleve kis csoportnak a nagy resze mar nem is el az orszagban).

Bobby Newmark 2014.02.18. 13:38:53

@sírjatok: "Nézd azt gondolom hogy ha a sarki bolond mondja, hogy nincsenek fekete lyukak, annak nem hiszem el, ha meg Stephen Hawking, akkor neki meg igen."

Empirikus igazolás vagy cáfolat nélkül pedig a kettő pontosan ugyanannyit ér.

Már ott elköveted a hibát, hogy egyáltalán BÁRKINEK hiszel.

Mr. Rustical 2014.02.18. 14:44:28

Na, eddig csak szentkoronás nemzetihálós leleplező levlistákon terjedt ez a parasztcsipanyitogató közhelygyűjtemény. Most elérte az index címlapját. Gratula.

Holnap hozzátok a Fidesz Bölcseinek Jegyzőkönyvét (hogyan konspirál a globális hatalom megragadásáról Simocska és a Háttérhatalom a prágai temetőben). Lesz keletje!

Pszichoaktív 2014.02.18. 15:36:37

@You_talkin_to_me?: és szerintem erre minden értelmes embernek Google nélkül, magától rá kellett volna jönnie, vagy legalább a kétejig eljutnia

Kono 2014.02.18. 15:47:37

@félázsiai 2llkedő: "Ha nem lennének érzelmileg manipulálható választópolgárok, akik nem látnak távolabb a saját szemellenzőjüknél, akkor nem lenne olyan hatalom sem, amelyik ezzel visszaél. Önálló gondolkodásra képtelen csordák döntik el Magyarországon az összes választást a rendszerváltás óta."

Ezért mondja: Törekedni kell arra, hogy jobban megismerjük az egyént, mint ahogy ő ismeri önmagát.

Mert a viselkedési gazdaságtan megjelenése óta tudjuk (valójában már régebben, csak most már tudományosan is bizonyítottuk), hogy az ember nem is racionális, és nem is érzelemmentes. A döntéseit pedig nem racionális módon hozza meg, mert képtelen rá. Tehát a vezetés legjobb (?) eszköze nem az értelem meggyőzése, hanem a manipuláció.

Te sem vagy kivétel. Csak azt hiszed, hogy racionálisan döntesz, pedig valójában a döntéseid java része érzelmi alapon, vagy tudat alatt születik. Ha ezt tudod, akkor már többet tudsz, mint a 95%.

Danubium 2014.02.18. 15:50:00

A debil, agyhalott fordítás újabb kitűnő példája.

Az eredeti szövegben a "nation" szó az USA szóhasználatában az országot jelenti, nem pedig az etnikai népnemzetet.

Azzal már egy kicsit mást jelent.

Kono 2014.02.18. 15:51:11

@Vlad Attila: "A lényeg azonban, hogy
1 mi különbek vagyunk a birkaeszű és türelmű hiszékeny tömegnél
2 főleg azért, mert mi bár a fentiekkel tisztában vagyunk, mégsem hatalomra és elnyomásra váltjuk tudásunkat, hanem a bikrkanép felszabadítására. "

A lényeg inkább abban van, hogy mi tudjuk, hogy nem vagyunk különben, csak birkaeszű és türelmű, hiszékeny emberek. És mivel ezzel tisztában vagyunk, nem akarjuk manipulációval elnyomni a többieket, hanem szabad döntési lehetőséget biztosítunk nekik; függetlenül attól, hogy birkák.

Kono 2014.02.18. 15:58:00

Mindenkinek ajánlom az alábbi kurzust, aki szeretné kicsit megérteni, hogyan hozza az ember a döntéseit, ill. ezt hogyan tudjuk manipulálni.

Edx online kurzus, angolul természetesen. Ingyenes, de nagyon hasznos.
Rotman School of Management, University of Toronto: Behavoural Economics in Action

www.edx.org/course/university-torontox/university-torontox-be101x-behavioural-1009

Wabbit 2014.02.18. 16:20:40

@Kono:
"Te sem vagy kivétel. Csak azt hiszed, hogy racionálisan döntesz, pedig valójában a döntéseid java része érzelmi alapon, vagy tudat alatt születik. Ha ezt tudod, akkor már többet tudsz, mint a 95%."

Ezt probaltam elmagyarazni en is. En sem vagyok teljesen ura az erzelmeimnek, es nem vagyok mindig teljesen racionalis, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne tudatosan torekednem erre. Igy a legrosszabb, ami tortenhet az, hogy hulyeseget csinalok es csak utolag jovok ra. De legalabb rajovok, es nem ringatom utana magam onigazolo tevkepzetekkel.

maskep 2014.02.18. 19:20:36

@maxval a gondolkodó birca: Ha a történelemkönyv alatt a cezaromániások szoborparkját érted, akkor igen, Orbán a leginkább önmaga késői emlékeztetétől hatódik meg... De az, hogy a pénz nem önmagáért érdekli, hanem a hatalomért, még nem jelenti az, hogy ne ő lenne jelenleg Magyarország legsunyibban és legkorruotabban gazdagodó embere...

maskep 2014.02.18. 19:26:15

@Szarvas Norbert: Igen, mintírtam, részben igaz minden pártra. Tökélyre lúgozva viszont az összeset maradéktalanul csak Orbán tudja - és akarja...

Gombperec hídlakó 2014.02.20. 15:15:29

Nem tudom, volt-e már, de itt az eredeti cikk, ahonnan szó szerint másolta a cikket a szineshir.hu (persze forrásmegjelölés nélkül, minek is az?):

konteo.blogrepublik.eu/2012/11/06/a-chomsky-tizparancsolat/

Tr0LL 2014.02.23. 17:31:18

Akkor tegyük helyre a dolgokat.
Nem Noam Chomsky írta a fenti 10 pontot. Igaz a felvállalt nézetei tökéletesen egybevágnak ezzel, de nem az ő munkája.
www.syti.net/Manipulations.html
Az eredeti szerző: Sylvain Timsit (© syti.net, 2002-ben).

Bilbo 2014.02.27. 18:20:38

alternatív agymosás:
(1) Az embereket meg kell győzni, hogy célirányos, évekre való tervezés a munka és a magánélet területén nem szükséges.
Éljenek a mának.
(2) Dorogzás, szexuális másság követendő, sőt értékes.
(3) Az emberek ne csináljanak semmit, ami erőkifejtést és hosszú távú tervezést igényel.
(3) Minél többen csatlakozzanak politikai mozgalmakhoz, amelyek segélyeket ígérnek, kevesebb évvel büntetik a gyilkosokat, rablókat. Akik a bűnözőböl csinálnak áldozatot.
(4) Úgy kell intézni, hogy az a kis maradék, aki még tervez és és céllal él, aki a munkahelyén alkot valamit, ezt ne tehesse könnyen a környezetében élő, az előbbiekhez alkalmazkodó emberektől.

ad50 2014.04.18. 13:01:20

@Wabbit: Az írás pont azt taglalja, amiről beszélsz, ha elsőre nem tűnne fel. Amúgy tök mindegy, ki írta,már nagyon fárasztó ez a ball-jobb dobálózás. A lényeg, hogy igaz,mint gondolat és bárki aki ezt nem látni, felfogni, az a fent írottak igazát támasztják alá. Az ember sajnos olyan lény, amely nem képes tovább látni a mindennapi létszükségletein.Hogy is van? "panem et circenses"

Wabbit 2014.04.18. 13:33:13

@ad50: de, feltűnt már nagyon sokszor, nem először látom már ezt a tíz pontot. Nekem nem a tartalmával van gondom, hanem azzal, hogy ez a tíz pont bárki számára meglepő és ujdonság. Ezek teljesen nyilvánvaló dolgok, az emberi természetből fakadnak, és nem ma találták ki őket. Most hirtelen valaki összeszedte tíz pontba, beleadta Morpheus szájába a mártixból, és rögtön mindenki hűházik. Ettől hirtelen mindenki lelki szeme előtt megjelenik egy színtelen szagtalan gonosz de antropomorf háttérhatalom, aki madzagon rángat és dönt a sorsunkról. Mintha létezne. Nem, a sorsunkról mi döntünk, amikor a könnyebb utakat (tudatlanságot, irracionális gondolkodást, saját véleményünk feladását stb) választjuk. Nekem mindössze ennyi bajom van ezekkel a hatásvadász írásokkal: ezek is a könnyebb út részei, felelősséghárítás. De ezt már leírtam feljebb.

Krisz101 2014.05.10. 15:01:35

@csepke: ti mi a frászról beszéltek, idióták?? Mit orbánoztok itt? Én se kedvelem, de ezt a fajta tervezett marketingpolitizálást egyértelműen és megcáfolhatatlanul a Gyurcsányék kezték el!! ők hívtak először ehhez értő külföldi szakértőket az országba. Amikor nem a tények számítanak , hanem a marketing, hogy a médián keresztül mit hirdetnek el az emberekkel, hogy az történik az országban! Rón verber, amerikai kampánystratégák, és a 2005-ös népszavazás mocskolódó kampánya. Ez volt a paradigmaváltás, ezeknek nyoma sem volt még az első Orbán kormány alatt max amatőr próbálkozások!!! Erre a jobboldal v annak bármelyik része már csak reagált, mert kénytelen volt reagálni! Szóval ha nem tetszik a rendszer akkor a fecóhoz lehet menni reklamálni!! Hát azért erről már nehogymár vitát nyissunk nehogymár kitaláljuk hogy ezt a stílust az Orbánék hozták be :-O Hihetetlen hogy még ennyi hülye ember van ebben az országban, csak ezt a szoclib mantrát daráljátok ahelyett hogy elmentetek volna jobbikra szavazni nem csoda hogy a wiki megint kétharmadot szerzett

Nem ártana kihúzni a fejeteket a seggetekből nem tudom ti a Holdról jöttetek ?

Krisz101 2014.05.10. 15:06:23

@Krisz101: itt rugóztok hogy Orbán így Orbán úgy ! Hát az már csak egy következmény! Az a kérdés hogy hogy jutottunk el idáig. Nem a 98-as Orbán kormány révén az is biztos :-/

akapitalizmusbaromsag 2014.05.18. 13:13:44

@sírjatok: Ez csúnya szóval "wishful thinking", valószínűleg egy lázadó 18 éves írta.
Ha én irányítom a rendőröket, a katonák miért állnának át? Csak mert ?

Kata Erdélyiné 2015.07.22. 13:02:58

@sw_engineer: Ez a10 pont a Cion bölcseinek jegyzőkönyvéből vett szemelvények, süritve.

nekemnemond 2018.11.06. 17:34:14

@Behajtó70: dehogy is, ez tökéletes keresztmetszete, a Fidesz politikájának...

emmersson 2020.01.15. 13:04:58

@maskep: Elég lett volna, hogy Caramel..mindenki tudja, kiről van szó ;)

Reactor 2021.07.14. 19:46:15

Chomsky a fején találta a szöget. Onnan tudom, hogy mennyien sipákolnak itt ellene. Hát igen, ez történik, ha valaki vakvágányra téved, és már csak presztízsből se fordul vissza félútról, mert az egó nem engedi. A csattanás a zsákutca végén nagyon szokott ám fájni. Az agymosott épp ettől agymosott.

@Fotelrocker2: Semmi szükség túlmisztifikálni valamit, aminek pont az egyszerű magyarázata lesz a helytálló. Occam borotvája, tudod. A hatalomban lévők pedig 99,99999 százalékában legalja galád szaralakok, akik még trágyának is csak szükségből lennének jók.
A különösen fontos problémákkal nem foglalkozás pedig szintén a játszma része, arról nem is beszélve, hogy a népesség jelentős hányada olyan szinten gyagyás, hogy populáris, könnyen emészthető megmondáson túl mást nem tudna felfogni, ha akarna se.

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt: Szerinted közhely. Akinek meg van említésre méltó agya, annak pedig igazság.
Külön jópofa, hogy először epés böfögésnek titulálod, aztán veszel egy pálfordulatot fél mondattal később, és elismered hogy alapigazságok. Igaz, gyorsan rákontrázol egy ismétléssel, hogy olcsó közhelyek, lehet rájuk hümmögni, de sajna-bajna a kínos beismerés már megtörtént.
A blogok döntő többsége nonprofit, a kattintásszám a lőtéri kutyát nem érdekli. A hitelesség látszatáról annyit, hogy korábban magad is elismerted, miszerint ezek alapigazságok. Most már ne próbálj kihátrálni az állításod mögül.
Ha a szomszéd Icukának lejön a listából az, ami neked nem, akkor rossz hírem van: a szomszéd Icuka az intelligens, gondolkodni tudó ember, te meg az ostoba.
Ja, és tájékoztatásodra közlöm, hogyha az adott iromány igaz, teljesen mindegy, ki írta - Chomsky, Macchiavelli, vagy Freud harmadunokatesójának a féltestvérének a házikedvenc aranyhala. Ha te csak emiatt elveted az igazságtartalmát, akkor egyszerűen egy kicsinyes pronyó vagy.

@Wabbit: Miért is hoax? Nap mint nap a bőrünkön tapasztaljuk a működését. Ja, hogy te nem. Tehát hoax. Értem.
Tudod, kispajtás, az államhatalomnak van bizonyos szintű felelőssége a honpolgárai felé. Már a "Bogár életébé"-ben is elhangzott az ominózus mondat, miszerint az uralkodás első szabálya az, hogy mindenért te vagy a felelős. Ez teljesen igaz. A mindenkori hatalom felelős mindazért, ami az államhatárokon belül történik. Akkor is, ha a felelősség a hátuk közepére se kell. Az egyénnek zéró ráhatása van mind a kormányzati, mind a társadalmi folyamatokra, tekintve, hogy félszabad sorban vegetál kb. mindenki, és annyi látszatjoga van össz-vissz, hogy négyévente elmehet szavazni. Látszatjog. Kirakatjog. Ennyi.
A pontok szerzője is ugyanazt a módszert használja,így van. Manipuláció kontra ellenmanipuláció. Forradalom kontra ellenforradalom. Sárkány kontra sárkányfű. Problem?
Nem azért írta a szerző a 10 pontot, mert önigazolást keresett - épp ellenkezőleg. Azért, hogy te, meg a hozzád hasonló butabirkák végre elkezdjenek gondolkodni, és felébredjenek. Persze van az a menthetetlenül idióta réteg, akinek mondhat az ember bármit, nem fogja fel. Kb. mintha a vaknak magyaráznánk, mi az a kék. Te is ide tartozol vastagon ám.
Tudod, kis barátom, amíg a (háttér)hatalom ül az emberek nyakán, és tologatja őket, mint a figurákat szokás a sakktáblán, addig őket fogják hibáztatni. Szimplán azért, mert a boldogságért, boldogtalanságért definíció szerint ők felelnek. Ez az államhatalom feladata, pajtikám, nem a 24/7 körlégzéssel hazudozás, meg a közpénz elsikkasztása.
Az áltudományos blablád a félelemről meg a csöcsökről meg kb. Pán Péter okfejtése a repüléstechnikáról. Az emberek sorsáért kollektíve továbbra is az államhatalom felel, akármennyit is mosdatod és nevezed önigazolásnak. Ha téged nem bosszantanak az aktuális dolgok, nos, az államhatalom elérte a célját: az agyatlan butabirka, akinek már vezetőszár se kell, önként, bégetve megy a vágóhídra.
És ezek után még te kérsz számon racionális gondolkozást másokon. Hát beszarábia, öcsém.

@csepke: A tízes lista kifogástalanul alkalmazható a globális elitre és a világpolitikai hatalomra. Az ismerősöd tehát nem mondott hülyeséget. Nehéz megemészteni ezt olyannak aki a kákán is csomót keres, elhiszem, deeeeee azért próbáld meg.

Reactor 2021.07.14. 20:00:08

@Wabbit: Azért van az, édes egy komám, mert az embernek nincs választása. Az államhatáron belül az államhatalom dirigál. Neked is. Határon túl pedig egy másik államhatalom. Mihez kezdesz akkor? Elköltözöl a Szaturnuszra? Ha nem félsz a hatalomtól, nosza, szállj szembe vele! Az első sarkon lecsap egy zsernyák, és visz a hűvösre a germók közé.
Nevezheted a listát demagóg gyöngyszemnek, a saját ostobaságod illusztrálod vele. Az átlagember tehetetlen, mert kb. teljes jogfosztottságban él. Akinek pedig többletjogai vannak, az szintén beül a húsosfazék mellé, hátha vetnek majd neki is a koncból.
Az ötmillió légy...na kisapám, EZ a demagóg szarduma. Mindenki hülye, te vagy a diliház helikoptere, igaz?
Mások gondolkodási képességét majd akkor firtasd ekkora elánnal, ha te magad legalább alapszinten elsajátítod, és képes vagy a sorok közt olvasni, nem kapából hoaxnak minősítesz valamit, aminek a beismerése túl megalázó lenne számodra.
Valóban, az írás félelmet kelt: a hatalom elleni jogos félelmet, miszerint bármit megtehet veled. Ugyanúgy, ahogy a villanyoszlopra kiszögelt tábla is "félelmet" kelt, hogy ne mássz fel és ne fogdosd a vezetéket, mert megbasz az áram. Holott az áram se isteni csoda vagy természetfölötti jelenség, csak elektronok áramlása "A" pontból "B" pontba. Az "ÉLETVESZÉLY" feliratnak ez a dolga, hogy félelmet keltsen, valóban. Ha te ennek ellenére mégis felmászol az oszlopra, bazirgálod a vezetéket, és agyoncsap a kettőhúsz, majd akkor megvilágosodsz (szó szerint), miért is van szükség "félelmet kelteni". És ez messze nem összeesküvés-elmélet, hogy a hatalom egy különálló kaszt, és mindenki feje fölött dönthet bármiről - ez a rögvalóság, amiben élsz. Welcome to the real world, Neo.

@maxval a gondolkodó birca: Igen, természetesen a sok-sok millió ember a hülye, még véletlenül se te. Na nyomd el magad, ostoba fidesznyik.

@randomuser1: És? A Jegyzőkönyv szerinted nem mond igazat? Akkor cáfold. Tényekkel. A "szerintem hülyeség" az nem cáfolat.

Reactor 2021.07.14. 21:13:53

@Wabbit: Igen, próbálhatsz a saját sorsod kovácsa lenni, csak tudod, úgy picit nehéz, hogy az államhatalom mindig mindenben csak akadályozni tud. Építgethetsz te homokvárat életed végéig a homokozóban, ha mindig jön valaki aki szétrúgja a félkész várat, soha nem lesz homokvárad. De te azért csinálod. Közben bőszen hajtogatod, hogy senki nem rúgja szét a homokváradat, az csak hoax összeesküvés-elmélet. Na, kis barátom, ez az önbecsapás. A racionális gondolkodásnak pedig a közelében se vagy a csőlátásoddal.
Nem kell ellenségeket keresned, ez teljesen igaz - majd ők megtalálnak téged, ne félj csak.
Hogy mit lehetne tenni? Neked, mint "racioniális gondolkodónak", ezt tudnod kellene. De akkor segítek: az NEM megoldás, hogy tovább építgeted a homokvárakat és tudomást se veszel az azt szétrúgó lábról. Ez, kérlek, antiprofit stagnálás, amiből sohasem lesz változás. Pozitív irányú legalábbis nem. Jó úton haladsz, igen, kellemesen lejt, alig van rajta rög, sőt, amikor már zuhansz a szakadékban, az még kényelmesebb, lépni se kell, mész magadtól...aztán egyszer csak leérkezel az aljára, és kalandod véget ért.
Megváltoztatni nem lehet így a világot? Érdekes, a politikusoknak valahogy sikerül. Tehát szerinted nem megoldás a "visszagyűlölködés". Nem megoldás az ellenmanipuláció. Akkor mi a te megoldásod? Ücsörögsz tovább nyakig a fosban, és még örülsz is neki, milyen jó meleg? Kongratyülésön, öcsém, pontosan emiatt tart Magyarország ott, ahol.

@randomuser1: Nyugodtan nevezd te is közhelynek, butabirka. Hozod az átlagszavazó szintjét.

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt: A római birodalmat összehasonlítani ezzel a leprateleppel komoly sértés. A római birodalomra nézve. Ott legalább eltakarította a köznép a hitvány, rossz uralkodót, ment kővel a nyakában a Tiberisbe.
Ha szerinted is igazak a 10 pont állításai, akkor nem tudom, mit feszengesz itt azon, hogy közhelyek. És ha azok? Ez levon valamit az értékükből? Ettől már nem tudod magadénak vallani őket?
A politikusok is ezt használják. Stimmel. Ha nekik beválik, nekünk is beválhat. És még csak médiabirodalmat se kell vásárolni hozzá!
Ebből pedig nem lesz változás, hogy a butabirka fel se fogja, miről szól, az értelmes pedig csak megrántja a vállát, hogy ja, erről van szó, azt hittem, valami komolyabb...ez továbbra is csak struccpolitika, padlógáz a szakadék felé.

@nagylaszlo971: Azaz, birkulj szépen tovább. Isten őrizz, hogy gondolkodni kezdj! Még a végén agyad is lenne! Maradj a mindenkori hatalom hasznos hülyéje.

@dingó29: Frankó, még egy agyatlan kretén, aki egy betűt nem olvasott el az általa említett művekből, de azért keményen kritizálni merészel mindenkit, aki helyette is gondolkodik. Ennyire célbatalált a Jegyzőkönyv? Kisapám, nálad nem a lóláb lóg ki, hanem a ménes.
Sok hülyét akarsz látni? Ott vannak a szavazólapokon, X-ek formájában. Veled együtt.
Ha nálad ekkora a szellemi sötétség, hogy vissza is pattansz róla, mint a gumilabda, arról nem a tőled értelmesebbek tehetnek.

@doominogame: Akár báb, akár nem, ő a (névleges) vezető, a balhét is ő viszi el. Vagy nevezze meg a bábjátékost akkor! Oké, Soros az egyik, milliószor hallottuk már. És a többi?

Reactor 2021.07.14. 23:36:18

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt: Tehát már ezer éve ismertek ezek a trükkök. Stimm. Ismered azt a mondást, hogy újszülöttnek minden vicc új?
Demokráciában nincs megoldás? Ezt magyarázd el Periklésznek is. Érdekesmód Athénban ki tudták ebrudalni Alkibiadészt, amikor rájöttek, hogy miben mesterkedett. És még örülhetett, hogy az élete egyáltalán megmaradt. Demokráciában is ugyanúgy lenne megoldás. Hogy a hatalmasoknak nem érdeke, az más téma. Ők vannak pár százan, mi vagyunk sok millióan. Nem az ő érdekeik diktálnak.
Államformától függetlenül lenne megoldás a problémára. Ha más nem, az államforma felszámolása. Ha a demokráciából a hülyék diktatúrája lett, akkor véget kell vetni neki, mert azzal semmiféle haladást nem fogsz elérni, hogy három hülye három ellenkező irányba húzná az országot. Ki kell venni a három (vagy akármennyi) hülye kezéből az országot. Ha a média is a játék része, akkor be kell szüntetni, mert annak semmi értelme, hogy csak kárt csinál, mi meg tartsuk el. Az olyan tehénből, ami csak eszi a füvet, de nem ád tejet, hamburger lesz.
A tömegek támogatása nem tájékoztatás kérdése. Értelmes érvekkel pedig igenis össze lehetne fogni - értelmes tömeget. Agyatlan ostoba birkákat valóban nem. Ha a politikusok a felelősek ezért, fel kell számolni a politikát is - velük együtt. Hasznosat egyik se csinál, kárhoz a tizedük is sok.
A demokrácia, mint olyan, nem volt hülyeség, remekül működik - egy városállam keretein belül. Nem véletlen, hogy mikor macedón Philipposz került az összgörög szövetség élére, azonnal felszámolta a demokráciát. Úgy látszik, ő már rájött arra, amire a felvilágosult XXI. századi ember nem: hogy egy párszázezres közösségen túl a demokrácia egyszerűen megbukik. Ellenséget meg nem kell kitalálni, akad éppen elegendő.

Azt mondod, nem lehet és nem kell senkit se akarata ellenére megmenteni, megváltani, felszabadítani. De igen, kell. Máskülönben a büdös életbe nem fogunk előrejutni. Lásd a viccet Luciferről amikor a pokolban a magyarokat ellenőrzi, nincs se tábla, se őr...minek...egy megpróbál kimászni, a többi visszahúzza.
Két lehetőség van tehát: megmenteni az idiótákat akaratuk ellenére saját maguktól, vagy leszámolni velük. Ez lehet szavazati jog elszedésétől kezdve csukafejes ugróbajnokságig a folyóba nyakba kötött kővel. Az olyan társadalom, ahol a kevés értelmes ember nyűglődik az agyatlan hülye idióta tömegek rémuralma alatt, az saját maga alatt vágja a fát két kézzel.
Momentán amúgy pont a kivándoroltak hazautalásai tartják életben a gazdaságot...úgy-ahogy. Ha nem lennének, már kb. a hatodik államcsődünket ünnepelhetnénk.

@Narancskommunista (törölt): Tehát szerinted ezek a "közhelyek" nem igazak. Pláne hogy te is közhelynek veszed őket, mintegy felmentve magad a gondolkodás, mélyebb okok keresése alól. Nagyon ügyes, csak sajnos túl átlátszó.
A bulvárnak társadalomtól függetlenül az a szerepe, hogy a butabirkák ne foglalkozzanak a mélyebb problémákkal, nehogy elkezdjenek gondolkodni. Ott a bulvár, a fecsegő felszín, elégedjenek meg azzal.
Orbán mást se csinál, mint az ország megmentője szerepében tetszeleg, és ujjal mutogat mindenki másra, amikor valami szétmegy: a Libajnai a hibás, a Kurcsány a hibás, az EU a hibás, a Soros a hibás, mindenki hibás, de még a Jóisten is. A társadalom nyakába varrni ezt hülyeség: csak annyira van igénye az átlagembernek erre, mint amennyire az átlagszovjetnek volt Sztálin bátyóra.
Az oktatásunk szándékoltan lett így szétverve. Hogy kevesebb az analfabéta, az egy dolog, írni-olvasni egy 80-as IQ-jú debilt is meg lehet tanítani, az intelligencia nem ebben nyilvánul meg, hogy valaki fel tudja-e mondani a szorzótáblát, mint ahogy senkiből nem lesz hosszútávfutó csak attól, hogy megtanul járni. Hogy miért gyanít mindenki szándékosságot és összeesküvést emögött? Lehet, jobban ismerik a politikusokat, mint te.
A közmédia - különösen a Zsindex, 444, és hasonlók - pedig hazudnak. Most újat tanultál, vagy mi? Az ottani firkászok vagy eleve a fals dolgok terjesztésében érdekeltek, vagy felülről kiadják nekik utasításba. Ha annyiszor kapnék 10 forintot, ahány hazug cikk van a mainstream médiában, már nyugdíjba mehetnék. A szerzők azért írhatják le a "tuti igazságot", mert egyrészt nem áll érdekükben hazudni, másrészt senki nem tudja őket szankcionálni, ha megteszik. Persze az igazság fáj, elhiszem, kényelmesebb azt hinni, hogy amint a Zsindex meg a társai állítanak, az a színtiszta igazság, és a mindenféle szabadúszó cikkszerzők hazudnak, de ettől még nem ez lesz az igazság. Ez sima wishful thinking

Reactor 2021.07.15. 05:12:51

@Wabbit: Imádnivaló ahogy mindent az átlagembereken versz le, az államhatalmat meg kimosod szépen a szarból. Egy felelősségét elkenni akaró politikus elismerően csettintene a tirádáidra.
Ja, mellesleg te is ugyanezt csinálod: ha az igazság két lábon állna eléd, akkor is inkább a saját hülyeségeidnek hinnél. Mert felülbírálni magadat, aaaaazt nem!
Amúgy mást se csinálsz, csak önigazolsz. Az mindenesetre már haladás, hogy szépen, csendben, halkan elismerted, hogy "nem gondolkozol mindig racionálisan". Pár ezer éven belül eljutunk odáig, hogy még önkritikát is fogsz tudni gyakorolni.
A háttérhatalom létezése pedig már réges-rég nem vitatéma. Pontosan attól "háttér", hogy egyikük se fog kiállni eléd a kezeit tördelve, és felsorolni, hogy igen, ezt meg azt meg amazt mi csináltuk. Mindegy, te ezzel is úgy vagy, mint az egyszeri parasztbácsi a zsiráffal: "ilyen állat márpedig nincs". Egyet se láttál, egyet se ismersz, tehát nem léteznek.
Sőt, globális bűnszervezetek se léteznek. A camorrát, Yakuzát, Triádot is csak a Rockstar találta ki a GTA kedvéért, ugye.
Egyszerű világkép, egyszerű emberkéknek.

@Mr. Rustical: Nálad is célbatalált az írás, butabirka? Bégess csak, zene füleimnek. Azért jobb, ha tudod, a "nem süllyedünk" hajtogatása Atlantiszt se mentette meg, de csináld csak. Birka.

@akapitalizmusbaromsag: Hadd idézzek neked egy klasszikust:
"Vagy átáll, vagy meghal."
Pár ezer fegyveresnek miféle esélyei vannak több millió ellenfél ellen? Ellövi a 32 töltényét, oké, és utána? Ott nincs IDKFA meg örökélet. Szétkenik az agyát a flaszteron.

@Kata Erdélyiné: Igen, biztosan. Mert ki van csukva ugye, hogy valaki a Jegyzőkönyvtől teljesen függetlenül rájöhet ugyanezekre a dolgokra. Pláne ha megnéz pár tucat parlamenti közvetítést, és a fejében káposztalén kívül más is van...
süti beállítások módosítása